fbpx

Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler

3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın avantajları da bu sayının artışına destek oluyor.

Peki yeni bir iş kurmak ve işinizde başarılı olmak, bunun sonucunda da para kazanmak gerçekten bahsedildiği gibi kolay mı? Bu süreçte yolunuza çıkacak zorluklara veya başta dikkat etmeniz gereken konulara hazırlıklı mısınız? Yeni bir iş kurarken iş fikriniz ile ilgili dikkat etmeniz gereken konuları sizler için bir araya getirdik.

1- Yeni bir iş kurmak ile ilgili kendinize açık olun.

İş aramaktan yorulmuş olabilirsiniz, maaşınızdan memnun olmayabilirsiniz. İş hayatınızın kontrolünü elinize almak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Hatta bu konu sizi korkutuyor da olabilir. Zaman zaman aklınıza gelen iş fikirlerini öteliyor da olabilirsiniz. Yeni bir iş kurmadan önce ilk cevap vermeniz gereken soru "Neden?", Neden bir iş kurmak istiyorsunuz? Bu sorunun cevabı ekseninde iş modelinizi ve iş fikrinizi oluşturursanız, başarıyı yakalamanız çok da zor olmaz. Bir iş, iş yapmış olmak için yapılmaz.

2- Sektörünüze, iş alanınıza karar verin.

Amerikayı yeniden keşfetmenize gerek yok. En iyi iş fikirleri yurtdışında gördüğünüz duyduğunuz örnekler, bazen kendiniz için bulduğunuz çözümler, bazense en kolay gözüken temel ihtiyaçlar olabilmektedir. Bu temel ihtiyaçlara veya çözümlere, daha iyi ve farklı yaklaşımlar getirerek de kendinize bir iş alanı oluşturabilirsiniz.

Baktığınızda etrafınızda pek çok tekrar eden, benzer iş fikirleri göreceksiniz. Ya şu işi neden şöyle yapmazlar, bunu böyle yapsalar daha iyi olurdu gibi. Ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınız da önemlidir. Hepimiz ekmek alıyoruz, kıyafet alıyoruz. Evimizin musluğu bozulduğunda bir usta çağırıyoruz veya elektrikçi çağırıyoruz. Burada önemli olan, ihtiyaç ortaya çıktığında ilk siz mi akla geliyorsunuz?

Kendi iş modelinizi iyi şekillendirmeli, sektörü ve iş alanını iyi seçmelisiniz. En önemlisi de ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınıza da odaklanmalısınız.

3- Kolay ve temel bir iş planı oluşturun.

Yeni bir iş fikrini hayata geçirmek isteyen girişimcilerin çoğu ya çok detaylı ve bitmek bilmeyen iş planlarının içinde boğuluyor ya da hiç iş planı hazırlamıyor. Temel bir iş planı oluşturmak ve bunu zamanla geliştirmek en doğru yöntemdir. Neler sunduğunuzu, nasıl sunduğunuzu, hedef kitlenizin kimler olduğunu, ne kadar harcama yapmanız gerektiğini gösteren 1 veya 2 sayfalık bir plan hazırlayın. Zaman içerisinde mutlaka değişiklik gösterecektir o yüzden en başta basit ve temel bir iş planı oluşturmanız önemli.

4- Hedef kitlenizi şekillendirin.

Hedef kitle oluşturmak kolay gibi gözükse de biraz emek ve zaman isteyebilir. Etrafınızda birçok saçma örnek görüyorsunuzdur. Tüm kadınlar ya da tüm erkekler gibi bir hedef kitle olamaz. Dünyanın en büyük markalarından Coca Cola'nın veya Mc Donalds'ın bile böyle bir hedeflemesi olmaz. Bütçeniz sınırlı olacağından hedef kitleyi de doğru belirlemek çok daha iyi sonuçlar getirecektir.

Örneklemek gerekirse;

  • İstanbul Anadolu yakasında Kadiköy bölgesinde oturan, 25-45 yaş aralığında çalışan bayanları hedeflemek,
  • Türkiye'de yaşayan 18-25 yaş aralığında olan erkek üniversite öğrencilerini hedeflemek,
  • İstanbulda yaşayan X marka otomobil sahibi olan erkek ve kadınları hedeflemek,
  • Bu örnekler artırılabilir fakat temelinde 2 ve daha çok kırılım ile hedefleme yapmak daha doğru bir kitleye odaklanmayı sağlayacaktır.

    5- Fiyat politikanızı belirleyin.

    Fiyat politikası belirlerken, fiyatlarınızı sadece masraflarınız üzerinden belirlemeyin. Hesaplamayı unuttuğunuz masrafları da dahil edin. (Vergi, personel maliyeti, iade veya fire gibi.) Piyasayı araştırın, aynı hizmeti veya benzer hizmeti sunan diğer işler ile kıyaslayın. Sonrasında da oturup hesaplamaya koyulun. Yıllık ne kadar kazanç elde edebilirsiniz? Bu kazanç için aylık veya haftalık ne kadarlık bir satış hacmine ulaşmanız gerekir? Bu sorularıda göz önünde bulundurarak Fiyat ve gelir planınıza göre fiyat politikanızı belirleyin.

    6- Gezin, zorlayın ve ilk müşterilerinizi bulun.

    Zor kısma geldiniz. Müşteriniz yok ise en iyi ürünü ve hizmeti sunun. Dünyada milyonlarca kaliteli ürün veya hizmet satış başarısını yakalayamadığı için yok olmuştur. Zamanınızın büyük bir bölümünü satışlara ayırmalısınız. Hemen başlamalısınız. Tüm eş, dost, tanıdık, akraba kim varsa önce ne iş yaptığınızı onlara anlatın. Çok büyük beklenti içine de girmeyin çünkü sadece eş dost akraba ile yeni bir iş fikri veya yeni bir iş başarıya ulaşmaz. Bunu yapmalısınız ve beklentinizi de minimumda tutmalısınız.

    En doğrusu, bu ürün veya hizmet için ulaşmanız gereken ilk 100 hedefin listesini yapın ve işe koyulun. Belli bir ölçeğe gelene kadar ürününüzü ve hizmetinizi en iyi siz satarsınız. O yüzden zaman kaybetmeden aksiyon almaya başlayın.

    Restoran alanında özgün bir iş fikri örneği

    Dubaide Parkers adıyla küçük bir restoran açıldı. Güzel ve lezzetli burgerler ve menüsünde farklı seçenekler sunuyor. Tabi ki buraya kadar herşey çok normal. Farklılaştığı nokta ise, restorana sadece "Anahtarınız" var ise girebiliyorsunuz. Kendini özel hissetme duygusu ile beraber, insanlar yemeklerini anlatmakla bitiremiyor. Anahtarlar sınırlı olduğu için sosyal medya üzerinden haritalar paylaşıyor ve belirli dönemlerde siz de anahtar bulabiliyor ve bu yemekleri tadabiliyorsunuz.

    İnsanlara özel hissetme duygusunu o kadar iyi işlemiş ki, insanlar çölde 2 saat arabayla gidiyor anahtar bulmaya, ağaçlarda bulacağız diye dallara tırmanıyor. İçerisi o kadar dolu ki yaklaşık 1 saat sıra bekledikten sonra masanız hazırlanıyor ve ymeğe geçiyorsunuz.

    Bu örneğin özelliği ne yaptığınızdan çok nasıl yaptığınız ve farklılaştırdığınız önemini göstermekti. Çok basit iş fikirlerinin ve iş modellerinin altında bile farklılaşabilir, başarılı olabilirsiniz.
    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
    E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
    8 Şubat 2019
    Sinan Oypan
    İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
    Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
    2 Temmuz 2017
    Gökçe Beyazaslan
    Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
    'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
    27 Mayıs 2018
    Savaş Çetinkaya
    Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
    Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
    2 Aralık 2019
    Sinan Oypan
    Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
    Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
    17 Nisan 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
    Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
    13 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
    Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
    14 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
    Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
    28 Ağustos 2020
    Gökçe Beyazaslan
    Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
    Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
    27 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
    SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
    19 Temmuz 2018
    Sinan Oypan
    E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
    Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
    4 Ocak 2018
    Sinan Oypan
    İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
    İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
    26 Nisan 2017
    Sinan Oypan