Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve verimliliğini etkileyecektir.

İçerik üretirken bazı hatalar yapmak, buradaki verimliliğinizi düşüreceği gibi size bir fayda da sağlamayacaktır. Yazdığınız içeriğin türünü ve bu alana bakış açınızı değiştirmek, blog çalışmalarınızın da çehresini değiştirmeye başlayacaktır.

Jenerik içerikler üretmek

Jenerik içerikleri biraz daha açmamız gerekirse göstermelik ve içerik yaratmak için hazırlanmış üstün körü yazılardır diyebiliriz. İçerik çalışması yaparak siteyi güncel tutma veya SEO beklentisiyle bu içerikleri oluşturmak aslında size pek de bir şey kazandırmayacaktır.

İçerik olarak kalitesiz olan, her yerde bulunabilecek, her mecranın kaleme aldığı, okuyucuya bir değer katmayan ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyen içerikler bir jenerik görevi görmektedir.

Bu içeriklerden bazıları da tık avcılığı yapmak için hazırlanıyor. Özellikle medaya kuruluşları bu tür jenerik içerikler ile trafiklerini artırmaya çalışıyor; fakat yazıların içinin boş olması ve başlıktaki bilgiyi karşılamayan metinlerden oluşması okuyucuların siteyi terk etmesine neden oluyor.

Kendi siteniz üzerinde de bu tür çalışmalar yaptığınızda, bir süre sonra okuyucularınız içeriklerinizin kalitesiz olduğunu ve sadece tıklatma amaçlı bu içerikleri oluşturduğunuzu fark edeceklerdir.

Bu tarz içeriklerin bir diğer zararı ise, size SEO konusunda da çok bir değer katmaması. İnternette çok fazla bulunana konular üzerine içerikler hazırladığınızda, buradaki rekabetten sıyrılamazsınız. İçeriğinizin dolu olmaması ve orijinal olmaması da SEO kalitenizi artırmayacağı için vakit ve emek kaybı yaşarsınız.

Boşluk doldurmak için hazırlanan içerikler

Jenerik içeriklerden daha kötü olan bir diğer format ise boşluk doldurmak için hazırlanan blog yazıları. Sitenizin blog kısmını doldurmak için yazdığınız yazıları bir an önce bırakmalısınız. Hiç bir değer taşımayacaksa ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyecekse yapmanızın bir amacı yoktur.

Bu yazılar jenerik içeriklerdeki gibi SEO değerine de sahip değildir. Peki bu durumda ne yapmanız gerekiyor?

Her gün bu tür bir içerik girmek yerine, haftada bir blog yazısı hazırlayabilirsiniz. Böylelikle her gün blog yazmak için ayırdığınız vakitlerde daha kaliteli ve içi dolu içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İçerik planınızı bu şekilde oluşturduğunuzda, daha yaratıcı ve okuyuculara bir değer katabilecek aynı zamanda da SEO değeri olan içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu içerikleri yazmadan önce aşağıdaki sorulara yanıt vermeniz de yararlı olacaktır.

  • Bu içeriği yazmaktaki amacınız ne?(Eğlence, bilgi, how-to vb. amaçlı içerikler)
  • Bu yazıyı kime yönelik yazıyorum? (Hedef kitleniz kim?)
  • Bu içerikle nasıl bir değer katabilirim?
  • Bu içerik nasıl bir sorunu çözüyor?

Bu soruların yanıtlarını verdiğinizde nasıl bir blog yazısı hazırlamanız gerektiği konusunda bazı fikirler edineceksiniz ve araştırmalarınızı bu yanıtları bulmaya yönelik yapacağınız için belli bir amaç doğrultusunda içerik çalışmalarınızı yapacaksınız.

Çok kısa içerikler hazırlamak

Sitenize bir fayda sağlamayan bir diğer içerik türü ise çok kısa yazılan içeriklerdir. İçerikleriniz çok kısaysa ya boşluk doldurmaya ya da jenerik içerikler oluşturmaya çalışıyorsunuzdur.

Tüketicilere bir bilgi vermek için içerikler oluşturduğunuzda konunun detayına inmeniz gerekiyor. Bu detayları verebilmek için de belli başlı bazı araştırmalar yapmanız ve konuyu ciddi bir şekilde ele alamanız gerekiyor.

300 kelimeden kısa içerikler oluşturuyorsanız, içeriklerinizin kısa olduğunu söyleyebiliriz. Bu kadar kısa yazıların SEO değeri de çok fazla olmayacaktır.

Bu içeriklerinizin amacı tamamen bir boşluğu doldurmaya çalışmak olacağı için okuyucularınız da bunun farkında olacaklardır.

İçeriklerinizi oluşturmak için vakit harcamalısınız. İçerik pazarlama çalışmaları bu nedenle de çok kolay değildir; fakat doğru bir şekilde bu alana yaklaşıldığında alacağınız mükafat da fazla olacaktır.

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, içerik planı hazırlamanız ve iş gücünüzün yeterliliğine göre de bu planı oluşturmalısınız. Eğer her gün kaliteli içerik oluşturamayacaksanız haftada iki kere ya da bir kere blog yazıları yayınlayın.

Bu planları yaparsanız, uzun vadede kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Elinizdeki iş gücünü iyi bir şekilde değerlendirerek, size yarar sağlayacak çalışmalar yapmaya odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin