Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve verimliliğini etkileyecektir.

İçerik üretirken bazı hatalar yapmak, buradaki verimliliğinizi düşüreceği gibi size bir fayda da sağlamayacaktır. Yazdığınız içeriğin türünü ve bu alana bakış açınızı değiştirmek, blog çalışmalarınızın da çehresini değiştirmeye başlayacaktır.

Jenerik içerikler üretmek

Jenerik içerikleri biraz daha açmamız gerekirse göstermelik ve içerik yaratmak için hazırlanmış üstün körü yazılardır diyebiliriz. İçerik çalışması yaparak siteyi güncel tutma veya SEO beklentisiyle bu içerikleri oluşturmak aslında size pek de bir şey kazandırmayacaktır.

İçerik olarak kalitesiz olan, her yerde bulunabilecek, her mecranın kaleme aldığı, okuyucuya bir değer katmayan ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyen içerikler bir jenerik görevi görmektedir.

Bu içeriklerden bazıları da tık avcılığı yapmak için hazırlanıyor. Özellikle medaya kuruluşları bu tür jenerik içerikler ile trafiklerini artırmaya çalışıyor; fakat yazıların içinin boş olması ve başlıktaki bilgiyi karşılamayan metinlerden oluşması okuyucuların siteyi terk etmesine neden oluyor.

Kendi siteniz üzerinde de bu tür çalışmalar yaptığınızda, bir süre sonra okuyucularınız içeriklerinizin kalitesiz olduğunu ve sadece tıklatma amaçlı bu içerikleri oluşturduğunuzu fark edeceklerdir.

Bu tarz içeriklerin bir diğer zararı ise, size SEO konusunda da çok bir değer katmaması. İnternette çok fazla bulunana konular üzerine içerikler hazırladığınızda, buradaki rekabetten sıyrılamazsınız. İçeriğinizin dolu olmaması ve orijinal olmaması da SEO kalitenizi artırmayacağı için vakit ve emek kaybı yaşarsınız.

Boşluk doldurmak için hazırlanan içerikler

Jenerik içeriklerden daha kötü olan bir diğer format ise boşluk doldurmak için hazırlanan blog yazıları. Sitenizin blog kısmını doldurmak için yazdığınız yazıları bir an önce bırakmalısınız. Hiç bir değer taşımayacaksa ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyecekse yapmanızın bir amacı yoktur.

Bu yazılar jenerik içeriklerdeki gibi SEO değerine de sahip değildir. Peki bu durumda ne yapmanız gerekiyor?

Her gün bu tür bir içerik girmek yerine, haftada bir blog yazısı hazırlayabilirsiniz. Böylelikle her gün blog yazmak için ayırdığınız vakitlerde daha kaliteli ve içi dolu içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İçerik planınızı bu şekilde oluşturduğunuzda, daha yaratıcı ve okuyuculara bir değer katabilecek aynı zamanda da SEO değeri olan içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu içerikleri yazmadan önce aşağıdaki sorulara yanıt vermeniz de yararlı olacaktır.

  • Bu içeriği yazmaktaki amacınız ne?(Eğlence, bilgi, how-to vb. amaçlı içerikler)
  • Bu yazıyı kime yönelik yazıyorum? (Hedef kitleniz kim?)
  • Bu içerikle nasıl bir değer katabilirim?
  • Bu içerik nasıl bir sorunu çözüyor?

Bu soruların yanıtlarını verdiğinizde nasıl bir blog yazısı hazırlamanız gerektiği konusunda bazı fikirler edineceksiniz ve araştırmalarınızı bu yanıtları bulmaya yönelik yapacağınız için belli bir amaç doğrultusunda içerik çalışmalarınızı yapacaksınız.

Çok kısa içerikler hazırlamak

Sitenize bir fayda sağlamayan bir diğer içerik türü ise çok kısa yazılan içeriklerdir. İçerikleriniz çok kısaysa ya boşluk doldurmaya ya da jenerik içerikler oluşturmaya çalışıyorsunuzdur.

Tüketicilere bir bilgi vermek için içerikler oluşturduğunuzda konunun detayına inmeniz gerekiyor. Bu detayları verebilmek için de belli başlı bazı araştırmalar yapmanız ve konuyu ciddi bir şekilde ele alamanız gerekiyor.

300 kelimeden kısa içerikler oluşturuyorsanız, içeriklerinizin kısa olduğunu söyleyebiliriz. Bu kadar kısa yazıların SEO değeri de çok fazla olmayacaktır.

Bu içeriklerinizin amacı tamamen bir boşluğu doldurmaya çalışmak olacağı için okuyucularınız da bunun farkında olacaklardır.

İçeriklerinizi oluşturmak için vakit harcamalısınız. İçerik pazarlama çalışmaları bu nedenle de çok kolay değildir; fakat doğru bir şekilde bu alana yaklaşıldığında alacağınız mükafat da fazla olacaktır.

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, içerik planı hazırlamanız ve iş gücünüzün yeterliliğine göre de bu planı oluşturmalısınız. Eğer her gün kaliteli içerik oluşturamayacaksanız haftada iki kere ya da bir kere blog yazıları yayınlayın.

Bu planları yaparsanız, uzun vadede kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Elinizdeki iş gücünü iyi bir şekilde değerlendirerek, size yarar sağlayacak çalışmalar yapmaya odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan