Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

28 Ekim 2016
Sinan Oypan

Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları için bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları planlamanız gerekiyor.

Yeni e-ticaret firmaları ilk etapta çok fazla satış yapamamaktalar; bunun nedeni ise henüz isimlerini duyuramamış olmaları. İnsanların sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için öncelikle markanızı duyurmanız ve yeni kitlelere ulaşmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de yararlanabileceğiniz bir takım pazarlama ve tanıtım çalışmaları bulunuyor.

Pazarlama çalışmalarınız için çok büyük bütçeler ayırmanız gerekmiyor; ancak elinizdeki bütçeyi çok iyi bir şekilde planlamalısınız. Eğer pazarlama planı kurgulamak sizi korkutuyorsa “Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?” isimli yazımızı okuyarak, planınızı basit bir şekilde nasıl hazırlayacağınızı öğrenebilirsiniz. Bu rehberimizde ise markanızı tanıtmak için hangi yollara başvurabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Adwords PPC reklamları

Arama motorları üzerindeki görünürlüğünüz artırmak ilk etapta sizin için oldukça önemli olacaktır. Site üzerindeki SEO kurgunuz ne kadar iyi olsa alan adı otoritesi ve rakip firmaların çalışmalarından dolayı bir süre SEO çalışmalarınızdan istediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz. Bu nedenle de Google Adwords reklamlarına ihtiyacınız olacaktır.

Adwords’ün PPC yani tıklama başına ücretlendirilen reklamları arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artıracaktır. Reklamlarınız tıklama başına ücretlendirileceği için de reklamlarınız etkileşime girildiği zaman ücret ödemiş olursunuz.

Pazarlama bütçenizi oluştururken, Adwords çalışmaları için bir pay ayırmayı unutmamalısınız. Buradaki en önemli nokta elinizdeki tüm parayı tek bir kampanyaya yatırmamak olacaktır. Küçük bir bütçeniz olsa da farklı reklam kampanyaları oluşturmalı ve burada farklı anahtar kelimeler ve hedef kitleler kullanmalısınız. Böylelikle bir süre sonra bu kampanyalardan hangisinin daha iyi sonuçlar getirdiğini de test edebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya üzerinden de farklı kitlelere ulaşabilme şansınız bulunuyor. İnternet kullanıcıları gün içerisinde belli bir vakti sosyal mecralarda geçiriyor ve bunu kendiniz için bir fırsat olarak değerlendirebilirsiniz. Sosyal mecraların reklam özelliklerini markanızı tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için kullanabilirsiniz.

Son dönemlerde en popüler olan mecralardan biri olan Instagram, markanızı tanıtmanız için oldukça iyi bir platform. Tabii ki burada hedef kitlenizi de tanımanız gerekiyor. hedef kitlenizin aktif olduğu mecralarda yer almak ve reklam vermek daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

Facebook veya Twitter üzerinden de reklam kampanyaları oluşturarak yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Adwords kampanyalarında olduğu gibi burada da elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz gerekiyor. Farklı mecralar için belli bütçeler ayırıp, elinizdeki parayla farklı reklam kampanyaları oluşturarak, farklı hedeflemeler yaparak erişiminizi artırmalısınız.

Banner ve Adsense reklamları

Google Adsense kullanmak da sizin için bir alternatif olabilir. Adsense ile farklı internet sitelerinde markanızla ilgili reklamlar gösterebilirsiniz. Burada tabii ki reklamlarınızın çıkacağı platformları seçerken de dikkat etmelisiniz. Google Adsense, sitesinde reklam yayınlamak isteyenlere bir kod veriyor. Reklam yayınlayacak kişiler de Adsense üzerinden reklam kampanyaları oluşturuyor ve ilgili sektörleri seçiyorlar. Reklamların yayınlandığı platformlarda da bir açık artırma şeklinde bir işlem gerçekleşiyor ve en yüksek teklifi veren firmanın reklamları o sayfada görünüyor. Bu kimi zamanlar da hedefleme sistemleri ile çalışıyor. Google üzerinde belli sayfaları ziyaret eden ya da beli anahtar kelimelerde arama yapan kişilere Google ilgili reklamları gösteriyor.

Bunlara ek olarak size iyi bir geri dönüşüm sağlayacağını düşündüğünüz internet siteleri üzerinde banner reklamlar da verebilirsiniz. Buradaki fiyatlandırmalar siteden siteye göre değişiklik gösterebiliyor. Site trafiği yüksek olan siteler üzerinde banner reklam yayınlama maliyeti daha yüksek oluyor.

Video reklamlar

Son dönemlerdeki en popüler reklam araçlarından biri de video. Özellikle Youtube üzerindeki video reklamların sayısı artmaya başladı. Markanızı veya ürünlerinizi tanıtan bir reklam videosu hazırlayarak Youtube üzerinde reklam verebilirsiniz.

Çok yüksek bütçeli olmayan, animasyon videolar da hazırlayabilirsiniz. Youtube’un yanı sıra Facebook ve Instagram üzerinden de bu videolara reklam vererek, bu mecralarda da farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan