Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

29 Kasım 2016
Sinan Oypan

Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek ya da daha iyi bir yere getirmek için bu yatırımlardan faydalanabilirsiniz.

İşinizi kurmak ve geliştirmek için melek yatırımcılar haricinde de başvurabileceğiniz kurumlar bulunuyor. KOSGEB ve farklı bankalar girişimciler için destek kredileri sağlıyor. Ancak buradaki yazımızda melek yatırımcılar üzerine odaklanacağız. Eğer KOSGEB ve bankaların destek kredileri hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Dersinize iyi çalışın

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce dersinize iyi çalışmanız gerekiyor. Unutmamalısınız ki, birçok girişimci melek yatırımcıların kapısını devamlı olarak çalıyor ve bu nedenle de onların karşısına çıkarken iyi bir hazırlık yapmanız oldukça önemli.

Uzun süredir melek yatırımcılık yapan kişiler, sizin davranışlarınızdan, konuşma biçiminizden ve sunumunuzdan, ne kadar ciddi olduğunuzu ve işinizin ne derecede uygulanabilir olduğunu anlayabilirler. Bunun yanı sıra, bazı melek yatırımcılarla görüşmeden önce onların yardımcıları ya da asistanlarıyla ön görüşmeler de yapmanız gerekebilir. Bu durumda da hazırlıksız olmanız ön görüşmelerden dahi geçememenize neden olabilir.

Dersinizi nasıl çalışacağınızı ise yazının devamında detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İş planınızı oluşturun

Görüşmelere gitmeden önce mutlaka iş planınızı hazırlamalısınız. Yatırımcılar, kısa, orta ve uzun vadede işinizi nasıl geliştireceğinizi, hangi adımları atacağınızı, pazarın ve rekabetin durumunu, pazarın geleceğinin olup olmadığını, rakiplerden farklı ne gibi hizmetler sunacağınızı merak edeceklerdir.

İş planınızda bu detaylara yer verebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir durum bulunuyor. Yatırım görüşmeleri birkaç aşamadan oluşuyor ve ilk aşamada iş planınızı çok kapsamlı olarak görmek istemeyebilirler. Bunun yerine daha kısa bir sunum yapmanız istenebilir. Bunun nedeni de ilk aşamada, sizi ve işinizi tanımak isteyeceklerdir. Burada, pazarla ilgili detayları, yaptığınız işi ve hangi sorunları çözdüğünüzü, uzun vadede işin hangi boyutlara ulaşabileceğiniz anlatabilirsiniz.

Fakat yinede detaylı bir iş planınızın olması da gerekecektir. İş planı hazırlamayı bilmiyorsanız, aşağıdaki yazımızı okuyarak, kendinize kapsamlı bir iş planı oluşturabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Asansör konuşması üzerine çalışın

Bilmeyenler için açıklayacak olursak, asansör konuşması en fazla bir dakika içinde karşınızdakine işinizi ve kendinizi anlatacağınız konuşmalardır. Buradaki amaç, yatırımcıları etkilemek için kısa bir zaman diliminde yaptığınız işi etkileyici bir şekilde anlatmaktır.

Etkinliklerde veya organizasyonlarda yatırımcılarla görüşmeler yapabilirsiniz ve burada da karşı tarafın sizi dinlemek için çok fazla vakti olmayacaktır. Burada çok kısa bir zaman dilimi içinde, karşınızdaki kişiyi etkileyebilmeniz gerekiyor.

Uzun uzun sunumlarda, işinizi ve yarattığınız çözümleri anlatmak oldukça kolaydır; ancak zamanı kısalttığımızda bu iş zorlaşır. Asansör konuşmaları üzerine çalışmalar yapmak, işinizi daha iyi anlamanıza ve karşınızdakine çok basit bir şekilde işi anlatmanıza yardımcı olacaktır. Aşağıdaki yazıyı okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Karşınızdakini etkileyecek bir asansör konuşması nasıl yapılır?

Hangi çözümleri sunduğunuzu belirleyin

Yatırımcıların, bir projede en çok dikkat ettikleri unsurlardan biri de projenin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü oluyor. Hangi sorunu yaşayan tüketiciler bu hizmetten yararlanmak isteyeceklerdir? Projeniz, bu sorunu nasıl bir şekilde ele alıyor ve ne gibi çözümler sunuyor. Bu çözümlerin maliyetleri nedir ve uzun vadede uygulanabilir mi?

Yatırımcılar bu tip fayda sağlayan ve sürdürülebilirliği olan projelere daha fazla değer verirler. Sizin de bu görüşmelerde, tüketicilere sağladığınız faydaların üstünde durmanız görüşmeleriniz için yararlı olacaktır.

Finansman, rakip ve pazar çalışmaları yapın

Melek yatırımcıların ilgilendikleri bir diğer konu ise girdiğiniz ya da girmek istediğiniz pazarın durumu. Pazar uzun vadede var olacak mı, büyüyecek mi ve bu pazardaki rekabet durumu nedir? Pazar bir gelecek vaadediyorsa ve rekabet oranı çok yüksek değilse, yatırımcılar bu projeyi desteklemek isteyebilirler.

Bunun yanı sıra bu projeyi hayata geçirmek için ne kadarlık bir finansman desteğine ihtiyacınız olacağınız, alacağınız yatırımları hangi alanlarda kullanacağınızı ve uzun vadede ne kadarlık bir karlılık elde edeceğinizi de önceden planlamalısınız. Böylelikle, yatırımcılara verdikleri paranın karşılığını nasıl alabileceklerini de gösterebilirsiniz.

Bol bol pratik yapın

Yukarıda verdiğimiz konular üzerine bir sunum hazırladıktan sonra, bu sunumunuzu geliştirmek için bol bol pratik yapmanız da bir o kadar önemli. Çünkü işiniz ya da projeniz ne kadar iyi olursa olsun, yatırımcılar sizin yaptığınız sunuma da dikkat edeceklerdir.

Görüşmelerdeki tavırlarınız, konuşma şekliniz, akıcı konuşmanız ve iyi bir şekilde görünmeniz, sunumunuzu daha etkili bir hale getirecektir. Elinizdeki kağıtlara bakmadan, tüm sunumunuzu yapabilmelisiniz.

Buna ek olarak onların soracakları sorulara da hazırlıklı olmanız gerekiyor. Girişiminiz hakkında size sorular soracaklardır ve bu sorular karşısında hazırlıksız olmak veya cevap verememek sunumunuzu sıkıntıya sokacaktır. Bu nedenle de işinizle ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olmalı ve anında bu sorulara yanıt verebilmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan