
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları gerekir. Organik olarak büyümek ilk etapta biraz zordur; çünkü pazara yeni giren bir firma olarak marka bilinirliğiniz bulunmamaktadır. Bu sebeple de markanızı büyütmek için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmaları için kullanabileceğiniz farklı taktikleri burada ele alıyor olacağız.
Fiyat odaklı değil, değer odaklı olun
Yapacağınız pazarlama çalışmalarında dikkat etmeniz gereken noktalardan biri değer odaklı olmak olacaktır. Tüketicilere ne gibi faydalar sunuyorsunuz; rakiplerinizden ne gibi farklarınız var ve tüketiciler sizin ürünlerinizi aldığında ne gibi bir değer kazanacaklar? Bu tür konu başlıklarının üzerinde durmak, marka bilincini artırmak için oldukça etkili olacaktır.
Nasıl yaptığınızı değil, neden yaptığınızı anlatın
Bir ürünü ya da hizmeti nasıl hayata geçirdiğinizi anlatmak yerine, bunu neden yaptığınızı onlara anlatmanız gerekiyor. Bunun için tüketicilerin günlük hayatlarındaki hangi sorunları ele aldığınızı ve bu sorunları nasıl bir şekilde çözdüğünüzü anlatmanız gerekir.
Ürününüzü hazır olmadan önce tanıtmaya başlayın
Pazarlama çalışmalarına başlamak için her şeyin tamamlanmış olmasını beklemeniz gerekmiyor. Tüketicilerde belli bir merak uyandırmak için pazarlama çalışmalarınıza daha ürününüz tamamlanmadan başlayabilirsiniz. Bir prototip ya da ön çalışmanız dahi olsa, bunu pazarlamak için kullanabilirsiniz. Bu tür çalışmalar tüketicilerde merak duygusunu tetikleyeceği için, yayına girmeden önce onlarla etkileşime girme ve onların fikirlerini alma şansı yakalarsınız.
Basın ve yayın kuruluşlarıyla iletişime geçin
İlk etapta farklı kitlelere ulaşmak için kendi imkanlarınızın dışına çıkmanız gerekir. Bunun için PR çalışmaları yapabilir ve basın ve yayın kuruluşlarıyla iletişime geçebilirsiniz. Sizinle ilgili olabilecek yayın kuruluşlara basın bülteninizi, tanıtım metinlerinizi göndererek sizinle ilgili içerikler hazırlanmasını sağlayabilirsiniz. Sponsorlu içerikler üretilmesini de sağlayarak, markanızı daha fazla ön plana çıkartabilirsiniz. Bu tür PR çalışmaları farklı hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacaktır.
Sosyal mecraları kullanın
Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için oldukça ideal yerlerdir. Bu sebeple de hedef kitlenizin çoğunlukla yer aldığı sosyal mecraları tercih ederek, bu mecralarda kendi profillerinizi oluşturabilirsiniz. İlk etapta organik olarak tüketicilere erişmeniz zor olacağı için, sosyal medya reklamlarından yararlanmanız gerekecektir. Facebook ve Instagram farklı kitlelere ulaşma açısından oldukça kapsamlı reklam seçeneklerine sahip. Bu platformların reklam özelliklerinden yararlanarak, marka bilinirliği, trafik artırmak, yeni takipçi kazanmak gibi farklı amaçlarla reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.
E-posta aboneliği toplayın
E-posta listenizi genişletmek de pazarlama çalışmalarınız için oldukça etkili olacaktır. Bunun için e-ticaret siteniz üzerinde ziyaretçileri abone listenize yönlendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde de e-posta abonelik linkini paylaşarak, buradaki takipçilerinizi de bu alana çekebilirsiniz.
Belli bir abone sayısına ulaştıktan sonra e-posta pazarlama çalışmalarıyla ürün bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Tüketicilere e-postalarla ulaşmak daha kişisel mesajlar iletmenize de yardımcı olur. Bunun yanı sıra diğer pazarlama çalışmalarına kıyasla e-posta çalışmaları daha fazla geri dönüşüm sağlamaktadır. Bu nedenle de e-posta çalışmalarına mümkün olduğunca önem vermeye çalışmalısınız.
Influencer marketing çalışmaları yapın
Son dönemlerin en popüler pazarlama araçlarından biri olan ve 2018’de de markaların sıklıkla kullanacağı influencer marketing çalışmaları marka ve ürün bilinirliğinizi artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir çalışmadır.
İnternet üzerindeki tanınmış kişi veya kurumlarla iletişime geçerek kendi ürünlerinizi ve markanızı bu kişiler tarafından tanıtabilirsiniz. Tabii ki influencer marketingle ilgili bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm
Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm
Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
2018'de kendi işinizi yapmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler