E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?

2 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit akışını belirlemesini ve takip etmesini sağlarken, yedek bir plan oluşturmak da olası sıkıntılı dönemlerin mümkün olan en az hasarla kapatılmasını sağlar.

Yedek bir finansal planınızın olması için birçok farklı sebep bulunuyor. Bu rehberimizde de bu nedenlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Yedek bir finansal planlama neden yapmalısınız?

Geleceği tam anlamıyla ön göremezsiniz

Yedek bir finansal planlama yapmanız için başlıca nedenlerden biri geleceği tam olarak ön göremeyecek oluşunuzdur. Şirketinizle ilgili verileri analiz edebilir, finansal öngörülerde bulunabilirsiniz; ancak yine de sizden bağımsız gelişecek olan olayları kontrol edemediğiniz gibi tahmin de edemezsiniz. Bu sebeple de gelecekte karşılaşılabilecek olası bir soruna hazırlıklı olmak için yedek bir planınızın olması önemlidir.

Her zaman yatırımcılara güvenemezsiniz

Şirketinizin mevcut yatırımcıları bulunuyorsa, her koşulda bu kişilere güvenemezsiniz. Özellikle işler kötü giderken, yatırımcılar şirkettin bir potansiyeli olup olmadığını görmek isteyeceleri için ihtiyacınız olan anda finansal destek sağlamayabilirler. Bu sebeple de yedek bir finansal planlama yaparak, nakit akışının devamlılığını sağlamanız gerekir.

Kendinizi ve şirketinizi daha güvende tutarsınız

Yedek finansal planlama yaptığınızda hem kendinizi hem de şirketinizi ekstra güvenceye de almış olursunuz. Olası bir sıkıntı durumunda, şirkete sıcak para akışı sağlamanız, bu süreci daha az hasarla atlatmanızı sağladığı gibi stres yükünü de omuzlarınızdan biraz almış olur.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Şirketi büyütmek için de ekstra nakde ihtiyacınız olur

Şirketinizi büyütme ihtiyacı duyduğunuzda ve işlerin yoğunlaştığı dönemlerde hızlı bir şekilde bu eylemi yerine getirebilmek için de sıcak nakde ihtiyacınız olacaktır. Yedek finansal planlama yaptığınızda şirketinizi büyütmeniz gerektiğinde ve sıcak paraya ihtiyaç duyduğunuzda bu finansal plandan yararlanarak ihtiyacınız olan nakdi bulabilirsiniz.

Doğal afetlere karşı hazırlıklı olursunuz

Şirketiniz rekabet, ekonomik krizler, kur dalgalanmaları gibi finansal durumlara hazırlıklı olabilir; ancak hazırlıklı olmanız gereken konulardan biri de doğal afetlerdir. Doğal afetler doğrudan şirketinizi etkilemese bile, kimi zaman ülke çapınca büyük sorunlara sebep olabildiği gibi hizmet aldığınız firmaların da bu afetlerden etkilenme durumu olabilir. Bu tür doğal afetlere de hazırlıklı olmak ve bu süreçte şirkete sıcak para arkışını sağlayabilmek için yedek bir finansal planlama yapmanız, şirketinizin yararına olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Yedek finansal planlama nasıl yapabilirsiniz?

Yedek bir finansal planlama yapmanız için de temel olarak bilmeniz ve takip etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurları da şu şekilde ele alabiliriz:

Mevcut giderlerinizi hesaplayın

Yedek bir plan hazırlarken öncelikle şirketinizin mevcut giderlerini hesaplamanız önemlidir. Şirket giderlerini eksiksiz bir şekilde raporlamalı ve aylık olarak bu giderlerin ne kadar olduğunu bilmeniz gerekir. Böylelikle yedek planınızda şirket giderleri için ayırmanız gereken meblağı da görmüş olursunuz.

Gelecekteki olası giderleri hesaplayın

Şirketinizin sabit giderleri bulunsa da gelecekte bazı ek gider kalemleri de ortaya çıkabilir. Kargo masrafları, depo ve ürün stok masrafları, ödenen vergiler gibi bazı kalemler gelecekte ekstra yük doğurabilir. Bunları da planlarınıza katarak hesaplamalarınızı yapın.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

Kıymetli mal varlıklarının sigortalarını yaptırın

Yedek finansal planlama yaparken kıymetli sayılabilecek ve şirketiniz için önemli değer taşıyan mal varlıklarının sigortalarını yaptırmanız da oldukça önemlidir. Olası bir doğal afet, soygun gibi mal varlıklarınızı tehlikeye atacak koşullara karşı hazırlıklı olmak ve zararınızı minimuma indirmek için gerekli kalemlerin sigortalarını yaptırmanız önemlidir.

Mevcut karlılığınızı analiz edin

Yedek finansal planlama yapabilmek için mevcut karlılığınızı da hesaplamanız önemlidir. Bu yedek plan için nakit ayırırken şirketin karında belli bir pay ayırmanız gerekecektir. Bunu sağlamak için de şirketin aylık ve yıllık karlılık oranını hesaplayarak, bu oranını belli bir kısmını yedek finansal planınıza aktarmanız gerekir.

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirin

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirmeniz de yedek planınıza ne kadarlık bir nakit ayırabileceğinizi belirleyeceği için önemlidir. Mevcut finansal durumunuzu güvenceye aldıktan sonra yedek planınızı oluşturmaya çalışmanız önemli olsa da yukarıda da değindiğimiz nedenlerden dolayı küçük de olsa yedek planınıza para ayırmaya erken başlamanız uzun vadede daha rahat etmenizi sağlayacaktır.

Planınızı oluşturun

Son aşamada da şirket giderlerini hesapladıktan ve mevcut karlılık durumunuzu analiz ettikten sonra şirketinizin yedek finansal planlaması için nakit ayırmaya başlayabilirsiniz. 3, 6 aylık ve yıllık bir plan yaparak yedek hesabınıza her ay düzenli para aktarımları yaparak, şirketinizi güvence altına almaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan