fbpx

E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden oluyor. Bunun yanı sıra son birkaç yıldır dini bayramların da yaz sezonu içerisinde gerçekleşmesi nedeniyle, yaz aylarında piyasalarda bir durgunluk yaşanabiliyor.

E-ticaret firmaları yaz sezonu için farklı kampanya ve pazarlama taktiklerini kullanarak bu durgun dönemde satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Tatil sezonu olduğu için de özellikle yazlık ve tatille ilgili ürünlere daha fazla ilgi olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda da yaz odaklı olmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yaz sezonu sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Yaz ayları için kampanyalarınızı belirleyin

Yaz ayları içerisinde yapacağınız kampanyaları önceden belirlemeniz ilk adımınız olabilir. Hangi ürün veya ürün gruplarında indirimler ve fırsatlar sunacağınızla ilgili çalışmalar yapmalı ve hangi dönemlerde bu kampanyaları duyaracağınızı belirlemeniz önemlidir.

Özellikle yazlık ürünlerle ilgili kampanyalarda tüketicilerin hangi dönemlerde tatile gittiklerini ön görebilmek, kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Tüketiciler henüz tatile çıkmadan önce bu kampanyaları yaptığınızda alacağınız geri dönüşümler daha fazla olacaktır. Bu sebeple de kampanya dahilinde olacak ürünlerinizi önceden belirlemeniz önemlidir.

Yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyin

Sosyal ağlarda takipçilerinizin ilgisini çekebilmek ve tatil sürecinde de onları içeriklerinize dahil ederek etkileşim kazanabilmek için yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyebilirsiniz. Yaz ürünleri ya da yazı simgeleyen fotoğraf paylaşımları üzerinden yarışmalar düzenleyerek, takipçilerinizin tatil sürecinde markanızla etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Yine bu yarışmalar sonrasında yazı ile ilgili ödüller vermek de katılımları artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Satış hedeflerinizi belirleyin

Yaz sezonu için kendinize belli satış hedefleri koymanız da önemli. Bu hedefleri tutturmak için, yaz ayları boyunca ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerektiğini de belirlemiş olursunuz. Bu hedefleri tutturmak için pazarlama ve reklam kampanyaları için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bu bütçeyi iyi bir şekilde planlayarak, farklı kampanyalar üzerinde harcamalı ve farklı dijital pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Mobil önceliğiniz olsun

Tatil döneminde tüketicilere ulaşmak için mobil cihazlara yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız da önemli. Tatil sürecinde tüketiciler masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından uzakta olacaklardır; ancak mobil cihazları devamlı olarak yanlarında olacaktır. Bu durumda da mobilde aktif olan kullanıcılara ulaşmak için mobil reklamlara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.

Sosyal mecralarda aktif olun

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi kullanıcılar mobilde daha fazla aktif olacaklar. Tabii ki bu durumda da kullanıcıların tatil ve yaz sezonu boyunca sosyal ağlarda daha fazla vakit geçireceği gerçeğini de ele almak gerekiyor. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerinde aktif olmanız ve sosyal medya pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız, tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşmanızı sağlayabilir.

Yaz teması üzerinde paylaşımlar yapmak, paylaşım sıklığını artırmak ve sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarının sayısını artırmak bu sezon boyunca tüketicilere kendinizi daha fazla göstermenizi sağlayabilir.

Yaz ile ilgili anahtar kelimelerini seçin

Google Trends üzerinde yaz aylarında popülerliği artan kelim gruplarını araştırabilir ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu popüler ve trend olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Yaz aylarında trend olan anahtar kelime grupları üzerinde sosyal ağlar haricinde, Adwords reklamları da oluşturarak, arama motorları üzerinden de web sitenize bir trafik çekebilirsiniz.

Hedeflemelerinizde yazlık bölgeleri seçin

Reklam hedeflemelerinizi yaparken, konum olarak tatil süresinde popüler olan ve tüketicilerin yoğun bir şekilde gittiği bölgeleri de seçmeyi düşünebilirsiniz. Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi tüketiciler, bu süreç boyunca daha güney ve deniz kenarlarına kaçacaklardır ve mobil cihazlarını sık bir şekilde kullanacaklardır.

Reklam hedeflemelerinizde konum olarak bu yazlık ve tatil beldelerini seçtiğinizde, tatil amaçlı bu bölgelere gelen kişilere ulaşarak, marka ve ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Yaz düğünlerini unutmayın

Yaz sezonu, tatil sezonu olduğu gibi aynı zamanda düğün ve balayı sezonudur. Bu sebeple de yeni evleneceklere yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları da yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu sezonda sadece düğün ve ev ihtiyaçlarına yönelik değil, yeni evli çiftlerin balayı sürecindeki ihtiyaçlarına yönelik de pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Yaz evlilikleri ve düğünleri ile ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilir ve reklamlarınızı bu anahtar kelime grupları üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan