Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

11 Haziran 2018
Sinan Oypan

Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Girişimciler için, yatırımcılarla olan görüşmeler bir hayli önemlidir. Doğru adımların atılması, doğru yatırımcılara ulaşılması ve yapılan görüşmelerde yatırımcıları ikna etmek, girişimlerin ihtiyaç duydukları fonları sağlamalarına yardımcı olur.

Yatırımcıları ikna etme ipuçları

Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesiyle beraber birçok girişim yatırım arayışına girmekte ve bu da doğal olarak yatırımcıların daha zor karar vermesine neden oluyor. Yatırımcılar, yaptıkları yatırımın karşılığını alabilecek ve belli bir potansiyeli olan işlere yatırım yapmak istedikleri için, yapılan görüşmelerde doğru stratejileri kullanmak ve yatırımcılara, girişiminizin bir potansiyeli olduğunu göstermeniz gerekiyor. Bu nedenle de yatırımcılarla olan görüşmelerinizde dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Sunumunuzun detaylarını hazırlayın

Yatırımcıların karşısına hazırlıklı bir şekilde çıkmanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de sunumunuzu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir. Buradaki önemli olan nokta, işiniz ve sektörünüzle ilgili önemli noktaların üzerinde durmak olacaktır. Sunumunuzda şu noktaların üzerinde durabilirsiniz:

  • Şirketinizin kuruluş amacı ve hikayesi
  • Tüketicilerin çözdüğünüz problemleri
  • Ürünlerinizle ilgili açıklayıcı bir özet
  • Satış ve pazarlama ile ilgili planlarınız
  • Ekibinizle ilgili bilgiler
  • Finansal öngörüleriniz ve planlarınız
  • Sektörünüzle ilgili bilgiler

Bu görüşmelerde yatırımcıların ilgisini çekmeniz ve kısa sürede onları etkileyebilmeniz gerekir. Bu sebeple de yukarıdaki gibi şirketinizi, pazarı ve gelecek planlarınızı gösteren bilgileri kullanmaya özen gösterin.

Şirketin mevcut karlılığını ve potansiyelini sunun

Yatırımcıların ilgi duyduğu alanlardan biri de şirketlerin mevcut karlılığıdır ve uzun vadede bu karlılığı nasıl artırabilecekleridir. Bu sebeple de şirketinizin karlılığını raporlar halinde onlara sunmanız gerekiyor. Bu raporları aylık, üç aylık ve yıllık bazda hazırlayabilir ve geçen süreç içerisinde kar artışınızın oranını onlara görsel ve gerçek verilerle sunabilirsiniz.

Pazarda ürünlerinize olan talebi gösterin

Bir diğer önemli bilgi de pazardaki durumunuzundur ve tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisidir. Yatırımcılar belli bir doygunluğa ulaşmış ya da büyüme potansiyeli olmayan pazarlara giriş yapmayı istemeyeceklerdir; bu sebeple de mevcut pazarınızın büyüme potansiyeli olması gerekiyor. Böyle bir durum varsa, yatırımcılara tüketicilerin ürünlerinize ne kadar ilgi gösterdiğini ve pazarın kısa ve uzun vadede ne kadar büyümesini beklediğinizi verilerle beraber paylaşmalısınız.

Güçlü olduğunuz yanlarınızı belirtin

Şirketinizin hangi alanlarda güçlü olduğunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz. Örneğin üretim aşamasındaki süreçte gerekli AR-GE çalışmalarını yapıyor ve üretimde konusunda kendinize güveniyorsanız bunu açıkça belirtmeli ve üretimdeki güçlü yanlarınızı anlatmalısınız. Ya da çalıştığınız ekip oldukça tecrübeli ve kendini işine adamış bir ekip olabilir. Mevcut ekibinizle doğru koşullar oluştuğunda çok daha fazlasını yapabileceğinize inanıyorsanız bunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz.

Geleceğe yönelik finansal planınızı sunun

Bir diğer önemli konu da şirketinizin finansal durumudur. Şirketinizin karda olması ve bu karlılığı uzun vadede sürdürebilir olması gerekiyor. Finansal raporlarınızı sunmanın yanı sıra geleceğe yönelik planlarınızı da açıkça belirtmeniz gerekiyor. Bu finansal raporda, şirket için yapacağınız yatırımları, reklam ve pazarlama bütçelerini, aylık ortalama ürün satış miktarı gibi detayları göstermeli ve uzun vadede şirketinizin nasıl bir yol kat etmeyi planladığını göstermelisiniz.

“Yatırımcıları

Gerçek veri ve rakamlar üzerinden konuşun

Bu görüşmelerde yapılacak en büyük yanlışlardan biri doğru olmayan bilgileri yatırımcılara sunmak olacaktır. Yatırım almak için var olmayan ya da gerçek dışı bilgileri sunduğunuzda, yatırımcıların güvenini kaybedersiniz. İlk etapta onları ikna etmiş olsanız dahi iş daha ciddi bir aşamaya geldiğinde yatırımcılar gerçek finansal bilgileri inceleyeceklerdir ve bu aşamada da onlara yanlış bilgi verdiğinizi görecekleri için güvenilirliğiniz sarsılacaktır.

Böyle bir yaklaşımda bulunmak hem markanıza hem de şahsınıza ciddi zararlar verecektir. Bu sebeple de dürüst ve transparan olmak bu görüşmelerde oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan