Blog

Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!

Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve büyük, orta, küçük işletmenin fiziki mağazalarının yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan siteler için e-ticaret önerileri, e ticaret örnekleri gibi konuları derlemek istedik.

Dijitalleşmenin ağırlık kazandığı son yıllarda işini online platforma taşıyan ve sektörde henüz yeniyken neler yapması gerektiğiyle alakalı bilgilerin yer aldığı yazımızda, yeni açılan ve reklam bütçesi sınırlı olan bir e-ticaret sitesinin, elindeki trafiği (ziyaretçiyi) nasıl daha optimize değerlendirir ve satışa dönüştürür bu konuda 10 önemli önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

1. E-ticaret sitenizi yeniliklere göre optimize edin

e satış siteleri yeni de olsa eski de olsa, yeni kullanıcılara ulaştığınızda, ziyaretçilerde oluşacak güven probleminin önüne geçmek için zaman ayırmalısınız. e alışveriş siteleri dijital gelişmelere göre sürekli optimize edilmelidir. Bunun için Google Analytics’e e-ticaret sitenizi bağlayarak ziyaretçilerinizin sitenizde ne kadar zaman geçirdiğini ne kadarının alışverişi tamamladığını, ilgi gören alanları takip edebilirsiniz.

2. Fiziki mağazanız ya da deponuzun görsellerine yer verin

Yeni eticaret siteleri ziyaretçilerinin güvenini kazanarak sadık müşteriler edinebilirler. E-ticaret sitenizde mağazanızdan fotoğraflara yer verin, deponuz var ise fotoğraflarını paylaşın ve ziyaretçi üzerinde güven olgusunu pekiştirmeye çaba sarf edin!

İlgili Rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

3. Sitenizin tasarımında müşteri deneyimini gözetin

İlk izlenim çok önemlidir. Bu sebeple sitenize gelen bir ziyaretçi birkaç saniye içerisinde sizinle ilgili genel bir izlenime sahip olur. Olumsuz bir izlenim bırakmamak adına kendi zevklerinizden çok tasarımcıların görüşlerinden ve önerilerinden faydalanmaya özen gösterin. Site navigasyonu ve tasarımının sade ve anlaşılır olmasına özen gösterin. Ürün ve kategorilere kolay ulaşılabilir olmasına çalışın.

4. Ana sayfanızı güncelleyin ve ziyaretçilerinize anlaşılır bir karşılama yapın

Sitenizin içeriğinde veya görsellerinde sadeliğe önem verin ve ürünlerinizi ön plana çıkarın. Algıyı dağıtmamaya özen gösterin. Bütün kampanyalarınızı duyurup, her tarafı süslemek yerine, farklı zamanlarda farklı kampanyaları deneyin ve ölçümlemeye çalışın. Örnek vermek gerekirse ürün vitrininde her ürünün indirimli olduğunu belirtmek yerine, birkaçını sadece indirimli olarak tanımlayabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: IdeaSoft e-ticaret paketleri e-ticaret sitenizi 1 günde hazır hale getirerek işinize uygun özel tasarımlarla e-ticaret sitenizde konforlu bir gezinme sunar. Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabı oluşturun ve kazanmaya bugünden başlayın!

5. Arama motoru optimizasyonlarını es geçmeyin

E-ticaret sitenizin organik trafiğinin artması için sitenizdeki alanları SEO kurallarına uygun olarak düzenleyebilirsiniz. E-ticaret sitenize trafik çeken anahtar kelimeleri analiz etmelisiniz. Ürün isimlerinizi, kategori isimlerinizi, etiketlerinizi buna göre düzenlemelisiniz. Aynı şekilde ürün detaylı bilgilerinizi de “Özgün İçerik” olmasına özen göstererek anahtar kelimelerinize göre analiz etmelisiniz.

İlgili Rehber: E-ticaret sitesi SEO çalışması nasıl yapılır?

6. Mutlaka birkaç farklı bankadan Sanal POS kullanın

Birden fazla alternatif bulundurmanızın farklı kart kullanıcılarını da cezbedeceğini unutmayın! Farklı kartlara taksit seçenekleri sunmaya özen gösterin. Böylece mümkün olduğu kadar geniş bir kart kullanıcısını hedeflemiş olursunuz.

7. Alternatif ödeme seçeneklerine yer verin

Sitenizden alışveriş yapacak kişiler içerisinde farklı ödeme seçeneklerini kullanmayı tercih eden azımsanmayacak kitleler olabilir. Örneğin kredi kartı ile alışveriş yapmak yerine, kapıda ödeme seçeneğini, havale ile ödeme seçeneğini kullanmak isteyen kullanıcılar olabilir. E-ticaret sitenizden ilk alışverişini yapacak bir kişi, sizi tanıyana kadar ki alışveriş sürecinde farklı ödeme seçeneklerini tercih edebilir.

8. E-mail pazarlaması ile kendinizi hatırlatın

e ticaret alışveriş siteleri arasından sıyrılabilmek adına müşterilerinizle etkili iletişime önem verin. Kendinizi hatırlatmak, kampanyalarınızdan haberdar etmek önemlidir. Fakat bunun dozunu kaçırmak da ters tepki yaratabilir. En azından haftada 1 veya 2 kere ürünleriniz ve kampanyalarınız hakkında üyelerinizi ve müşterilerinizi bilgilendirmeye özen gösterin.

İlgili Rehber: E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

9. Hediye çekleri, ürün kampanyalarına önem verin

Üyelerinize belirli bir miktarın üzerine kullanılmak üzere geçerli hediye çekleri verin. Zaman zaman farklı markalarda özel indirimler mutlaka uygulayın. Kampanyaları oluştururken sadeliğe ve basitliğe önem verin. Kafa karıştıran algılaması güç çalışmalardan kaçının.

10. Reklamlarınızın dönüşümlerini mutlaka takip edin

Reklamveren olarak harcamış olduğunuz bütçelerin sizlere ne kadar dönüşüm sağladığını mutlaka bilin ve optimize etmeye çalışın. Ölçümlemelerinizi birbiri ile kıyaslayın. Farklı reklam mecralarını deneyerek sizler için en verimli reklam mecralarını keşfetmeye çalışın. Reklam çalışmalarınızda başarılı örnek e ticaret siteleri inceleyerek fikirler edinin.

IdeaSoft ile yeni e-ticaret sitenizi kısa sürede ileriye taşıyabilirsiniz

e-ticarete yeni başlamak sizi korkutmasın. IdeaSoft e ticaret paketleri A’dan Z’ye işiniz için her detaya yer vererek e-ticareti profsyonel olarak yapmanızı sağlıyor. e ticaret paketi tavsiye arayanlar için paketlerimiz arasından karar vermeden önce ücretsiz DEMO hesabı oluşturarak hizmetlerimizi denemenizi öneriyoruz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!