E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?

2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit akışını belirlemesini ve takip etmesini sağlarken, yedek bir plan oluşturmak da olası sıkıntılı dönemlerin mümkün olan en az hasarla kapatılmasını sağlar. Yedek bir finansal planınızın olması için birçok farklı sebep bulunuyor. Bu rehberimizde de bu nedenlerin üzerinde duracağız. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Yedek bir finansal planlama neden yapmalısınız?

Geleceği tam anlamıyla ön göremezsiniz

Yedek bir finansal planlama yapmanız için başlıca nedenlerden biri geleceği tam olarak ön göremeyecek oluşunuzdur. Şirketinizle ilgili verileri analiz edebilir, finansal öngörülerde bulunabilirsiniz; ancak yine de sizden bağımsız gelişecek olan olayları kontrol edemediğiniz gibi tahmin de edemezsiniz. Bu sebeple de gelecekte karşılaşılabilecek olası bir soruna hazırlıklı olmak için yedek bir planınızın olması önemlidir.

Her zaman yatırımcılara güvenemezsiniz

Şirketinizin mevcut yatırımcıları bulunuyorsa, her koşulda bu kişilere güvenemezsiniz. Özellikle işler kötü giderken, yatırımcılar şirkettin bir potansiyeli olup olmadığını görmek isteyeceleri için ihtiyacınız olan anda finansal destek sağlamayabilirler. Bu sebeple de yedek bir finansal planlama yaparak, nakit akışının devamlılığını sağlamanız gerekir.

Kendinizi ve şirketinizi daha güvende tutarsınız

Yedek finansal planlama yaptığınızda hem kendinizi hem de şirketinizi ekstra güvenceye de almış olursunuz. Olası bir sıkıntı durumunda, şirkete sıcak para akışı sağlamanız, bu süreci daha az hasarla atlatmanızı sağladığı gibi stres yükünü de omuzlarınızdan biraz almış olur. İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Şirketi büyütmek için de ekstra nakde ihtiyacınız olur

Şirketinizi büyütme ihtiyacı duyduğunuzda ve işlerin yoğunlaştığı dönemlerde hızlı bir şekilde bu eylemi yerine getirebilmek için de sıcak nakde ihtiyacınız olacaktır. Yedek finansal planlama yaptığınızda şirketinizi büyütmeniz gerektiğinde ve sıcak paraya ihtiyaç duyduğunuzda bu finansal plandan yararlanarak ihtiyacınız olan nakdi bulabilirsiniz.

Doğal afetlere karşı hazırlıklı olursunuz

Şirketiniz rekabet, ekonomik krizler, kur dalgalanmaları gibi finansal durumlara hazırlıklı olabilir; ancak hazırlıklı olmanız gereken konulardan biri de doğal afetlerdir. Doğal afetler doğrudan şirketinizi etkilemese bile, kimi zaman ülke çapınca büyük sorunlara sebep olabildiği gibi hizmet aldığınız firmaların da bu afetlerden etkilenme durumu olabilir. Bu tür doğal afetlere de hazırlıklı olmak ve bu süreçte şirkete sıcak para arkışını sağlayabilmek için yedek bir finansal planlama yapmanız, şirketinizin yararına olacaktır. İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Yedek finansal planlama nasıl yapabilirsiniz?

Yedek bir finansal planlama yapmanız için de temel olarak bilmeniz ve takip etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurları da şu şekilde ele alabiliriz:

Mevcut giderlerinizi hesaplayın

Yedek bir plan hazırlarken öncelikle şirketinizin mevcut giderlerini hesaplamanız önemlidir. Şirket giderlerini eksiksiz bir şekilde raporlamalı ve aylık olarak bu giderlerin ne kadar olduğunu bilmeniz gerekir. Böylelikle yedek planınızda şirket giderleri için ayırmanız gereken meblağı da görmüş olursunuz.

Gelecekteki olası giderleri hesaplayın

Şirketinizin sabit giderleri bulunsa da gelecekte bazı ek gider kalemleri de ortaya çıkabilir. Kargo masrafları, depo ve ürün stok masrafları, ödenen vergiler gibi bazı kalemler gelecekte ekstra yük doğurabilir. Bunları da planlarınıza katarak hesaplamalarınızı yapın. İlgili rehber: E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

Kıymetli mal varlıklarının sigortalarını yaptırın

Yedek finansal planlama yaparken kıymetli sayılabilecek ve şirketiniz için önemli değer taşıyan mal varlıklarının sigortalarını yaptırmanız da oldukça önemlidir. Olası bir doğal afet, soygun gibi mal varlıklarınızı tehlikeye atacak koşullara karşı hazırlıklı olmak ve zararınızı minimuma indirmek için gerekli kalemlerin sigortalarını yaptırmanız önemlidir.

Mevcut karlılığınızı analiz edin

Yedek finansal planlama yapabilmek için mevcut karlılığınızı da hesaplamanız önemlidir. Bu yedek plan için nakit ayırırken şirketin karında belli bir pay ayırmanız gerekecektir. Bunu sağlamak için de şirketin aylık ve yıllık karlılık oranını hesaplayarak, bu oranını belli bir kısmını yedek finansal planınıza aktarmanız gerekir.

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirin

Mevcut finansal durumunuzu değerlendirmeniz de yedek planınıza ne kadarlık bir nakit ayırabileceğinizi belirleyeceği için önemlidir. Mevcut finansal durumunuzu güvenceye aldıktan sonra yedek planınızı oluşturmaya çalışmanız önemli olsa da yukarıda da değindiğimiz nedenlerden dolayı küçük de olsa yedek planınıza para ayırmaya erken başlamanız uzun vadede daha rahat etmenizi sağlayacaktır.

Planınızı oluşturun

Son aşamada da şirket giderlerini hesapladıktan ve mevcut karlılık durumunuzu analiz ettikten sonra şirketinizin yedek finansal planlaması için nakit ayırmaya başlayabilirsiniz. 3, 6 aylık ve yıllık bir plan yaparak yedek hesabınıza her ay düzenli para aktarımları yaparak, şirketinizi güvence altına almaya başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Markethinkers
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın