Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek

5 Nisan 2017
Sinan Oypan

Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Yatırım nasıl alınır?

Girişimcilik sektöründe yatırımcılarla olan ilişkiler oldukça önemlidir. Girişimciler, şirketlerini büyütmek ve işleri daha hızlı bir şekilde yürütmek için sermayeye ihtiyaç duyarlar ve bu noktada da yatırımcılar devreye girer.

Tabii ki yatırımcılar bir girişime yatırım yapmadan önce bir takım araştırmalar yapıyorlar ve yatırım yapacak doğru girişimi bulmaya çalışıyorlar. Girişimcilik sektörünün büyümesiyle beraber, yatırımcıların kapısı bir hayli sık çalınmaya başladı ve bu nedenle de yatırımcıların işi de bir hayli zorlaşmaya başlıyor.

Yatırım görüşmeleri yaparken, yatırımcıların dikkatini çekmek için yapmanız gereken bazı çalışmalar bulunuyor. Yaptığınız ön çalışmalarla onları kendi girişiminize çekmeniz gerekiyor. Tabii ki unutulmaması gereken bir detay da her yatırımcının beklentisi farklı olabiliyor. Bu sebeple de tek bir strateji üzerinden ilerlemek istediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

Bilinen bir sektörde olmak

Kimi zaman yatırımcılar bilmedikleri bir alana yatırım yaparak, risk almak istemezler. Bu sebeple de bildikleri alanlarda olmak ve tanıdıkları sektörlere yönelmek isteyebilirler. Eğer girişiminiz bilinen, talebin olduğu, aynı zamanda uzun vadede de yatırım getirisi sağlayacak bir bir sektörde yer alıyorsa, bilmedikleri alanlarda risk almak istemeyen yatırımcılara ulaşabilirsiniz.

Orijinal bir fikrinizin olması

Bazı yatırımcılar da daha önceden benzeri olmayan ya da sektörde bir örneği olmayan, farklı girişimlere yatırım yapmak isterler. Yeni bir sektör olsa da doğru iş modeli ve potansiyel pazar payı ile bu şekilde düşünen yatırımcılara ulaşma şansınız yüksek olacaktır. Orijinal olmanız ve pazarda iyi bir yere sahip olmanız, yatırımcıların size ulaşmasına da yardımcı olabilecek bir özelliktir.

Güçlü bir ekibinizin olması

Girişimler, işin arkasında duran ekipleri kadar başarılı olabilirler. Yaptığı işi bilen, tecrübeli ve sektördeki dinamikleri iyi okuyarak, gerekli adımları adan bir ekibinizin olması, yatırımcıların dikkatini çeker. Yatırımcılar yaptığı işi bilen kişilerle çalışmayı tercih edeceklerdir. Bu sebeple de yatırım yapmadan önce, potansiyel girişimlerin ekiplerini de incelerler. Sağlam bir ekip kurmanız ve doğru insanlarla ortak olmanız, yatırımcıların dikkatini çeker.

Pazarda iyi bir paya sahip olmak

Girişiminizin pazar payı da yatırımcıların dikkatini çekecek özelliklerden biridir. Pazarda iyi bir yerinizin olması, belli bir müşteri tabanınızın olması, rekabette iyi durumda olmanız yatırımcıların girişiminize ilgi göstermene yardımcı olur. Çünkü çoğu zaman yapılan yatırımların amacı, bu yatırımların maddi olarak bir karşılığını almak olduğu için, yatırımcılar da kendi yatırım getirilerini hesaplar. Pazar payınızın yüksek olması, yatırımcılar için de iyi bir fırsattır.

İyi bir iş planı

Kapsamlı bir iş planınızın olması da oldukça önemli. Bu plan içerisinde satış, pazarlama, mali planlarınız, kısa ve uzun vade hedefleriniz de olacağı için, yatırımcılarla yapacağınız görüşmelerde onlara detaylı bir şekilde tüm iş planınızı sunabilirsiniz.

Görüşmeler öncesinde hazırlıklı olmanız ve özellikle uzun vade planlarınız ile yatırımcıların karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekme konusunda size yardımcı olacaktır.

Detaylı bir iş planı hazırlamak istiyorsanız aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır?

Hizmet kalitenizin ve müşteri memnuniyetinizin yüksek olması

Hizmet kalitenizin yüksek olması, müşteri memnuniyetinizi de doğrudan artıracaktır. Sektörde bu koşulları en iyi sağlayan firma olmanız da yatırımcılarla olan görüşmelerinizde size artı bir değer katacaktır. Müşteri memnuniyetinizin yüksek olması, pazardaki payınızı da artırmak için kullanabileceğiniz stratejilerden biri. Müşterilerinize kaliteli bir hizmet sunuyor oluşunuz da işinizi iyi yaptığını göstereceği için yatırımcıların dikkatini çekebilir.

Networkünüzü geliştirin

Sektörünüzde bilinen bir isim olmanız ve çevrenizdeki kişilerin sayısını artırmanız da yatırımcıların ilgisini çekmek için iyi bir yöntem olacaktır. Kendi networkünüzü oluşturmalı ve sektördeki diğer kişilerle iyi bir iletişim içinde olmalısınız. İnsanların sizin çalışmalarınızı bilmeleri de önemlidir.

“Yatırım

Aynı zamanda networkünüzü geniş tutmanız, farklı kişilere de ulaşmanıza yardımcı olacağı için, yatırımcılara ulaşmanızı da kolaylaştırabilir.

İnsanların sizi ve yaptığınız işi tanımaları, sizin hakkınızda konuşulmasına da sebep olabilir. İşinizi iyi yapıyorsanız ve iyi iletişim kurabiliyorsanız ulaşacağınız kişilerin sayısını önemli ölçüde artırırsınız. Sektördeki bilinirliğinizin yatırımcıların da ilgisini çeker.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi