Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri

15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri

Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları gerekir. Organik olarak büyümek ilk etapta biraz zordur; çünkü pazara yeni giren bir firma olarak marka bilinirliğiniz bulunmamaktadır. Bu sebeple de markanızı büyütmek için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmaları için kullanabileceğiniz farklı taktikleri burada ele alıyor olacağız.

Fiyat odaklı değil, değer odaklı olun

Yapacağınız pazarlama çalışmalarında dikkat etmeniz gereken noktalardan biri değer odaklı olmak olacaktır. Tüketicilere ne gibi faydalar sunuyorsunuz; rakiplerinizden ne gibi farklarınız var ve tüketiciler sizin ürünlerinizi aldığında ne gibi bir değer kazanacaklar? Bu tür konu başlıklarının üzerinde durmak, marka bilincini artırmak için oldukça etkili olacaktır.

Nasıl yaptığınızı değil, neden yaptığınızı anlatın

Bir ürünü ya da hizmeti nasıl hayata geçirdiğinizi anlatmak yerine, bunu neden yaptığınızı onlara anlatmanız gerekiyor. Bunun için tüketicilerin günlük hayatlarındaki hangi sorunları ele aldığınızı ve bu sorunları nasıl bir şekilde çözdüğünüzü anlatmanız gerekir.

Ürününüzü hazır olmadan önce tanıtmaya başlayın

Pazarlama çalışmalarına başlamak için her şeyin tamamlanmış olmasını beklemeniz gerekmiyor. Tüketicilerde belli bir merak uyandırmak için pazarlama çalışmalarınıza daha ürününüz tamamlanmadan başlayabilirsiniz. Bir prototip ya da ön çalışmanız dahi olsa, bunu pazarlamak için kullanabilirsiniz. Bu tür çalışmalar tüketicilerde merak duygusunu tetikleyeceği için, yayına girmeden önce onlarla etkileşime girme ve onların fikirlerini alma şansı yakalarsınız.

Basın ve yayın kuruluşlarıyla iletişime geçin

İlk etapta farklı kitlelere ulaşmak için kendi imkanlarınızın dışına çıkmanız gerekir. Bunun için PR çalışmaları yapabilir ve basın ve yayın kuruluşlarıyla iletişime geçebilirsiniz. Sizinle ilgili olabilecek yayın kuruluşlara basın bülteninizi, tanıtım metinlerinizi göndererek sizinle ilgili içerikler hazırlanmasını sağlayabilirsiniz. Sponsorlu içerikler üretilmesini de sağlayarak, markanızı daha fazla ön plana çıkartabilirsiniz. Bu tür PR çalışmaları farklı hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal mecraları kullanın

Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için oldukça ideal yerlerdir. Bu sebeple de hedef kitlenizin çoğunlukla yer aldığı sosyal mecraları tercih ederek, bu mecralarda kendi profillerinizi oluşturabilirsiniz. İlk etapta organik olarak tüketicilere erişmeniz zor olacağı için, sosyal medya reklamlarından yararlanmanız gerekecektir. Facebook ve Instagram farklı kitlelere ulaşma açısından oldukça kapsamlı reklam seçeneklerine sahip. Bu platformların reklam özelliklerinden yararlanarak, marka bilinirliği, trafik artırmak, yeni takipçi kazanmak gibi farklı amaçlarla reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

E-posta aboneliği toplayın

E-posta listenizi genişletmek de pazarlama çalışmalarınız için oldukça etkili olacaktır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerinde ziyaretçileri abone listenize yönlendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de e-posta abonelik linkini paylaşarak, buradaki takipçilerinizi de bu alana çekebilirsiniz.

Belli bir abone sayısına ulaştıktan sonra e-posta pazarlama çalışmalarıyla ürün bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Tüketicilere e-postalarla ulaşmak daha kişisel mesajlar iletmenize de yardımcı olur. Bunun yanı sıra diğer pazarlama çalışmalarına kıyasla e-posta çalışmaları daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de e-posta çalışmalarına mümkün olduğunca önem vermeye çalışmalısınız.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Son dönemlerin en popüler pazarlama araçlarından biri olan ve 2018’de de markaların sıklıkla kullanacağı influencer marketing çalışmaları marka ve ürün bilinirliğinizi artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir çalışmadır.

İnternet üzerindeki tanınmış kişi veya kurumlarla iletişime geçerek kendi ürünlerinizi ve markanızı bu kişiler tarafından tanıtabilirsiniz. Tabii ki influencer marketingle ilgili bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

2018'de kendi işinizi yapmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın