Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur

28 Kasım 2016
Sinan Oypan

Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız.

Sıfırdan bir girişim kurmak kolay bir süreç değil ve bu nedenle de üzerinde iyi bir planlama yapmanız da oldukça önemli. İşin teknik ve maddi olaylarını farklı şekillerde çözebilmeniz mümkün. KOSGEB’in hibe ve geri ödemeli destek kredilerine ya da bankaların, girişimciler için sunduğu destek kredilerine başvurarak girişiminizi hayata geçirmeniz mümkün. İşinizi internet üzerinde kuracaksanız da altyapı paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak isterseniz, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve demo talebi oluşturarak, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. Aşağıdaki yazıları okuyarak destek kredileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Destek kredileri ve e-ticaret altyapı çözümleri sizin birçok işinizi çözebilir; ancak öncelikle sizin de üzerinde durmanız gereken bir takım konular var ve bu yazıda da bunların üzerinde detaylı bir şekilde duracağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Öncelikle yapmanız gereken çalışmalardan biri, hangi hedef kitleye yönelik bir iş yapacağınızı seçin. Girişimcilerin büyük birçoğunluğu bu aşamayı atlıyor; çünkü her tüketicinin kendi müşterileri olma potansiyeli olduğunu düşünüyorlar. Ancak işin aslı pek de böyle değildir. Yaptığınız iş, tüm tüketicileri hedefleyemez. Belli bir bölümü hedefleyebilirsiniz. Çünkü tüm tüketicileri seçtiğinizde, konuma, yaşa, eğitim durumuna, cinsiyete, gelir durumuna göre bir daraltma yapmaksızın herkese ulaşmayı düşünmüş olursunuz ve bu da pek mümkün değil.

Bu nedenle öncelikle, satacağınız ürün ya da hizmetin, öncelikli olarak kimi hedeflediğini belirlemelisiniz. Bu ürününüze kimler ilgi duyuyor ya da duyacak? Cinsiyet ve yaş aralıkları ne olacak? Hedef kitlenizin eğitim ve gelir durumu nedir? Bu sorulara yanıt vermeniz ve kendinize bir müşteri profili oluşturmalısınız. Aşağıdaki yazıyı okuyarak bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Rekabeti araştırın

Gireceğiniz sektördeki rekabeti araştırmanız da bir hayli önemli. Çünkü eğer gireceğiniz sektörde çok büyük oyuncular varsa, onların arasında sıyrılmanız, markanızı duyurmanız ve bir güven duygusu aşılamanız bir hayli zor olacaktır.

Sektörde büyük oyuncular olmasa dahi rekabet bir hayli yoğun olabilir. Bu durumda da rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını incelemeli, onların hangi alanlara yoğunlaştığını görmeli, ne gibi pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını ve pazardaki paylarını araştırmalısınız. Böylelikle, iş stratejilerinizi belirlerken, onların yapmadıkları ya da kötü yaptıkları alanlar üzerinde çalışmalar yaparak, yapacağınız işi daha iyi bir şekilde planlayabilir ve onların üstüne geçebileceğiniz stratejiler belirleyebilirsiniz.

E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?

İş planı ve stratejilerinizi iyi belirleyin

İş planı ve stratejilerinizi belirlemek aslında yaratacağınız markanızı da daha iyi tanımanız için bir hayli önemli. İş planı ile kısa, orta ve uzun vadeli olarak neler yapmanız gerektiğini görür, finansal olarak nelere ihtiyacınız olduğunu analiz edebilir, sektör ve rakip analizi yapar ve reklam ile pazarlama stratejilerinizi belirleyerek, ne gibi adımlar atacağınız konusunda bir takım planlar yapmış olursunuz.

Bu planları yaptığınızda, artık işinizi kurmak için ihtiyacınız olan birçok veriyi elde etmiş ve ilerleyen dönemlerde adım adım nasıl bir yol almanız gerektiğinin de bir planını çıkartmış olursunuz. Detaylı bir iş planı oluşturmak için aşağıdaki yazıya bakabilirsiniz. Devlet ya da banka destekli kredilere başvurmadan önce de böyle bir iş planı hazırlamanız gerekecektir; özellikle KOSGEB başvurusu yapacak olanların, bu iş planlarını detaylı ve iyi bir şekilde hazırlaması gerekmektedir.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan