Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

28 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç duyar.

Bir e-ticaret sitesinin yenilenmesi gerektiğini gösteren bir takım faktörler vardır. Zaman içinde site yazılımlarının güncellenmesi, yeni özelliklerin gelmesi ve tasarımsal öğelerin değişmesi, eski sitelerin performanslarını düşürürken, görsel olarak da çağın gerisinde kalmasına neden olabiliyor.

Görsel açıdan baktığımızda, e-ticaret siteniz sizin vitrininiz olduğu için önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Tüketiciler daha modern ve çağı yakalayan site tasarımlarından daha çok etkileniyor ve bu görsellik onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

İşin arka planındaki yazılım ve teknolojik kısımlara baktığımızda da, sitenizin yenilikleri kaldıramamasından dolayı ya da artık hacminin doyum noktasına ulaşmış olmasından dolayı altyapı yetersizlikleri yaşanabiliyor ve işi büyütme aşamasında firmalar zorlanabiliyor. Bu tür durumların ortaya çıkmasında da artık yeni bir e-ticaret sitesi yaptırmak ve çağa daha iyi ayak uydurmak gerekebiliyor.

E-ticaret sitenizi yenilemeyi ya da iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, IdeaSoft E ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

Yavaş açılan sayfalar

İnternet sitenizin yavaş açılmaya başlaması, altyapısal olarak bazı eksikliklerin olduğunun size bir işaretçisi olabilir. Sayfa üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının yükseliğinin yanı sıra yazılımsal olarak eski sistemleri kullanmak da sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir.

Sitenin yavaş açılması durumunda tüketiciler, daha sayfayı ziyaret etmeden, sayfayı kapatabilirler. Sayfadaki öğelerin yüklenme hızının artması, yani sayfa açılma hızının yavaşlaması, tüketicileri sayfanızdan kaçıracaktır. Tüketicilerin bir sayfanın açılması için ortalama olarak beklediği süre 3 saniye olarak belirtilmektedir. Bunun üzerinde bir süre geçtiğinde tüketicilerin bir kısmı sayfayı terk edebiliyor. Bu da daha sayfanız açılmadan, ziyaretçi kaybetmenize neden olabilir.

Mobil uyumluluğun olmaması

Sitenizin mobil uyumluluğu olmaması da bir dezavantajdır ve mobile uyumlu bir site yazılımınızın olması günümüzde oldukça önemlidir. Mobil uyumluluğunun önemli olmasına sebep olan birkaç durum bulunuyor. Öncelikle akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber mobil site ziyaretçi sayısı da önemli bir şekilde artmış bulunuyor. Mobile uyumlu olmayan siteler, tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir ve bu da sayfayı terk etme oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

Bir diğer önemli durum ise, SEO tarafındadır. Google geçtiğimiz yıllarda mobil arama sonuçlarında, mobile uyumlu olmayan internet sitelerini daha alt sıralarda göstereceğini açıkladı ve bu uygulama uzun süredir kullanımda. Yani sitenizin mobile uyumlu olmaması durumunda, mobil arama sorgularında siteniz kullanıcılara daha alt sıralarda arka sayfalarda gösteriliyor. Bu da potansiyel ziyaretçileri kaybetmeniz anlamına gelecektir. Bu sebeple de mobile uyumlu bir tasarımınızın olması daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft mobil tasarımlarını inceleyerek, mobil tasarımlar hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu hizmetlerimizden yararlanarak sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Tasarımın eskide kalmış olması

Site tasarımının eskide kalmış olması da yeni siteye ihtiyacınız olduğunu gösterebilir. Görselliğin çok fazla önemli olduğunu günümüzde, eski tasarımı olan sayfalar tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir. Bunun sebebi ise tüketiciler tasarımsal olarak eskide kalmış olan siteleri pek fazla güvenilir bulmazlar.

Sitenin güncel olmadığını düşünerek siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel müşterile kaybetmenize neden olacaktır. Son yıllardaki site tasarımlarda görsellik bir hayli öne çıkmış ve tüketicilerin firmalardan beklentisi de yavaş yavaş buraya kaymış durumdadır. Yeni bir site tasarımı yapmak, kullanıcılar gözündeki ilk izlenimi olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Site yazılımının eskide kalması

Teknolojik alandaki tüm konular gibi site yazılımları da devamlı olarak gelişmekte ve güncellenmekte. Bir sitenin kodlamasını yaptıktan birkaç yıl sonra bu kodlamalar eskide kalabiliyor. Yeni yazılımların gelişmesi ve kodlama sistemlerindeki gelişmeler, site üzerinde daha fazla çalışma yapılmasına imkan verdiği gibi bazı yeni özelliklerin de eklenmesini sağlıyor.

Yazılımsal olarak uzun süre güncellenmeyen siteler üzerine son yenilikleri eklemek pek mümkün olmuyor. Yeni yazılımların çoğu zaman eski yazılımlarla beraber çalışamıyor ya da bu iki farklı yazılım dilinin bir arada kullanılması sitenin kapasitesini zorlayabiliyor ve uyuşmazlıklar nedeniyle sitenin tam çalışamamasına neden olabiliyor.

Yeni yazılımlara geçmek, hem sitenizin daha iyi bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır hem de yeni çıkan özellikleri sitenize ekleme fırsatı verecektir. Bu sebeple de sitenizi belli aralıklarda yenilemek, size avantaj sağlar.

Altyapısal yetersizlikler

Eski ve yeni yazılım dillerini bir arada kullanmak sitenizin kapasitesinin sınırlarını zorlayabilir. Bunun yanı sıra uzun süre siteyi kullandığınızda, sitenizin altyapısı da belli bir hacme ulaşıyor ve belli bir süre sonra doyum noktasına ulaşabiliyor. Bu tip durumlarda da altyapı sisteminizi güçlendirmeniz gerekecektir; aksi halde gelen talebi karşılamanız bir hayli zorlaşabilir. Gelen talebi karşılayamadığınız durumlarda da sitenizin ulaşılmaz bir hale gelmesi satışları kaçırmanıza sebep olabilir. Bu tip durumlarda da yeni bir altyapı sistemi oluşturarak, kapasitenizi artırmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan