fbpx

Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur

28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur

Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız.

Sıfırdan bir girişim kurmak kolay bir süreç değil ve bu nedenle de üzerinde iyi bir planlama yapmanız da oldukça önemli. İşin teknik ve maddi olaylarını farklı şekillerde çözebilmeniz mümkün. KOSGEB’in hibe ve geri ödemeli destek kredilerine ya da bankaların, girişimciler için sunduğu destek kredilerine başvurarak girişiminizi hayata geçirmeniz mümkün. İşinizi internet üzerinde kuracaksanız da altyapı paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak isterseniz, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve demo talebi oluşturarak, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. Aşağıdaki yazıları okuyarak destek kredileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Destek kredileri ve e-ticaret altyapı çözümleri sizin birçok işinizi çözebilir; ancak öncelikle sizin de üzerinde durmanız gereken bir takım konular var ve bu yazıda da bunların üzerinde detaylı bir şekilde duracağız.

Hedef kitlenizi belirleyin

Öncelikle yapmanız gereken çalışmalardan biri, hangi hedef kitleye yönelik bir iş yapacağınızı seçin. Girişimcilerin büyük birçoğunluğu bu aşamayı atlıyor; çünkü her tüketicinin kendi müşterileri olma potansiyeli olduğunu düşünüyorlar. Ancak işin aslı pek de böyle değildir. Yaptığınız iş, tüm tüketicileri hedefleyemez. Belli bir bölümü hedefleyebilirsiniz. Çünkü tüm tüketicileri seçtiğinizde, konuma, yaşa, eğitim durumuna, cinsiyete, gelir durumuna göre bir daraltma yapmaksızın herkese ulaşmayı düşünmüş olursunuz ve bu da pek mümkün değil.

Bu nedenle öncelikle, satacağınız ürün ya da hizmetin, öncelikli olarak kimi hedeflediğini belirlemelisiniz. Bu ürününüze kimler ilgi duyuyor ya da duyacak? Cinsiyet ve yaş aralıkları ne olacak? Hedef kitlenizin eğitim ve gelir durumu nedir? Bu sorulara yanıt vermeniz ve kendinize bir müşteri profili oluşturmalısınız. Aşağıdaki yazıyı okuyarak bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Rekabeti araştırın

Gireceğiniz sektördeki rekabeti araştırmanız da bir hayli önemli. Çünkü eğer gireceğiniz sektörde çok büyük oyuncular varsa, onların arasında sıyrılmanız, markanızı duyurmanız ve bir güven duygusu aşılamanız bir hayli zor olacaktır.

Sektörde büyük oyuncular olmasa dahi rekabet bir hayli yoğun olabilir. Bu durumda da rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını incelemeli, onların hangi alanlara yoğunlaştığını görmeli, ne gibi pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını ve pazardaki paylarını araştırmalısınız. Böylelikle, iş stratejilerinizi belirlerken, onların yapmadıkları ya da kötü yaptıkları alanlar üzerinde çalışmalar yaparak, yapacağınız işi daha iyi bir şekilde planlayabilir ve onların üstüne geçebileceğiniz stratejiler belirleyebilirsiniz.

E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?

İş planı ve stratejilerinizi iyi belirleyin

İş planı ve stratejilerinizi belirlemek aslında yaratacağınız markanızı da daha iyi tanımanız için bir hayli önemli. İş planı ile kısa, orta ve uzun vadeli olarak neler yapmanız gerektiğini görür, finansal olarak nelere ihtiyacınız olduğunu analiz edebilir, sektör ve rakip analizi yapar ve reklam ile pazarlama stratejilerinizi belirleyerek, ne gibi adımlar atacağınız konusunda bir takım planlar yapmış olursunuz.

Bu planları yaptığınızda, artık işinizi kurmak için ihtiyacınız olan birçok veriyi elde etmiş ve ilerleyen dönemlerde adım adım nasıl bir yol almanız gerektiğinin de bir planını çıkartmış olursunuz. Detaylı bir iş planı oluşturmak için aşağıdaki yazıya bakabilirsiniz. Devlet ya da banka destekli kredilere başvurmadan önce de böyle bir iş planı hazırlamanız gerekecektir; özellikle KOSGEB başvurusu yapacak olanların, bu iş planlarını detaylı ve iyi bir şekilde hazırlaması gerekmektedir.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan