Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları için bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları planlamanız gerekiyor.

Yeni e-ticaret firmaları ilk etapta çok fazla satış yapamamaktalar; bunun nedeni ise henüz isimlerini duyuramamış olmaları. İnsanların sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için öncelikle markanızı duyurmanız ve yeni kitlelere ulaşmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de yararlanabileceğiniz bir takım pazarlama ve tanıtım çalışmaları bulunuyor.

Pazarlama çalışmalarınız için çok büyük bütçeler ayırmanız gerekmiyor; ancak elinizdeki bütçeyi çok iyi bir şekilde planlamalısınız. Eğer pazarlama planı kurgulamak sizi korkutuyorsa “Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?” isimli yazımızı okuyarak, planınızı basit bir şekilde nasıl hazırlayacağınızı öğrenebilirsiniz. Bu rehberimizde ise markanızı tanıtmak için hangi yollara başvurabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Adwords PPC reklamları

Arama motorları üzerindeki görünürlüğünüz artırmak ilk etapta sizin için oldukça önemli olacaktır. Site üzerindeki SEO kurgunuz ne kadar iyi olsa alan adı otoritesi ve rakip firmaların çalışmalarından dolayı bir süre SEO çalışmalarınızdan istediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz. Bu nedenle de Google Adwords reklamlarına ihtiyacınız olacaktır.

Adwords’ün PPC yani tıklama başına ücretlendirilen reklamları arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artıracaktır. Reklamlarınız tıklama başına ücretlendirileceği için de reklamlarınız etkileşime girildiği zaman ücret ödemiş olursunuz.

Pazarlama bütçenizi oluştururken, Adwords çalışmaları için bir pay ayırmayı unutmamalısınız. Buradaki en önemli nokta elinizdeki tüm parayı tek bir kampanyaya yatırmamak olacaktır. Küçük bir bütçeniz olsa da farklı reklam kampanyaları oluşturmalı ve burada farklı anahtar kelimeler ve hedef kitleler kullanmalısınız. Böylelikle bir süre sonra bu kampanyalardan hangisinin daha iyi sonuçlar getirdiğini de test edebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya üzerinden de farklı kitlelere ulaşabilme şansınız bulunuyor. İnternet kullanıcıları gün içerisinde belli bir vakti sosyal mecralarda geçiriyor ve bunu kendiniz için bir fırsat olarak değerlendirebilirsiniz. Sosyal mecraların reklam özelliklerini markanızı tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için kullanabilirsiniz.

Son dönemlerde en popüler olan mecralardan biri olan Instagram, markanızı tanıtmanız için oldukça iyi bir platform. Tabii ki burada hedef kitlenizi de tanımanız gerekiyor. hedef kitlenizin aktif olduğu mecralarda yer almak ve reklam vermek daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

Facebook veya Twitter üzerinden de reklam kampanyaları oluşturarak yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Adwords kampanyalarında olduğu gibi burada da elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz gerekiyor. Farklı mecralar için belli bütçeler ayırıp, elinizdeki parayla farklı reklam kampanyaları oluşturarak, farklı hedeflemeler yaparak erişiminizi artırmalısınız.

Banner ve Adsense reklamları

Google Adsense kullanmak da sizin için bir alternatif olabilir. Adsense ile farklı internet sitelerinde markanızla ilgili reklamlar gösterebilirsiniz. Burada tabii ki reklamlarınızın çıkacağı platformları seçerken de dikkat etmelisiniz. Google Adsense, sitesinde reklam yayınlamak isteyenlere bir kod veriyor. Reklam yayınlayacak kişiler de Adsense üzerinden reklam kampanyaları oluşturuyor ve ilgili sektörleri seçiyorlar. Reklamların yayınlandığı platformlarda da bir açık artırma şeklinde bir işlem gerçekleşiyor ve en yüksek teklifi veren firmanın reklamları o sayfada görünüyor. Bu kimi zamanlar da hedefleme sistemleri ile çalışıyor. Google üzerinde belli sayfaları ziyaret eden ya da beli anahtar kelimelerde arama yapan kişilere Google ilgili reklamları gösteriyor.

Bunlara ek olarak size iyi bir geri dönüşüm sağlayacağını düşündüğünüz internet siteleri üzerinde banner reklamlar da verebilirsiniz. Buradaki fiyatlandırmalar siteden siteye göre değişiklik gösterebiliyor. Site trafiği yüksek olan siteler üzerinde banner reklam yayınlama maliyeti daha yüksek oluyor.

Video reklamlar

Son dönemlerdeki en popüler reklam araçlarından biri de video. Özellikle Youtube üzerindeki video reklamların sayısı artmaya başladı. Markanızı veya ürünlerinizi tanıtan bir reklam videosu hazırlayarak Youtube üzerinde reklam verebilirsiniz.

Çok yüksek bütçeli olmayan, animasyon videolar da hazırlayabilirsiniz. Youtube’un yanı sıra Facebook ve Instagram üzerinden de bu videolara reklam vererek, bu mecralarda da farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin