Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları

25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli bir rol oynamakta. Genellikle ölü sezon olması nedeniyle de Eylül aylarına kadar da satışlarda bir düşüş görülebiliyor. Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için da uygulayabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları da bu yazımızda paylaşacağız.

Yaz mevsimi boyunca satışları artırma taktikleri

Fiyatları düşürmek yerine bir değer katın

Ölü dönemlerde genellikle yapılan çalışmalar, satışları artırmak için fiyatları düşürmek oluyor. Yıllardır birçok sektörde bu tür uygulamalar yapılıyor. Bir firma fiyatları düşürdüğünde, rakip firmalarda bu yönde bir strateji uygulamaya başlıyor ve günün sonunda da kar marjları ciddi şekilde düşmeye başlıyor. Kimi zaman mecburiyetten bu yönde uygulamalara da yönelinmesi gerekiyor. Fiyat düşürmek yerine tüketiciye bir değer katmak bu süreçte, uzun vadede marka değerinizi de artıracak bir çalışmadır. Satış öncesi ve sonrası müşteri destek kalitesini artırmak, ürünlerle ilgili içerikler sunarak kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketiciyle iletişimi güçlendirmek gibi çalışmalar tüketicilere verdiğiniz hizmetin kalitesini artırarak onlara bir değer katar. İnternetten düzenli olarak alışveriş yapan tüketiciler, genellikle sorun yaşamadıkları ya da sorun yaşasalar da onların sorunlarını çözen firmalarla devamlı olarak çalışmayı tercih ettikleri için bu çalışmalar sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir.

Yaz kampanyalarınızı önceden planlayın

Yaz mevsimi boyunca öne çıkartacağınız kampanyaları da önceden planlamaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde pazarlama kampanyaları yapabilmek ve zaman içerisinde tüm bu kampanyaları birbiriyle entegre hale getirebilmek için ön planlama yapmanız gerekir. İçerik çalışmalarında yaz mevsimi ile ilgili paylaşımlar yaparak, sezonsal geçişi vurgulayarak başlangıç yapabilir ve geçen zaman içerisinde de bu içeriklerinizle beraber ürün tanıtım ya da indirim kampanyalarınızı bir arada kullanmaya başlayabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Influencer pazarlama da yeni kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça etkilidir. Özellikle yaz aylarıyla ilişkili olan ürünleriniz bulunuyorsa, bunları öne çıkartmak ya da satışını artırmak istediğiniz ürün grupları üzerinde influencer hesaplarla ortaklaşa çalışarak yeni kampanyalar üretebilirsiniz. Bir yandan kendi yaptığınız içerik çalışmalarınızla, influencer pazarlama çalışmalarınızı entegre etmeniz, internet üzerinde birçok farklı kanal üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yazılı ve görsel içerik çalışmalarına yatırım yapın

Yaz mevsimi ile ilgili içerik üretimine yatırım yapmanız da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, markanızın ve ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanız da satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetlerinizi artırmanın yanı sıra arama motorları üzerinden de trafik çekebilmek için sitenizin blog bölümü üzerinde de içerik üretimlerine yatırım yapmanızda fayda vardır. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Yaz mevsimi özelinde limitli ürünler sunun

Yaz mevsimi boyunca, belli dönemlerde limitli sayıda ürünleri de satışa çıkartabilirsiniz. Özellikle yaz temalı ürünleri bu şekilde sunmanız ve ürünleri belli adetlerle sunmanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Limitli sayıda ürün olması, tüketicilerde aciliyet hissini uyandıracağı için de etkili bir satış taktiğidir. İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kampanyalarda süre limitleri koyun

Tüketicilerde aciliyet hissini uyandırmak ve onların satın alma kararlarını hızlı bir şekilde vermelerini sağlamak için de yaz mevsimi boyunca yaptığınız kampanyalarda belli zaman limitleri koyabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda zaman limitini vurgulayabilir, sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda yine zaman üzerinde durabilirsiniz. Bunlara ek olarak web siteniz üzerinde de kampanyanın geçerlilik tarihlerinin yazdığı bannerlar kullanabilirsiniz. Ürün sayfalarınızda da geri sayım araçları koyarak, ürün sayfası üzerinde de tüketiciye aciliyet hissini vurgulayabilirsiniz. Yukarıdaki maddede belirttiğimiz gibi limitli sayılı ürünlerde stok adetlerini de ürün sayfalarında paylaşmanız ve bunu geri sayım araçlarıyla desteklemeniz, aciliyet hissinin daha da artmasına etki edecektir.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Retargeting reklamlar da yaz mevsimi boyunca satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olabilir. Sosyal medyadaki reklamlarınızla entegre olarak kullanabileceğiniz tekrar hedefleme reklamları ile sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara tekrar ulaşarak kampanya ve fırsatlarınızı gösterebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için retargeting ne işe yarar? Retargeting ya da bir diğer adıyla remarketing reklam kampanyaları, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekme konusunda etkilidir. Bu reklam çalışmalarını bir adım öteye gitmek için sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar gösterilen reklamlarda onlara bir indirim kuponu sunarak, onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan