fbpx

E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?

2 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit akışını belirlemesini ve takip etmesini sağlarken, yedek bir plan oluşturmak da olası sıkıntılı dönemlerin mümkün olan en az hasarla kapatılmasını sağlar.

Yedek bir finansal planınızın olması için birçok farklı sebep bulunuyor. Bu rehberimizde de bu nedenlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Yedek bir finansal planlama neden yapmalısınız?

Geleceği tam anlamıyla ön göremezsiniz

Yedek bir finansal planlama yapmanız için başlıca nedenlerden biri geleceği tam olarak ön göremeyecek oluşunuzdur. Şirketinizle ilgili verileri analiz edebilir, finansal öngörülerde bulunabilirsiniz; ancak yine de sizden bağımsız gelişecek olan olayları kontrol edemediğiniz gibi tahmin de edemezsiniz. Bu sebeple de gelecekte karşılaşılabilecek olası bir soruna hazırlıklı olmak için yedek bir planınızın olması önemlidir.

Her zaman yatırımcılara güvenemezsiniz

Şirketinizin mevcut yatırımcıları bulunuyorsa, her koşulda bu kişilere güvenemezsiniz. Özellikle işler kötü giderken, yatırımcılar şirkettin bir potansiyeli olup olmadığını görmek isteyeceleri için ihtiyacınız olan anda finansal destek sağlamayabilirler. Bu sebeple de yedek bir finansal planlama yaparak, nakit akışının devamlılığını sağlamanız gerekir.

Kendinizi ve şirketinizi daha güvende tutarsınız

Yedek finansal planlama yaptığınızda hem kendinizi hem de şirketinizi ekstra güvenceye de almış olursunuz. Olası bir sıkıntı durumunda, şirkete sıcak para akışı sağlamanız, bu süreci daha az hasarla atlatmanızı sağladığı gibi stres yükünü de omuzlarınızdan biraz almış olur.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Şirketi büyütmek için de ekstra nakde ihtiyacınız olur

Şirketinizi büyütme ihtiyacı duyduğunuzda ve işlerin yoğunlaştığı dönemlerde hızlı bir şekilde bu eylemi yerine getirebilmek için de sıcak nakde ihtiyacınız olacaktır. Yedek finansal planlama yaptığınızda şirketinizi büyütmeniz gerektiğinde ve sıcak paraya ihtiyaç duyduğunuzda bu finansal plandan yararlanarak ihtiyacınız olan nakdi bulabilirsiniz.

Doğal afetlere karşı hazırlıklı olursunuz

Şirketiniz rekabet, ekonomik krizler, kur dalgalanmaları gibi finansal durumlara hazırlıklı olabilir; ancak hazırlıklı olmanız gereken konulardan biri de doğal afetlerdir. Doğal afetler doğrudan şirketinizi etkilemese bile, kimi zaman ülke çapınca büyük sorunlara sebep olabildiği gibi hizmet aldığınız firmaların da bu afetlerden etkilenme durumu olabilir. Bu tür doğal afetlere de hazırlıklı olmak ve bu süreçte şirkete sıcak para arkışını sağlayabilmek için yedek bir finansal planlama yapmanız, şirketinizin yararına olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Yedek finansal planlama nasıl yapabilirsiniz?

Yedek bir finansal planlama yapmanız için de temel olarak bilmeniz ve takip etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurları da şu şekilde ele alabiliriz:

Mevcut giderlerinizi hesaplayın

Yedek bir plan hazırlarken öncelikle şirketinizin mevcut giderlerini hesaplamanız önemlidir. Şirket giderlerini eksiksiz bir şekilde raporlamalı ve aylık olarak bu giderlerin ne kadar olduğunu bilmeniz gerekir. Böylelikle yedek planınızda şirket giderleri için ayırmanız gereken meblağı da görmüş olursunuz.

Gelecekteki olası giderleri hesaplayın

Şirketinizin sabit giderleri bulunsa da gelecekte bazı ek gider kalemleri de ortaya çıkabilir. Kargo masrafları, depo ve ürün stok masrafları, ödenen vergiler gibi bazı kalemler gelecekte ekstra yük doğurabilir. Bunları da planlarınıza katarak hesaplamalarınızı yapın.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

Kıymetli mal varlıklarının sigortalarını yaptırın

Yedek finansal planlama yaparken kıymetli sayılabilecek ve şirketiniz için önemli değer taşıyan mal varlıklarının sigortalarını yaptırmanız da oldukça önemlidir. Olası bir doğal afet, soygun gibi mal varlıklarınızı tehlikeye atacak koşullara karşı hazırlıklı olmak ve zararınızı minimuma indirmek için gerekli kalemlerin sigortalarını yaptırmanız önemlidir.

Mevcut karlılığınızı analiz edin

Yedek finansal planlama yapabilmek için mevcut karlılığınızı da hesaplamanız önemlidir. Bu yedek plan için nakit ayırırken şirketin karında belli bir pay ayırmanız gerekecektir. Bunu sağlamak için de şirketin aylık ve yıllık karlılık oranını hesaplayarak, bu oranını belli bir kısmını yedek finansal planınıza aktarmanız gerekir.

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirin

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirmeniz de yedek planınıza ne kadarlık bir nakit ayırabileceğinizi belirleyeceği için önemlidir. Mevcut finansal durumunuzu güvenceye aldıktan sonra yedek planınızı oluşturmaya çalışmanız önemli olsa da yukarıda da değindiğimiz nedenlerden dolayı küçük de olsa yedek planınıza para ayırmaya erken başlamanız uzun vadede daha rahat etmenizi sağlayacaktır.

Planınızı oluşturun

Son aşamada da şirket giderlerini hesapladıktan ve mevcut karlılık durumunuzu analiz ettikten sonra şirketinizin yedek finansal planlaması için nakit ayırmaya başlayabilirsiniz. 3, 6 aylık ve yıllık bir plan yaparak yedek hesabınıza her ay düzenli para aktarımları yaparak, şirketinizi güvence altına almaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan