Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi zaman yatırımcılarla beraber çalışmak ve yatırım almak şirketinize ciddi zararlar verebilir.

Bunun da tabii ki farklı sebepleri bulunuyor. İşler her zaman beklediğiniz gibi gitmeyebilir ve bunun sonucunda da yaptığınız anlaşmayı bozamayacağınız için, istemediğiniz durumlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz. Peki, yatırımcılarla çalışmak ve yatırım almak şirketinize nasıl hasar verebilir?

Şirketiniz hızlı büyümeye hazır olmayabilir

Yatırım aldıktan sonra şirketinize gelen sermaye ile beraber, işiniz yeni bir sürece girecektir. Yatırım sonrasında, yatırımcılar şirketinizin daha hızlı bir şekilde büyümesini isteyebilirler. Bu durumda da iş yükünüz artacağı gibi, yeni personel alımlarına ihtiyaç duyacaksınızdır.

Yapılan tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla beraber operasyonel yükünüzde artacaktır. Bir yandan da üretim kapasitenizi de artırmanız gerekecektir; çünkü gelen talepler de artmış olacaktır.

Eğer altyapınız bu büyümeye müsait değilse bir anda, işler karmaşık bir hal almaya başlayabilir. Üretim kapasitenizi artıramadığınız için talepleri karşılayamayabilir; elinizdeki personel yeterli olmadığı için işleri yetiştiremeyebilir ya da operasyonel eksiklikler nedeniyle bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz.

Yatırım görüşmeleri yaparken, bu konulara özellikle dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Yatırımcınızın sizden beklentilerini iyi bir şekilde bilmeniz ve bu tür hızlı büyüme senaryolarına hazırlıklı olmanız gerekir.

Yatırımcılarınızın beklentilerini karşılamak zorunda kalırsınız

Yatırımcınızın beklentileri, sizin beklentilerinizden daha önemli bir hal almaya başlayabilir. Maddi olarak destek sunduklarından dolayı, yatırımcınızın sizden ve işinizden bazı beklentileri olacaktır. İlk önceliğiniz de bu beklentileri karşılamak olacağı için, kendi beklentilerinizi ve planlarınızı ikinci plana bırakmak zorunda kalabilirsiniz.

Yapılan yatırımların geri dönüşünün alınması için, yatırımcınız sizin planlarınızdan daha farklı bir şekilde işe yaklaşmaya başlayabilir ve sizin daha hızlı sonuçlar almanızı isteyebilir. Bu durumda da bu beklentileri karşılamanız gerekir.

Yeni patronunuzla anlaşmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz

Sermaye yatırımı aldığınızda yatırımcınızla artık bir patron ilişkiniz olabilir. Yatırımcınız olsa da ortaya belli bir sermaye koyduğu için, artık onun da fikirlerini dinlemeniz gerekecektir. Bu durumda da benzer düşünce yapılarınızın ve beklentilerinizin olması bir hayli önemli.

İşlerin yapılış şekli ve şirket hakkında vizyonunuzda tutarsızlıkların olması, bir takım iletişim sorunlarına neden olacaktır. Yatırımcınızla anlaşamamaya başlamanız da devamlı olarak sorunların ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu anlaşmazlıkların devamlı olması da artık bir süre sonra işlerin yürümemesine neden olacağı için, istemediğiniz olumsuz durumlarla baş etmek zorunda kalmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin