E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden oluyor. Bunun yanı sıra son birkaç yıldır dini bayramların da yaz sezonu içerisinde gerçekleşmesi nedeniyle, yaz aylarında piyasalarda bir durgunluk yaşanabiliyor.

E-ticaret firmaları yaz sezonu için farklı kampanya ve pazarlama taktiklerini kullanarak bu durgun dönemde satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Tatil sezonu olduğu için de özellikle yazlık ve tatille ilgili ürünlere daha fazla ilgi olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda da yaz odaklı olmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yaz sezonu sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Yaz ayları için kampanyalarınızı belirleyin

Yaz ayları içerisinde yapacağınız kampanyaları önceden belirlemeniz ilk adımınız olabilir. Hangi ürün veya ürün gruplarında indirimler ve fırsatlar sunacağınızla ilgili çalışmalar yapmalı ve hangi dönemlerde bu kampanyaları duyaracağınızı belirlemeniz önemlidir.

Özellikle yazlık ürünlerle ilgili kampanyalarda tüketicilerin hangi dönemlerde tatile gittiklerini ön görebilmek, kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Tüketiciler henüz tatile çıkmadan önce bu kampanyaları yaptığınızda alacağınız geri dönüşümler daha fazla olacaktır. Bu sebeple de kampanya dahilinde olacak ürünlerinizi önceden belirlemeniz önemlidir.

Yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyin

Sosyal ağlarda takipçilerinizin ilgisini çekebilmek ve tatil sürecinde de onları içeriklerinize dahil ederek etkileşim kazanabilmek için yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyebilirsiniz. Yaz ürünleri ya da yazı simgeleyen fotoğraf paylaşımları üzerinden yarışmalar düzenleyerek, takipçilerinizin tatil sürecinde markanızla etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Yine bu yarışmalar sonrasında yazı ile ilgili ödüller vermek de katılımları artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Satış hedeflerinizi belirleyin

Yaz sezonu için kendinize belli satış hedefleri koymanız da önemli. Bu hedefleri tutturmak için, yaz ayları boyunca ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerektiğini de belirlemiş olursunuz. Bu hedefleri tutturmak için pazarlama ve reklam kampanyaları için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bu bütçeyi iyi bir şekilde planlayarak, farklı kampanyalar üzerinde harcamalı ve farklı dijital pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Mobil önceliğiniz olsun

Tatil döneminde tüketicilere ulaşmak için mobil cihazlara yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız da önemli. Tatil sürecinde tüketiciler masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından uzakta olacaklardır; ancak mobil cihazları devamlı olarak yanlarında olacaktır. Bu durumda da mobilde aktif olan kullanıcılara ulaşmak için mobil reklamlara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.

Sosyal mecralarda aktif olun

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi kullanıcılar mobilde daha fazla aktif olacaklar. Tabii ki bu durumda da kullanıcıların tatil ve yaz sezonu boyunca sosyal ağlarda daha fazla vakit geçireceği gerçeğini de ele almak gerekiyor. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerinde aktif olmanız ve sosyal medya pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız, tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşmanızı sağlayabilir.

Yaz teması üzerinde paylaşımlar yapmak, paylaşım sıklığını artırmak ve sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarının sayısını artırmak bu sezon boyunca tüketicilere kendinizi daha fazla göstermenizi sağlayabilir.

Yaz ile ilgili anahtar kelimelerini seçin

Google Trends üzerinde yaz aylarında popülerliği artan kelim gruplarını araştırabilir ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu popüler ve trend olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Yaz aylarında trend olan anahtar kelime grupları üzerinde sosyal ağlar haricinde, Adwords reklamları da oluşturarak, arama motorları üzerinden de web sitenize bir trafik çekebilirsiniz.

Hedeflemelerinizde yazlık bölgeleri seçin

Reklam hedeflemelerinizi yaparken, konum olarak tatil süresinde popüler olan ve tüketicilerin yoğun bir şekilde gittiği bölgeleri de seçmeyi düşünebilirsiniz. Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi tüketiciler, bu süreç boyunca daha güney ve deniz kenarlarına kaçacaklardır ve mobil cihazlarını sık bir şekilde kullanacaklardır.

Reklam hedeflemelerinizde konum olarak bu yazlık ve tatil beldelerini seçtiğinizde, tatil amaçlı bu bölgelere gelen kişilere ulaşarak, marka ve ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Yaz düğünlerini unutmayın

Yaz sezonu, tatil sezonu olduğu gibi aynı zamanda düğün ve balayı sezonudur. Bu sebeple de yeni evleneceklere yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları da yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu sezonda sadece düğün ve ev ihtiyaçlarına yönelik değil, yeni evli çiftlerin balayı sürecindeki ihtiyaçlarına yönelik de pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Yaz evlilikleri ve düğünleri ile ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilir ve reklamlarınızı bu anahtar kelime grupları üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın