fbpx

Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve verimliliğini etkileyecektir.

İçerik üretirken bazı hatalar yapmak, buradaki verimliliğinizi düşüreceği gibi size bir fayda da sağlamayacaktır. Yazdığınız içeriğin türünü ve bu alana bakış açınızı değiştirmek, blog çalışmalarınızın da çehresini değiştirmeye başlayacaktır.

Jenerik içerikler üretmek

Jenerik içerikleri biraz daha açmamız gerekirse göstermelik ve içerik yaratmak için hazırlanmış üstün körü yazılardır diyebiliriz. İçerik çalışması yaparak siteyi güncel tutma veya SEO beklentisiyle bu içerikleri oluşturmak aslında size pek de bir şey kazandırmayacaktır.

İçerik olarak kalitesiz olan, her yerde bulunabilecek, her mecranın kaleme aldığı, okuyucuya bir değer katmayan ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyen içerikler bir jenerik görevi görmektedir.

Bu içeriklerden bazıları da tık avcılığı yapmak için hazırlanıyor. Özellikle medaya kuruluşları bu tür jenerik içerikler ile trafiklerini artırmaya çalışıyor; fakat yazıların içinin boş olması ve başlıktaki bilgiyi karşılamayan metinlerden oluşması okuyucuların siteyi terk etmesine neden oluyor.

Kendi siteniz üzerinde de bu tür çalışmalar yaptığınızda, bir süre sonra okuyucularınız içeriklerinizin kalitesiz olduğunu ve sadece tıklatma amaçlı bu içerikleri oluşturduğunuzu fark edeceklerdir.

Bu tarz içeriklerin bir diğer zararı ise, size SEO konusunda da çok bir değer katmaması. İnternette çok fazla bulunana konular üzerine içerikler hazırladığınızda, buradaki rekabetten sıyrılamazsınız. İçeriğinizin dolu olmaması ve orijinal olmaması da SEO kalitenizi artırmayacağı için vakit ve emek kaybı yaşarsınız.

Boşluk doldurmak için hazırlanan içerikler

Jenerik içeriklerden daha kötü olan bir diğer format ise boşluk doldurmak için hazırlanan blog yazıları. Sitenizin blog kısmını doldurmak için yazdığınız yazıları bir an önce bırakmalısınız. Hiç bir değer taşımayacaksa ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyecekse yapmanızın bir amacı yoktur.

Bu yazılar jenerik içeriklerdeki gibi SEO değerine de sahip değildir. Peki bu durumda ne yapmanız gerekiyor?

Her gün bu tür bir içerik girmek yerine, haftada bir blog yazısı hazırlayabilirsiniz. Böylelikle her gün blog yazmak için ayırdığınız vakitlerde daha kaliteli ve içi dolu içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İçerik planınızı bu şekilde oluşturduğunuzda, daha yaratıcı ve okuyuculara bir değer katabilecek aynı zamanda da SEO değeri olan içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu içerikleri yazmadan önce aşağıdaki sorulara yanıt vermeniz de yararlı olacaktır.

  • Bu içeriği yazmaktaki amacınız ne?(Eğlence, bilgi, how-to vb. amaçlı içerikler)
  • Bu yazıyı kime yönelik yazıyorum? (Hedef kitleniz kim?)
  • Bu içerikle nasıl bir değer katabilirim?
  • Bu içerik nasıl bir sorunu çözüyor?

Bu soruların yanıtlarını verdiğinizde nasıl bir blog yazısı hazırlamanız gerektiği konusunda bazı fikirler edineceksiniz ve araştırmalarınızı bu yanıtları bulmaya yönelik yapacağınız için belli bir amaç doğrultusunda içerik çalışmalarınızı yapacaksınız.

Çok kısa içerikler hazırlamak

Sitenize bir fayda sağlamayan bir diğer içerik türü ise çok kısa yazılan içeriklerdir. İçerikleriniz çok kısaysa ya boşluk doldurmaya ya da jenerik içerikler oluşturmaya çalışıyorsunuzdur.

Tüketicilere bir bilgi vermek için içerikler oluşturduğunuzda konunun detayına inmeniz gerekiyor. Bu detayları verebilmek için de belli başlı bazı araştırmalar yapmanız ve konuyu ciddi bir şekilde ele alamanız gerekiyor.

300 kelimeden kısa içerikler oluşturuyorsanız, içeriklerinizin kısa olduğunu söyleyebiliriz. Bu kadar kısa yazıların SEO değeri de çok fazla olmayacaktır.

Bu içeriklerinizin amacı tamamen bir boşluğu doldurmaya çalışmak olacağı için okuyucularınız da bunun farkında olacaklardır.

İçeriklerinizi oluşturmak için vakit harcamalısınız. İçerik pazarlama çalışmaları bu nedenle de çok kolay değildir; fakat doğru bir şekilde bu alana yaklaşıldığında alacağınız mükafat da fazla olacaktır.

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, içerik planı hazırlamanız ve iş gücünüzün yeterliliğine göre de bu planı oluşturmalısınız. Eğer her gün kaliteli içerik oluşturamayacaksanız haftada iki kere ya da bir kere blog yazıları yayınlayın.

Bu planları yaparsanız, uzun vadede kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Elinizdeki iş gücünü iyi bir şekilde değerlendirerek, size yarar sağlayacak çalışmalar yapmaya odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan