Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve hizmetlerinizi tanıtmaya sıra geliyor.

Şimdi yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra yapılacaklara bir bakalım;

Yeni e-ticaret sitenizde son düzenlemeleri yapın

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce; ürün ekleme, ana sayfanızı düzenleme, sitenizin ayarlarını yapma gibi pek çok detayı bitirmiş olmalısınız. Elbette tüm bunların yeni e-ticaret sitenize başarıyı getirecek düzenlemeler olacağını unutmayın. Sonraki aşama olarak ürün fiyatlandırması, sipariş, ödeme ve teslim süreçlerinde de ilk siparişe hazır hale gelmiş olmalısınız.

Yeni e-ticaret sitenizde ayrıntı gibi görünen pek çok düzenleme işinize yarayacaktır. Ürün fotoğraflarınızın profesyonel olması, içeriklerin işinizle ilgili doğru mesajları vermesi , sitenizin görünümünün iyi olması, güven vermesi gibi faktörler ilk kez gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını sağlayacaktır.

Yeni e-ticaret sitenizde ürün ve hizmetleriniz hakkındaki bilgilere ana sayfanızda mutlaka yer vermeyi ihmal etmeyin. Kargo ücretlerine, ödeme sisteminizin hakkındaki bilgilere ana sayfanızda yer vermelisiniz. Böylece ilk kez sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kendinizi tanıtmış olabilirsiniz.

Site içeriklerinizi, arama motorlarında görünür olmak ve sitenize organik trafik çekmek adına SEO uyumlu olarak hazırlamalısınız. Bunun için en çok aratılan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Ürün isimlerini en çok aratılan anahtar kelimelere göre seçerken ürün açıklamalarında ayrıntılı ve detaya inmekten çekinmemelisiniz. Çünkü tüketiciler satın alacakları bir ürün hakkında detaylı bilgiye sahip olmak isterler. Yetersiz bilgiden dolayı sitenizi terk edebilirler.

İlgili rehber: Yeni e-ticaret sitesi için SEO nasıl yapılır?

Bir marka kimliği yaratın

Kendi e-ticaret sitenizi açmak markalaşmak adına attığınız en doğru adım. Şimdi sıra markanıza değer katmakta. Tüketiciler için markaya duyulan güven ne kadar çoksa online alışveriş de o kadar mümkün hale gelir. Bu yüzden marka değerinizi oluşturacak, firmanıza güven ve kurumsallık katacak çalışmalar için yatırım yapmalısınız.

E-ticaret sitenizin verilerini anlık takip edin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra Google Analytics’e bağlayarak sitenizin durumunu, sitenize gelen trafiği, ziyaretçi analizlerini ve daha birçok veriyi anlık takip edebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizi her an ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların meyvesini alıp almadığınızı görmüş olursunuz.

Sosyal medya üzerinden müşterilerle etkileşim kurun

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra dijital platformlardaki varlığınızı artırmalısınız. Özellikle bu konuda sosyal medyanın gücünden yararlanırsanız yeni e-ticaret sitenize organik trafik çekebilirsiniz. Sosyal medyada e-ticaret sitenizi duyurmak için çekilişler düzenleyebilirsiniz. Tanıtım videoları çekebilirsiniz. Yine ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak pek çok video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Yeni e-ticaret sitesi için kampanyalar kurgulayın

Yeni e-ticaret sitenize trafik çekmek ve satışa başlamak için pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türü olan dijital pazarlama için doğru kanalı seçmek ve doğru hedef kitleye ulaşarak etkileşiminizi artırmanız mümkün. Yeni e-ticaret sitenize özel kampanyalar kurgulayarak bunları reklamlarınızda duyurabilirsiniz. Hediye çekleri, ücretsiz kargo, bir alana bir bedava ya da 3 al 2 öde gibi çeşitli satış taktikleri ile yeni e-ticaret sitenize müşteri çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan