Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur

28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur

Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız.

Sıfırdan bir girişim kurmak kolay bir süreç değil ve bu nedenle de üzerinde iyi bir planlama yapmanız da oldukça önemli. İşin teknik ve maddi olaylarını farklı şekillerde çözebilmeniz mümkün. KOSGEB’in hibe ve geri ödemeli destek kredilerine ya da bankaların, girişimciler için sunduğu destek kredilerine başvurarak girişiminizi hayata geçirmeniz mümkün. İşinizi internet üzerinde kuracaksanız da altyapı paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak isterseniz, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve demo talebi oluşturarak, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. Aşağıdaki yazıları okuyarak destek kredileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Destek kredileri ve e-ticaret altyapı çözümleri sizin birçok işinizi çözebilir; ancak öncelikle sizin de üzerinde durmanız gereken bir takım konular var ve bu yazıda da bunların üzerinde detaylı bir şekilde duracağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Öncelikle yapmanız gereken çalışmalardan biri, hangi hedef kitleye yönelik bir iş yapacağınızı seçin. Girişimcilerin büyük birçoğunluğu bu aşamayı atlıyor; çünkü her tüketicinin kendi müşterileri olma potansiyeli olduğunu düşünüyorlar. Ancak işin aslı pek de böyle değildir. Yaptığınız iş, tüm tüketicileri hedefleyemez. Belli bir bölümü hedefleyebilirsiniz. Çünkü tüm tüketicileri seçtiğinizde, konuma, yaşa, eğitim durumuna, cinsiyete, gelir durumuna göre bir daraltma yapmaksızın herkese ulaşmayı düşünmüş olursunuz ve bu da pek mümkün değil.

Bu nedenle öncelikle, satacağınız ürün ya da hizmetin, öncelikli olarak kimi hedeflediğini belirlemelisiniz. Bu ürününüze kimler ilgi duyuyor ya da duyacak? Cinsiyet ve yaş aralıkları ne olacak? Hedef kitlenizin eğitim ve gelir durumu nedir? Bu sorulara yanıt vermeniz ve kendinize bir müşteri profili oluşturmalısınız. Aşağıdaki yazıyı okuyarak bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Rekabeti araştırın

Gireceğiniz sektördeki rekabeti araştırmanız da bir hayli önemli. Çünkü eğer gireceğiniz sektörde çok büyük oyuncular varsa, onların arasında sıyrılmanız, markanızı duyurmanız ve bir güven duygusu aşılamanız bir hayli zor olacaktır.

Sektörde büyük oyuncular olmasa dahi rekabet bir hayli yoğun olabilir. Bu durumda da rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını incelemeli, onların hangi alanlara yoğunlaştığını görmeli, ne gibi pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını ve pazardaki paylarını araştırmalısınız. Böylelikle, iş stratejilerinizi belirlerken, onların yapmadıkları ya da kötü yaptıkları alanlar üzerinde çalışmalar yaparak, yapacağınız işi daha iyi bir şekilde planlayabilir ve onların üstüne geçebileceğiniz stratejiler belirleyebilirsiniz.

E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?

İş planı ve stratejilerinizi iyi belirleyin

İş planı ve stratejilerinizi belirlemek aslında yaratacağınız markanızı da daha iyi tanımanız için bir hayli önemli. İş planı ile kısa, orta ve uzun vadeli olarak neler yapmanız gerektiğini görür, finansal olarak nelere ihtiyacınız olduğunu analiz edebilir, sektör ve rakip analizi yapar ve reklam ile pazarlama stratejilerinizi belirleyerek, ne gibi adımlar atacağınız konusunda bir takım planlar yapmış olursunuz.

Bu planları yaptığınızda, artık işinizi kurmak için ihtiyacınız olan birçok veriyi elde etmiş ve ilerleyen dönemlerde adım adım nasıl bir yol almanız gerektiğinin de bir planını çıkartmış olursunuz. Detaylı bir iş planı oluşturmak için aşağıdaki yazıya bakabilirsiniz. Devlet ya da banka destekli kredilere başvurmadan önce de böyle bir iş planı hazırlamanız gerekecektir; özellikle KOSGEB başvurusu yapacak olanların, bu iş planlarını detaylı ve iyi bir şekilde hazırlaması gerekmektedir.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin