fbpx

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek ya da daha iyi bir yere getirmek için bu yatırımlardan faydalanabilirsiniz.

İşinizi kurmak ve geliştirmek için melek yatırımcılar haricinde de başvurabileceğiniz kurumlar bulunuyor. KOSGEB ve farklı bankalar girişimciler için destek kredileri sağlıyor. Ancak buradaki yazımızda melek yatırımcılar üzerine odaklanacağız. Eğer KOSGEB ve bankaların destek kredileri hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Dersinize iyi çalışın

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce dersinize iyi çalışmanız gerekiyor. Unutmamalısınız ki, birçok girişimci melek yatırımcıların kapısını devamlı olarak çalıyor ve bu nedenle de onların karşısına çıkarken iyi bir hazırlık yapmanız oldukça önemli.

Uzun süredir melek yatırımcılık yapan kişiler, sizin davranışlarınızdan, konuşma biçiminizden ve sunumunuzdan, ne kadar ciddi olduğunuzu ve işinizin ne derecede uygulanabilir olduğunu anlayabilirler. Bunun yanı sıra, bazı melek yatırımcılarla görüşmeden önce onların yardımcıları ya da asistanlarıyla ön görüşmeler de yapmanız gerekebilir. Bu durumda da hazırlıksız olmanız ön görüşmelerden dahi geçememenize neden olabilir.

Dersinizi nasıl çalışacağınızı ise yazının devamında detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İş planınızı oluşturun

Görüşmelere gitmeden önce mutlaka iş planınızı hazırlamalısınız. Yatırımcılar, kısa, orta ve uzun vadede işinizi nasıl geliştireceğinizi, hangi adımları atacağınızı, pazarın ve rekabetin durumunu, pazarın geleceğinin olup olmadığını, rakiplerden farklı ne gibi hizmetler sunacağınızı merak edeceklerdir.

İş planınızda bu detaylara yer verebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir durum bulunuyor. Yatırım görüşmeleri birkaç aşamadan oluşuyor ve ilk aşamada iş planınızı çok kapsamlı olarak görmek istemeyebilirler. Bunun yerine daha kısa bir sunum yapmanız istenebilir. Bunun nedeni de ilk aşamada, sizi ve işinizi tanımak isteyeceklerdir. Burada, pazarla ilgili detayları, yaptığınız işi ve hangi sorunları çözdüğünüzü, uzun vadede işin hangi boyutlara ulaşabileceğiniz anlatabilirsiniz.

Fakat yinede detaylı bir iş planınızın olması da gerekecektir. İş planı hazırlamayı bilmiyorsanız, aşağıdaki yazımızı okuyarak, kendinize kapsamlı bir iş planı oluşturabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Asansör konuşması üzerine çalışın

Bilmeyenler için açıklayacak olursak, asansör konuşması en fazla bir dakika içinde karşınızdakine işinizi ve kendinizi anlatacağınız konuşmalardır. Buradaki amaç, yatırımcıları etkilemek için kısa bir zaman diliminde yaptığınız işi etkileyici bir şekilde anlatmaktır.

Etkinliklerde veya organizasyonlarda yatırımcılarla görüşmeler yapabilirsiniz ve burada da karşı tarafın sizi dinlemek için çok fazla vakti olmayacaktır. Burada çok kısa bir zaman dilimi içinde, karşınızdaki kişiyi etkileyebilmeniz gerekiyor.

Uzun uzun sunumlarda, işinizi ve yarattığınız çözümleri anlatmak oldukça kolaydır; ancak zamanı kısalttığımızda bu iş zorlaşır. Asansör konuşmaları üzerine çalışmalar yapmak, işinizi daha iyi anlamanıza ve karşınızdakine çok basit bir şekilde işi anlatmanıza yardımcı olacaktır. Aşağıdaki yazıyı okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Karşınızdakini etkileyecek bir asansör konuşması nasıl yapılır?

Hangi çözümleri sunduğunuzu belirleyin

Yatırımcıların, bir projede en çok dikkat ettikleri unsurlardan biri de projenin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü oluyor. Hangi sorunu yaşayan tüketiciler bu hizmetten yararlanmak isteyeceklerdir? Projeniz, bu sorunu nasıl bir şekilde ele alıyor ve ne gibi çözümler sunuyor. Bu çözümlerin maliyetleri nedir ve uzun vadede uygulanabilir mi?

Yatırımcılar bu tip fayda sağlayan ve sürdürülebilirliği olan projelere daha fazla değer verirler. Sizin de bu görüşmelerde, tüketicilere sağladığınız faydaların üstünde durmanız görüşmeleriniz için yararlı olacaktır.

Finansman, rakip ve pazar çalışmaları yapın

Melek yatırımcıların ilgilendikleri bir diğer konu ise girdiğiniz ya da girmek istediğiniz pazarın durumu. Pazar uzun vadede var olacak mı, büyüyecek mi ve bu pazardaki rekabet durumu nedir? Pazar bir gelecek vaadediyorsa ve rekabet oranı çok yüksek değilse, yatırımcılar bu projeyi desteklemek isteyebilirler.

Bunun yanı sıra bu projeyi hayata geçirmek için ne kadarlık bir finansman desteğine ihtiyacınız olacağınız, alacağınız yatırımları hangi alanlarda kullanacağınızı ve uzun vadede ne kadarlık bir karlılık elde edeceğinizi de önceden planlamalısınız. Böylelikle, yatırımcılara verdikleri paranın karşılığını nasıl alabileceklerini de gösterebilirsiniz.

Bol bol pratik yapın

Yukarıda verdiğimiz konular üzerine bir sunum hazırladıktan sonra, bu sunumunuzu geliştirmek için bol bol pratik yapmanız da bir o kadar önemli. Çünkü işiniz ya da projeniz ne kadar iyi olursa olsun, yatırımcılar sizin yaptığınız sunuma da dikkat edeceklerdir.

Görüşmelerdeki tavırlarınız, konuşma şekliniz, akıcı konuşmanız ve iyi bir şekilde görünmeniz, sunumunuzu daha etkili bir hale getirecektir. Elinizdeki kağıtlara bakmadan, tüm sunumunuzu yapabilmelisiniz.

Buna ek olarak onların soracakları sorulara da hazırlıklı olmanız gerekiyor. Girişiminiz hakkında size sorular soracaklardır ve bu sorular karşısında hazırlıksız olmak veya cevap verememek sunumunuzu sıkıntıya sokacaktır. Bu nedenle de işinizle ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olmalı ve anında bu sorulara yanıt verebilmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan