E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden oluyor. Bunun yanı sıra son birkaç yıldır dini bayramların da yaz sezonu içerisinde gerçekleşmesi nedeniyle, yaz aylarında piyasalarda bir durgunluk yaşanabiliyor.

E-ticaret firmaları yaz sezonu için farklı kampanya ve pazarlama taktiklerini kullanarak bu durgun dönemde satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Tatil sezonu olduğu için de özellikle yazlık ve tatille ilgili ürünlere daha fazla ilgi olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda da yaz odaklı olmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yaz sezonu sürecinde kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Yaz ayları için kampanyalarınızı belirleyin

Yaz ayları içerisinde yapacağınız kampanyaları önceden belirlemeniz ilk adımınız olabilir. Hangi ürün veya ürün gruplarında indirimler ve fırsatlar sunacağınızla ilgili çalışmalar yapmalı ve hangi dönemlerde bu kampanyaları duyaracağınızı belirlemeniz önemlidir.

Özellikle yazlık ürünlerle ilgili kampanyalarda tüketicilerin hangi dönemlerde tatile gittiklerini ön görebilmek, kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Tüketiciler henüz tatile çıkmadan önce bu kampanyaları yaptığınızda alacağınız geri dönüşümler daha fazla olacaktır. Bu sebeple de kampanya dahilinde olacak ürünlerinizi önceden belirlemeniz önemlidir.

Yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyin

Sosyal ağlarda takipçilerinizin ilgisini çekebilmek ve tatil sürecinde de onları içeriklerinize dahil ederek etkileşim kazanabilmek için yaz sezonu temalı yarışma ve çekilişler düzenleyebilirsiniz. Yaz ürünleri ya da yazı simgeleyen fotoğraf paylaşımları üzerinden yarışmalar düzenleyerek, takipçilerinizin tatil sürecinde markanızla etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Yine bu yarışmalar sonrasında yazı ile ilgili ödüller vermek de katılımları artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Satış hedeflerinizi belirleyin

Yaz sezonu için kendinize belli satış hedefleri koymanız da önemli. Bu hedefleri tutturmak için, yaz ayları boyunca ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerektiğini de belirlemiş olursunuz. Bu hedefleri tutturmak için pazarlama ve reklam kampanyaları için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bu bütçeyi iyi bir şekilde planlayarak, farklı kampanyalar üzerinde harcamalı ve farklı dijital pazarlama çalışmalarıyla tüketicilere ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Mobil önceliğiniz olsun

Tatil döneminde tüketicilere ulaşmak için mobil cihazlara yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız da önemli. Tatil sürecinde tüketiciler masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından uzakta olacaklardır; ancak mobil cihazları devamlı olarak yanlarında olacaktır. Bu durumda da mobilde aktif olan kullanıcılara ulaşmak için mobil reklamlara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.

Sosyal mecralarda aktif olun

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi kullanıcılar mobilde daha fazla aktif olacaklar. Tabii ki bu durumda da kullanıcıların tatil ve yaz sezonu boyunca sosyal ağlarda daha fazla vakit geçireceği gerçeğini de ele almak gerekiyor. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerinde aktif olmanız ve sosyal medya pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız, tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşmanızı sağlayabilir.

Yaz teması üzerinde paylaşımlar yapmak, paylaşım sıklığını artırmak ve sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarının sayısını artırmak bu sezon boyunca tüketicilere kendinizi daha fazla göstermenizi sağlayabilir.

Yaz ile ilgili anahtar kelimelerini seçin

Google Trends üzerinde yaz aylarında popülerliği artan kelim gruplarını araştırabilir ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu popüler ve trend olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Yaz aylarında trend olan anahtar kelime grupları üzerinde sosyal ağlar haricinde, Adwords reklamları da oluşturarak, arama motorları üzerinden de web sitenize bir trafik çekebilirsiniz.

Hedeflemelerinizde yazlık bölgeleri seçin

Reklam hedeflemelerinizi yaparken, konum olarak tatil süresinde popüler olan ve tüketicilerin yoğun bir şekilde gittiği bölgeleri de seçmeyi düşünebilirsiniz. Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi tüketiciler, bu süreç boyunca daha güney ve deniz kenarlarına kaçacaklardır ve mobil cihazlarını sık bir şekilde kullanacaklardır.

Reklam hedeflemelerinizde konum olarak bu yazlık ve tatil beldelerini seçtiğinizde, tatil amaçlı bu bölgelere gelen kişilere ulaşarak, marka ve ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Yaz düğünlerini unutmayın

Yaz sezonu, tatil sezonu olduğu gibi aynı zamanda düğün ve balayı sezonudur. Bu sebeple de yeni evleneceklere yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları da yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu sezonda sadece düğün ve ev ihtiyaçlarına yönelik değil, yeni evli çiftlerin balayı sürecindeki ihtiyaçlarına yönelik de pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Yaz evlilikleri ve düğünleri ile ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilir ve reklamlarınızı bu anahtar kelime grupları üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan