Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden oluyor. Bunun yanı sıra son birkaç yıldır dini bayramların da yaz sezonu içerisinde gerçekleşmesi nedeniyle, yaz aylarında piyasalarda bir durgunluk yaşanabiliyor.
E-ticaret firmaları yaz sezonu için farklı kampanya ve pazarlama taktiklerini kullanarak bu durgun dönemde satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Tatil sezonu olduğu için de özellikle yazlık ve tatille ilgili ürünlere daha fazla ilgi olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda da yaz odaklı olmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.
Yaz sezonu sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Yaz ayları için kampanyalarınızı belirleyin
Yaz ayları içerisinde yapacağınız kampanyaları önceden belirlemeniz ilk adımınız olabilir. Hangi ürün veya ürün gruplarında indirimler ve fırsatlar sunacağınızla ilgili çalışmalar yapmalı ve hangi dönemlerde bu kampanyaları duyaracağınızı belirlemeniz önemlidir.
Özellikle yazlık ürünlerle ilgili kampanyalarda tüketicilerin hangi dönemlerde tatile gittiklerini ön görebilmek, kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Tüketiciler henüz tatile çıkmadan önce bu kampanyaları yaptığınızda alacağınız geri dönüşümler daha fazla olacaktır. Bu sebeple de kampanya dahilinde olacak ürünlerinizi önceden belirlemeniz önemlidir.
Yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyin
Sosyal ağlarda takipçilerinizin ilgisini çekebilmek ve tatil sürecinde de onları içeriklerinize dahil ederek etkileşim kazanabilmek için yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyebilirsiniz. Yaz ürünleri ya da yazı simgeleyen fotoğraf paylaşımları üzerinden yarışmalar düzenleyerek, takipçilerinizin tatil sürecinde markanızla etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Yine bu yarışmalar sonrasında yazı ile ilgili ödüller vermek de katılımları artırmanıza yardımcı olacaktır.
İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?
İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Satış hedeflerinizi belirleyin
Yaz sezonu için kendinize belli satış hedefleri koymanız da önemli. Bu hedefleri tutturmak için, yaz ayları boyunca ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerektiğini de belirlemiş olursunuz. Bu hedefleri tutturmak için pazarlama ve reklam kampanyaları için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bu bütçeyi iyi bir şekilde planlayarak, farklı kampanyalar üzerinde harcamalı ve farklı dijital pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ulaşmalısınız.
İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Mobil önceliğiniz olsun
Tatil döneminde tüketicilere ulaşmak için mobil cihazlara yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız da önemli. Tatil sürecinde tüketiciler masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından uzakta olacaklardır; ancak mobil cihazları devamlı olarak yanlarında olacaktır. Bu durumda da mobilde aktif olan kullanıcılara ulaşmak için mobil reklamlara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.
Sosyal mecralarda aktif olun
Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi kullanıcılar mobilde daha fazla aktif olacaklar. Tabii ki bu durumda da kullanıcıların tatil ve yaz sezonu boyunca sosyal ağlarda daha fazla vakit geçireceği gerçeğini de ele almak gerekiyor. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerinde aktif olmanız ve sosyal medya pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız, tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşmanızı sağlayabilir.
Yaz teması üzerinde paylaşımlar yapmak, paylaşım sıklığını artırmak ve sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarının sayısını artırmak bu sezon boyunca tüketicilere kendinizi daha fazla göstermenizi sağlayabilir.
Yaz ile ilgili anahtar kelimelerini seçin
Google Trends üzerinde yaz aylarında popülerliği artan kelim gruplarını araştırabilir ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu popüler ve trend olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Yaz aylarında trend olan anahtar kelime grupları üzerinde sosyal ağlar haricinde, Adwords reklamları da oluşturarak, arama motorları üzerinden de web sitenize bir trafik çekebilirsiniz.
Hedeflemelerinizde yazlık bölgeleri seçin
Reklam hedeflemelerinizi yaparken, konum olarak tatil süresinde popüler olan ve tüketicilerin yoğun bir şekilde gittiği bölgeleri de seçmeyi düşünebilirsiniz. Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi tüketiciler, bu süreç boyunca daha güney ve deniz kenarlarına kaçacaklardır ve mobil cihazlarını sık bir şekilde kullanacaklardır.
Reklam hedeflemelerinizde konum olarak bu yazlık ve tatil beldelerini seçtiğinizde, tatil amaçlı bu bölgelere gelen kişilere ulaşarak, marka ve ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.
Yaz düğünlerini unutmayın
Yaz sezonu, tatil sezonu olduğu gibi aynı zamanda düğün ve balayı sezonudur. Bu sebeple de yeni evleneceklere yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları da yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu sezonda sadece düğün ve ev ihtiyaçlarına yönelik değil, yeni evli çiftlerin balayı sürecindeki ihtiyaçlarına yönelik de pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Yaz evlilikleri ve düğünleri ile ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilir ve reklamlarınızı bu anahtar kelime grupları üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar