fbpx

Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

7 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu yöntemlerden faydalanarak, farklı içerik başlıkları çıkartabilir ve blog çalışmalarınıza devam edebilirsiniz.

Günlük trend konulara bakın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda gerçek zamanlı pazarlamadan da yararlanabilirsiniz. Gündemde var olan konuları seçerek, bunları markanıza veya ürünlerinize bağlayabilirsiniz. Burada önemli olan nokta, trend olan konuları bularak, markanızla ilgili hale getirmek.

Blog yazılarınızda gerçek zamanlı pazarlamada olduğu gibi hızlı bir şekilde hareket etmenize de gerek yok. Bu içerikleri birkaç gün içerisinde de yayınlayabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta, bu konu gündemden düşmeden, içeriklerinizi yayına almak olmalı.

Rehber içeriği oluşturun

Rehber içerikleri hem blogunuza hem de müşterilerinize değer katmaktadır. Müşterilerinize bir şeyler öğretmek ve onların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız oldukça faydalı olacaktır.

SEO açısından da bu içerikler önemlidir; çünkü tüketiciler ürünle ilgili bilgilere ulaşmak istediklerinde sizin bu rehber yazılarınıza ulaşabilirler.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin, içerik tarafında neler yaptığını incelemeniz de oldukça faydalı olacaktır. Onların yaptığı içerik pazarlama çalışmalarını takip ederek, hangi konulara yoğunlaştıklarını, sizden farklı olarak hangi alanda çalışmalar yaptıklarını görebilirsiniz.

Bire bir içerik fikirlerini almak doğru bir tercih olmayacaktır. Bu nedenle sizden farklı yaptıkları konuları, daha farklı bir şekilde alarak yeni fikirler elde edebilirsiniz. Rakip analizi yapmak bu durumda hem onların çalışmalarını görmenizi hem de yeni içerik fikirleri bulmanıza yardımcı olur.

Sektörel forumları takip edin

Yeni konular bulmak için, sektördeki kişilerin yer aldığı forumları takip etmek de iyi bir yöntemdir. İşin ne kadar içinde olursanız olun, çoğu zaman bazı konuları ve bazı sorunları gözden kaçırabilirsiniz. Başka kişilerin sektörle ilgili yaptığı yorumlar, sordukları sorular ve paylaştığı fikirler, içerik çalışmalarınızda size yeni fikirler verebilir.

Devam yazıları yazın

Blogunuzda daha önceden yazdığınız yazıların devam yazılarını da yazabilirsiniz. Çoğu zaman blog yazılarını uzun tutmamak için, bir yazı içerisinde tüm detaylara yer verilmeyebiliyor.

Böyle durumlarda, yazılarınızı seriler haline getirerek, devam yazıları hazırlayabilirsiniz. Bunu hem önceki yazılarınız için yapabilir hem de bundan sonraki blog yazılarınızı bölümlere ayırarak, daha fazla içerik oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime aramaları yapın

İnternet üzerinden sektörünüzle ilgili anahtar kelime aramaları yapmak ve sektöre açıdan en çok aranan kelime öbekleri üzerine içerik fikirleri oluşturmak da başka bir alternatiftir.

Bu aramaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracından faydalanabilirsiniz. Bu tür çalışmaların amacı hem sektörel yazılar hazırlamak hem de en çok aranan anahtar kelimeler üzerine içerikler hazırlayarak, arama motorları üzerinden siteye çekmek olacak. Anahtar kelime odaklı yazılarlar, sitenizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlarsınızı ve böylelikle sitenizin alan adı otoritesini de yükseltmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan