Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu yöntemlerden faydalanarak, farklı içerik başlıkları çıkartabilir ve blog çalışmalarınıza devam edebilirsiniz.

Günlük trend konulara bakın

İçerik pazarlama çalışmalarınızda gerçek zamanlı pazarlamadan da yararlanabilirsiniz. Gündemde var olan konuları seçerek, bunları markanıza veya ürünlerinize bağlayabilirsiniz. Burada önemli olan nokta, trend olan konuları bularak, markanızla ilgili hale getirmek.

Blog yazılarınızda gerçek zamanlı pazarlamada olduğu gibi hızlı bir şekilde hareket etmenize de gerek yok. Bu içerikleri birkaç gün içerisinde de yayınlayabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta, bu konu gündemden düşmeden, içeriklerinizi yayına almak olmalı.

Rehber içeriği oluşturun

Rehber içerikleri hem blogunuza hem de müşterilerinize değer katmaktadır. Müşterilerinize bir şeyler öğretmek ve onların ürünlerinizi daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız oldukça faydalı olacaktır.

SEO açısından da bu içerikler önemlidir; çünkü tüketiciler ürünle ilgili bilgilere ulaşmak istediklerinde sizin bu rehber yazılarınıza ulaşabilirler.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin, içerik tarafında neler yaptığını incelemeniz de oldukça faydalı olacaktır. Onların yaptığı içerik pazarlama çalışmalarını takip ederek, hangi konulara yoğunlaştıklarını, sizden farklı olarak hangi alanda çalışmalar yaptıklarını görebilirsiniz.

Bire bir içerik fikirlerini almak doğru bir tercih olmayacaktır. Bu nedenle sizden farklı yaptıkları konuları, daha farklı bir şekilde alarak yeni fikirler elde edebilirsiniz. Rakip analizi yapmak bu durumda hem onların çalışmalarını görmenizi hem de yeni içerik fikirleri bulmanıza yardımcı olur.

Sektörel forumları takip edin

Yeni konular bulmak için, sektördeki kişilerin yer aldığı forumları takip etmek de iyi bir yöntemdir. İşin ne kadar içinde olursanız olun, çoğu zaman bazı konuları ve bazı sorunları gözden kaçırabilirsiniz. Başka kişilerin sektörle ilgili yaptığı yorumlar, sordukları sorular ve paylaştığı fikirler, içerik çalışmalarınızda size yeni fikirler verebilir.

Devam yazıları yazın

Blogunuzda daha önceden yazdığınız yazıların devam yazılarını da yazabilirsiniz. Çoğu zaman blog yazılarını uzun tutmamak için, bir yazı içerisinde tüm detaylara yer verilmeyebiliyor.

Böyle durumlarda, yazılarınızı seriler haline getirerek, devam yazıları hazırlayabilirsiniz. Bunu hem önceki yazılarınız için yapabilir hem de bundan sonraki blog yazılarınızı bölümlere ayırarak, daha fazla içerik oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime aramaları yapın

İnternet üzerinden sektörünüzle ilgili anahtar kelime aramaları yapmak ve sektöre açıdan en çok aranan kelime öbekleri üzerine içerik fikirleri oluşturmak da başka bir alternatiftir.

Bu aramaları yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracından faydalanabilirsiniz. Bu tür çalışmaların amacı hem sektörel yazılar hazırlamak hem de en çok aranan anahtar kelimeler üzerine içerikler hazırlayarak, arama motorları üzerinden siteye çekmek olacak. Anahtar kelime odaklı yazılarlar, sitenizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlarsınızı ve böylelikle sitenizin alan adı otoritesini de yükseltmiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak,...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın