Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

28 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç duyar.

Bir e-ticaret sitesinin yenilenmesi gerektiğini gösteren bir takım faktörler vardır. Zaman içinde site yazılımlarının güncellenmesi, yeni özelliklerin gelmesi ve tasarımsal öğelerin değişmesi, eski sitelerin performanslarını düşürürken, görsel olarak da çağın gerisinde kalmasına neden olabiliyor.

Görsel açıdan baktığımızda, e-ticaret siteniz sizin vitrininiz olduğu için önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Tüketiciler daha modern ve çağı yakalayan site tasarımlarından daha çok etkileniyor ve bu görsellik onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

İşin arka planındaki yazılım ve teknolojik kısımlara baktığımızda da, sitenizin yenilikleri kaldıramamasından dolayı ya da artık hacminin doyum noktasına ulaşmış olmasından dolayı altyapı yetersizlikleri yaşanabiliyor ve işi büyütme aşamasında firmalar zorlanabiliyor. Bu tür durumların ortaya çıkmasında da artık yeni bir e-ticaret sitesi yaptırmak ve çağa daha iyi ayak uydurmak gerekebiliyor.

E-ticaret sitenizi yenilemeyi ya da iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, IdeaSoft E ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

Yavaş açılan sayfalar

İnternet sitenizin yavaş açılmaya başlaması, altyapısal olarak bazı eksikliklerin olduğunun size bir işaretçisi olabilir. Sayfa üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının yükseliğinin yanı sıra yazılımsal olarak eski sistemleri kullanmak da sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir.

Sitenin yavaş açılması durumunda tüketiciler, daha sayfayı ziyaret etmeden, sayfayı kapatabilirler. Sayfadaki öğelerin yüklenme hızının artması, yani sayfa açılma hızının yavaşlaması, tüketicileri sayfanızdan kaçıracaktır. Tüketicilerin bir sayfanın açılması için ortalama olarak beklediği süre 3 saniye olarak belirtilmektedir. Bunun üzerinde bir süre geçtiğinde tüketicilerin bir kısmı sayfayı terk edebiliyor. Bu da daha sayfanız açılmadan, ziyaretçi kaybetmenize neden olabilir.

Mobil uyumluluğun olmaması

Sitenizin mobil uyumluluğu olmaması da bir dezavantajdır ve mobile uyumlu bir site yazılımınızın olması günümüzde oldukça önemlidir. Mobil uyumluluğunun önemli olmasına sebep olan birkaç durum bulunuyor. Öncelikle akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber mobil site ziyaretçi sayısı da önemli bir şekilde artmış bulunuyor. Mobile uyumlu olmayan siteler, tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir ve bu da sayfayı terk etme oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

Bir diğer önemli durum ise, SEO tarafındadır. Google geçtiğimiz yıllarda mobil arama sonuçlarında, mobile uyumlu olmayan internet sitelerini daha alt sıralarda göstereceğini açıkladı ve bu uygulama uzun süredir kullanımda. Yani sitenizin mobile uyumlu olmaması durumunda, mobil arama sorgularında siteniz kullanıcılara daha alt sıralarda arka sayfalarda gösteriliyor. Bu da potansiyel ziyaretçileri kaybetmeniz anlamına gelecektir. Bu sebeple de mobile uyumlu bir tasarımınızın olması daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft mobil tasarımlarını inceleyerek, mobil tasarımlar hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu hizmetlerimizden yararlanarak sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Tasarımın eskide kalmış olması

Site tasarımının eskide kalmış olması da yeni siteye ihtiyacınız olduğunu gösterebilir. Görselliğin çok fazla önemli olduğunu günümüzde, eski tasarımı olan sayfalar tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir. Bunun sebebi ise tüketiciler tasarımsal olarak eskide kalmış olan siteleri pek fazla güvenilir bulmazlar.

Sitenin güncel olmadığını düşünerek siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel müşterile kaybetmenize neden olacaktır. Son yıllardaki site tasarımlarda görsellik bir hayli öne çıkmış ve tüketicilerin firmalardan beklentisi de yavaş yavaş buraya kaymış durumdadır. Yeni bir site tasarımı yapmak, kullanıcılar gözündeki ilk izlenimi olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Site yazılımının eskide kalması

Teknolojik alandaki tüm konular gibi site yazılımları da devamlı olarak gelişmekte ve güncellenmekte. Bir sitenin kodlamasını yaptıktan birkaç yıl sonra bu kodlamalar eskide kalabiliyor. Yeni yazılımların gelişmesi ve kodlama sistemlerindeki gelişmeler, site üzerinde daha fazla çalışma yapılmasına imkan verdiği gibi bazı yeni özelliklerin de eklenmesini sağlıyor.

Yazılımsal olarak uzun süre güncellenmeyen siteler üzerine son yenilikleri eklemek pek mümkün olmuyor. Yeni yazılımların çoğu zaman eski yazılımlarla beraber çalışamıyor ya da bu iki farklı yazılım dilinin bir arada kullanılması sitenin kapasitesini zorlayabiliyor ve uyuşmazlıklar nedeniyle sitenin tam çalışamamasına neden olabiliyor.

Yeni yazılımlara geçmek, hem sitenizin daha iyi bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır hem de yeni çıkan özellikleri sitenize ekleme fırsatı verecektir. Bu sebeple de sitenizi belli aralıklarda yenilemek, size avantaj sağlar.

Altyapısal yetersizlikler

Eski ve yeni yazılım dillerini bir arada kullanmak sitenizin kapasitesinin sınırlarını zorlayabilir. Bunun yanı sıra uzun süre siteyi kullandığınızda, sitenizin altyapısı da belli bir hacme ulaşıyor ve belli bir süre sonra doyum noktasına ulaşabiliyor. Bu tip durumlarda da altyapı sisteminizi güçlendirmeniz gerekecektir; aksi halde gelen talebi karşılamanız bir hayli zorlaşabilir. Gelen talebi karşılayamadığınız durumlarda da sitenizin ulaşılmaz bir hale gelmesi satışları kaçırmanıza sebep olabilir. Bu tip durumlarda da yeni bir altyapı sistemi oluşturarak, kapasitenizi artırmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Markethinkers
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın