Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu yöntemlerden faydalanarak, farklı içerik başlıkları çıkartabilir ve blog çalışmalarınıza devam edebilirsiniz.

Günlük trend konulara bakın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda gerçek zamanlı pazarlamadan da yararlanabilirsiniz. Gündemde var olan konuları seçerek, bunları markanıza veya ürünlerinize bağlayabilirsiniz. Burada önemli olan nokta, trend olan konuları bularak, markanızla ilgili hale getirmek.

Blog yazılarınızda gerçek zamanlı pazarlamada olduğu gibi hızlı bir şekilde hareket etmenize de gerek yok. Bu içerikleri birkaç gün içerisinde de yayınlayabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta, bu konu gündemden düşmeden, içeriklerinizi yayına almak olmalı.

Rehber içeriği oluşturun

Rehber içerikleri hem blogunuza hem de müşterilerinize değer katmaktadır. Müşterilerinize bir şeyler öğretmek ve onların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız oldukça faydalı olacaktır.

SEO açısından da bu içerikler önemlidir; çünkü tüketiciler ürünle ilgili bilgilere ulaşmak istediklerinde sizin bu rehber yazılarınıza ulaşabilirler.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin, içerik tarafında neler yaptığını incelemeniz de oldukça faydalı olacaktır. Onların yaptığı içerik pazarlama çalışmalarını takip ederek, hangi konulara yoğunlaştıklarını, sizden farklı olarak hangi alanda çalışmalar yaptıklarını görebilirsiniz.

Bire bir içerik fikirlerini almak doğru bir tercih olmayacaktır. Bu nedenle sizden farklı yaptıkları konuları, daha farklı bir şekilde alarak yeni fikirler elde edebilirsiniz. Rakip analizi yapmak bu durumda hem onların çalışmalarını görmenizi hem de yeni içerik fikirleri bulmanıza yardımcı olur.

Sektörel forumları takip edin

Yeni konular bulmak için, sektördeki kişilerin yer aldığı forumları takip etmek de iyi bir yöntemdir. İşin ne kadar içinde olursanız olun, çoğu zaman bazı konuları ve bazı sorunları gözden kaçırabilirsiniz. Başka kişilerin sektörle ilgili yaptığı yorumlar, sordukları sorular ve paylaştığı fikirler, içerik çalışmalarınızda size yeni fikirler verebilir.

Devam yazıları yazın

Blogunuzda daha önceden yazdığınız yazıların devam yazılarını da yazabilirsiniz. Çoğu zaman blog yazılarını uzun tutmamak için, bir yazı içerisinde tüm detaylara yer verilmeyebiliyor.

Böyle durumlarda, yazılarınızı seriler haline getirerek, devam yazıları hazırlayabilirsiniz. Bunu hem önceki yazılarınız için yapabilir hem de bundan sonraki blog yazılarınızı bölümlere ayırarak, daha fazla içerik oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime aramaları yapın

İnternet üzerinden sektörünüzle ilgili anahtar kelime aramaları yapmak ve sektöre açıdan en çok aranan kelime öbekleri üzerine içerik fikirleri oluşturmak da başka bir alternatiftir.

Bu aramaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracından faydalanabilirsiniz. Bu tür çalışmaların amacı hem sektörel yazılar hazırlamak hem de en çok aranan anahtar kelimeler üzerine içerikler hazırlayarak, arama motorları üzerinden siteye çekmek olacak. Anahtar kelime odaklı yazılarlar, sitenizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlarsınızı ve böylelikle sitenizin alan adı otoritesini de yükseltmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
İnternet üzerinden ürün ve hizmet satışı yapmanın dijitalleşmenin engellenemeyecek bir hıza ulaştığı bu dönemde ideal bir iş modeli olarak değerlendirilmesi son derece anlaşılabilir bir durumdur. Bu tür ticari faaliyetlerin...
25 Nisan 2022
Markethinkers
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın