Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

9 Eylül 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve verimliliğini etkileyecektir.

İçerik üretirken bazı hatalar yapmak, buradaki verimliliğinizi düşüreceği gibi size bir fayda da sağlamayacaktır. Yazdığınız içeriğin türünü ve bu alana bakış açınızı değiştirmek, blog çalışmalarınızın da çehresini değiştirmeye başlayacaktır.

Jenerik içerikler üretmek

Jenerik içerikleri biraz daha açmamız gerekirse göstermelik ve içerik yaratmak için hazırlanmış üstün körü yazılardır diyebiliriz. İçerik çalışması yaparak siteyi güncel tutma veya SEO beklentisiyle bu içerikleri oluşturmak aslında size pek de bir şey kazandırmayacaktır.

İçerik olarak kalitesiz olan, her yerde bulunabilecek, her mecranın kaleme aldığı, okuyucuya bir değer katmayan ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyen içerikler bir jenerik görevi görmektedir.

Bu içeriklerden bazıları da tık avcılığı yapmak için hazırlanıyor. Özellikle medaya kuruluşları bu tür jenerik içerikler ile trafiklerini artırmaya çalışıyor; fakat yazıların içinin boş olması ve başlıktaki bilgiyi karşılamayan metinlerden oluşması okuyucuların siteyi terk etmesine neden oluyor.

Kendi siteniz üzerinde de bu tür çalışmalar yaptığınızda, bir süre sonra okuyucularınız içeriklerinizin kalitesiz olduğunu ve sadece tıklatma amaçlı bu içerikleri oluşturduğunuzu fark edeceklerdir.

Bu tarz içeriklerin bir diğer zararı ise, size SEO konusunda da çok bir değer katmaması. İnternette çok fazla bulunana konular üzerine içerikler hazırladığınızda, buradaki rekabetten sıyrılamazsınız. İçeriğinizin dolu olmaması ve orijinal olmaması da SEO kalitenizi artırmayacağı için vakit ve emek kaybı yaşarsınız.

Boşluk doldurmak için hazırlanan içerikler

Jenerik içeriklerden daha kötü olan bir diğer format ise boşluk doldurmak için hazırlanan blog yazıları. Sitenizin blog kısmını doldurmak için yazdığınız yazıları bir an önce bırakmalısınız. Hiç bir değer taşımayacaksa ve okuyucuyu bir aksiyona yöneltmeyecekse yapmanızın bir amacı yoktur.

Bu yazılar jenerik içeriklerdeki gibi SEO değerine de sahip değildir. Peki bu durumda ne yapmanız gerekiyor?

Her gün bu tür bir içerik girmek yerine, haftada bir blog yazısı hazırlayabilirsiniz. Böylelikle her gün blog yazmak için ayırdığınız vakitlerde daha kaliteli ve içi dolu içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İçerik planınızı bu şekilde oluşturduğunuzda, daha yaratıcı ve okuyuculara bir değer katabilecek aynı zamanda da SEO değeri olan içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu içerikleri yazmadan önce aşağıdaki sorulara yanıt vermeniz de yararlı olacaktır.

  • Bu içeriği yazmaktaki amacınız ne?(Eğlence, bilgi, how-to vb. amaçlı içerikler)
  • Bu yazıyı kime yönelik yazıyorum? (Hedef kitleniz kim?)
  • Bu içerikle nasıl bir değer katabilirim?
  • Bu içerik nasıl bir sorunu çözüyor?

Bu soruların yanıtlarını verdiğinizde nasıl bir blog yazısı hazırlamanız gerektiği konusunda bazı fikirler edineceksiniz ve araştırmalarınızı bu yanıtları bulmaya yönelik yapacağınız için belli bir amaç doğrultusunda içerik çalışmalarınızı yapacaksınız.

Çok kısa içerikler hazırlamak

Sitenize bir fayda sağlamayan bir diğer içerik türü ise çok kısa yazılan içeriklerdir. İçerikleriniz çok kısaysa ya boşluk doldurmaya ya da jenerik içerikler oluşturmaya çalışıyorsunuzdur.

Tüketicilere bir bilgi vermek için içerikler oluşturduğunuzda konunun detayına inmeniz gerekiyor. Bu detayları verebilmek için de belli başlı bazı araştırmalar yapmanız ve konuyu ciddi bir şekilde ele alamanız gerekiyor.

300 kelimeden kısa içerikler oluşturuyorsanız, içeriklerinizin kısa olduğunu söyleyebiliriz. Bu kadar kısa yazıların SEO değeri de çok fazla olmayacaktır.

Bu içeriklerinizin amacı tamamen bir boşluğu doldurmaya çalışmak olacağı için okuyucularınız da bunun farkında olacaklardır.

İçeriklerinizi oluşturmak için vakit harcamalısınız. İçerik pazarlama çalışmaları bu nedenle de çok kolay değildir; fakat doğru bir şekilde bu alana yaklaşıldığında alacağınız mükafat da fazla olacaktır.

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, içerik planı hazırlamanız ve iş gücünüzün yeterliliğine göre de bu planı oluşturmalısınız. Eğer her gün kaliteli içerik oluşturamayacaksanız haftada iki kere ya da bir kere blog yazıları yayınlayın.

Bu planları yaparsanız, uzun vadede kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz. Elinizdeki iş gücünü iyi bir şekilde değerlendirerek, size yarar sağlayacak çalışmalar yapmaya odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan