Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler

3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın avantajları da bu sayının artışına destek oluyor.

Peki yeni bir iş kurmak ve işinizde başarılı olmak, bunun sonucunda da para kazanmak gerçekten bahsedildiği gibi kolay mı? Bu süreçte yolunuza çıkacak zorluklara veya başta dikkat etmeniz gereken konulara hazırlıklı mısınız? Yeni bir iş kurarken iş fikriniz ile ilgili dikkat etmeniz gereken konuları sizler için bir araya getirdik.

1- Yeni bir iş kurmak ile ilgili kendinize açık olun.

İş aramaktan yorulmuş olabilirsiniz, maaşınızdan memnun olmayabilirsiniz. İş hayatınızın kontrolünü elinize almak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Hatta bu konu sizi korkutuyor da olabilir. Zaman zaman aklınıza gelen iş fikirlerini öteliyor da olabilirsiniz. Yeni bir iş kurmadan önce ilk cevap vermeniz gereken soru "Neden?", Neden bir iş kurmak istiyorsunuz? Bu sorunun cevabı ekseninde iş modelinizi ve iş fikrinizi oluşturursanız, başarıyı yakalamanız çok da zor olmaz. Bir iş, iş yapmış olmak için yapılmaz.

2- Sektörünüze, iş alanınıza karar verin.

Amerikayı yeniden keşfetmenize gerek yok. En iyi iş fikirleri yurtdışında gördüğünüz duyduğunuz örnekler, bazen kendiniz için bulduğunuz çözümler, bazense en kolay gözüken temel ihtiyaçlar olabilmektedir. Bu temel ihtiyaçlara veya çözümlere, daha iyi ve farklı yaklaşımlar getirerek de kendinize bir iş alanı oluşturabilirsiniz.

Baktığınızda etrafınızda pek çok tekrar eden, benzer iş fikirleri göreceksiniz. Ya şu işi neden şöyle yapmazlar, bunu böyle yapsalar daha iyi olurdu gibi. Ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınız da önemlidir. Hepimiz ekmek alıyoruz, kıyafet alıyoruz. Evimizin musluğu bozulduğunda bir usta çağırıyoruz veya elektrikçi çağırıyoruz. Burada önemli olan, ihtiyaç ortaya çıktığında ilk siz mi akla geliyorsunuz?

Kendi iş modelinizi iyi şekillendirmeli, sektörü ve iş alanını iyi seçmelisiniz. En önemlisi de ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınıza da odaklanmalısınız.

3- Kolay ve temel bir iş planı oluşturun.

Yeni bir iş fikrini hayata geçirmek isteyen girişimcilerin çoğu ya çok detaylı ve bitmek bilmeyen iş planlarının içinde boğuluyor ya da hiç iş planı hazırlamıyor. Temel bir iş planı oluşturmak ve bunu zamanla geliştirmek en doğru yöntemdir. Neler sunduğunuzu, nasıl sunduğunuzu, hedef kitlenizin kimler olduğunu, ne kadar harcama yapmanız gerektiğini gösteren 1 veya 2 sayfalık bir plan hazırlayın. Zaman içerisinde mutlaka değişiklik gösterecektir o yüzden en başta basit ve temel bir iş planı oluşturmanız önemli.

4- Hedef kitlenizi şekillendirin.

Hedef kitle oluşturmak kolay gibi gözükse de biraz emek ve zaman isteyebilir. Etrafınızda birçok saçma örnek görüyorsunuzdur. Tüm kadınlar ya da tüm erkekler gibi bir hedef kitle olamaz. Dünyanın en büyük markalarından Coca Cola'nın veya Mc Donalds'ın bile böyle bir hedeflemesi olmaz. Bütçeniz sınırlı olacağından hedef kitleyi de doğru belirlemek çok daha iyi sonuçlar getirecektir.

Örneklemek gerekirse;

  • İstanbul Anadolu yakasında Kadiköy bölgesinde oturan, 25-45 yaş aralığında çalışan bayanları hedeflemek,
  • Türkiye'de yaşayan 18-25 yaş aralığında olan erkek üniversite öğrencilerini hedeflemek,
  • İstanbulda yaşayan X marka otomobil sahibi olan erkek ve kadınları hedeflemek,
  • Bu örnekler artırılabilir fakat temelinde 2 ve daha çok kırılım ile hedefleme yapmak daha doğru bir kitleye odaklanmayı sağlayacaktır.

    5- Fiyat politikanızı belirleyin.

    Fiyat politikası belirlerken, fiyatlarınızı sadece masraflarınız üzerinden belirlemeyin. Hesaplamayı unuttuğunuz masrafları da dahil edin. (Vergi, personel maliyeti, iade veya fire gibi.) Piyasayı araştırın, aynı hizmeti veya benzer hizmeti sunan diğer işler ile kıyaslayın. Sonrasında da oturup hesaplamaya koyulun. Yıllık ne kadar kazanç elde edebilirsiniz? Bu kazanç için aylık veya haftalık ne kadarlık bir satış hacmine ulaşmanız gerekir? Bu sorularıda göz önünde bulundurarak Fiyat ve gelir planınıza göre fiyat politikanızı belirleyin.

    6- Gezin, zorlayın ve ilk müşterilerinizi bulun.

    Zor kısma geldiniz. Müşteriniz yok ise en iyi ürünü ve hizmeti sunun. Dünyada milyonlarca kaliteli ürün veya hizmet satış başarısını yakalayamadığı için yok olmuştur. Zamanınızın büyük bir bölümünü satışlara ayırmalısınız. Hemen başlamalısınız. Tüm eş, dost, tanıdık, akraba kim varsa önce ne iş yaptığınızı onlara anlatın. Çok büyük beklenti içine de girmeyin çünkü sadece eş dost akraba ile yeni bir iş fikri veya yeni bir iş başarıya ulaşmaz. Bunu yapmalısınız ve beklentinizi de minimumda tutmalısınız.

    En doğrusu, bu ürün veya hizmet için ulaşmanız gereken ilk 100 hedefin listesini yapın ve işe koyulun. Belli bir ölçeğe gelene kadar ürününüzü ve hizmetinizi en iyi siz satarsınız. O yüzden zaman kaybetmeden aksiyon almaya başlayın.

    Restoran alanında özgün bir iş fikri örneği

    Dubaide Parkers adıyla küçük bir restoran açıldı. Güzel ve lezzetli burgerler ve menüsünde farklı seçenekler sunuyor. Tabi ki buraya kadar herşey çok normal. Farklılaştığı nokta ise, restorana sadece "Anahtarınız" var ise girebiliyorsunuz. Kendini özel hissetme duygusu ile beraber, insanlar yemeklerini anlatmakla bitiremiyor. Anahtarlar sınırlı olduğu için sosyal medya üzerinden haritalar paylaşıyor ve belirli dönemlerde siz de anahtar bulabiliyor ve bu yemekleri tadabiliyorsunuz.

    İnsanlara özel hissetme duygusunu o kadar iyi işlemiş ki, insanlar çölde 2 saat arabayla gidiyor anahtar bulmaya, ağaçlarda bulacağız diye dallara tırmanıyor. İçerisi o kadar dolu ki yaklaşık 1 saat sıra bekledikten sonra masanız hazırlanıyor ve ymeğe geçiyorsunuz.

    Bu örneğin özelliği ne yaptığınızdan çok nasıl yaptığınız ve farklılaştırdığınız önemini göstermekti. Çok basit iş fikirlerinin ve iş modellerinin altında bile farklılaşabilir, başarılı olabilirsiniz.
    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
    Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
    22 Mart 2019
    Sinan Oypan
    7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
    Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
    30 Ağustos 2013
    Savaş Çetinkaya
    Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
    Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
    29 Ağustos 2017
    Sinan Oypan
    Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
    Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
    2 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
    İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
    23 Aralık 2018
    Sinan Oypan
    E Ticaret SEO Teknikleri
    E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
    2 Haziran 2016
    Savaş Çetinkaya
    Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
    İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
    24 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    Toplantı yönetimi için 11 online araç
    Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
    15 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
    23 Eylül 2020
    Sinan Oypan
    Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
    İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
    1 Ağustos 2016
    Savaş Çetinkaya
    Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
    21 Ekim 2020
    Sinan Oypan
    Sanal mağaza açmak için 5 neden
    Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
    30 Temmuz 2020
    Gökçe Beyazaslan