Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!

30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya

Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç konuyu sizler ile paylaşmanın doğru olacağını düşündük.

Yeni açılan ve reklam bütçesi sınırlı olan bir e-ticaret sitesinin, elindeki trafiği (ziyaretçiyi) nasıl daha optimize değerlendirir ve satışa dönüştürür bu konuda 10 Önemli Önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

1. Güven Vermek için Çaba Gösterin!

E-ticaret siteniz yeni de olsa eski de olsa, yeni kullanıcılara ulaştığınızda, ziyaretçilerde oluşacak güven probleminin önüne geçmek için zaman ayırmalısınız. Bunun için Google Analytics tool’unu, ziyaretçilerinizin sitenizde ne kadar zaman geçirdiğini, ne kadarının alışverişi tamamladığını, ilgi gören alanları takip etmelisiniz.

2. Mağaza’nız ve Deponuzun Görsellerini Paylaşın!

E-ticaret siteniz içerisinde mağazanızdan fotoğraflara yer verin, deponuz var ise fotoğraflarını paylaşın ve ziyaretçi üzerinde güven olgusunu pekiştirmeye çaba sarfedin!

3. Sitenizin tasarımı’nın olumsuz izlenim bırakmaması için özen gösterin!

İlk izlenim çok önemlidir. Bu sebeple sitenize gelen bir ziyaretçi birkaç saniye içerisinde sizinle ilgili genel bir izlenime sahip olur. Olumsuz bir izlenim bırakmamak adına kendi zevklerinizden çok tasarımcıların görüşlerinden ve önerilerinden faydalanmaya özen gösterin.

4. Sade olun! Kafa Karıştırmamaya Özen Gösterin!

Sitenizin içeriğinde veya görsellerinde sadeliğe önem verin ve ürünlerinizi ön plana çıkarın. Algıyı dağıtmamaya özen gösterin. Bütün kampanyalarınızı duyurup, her tarafı süslemek yerine, farklı zamanlarda farklı kampanyaları deneyin ve ölçümlemeye çalışın. Örnek vermek gerekirse ürün vitrininde her ürünün indirimli olduğunu belirtmek yerine, birkaçını sadece indirimli olarak tanımlayabilirsiniz.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

5. Arama Motoru Optimizasyonu yaparken müşterinizin gözünden bakın!

Siteniz ile ilgili anahtar kelimeleri tanımlarken, davranış biçiminiz son kullanıcı gözünden bakmak olmalı. Ürün isimlerinizi, kategori isimlerinizi, etiketlerinizi buna göre düzenlemelisiniz. Aynı şekilde ürün detaylı bilgilerinizinde “Özgün İçerik” olmasına özen göstermelisiniz. Kopyala yapıştır yapmaktansa kendinize göre düzenleyip kullanmalısınız.

6. Mutlaka birkaç farklı bankadan Sanal POS kullanın!

Birden fazla alternatif bulundurmanızın farklı kart kullanıcılarını da cezbedeceğini unutmayın! Farklı kartlara taksit seçenekleri sunmaya özen gösterin. Böylece mümkün olduğu kadar geniş bir kart kullanıcısını hedeflemiş olursunuz.

7. Alternatif Ödeme seçeneklerini mutlaka kullanın!

Sitenizden alışveriş yapacak kişiler içerisinde farklı ödeme seçeneklerini kullanmayı tercih eden azımsanmayacak kitleler olabilir. Örneğin kredi kartı ile alışveriş yapmak yerine, kapıda ödeme seçeneğini, havale ile ödeme seçeneğini kullanmak isteyen kullanıcılar olabilir. E-ticaret sitenizden ilk alışverişini yapacak bir kişi, sizi tanıyana kadar ki alışveriş sürecinde farklı ödeme seçeneklerini tercih edebilir.

8. Haftada en az 1 kere mutlaka e-posta ile müşterilerinizi ve üyelerinizi kampanyalarınızdan haberdar edin!

Kendinizi hatırlatmak, kampanyalarınızdan haberdar etmek önemlidir. Fakat bunun dozunu kaçırmak da ters tepki yaratabilir. En azından haftada 1 veya 2 kere ürünleriniz ve kampanyalarınız hakkında üyelerinizi ve müşterilerinizi bilgilendirmeye özen gösterin.

9. Hediye çekleri, ürün kampanyalarına önem verin!

Üyelerinize belirli bir miktarın üzerine kullanılmak üzere geçerli hediye çekleri verin. Zaman zaman farklı markalarda özel indirimler mutlaka uygulayın. Kampanyaları oluştururken sadeliğe ve basitliğe önem verin. Kafa karıştıran algılaması güç çalışmalardan kaçının.

10. Reklamlarınızın dönüşümlerini mutlaka takip edin!

Reklamveren olarak harcamış olduğunuz bütçelerin sizlere ne kadar dönüşüm sağladığını mutlaka bilin ve optimize etmeye çalışın. Ölçümlemelerinizi birbiri ile kıyaslayın. Farklı reklam mecralarını deneyerek sizler için en verimli reklam mecralarını keşfetmeye çalışın. Zaman içerisinde verimli sonuçlar aldığınızı göreceksiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan