Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve hizmetlerinizi tanıtmaya sıra geliyor.

Şimdi yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra yapılacaklara bir bakalım;

Yeni e-ticaret sitenizde son düzenlemeleri yapın

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce; ürün ekleme, ana sayfanızı düzenleme, sitenizin ayarlarını yapma gibi pek çok detayı bitirmiş olmalısınız. Elbette tüm bunların yeni e-ticaret sitenize başarıyı getirecek düzenlemeler olacağını unutmayın. Sonraki aşama olarak ürün fiyatlandırması, sipariş, ödeme ve teslim süreçlerinde de ilk siparişe hazır hale gelmiş olmalısınız.

Yeni e-ticaret sitenizde ayrıntı gibi görünen pek çok düzenleme işinize yarayacaktır. Ürün fotoğraflarınızın profesyonel olması, içeriklerin işinizle ilgili doğru mesajları vermesi , sitenizin görünümünün iyi olması, güven vermesi gibi faktörler ilk kez gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını sağlayacaktır.

Yeni e-ticaret sitenizde ürün ve hizmetleriniz hakkındaki bilgilere ana sayfanızda mutlaka yer vermeyi ihmal etmeyin. Kargo ücretlerine, ödeme sisteminizin hakkındaki bilgilere ana sayfanızda yer vermelisiniz. Böylece ilk kez sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kendinizi tanıtmış olabilirsiniz.

Site içeriklerinizi, arama motorlarında görünür olmak ve sitenize organik trafik çekmek adına SEO uyumlu olarak hazırlamalısınız. Bunun için en çok aratılan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Ürün isimlerini en çok aratılan anahtar kelimelere göre seçerken ürün açıklamalarında ayrıntılı ve detaya inmekten çekinmemelisiniz. Çünkü tüketiciler satın alacakları bir ürün hakkında detaylı bilgiye sahip olmak isterler. Yetersiz bilgiden dolayı sitenizi terk edebilirler.

İlgili rehber: Yeni e-ticaret sitesi için SEO nasıl yapılır?

Bir marka kimliği yaratın

Kendi e-ticaret sitenizi açmak markalaşmak adına attığınız en doğru adım. Şimdi sıra markanıza değer katmakta. Tüketiciler için markaya duyulan güven ne kadar çoksa online alışveriş de o kadar mümkün hale gelir. Bu yüzden marka değerinizi oluşturacak, firmanıza güven ve kurumsallık katacak çalışmalar için yatırım yapmalısınız.

E-ticaret sitenizin verilerini anlık takip edin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra Google Analytics’e bağlayarak sitenizin durumunu, sitenize gelen trafiği, ziyaretçi analizlerini ve daha birçok veriyi anlık takip edebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizi her an ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların meyvesini alıp almadığınızı görmüş olursunuz.

Sosyal medya üzerinden müşterilerle etkileşim kurun

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra dijital platformlardaki varlığınızı artırmalısınız. Özellikle bu konuda sosyal medyanın gücünden yararlanırsanız yeni e-ticaret sitenize organik trafik çekebilirsiniz. Sosyal medyada e-ticaret sitenizi duyurmak için çekilişler düzenleyebilirsiniz. Tanıtım videoları çekebilirsiniz. Yine ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak pek çok video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Yeni e-ticaret sitesi için kampanyalar kurgulayın

Yeni e-ticaret sitenize trafik çekmek ve satışa başlamak için pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türü olan dijital pazarlama için doğru kanalı seçmek ve doğru hedef kitleye ulaşarak etkileşiminizi artırmanız mümkün. Yeni e-ticaret sitenize özel kampanyalar kurgulayarak bunları reklamlarınızda duyurabilirsiniz. Hediye çekleri, ücretsiz kargo, bir alana bir bedava ya da 3 al 2 öde gibi çeşitli satış taktikleri ile yeni e-ticaret sitenize müşteri çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan