E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye

19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye

E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler göndermek, onlarla iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça etkilidir. Bu rehberimizde de farklı e-posta şablonlarıyla yeni müşterilerinizi sadık müşterilere çevirmek için neler yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

E-posta pazarlama ipuçları

Teşekkürler e-postası

Müşteri memnuniyetini artırmak ve iletişiminizi güçlendirmek için teşekkürler e-postaları oldukça önemlidir. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkürler mesajı iletebilir ve yaptıkları bu alışveriş sonrasında da minnettarlığınızı gösterebilirsiniz.

Bu mesajlarınızı kişiselleştirmek, müşterinin ismini kullanmak, satın aldığı ürünle ilgili bazı ek bilgiler sunmak, mesajınızın daha kişisel bir hale gelmesini sağlar.

Kargo ile ilgili detaylar

E-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, kargo sürecini takip etmek istiyorlar. Bu durumda da e-ticaret firması olarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Müşterilerinizin memnuniyetini artırmak için, ürünün kargo süreçlerini bilgilendirecek e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Ürünün paketlenme sürecini, kargoya veriliş tarihi ve tahmini teslim tarihlerini belirten e-posta şablonları hazırlayarak, gönderilerinizi yapabilirsiniz.

Rehber ve bilgi amaçlı e-posta gönderimleri

Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak da müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur. Bunu yapmak için de ürünün nasıl daha iyi kullanılacağını onlara anlatmanız yararlı olur. Bunun için ürünlerle ilgili farklı kullanım rehberleri hazırlayabilirsiniz. Bu rehberlerinizde ürünün kullanım alanlarını gösterebilir, kullanıcı deneyimini artırmak için nasıl çözümler sunulduğunu e-posta çalışmalarıyla anlatabilirsiniz.

Müşteri memnuniyeti anket gönderileri

Müşterilerinizin görüşlerini almak da işinizi geliştirmeniz için oldukça etkilidir. Bu gönderilerde kısa ve hazır cevapların yer aldığı anketler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin hizmetlerinizden ne kadar memnun olduğunu analiz edebilirsiniz.

Memnuniyet anketleri üzerinde ürünle ilgili, genel olarak hizmetle ilgili, kargo süreciyle ilgili farklı sorular hazırlayarak, hizmet kalitenizi müşterilerinizin gözünden görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra anketin sonuna müşterilerinizin görüşlerini yazabilecekleri bir alan bırakabilirsiniz. Böylelikle onların görüşlerini de doğrudan öğrenerek geri bildirimler edinebilirsiniz.

Daha da önemlisi bu geri bildirimler sonrasında işinizde bir takım değişiklikler yapabilirsiniz. Bu değişiklikleri yaparak müşterilerinizin geri bildirimlerine değer verdiğinizi göstermek, müşteri memnuniyetini de artıracaktır.

“e-posta

İlk müşterilere özel fırsat ve kampanyalar

İlk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel bazı fırsat ve kampanyalar sunabilirsiniz. Bu fırsatlarda bazı ürünlere özel indirimler sunabilir, sadece yeni müşterilerinize özel varış sayfaları ve ürünler hazırlayabilirsiniz.

Bu indirim ve fırsatların yanı sıra yeni müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları verebilirsiniz. Bu kupon kodları için belli zaman limitleri vermek, bu kullanıcıları daha hızlı bir şekilde siteniz üzerinde tekrar alışveriş yapmaya yönlendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin