Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

28 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç duyar.

Bir e-ticaret sitesinin yenilenmesi gerektiğini gösteren bir takım faktörler vardır. Zaman içinde site yazılımlarının güncellenmesi, yeni özelliklerin gelmesi ve tasarımsal öğelerin değişmesi, eski sitelerin performanslarını düşürürken, görsel olarak da çağın gerisinde kalmasına neden olabiliyor.

Görsel açıdan baktığımızda, e-ticaret siteniz sizin vitrininiz olduğu için önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Tüketiciler daha modern ve çağı yakalayan site tasarımlarından daha çok etkileniyor ve bu görsellik onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

İşin arka planındaki yazılım ve teknolojik kısımlara baktığımızda da, sitenizin yenilikleri kaldıramamasından dolayı ya da artık hacminin doyum noktasına ulaşmış olmasından dolayı altyapı yetersizlikleri yaşanabiliyor ve işi büyütme aşamasında firmalar zorlanabiliyor. Bu tür durumların ortaya çıkmasında da artık yeni bir e-ticaret sitesi yaptırmak ve çağa daha iyi ayak uydurmak gerekebiliyor.

E-ticaret sitenizi yenilemeyi ya da iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, IdeaSoft E ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

Yavaş açılan sayfalar

İnternet sitenizin yavaş açılmaya başlaması, altyapısal olarak bazı eksikliklerin olduğunun size bir işaretçisi olabilir. Sayfa üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının yükseliğinin yanı sıra yazılımsal olarak eski sistemleri kullanmak da sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir.

Sitenin yavaş açılması durumunda tüketiciler, daha sayfayı ziyaret etmeden, sayfayı kapatabilirler. Sayfadaki öğelerin yüklenme hızının artması, yani sayfa açılma hızının yavaşlaması, tüketicileri sayfanızdan kaçıracaktır. Tüketicilerin bir sayfanın açılması için ortalama olarak beklediği süre 3 saniye olarak belirtilmektedir. Bunun üzerinde bir süre geçtiğinde tüketicilerin bir kısmı sayfayı terk edebiliyor. Bu da daha sayfanız açılmadan, ziyaretçi kaybetmenize neden olabilir.

Mobil uyumluluğun olmaması

Sitenizin mobil uyumluluğu olmaması da bir dezavantajdır ve mobile uyumlu bir site yazılımınızın olması günümüzde oldukça önemlidir. Mobil uyumluluğunun önemli olmasına sebep olan birkaç durum bulunuyor. Öncelikle akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber mobil site ziyaretçi sayısı da önemli bir şekilde artmış bulunuyor. Mobile uyumlu olmayan siteler, tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir ve bu da sayfayı terk etme oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

Bir diğer önemli durum ise, SEO tarafındadır. Google geçtiğimiz yıllarda mobil arama sonuçlarında, mobile uyumlu olmayan internet sitelerini daha alt sıralarda göstereceğini açıkladı ve bu uygulama uzun süredir kullanımda. Yani sitenizin mobile uyumlu olmaması durumunda, mobil arama sorgularında siteniz kullanıcılara daha alt sıralarda arka sayfalarda gösteriliyor. Bu da potansiyel ziyaretçileri kaybetmeniz anlamına gelecektir. Bu sebeple de mobile uyumlu bir tasarımınızın olması daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft mobil tasarımlarını inceleyerek, mobil tasarımlar hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu hizmetlerimizden yararlanarak sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Tasarımın eskide kalmış olması

Site tasarımının eskide kalmış olması da yeni siteye ihtiyacınız olduğunu gösterebilir. Görselliğin çok fazla önemli olduğunu günümüzde, eski tasarımı olan sayfalar tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir. Bunun sebebi ise tüketiciler tasarımsal olarak eskide kalmış olan siteleri pek fazla güvenilir bulmazlar.

Sitenin güncel olmadığını düşünerek siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel müşterile kaybetmenize neden olacaktır. Son yıllardaki site tasarımlarda görsellik bir hayli öne çıkmış ve tüketicilerin firmalardan beklentisi de yavaş yavaş buraya kaymış durumdadır. Yeni bir site tasarımı yapmak, kullanıcılar gözündeki ilk izlenimi olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Site yazılımının eskide kalması

Teknolojik alandaki tüm konular gibi site yazılımları da devamlı olarak gelişmekte ve güncellenmekte. Bir sitenin kodlamasını yaptıktan birkaç yıl sonra bu kodlamalar eskide kalabiliyor. Yeni yazılımların gelişmesi ve kodlama sistemlerindeki gelişmeler, site üzerinde daha fazla çalışma yapılmasına imkan verdiği gibi bazı yeni özelliklerin de eklenmesini sağlıyor.

Yazılımsal olarak uzun süre güncellenmeyen siteler üzerine son yenilikleri eklemek pek mümkün olmuyor. Yeni yazılımların çoğu zaman eski yazılımlarla beraber çalışamıyor ya da bu iki farklı yazılım dilinin bir arada kullanılması sitenin kapasitesini zorlayabiliyor ve uyuşmazlıklar nedeniyle sitenin tam çalışamamasına neden olabiliyor.

Yeni yazılımlara geçmek, hem sitenizin daha iyi bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır hem de yeni çıkan özellikleri sitenize ekleme fırsatı verecektir. Bu sebeple de sitenizi belli aralıklarda yenilemek, size avantaj sağlar.

Altyapısal yetersizlikler

Eski ve yeni yazılım dillerini bir arada kullanmak sitenizin kapasitesinin sınırlarını zorlayabilir. Bunun yanı sıra uzun süre siteyi kullandığınızda, sitenizin altyapısı da belli bir hacme ulaşıyor ve belli bir süre sonra doyum noktasına ulaşabiliyor. Bu tip durumlarda da altyapı sisteminizi güçlendirmeniz gerekecektir; aksi halde gelen talebi karşılamanız bir hayli zorlaşabilir. Gelen talebi karşılayamadığınız durumlarda da sitenizin ulaşılmaz bir hale gelmesi satışları kaçırmanıza sebep olabilir. Bu tip durumlarda da yeni bir altyapı sistemi oluşturarak, kapasitenizi artırmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan