Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve hizmetlerinizi tanıtmaya sıra geliyor.

Şimdi yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra yapılacaklara bir bakalım;

Yeni e-ticaret sitenizde son düzenlemeleri yapın

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce; ürün ekleme, ana sayfanızı düzenleme, sitenizin ayarlarını yapma gibi pek çok detayı bitirmiş olmalısınız. Elbette tüm bunların yeni e-ticaret sitenize başarıyı getirecek düzenlemeler olacağını unutmayın. Sonraki aşama olarak ürün fiyatlandırması, sipariş, ödeme ve teslim süreçlerinde de ilk siparişe hazır hale gelmiş olmalısınız.

Yeni e-ticaret sitenizde ayrıntı gibi görünen pek çok düzenleme işinize yarayacaktır. Ürün fotoğraflarınızın profesyonel olması, içeriklerin işinizle ilgili doğru mesajları vermesi , sitenizin görünümünün iyi olması, güven vermesi gibi faktörler ilk kez gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını sağlayacaktır.

Yeni e-ticaret sitenizde ürün ve hizmetleriniz hakkındaki bilgilere ana sayfanızda mutlaka yer vermeyi ihmal etmeyin. Kargo ücretlerine, ödeme sisteminizin hakkındaki bilgilere ana sayfanızda yer vermelisiniz. Böylece ilk kez sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kendinizi tanıtmış olabilirsiniz.

Site içeriklerinizi, arama motorlarında görünür olmak ve sitenize organik trafik çekmek adına SEO uyumlu olarak hazırlamalısınız. Bunun için en çok aratılan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Ürün isimlerini en çok aratılan anahtar kelimelere göre seçerken ürün açıklamalarında ayrıntılı ve detaya inmekten çekinmemelisiniz. Çünkü tüketiciler satın alacakları bir ürün hakkında detaylı bilgiye sahip olmak isterler. Yetersiz bilgiden dolayı sitenizi terk edebilirler.

İlgili rehber: Yeni e-ticaret sitesi için SEO nasıl yapılır?

Bir marka kimliği yaratın

Kendi e-ticaret sitenizi açmak markalaşmak adına attığınız en doğru adım. Şimdi sıra markanıza değer katmakta. Tüketiciler için markaya duyulan güven ne kadar çoksa online alışveriş de o kadar mümkün hale gelir. Bu yüzden marka değerinizi oluşturacak, firmanıza güven ve kurumsallık katacak çalışmalar için yatırım yapmalısınız.

E-ticaret sitenizin verilerini anlık takip edin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra Google Analytics’e bağlayarak sitenizin durumunu, sitenize gelen trafiği, ziyaretçi analizlerini ve daha birçok veriyi anlık takip edebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizi her an ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların meyvesini alıp almadığınızı görmüş olursunuz.

Sosyal medya üzerinden müşterilerle etkileşim kurun

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra dijital platformlardaki varlığınızı artırmalısınız. Özellikle bu konuda sosyal medyanın gücünden yararlanırsanız yeni e-ticaret sitenize organik trafik çekebilirsiniz. Sosyal medyada e-ticaret sitenizi duyurmak için çekilişler düzenleyebilirsiniz. Tanıtım videoları çekebilirsiniz. Yine ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak pek çok video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Yeni e-ticaret sitesi için kampanyalar kurgulayın

Yeni e-ticaret sitenize trafik çekmek ve satışa başlamak için pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türü olan dijital pazarlama için doğru kanalı seçmek ve doğru hedef kitleye ulaşarak etkileşiminizi artırmanız mümkün. Yeni e-ticaret sitenize özel kampanyalar kurgulayarak bunları reklamlarınızda duyurabilirsiniz. Hediye çekleri, ücretsiz kargo, bir alana bir bedava ya da 3 al 2 öde gibi çeşitli satış taktikleri ile yeni e-ticaret sitenize müşteri çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin