fbpx

Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

28 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç duyar.

Bir e-ticaret sitesinin yenilenmesi gerektiğini gösteren bir takım faktörler vardır. Zaman içinde site yazılımlarının güncellenmesi, yeni özelliklerin gelmesi ve tasarımsal öğelerin değişmesi, eski sitelerin performanslarını düşürürken, görsel olarak da çağın gerisinde kalmasına neden olabiliyor.

Görsel açıdan baktığımızda, e-ticaret siteniz sizin vitrininiz olduğu için önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Tüketiciler daha modern ve çağı yakalayan site tasarımlarından daha çok etkileniyor ve bu görsellik onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

İşin arka planındaki yazılım ve teknolojik kısımlara baktığımızda da, sitenizin yenilikleri kaldıramamasından dolayı ya da artık hacminin doyum noktasına ulaşmış olmasından dolayı altyapı yetersizlikleri yaşanabiliyor ve işi büyütme aşamasında firmalar zorlanabiliyor. Bu tür durumların ortaya çıkmasında da artık yeni bir e-ticaret sitesi yaptırmak ve çağa daha iyi ayak uydurmak gerekebiliyor.

E-ticaret sitenizi yenilemeyi ya da iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, IdeaSoft E ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

Yavaş açılan sayfalar

İnternet sitenizin yavaş açılmaya başlaması, altyapısal olarak bazı eksikliklerin olduğunun size bir işaretçisi olabilir. Sayfa üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının yükseliğinin yanı sıra yazılımsal olarak eski sistemleri kullanmak da sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir.

Sitenin yavaş açılması durumunda tüketiciler, daha sayfayı ziyaret etmeden, sayfayı kapatabilirler. Sayfadaki öğelerin yüklenme hızının artması, yani sayfa açılma hızının yavaşlaması, tüketicileri sayfanızdan kaçıracaktır. Tüketicilerin bir sayfanın açılması için ortalama olarak beklediği süre 3 saniye olarak belirtilmektedir. Bunun üzerinde bir süre geçtiğinde tüketicilerin bir kısmı sayfayı terk edebiliyor. Bu da daha sayfanız açılmadan, ziyaretçi kaybetmenize neden olabilir.

Mobil uyumluluğun olmaması

Sitenizin mobil uyumluluğu olmaması da bir dezavantajdır ve mobile uyumlu bir site yazılımınızın olması günümüzde oldukça önemlidir. Mobil uyumluluğunun önemli olmasına sebep olan birkaç durum bulunuyor. Öncelikle akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber mobil site ziyaretçi sayısı da önemli bir şekilde artmış bulunuyor. Mobile uyumlu olmayan siteler, tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir ve bu da sayfayı terk etme oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

Bir diğer önemli durum ise, SEO tarafındadır. Google geçtiğimiz yıllarda mobil arama sonuçlarında, mobile uyumlu olmayan internet sitelerini daha alt sıralarda göstereceğini açıkladı ve bu uygulama uzun süredir kullanımda. Yani sitenizin mobile uyumlu olmaması durumunda, mobil arama sorgularında siteniz kullanıcılara daha alt sıralarda arka sayfalarda gösteriliyor. Bu da potansiyel ziyaretçileri kaybetmeniz anlamına gelecektir. Bu sebeple de mobile uyumlu bir tasarımınızın olması daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft mobil tasarımlarını inceleyerek, mobil tasarımlar hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu hizmetlerimizden yararlanarak sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Tasarımın eskide kalmış olması

Site tasarımının eskide kalmış olması da yeni siteye ihtiyacınız olduğunu gösterebilir. Görselliğin çok fazla önemli olduğunu günümüzde, eski tasarımı olan sayfalar tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir. Bunun sebebi ise tüketiciler tasarımsal olarak eskide kalmış olan siteleri pek fazla güvenilir bulmazlar.

Sitenin güncel olmadığını düşünerek siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel müşterile kaybetmenize neden olacaktır. Son yıllardaki site tasarımlarda görsellik bir hayli öne çıkmış ve tüketicilerin firmalardan beklentisi de yavaş yavaş buraya kaymış durumdadır. Yeni bir site tasarımı yapmak, kullanıcılar gözündeki ilk izlenimi olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Site yazılımının eskide kalması

Teknolojik alandaki tüm konular gibi site yazılımları da devamlı olarak gelişmekte ve güncellenmekte. Bir sitenin kodlamasını yaptıktan birkaç yıl sonra bu kodlamalar eskide kalabiliyor. Yeni yazılımların gelişmesi ve kodlama sistemlerindeki gelişmeler, site üzerinde daha fazla çalışma yapılmasına imkan verdiği gibi bazı yeni özelliklerin de eklenmesini sağlıyor.

Yazılımsal olarak uzun süre güncellenmeyen siteler üzerine son yenilikleri eklemek pek mümkün olmuyor. Yeni yazılımların çoğu zaman eski yazılımlarla beraber çalışamıyor ya da bu iki farklı yazılım dilinin bir arada kullanılması sitenin kapasitesini zorlayabiliyor ve uyuşmazlıklar nedeniyle sitenin tam çalışamamasına neden olabiliyor.

Yeni yazılımlara geçmek, hem sitenizin daha iyi bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır hem de yeni çıkan özellikleri sitenize ekleme fırsatı verecektir. Bu sebeple de sitenizi belli aralıklarda yenilemek, size avantaj sağlar.

Altyapısal yetersizlikler

Eski ve yeni yazılım dillerini bir arada kullanmak sitenizin kapasitesinin sınırlarını zorlayabilir. Bunun yanı sıra uzun süre siteyi kullandığınızda, sitenizin altyapısı da belli bir hacme ulaşıyor ve belli bir süre sonra doyum noktasına ulaşabiliyor. Bu tip durumlarda da altyapı sisteminizi güçlendirmeniz gerekecektir; aksi halde gelen talebi karşılamanız bir hayli zorlaşabilir. Gelen talebi karşılayamadığınız durumlarda da sitenizin ulaşılmaz bir hale gelmesi satışları kaçırmanıza sebep olabilir. Bu tip durumlarda da yeni bir altyapı sistemi oluşturarak, kapasitenizi artırmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan