Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek

5 Nisan 2017
Sinan Oypan

Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Yatırım nasıl alınır?

Girişimcilik sektöründe yatırımcılarla olan ilişkiler oldukça önemlidir. Girişimciler, şirketlerini büyütmek ve işleri daha hızlı bir şekilde yürütmek için sermayeye ihtiyaç duyarlar ve bu noktada da yatırımcılar devreye girer.

Tabii ki yatırımcılar bir girişime yatırım yapmadan önce bir takım araştırmalar yapıyorlar ve yatırım yapacak doğru girişimi bulmaya çalışıyorlar. Girişimcilik sektörünün büyümesiyle beraber, yatırımcıların kapısı bir hayli sık çalınmaya başladı ve bu nedenle de yatırımcıların işi de bir hayli zorlaşmaya başlıyor.

Yatırım görüşmeleri yaparken, yatırımcıların dikkatini çekmek için yapmanız gereken bazı çalışmalar bulunuyor. Yaptığınız ön çalışmalarla onları kendi girişiminize çekmeniz gerekiyor. Tabii ki unutulmaması gereken bir detay da her yatırımcının beklentisi farklı olabiliyor. Bu sebeple de tek bir strateji üzerinden ilerlemek istediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

Bilinen bir sektörde olmak

Kimi zaman yatırımcılar bilmedikleri bir alana yatırım yaparak, risk almak istemezler. Bu sebeple de bildikleri alanlarda olmak ve tanıdıkları sektörlere yönelmek isteyebilirler. Eğer girişiminiz bilinen, talebin olduğu, aynı zamanda uzun vadede de yatırım getirisi sağlayacak bir bir sektörde yer alıyorsa, bilmedikleri alanlarda risk almak istemeyen yatırımcılara ulaşabilirsiniz.

Orijinal bir fikrinizin olması

Bazı yatırımcılar da daha önceden benzeri olmayan ya da sektörde bir örneği olmayan, farklı girişimlere yatırım yapmak isterler. Yeni bir sektör olsa da doğru iş modeli ve potansiyel pazar payı ile bu şekilde düşünen yatırımcılara ulaşma şansınız yüksek olacaktır. Orijinal olmanız ve pazarda iyi bir yere sahip olmanız, yatırımcıların size ulaşmasına da yardımcı olabilecek bir özelliktir.

Güçlü bir ekibinizin olması

Girişimler, işin arkasında duran ekipleri kadar başarılı olabilirler. Yaptığı işi bilen, tecrübeli ve sektördeki dinamikleri iyi okuyarak, gerekli adımları adan bir ekibinizin olması, yatırımcıların dikkatini çeker. Yatırımcılar yaptığı işi bilen kişilerle çalışmayı tercih edeceklerdir. Bu sebeple de yatırım yapmadan önce, potansiyel girişimlerin ekiplerini de incelerler. Sağlam bir ekip kurmanız ve doğru insanlarla ortak olmanız, yatırımcıların dikkatini çeker.

Pazarda iyi bir paya sahip olmak

Girişiminizin pazar payı da yatırımcıların dikkatini çekecek özelliklerden biridir. Pazarda iyi bir yerinizin olması, belli bir müşteri tabanınızın olması, rekabette iyi durumda olmanız yatırımcıların girişiminize ilgi göstermene yardımcı olur. Çünkü çoğu zaman yapılan yatırımların amacı, bu yatırımların maddi olarak bir karşılığını almak olduğu için, yatırımcılar da kendi yatırım getirilerini hesaplar. Pazar payınızın yüksek olması, yatırımcılar için de iyi bir fırsattır.

İyi bir iş planı

Kapsamlı bir iş planınızın olması da oldukça önemli. Bu plan içerisinde satış, pazarlama, mali planlarınız, kısa ve uzun vade hedefleriniz de olacağı için, yatırımcılarla yapacağınız görüşmelerde onlara detaylı bir şekilde tüm iş planınızı sunabilirsiniz.

Görüşmeler öncesinde hazırlıklı olmanız ve özellikle uzun vade planlarınız ile yatırımcıların karşısına çıkmanız, onların ilgisini çekme konusunda size yardımcı olacaktır.

Detaylı bir iş planı hazırlamak istiyorsanız aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır?

Hizmet kalitenizin ve müşteri memnuniyetinizin yüksek olması

Hizmet kalitenizin yüksek olması, müşteri memnuniyetinizi de doğrudan artıracaktır. Sektörde bu koşulları en iyi sağlayan firma olmanız da yatırımcılarla olan görüşmelerinizde size artı bir değer katacaktır. Müşteri memnuniyetinizin yüksek olması, pazardaki payınızı da artırmak için kullanabileceğiniz stratejilerden biri. Müşterilerinize kaliteli bir hizmet sunuyor oluşunuz da işinizi iyi yaptığını göstereceği için yatırımcıların dikkatini çekebilir.

Networkünüzü geliştirin

Sektörünüzde bilinen bir isim olmanız ve çevrenizdeki kişilerin sayısını artırmanız da yatırımcıların ilgisini çekmek için iyi bir yöntem olacaktır. Kendi networkünüzü oluşturmalı ve sektördeki diğer kişilerle iyi bir iletişim içinde olmalısınız. İnsanların sizin çalışmalarınızı bilmeleri de önemlidir.

“Yatırım

Aynı zamanda networkünüzü geniş tutmanız, farklı kişilere de ulaşmanıza yardımcı olacağı için, yatırımcılara ulaşmanızı da kolaylaştırabilir.

İnsanların sizi ve yaptığınız işi tanımaları, sizin hakkınızda konuşulmasına da sebep olabilir. İşinizi iyi yapıyorsanız ve iyi iletişim kurabiliyorsanız ulaşacağınız kişilerin sayısını önemli ölçüde artırırsınız. Sektördeki bilinirliğinizin yatırımcıların da ilgisini çeker.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan