E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye

19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye

E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler göndermek, onlarla iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini artırmak için oldukça etkilidir. Bu rehberimizde de farklı e-posta şablonlarıyla yeni müşterilerinizi sadık müşterilere çevirmek için neler yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

E-posta pazarlama ipuçları

Teşekkürler e-postası

Müşteri memnuniyetini artırmak ve iletişiminizi güçlendirmek için teşekkürler e-postaları oldukça önemlidir. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkürler mesajı iletebilir ve yaptıkları bu alışveriş sonrasında da minnettarlığınızı gösterebilirsiniz.

Bu mesajlarınızı kişiselleştirmek, müşterinin ismini kullanmak, satın aldığı ürünle ilgili bazı ek bilgiler sunmak, mesajınızın daha kişisel bir hale gelmesini sağlar.

Kargo ile ilgili detaylar

E-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, kargo sürecini takip etmek istiyorlar. Bu durumda da e-ticaret firması olarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Müşterilerinizin memnuniyetini artırmak için, ürünün kargo süreçlerini bilgilendirecek e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Ürünün paketlenme sürecini, kargoya veriliş tarihi ve tahmini teslim tarihlerini belirten e-posta şablonları hazırlayarak, gönderilerinizi yapabilirsiniz.

Rehber ve bilgi amaçlı e-posta gönderimleri

Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak da müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur. Bunu yapmak için de ürünün nasıl daha iyi kullanılacağını onlara anlatmanız yararlı olur. Bunun için ürünlerle ilgili farklı kullanım rehberleri hazırlayabilirsiniz. Bu rehberlerinizde ürünün kullanım alanlarını gösterebilir, kullanıcı deneyimini artırmak için nasıl çözümler sunulduğunu e-posta çalışmalarıyla anlatabilirsiniz.

Müşteri memnuniyeti anket gönderileri

Müşterilerinizin görüşlerini almak da işinizi geliştirmeniz için oldukça etkilidir. Bu gönderilerde kısa ve hazır cevapların yer aldığı anketler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin hizmetlerinizden ne kadar memnun olduğunu analiz edebilirsiniz.

Memnuniyet anketleri üzerinde ürünle ilgili, genel olarak hizmetle ilgili, kargo süreciyle ilgili farklı sorular hazırlayarak, hizmet kalitenizi müşterilerinizin gözünden görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra anketin sonuna müşterilerinizin görüşlerini yazabilecekleri bir alan bırakabilirsiniz. Böylelikle onların görüşlerini de doğrudan öğrenerek geri bildirimler edinebilirsiniz.

Daha da önemlisi bu geri bildirimler sonrasında işinizde bir takım değişiklikler yapabilirsiniz. Bu değişiklikleri yaparak müşterilerinizin geri bildirimlerine değer verdiğinizi göstermek, müşteri memnuniyetini de artıracaktır.

“e-posta

İlk müşterilere özel fırsat ve kampanyalar

İlk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel bazı fırsat ve kampanyalar sunabilirsiniz. Bu fırsatlarda bazı ürünlere özel indirimler sunabilir, sadece yeni müşterilerinize özel varış sayfaları ve ürünler hazırlayabilirsiniz.

Bu indirim ve fırsatların yanı sıra yeni müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları verebilirsiniz. Bu kupon kodları için belli zaman limitleri vermek, bu kullanıcıları daha hızlı bir şekilde siteniz üzerinde tekrar alışveriş yapmaya yönlendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
Yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun en avantajlı yollarından biri e-ticarettir. Çünkü e-ticaret sitenizi farklı dillerde yayınlayarak yurt dışına ürün satabilmeniz, yani e-ihracat yapmanız çok kolaydır. Tabii bunun için...
24 Mart 2022
Markethinkers
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın