fbpx

Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları bulmak ya da hangi ürünlere ihtiyaç duyduklarını araştırmak gerekiyor. Tabii ki bu araştırmaların nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, yeni bir iş fikri bulmak da pek kolay olmuyor.

Yeni iş fikirleri bulma yöntemleri

2017’de kendi e-ticaret işinizi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki yöntemlerden yararlanarak, yeni iş fikirleri ve modelleri keşfedebilir ve e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumu konusunda bilgi almak için e-ticaret alt yapı paketlerimize bakabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumuyla ilgili bilmeniz gerekenleri de aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Elinizdeki fikirleri not ederek başlayın

Bu çalışmalara başlamadan önce, öncelikle kendi listenizi oluşturun. Sizin için mantıklı olan, inanarak yapabileceğiniz ve geri dönüşüm sağlayacak iş fikirlerini bir kağıda not edin. Yapacağınız araştırmalardan sonra, bu fikirlerden size mantıklı gelenler üzerinde düşünmeye başlayabilirsiniz.

Bu listeyi oluştururken, kendinize bir takım sorular sorabilirsiniz.

  • Hangi ürünler, niş veya endüstri size ilgi çekici geliyor?
  • Hangi sektörde daha başarılı olabileceğinizi düşünüyorsunuz?
  • Size göre bu sektörde tüketicilerin yaşadıkları sorunlar neler?
  • Gireceğiniz sektörde, siz tüketicilere ne gibi çözümler sunabilirsiniz?

Bunun gibi sorulara yanıt vermek, sizin yapabileceğiniz işler hakkında size bazı bilgiler verecektir. Ama yine de fikir bulmakta zorlanıyorsanız, aşağıdaki yöntemlere bakabilirsiniz.

Fiziki mağazaları takip edin

Fiziki mağazalar, e-ticaret sektöründen çok daha eskidirler. Bu nedenle de bazen, yeni fikirler elde etmek için fiziki mağazalara bakmak yararlı olabilir. Henüz iş yerini internete taşımamış sektörler olabilir. Bu sektörlere ve iş kollarına olan talepleri yakından takip ederek, kendinize bir iş alanı yaratabilirsiniz.

Online tüketici trend yayıncıları

Tüketicilerin takip ettiği popüler yenilikleri takip etmek için kullanabileceğiniz bir takım platformlar bulunuyor. Bu trendleri takip etmek, size birçok farklı alandan fikir verebilir.

Trend Watching: Bu platform, global olarak gelecek vadeden tüketici trendlerini ve bu trendler hakkındaki verileri paylaşıyor.

Trend Hunter: Dünyanın en büyük trend topluluklarından biri olan Trend Hunter’ın 137 bin üyesi ve 3 milyon takipçisi bulunuyor. Birbiriyle etkileşim halindeki topluluğun fikirlerini takip ederek, yenilikler hakkında bilgi edinebilirsiniz.

SpringwiseÜcretsiz olarak üye olabildiğiniz bu platform, günlük ya da haftalık olarak dünya genelinde popülerleşen veya gelecek vadeden yeni iş fikirlerini sizin için tarayarak, size haber veriyor.

Sektördeki liderleri takip edin

Sektördeki liderleri takip etmek de yeni iş fikirleri bulma konusunda size yardımcı olacaktır. Hem Türk hem de yabancı liderleri takip etmek, onların yaptıkları çalışmalara bakmak, paylaştıkları blogları takip etmek bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun için onları sosyal mecralar üzerinden takip edebileceğiniz gibi aşağıdaki platformlara da bakabilirsiniz. Bu platformlar size farklı sektörlerdeki önemli kişileri bulmanıza yardım ediyor.

FollowerWonk

“Yeni

Ürün ve trend keşif sitelerini takip edin

Yenilikleri takip ettiğinizde, kendinize bir iş fikri bulmanız da daha kolay olacaktır. Bunun için de yeni çıkan ürünleri ve trendleri de yakından takip etmeniz gerekir. Bu yenilikleri sizin için takip eden ve size sunan birçok farklı site bulunuyor. Bu siteleri yakından takip etmek, bu konuda size avantaj sağlayabilir.

Uncrate

Outblush

Bless This Stuff

Cool Material

Gear Moose

Yeni iş fikirlerinizi hayata geçirip, e-ticaret sitenizi açmadan önce e-ticaret altyapı paketlerimize bir göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunursanız, hizmetlerimizi ücretsiz deneyebilirisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan