Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu yöntemlerden faydalanarak, farklı içerik başlıkları çıkartabilir ve blog çalışmalarınıza devam edebilirsiniz.

Günlük trend konulara bakın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda gerçek zamanlı pazarlamadan da yararlanabilirsiniz. Gündemde var olan konuları seçerek, bunları markanıza veya ürünlerinize bağlayabilirsiniz. Burada önemli olan nokta, trend olan konuları bularak, markanızla ilgili hale getirmek.

Blog yazılarınızda gerçek zamanlı pazarlamada olduğu gibi hızlı bir şekilde hareket etmenize de gerek yok. Bu içerikleri birkaç gün içerisinde de yayınlayabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta, bu konu gündemden düşmeden, içeriklerinizi yayına almak olmalı.

Rehber içeriği oluşturun

Rehber içerikleri hem blogunuza hem de müşterilerinize değer katmaktadır. Müşterilerinize bir şeyler öğretmek ve onların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız oldukça faydalı olacaktır.

SEO açısından da bu içerikler önemlidir; çünkü tüketiciler ürünle ilgili bilgilere ulaşmak istediklerinde sizin bu rehber yazılarınıza ulaşabilirler.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin, içerik tarafında neler yaptığını incelemeniz de oldukça faydalı olacaktır. Onların yaptığı içerik pazarlama çalışmalarını takip ederek, hangi konulara yoğunlaştıklarını, sizden farklı olarak hangi alanda çalışmalar yaptıklarını görebilirsiniz.

Bire bir içerik fikirlerini almak doğru bir tercih olmayacaktır. Bu nedenle sizden farklı yaptıkları konuları, daha farklı bir şekilde alarak yeni fikirler elde edebilirsiniz. Rakip analizi yapmak bu durumda hem onların çalışmalarını görmenizi hem de yeni içerik fikirleri bulmanıza yardımcı olur.

Sektörel forumları takip edin

Yeni konular bulmak için, sektördeki kişilerin yer aldığı forumları takip etmek de iyi bir yöntemdir. İşin ne kadar içinde olursanız olun, çoğu zaman bazı konuları ve bazı sorunları gözden kaçırabilirsiniz. Başka kişilerin sektörle ilgili yaptığı yorumlar, sordukları sorular ve paylaştığı fikirler, içerik çalışmalarınızda size yeni fikirler verebilir.

Devam yazıları yazın

Blogunuzda daha önceden yazdığınız yazıların devam yazılarını da yazabilirsiniz. Çoğu zaman blog yazılarını uzun tutmamak için, bir yazı içerisinde tüm detaylara yer verilmeyebiliyor.

Böyle durumlarda, yazılarınızı seriler haline getirerek, devam yazıları hazırlayabilirsiniz. Bunu hem önceki yazılarınız için yapabilir hem de bundan sonraki blog yazılarınızı bölümlere ayırarak, daha fazla içerik oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime aramaları yapın

İnternet üzerinden sektörünüzle ilgili anahtar kelime aramaları yapmak ve sektöre açıdan en çok aranan kelime öbekleri üzerine içerik fikirleri oluşturmak da başka bir alternatiftir.

Bu aramaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracından faydalanabilirsiniz. Bu tür çalışmaların amacı hem sektörel yazılar hazırlamak hem de en çok aranan anahtar kelimeler üzerine içerikler hazırlayarak, arama motorları üzerinden siteye çekmek olacak. Anahtar kelime odaklı yazılarlar, sitenizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlarsınızı ve böylelikle sitenizin alan adı otoritesini de yükseltmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını arttırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın