Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

29 Kasım 2016
Sinan Oypan

Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek ya da daha iyi bir yere getirmek için bu yatırımlardan faydalanabilirsiniz.

İşinizi kurmak ve geliştirmek için melek yatırımcılar haricinde de başvurabileceğiniz kurumlar bulunuyor. KOSGEB ve farklı bankalar girişimciler için destek kredileri sağlıyor. Ancak buradaki yazımızda melek yatırımcılar üzerine odaklanacağız. Eğer KOSGEB ve bankaların destek kredileri hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Dersinize iyi çalışın

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce dersinize iyi çalışmanız gerekiyor. Unutmamalısınız ki, birçok girişimci melek yatırımcıların kapısını devamlı olarak çalıyor ve bu nedenle de onların karşısına çıkarken iyi bir hazırlık yapmanız oldukça önemli.

Uzun süredir melek yatırımcılık yapan kişiler, sizin davranışlarınızdan, konuşma biçiminizden ve sunumunuzdan, ne kadar ciddi olduğunuzu ve işinizin ne derecede uygulanabilir olduğunu anlayabilirler. Bunun yanı sıra, bazı melek yatırımcılarla görüşmeden önce onların yardımcıları ya da asistanlarıyla ön görüşmeler de yapmanız gerekebilir. Bu durumda da hazırlıksız olmanız ön görüşmelerden dahi geçememenize neden olabilir.

Dersinizi nasıl çalışacağınızı ise yazının devamında detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İş planınızı oluşturun

Görüşmelere gitmeden önce mutlaka iş planınızı hazırlamalısınız. Yatırımcılar, kısa, orta ve uzun vadede işinizi nasıl geliştireceğinizi, hangi adımları atacağınızı, pazarın ve rekabetin durumunu, pazarın geleceğinin olup olmadığını, rakiplerden farklı ne gibi hizmetler sunacağınızı merak edeceklerdir.

İş planınızda bu detaylara yer verebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir durum bulunuyor. Yatırım görüşmeleri birkaç aşamadan oluşuyor ve ilk aşamada iş planınızı çok kapsamlı olarak görmek istemeyebilirler. Bunun yerine daha kısa bir sunum yapmanız istenebilir. Bunun nedeni de ilk aşamada, sizi ve işinizi tanımak isteyeceklerdir. Burada, pazarla ilgili detayları, yaptığınız işi ve hangi sorunları çözdüğünüzü, uzun vadede işin hangi boyutlara ulaşabileceğiniz anlatabilirsiniz.

Fakat yinede detaylı bir iş planınızın olması da gerekecektir. İş planı hazırlamayı bilmiyorsanız, aşağıdaki yazımızı okuyarak, kendinize kapsamlı bir iş planı oluşturabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Asansör konuşması üzerine çalışın

Bilmeyenler için açıklayacak olursak, asansör konuşması en fazla bir dakika içinde karşınızdakine işinizi ve kendinizi anlatacağınız konuşmalardır. Buradaki amaç, yatırımcıları etkilemek için kısa bir zaman diliminde yaptığınız işi etkileyici bir şekilde anlatmaktır.

Etkinliklerde veya organizasyonlarda yatırımcılarla görüşmeler yapabilirsiniz ve burada da karşı tarafın sizi dinlemek için çok fazla vakti olmayacaktır. Burada çok kısa bir zaman dilimi içinde, karşınızdaki kişiyi etkileyebilmeniz gerekiyor.

Uzun uzun sunumlarda, işinizi ve yarattığınız çözümleri anlatmak oldukça kolaydır; ancak zamanı kısalttığımızda bu iş zorlaşır. Asansör konuşmaları üzerine çalışmalar yapmak, işinizi daha iyi anlamanıza ve karşınızdakine çok basit bir şekilde işi anlatmanıza yardımcı olacaktır. Aşağıdaki yazıyı okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Karşınızdakini etkileyecek bir asansör konuşması nasıl yapılır?

Hangi çözümleri sunduğunuzu belirleyin

Yatırımcıların, bir projede en çok dikkat ettikleri unsurlardan biri de projenin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü oluyor. Hangi sorunu yaşayan tüketiciler bu hizmetten yararlanmak isteyeceklerdir? Projeniz, bu sorunu nasıl bir şekilde ele alıyor ve ne gibi çözümler sunuyor. Bu çözümlerin maliyetleri nedir ve uzun vadede uygulanabilir mi?

Yatırımcılar bu tip fayda sağlayan ve sürdürülebilirliği olan projelere daha fazla değer verirler. Sizin de bu görüşmelerde, tüketicilere sağladığınız faydaların üstünde durmanız görüşmeleriniz için yararlı olacaktır.

Finansman, rakip ve pazar çalışmaları yapın

Melek yatırımcıların ilgilendikleri bir diğer konu ise girdiğiniz ya da girmek istediğiniz pazarın durumu. Pazar uzun vadede var olacak mı, büyüyecek mi ve bu pazardaki rekabet durumu nedir? Pazar bir gelecek vaadediyorsa ve rekabet oranı çok yüksek değilse, yatırımcılar bu projeyi desteklemek isteyebilirler.

Bunun yanı sıra bu projeyi hayata geçirmek için ne kadarlık bir finansman desteğine ihtiyacınız olacağınız, alacağınız yatırımları hangi alanlarda kullanacağınızı ve uzun vadede ne kadarlık bir karlılık elde edeceğinizi de önceden planlamalısınız. Böylelikle, yatırımcılara verdikleri paranın karşılığını nasıl alabileceklerini de gösterebilirsiniz.

Bol bol pratik yapın

Yukarıda verdiğimiz konular üzerine bir sunum hazırladıktan sonra, bu sunumunuzu geliştirmek için bol bol pratik yapmanız da bir o kadar önemli. Çünkü işiniz ya da projeniz ne kadar iyi olursa olsun, yatırımcılar sizin yaptığınız sunuma da dikkat edeceklerdir.

Görüşmelerdeki tavırlarınız, konuşma şekliniz, akıcı konuşmanız ve iyi bir şekilde görünmeniz, sunumunuzu daha etkili bir hale getirecektir. Elinizdeki kağıtlara bakmadan, tüm sunumunuzu yapabilmelisiniz.

Buna ek olarak onların soracakları sorulara da hazırlıklı olmanız gerekiyor. Girişiminiz hakkında size sorular soracaklardır ve bu sorular karşısında hazırlıksız olmak veya cevap verememek sunumunuzu sıkıntıya sokacaktır. Bu nedenle de işinizle ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olmalı ve anında bu sorulara yanıt verebilmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan