fbpx

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve hizmetlerinizi tanıtmaya sıra geliyor.

Şimdi yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra yapılacaklara bir bakalım;

Yeni e-ticaret sitenizde son düzenlemeleri yapın

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce; ürün ekleme, ana sayfanızı düzenleme, sitenizin ayarlarını yapma gibi pek çok detayı bitirmiş olmalısınız. Elbette tüm bunların yeni e-ticaret sitenize başarıyı getirecek düzenlemeler olacağını unutmayın. Sonraki aşama olarak ürün fiyatlandırması, sipariş, ödeme ve teslim süreçlerinde de ilk siparişe hazır hale gelmiş olmalısınız.

Yeni e-ticaret sitenizde ayrıntı gibi görünen pek çok düzenleme işinize yarayacaktır. Ürün fotoğraflarınızın profesyonel olması, içeriklerin işinizle ilgili doğru mesajları vermesi , sitenizin görünümünün iyi olması, güven vermesi gibi faktörler ilk kez gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını sağlayacaktır.

Yeni e-ticaret sitenizde ürün ve hizmetleriniz hakkındaki bilgilere ana sayfanızda mutlaka yer vermeyi ihmal etmeyin. Kargo ücretlerine, ödeme sisteminizin hakkındaki bilgilere ana sayfanızda yer vermelisiniz. Böylece ilk kez sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kendinizi tanıtmış olabilirsiniz.

Site içeriklerinizi, arama motorlarında görünür olmak ve sitenize organik trafik çekmek adına SEO uyumlu olarak hazırlamalısınız. Bunun için en çok aratılan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Ürün isimlerini en çok aratılan anahtar kelimelere göre seçerken ürün açıklamalarında ayrıntılı ve detaya inmekten çekinmemelisiniz. Çünkü tüketiciler satın alacakları bir ürün hakkında detaylı bilgiye sahip olmak isterler. Yetersiz bilgiden dolayı sitenizi terk edebilirler.

İlgili rehber: Yeni e-ticaret sitesi için SEO nasıl yapılır?

Bir marka kimliği yaratın

Kendi e-ticaret sitenizi açmak markalaşmak adına attığınız en doğru adım. Şimdi sıra markanıza değer katmakta. Tüketiciler için markaya duyulan güven ne kadar çoksa online alışveriş de o kadar mümkün hale gelir. Bu yüzden marka değerinizi oluşturacak, firmanıza güven ve kurumsallık katacak çalışmalar için yatırım yapmalısınız.

E-ticaret sitenizin verilerini anlık takip edin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra Google Analytics’e bağlayarak sitenizin durumunu, sitenize gelen trafiği, ziyaretçi analizlerini ve daha birçok veriyi anlık takip edebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizi her an ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların meyvesini alıp almadığınızı görmüş olursunuz.

Sosyal medya üzerinden müşterilerle etkileşim kurun

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra dijital platformlardaki varlığınızı artırmalısınız. Özellikle bu konuda sosyal medyanın gücünden yararlanırsanız yeni e-ticaret sitenize organik trafik çekebilirsiniz. Sosyal medyada e-ticaret sitenizi duyurmak için çekilişler düzenleyebilirsiniz. Tanıtım videoları çekebilirsiniz. Yine ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak pek çok video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Yeni e-ticaret sitesi için kampanyalar kurgulayın

Yeni e-ticaret sitenize trafik çekmek ve satışa başlamak için pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türü olan dijital pazarlama için doğru kanalı seçmek ve doğru hedef kitleye ulaşarak etkileşiminizi artırmanız mümkün. Yeni e-ticaret sitenize özel kampanyalar kurgulayarak bunları reklamlarınızda duyurabilirsiniz. Hediye çekleri, ücretsiz kargo, bir alana bir bedava ya da 3 al 2 öde gibi çeşitli satış taktikleri ile yeni e-ticaret sitenize müşteri çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan