Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

28 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç duyar.

Bir e-ticaret sitesinin yenilenmesi gerektiğini gösteren bir takım faktörler vardır. Zaman içinde site yazılımlarının güncellenmesi, yeni özelliklerin gelmesi ve tasarımsal öğelerin değişmesi, eski sitelerin performanslarını düşürürken, görsel olarak da çağın gerisinde kalmasına neden olabiliyor.

Görsel açıdan baktığımızda, e-ticaret siteniz sizin vitrininiz olduğu için önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Tüketiciler daha modern ve çağı yakalayan site tasarımlarından daha çok etkileniyor ve bu görsellik onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

İşin arka planındaki yazılım ve teknolojik kısımlara baktığımızda da, sitenizin yenilikleri kaldıramamasından dolayı ya da artık hacminin doyum noktasına ulaşmış olmasından dolayı altyapı yetersizlikleri yaşanabiliyor ve işi büyütme aşamasında firmalar zorlanabiliyor. Bu tür durumların ortaya çıkmasında da artık yeni bir e-ticaret sitesi yaptırmak ve çağa daha iyi ayak uydurmak gerekebiliyor.

E-ticaret sitenizi yenilemeyi ya da iş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, IdeaSoft E ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

Yavaş açılan sayfalar

İnternet sitenizin yavaş açılmaya başlaması, altyapısal olarak bazı eksikliklerin olduğunun size bir işaretçisi olabilir. Sayfa üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının yükseliğinin yanı sıra yazılımsal olarak eski sistemleri kullanmak da sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir.

Sitenin yavaş açılması durumunda tüketiciler, daha sayfayı ziyaret etmeden, sayfayı kapatabilirler. Sayfadaki öğelerin yüklenme hızının artması, yani sayfa açılma hızının yavaşlaması, tüketicileri sayfanızdan kaçıracaktır. Tüketicilerin bir sayfanın açılması için ortalama olarak beklediği süre 3 saniye olarak belirtilmektedir. Bunun üzerinde bir süre geçtiğinde tüketicilerin bir kısmı sayfayı terk edebiliyor. Bu da daha sayfanız açılmadan, ziyaretçi kaybetmenize neden olabilir.

Mobil uyumluluğun olmaması

Sitenizin mobil uyumluluğu olmaması da bir dezavantajdır ve mobile uyumlu bir site yazılımınızın olması günümüzde oldukça önemlidir. Mobil uyumluluğunun önemli olmasına sebep olan birkaç durum bulunuyor. Öncelikle akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber mobil site ziyaretçi sayısı da önemli bir şekilde artmış bulunuyor. Mobile uyumlu olmayan siteler, tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir ve bu da sayfayı terk etme oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

Bir diğer önemli durum ise, SEO tarafındadır. Google geçtiğimiz yıllarda mobil arama sonuçlarında, mobile uyumlu olmayan internet sitelerini daha alt sıralarda göstereceğini açıkladı ve bu uygulama uzun süredir kullanımda. Yani sitenizin mobile uyumlu olmaması durumunda, mobil arama sorgularında siteniz kullanıcılara daha alt sıralarda arka sayfalarda gösteriliyor. Bu da potansiyel ziyaretçileri kaybetmeniz anlamına gelecektir. Bu sebeple de mobile uyumlu bir tasarımınızın olması daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft mobil tasarımlarını inceleyerek, mobil tasarımlar hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu hizmetlerimizden yararlanarak sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Tasarımın eskide kalmış olması

Site tasarımının eskide kalmış olması da yeni siteye ihtiyacınız olduğunu gösterebilir. Görselliğin çok fazla önemli olduğunu günümüzde, eski tasarımı olan sayfalar tüketiciler tarafından çok fazla tercih edilmemektedir. Bunun sebebi ise tüketiciler tasarımsal olarak eskide kalmış olan siteleri pek fazla güvenilir bulmazlar.

Sitenin güncel olmadığını düşünerek siteyi terk edebilirler. Bu da potansiyel müşterile kaybetmenize neden olacaktır. Son yıllardaki site tasarımlarda görsellik bir hayli öne çıkmış ve tüketicilerin firmalardan beklentisi de yavaş yavaş buraya kaymış durumdadır. Yeni bir site tasarımı yapmak, kullanıcılar gözündeki ilk izlenimi olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Site yazılımının eskide kalması

Teknolojik alandaki tüm konular gibi site yazılımları da devamlı olarak gelişmekte ve güncellenmekte. Bir sitenin kodlamasını yaptıktan birkaç yıl sonra bu kodlamalar eskide kalabiliyor. Yeni yazılımların gelişmesi ve kodlama sistemlerindeki gelişmeler, site üzerinde daha fazla çalışma yapılmasına imkan verdiği gibi bazı yeni özelliklerin de eklenmesini sağlıyor.

Yazılımsal olarak uzun süre güncellenmeyen siteler üzerine son yenilikleri eklemek pek mümkün olmuyor. Yeni yazılımların çoğu zaman eski yazılımlarla beraber çalışamıyor ya da bu iki farklı yazılım dilinin bir arada kullanılması sitenin kapasitesini zorlayabiliyor ve uyuşmazlıklar nedeniyle sitenin tam çalışamamasına neden olabiliyor.

Yeni yazılımlara geçmek, hem sitenizin daha iyi bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır hem de yeni çıkan özellikleri sitenize ekleme fırsatı verecektir. Bu sebeple de sitenizi belli aralıklarda yenilemek, size avantaj sağlar.

Altyapısal yetersizlikler

Eski ve yeni yazılım dillerini bir arada kullanmak sitenizin kapasitesinin sınırlarını zorlayabilir. Bunun yanı sıra uzun süre siteyi kullandığınızda, sitenizin altyapısı da belli bir hacme ulaşıyor ve belli bir süre sonra doyum noktasına ulaşabiliyor. Bu tip durumlarda da altyapı sisteminizi güçlendirmeniz gerekecektir; aksi halde gelen talebi karşılamanız bir hayli zorlaşabilir. Gelen talebi karşılayamadığınız durumlarda da sitenizin ulaşılmaz bir hale gelmesi satışları kaçırmanıza sebep olabilir. Bu tip durumlarda da yeni bir altyapı sistemi oluşturarak, kapasitenizi artırmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan