E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?

2 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit akışını belirlemesini ve takip etmesini sağlarken, yedek bir plan oluşturmak da olası sıkıntılı dönemlerin mümkün olan en az hasarla kapatılmasını sağlar.

Yedek bir finansal planınızın olması için birçok farklı sebep bulunuyor. Bu rehberimizde de bu nedenlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Yedek bir finansal planlama neden yapmalısınız?

Geleceği tam anlamıyla ön göremezsiniz

Yedek bir finansal planlama yapmanız için başlıca nedenlerden biri geleceği tam olarak ön göremeyecek oluşunuzdur. Şirketinizle ilgili verileri analiz edebilir, finansal öngörülerde bulunabilirsiniz; ancak yine de sizden bağımsız gelişecek olan olayları kontrol edemediğiniz gibi tahmin de edemezsiniz. Bu sebeple de gelecekte karşılaşılabilecek olası bir soruna hazırlıklı olmak için yedek bir planınızın olması önemlidir.

Her zaman yatırımcılara güvenemezsiniz

Şirketinizin mevcut yatırımcıları bulunuyorsa, her koşulda bu kişilere güvenemezsiniz. Özellikle işler kötü giderken, yatırımcılar şirkettin bir potansiyeli olup olmadığını görmek isteyeceleri için ihtiyacınız olan anda finansal destek sağlamayabilirler. Bu sebeple de yedek bir finansal planlama yaparak, nakit akışının devamlılığını sağlamanız gerekir.

Kendinizi ve şirketinizi daha güvende tutarsınız

Yedek finansal planlama yaptığınızda hem kendinizi hem de şirketinizi ekstra güvenceye de almış olursunuz. Olası bir sıkıntı durumunda, şirkete sıcak para akışı sağlamanız, bu süreci daha az hasarla atlatmanızı sağladığı gibi stres yükünü de omuzlarınızdan biraz almış olur.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Şirketi büyütmek için de ekstra nakde ihtiyacınız olur

Şirketinizi büyütme ihtiyacı duyduğunuzda ve işlerin yoğunlaştığı dönemlerde hızlı bir şekilde bu eylemi yerine getirebilmek için de sıcak nakde ihtiyacınız olacaktır. Yedek finansal planlama yaptığınızda şirketinizi büyütmeniz gerektiğinde ve sıcak paraya ihtiyaç duyduğunuzda bu finansal plandan yararlanarak ihtiyacınız olan nakdi bulabilirsiniz.

Doğal afetlere karşı hazırlıklı olursunuz

Şirketiniz rekabet, ekonomik krizler, kur dalgalanmaları gibi finansal durumlara hazırlıklı olabilir; ancak hazırlıklı olmanız gereken konulardan biri de doğal afetlerdir. Doğal afetler doğrudan şirketinizi etkilemese bile, kimi zaman ülke çapınca büyük sorunlara sebep olabildiği gibi hizmet aldığınız firmaların da bu afetlerden etkilenme durumu olabilir. Bu tür doğal afetlere de hazırlıklı olmak ve bu süreçte şirkete sıcak para arkışını sağlayabilmek için yedek bir finansal planlama yapmanız, şirketinizin yararına olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Yedek finansal planlama nasıl yapabilirsiniz?

Yedek bir finansal planlama yapmanız için de temel olarak bilmeniz ve takip etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurları da şu şekilde ele alabiliriz:

Mevcut giderlerinizi hesaplayın

Yedek bir plan hazırlarken öncelikle şirketinizin mevcut giderlerini hesaplamanız önemlidir. Şirket giderlerini eksiksiz bir şekilde raporlamalı ve aylık olarak bu giderlerin ne kadar olduğunu bilmeniz gerekir. Böylelikle yedek planınızda şirket giderleri için ayırmanız gereken meblağı da görmüş olursunuz.

Gelecekteki olası giderleri hesaplayın

Şirketinizin sabit giderleri bulunsa da gelecekte bazı ek gider kalemleri de ortaya çıkabilir. Kargo masrafları, depo ve ürün stok masrafları, ödenen vergiler gibi bazı kalemler gelecekte ekstra yük doğurabilir. Bunları da planlarınıza katarak hesaplamalarınızı yapın.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

Kıymetli mal varlıklarının sigortalarını yaptırın

Yedek finansal planlama yaparken kıymetli sayılabilecek ve şirketiniz için önemli değer taşıyan mal varlıklarının sigortalarını yaptırmanız da oldukça önemlidir. Olası bir doğal afet, soygun gibi mal varlıklarınızı tehlikeye atacak koşullara karşı hazırlıklı olmak ve zararınızı minimuma indirmek için gerekli kalemlerin sigortalarını yaptırmanız önemlidir.

Mevcut karlılığınızı analiz edin

Yedek finansal planlama yapabilmek için mevcut karlılığınızı da hesaplamanız önemlidir. Bu yedek plan için nakit ayırırken şirketin karında belli bir pay ayırmanız gerekecektir. Bunu sağlamak için de şirketin aylık ve yıllık karlılık oranını hesaplayarak, bu oranını belli bir kısmını yedek finansal planınıza aktarmanız gerekir.

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirin

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirmeniz de yedek planınıza ne kadarlık bir nakit ayırabileceğinizi belirleyeceği için önemlidir. Mevcut finansal durumunuzu güvenceye aldıktan sonra yedek planınızı oluşturmaya çalışmanız önemli olsa da yukarıda da değindiğimiz nedenlerden dolayı küçük de olsa yedek planınıza para ayırmaya erken başlamanız uzun vadede daha rahat etmenizi sağlayacaktır.

Planınızı oluşturun

Son aşamada da şirket giderlerini hesapladıktan ve mevcut karlılık durumunuzu analiz ettikten sonra şirketinizin yedek finansal planlaması için nakit ayırmaya başlayabilirsiniz. 3, 6 aylık ve yıllık bir plan yaparak yedek hesabınıza her ay düzenli para aktarımları yaparak, şirketinizi güvence altına almaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan