Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları için bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları planlamanız gerekiyor.

Yeni e-ticaret firmaları ilk etapta çok fazla satış yapamamaktalar; bunun nedeni ise henüz isimlerini duyuramamış olmaları. İnsanların sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için öncelikle markanızı duyurmanız ve yeni kitlelere ulaşmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de yararlanabileceğiniz bir takım pazarlama ve tanıtım çalışmaları bulunuyor.

Pazarlama çalışmalarınız için çok büyük bütçeler ayırmanız gerekmiyor; ancak elinizdeki bütçeyi çok iyi bir şekilde planlamalısınız. Eğer pazarlama planı kurgulamak sizi korkutuyorsa “Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?” isimli yazımızı okuyarak, planınızı basit bir şekilde nasıl hazırlayacağınızı öğrenebilirsiniz. Bu rehberimizde ise markanızı tanıtmak için hangi yollara başvurabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Adwords PPC reklamları

Arama motorları üzerindeki görünürlüğünüz artırmak ilk etapta sizin için oldukça önemli olacaktır. Site üzerindeki SEO kurgunuz ne kadar iyi olsa alan adı otoritesi ve rakip firmaların çalışmalarından dolayı bir süre SEO çalışmalarınızdan istediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz. Bu nedenle de Google Adwords reklamlarına ihtiyacınız olacaktır.

Adwords’ün PPC yani tıklama başına ücretlendirilen reklamları arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artıracaktır. Reklamlarınız tıklama başına ücretlendirileceği için de reklamlarınız etkileşime girildiği zaman ücret ödemiş olursunuz.

Pazarlama bütçenizi oluştururken, Adwords çalışmaları için bir pay ayırmayı unutmamalısınız. Buradaki en önemli nokta elinizdeki tüm parayı tek bir kampanyaya yatırmamak olacaktır. Küçük bir bütçeniz olsa da farklı reklam kampanyaları oluşturmalı ve burada farklı anahtar kelimeler ve hedef kitleler kullanmalısınız. Böylelikle bir süre sonra bu kampanyalardan hangisinin daha iyi sonuçlar getirdiğini de test edebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya üzerinden de farklı kitlelere ulaşabilme şansınız bulunuyor. İnternet kullanıcıları gün içerisinde belli bir vakti sosyal mecralarda geçiriyor ve bunu kendiniz için bir fırsat olarak değerlendirebilirsiniz. Sosyal mecraların reklam özelliklerini markanızı tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için kullanabilirsiniz.

Son dönemlerde en popüler olan mecralardan biri olan Instagram, markanızı tanıtmanız için oldukça iyi bir platform. Tabii ki burada hedef kitlenizi de tanımanız gerekiyor. hedef kitlenizin aktif olduğu mecralarda yer almak ve reklam vermek daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

Facebook veya Twitter üzerinden de reklam kampanyaları oluşturarak yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Adwords kampanyalarında olduğu gibi burada da elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz gerekiyor. Farklı mecralar için belli bütçeler ayırıp, elinizdeki parayla farklı reklam kampanyaları oluşturarak, farklı hedeflemeler yaparak erişiminizi artırmalısınız.

Banner ve Adsense reklamları

Google Adsense kullanmak da sizin için bir alternatif olabilir. Adsense ile farklı internet sitelerinde markanızla ilgili reklamlar gösterebilirsiniz. Burada tabii ki reklamlarınızın çıkacağı platformları seçerken de dikkat etmelisiniz. Google Adsense, sitesinde reklam yayınlamak isteyenlere bir kod veriyor. Reklam yayınlayacak kişiler de Adsense üzerinden reklam kampanyaları oluşturuyor ve ilgili sektörleri seçiyorlar. Reklamların yayınlandığı platformlarda da bir açık artırma şeklinde bir işlem gerçekleşiyor ve en yüksek teklifi veren firmanın reklamları o sayfada görünüyor. Bu kimi zamanlar da hedefleme sistemleri ile çalışıyor. Google üzerinde belli sayfaları ziyaret eden ya da beli anahtar kelimelerde arama yapan kişilere Google ilgili reklamları gösteriyor.

Bunlara ek olarak size iyi bir geri dönüşüm sağlayacağını düşündüğünüz internet siteleri üzerinde banner reklamlar da verebilirsiniz. Buradaki fiyatlandırmalar siteden siteye göre değişiklik gösterebiliyor. Site trafiği yüksek olan siteler üzerinde banner reklam yayınlama maliyeti daha yüksek oluyor.

Video reklamlar

Son dönemlerdeki en popüler reklam araçlarından biri de video. Özellikle Youtube üzerindeki video reklamların sayısı artmaya başladı. Markanızı veya ürünlerinizi tanıtan bir reklam videosu hazırlayarak Youtube üzerinde reklam verebilirsiniz.

Çok yüksek bütçeli olmayan, animasyon videolar da hazırlayabilirsiniz. Youtube’un yanı sıra Facebook ve Instagram üzerinden de bu videolara reklam vererek, bu mecralarda da farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Kendi işinin sahibi olmak, hemen herkesin aklından hayatının bir noktasında geçmiş bir fikirdir. Şartları kendinin belirlediği, zevk aldığı alanlarla yöneldiği bir işe sahip olmak herkese çekici gelir. Bu türden fikirler,...
3 Kasım 2021
Markethinkers
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin