Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları

25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli bir rol oynamakta. Genellikle ölü sezon olması nedeniyle de Eylül aylarına kadar da satışlarda bir düşüş görülebiliyor. Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için da uygulayabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları da bu yazımızda paylaşacağız.

Yaz mevsimi boyunca satışları artırma taktikleri

Fiyatları düşürmek yerine bir değer katın

Ölü dönemlerde genellikle yapılan çalışmalar, satışları artırmak için fiyatları düşürmek oluyor. Yıllardır birçok sektörde bu tür uygulamalar yapılıyor. Bir firma fiyatları düşürdüğünde, rakip firmalarda bu yönde bir strateji uygulamaya başlıyor ve günün sonunda da kar marjları ciddi şekilde düşmeye başlıyor. Kimi zaman mecburiyetten bu yönde uygulamalara da yönelinmesi gerekiyor. Fiyat düşürmek yerine tüketiciye bir değer katmak bu süreçte, uzun vadede marka değerinizi de artıracak bir çalışmadır. Satış öncesi ve sonrası müşteri destek kalitesini artırmak, ürünlerle ilgili içerikler sunarak kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketiciyle iletişimi güçlendirmek gibi çalışmalar tüketicilere verdiğiniz hizmetin kalitesini artırarak onlara bir değer katar. İnternetten düzenli olarak alışveriş yapan tüketiciler, genellikle sorun yaşamadıkları ya da sorun yaşasalar da onların sorunlarını çözen firmalarla devamlı olarak çalışmayı tercih ettikleri için bu çalışmalar sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir.

Yaz kampanyalarınızı önceden planlayın

Yaz mevsimi boyunca öne çıkartacağınız kampanyaları da önceden planlamaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde pazarlama kampanyaları yapabilmek ve zaman içerisinde tüm bu kampanyaları birbiriyle entegre hale getirebilmek için ön planlama yapmanız gerekir. İçerik çalışmalarında yaz mevsimi ile ilgili paylaşımlar yaparak, sezonsal geçişi vurgulayarak başlangıç yapabilir ve geçen zaman içerisinde de bu içeriklerinizle beraber ürün tanıtım ya da indirim kampanyalarınızı bir arada kullanmaya başlayabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Influencer pazarlama da yeni kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça etkilidir. Özellikle yaz aylarıyla ilişkili olan ürünleriniz bulunuyorsa, bunları öne çıkartmak ya da satışını artırmak istediğiniz ürün grupları üzerinde influencer hesaplarla ortaklaşa çalışarak yeni kampanyalar üretebilirsiniz. Bir yandan kendi yaptığınız içerik çalışmalarınızla, influencer pazarlama çalışmalarınızı entegre etmeniz, internet üzerinde birçok farklı kanal üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yazılı ve görsel içerik çalışmalarına yatırım yapın

Yaz mevsimi ile ilgili içerik üretimine yatırım yapmanız da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler üretmeniz, markanızın ve ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanız da satışlarınıza doğrudan etki edecektir. Sosyal ağlar üzerindeki faaliyetlerinizi artırmanın yanı sıra arama motorları üzerinden de trafik çekebilmek için sitenizin blog bölümü üzerinde de içerik üretimlerine yatırım yapmanızda fayda vardır. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Yaz mevsimi özelinde limitli ürünler sunun

Yaz mevsimi boyunca, belli dönemlerde limitli sayıda ürünleri de satışa çıkartabilirsiniz. Özellikle yaz temalı ürünleri bu şekilde sunmanız ve ürünleri belli adetlerle sunmanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Limitli sayıda ürün olması, tüketicilerde aciliyet hissini uyandıracağı için de etkili bir satış taktiğidir. İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kampanyalarda süre limitleri koyun

Tüketicilerde aciliyet hissini uyandırmak ve onların satın alma kararlarını hızlı bir şekilde vermelerini sağlamak için de yaz mevsimi boyunca yaptığınız kampanyalarda belli zaman limitleri koyabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızda zaman limitini vurgulayabilir, sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda yine zaman üzerinde durabilirsiniz. Bunlara ek olarak web siteniz üzerinde de kampanyanın geçerlilik tarihlerinin yazdığı bannerlar kullanabilirsiniz. Ürün sayfalarınızda da geri sayım araçları koyarak, ürün sayfası üzerinde de tüketiciye aciliyet hissini vurgulayabilirsiniz. Yukarıdaki maddede belirttiğimiz gibi limitli sayılı ürünlerde stok adetlerini de ürün sayfalarında paylaşmanız ve bunu geri sayım araçlarıyla desteklemeniz, aciliyet hissinin daha da artmasına etki edecektir.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Retargeting reklamlar da yaz mevsimi boyunca satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olabilir. Sosyal medyadaki reklamlarınızla entegre olarak kullanabileceğiniz tekrar hedefleme reklamları ile sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara tekrar ulaşarak kampanya ve fırsatlarınızı gösterebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için retargeting ne işe yarar? Retargeting ya da bir diğer adıyla remarketing reklam kampanyaları, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekme konusunda etkilidir. Bu reklam çalışmalarını bir adım öteye gitmek için sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar gösterilen reklamlarda onlara bir indirim kuponu sunarak, onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan