Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

27 Aralık 2016
Sinan Oypan

Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları bulmak ya da hangi ürünlere ihtiyaç duyduklarını araştırmak gerekiyor. Tabii ki bu araştırmaların nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, yeni bir iş fikri bulmak da pek kolay olmuyor.

Yeni iş fikirleri bulma yöntemleri

2017’de kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki yöntemlerden yararlanarak, yeni iş fikirleri ve modelleri keşfedebilir ve e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumu konusunda bilgi almak için e-ticaret alt yapı paketlerimize bakabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumuyla ilgili bilmeniz gerekenleri de aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Elinizdeki fikirleri not ederek başlayın

Bu çalışmalara başlamadan önce, öncelikle kendi listenizi oluşturun. Sizin için mantıklı olan, inanarak yapabileceğiniz ve geri dönüşüm sağlayacak iş fikirlerini bir kağıda not edin. Yapacağınız araştırmalardan sonra, bu fikirlerden size mantıklı gelenler üzerinde düşünmeye başlayabilirsiniz.

Bu listeyi oluştururken, kendinize bir takım sorular sorabilirsiniz.

  • Hangi ürünler, niş veya endüstri size ilgi çekici geliyor?
  • Hangi sektörde daha başarılı olabileceğinizi düşünüyorsunuz?
  • Size göre bu sektörde tüketicilerin yaşadıkları sorunlar neler?
  • Gireceğiniz sektörde, siz tüketicilere ne gibi çözümler sunabilirsiniz?

Bunun gibi sorulara yanıt vermek, sizin yapabileceğiniz işler hakkında size bazı bilgiler verecektir. Ama yine de fikir bulmakta zorlanıyorsanız, aşağıdaki yöntemlere bakabilirsiniz.

Fiziki mağazaları takip edin

Fiziki mağazalar, e-ticaret sektöründen çok daha eskidirler. Bu nedenle de bazen, yeni fikirler elde etmek için fiziki mağazalara bakmak yararlı olabilir. Henüz iş yerini internete taşımamış sektörler olabilir. Bu sektörlere ve iş kollarına olan talepleri yakından takip ederek, kendinize bir iş alanı yaratabilirsiniz.

Online tüketici trend yayıncıları

Tüketicilerin takip ettiği popüler yenilikleri takip etmek için kullanabileceğiniz bir takım platformlar bulunuyor. Bu trendleri takip etmek, size birçok farklı alandan fikir verebilir.

Trend Watching: Bu platform, global olarak gelecek vadeden tüketici trendlerini ve bu trendler hakkındaki verileri paylaşıyor.

Trend Hunter: Dünyanın en büyük trend topluluklarından biri olan Trend Hunter’ın 137 bin üyesi ve 3 milyon takipçisi bulunuyor. Birbiriyle etkileşim halindeki topluluğun fikirlerini takip ederek, yenilikler hakkında bilgi edinebilirsiniz.

SpringwiseÜcretsiz olarak üye olabildiğiniz bu platform, günlük ya da haftalık olarak dünya genelinde popülerleşen veya gelecek vadeden yeni iş fikirlerini sizin için tarayarak, size haber veriyor.

Sektördeki liderleri takip edin

Sektördeki liderleri takip etmek de yeni iş fikirleri bulma konusunda size yardımcı olacaktır. Hem Türk hem de yabancı liderleri takip etmek, onların yaptıkları çalışmalara bakmak, paylaştıkları blogları takip etmek bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun için onları sosyal mecralar üzerinden takip edebileceğiniz gibi aşağıdaki platformlara da bakabilirsiniz. Bu platformlar size farklı sektörlerdeki önemli kişileri bulmanıza yardım ediyor.

FollowerWonk

LittleBird

“Yeni

Ürün ve trend keşif sitelerini takip edin

Yenilikleri takip ettiğinizde, kendinize bir iş fikri bulmanız da daha kolay olacaktır. Bunun için de yeni çıkan ürünleri ve trendleri de yakından takip etmeniz gerekir. Bu yenilikleri sizin için takip eden ve size sunan birçok farklı site bulunuyor. Bu siteleri yakından takip etmek, bu konuda size avantaj sağlayabilir.

Uncrate

Outblush

Bless This Stuff

Cool Material

Gear Moose

Yeni iş fikirlerinizi hayata geçirip, e-ticaret sitenizi açmadan önce e-ticaret altyapı paketlerimize bir göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi ücretsiz deneyebilirisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan