fbpx

Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?

16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?

Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşabilmenize yardımcı olur. Yeni açılan e-ticaret firmalarının başlangıç sürecinde odak noktalarını yöneltecekleri konuları iyi bir şekilde seçmeleri bu açıdan oldukça önemlidir.

Doğru adımların atılmaması veya başlangıç aşamasında nelerin yapılması gerektiğinin bilinmemesi şirketinizi zor bir sürece sokabileceği gibi beklediğiniz geri dönüşümleri de alamamanıza neden olabilir.

Sitenize mümkün olduğunca trafik çekin

Marka bilinirliğini artırmak ve farklı tüketici kitlelerine ulaşabilmek için e-ticaret sitenize mümkün olduğunca çok trafik çekmeniz gerekir. Web sitenize trafik çekmek için kullanabileceğiniz farklı taktikler bulunuyor. Hem organik olarak hem de reklamlarla sitenize farklı şekillerde trafik sağlayabilirsiniz.

Tabii ki mümkün olduğunca organik trafik çekmeniz, reklam bütçesine çok fazla yatırım yapmamanızı sağlayarak, elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

Organik trafik çekebilmek için SEO çalışmalarına yatırım yapmanız ve blog içerikleri oluşturarak, hem arama motorları hem de sosyal mecralar üzerinden sitenize trafik çekmeniz gerekir.

Basın bülteni hazırlayın

Basın kuruluşlarıyla iletişim içinde olmak ve markanızla ilgili bilgileri bir basın bülteni içerisinde bu yayıncı kuruluşlarla paylaşmanız da firmanızı tanıtmak için etkili olacak yöntemlerden biridir. Hem geleneksel medya hem de dijital yayınlar üzerinde bu paylaşımları yapmanız, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kimi yayınlar bu tür basın bültenlerini ücretsiz yayınlarken, kimileri de ücretli olarak yayınlama işlemini yapabiliyorlar. Buradaki önemli nokta eğer ücretli yayıncıları seçmeyi düşünüyorsanız, sizinle ilgili ne kadar doğru bir hedef kitleye ulaşacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Belli bir ücret ödeyerek reklamınızı yaptırdığınızda, size belli başlı geri dönüşümlerin sağlanması gerekir.

Bir marka kimliği yaratın

Bir marka yaratmak da yeni bir firma için oldukça önemlidir. Tüketiciler markalara ve markaların kimliklerine dikkat ederler. Kimi zaman üründen çok markanın değeri onlar için daha fazladır. Bu sebeple de marka kimliğinizi oluşturacak çalışmalara da yatırım yapmanız doğru olacaktır.

Firmanızın bir marka değeri taşıması satışlarınızı ve firmanızın imajınızı artırma açısından önemlidir. E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Takipçilerinizle iletişim ve etkileşim içinde olun

Firmanızı büyütmek ve satışlarınızı artırmak için belli bir komünite oluşturmanız da fayda vardır. Bu komüniteyi oluşturabilmek için de takipçilerinizle ve müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması gerekir. Bu iletişimi kurmak için sosyal mecralarda takipçilerinizle etkileşim sağlayacak içerik çalışmaları yapabilir, onlara bu mecralar üzerinde müşteri desteği sağlayabilir, canlı yayınlarla markanızı tanıtabilir ve soru cevap etkinlikleri düzenleyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra siteniz üzerindeki müşteri destek servislerinizi de geliştirmeniz ve müşterilerinize kaliteli bir hizmet sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanıza da yardımcı olacaktır.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

E-ticaret sitenizin internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız ilk etapta önemlidir. Marka bilinirliğini sağlama yöntemlerinden biri de markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü mümkün oldukça artırmaktır. Bunun için SEO çalışmaların yatırım yapabilir, içerik pazarlama çalışmalarıyla farklı blog içerikleri üretebilir, video içerikler hazırlayabilir ve sosyal mecralar üzerinde aktif bir şekilde yer alarak markanızla ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırabilirsiniz.

Markanızla ilgili mümkün olduğunca çok link oluşturmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak, e-ticaret sitenizin de internet üzerindeki görünürlüğünü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kendi işinizi yapmak ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Dİlerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeyede başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan