Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!

30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya

Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç konuyu sizler ile paylaşmanın doğru olacağını düşündük.

Yeni açılan ve reklam bütçesi sınırlı olan bir e-ticaret sitesinin, elindeki trafiği (ziyaretçiyi) nasıl daha optimize değerlendirir ve satışa dönüştürür bu konuda 10 Önemli Önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

1. Güven Vermek için Çaba Gösterin!

E-ticaret siteniz yeni de olsa eski de olsa, yeni kullanıcılara ulaştığınızda, ziyaretçilerde oluşacak güven probleminin önüne geçmek için zaman ayırmalısınız. Bunun için Google Analytics tool’unu, ziyaretçilerinizin sitenizde ne kadar zaman geçirdiğini, ne kadarının alışverişi tamamladığını, ilgi gören alanları takip etmelisiniz.

2. Mağaza’nız ve Deponuzun Görsellerini Paylaşın!

E-ticaret siteniz içerisinde mağazanızdan fotoğraflara yer verin, deponuz var ise fotoğraflarını paylaşın ve ziyaretçi üzerinde güven olgusunu pekiştirmeye çaba sarfedin!

3. Sitenizin tasarımı’nın olumsuz izlenim bırakmaması için özen gösterin!

İlk izlenim çok önemlidir. Bu sebeple sitenize gelen bir ziyaretçi birkaç saniye içerisinde sizinle ilgili genel bir izlenime sahip olur. Olumsuz bir izlenim bırakmamak adına kendi zevklerinizden çok tasarımcıların görüşlerinden ve önerilerinden faydalanmaya özen gösterin.

4. Sade olun! Kafa Karıştırmamaya Özen Gösterin!

Sitenizin içeriğinde veya görsellerinde sadeliğe önem verin ve ürünlerinizi ön plana çıkarın. Algıyı dağıtmamaya özen gösterin. Bütün kampanyalarınızı duyurup, her tarafı süslemek yerine, farklı zamanlarda farklı kampanyaları deneyin ve ölçümlemeye çalışın. Örnek vermek gerekirse ürün vitrininde her ürünün indirimli olduğunu belirtmek yerine, birkaçını sadece indirimli olarak tanımlayabilirsiniz.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

5. Arama Motoru Optimizasyonu yaparken müşterinizin gözünden bakın!

Siteniz ile ilgili anahtar kelimeleri tanımlarken, davranış biçiminiz son kullanıcı gözünden bakmak olmalı. Ürün isimlerinizi, kategori isimlerinizi, etiketlerinizi buna göre düzenlemelisiniz. Aynı şekilde ürün detaylı bilgilerinizinde “Özgün İçerik” olmasına özen göstermelisiniz. Kopyala yapıştır yapmaktansa kendinize göre düzenleyip kullanmalısınız.

6. Mutlaka birkaç farklı bankadan Sanal POS kullanın!

Birden fazla alternatif bulundurmanızın farklı kart kullanıcılarını da cezbedeceğini unutmayın! Farklı kartlara taksit seçenekleri sunmaya özen gösterin. Böylece mümkün olduğu kadar geniş bir kart kullanıcısını hedeflemiş olursunuz.

7. Alternatif Ödeme seçeneklerini mutlaka kullanın!

Sitenizden alışveriş yapacak kişiler içerisinde farklı ödeme seçeneklerini kullanmayı tercih eden azımsanmayacak kitleler olabilir. Örneğin kredi kartı ile alışveriş yapmak yerine, kapıda ödeme seçeneğini, havale ile ödeme seçeneğini kullanmak isteyen kullanıcılar olabilir. E-ticaret sitenizden ilk alışverişini yapacak bir kişi, sizi tanıyana kadar ki alışveriş sürecinde farklı ödeme seçeneklerini tercih edebilir.

8. Haftada en az 1 kere mutlaka e-posta ile müşterilerinizi ve üyelerinizi kampanyalarınızdan haberdar edin!

Kendinizi hatırlatmak, kampanyalarınızdan haberdar etmek önemlidir. Fakat bunun dozunu kaçırmak da ters tepki yaratabilir. En azından haftada 1 veya 2 kere ürünleriniz ve kampanyalarınız hakkında üyelerinizi ve müşterilerinizi bilgilendirmeye özen gösterin.

9. Hediye çekleri, ürün kampanyalarına önem verin!

Üyelerinize belirli bir miktarın üzerine kullanılmak üzere geçerli hediye çekleri verin. Zaman zaman farklı markalarda özel indirimler mutlaka uygulayın. Kampanyaları oluştururken sadeliğe ve basitliğe önem verin. Kafa karıştıran algılaması güç çalışmalardan kaçının.

10. Reklamlarınızın dönüşümlerini mutlaka takip edin!

Reklamveren olarak harcamış olduğunuz bütçelerin sizlere ne kadar dönüşüm sağladığını mutlaka bilin ve optimize etmeye çalışın. Ölçümlemelerinizi birbiri ile kıyaslayın. Farklı reklam mecralarını deneyerek sizler için en verimli reklam mecralarını keşfetmeye çalışın. Zaman içerisinde verimli sonuçlar aldığınızı göreceksiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan