Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler

3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler

Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın avantajları da bu sayının artışına destek oluyor.

Peki yeni bir iş kurmak ve işinizde başarılı olmak, bunun sonucunda da para kazanmak gerçekten bahsedildiği gibi kolay mı? Bu süreçte yolunuza çıkacak zorluklara veya başta dikkat etmeniz gereken konulara hazırlıklı mısınız? Yeni bir iş kurarken iş fikriniz ile ilgili dikkat etmeniz gereken konuları sizler için bir araya getirdik.

1- Yeni bir iş kurmak ile ilgili kendinize açık olun.

İş aramaktan yorulmuş olabilirsiniz, maaşınızdan memnun olmayabilirsiniz. İş hayatınızın kontrolünü elinize almak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Hatta bu konu sizi korkutuyor da olabilir. Zaman zaman aklınıza gelen iş fikirlerini öteliyor da olabilirsiniz. Yeni bir iş kurmadan önce ilk cevap vermeniz gereken soru "Neden?", Neden bir iş kurmak istiyorsunuz? Bu sorunun cevabı ekseninde iş modelinizi ve iş fikrinizi oluşturursanız, başarıyı yakalamanız çok da zor olmaz. Bir iş, iş yapmış olmak için yapılmaz.

2- Sektörünüze, iş alanınıza karar verin.

Amerikayı yeniden keşfetmenize gerek yok. En iyi iş fikirleri yurtdışında gördüğünüz duyduğunuz örnekler, bazen kendiniz için bulduğunuz çözümler, bazense en kolay gözüken temel ihtiyaçlar olabilmektedir. Bu temel ihtiyaçlara veya çözümlere, daha iyi ve farklı yaklaşımlar getirerek de kendinize bir iş alanı oluşturabilirsiniz.

Baktığınızda etrafınızda pek çok tekrar eden, benzer iş fikirleri göreceksiniz. Ya şu işi neden şöyle yapmazlar, bunu böyle yapsalar daha iyi olurdu gibi. Ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınız da önemlidir. Hepimiz ekmek alıyoruz, kıyafet alıyoruz. Evimizin musluğu bozulduğunda bir usta çağırıyoruz veya elektrikçi çağırıyoruz. Burada önemli olan, ihtiyaç ortaya çıktığında ilk siz mi akla geliyorsunuz?

Kendi iş modelinizi iyi şekillendirmeli, sektörü ve iş alanını iyi seçmelisiniz. En önemlisi de ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınıza da odaklanmalısınız.

3- Kolay ve temel bir iş planı oluşturun.

Yeni bir iş fikrini hayata geçirmek isteyen girişimcilerin çoğu ya çok detaylı ve bitmek bilmeyen iş planlarının içinde boğuluyor ya da hiç iş planı hazırlamıyor. Temel bir iş planı oluşturmak ve bunu zamanla geliştirmek en doğru yöntemdir. Neler sunduğunuzu, nasıl sunduğunuzu, hedef kitlenizin kimler olduğunu, ne kadar harcama yapmanız gerektiğini gösteren 1 veya 2 sayfalık bir plan hazırlayın. Zaman içerisinde mutlaka değişiklik gösterecektir o yüzden en başta basit ve temel bir iş planı oluşturmanız önemli.

4- Hedef kitlenizi şekillendirin.

Hedef kitle oluşturmak kolay gibi gözükse de biraz emek ve zaman isteyebilir. Etrafınızda birçok saçma örnek görüyorsunuzdur. Tüm kadınlar ya da tüm erkekler gibi bir hedef kitle olamaz. Dünyanın en büyük markalarından Coca Cola'nın veya Mc Donalds'ın bile böyle bir hedeflemesi olmaz. Bütçeniz sınırlı olacağından hedef kitleyi de doğru belirlemek çok daha iyi sonuçlar getirecektir.

Örneklemek gerekirse;

  • İstanbul Anadolu yakasında Kadiköy bölgesinde oturan, 25-45 yaş aralığında çalışan bayanları hedeflemek,
  • Türkiye'de yaşayan 18-25 yaş aralığında olan erkek üniversite öğrencilerini hedeflemek,
  • İstanbulda yaşayan X marka otomobil sahibi olan erkek ve kadınları hedeflemek,
  • Bu örnekler artırılabilir fakat temelinde 2 ve daha çok kırılım ile hedefleme yapmak daha doğru bir kitleye odaklanmayı sağlayacaktır.

    5- Fiyat politikanızı belirleyin.

    Fiyat politikası belirlerken, fiyatlarınızı sadece masraflarınız üzerinden belirlemeyin. Hesaplamayı unuttuğunuz masrafları da dahil edin. (Vergi, personel maliyeti, iade veya fire gibi.) Piyasayı araştırın, aynı hizmeti veya benzer hizmeti sunan diğer işler ile kıyaslayın. Sonrasında da oturup hesaplamaya koyulun. Yıllık ne kadar kazanç elde edebilirsiniz? Bu kazanç için aylık veya haftalık ne kadarlık bir satış hacmine ulaşmanız gerekir? Bu sorularıda göz önünde bulundurarak Fiyat ve gelir planınıza göre fiyat politikanızı belirleyin.

    6- Gezin, zorlayın ve ilk müşterilerinizi bulun.

    Zor kısma geldiniz. Müşteriniz yok ise en iyi ürünü ve hizmeti sunun. Dünyada milyonlarca kaliteli ürün veya hizmet satış başarısını yakalayamadığı için yok olmuştur. Zamanınızın büyük bir bölümünü satışlara ayırmalısınız. Hemen başlamalısınız. Tüm eş, dost, tanıdık, akraba kim varsa önce ne iş yaptığınızı onlara anlatın. Çok büyük beklenti içine de girmeyin çünkü sadece eş dost akraba ile yeni bir iş fikri veya yeni bir iş başarıya ulaşmaz. Bunu yapmalısınız ve beklentinizi de minimumda tutmalısınız.

    En doğrusu, bu ürün veya hizmet için ulaşmanız gereken ilk 100 hedefin listesini yapın ve işe koyulun. Belli bir ölçeğe gelene kadar ürününüzü ve hizmetinizi en iyi siz satarsınız. O yüzden zaman kaybetmeden aksiyon almaya başlayın.

    Restoran alanında özgün bir iş fikri örneği

    Dubaide Parkers adıyla küçük bir restoran açıldı. Güzel ve lezzetli burgerler ve menüsünde farklı seçenekler sunuyor. Tabi ki buraya kadar herşey çok normal. Farklılaştığı nokta ise, restorana sadece "Anahtarınız" var ise girebiliyorsunuz. Kendini özel hissetme duygusu ile beraber, insanlar yemeklerini anlatmakla bitiremiyor. Anahtarlar sınırlı olduğu için sosyal medya üzerinden haritalar paylaşıyor ve belirli dönemlerde siz de anahtar bulabiliyor ve bu yemekleri tadabiliyorsunuz.

    İnsanlara özel hissetme duygusunu o kadar iyi işlemiş ki, insanlar çölde 2 saat arabayla gidiyor anahtar bulmaya, ağaçlarda bulacağız diye dallara tırmanıyor. İçerisi o kadar dolu ki yaklaşık 1 saat sıra bekledikten sonra masanız hazırlanıyor ve ymeğe geçiyorsunuz.

    Bu örneğin özelliği ne yaptığınızdan çok nasıl yaptığınız ve farklılaştırdığınız önemini göstermekti. Çok basit iş fikirlerinin ve iş modellerinin altında bile farklılaşabilir, başarılı olabilirsiniz.
    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
    Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
    Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
    10 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
    Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
    Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
    23 Mart 2020
    Sinan Oypan
    Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
    Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
    Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
    26 Haziran 2020
    IdeaSoft
    Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
    Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
    Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
    2 Ağustos 2017
    IdeaSoft
    E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
    19 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
    Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
    E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
    2 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
    Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
    Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
    6 Mart 2020
    Sinan Oypan
    Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
    Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
    Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
    5 Ağustos 2019
    Sinan Oypan
    E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
    E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
    İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
    10 Şubat 2017
    Sinan Oypan
    SaaS Nedir?
    SaaS Nedir?
    Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
    1 Haziran 2021
    Markethinkers
    2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
    2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
    İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
    6 Aralık 2017
    Sinan Oypan
    Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
    Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
    E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
    2 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    E-ticareti Ücretsiz Deneyin