Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

27 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları bulmak ya da hangi ürünlere ihtiyaç duyduklarını araştırmak gerekiyor. Tabii ki bu araştırmaların nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, yeni bir iş fikri bulmak da pek kolay olmuyor.

Yeni iş fikirleri bulma yöntemleri

2017’de kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki yöntemlerden yararlanarak, yeni iş fikirleri ve modelleri keşfedebilir ve e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumu konusunda bilgi almak için e-ticaret alt yapı paketlerimize bakabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumuyla ilgili bilmeniz gerekenleri de aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Elinizdeki fikirleri not ederek başlayın

Bu çalışmalara başlamadan önce, öncelikle kendi listenizi oluşturun. Sizin için mantıklı olan, inanarak yapabileceğiniz ve geri dönüşüm sağlayacak iş fikirlerini bir kağıda not edin. Yapacağınız araştırmalardan sonra, bu fikirlerden size mantıklı gelenler üzerinde düşünmeye başlayabilirsiniz.

Bu listeyi oluştururken, kendinize bir takım sorular sorabilirsiniz.

  • Hangi ürünler, niş veya endüstri size ilgi çekici geliyor?
  • Hangi sektörde daha başarılı olabileceğinizi düşünüyorsunuz?
  • Size göre bu sektörde tüketicilerin yaşadıkları sorunlar neler?
  • Gireceğiniz sektörde, siz tüketicilere ne gibi çözümler sunabilirsiniz?

Bunun gibi sorulara yanıt vermek, sizin yapabileceğiniz işler hakkında size bazı bilgiler verecektir. Ama yine de fikir bulmakta zorlanıyorsanız, aşağıdaki yöntemlere bakabilirsiniz.

Fiziki mağazaları takip edin

Fiziki mağazalar, e-ticaret sektöründen çok daha eskidirler. Bu nedenle de bazen, yeni fikirler elde etmek için fiziki mağazalara bakmak yararlı olabilir. Henüz iş yerini internete taşımamış sektörler olabilir. Bu sektörlere ve iş kollarına olan talepleri yakından takip ederek, kendinize bir iş alanı yaratabilirsiniz.

Online tüketici trend yayıncıları

Tüketicilerin takip ettiği popüler yenilikleri takip etmek için kullanabileceğiniz bir takım platformlar bulunuyor. Bu trendleri takip etmek, size birçok farklı alandan fikir verebilir.

Trend Watching: Bu platform, global olarak gelecek vadeden tüketici trendlerini ve bu trendler hakkındaki verileri paylaşıyor.

Trend Hunter: Dünyanın en büyük trend topluluklarından biri olan Trend Hunter’ın 137 bin üyesi ve 3 milyon takipçisi bulunuyor. Birbiriyle etkileşim halindeki topluluğun fikirlerini takip ederek, yenilikler hakkında bilgi edinebilirsiniz.

SpringwiseÜcretsiz olarak üye olabildiğiniz bu platform, günlük ya da haftalık olarak dünya genelinde popülerleşen veya gelecek vadeden yeni iş fikirlerini sizin için tarayarak, size haber veriyor.

Sektördeki liderleri takip edin

Sektördeki liderleri takip etmek de yeni iş fikirleri bulma konusunda size yardımcı olacaktır. Hem Türk hem de yabancı liderleri takip etmek, onların yaptıkları çalışmalara bakmak, paylaştıkları blogları takip etmek bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun için onları sosyal mecralar üzerinden takip edebileceğiniz gibi aşağıdaki platformlara da bakabilirsiniz. Bu platformlar size farklı sektörlerdeki önemli kişileri bulmanıza yardım ediyor.

FollowerWonk

“Yeni

Ürün ve trend keşif sitelerini takip edin

Yenilikleri takip ettiğinizde, kendinize bir iş fikri bulmanız da daha kolay olacaktır. Bunun için de yeni çıkan ürünleri ve trendleri de yakından takip etmeniz gerekir. Bu yenilikleri sizin için takip eden ve size sunan birçok farklı site bulunuyor. Bu siteleri yakından takip etmek, bu konuda size avantaj sağlayabilir.

Uncrate

Outblush

Bless This Stuff

Cool Material

Gear Moose

Yeni iş fikirlerinizi hayata geçirip, e-ticaret sitenizi açmadan önce e-ticaret altyapı paketlerimize bir göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi ücretsiz deneyebilirisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Instagram'da En Doğru Paylaşım Zamanı
Instagram'da En Doğru Paylaşım Zamanı
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanızda fayda vardır. Dolayısıyla daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
13 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-ticaret dünyasına adım atmayı planlayanlar için birçok konunun dikkate alınması gerekmektedir. Bu konulardan biri de vergilendirmedir. E-ticarette vergilendirme, çeşitli biçimlerde uygulanabilir ve genel olarak aşağıdaki gibi...
19 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?
E-ticaret yurt dışı satış için tercih edilebilecek ideal yöntemlerden biridir. Yurt içinde pek çok yönden geleneksel ticaretin önüne geçmiş olan bu yöntem, global ölçekte de etkisini güçlendirmiş durumda. Bunun sebeplerinden...
3 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali