Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler

Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek ya da daha iyi bir yere getirmek için bu yatırımlardan faydalanabilirsiniz.

İşinizi kurmak ve geliştirmek için melek yatırımcılar haricinde de başvurabileceğiniz kurumlar bulunuyor. KOSGEB ve farklı bankalar girişimciler için destek kredileri sağlıyor. Ancak buradaki yazımızda melek yatırımcılar üzerine odaklanacağız. Eğer KOSGEB ve bankaların destek kredileri hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Dersinize iyi çalışın

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce dersinize iyi çalışmanız gerekiyor. Unutmamalısınız ki, birçok girişimci melek yatırımcıların kapısını devamlı olarak çalıyor ve bu nedenle de onların karşısına çıkarken iyi bir hazırlık yapmanız oldukça önemli.

Uzun süredir melek yatırımcılık yapan kişiler, sizin davranışlarınızdan, konuşma biçiminizden ve sunumunuzdan, ne kadar ciddi olduğunuzu ve işinizin ne derecede uygulanabilir olduğunu anlayabilirler. Bunun yanı sıra, bazı melek yatırımcılarla görüşmeden önce onların yardımcıları ya da asistanlarıyla ön görüşmeler de yapmanız gerekebilir. Bu durumda da hazırlıksız olmanız ön görüşmelerden dahi geçememenize neden olabilir.

Dersinizi nasıl çalışacağınızı ise yazının devamında detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İş planınızı oluşturun

Görüşmelere gitmeden önce mutlaka iş planınızı hazırlamalısınız. Yatırımcılar, kısa, orta ve uzun vadede işinizi nasıl geliştireceğinizi, hangi adımları atacağınızı, pazarın ve rekabetin durumunu, pazarın geleceğinin olup olmadığını, rakiplerden farklı ne gibi hizmetler sunacağınızı merak edeceklerdir.

İş planınızda bu detaylara yer verebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir durum bulunuyor. Yatırım görüşmeleri birkaç aşamadan oluşuyor ve ilk aşamada iş planınızı çok kapsamlı olarak görmek istemeyebilirler. Bunun yerine daha kısa bir sunum yapmanız istenebilir. Bunun nedeni de ilk aşamada, sizi ve işinizi tanımak isteyeceklerdir. Burada, pazarla ilgili detayları, yaptığınız işi ve hangi sorunları çözdüğünüzü, uzun vadede işin hangi boyutlara ulaşabileceğiniz anlatabilirsiniz.

Fakat yinede detaylı bir iş planınızın olması da gerekecektir. İş planı hazırlamayı bilmiyorsanız, aşağıdaki yazımızı okuyarak, kendinize kapsamlı bir iş planı oluşturabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Asansör konuşması üzerine çalışın

Bilmeyenler için açıklayacak olursak, asansör konuşması en fazla bir dakika içinde karşınızdakine işinizi ve kendinizi anlatacağınız konuşmalardır. Buradaki amaç, yatırımcıları etkilemek için kısa bir zaman diliminde yaptığınız işi etkileyici bir şekilde anlatmaktır.

Etkinliklerde veya organizasyonlarda yatırımcılarla görüşmeler yapabilirsiniz ve burada da karşı tarafın sizi dinlemek için çok fazla vakti olmayacaktır. Burada çok kısa bir zaman dilimi içinde, karşınızdaki kişiyi etkileyebilmeniz gerekiyor.

Uzun uzun sunumlarda, işinizi ve yarattığınız çözümleri anlatmak oldukça kolaydır; ancak zamanı kısalttığımızda bu iş zorlaşır. Asansör konuşmaları üzerine çalışmalar yapmak, işinizi daha iyi anlamanıza ve karşınızdakine çok basit bir şekilde işi anlatmanıza yardımcı olacaktır. Aşağıdaki yazıyı okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Karşınızdakini etkileyecek bir asansör konuşması nasıl yapılır?

Hangi çözümleri sunduğunuzu belirleyin

Yatırımcıların, bir projede en çok dikkat ettikleri unsurlardan biri de projenin, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğü oluyor. Hangi sorunu yaşayan tüketiciler bu hizmetten yararlanmak isteyeceklerdir? Projeniz, bu sorunu nasıl bir şekilde ele alıyor ve ne gibi çözümler sunuyor. Bu çözümlerin maliyetleri nedir ve uzun vadede uygulanabilir mi?

Yatırımcılar bu tip fayda sağlayan ve sürdürülebilirliği olan projelere daha fazla değer verirler. Sizin de bu görüşmelerde, tüketicilere sağladığınız faydaların üstünde durmanız görüşmeleriniz için yararlı olacaktır.

Finansman, rakip ve pazar çalışmaları yapın

Melek yatırımcıların ilgilendikleri bir diğer konu ise girdiğiniz ya da girmek istediğiniz pazarın durumu. Pazar uzun vadede var olacak mı, büyüyecek mi ve bu pazardaki rekabet durumu nedir? Pazar bir gelecek vaadediyorsa ve rekabet oranı çok yüksek değilse, yatırımcılar bu projeyi desteklemek isteyebilirler.

Bunun yanı sıra bu projeyi hayata geçirmek için ne kadarlık bir finansman desteğine ihtiyacınız olacağınız, alacağınız yatırımları hangi alanlarda kullanacağınızı ve uzun vadede ne kadarlık bir karlılık elde edeceğinizi de önceden planlamalısınız. Böylelikle, yatırımcılara verdikleri paranın karşılığını nasıl alabileceklerini de gösterebilirsiniz.

Bol bol pratik yapın

Yukarıda verdiğimiz konular üzerine bir sunum hazırladıktan sonra, bu sunumunuzu geliştirmek için bol bol pratik yapmanız da bir o kadar önemli. Çünkü işiniz ya da projeniz ne kadar iyi olursa olsun, yatırımcılar sizin yaptığınız sunuma da dikkat edeceklerdir.

Görüşmelerdeki tavırlarınız, konuşma şekliniz, akıcı konuşmanız ve iyi bir şekilde görünmeniz, sunumunuzu daha etkili bir hale getirecektir. Elinizdeki kağıtlara bakmadan, tüm sunumunuzu yapabilmelisiniz.

Buna ek olarak onların soracakları sorulara da hazırlıklı olmanız gerekiyor. Girişiminiz hakkında size sorular soracaklardır ve bu sorular karşısında hazırlıksız olmak veya cevap verememek sunumunuzu sıkıntıya sokacaktır. Bu nedenle de işinizle ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olmalı ve anında bu sorulara yanıt verebilmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin