Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve hizmetlerinizi tanıtmaya sıra geliyor.

Şimdi yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra yapılacaklara bir bakalım;

Yeni e-ticaret sitenizde son düzenlemeleri yapın

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce; ürün ekleme, ana sayfanızı düzenleme, sitenizin ayarlarını yapma gibi pek çok detayı bitirmiş olmalısınız. Elbette tüm bunların yeni e-ticaret sitenize başarıyı getirecek düzenlemeler olacağını unutmayın. Sonraki aşama olarak ürün fiyatlandırması, sipariş, ödeme ve teslim süreçlerinde de ilk siparişe hazır hale gelmiş olmalısınız.

Yeni e-ticaret sitenizde ayrıntı gibi görünen pek çok düzenleme işinize yarayacaktır. Ürün fotoğraflarınızın profesyonel olması, içeriklerin işinizle ilgili doğru mesajları vermesi , sitenizin görünümünün iyi olması, güven vermesi gibi faktörler ilk kez gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını sağlayacaktır.

Yeni e-ticaret sitenizde ürün ve hizmetleriniz hakkındaki bilgilere ana sayfanızda mutlaka yer vermeyi ihmal etmeyin. Kargo ücretlerine, ödeme sisteminizin hakkındaki bilgilere ana sayfanızda yer vermelisiniz. Böylece ilk kez sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kendinizi tanıtmış olabilirsiniz.

Site içeriklerinizi, arama motorlarında görünür olmak ve sitenize organik trafik çekmek adına SEO uyumlu olarak hazırlamalısınız. Bunun için en çok aratılan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Ürün isimlerini en çok aratılan anahtar kelimelere göre seçerken ürün açıklamalarında ayrıntılı ve detaya inmekten çekinmemelisiniz. Çünkü tüketiciler satın alacakları bir ürün hakkında detaylı bilgiye sahip olmak isterler. Yetersiz bilgiden dolayı sitenizi terk edebilirler.

İlgili rehber: Yeni e-ticaret sitesi için SEO nasıl yapılır?

Bir marka kimliği yaratın

Kendi e-ticaret sitenizi açmak markalaşmak adına attığınız en doğru adım. Şimdi sıra markanıza değer katmakta. Tüketiciler için markaya duyulan güven ne kadar çoksa online alışveriş de o kadar mümkün hale gelir. Bu yüzden marka değerinizi oluşturacak, firmanıza güven ve kurumsallık katacak çalışmalar için yatırım yapmalısınız.

E-ticaret sitenizin verilerini anlık takip edin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra Google Analytics’e bağlayarak sitenizin durumunu, sitenize gelen trafiği, ziyaretçi analizlerini ve daha birçok veriyi anlık takip edebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizi her an ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların meyvesini alıp almadığınızı görmüş olursunuz.

Sosyal medya üzerinden müşterilerle etkileşim kurun

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra dijital platformlardaki varlığınızı artırmalısınız. Özellikle bu konuda sosyal medyanın gücünden yararlanırsanız yeni e-ticaret sitenize organik trafik çekebilirsiniz. Sosyal medyada e-ticaret sitenizi duyurmak için çekilişler düzenleyebilirsiniz. Tanıtım videoları çekebilirsiniz. Yine ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak pek çok video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Yeni e-ticaret sitesi için kampanyalar kurgulayın

Yeni e-ticaret sitenize trafik çekmek ve satışa başlamak için pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türü olan dijital pazarlama için doğru kanalı seçmek ve doğru hedef kitleye ulaşarak etkileşiminizi artırmanız mümkün. Yeni e-ticaret sitenize özel kampanyalar kurgulayarak bunları reklamlarınızda duyurabilirsiniz. Hediye çekleri, ücretsiz kargo, bir alana bir bedava ya da 3 al 2 öde gibi çeşitli satış taktikleri ile yeni e-ticaret sitenize müşteri çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan