Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek

5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek

Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Yatırım nasıl alınır?

Girişimcilik sektöründe yatırımcılarla olan ilişkiler oldukça önemlidir. Girişimciler, şirketlerini büyütmek ve işleri daha hızlı bir şekilde yürütmek için sermayeye ihtiyaç duyarlar ve bu noktada da yatırımcılar devreye girer.

Tabii ki yatırımcılar bir girişime yatırım yapmadan önce bir takım araştırmalar yapıyorlar ve yatırım yapacak doğru girişimi bulmaya çalışıyorlar. Girişimcilik sektörünün büyümesiyle beraber, yatırımcıların kapısı bir hayli sık çalınmaya başladı ve bu nedenle de yatırımcıların işi de bir hayli zorlaşmaya başlıyor.

Yatırım görüşmeleri yaparken, yatırımcıların dikkatini çekmek için yapmanız gereken bazı çalışmalar bulunuyor. Yaptığınız ön çalışmalarla onları kendi girişiminize çekmeniz gerekiyor. Tabii ki unutulmaması gereken bir detay da her yatırımcının beklentisi farklı olabiliyor. Bu sebeple de tek bir strateji üzerinden ilerlemek istediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

Bilinen bir sektörde olmak

Kimi zaman yatırımcılar bilmedikleri bir alana yatırım yaparak, risk almak istemezler. Bu sebeple de bildikleri alanlarda olmak ve tanıdıkları sektörlere yönelmek isteyebilirler. Eğer girişiminiz bilinen, talebin olduğu, aynı zamanda uzun vadede de yatırım getirisi sağlayacak bir bir sektörde yer alıyorsa, bilmedikleri alanlarda risk almak istemeyen yatırımcılara ulaşabilirsiniz.

Orijinal bir fikrinizin olması

Bazı yatırımcılar da daha önceden benzeri olmayan ya da sektörde bir örneği olmayan, farklı girişimlere yatırım yapmak isterler. Yeni bir sektör olsa da doğru iş modeli ve potansiyel pazar payı ile bu şekilde düşünen yatırımcılara ulaşma şansınız yüksek olacaktır. Orijinal olmanız ve pazarda iyi bir yere sahip olmanız, yatırımcıların size ulaşmasına da yardımcı olabilecek bir özelliktir.

Güçlü bir ekibinizin olması

Girişimler, işin arkasında duran ekipleri kadar başarılı olabilirler. Yaptığı işi bilen, tecrübeli ve sektördeki dinamikleri iyi okuyarak, gerekli adımları adan bir ekibinizin olması, yatırımcıların dikkatini çeker. Yatırımcılar yaptığı işi bilen kişilerle çalışmayı tercih edeceklerdir. Bu sebeple de yatırım yapmadan önce, potansiyel girişimlerin ekiplerini de incelerler. Sağlam bir ekip kurmanız ve doğru insanlarla ortak olmanız, yatırımcıların dikkatini çeker.

Pazarda iyi bir paya sahip olmak

Girişiminizin pazar payı da yatırımcıların dikkatini çekecek özelliklerden biridir. Pazarda iyi bir yerinizin olması, belli bir müşteri tabanınızın olması, rekabette iyi durumda olmanız yatırımcıların girişiminize ilgi göstermene yardımcı olur. Çünkü çoğu zaman yapılan yatırımların amacı, bu yatırımların maddi olarak bir karşılığını almak olduğu için, yatırımcılar da kendi yatırım getirilerini hesaplar. Pazar payınızın yüksek olması, yatırımcılar için de iyi bir fırsattır.

İyi bir iş planı

Kapsamlı bir iş planınızın olması da oldukça önemli. Bu plan içerisinde satış, pazarlama, mali planlarınız, kısa ve uzun vade hedefleriniz de olacağı için, yatırımcılarla yapacağınız görüşmelerde onlara detaylı bir şekilde tüm iş planınızı sunabilirsiniz.

Görüşmeler öncesinde hazırlıklı olmanız ve özellikle uzun vade planlarınız ile yatırımcıların karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekme konusunda size yardımcı olacaktır.

Detaylı bir iş planı hazırlamak istiyorsanız aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır?

Hizmet kalitenizin ve müşteri memnuniyetinizin yüksek olması

Hizmet kalitenizin yüksek olması, müşteri memnuniyetinizi de doğrudan artıracaktır. Sektörde bu koşulları en iyi sağlayan firma olmanız da yatırımcılarla olan görüşmelerinizde size artı bir değer katacaktır. Müşteri memnuniyetinizin yüksek olması, pazardaki payınızı da artırmak için kullanabileceğiniz stratejilerden biri. Müşterilerinize kaliteli bir hizmet sunuyor oluşunuz da işinizi iyi yaptığını göstereceği için yatırımcıların dikkatini çekebilir.

Networkünüzü geliştirin

Sektörünüzde bilinen bir isim olmanız ve çevrenizdeki kişilerin sayısını artırmanız da yatırımcıların ilgisini çekmek için iyi bir yöntem olacaktır. Kendi networkünüzü oluşturmalı ve sektördeki diğer kişilerle iyi bir iletişim içinde olmalısınız. İnsanların sizin çalışmalarınızı bilmeleri de önemlidir.

“Yatırım

Aynı zamanda networkünüzü geniş tutmanız, farklı kişilere de ulaşmanıza yardımcı olacağı için, yatırımcılara ulaşmanızı da kolaylaştırabilir.

İnsanların sizi ve yaptığınız işi tanımaları, sizin hakkınızda konuşulmasına da sebep olabilir. İşinizi iyi yapıyorsanız ve iyi iletişim kurabiliyorsanız ulaşacağınız kişilerin sayısını önemli ölçüde artırırsınız. Sektördeki bilinirliğinizin yatırımcıların da ilgisini çeker.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin