Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Girişimciler için, yatırımcılarla olan görüşmeler bir hayli önemlidir. Doğru adımların atılması, doğru yatırımcılara ulaşılması ve yapılan görüşmelerde yatırımcıları ikna etmek, girişimlerin ihtiyaç duydukları fonları sağlamalarına yardımcı olur.

Yatırımcıları ikna etme ipuçları

Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesiyle beraber birçok girişim yatırım arayışına girmekte ve bu da doğal olarak yatırımcıların daha zor karar vermesine neden oluyor. Yatırımcılar, yaptıkları yatırımın karşılığını alabilecek ve belli bir potansiyeli olan işlere yatırım yapmak istedikleri için, yapılan görüşmelerde doğru stratejileri kullanmak ve yatırımcılara, girişiminizin bir potansiyeli olduğunu göstermeniz gerekiyor. Bu nedenle de yatırımcılarla olan görüşmelerinizde dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Sunumunuzun detaylarını hazırlayın

Yatırımcıların karşısına hazırlıklı bir şekilde çıkmanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de sunumunuzu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir. Buradaki önemli olan nokta, işiniz ve sektörünüzle ilgili önemli noktaların üzerinde durmak olacaktır. Sunumunuzda şu noktaların üzerinde durabilirsiniz:

  • Şirketinizin kuruluş amacı ve hikayesi
  • Tüketicilerin çözdüğünüz problemleri
  • Ürünlerinizle ilgili açıklayıcı bir özet
  • Satış ve pazarlama ile ilgili planlarınız
  • Ekibinizle ilgili bilgiler
  • Finansal öngörüleriniz ve planlarınız
  • Sektörünüzle ilgili bilgiler

Bu görüşmelerde yatırımcıların ilgisini çekmeniz ve kısa sürede onları etkileyebilmeniz gerekir. Bu sebeple de yukarıdaki gibi şirketinizi, pazarı ve gelecek planlarınızı gösteren bilgileri kullanmaya özen gösterin.

Şirketin mevcut karlılığını ve potansiyelini sunun

Yatırımcıların ilgi duyduğu alanlardan biri de şirketlerin mevcut karlılığıdır ve uzun vadede bu karlılığı nasıl artırabilecekleridir. Bu sebeple de şirketinizin karlılığını raporlar halinde onlara sunmanız gerekiyor. Bu raporları aylık, üç aylık ve yıllık bazda hazırlayabilir ve geçen süreç içerisinde kar artışınızın oranını onlara görsel ve gerçek verilerle sunabilirsiniz.

Pazarda ürünlerinize olan talebi gösterin

Bir diğer önemli bilgi de pazardaki durumunuzundur ve tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisidir. Yatırımcılar belli bir doygunluğa ulaşmış ya da büyüme potansiyeli olmayan pazarlara giriş yapmayı istemeyeceklerdir; bu sebeple de mevcut pazarınızın büyüme potansiyeli olması gerekiyor. Böyle bir durum varsa, yatırımcılara tüketicilerin ürünlerinize ne kadar ilgi gösterdiğini ve pazarın kısa ve uzun vadede ne kadar büyümesini beklediğinizi verilerle beraber paylaşmalısınız.

Güçlü olduğunuz yanlarınızı belirtin

Şirketinizin hangi alanlarda güçlü olduğunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz. Örneğin üretim aşamasındaki süreçte gerekli AR-GE çalışmalarını yapıyor ve üretimde konusunda kendinize güveniyorsanız bunu açıkça belirtmeli ve üretimdeki güçlü yanlarınızı anlatmalısınız. Ya da çalıştığınız ekip oldukça tecrübeli ve kendini işine adamış bir ekip olabilir. Mevcut ekibinizle doğru koşullar oluştuğunda çok daha fazlasını yapabileceğinize inanıyorsanız bunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz.

Geleceğe yönelik finansal planınızı sunun

Bir diğer önemli konu da şirketinizin finansal durumudur. Şirketinizin karda olması ve bu karlılığı uzun vadede sürdürebilir olması gerekiyor. Finansal raporlarınızı sunmanın yanı sıra geleceğe yönelik planlarınızı da açıkça belirtmeniz gerekiyor. Bu finansal raporda, şirket için yapacağınız yatırımları, reklam ve pazarlama bütçelerini, aylık ortalama ürün satış miktarı gibi detayları göstermeli ve uzun vadede şirketinizin nasıl bir yol kat etmeyi planladığını göstermelisiniz.

“Yatırımcıları

Gerçek veri ve rakamlar üzerinden konuşun

Bu görüşmelerde yapılacak en büyük yanlışlardan biri doğru olmayan bilgileri yatırımcılara sunmak olacaktır. Yatırım almak için var olmayan ya da gerçek dışı bilgileri sunduğunuzda, yatırımcıların güvenini kaybedersiniz. İlk etapta onları ikna etmiş olsanız dahi iş daha ciddi bir aşamaya geldiğinde yatırımcılar gerçek finansal bilgileri inceleyeceklerdir ve bu aşamada da onlara yanlış bilgi verdiğinizi görecekleri için güvenilirliğiniz sarsılacaktır.

Böyle bir yaklaşımda bulunmak hem markanıza hem de şahsınıza ciddi zararlar verecektir. Bu sebeple de dürüst ve transparan olmak bu görüşmelerde oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin