fbpx

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri

15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri

Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları gerekir. Organik olarak büyümek ilk etapta biraz zordur; çünkü pazara yeni giren bir firma olarak marka bilinirliğiniz bulunmamaktadır. Bu sebeple de markanızı büyütmek için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmaları için kullanabileceğiniz farklı taktikleri burada ele alıyor olacağız.

Fiyat odaklı değil, değer odaklı olun

Yapacağınız pazarlama çalışmalarında dikkat etmeniz gereken noktalardan biri değer odaklı olmak olacaktır. Tüketicilere ne gibi faydalar sunuyorsunuz; rakiplerinizden ne gibi farklarınız var ve tüketiciler sizin ürünlerinizi aldığında ne gibi bir değer kazanacaklar? Bu tür konu başlıklarının üzerinde durmak, marka bilincini artırmak için oldukça etkili olacaktır.

Nasıl yaptığınızı değil, neden yaptığınızı anlatın

Bir ürünü ya da hizmeti nasıl hayata geçirdiğinizi anlatmak yerine, bunu neden yaptığınızı onlara anlatmanız gerekiyor. Bunun için tüketicilerin günlük hayatlarındaki hangi sorunları ele aldığınızı ve bu sorunları nasıl bir şekilde çözdüğünüzü anlatmanız gerekir.

Ürününüzü hazır olmadan önce tanıtmaya başlayın

Pazarlama çalışmalarına başlamak için her şeyin tamamlanmış olmasını beklemeniz gerekmiyor. Tüketicilerde belli bir merak uyandırmak için pazarlama çalışmalarınıza daha ürününüz tamamlanmadan başlayabilirsiniz. Bir prototip ya da ön çalışmanız dahi olsa, bunu pazarlamak için kullanabilirsiniz. Bu tür çalışmalar tüketicilerde merak duygusunu tetikleyeceği için, yayına girmeden önce onlarla etkileşime girme ve onların fikirlerini alma şansı yakalarsınız.

Basın ve yayın kuruluşlarıyla iletişime geçin

İlk etapta farklı kitlelere ulaşmak için kendi imkanlarınızın dışına çıkmanız gerekir. Bunun için PR çalışmaları yapabilir ve basın ve yayın kuruluşlarıyla iletişime geçebilirsiniz. Sizinle ilgili olabilecek yayın kuruluşlara basın bülteninizi, tanıtım metinlerinizi göndererek sizinle ilgili içerikler hazırlanmasını sağlayabilirsiniz. Sponsorlu içerikler üretilmesini de sağlayarak, markanızı daha fazla ön plana çıkartabilirsiniz. Bu tür PR çalışmaları farklı hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal mecraları kullanın

Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için oldukça ideal yerlerdir. Bu sebeple de hedef kitlenizin çoğunlukla yer aldığı sosyal mecraları tercih ederek, bu mecralarda kendi profillerinizi oluşturabilirsiniz. İlk etapta organik olarak tüketicilere erişmeniz zor olacağı için, sosyal medya reklamlarından yararlanmanız gerekecektir. Facebook ve Instagram farklı kitlelere ulaşma açısından oldukça kapsamlı reklam seçeneklerine sahip. Bu platformların reklam özelliklerinden yararlanarak, marka bilinirliği, trafik artırmak, yeni takipçi kazanmak gibi farklı amaçlarla reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

E-posta aboneliği toplayın

E-posta listenizi genişletmek de pazarlama çalışmalarınız için oldukça etkili olacaktır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerinde ziyaretçileri abone listenize yönlendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de e-posta abonelik linkini paylaşarak, buradaki takipçilerinizi de bu alana çekebilirsiniz.

Belli bir abone sayısına ulaştıktan sonra e-posta pazarlama çalışmalarıyla ürün bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Tüketicilere e-postalarla ulaşmak daha kişisel mesajlar iletmenize de yardımcı olur. Bunun yanı sıra diğer pazarlama çalışmalarına kıyasla e-posta çalışmaları daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de e-posta çalışmalarına mümkün olduğunca önem vermeye çalışmalısınız.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Son dönemlerin en popüler pazarlama araçlarından biri olan ve 2018’de de markaların sıklıkla kullanacağı influencer marketing çalışmaları marka ve ürün bilinirliğinizi artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir çalışmadır.

İnternet üzerindeki tanınmış kişi veya kurumlarla iletişime geçerek kendi ürünlerinizi ve markanızı bu kişiler tarafından tanıtabilirsiniz. Tabii ki influencer marketingle ilgili bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

2018'de kendi işinizi yapmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan