Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi zaman yatırımcılarla beraber çalışmak ve yatırım almak şirketinize ciddi zararlar verebilir.

Bunun da tabii ki farklı sebepleri bulunuyor. İşler her zaman beklediğiniz gibi gitmeyebilir ve bunun sonucunda da yaptığınız anlaşmayı bozamayacağınız için, istemediğiniz durumlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz. Peki, yatırımcılarla çalışmak ve yatırım almak şirketinize nasıl hasar verebilir?

Şirketiniz hızlı büyümeye hazır olmayabilir

Yatırım aldıktan sonra şirketinize gelen sermaye ile beraber, işiniz yeni bir sürece girecektir. Yatırım sonrasında, yatırımcılar şirketinizin daha hızlı bir şekilde büyümesini isteyebilirler. Bu durumda da iş yükünüz artacağı gibi, yeni personel alımlarına ihtiyaç duyacaksınızdır.

Yapılan tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla beraber operasyonel yükünüzde artacaktır. Bir yandan da üretim kapasitenizi de artırmanız gerekecektir; çünkü gelen talepler de artmış olacaktır.

Eğer altyapınız bu büyümeye müsait değilse bir anda, işler karmaşık bir hal almaya başlayabilir. Üretim kapasitenizi artıramadığınız için talepleri karşılayamayabilir; elinizdeki personel yeterli olmadığı için işleri yetiştiremeyebilir ya da operasyonel eksiklikler nedeniyle bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz.

Yatırım görüşmeleri yaparken, bu konulara özellikle dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Yatırımcınızın sizden beklentilerini iyi bir şekilde bilmeniz ve bu tür hızlı büyüme senaryolarına hazırlıklı olmanız gerekir.

Yatırımcılarınızın beklentilerini karşılamak zorunda kalırsınız

Yatırımcınızın beklentileri, sizin beklentilerinizden daha önemli bir hal almaya başlayabilir. Maddi olarak destek sunduklarından dolayı, yatırımcınızın sizden ve işinizden bazı beklentileri olacaktır. İlk önceliğiniz de bu beklentileri karşılamak olacağı için, kendi beklentilerinizi ve planlarınızı ikinci plana bırakmak zorunda kalabilirsiniz.

Yapılan yatırımların geri dönüşünün alınması için, yatırımcınız sizin planlarınızdan daha farklı bir şekilde işe yaklaşmaya başlayabilir ve sizin daha hızlı sonuçlar almanızı isteyebilir. Bu durumda da bu beklentileri karşılamanız gerekir.

Yeni patronunuzla anlaşmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz

Sermaye yatırımı aldığınızda yatırımcınızla artık bir patron ilişkiniz olabilir. Yatırımcınız olsa da ortaya belli bir sermaye koyduğu için, artık onun da fikirlerini dinlemeniz gerekecektir. Bu durumda da benzer düşünce yapılarınızın ve beklentilerinizin olması bir hayli önemli.

İşlerin yapılış şekli ve şirket hakkında vizyonunuzda tutarsızlıkların olması, bir takım iletişim sorunlarına neden olacaktır. Yatırımcınızla anlaşamamaya başlamanız da devamlı olarak sorunların ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu anlaşmazlıkların devamlı olması da artık bir süre sonra işlerin yürümemesine neden olacağı için, istemediğiniz olumsuz durumlarla baş etmek zorunda kalmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın