Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

9 Eylül 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve verimliliğini etkileyecektir.

İçerik üretirken bazı hatalar yapmak, buradaki verimliliğinizi düşüreceği gibi size bir fayda da sağlamayacaktır. Yazdığınız içeriğin türünü ve bu alana bakış açınızı değiştirmek, blog çalışmalarınızın da çehresini değiştirmeye başlayacaktır.

Jenerik içerikler üretmek

Jenerik içerikleri biraz daha açmamız gerekirse göstermelik ve içerik yaratmak için hazırlanmış üstün körü yazılardır diyebiliriz. İçerik çalışması yaparak siteyi güncel tutma veya SEO beklentisiyle bu içerikleri oluşturmak aslında size pek de bir şey kazandırmayacaktır.

İçerik olarak kalitesiz olan, her yerde bulunabilecek, her mecranın kaleme aldığı, okuyucuya bir değer katmayan ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyen içerikler bir jenerik görevi görmektedir.

Bu içeriklerden bazıları da tık avcılığı yapmak için hazırlanıyor. Özellikle medaya kuruluşları bu tür jenerik içerikler ile trafiklerini artırmaya çalışıyor; fakat yazıların içinin boş olması ve başlıktaki bilgiyi karşılamayan metinlerden oluşması okuyucuların siteyi terk etmesine neden oluyor.

Kendi siteniz üzerinde de bu tür çalışmalar yaptığınızda, bir süre sonra okuyucularınız içeriklerinizin kalitesiz olduğunu ve sadece tıklatma amaçlı bu içerikleri oluşturduğunuzu fark edeceklerdir.

Bu tarz içeriklerin bir diğer zararı ise, size SEO konusunda da çok bir değer katmaması. İnternette çok fazla bulunana konular üzerine içerikler hazırladığınızda, buradaki rekabetten sıyrılamazsınız. İçeriğinizin dolu olmaması ve orijinal olmaması da SEO kalitenizi artırmayacağı için vakit ve emek kaybı yaşarsınız.

Boşluk doldurmak için hazırlanan içerikler

Jenerik içeriklerden daha kötü olan bir diğer format ise boşluk doldurmak için hazırlanan blog yazıları. Sitenizin blog kısmını doldurmak için yazdığınız yazıları bir an önce bırakmalısınız. Hiç bir değer taşımayacaksa ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyecekse yapmanızın bir amacı yoktur.

Bu yazılar jenerik içeriklerdeki gibi SEO değerine de sahip değildir. Peki bu durumda ne yapmanız gerekiyor?

Her gün bu tür bir içerik girmek yerine, haftada bir blog yazısı hazırlayabilirsiniz. Böylelikle her gün blog yazmak için ayırdığınız vakitlerde daha kaliteli ve içi dolu içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İçerik planınızı bu şekilde oluşturduğunuzda, daha yaratıcı ve okuyuculara bir değer katabilecek aynı zamanda da SEO değeri olan içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu içerikleri yazmadan önce aşağıdaki sorulara yanıt vermeniz de yararlı olacaktır.

  • Bu içeriği yazmaktaki amacınız ne?(Eğlence, bilgi, how-to vb. amaçlı içerikler)
  • Bu yazıyı kime yönelik yazıyorum? (Hedef kitleniz kim?)
  • Bu içerikle nasıl bir değer katabilirim?
  • Bu içerik nasıl bir sorunu çözüyor?

Bu soruların yanıtlarını verdiğinizde nasıl bir blog yazısı hazırlamanız gerektiği konusunda bazı fikirler edineceksiniz ve araştırmalarınızı bu yanıtları bulmaya yönelik yapacağınız için belli bir amaç doğrultusunda içerik çalışmalarınızı yapacaksınız.

Çok kısa içerikler hazırlamak

Sitenize bir fayda sağlamayan bir diğer içerik türü ise çok kısa yazılan içeriklerdir. İçerikleriniz çok kısaysa ya boşluk doldurmaya ya da jenerik içerikler oluşturmaya çalışıyorsunuzdur.

Tüketicilere bir bilgi vermek için içerikler oluşturduğunuzda konunun detayına inmeniz gerekiyor. Bu detayları verebilmek için de belli başlı bazı araştırmalar yapmanız ve konuyu ciddi bir şekilde ele alamanız gerekiyor.

300 kelimeden kısa içerikler oluşturuyorsanız, içeriklerinizin kısa olduğunu söyleyebiliriz. Bu kadar kısa yazıların SEO değeri de çok fazla olmayacaktır.

Bu içeriklerinizin amacı tamamen bir boşluğu doldurmaya çalışmak olacağı için okuyucularınız da bunun farkında olacaklardır.

İçeriklerinizi oluşturmak için vakit harcamalısınız. İçerik pazarlama çalışmaları bu nedenle de çok kolay değildir; fakat doğru bir şekilde bu alana yaklaşıldığında alacağınız mükafat da fazla olacaktır.

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, içerik planı hazırlamanız ve iş gücünüzün yeterliliğine göre de bu planı oluşturmalısınız. Eğer her gün kaliteli içerik oluşturamayacaksanız haftada iki kere ya da bir kere blog yazıları yayınlayın.

Bu planları yaparsanız, uzun vadede kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Elinizdeki iş gücünü iyi bir şekilde değerlendirerek, size yarar sağlayacak çalışmalar yapmaya odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin