Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları

25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli bir rol oynamakta. Genellikle ölü sezon olması nedeniyle de Eylül aylarına kadar da satışlarda bir düşüş görülebiliyor. Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için da uygulayabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları da bu yazımızda paylaşacağız.

Yaz mevsimi boyunca satışları artırma taktikleri

Fiyatları düşürmek yerine bir değer katın

Ölü dönemlerde genellikle yapılan çalışmalar, satışları artırmak için fiyatları düşürmek oluyor. Yıllardır birçok sektörde bu tür uygulamalar yapılıyor. Bir firma fiyatları düşürdüğünde, rakip firmalarda bu yönde bir strateji uygulamaya başlıyor ve günün sonunda da kar marjları ciddi şekilde düşmeye başlıyor. Kimi zaman mecburiyetten bu yönde uygulamalara da yönelinmesi gerekiyor. Fiyat düşürmek yerine tüketiciye bir değer katmak bu süreçte, uzun vadede marka değerinizi de artıracak bir çalışmadır. Satış öncesi ve sonrası müşteri destek kalitesini artırmak, ürünlerle ilgili içerikler sunarak kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketiciyle iletişimi güçlendirmek gibi çalışmalar tüketicilere verdiğiniz hizmetin kalitesini artırarak onlara bir değer katar. İnternetten düzenli olarak alışveriş yapan tüketiciler, genellikle sorun yaşamadıkları ya da sorun yaşasalar da onların sorunlarını çözen firmalarla devamlı olarak çalışmayı tercih ettikleri için bu çalışmalar sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir.

Yaz kampanyalarınızı önceden planlayın

Yaz mevsimi boyunca öne çıkartacağınız kampanyaları da önceden planlamaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde pazarlama kampanyaları yapabilmek ve zaman içerisinde tüm bu kampanyaları birbiriyle entegre hale getirebilmek için ön planlama yapmanız gerekir. İçerik çalışmalarında yaz mevsimi ile ilgili paylaşımlar yaparak, sezonsal geçişi vurgulayarak başlangıç yapabilir ve geçen zaman içerisinde de bu içeriklerinizle beraber ürün tanıtım ya da indirim kampanyalarınızı bir arada kullanmaya başlayabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Influencer pazarlama da yeni kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça etkilidir. Özellikle yaz aylarıyla ilişkili olan ürünleriniz bulunuyorsa, bunları öne çıkartmak ya da satışını artırmak istediğiniz ürün grupları üzerinde influencer hesaplarla ortaklaşa çalışarak yeni kampanyalar üretebilirsiniz. Bir yandan kendi yaptığınız içerik çalışmalarınızla, influencer pazarlama çalışmalarınızı entegre etmeniz, internet üzerinde birçok farklı kanal üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yazılı ve görsel içerik çalışmalarına yatırım yapın

Yaz mevsimi ile ilgili içerik üretimine yatırım yapmanız da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, markanızın ve ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanız da satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetlerinizi artırmanın yanı sıra arama motorları üzerinden de trafik çekebilmek için sitenizin blog bölümü üzerinde de içerik üretimlerine yatırım yapmanızda fayda vardır. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Yaz mevsimi özelinde limitli ürünler sunun

Yaz mevsimi boyunca, belli dönemlerde limitli sayıda ürünleri de satışa çıkartabilirsiniz. Özellikle yaz temalı ürünleri bu şekilde sunmanız ve ürünleri belli adetlerle sunmanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Limitli sayıda ürün olması, tüketicilerde aciliyet hissini uyandıracağı için de etkili bir satış taktiğidir. İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kampanyalarda süre limitleri koyun

Tüketicilerde aciliyet hissini uyandırmak ve onların satın alma kararlarını hızlı bir şekilde vermelerini sağlamak için de yaz mevsimi boyunca yaptığınız kampanyalarda belli zaman limitleri koyabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda zaman limitini vurgulayabilir, sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda yine zaman üzerinde durabilirsiniz. Bunlara ek olarak web siteniz üzerinde de kampanyanın geçerlilik tarihlerinin yazdığı bannerlar kullanabilirsiniz. Ürün sayfalarınızda da geri sayım araçları koyarak, ürün sayfası üzerinde de tüketiciye aciliyet hissini vurgulayabilirsiniz. Yukarıdaki maddede belirttiğimiz gibi limitli sayılı ürünlerde stok adetlerini de ürün sayfalarında paylaşmanız ve bunu geri sayım araçlarıyla desteklemeniz, aciliyet hissinin daha da artmasına etki edecektir.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Retargeting reklamlar da yaz mevsimi boyunca satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olabilir. Sosyal medyadaki reklamlarınızla entegre olarak kullanabileceğiniz tekrar hedefleme reklamları ile sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara tekrar ulaşarak kampanya ve fırsatlarınızı gösterebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için retargeting ne işe yarar? Retargeting ya da bir diğer adıyla remarketing reklam kampanyaları, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekme konusunda etkilidir. Bu reklam çalışmalarını bir adım öteye gitmek için sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar gösterilen reklamlarda onlara bir indirim kuponu sunarak, onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan