fbpx

Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Girişimciler için, yatırımcılarla olan görüşmeler bir hayli önemlidir. Doğru adımların atılması, doğru yatırımcılara ulaşılması ve yapılan görüşmelerde yatırımcıları ikna etmek, girişimlerin ihtiyaç duydukları fonları sağlamalarına yardımcı olur.

Yatırımcıları ikna etme ipuçları

Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesiyle beraber birçok girişim yatırım arayışına girmekte ve bu da doğal olarak yatırımcıların daha zor karar vermesine neden oluyor. Yatırımcılar, yaptıkları yatırımın karşılığını alabilecek ve belli bir potansiyeli olan işlere yatırım yapmak istedikleri için, yapılan görüşmelerde doğru stratejileri kullanmak ve yatırımcılara, girişiminizin bir potansiyeli olduğunu göstermeniz gerekiyor. Bu nedenle de yatırımcılarla olan görüşmelerinizde dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Sunumunuzun detaylarını hazırlayın

Yatırımcıların karşısına hazırlıklı bir şekilde çıkmanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de sunumunuzu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir. Buradaki önemli olan nokta, işiniz ve sektörünüzle ilgili önemli noktaların üzerinde durmak olacaktır. Sunumunuzda şu noktaların üzerinde durabilirsiniz:

  • Şirketinizin kuruluş amacı ve hikayesi
  • Tüketicilerin çözdüğünüz problemleri
  • Ürünlerinizle ilgili açıklayıcı bir özet
  • Satış ve pazarlama ile ilgili planlarınız
  • Ekibinizle ilgili bilgiler
  • Finansal öngörüleriniz ve planlarınız
  • Sektörünüzle ilgili bilgiler

Bu görüşmelerde yatırımcıların ilgisini çekmeniz ve kısa sürede onları etkileyebilmeniz gerekir. Bu sebeple de yukarıdaki gibi şirketinizi, pazarı ve gelecek planlarınızı gösteren bilgileri kullanmaya özen gösterin.

Şirketin mevcut karlılığını ve potansiyelini sunun

Yatırımcıların ilgi duyduğu alanlardan biri de şirketlerin mevcut karlılığıdır ve uzun vadede bu karlılığı nasıl artırabilecekleridir. Bu sebeple de şirketinizin karlılığını raporlar halinde onlara sunmanız gerekiyor. Bu raporları aylık, üç aylık ve yıllık bazda hazırlayabilir ve geçen süreç içerisinde kar artışınızın oranını onlara görsel ve gerçek verilerle sunabilirsiniz.

Pazarda ürünlerinize olan talebi gösterin

Bir diğer önemli bilgi de pazardaki durumunuzundur ve tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisidir. Yatırımcılar belli bir doygunluğa ulaşmış ya da büyüme potansiyeli olmayan pazarlara giriş yapmayı istemeyeceklerdir; bu sebeple de mevcut pazarınızın büyüme potansiyeli olması gerekiyor. Böyle bir durum varsa, yatırımcılara tüketicilerin ürünlerinize ne kadar ilgi gösterdiğini ve pazarın kısa ve uzun vadede ne kadar büyümesini beklediğinizi verilerle beraber paylaşmalısınız.

Güçlü olduğunuz yanlarınızı belirtin

Şirketinizin hangi alanlarda güçlü olduğunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz. Örneğin üretim aşamasındaki süreçte gerekli AR-GE çalışmalarını yapıyor ve üretimde konusunda kendinize güveniyorsanız bunu açıkça belirtmeli ve üretimdeki güçlü yanlarınızı anlatmalısınız. Ya da çalıştığınız ekip oldukça tecrübeli ve kendini işine adamış bir ekip olabilir. Mevcut ekibinizle doğru koşullar oluştuğunda çok daha fazlasını yapabileceğinize inanıyorsanız bunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz.

Geleceğe yönelik finansal planınızı sunun

Bir diğer önemli konu da şirketinizin finansal durumudur. Şirketinizin karda olması ve bu karlılığı uzun vadede sürdürebilir olması gerekiyor. Finansal raporlarınızı sunmanın yanı sıra geleceğe yönelik planlarınızı da açıkça belirtmeniz gerekiyor. Bu finansal raporda, şirket için yapacağınız yatırımları, reklam ve pazarlama bütçelerini, aylık ortalama ürün satış miktarı gibi detayları göstermeli ve uzun vadede şirketinizin nasıl bir yol kat etmeyi planladığını göstermelisiniz.

“Yatırımcıları

Gerçek veri ve rakamlar üzerinden konuşun

Bu görüşmelerde yapılacak en büyük yanlışlardan biri doğru olmayan bilgileri yatırımcılara sunmak olacaktır. Yatırım almak için var olmayan ya da gerçek dışı bilgileri sunduğunuzda, yatırımcıların güvenini kaybedersiniz. İlk etapta onları ikna etmiş olsanız dahi iş daha ciddi bir aşamaya geldiğinde yatırımcılar gerçek finansal bilgileri inceleyeceklerdir ve bu aşamada da onlara yanlış bilgi verdiğinizi görecekleri için güvenilirliğiniz sarsılacaktır.

Böyle bir yaklaşımda bulunmak hem markanıza hem de şahsınıza ciddi zararlar verecektir. Bu sebeple de dürüst ve transparan olmak bu görüşmelerde oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan