Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek ya da daha iyi bir yere getirmek için bu yatırımlardan faydalanabilirsiniz.

İşinizi kurmak ve geliştirmek için melek yatırımcılar haricinde de başvurabileceğiniz kurumlar bulunuyor. KOSGEB ve farklı bankalar girişimciler için destek kredileri sağlıyor. Ancak buradaki yazımızda melek yatırımcılar üzerine odaklanacağız. Eğer KOSGEB ve bankaların destek kredileri hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Dersinize iyi çalışın

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce dersinize iyi çalışmanız gerekiyor. Unutmamalısınız ki, birçok girişimci melek yatırımcıların kapısını devamlı olarak çalıyor ve bu nedenle de onların karşısına çıkarken iyi bir hazırlık yapmanız oldukça önemli.

Uzun süredir melek yatırımcılık yapan kişiler, sizin davranışlarınızdan, konuşma biçiminizden ve sunumunuzdan, ne kadar ciddi olduğunuzu ve işinizin ne derecede uygulanabilir olduğunu anlayabilirler. Bunun yanı sıra, bazı melek yatırımcılarla görüşmeden önce onların yardımcıları ya da asistanlarıyla ön görüşmeler de yapmanız gerekebilir. Bu durumda da hazırlıksız olmanız ön görüşmelerden dahi geçememenize neden olabilir.

Dersinizi nasıl çalışacağınızı ise yazının devamında detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İş planınızı oluşturun

Görüşmelere gitmeden önce mutlaka iş planınızı hazırlamalısınız. Yatırımcılar, kısa, orta ve uzun vadede işinizi nasıl geliştireceğinizi, hangi adımları atacağınızı, pazarın ve rekabetin durumunu, pazarın geleceğinin olup olmadığını, rakiplerden farklı ne gibi hizmetler sunacağınızı merak edeceklerdir.

İş planınızda bu detaylara yer verebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir durum bulunuyor. Yatırım görüşmeleri birkaç aşamadan oluşuyor ve ilk aşamada iş planınızı çok kapsamlı olarak görmek istemeyebilirler. Bunun yerine daha kısa bir sunum yapmanız istenebilir. Bunun nedeni de ilk aşamada, sizi ve işinizi tanımak isteyeceklerdir. Burada, pazarla ilgili detayları, yaptığınız işi ve hangi sorunları çözdüğünüzü, uzun vadede işin hangi boyutlara ulaşabileceğiniz anlatabilirsiniz.

Fakat yinede detaylı bir iş planınızın olması da gerekecektir. İş planı hazırlamayı bilmiyorsanız, aşağıdaki yazımızı okuyarak, kendinize kapsamlı bir iş planı oluşturabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Asansör konuşması üzerine çalışın

Bilmeyenler için açıklayacak olursak, asansör konuşması en fazla bir dakika içinde karşınızdakine işinizi ve kendinizi anlatacağınız konuşmalardır. Buradaki amaç, yatırımcıları etkilemek için kısa bir zaman diliminde yaptığınız işi etkileyici bir şekilde anlatmaktır.

Etkinliklerde veya organizasyonlarda yatırımcılarla görüşmeler yapabilirsiniz ve burada da karşı tarafın sizi dinlemek için çok fazla vakti olmayacaktır. Burada çok kısa bir zaman dilimi içinde, karşınızdaki kişiyi etkileyebilmeniz gerekiyor.

Uzun uzun sunumlarda, işinizi ve yarattığınız çözümleri anlatmak oldukça kolaydır; ancak zamanı kısalttığımızda bu iş zorlaşır. Asansör konuşmaları üzerine çalışmalar yapmak, işinizi daha iyi anlamanıza ve karşınızdakine çok basit bir şekilde işi anlatmanıza yardımcı olacaktır. Aşağıdaki yazıyı okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Karşınızdakini etkileyecek bir asansör konuşması nasıl yapılır?

Hangi çözümleri sunduğunuzu belirleyin

Yatırımcıların, bir projede en çok dikkat ettikleri unsurlardan biri de projenin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü oluyor. Hangi sorunu yaşayan tüketiciler bu hizmetten yararlanmak isteyeceklerdir? Projeniz, bu sorunu nasıl bir şekilde ele alıyor ve ne gibi çözümler sunuyor. Bu çözümlerin maliyetleri nedir ve uzun vadede uygulanabilir mi?

Yatırımcılar bu tip fayda sağlayan ve sürdürülebilirliği olan projelere daha fazla değer verirler. Sizin de bu görüşmelerde, tüketicilere sağladığınız faydaların üstünde durmanız görüşmeleriniz için yararlı olacaktır.

Finansman, rakip ve pazar çalışmaları yapın

Melek yatırımcıların ilgilendikleri bir diğer konu ise girdiğiniz ya da girmek istediğiniz pazarın durumu. Pazar uzun vadede var olacak mı, büyüyecek mi ve bu pazardaki rekabet durumu nedir? Pazar bir gelecek vaadediyorsa ve rekabet oranı çok yüksek değilse, yatırımcılar bu projeyi desteklemek isteyebilirler.

Bunun yanı sıra bu projeyi hayata geçirmek için ne kadarlık bir finansman desteğine ihtiyacınız olacağınız, alacağınız yatırımları hangi alanlarda kullanacağınızı ve uzun vadede ne kadarlık bir karlılık elde edeceğinizi de önceden planlamalısınız. Böylelikle, yatırımcılara verdikleri paranın karşılığını nasıl alabileceklerini de gösterebilirsiniz.

Bol bol pratik yapın

Yukarıda verdiğimiz konular üzerine bir sunum hazırladıktan sonra, bu sunumunuzu geliştirmek için bol bol pratik yapmanız da bir o kadar önemli. Çünkü işiniz ya da projeniz ne kadar iyi olursa olsun, yatırımcılar sizin yaptığınız sunuma da dikkat edeceklerdir.

Görüşmelerdeki tavırlarınız, konuşma şekliniz, akıcı konuşmanız ve iyi bir şekilde görünmeniz, sunumunuzu daha etkili bir hale getirecektir. Elinizdeki kağıtlara bakmadan, tüm sunumunuzu yapabilmelisiniz.

Buna ek olarak onların soracakları sorulara da hazırlıklı olmanız gerekiyor. Girişiminiz hakkında size sorular soracaklardır ve bu sorular karşısında hazırlıksız olmak veya cevap verememek sunumunuzu sıkıntıya sokacaktır. Bu nedenle de işinizle ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olmalı ve anında bu sorulara yanıt verebilmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin