Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?

16 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşabilmenize yardımcı olur. Yeni açılan e-ticaret firmalarının başlangıç sürecinde odak noktalarını yöneltecekleri konuları iyi bir şekilde seçmeleri bu açıdan oldukça önemlidir.

Doğru adımların atılmaması veya başlangıç aşamasında nelerin yapılması gerektiğinin bilinmemesi şirketinizi zor bir sürece sokabileceği gibi beklediğiniz geri dönüşümleri de alamamanıza neden olabilir.

Sitenize mümkün olduğunca trafik çekin

Marka bilinirliğini artırmak ve farklı tüketici kitlelerine ulaşabilmek için e-ticaret sitenize mümkün olduğunca çok trafik çekmeniz gerekir. Web sitenize trafik çekmek için kullanabileceğiniz farklı taktikler bulunuyor. Hem organik olarak hem de reklamlarla sitenize farklı şekillerde trafik sağlayabilirsiniz.

Tabii ki mümkün olduğunca organik trafik çekmeniz, reklam bütçesine çok fazla yatırım yapmamanızı sağlayarak, elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

Organik trafik çekebilmek için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız ve blog içerikleri oluşturarak, hem arama motorları hem de sosyal mecralar üzerinden sitenize trafik çekmeniz gerekir.

Basın bülteni hazırlayın

Basın kuruluşlarıyla iletişim içinde olmak ve markanızla ilgili bilgileri bir basın bülteni içerisinde bu yayıncı kuruluşlarla paylaşmanız da firmanızı tanıtmak için etkili olacak yöntemlerden biridir. Hem geleneksel medya hem de dijital yayınlar üzerinde bu paylaşımları yapmanız, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kimi yayınlar bu tür basın bültenlerini ücretsiz yayınlarken, kimileri de ücretli olarak yayınlama işlemini yapabiliyorlar. Buradaki önemli nokta eğer ücretli yayıncıları seçmeyi düşünüyorsanız, sizinle ilgili ne kadar doğru bir hedef kitleye ulaşacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Belli bir ücret ödeyerek reklamınızı yaptırdığınızda, size belli başlı geri dönüşümlerin sağlanması gerekir.

Bir marka kimliği yaratın

Bir marka yaratmak da yeni bir firma için oldukça önemlidir. Tüketiciler markalara ve markaların kimliklerine dikkat ederler. Kimi zaman üründen çok markanın değeri onlar için daha fazladır. Bu sebeple de marka kimliğinizi oluşturacak çalışmalara da yatırım yapmanız doğru olacaktır.

Firmanızın bir marka değeri taşıması satışlarınızı ve firmanızın imajınızı artırma açısından önemlidir. E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Takipçilerinizle iletişim ve etkileşim içinde olun

Firmanızı büyütmek ve satışlarınızı artırmak için belli bir komünite oluşturmanız da fayda vardır. Bu komüniteyi oluşturabilmek için de takipçilerinizle ve müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması gerekir. Bu iletişimi kurmak için sosyal mecralarda takipçilerinizle etkileşim sağlayacak içerik çalışmaları yapabilir, onlara bu mecralar üzerinde müşteri desteği sağlayabilir, canlı yayınlarla markanızı tanıtabilir ve soru cevap etkinlikleri düzenleyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra siteniz üzerindeki müşteri destek servislerinizi de geliştirmeniz ve müşterilerinize kaliteli bir hizmet sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanıza da yardımcı olacaktır.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

E-ticaret sitenizin internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız ilk etapta önemlidir. Marka bilinirliğini sağlama yöntemlerinden biri de markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü mümkün oldukça artırmaktır. Bunun için SEO çalışmaların yatırım yapabilir, içerik pazarlama çalışmalarıyla farklı blog içerikleri üretebilir, video içerikler hazırlayabilir ve sosyal mecralar üzerinde aktif bir şekilde yer alarak markanızla ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırabilirsiniz.

Markanızla ilgili mümkün olduğunca çok link oluşturmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak, e-ticaret sitenizin de internet üzerindeki görünürlüğünü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kendi işinizi yapmak ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Dİlerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeyede başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan