fbpx

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?

Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları için bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları planlamanız gerekiyor.

Yeni e-ticaret firmaları ilk etapta çok fazla satış yapamamaktalar; bunun nedeni ise henüz isimlerini duyuramamış olmaları. İnsanların sizden alışveriş yapmalarını sağlamak için öncelikle markanızı duyurmanız ve yeni kitlelere ulaşmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de yararlanabileceğiniz bir takım pazarlama ve tanıtım çalışmaları bulunuyor.

Pazarlama çalışmalarınız için çok büyük bütçeler ayırmanız gerekmiyor; ancak elinizdeki bütçeyi çok iyi bir şekilde planlamalısınız. Eğer pazarlama planı kurgulamak sizi korkutuyorsa “Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?” isimli yazımızı okuyarak, planınızı basit bir şekilde nasıl hazırlayacağınızı öğrenebilirsiniz. Bu rehberimizde ise markanızı tanıtmak için hangi yollara başvurabileceğinizi sizinle paylaşacağız.

Adwords PPC reklamları

Arama motorları üzerindeki görünürlüğünüz artırmak ilk etapta sizin için oldukça önemli olacaktır. Site üzerindeki SEO kurgunuz ne kadar iyi olsa alan adı otoritesi ve rakip firmaların çalışmalarından dolayı bir süre SEO çalışmalarınızdan istediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz. Bu nedenle de Google Adwords reklamlarına ihtiyacınız olacaktır.

Adwords’ün PPC yani tıklama başına ücretlendirilen reklamları arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artıracaktır. Reklamlarınız tıklama başına ücretlendirileceği için de reklamlarınız etkileşime girildiği zaman ücret ödemiş olursunuz.

Pazarlama bütçenizi oluştururken, Adwords çalışmaları için bir pay ayırmayı unutmamalısınız. Buradaki en önemli nokta elinizdeki tüm parayı tek bir kampanyaya yatırmamak olacaktır. Küçük bir bütçeniz olsa da farklı reklam kampanyaları oluşturmalı ve burada farklı anahtar kelimeler ve hedef kitleler kullanmalısınız. Böylelikle bir süre sonra bu kampanyalardan hangisinin daha iyi sonuçlar getirdiğini de test edebilirsiniz.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya üzerinden de farklı kitlelere ulaşabilme şansınız bulunuyor. İnternet kullanıcıları gün içerisinde belli bir vakti sosyal mecralarda geçiriyor ve bunu kendiniz için bir fırsat olarak değerlendirebilirsiniz. Sosyal mecraların reklam özelliklerini markanızı tanıtmak ve yeni kitlelere ulaşmak için kullanabilirsiniz.

Son dönemlerde en popüler olan mecralardan biri olan Instagram, markanızı tanıtmanız için oldukça iyi bir platform. Tabii ki burada hedef kitlenizi de tanımanız gerekiyor. hedef kitlenizin aktif olduğu mecralarda yer almak ve reklam vermek daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

Facebook veya Twitter üzerinden de reklam kampanyaları oluşturarak yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Adwords kampanyalarında olduğu gibi burada da elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz gerekiyor. Farklı mecralar için belli bütçeler ayırıp, elinizdeki parayla farklı reklam kampanyaları oluşturarak, farklı hedeflemeler yaparak erişiminizi artırmalısınız.

Banner ve Adsense reklamları

Google Adsense kullanmak da sizin için bir alternatif olabilir. Adsense ile farklı internet sitelerinde markanızla ilgili reklamlar gösterebilirsiniz. Burada tabii ki reklamlarınızın çıkacağı platformları seçerken de dikkat etmelisiniz. Google Adsense, sitesinde reklam yayınlamak isteyenlere bir kod veriyor. Reklam yayınlayacak kişiler de Adsense üzerinden reklam kampanyaları oluşturuyor ve ilgili sektörleri seçiyorlar. Reklamların yayınlandığı platformlarda da bir açık artırma şeklinde bir işlem gerçekleşiyor ve en yüksek teklifi veren firmanın reklamları o sayfada görünüyor. Bu kimi zamanlar da hedefleme sistemleri ile çalışıyor. Google üzerinde belli sayfaları ziyaret eden ya da beli anahtar kelimelerde arama yapan kişilere Google ilgili reklamları gösteriyor.

Bunlara ek olarak size iyi bir geri dönüşüm sağlayacağını düşündüğünüz internet siteleri üzerinde banner reklamlar da verebilirsiniz. Buradaki fiyatlandırmalar siteden siteye göre değişiklik gösterebiliyor. Site trafiği yüksek olan siteler üzerinde banner reklam yayınlama maliyeti daha yüksek oluyor.

Video reklamlar

Son dönemlerdeki en popüler reklam araçlarından biri de video. Özellikle Youtube üzerindeki video reklamların sayısı artmaya başladı. Markanızı veya ürünlerinizi tanıtan bir reklam videosu hazırlayarak Youtube üzerinde reklam verebilirsiniz.

Çok yüksek bütçeli olmayan, animasyon videolar da hazırlayabilirsiniz. Youtube’un yanı sıra Facebook ve Instagram üzerinden de bu videolara reklam vererek, bu mecralarda da farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan