Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek

5 Nisan 2017
Sinan Oypan

Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Yatırım nasıl alınır?

Girişimcilik sektöründe yatırımcılarla olan ilişkiler oldukça önemlidir. Girişimciler, şirketlerini büyütmek ve işleri daha hızlı bir şekilde yürütmek için sermayeye ihtiyaç duyarlar ve bu noktada da yatırımcılar devreye girer.

Tabii ki yatırımcılar bir girişime yatırım yapmadan önce bir takım araştırmalar yapıyorlar ve yatırım yapacak doğru girişimi bulmaya çalışıyorlar. Girişimcilik sektörünün büyümesiyle beraber, yatırımcıların kapısı bir hayli sık çalınmaya başladı ve bu nedenle de yatırımcıların işi de bir hayli zorlaşmaya başlıyor.

Yatırım görüşmeleri yaparken, yatırımcıların dikkatini çekmek için yapmanız gereken bazı çalışmalar bulunuyor. Yaptığınız ön çalışmalarla onları kendi girişiminize çekmeniz gerekiyor. Tabii ki unutulmaması gereken bir detay da her yatırımcının beklentisi farklı olabiliyor. Bu sebeple de tek bir strateji üzerinden ilerlemek istediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

Bilinen bir sektörde olmak

Kimi zaman yatırımcılar bilmedikleri bir alana yatırım yaparak, risk almak istemezler. Bu sebeple de bildikleri alanlarda olmak ve tanıdıkları sektörlere yönelmek isteyebilirler. Eğer girişiminiz bilinen, talebin olduğu, aynı zamanda uzun vadede de yatırım getirisi sağlayacak bir bir sektörde yer alıyorsa, bilmedikleri alanlarda risk almak istemeyen yatırımcılara ulaşabilirsiniz.

Orijinal bir fikrinizin olması

Bazı yatırımcılar da daha önceden benzeri olmayan ya da sektörde bir örneği olmayan, farklı girişimlere yatırım yapmak isterler. Yeni bir sektör olsa da doğru iş modeli ve potansiyel pazar payı ile bu şekilde düşünen yatırımcılara ulaşma şansınız yüksek olacaktır. Orijinal olmanız ve pazarda iyi bir yere sahip olmanız, yatırımcıların size ulaşmasına da yardımcı olabilecek bir özelliktir.

Güçlü bir ekibinizin olması

Girişimler, işin arkasında duran ekipleri kadar başarılı olabilirler. Yaptığı işi bilen, tecrübeli ve sektördeki dinamikleri iyi okuyarak, gerekli adımları adan bir ekibinizin olması, yatırımcıların dikkatini çeker. Yatırımcılar yaptığı işi bilen kişilerle çalışmayı tercih edeceklerdir. Bu sebeple de yatırım yapmadan önce, potansiyel girişimlerin ekiplerini de incelerler. Sağlam bir ekip kurmanız ve doğru insanlarla ortak olmanız, yatırımcıların dikkatini çeker.

Pazarda iyi bir paya sahip olmak

Girişiminizin pazar payı da yatırımcıların dikkatini çekecek özelliklerden biridir. Pazarda iyi bir yerinizin olması, belli bir müşteri tabanınızın olması, rekabette iyi durumda olmanız yatırımcıların girişiminize ilgi göstermene yardımcı olur. Çünkü çoğu zaman yapılan yatırımların amacı, bu yatırımların maddi olarak bir karşılığını almak olduğu için, yatırımcılar da kendi yatırım getirilerini hesaplar. Pazar payınızın yüksek olması, yatırımcılar için de iyi bir fırsattır.

İyi bir iş planı

Kapsamlı bir iş planınızın olması da oldukça önemli. Bu plan içerisinde satış, pazarlama, mali planlarınız, kısa ve uzun vade hedefleriniz de olacağı için, yatırımcılarla yapacağınız görüşmelerde onlara detaylı bir şekilde tüm iş planınızı sunabilirsiniz.

Görüşmeler öncesinde hazırlıklı olmanız ve özellikle uzun vade planlarınız ile yatırımcıların karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekme konusunda size yardımcı olacaktır.

Detaylı bir iş planı hazırlamak istiyorsanız aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır?

Hizmet kalitenizin ve müşteri memnuniyetinizin yüksek olması

Hizmet kalitenizin yüksek olması, müşteri memnuniyetinizi de doğrudan artıracaktır. Sektörde bu koşulları en iyi sağlayan firma olmanız da yatırımcılarla olan görüşmelerinizde size artı bir değer katacaktır. Müşteri memnuniyetinizin yüksek olması, pazardaki payınızı da artırmak için kullanabileceğiniz stratejilerden biri. Müşterilerinize kaliteli bir hizmet sunuyor oluşunuz da işinizi iyi yaptığını göstereceği için yatırımcıların dikkatini çekebilir.

Networkünüzü geliştirin

Sektörünüzde bilinen bir isim olmanız ve çevrenizdeki kişilerin sayısını artırmanız da yatırımcıların ilgisini çekmek için iyi bir yöntem olacaktır. Kendi networkünüzü oluşturmalı ve sektördeki diğer kişilerle iyi bir iletişim içinde olmalısınız. İnsanların sizin çalışmalarınızı bilmeleri de önemlidir.

“Yatırım

Aynı zamanda networkünüzü geniş tutmanız, farklı kişilere de ulaşmanıza yardımcı olacağı için, yatırımcılara ulaşmanızı da kolaylaştırabilir.

İnsanların sizi ve yaptığınız işi tanımaları, sizin hakkınızda konuşulmasına da sebep olabilir. İşinizi iyi yapıyorsanız ve iyi iletişim kurabiliyorsanız ulaşacağınız kişilerin sayısını önemli ölçüde artırırsınız. Sektördeki bilinirliğinizin yatırımcıların da ilgisini çeker.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan