fbpx

Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları

25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli bir rol oynamakta. Genellikle ölü sezon olması nedeniyle de Eylül aylarına kadar da satışlarda bir düşüş görülebiliyor. Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için da uygulayabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları da bu yazımızda paylaşacağız.

Yaz mevsimi boyunca satışları artırma taktikleri

Fiyatları düşürmek yerine bir değer katın

Ölü dönemlerde genellikle yapılan çalışmalar, satışları artırmak için fiyatları düşürmek oluyor. Yıllardır birçok sektörde bu tür uygulamalar yapılıyor. Bir firma fiyatları düşürdüğünde, rakip firmalarda bu yönde bir strateji uygulamaya başlıyor ve günün sonunda da kar marjları ciddi şekilde düşmeye başlıyor. Kimi zaman mecburiyetten bu yönde uygulamalara da yönelinmesi gerekiyor. Fiyat düşürmek yerine tüketiciye bir değer katmak bu süreçte, uzun vadede marka değerinizi de artıracak bir çalışmadır. Satış öncesi ve sonrası müşteri destek kalitesini artırmak, ürünlerle ilgili içerikler sunarak kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketiciyle iletişimi güçlendirmek gibi çalışmalar tüketicilere verdiğiniz hizmetin kalitesini artırarak onlara bir değer katar. İnternetten düzenli olarak alışveriş yapan tüketiciler, genellikle sorun yaşamadıkları ya da sorun yaşasalar da onların sorunlarını çözen firmalarla devamlı olarak çalışmayı tercih ettikleri için bu çalışmalar sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir.

Yaz kampanyalarınızı önceden planlayın

Yaz mevsimi boyunca öne çıkartacağınız kampanyaları da önceden planlamaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde pazarlama kampanyaları yapabilmek ve zaman içerisinde tüm bu kampanyaları birbiriyle entegre hale getirebilmek için ön planlama yapmanız gerekir. İçerik çalışmalarında yaz mevsimi ile ilgili paylaşımlar yaparak, sezonsal geçişi vurgulayarak başlangıç yapabilir ve geçen zaman içerisinde de bu içeriklerinizle beraber ürün tanıtım ya da indirim kampanyalarınızı bir arada kullanmaya başlayabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Influencer pazarlama da yeni kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça etkilidir. Özellikle yaz aylarıyla ilişkili olan ürünleriniz bulunuyorsa, bunları öne çıkartmak ya da satışını artırmak istediğiniz ürün grupları üzerinde influencer hesaplarla ortaklaşa çalışarak yeni kampanyalar üretebilirsiniz. Bir yandan kendi yaptığınız içerik çalışmalarınızla, influencer pazarlama çalışmalarınızı entegre etmeniz, internet üzerinde birçok farklı kanal üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yazılı ve görsel içerik çalışmalarına yatırım yapın

Yaz mevsimi ile ilgili içerik üretimine yatırım yapmanız da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, markanızın ve ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanız da satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetlerinizi artırmanın yanı sıra arama motorları üzerinden de trafik çekebilmek için sitenizin blog bölümü üzerinde de içerik üretimlerine yatırım yapmanızda fayda vardır. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Yaz mevsimi özelinde limitli ürünler sunun

Yaz mevsimi boyunca, belli dönemlerde limitli sayıda ürünleri de satışa çıkartabilirsiniz. Özellikle yaz temalı ürünleri bu şekilde sunmanız ve ürünleri belli adetlerle sunmanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Limitli sayıda ürün olması, tüketicilerde aciliyet hissini uyandıracağı için de etkili bir satış taktiğidir. İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kampanyalarda süre limitleri koyun

Tüketicilerde aciliyet hissini uyandırmak ve onların satın alma kararlarını hızlı bir şekilde vermelerini sağlamak için de yaz mevsimi boyunca yaptığınız kampanyalarda belli zaman limitleri koyabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda zaman limitini vurgulayabilir, sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda yine zaman üzerinde durabilirsiniz. Bunlara ek olarak web siteniz üzerinde de kampanyanın geçerlilik tarihlerinin yazdığı bannerlar kullanabilirsiniz. Ürün sayfalarınızda da geri sayım araçları koyarak, ürün sayfası üzerinde de tüketiciye aciliyet hissini vurgulayabilirsiniz. Yukarıdaki maddede belirttiğimiz gibi limitli sayılı ürünlerde stok adetlerini de ürün sayfalarında paylaşmanız ve bunu geri sayım araçlarıyla desteklemeniz, aciliyet hissinin daha da artmasına etki edecektir.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Retargeting reklamlar da yaz mevsimi boyunca satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olabilir. Sosyal medyadaki reklamlarınızla entegre olarak kullanabileceğiniz tekrar hedefleme reklamları ile sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara tekrar ulaşarak kampanya ve fırsatlarınızı gösterebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için retargeting ne işe yarar? Retargeting ya da bir diğer adıyla remarketing reklam kampanyaları, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekme konusunda etkilidir. Bu reklam çalışmalarını bir adım öteye gitmek için sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar gösterilen reklamlarda onlara bir indirim kuponu sunarak, onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan