Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?

Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Girişimciler için, yatırımcılarla olan görüşmeler bir hayli önemlidir. Doğru adımların atılması, doğru yatırımcılara ulaşılması ve yapılan görüşmelerde yatırımcıları ikna etmek, girişimlerin ihtiyaç duydukları fonları sağlamalarına yardımcı olur.

Yatırımcıları ikna etme ipuçları

Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesiyle beraber birçok girişim yatırım arayışına girmekte ve bu da doğal olarak yatırımcıların daha zor karar vermesine neden oluyor. Yatırımcılar, yaptıkları yatırımın karşılığını alabilecek ve belli bir potansiyeli olan işlere yatırım yapmak istedikleri için, yapılan görüşmelerde doğru stratejileri kullanmak ve yatırımcılara, girişiminizin bir potansiyeli olduğunu göstermeniz gerekiyor. Bu nedenle de yatırımcılarla olan görüşmelerinizde dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Sunumunuzun detaylarını hazırlayın

Yatırımcıların karşısına hazırlıklı bir şekilde çıkmanız bir hayli önemlidir. Bu sebeple de sunumunuzu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir. Buradaki önemli olan nokta, işiniz ve sektörünüzle ilgili önemli noktaların üzerinde durmak olacaktır. Sunumunuzda şu noktaların üzerinde durabilirsiniz:

  • Şirketinizin kuruluş amacı ve hikayesi
  • Tüketicilerin çözdüğünüz problemleri
  • Ürünlerinizle ilgili açıklayıcı bir özet
  • Satış ve pazarlama ile ilgili planlarınız
  • Ekibinizle ilgili bilgiler
  • Finansal öngörüleriniz ve planlarınız
  • Sektörünüzle ilgili bilgiler

Bu görüşmelerde yatırımcıların ilgisini çekmeniz ve kısa sürede onları etkileyebilmeniz gerekir. Bu sebeple de yukarıdaki gibi şirketinizi, pazarı ve gelecek planlarınızı gösteren bilgileri kullanmaya özen gösterin.

Şirketin mevcut karlılığını ve potansiyelini sunun

Yatırımcıların ilgi duyduğu alanlardan biri de şirketlerin mevcut karlılığıdır ve uzun vadede bu karlılığı nasıl artırabilecekleridir. Bu sebeple de şirketinizin karlılığını raporlar halinde onlara sunmanız gerekiyor. Bu raporları aylık, üç aylık ve yıllık bazda hazırlayabilir ve geçen süreç içerisinde kar artışınızın oranını onlara görsel ve gerçek verilerle sunabilirsiniz.

Pazarda ürünlerinize olan talebi gösterin

Bir diğer önemli bilgi de pazardaki durumunuzundur ve tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisidir. Yatırımcılar belli bir doygunluğa ulaşmış ya da büyüme potansiyeli olmayan pazarlara giriş yapmayı istemeyeceklerdir; bu sebeple de mevcut pazarınızın büyüme potansiyeli olması gerekiyor. Böyle bir durum varsa, yatırımcılara tüketicilerin ürünlerinize ne kadar ilgi gösterdiğini ve pazarın kısa ve uzun vadede ne kadar büyümesini beklediğinizi verilerle beraber paylaşmalısınız.

Güçlü olduğunuz yanlarınızı belirtin

Şirketinizin hangi alanlarda güçlü olduğunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz. Örneğin üretim aşamasındaki süreçte gerekli AR-GE çalışmalarını yapıyor ve üretimde konusunda kendinize güveniyorsanız bunu açıkça belirtmeli ve üretimdeki güçlü yanlarınızı anlatmalısınız. Ya da çalıştığınız ekip oldukça tecrübeli ve kendini işine adamış bir ekip olabilir. Mevcut ekibinizle doğru koşullar oluştuğunda çok daha fazlasını yapabileceğinize inanıyorsanız bunu da yatırımcılarla paylaşabilirsiniz.

Geleceğe yönelik finansal planınızı sunun

Bir diğer önemli konu da şirketinizin finansal durumudur. Şirketinizin karda olması ve bu karlılığı uzun vadede sürdürebilir olması gerekiyor. Finansal raporlarınızı sunmanın yanı sıra geleceğe yönelik planlarınızı da açıkça belirtmeniz gerekiyor. Bu finansal raporda, şirket için yapacağınız yatırımları, reklam ve pazarlama bütçelerini, aylık ortalama ürün satış miktarı gibi detayları göstermeli ve uzun vadede şirketinizin nasıl bir yol kat etmeyi planladığını göstermelisiniz.

“Yatırımcıları

Gerçek veri ve rakamlar üzerinden konuşun

Bu görüşmelerde yapılacak en büyük yanlışlardan biri doğru olmayan bilgileri yatırımcılara sunmak olacaktır. Yatırım almak için var olmayan ya da gerçek dışı bilgileri sunduğunuzda, yatırımcıların güvenini kaybedersiniz. İlk etapta onları ikna etmiş olsanız dahi iş daha ciddi bir aşamaya geldiğinde yatırımcılar gerçek finansal bilgileri inceleyeceklerdir ve bu aşamada da onlara yanlış bilgi verdiğinizi görecekleri için güvenilirliğiniz sarsılacaktır.

Böyle bir yaklaşımda bulunmak hem markanıza hem de şahsınıza ciddi zararlar verecektir. Bu sebeple de dürüst ve transparan olmak bu görüşmelerde oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın