E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye

19 Ocak 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler göndermek, onlarla iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça etkilidir. Bu rehberimizde de farklı e-posta şablonlarıyla yeni müşterilerinizi sadık müşterilere çevirmek için neler yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

E-posta pazarlama ipuçları

Teşekkürler e-postası

Müşteri memnuniyetini artırmak ve iletişiminizi güçlendirmek için teşekkürler e-postaları oldukça önemlidir. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkürler mesajı iletebilir ve yaptıkları bu alışveriş sonrasında da minnettarlığınızı gösterebilirsiniz.

Bu mesajlarınızı kişiselleştirmek, müşterinin ismini kullanmak, satın aldığı ürünle ilgili bazı ek bilgiler sunmak, mesajınızın daha kişisel bir hale gelmesini sağlar.

Kargo ile ilgili detaylar

E-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, kargo sürecini takip etmek istiyorlar. Bu durumda da e-ticaret firması olarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Müşterilerinizin memnuniyetini artırmak için, ürünün kargo süreçlerini bilgilendirecek e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Ürünün paketlenme sürecini, kargoya veriliş tarihi ve tahmini teslim tarihlerini belirten e-posta şablonları hazırlayarak, gönderilerinizi yapabilirsiniz.

Rehber ve bilgi amaçlı e-posta gönderimleri

Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak da müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur. Bunu yapmak için de ürünün nasıl daha iyi kullanılacağını onlara anlatmanız yararlı olur. Bunun için ürünlerle ilgili farklı kullanım rehberleri hazırlayabilirsiniz. Bu rehberlerinizde ürünün kullanım alanlarını gösterebilir, kullanıcı deneyimini artırmak için nasıl çözümler sunulduğunu e-posta çalışmalarıyla anlatabilirsiniz.

Müşteri memnuniyeti anket gönderileri

Müşterilerinizin görüşlerini almak da işinizi geliştirmeniz için oldukça etkilidir. Bu gönderilerde kısa ve hazır cevapların yer aldığı anketler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin hizmetlerinizden ne kadar memnun olduğunu analiz edebilirsiniz.

Memnuniyet anketleri üzerinde ürünle ilgili, genel olarak hizmetle ilgili, kargo süreciyle ilgili farklı sorular hazırlayarak, hizmet kalitenizi müşterilerinizin gözünden görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra anketin sonuna müşterilerinizin görüşlerini yazabilecekleri bir alan bırakabilirsiniz. Böylelikle onların görüşlerini de doğrudan öğrenerek geri bildirimler edinebilirsiniz.

Daha da önemlisi bu geri bildirimler sonrasında işinizde bir takım değişiklikler yapabilirsiniz. Bu değişiklikleri yaparak müşterilerinizin geri bildirimlerine değer verdiğinizi göstermek, müşteri memnuniyetini de artıracaktır.

“e-posta

İlk müşterilere özel fırsat ve kampanyalar

İlk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel bazı fırsat ve kampanyalar sunabilirsiniz. Bu fırsatlarda bazı ürünlere özel indirimler sunabilir, sadece yeni müşterilerinize özel varış sayfaları ve ürünler hazırlayabilirsiniz.

Bu indirim ve fırsatların yanı sıra yeni müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları verebilirsiniz. Bu kupon kodları için belli zaman limitleri vermek, bu kullanıcıları daha hızlı bir şekilde siteniz üzerinde tekrar alışveriş yapmaya yönlendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan