Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

27 Ocak 2017
Sinan Oypan

Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi zaman yatırımcılarla beraber çalışmak ve yatırım almak şirketinize ciddi zararlar verebilir.

Bunun da tabii ki farklı sebepleri bulunuyor. İşler her zaman beklediğiniz gibi gitmeyebilir ve bunun sonucunda da yaptığınız anlaşmayı bozamayacağınız için, istemediğiniz durumlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz. Peki, yatırımcılarla çalışmak ve yatırım almak şirketinize nasıl hasar verebilir?

Şirketiniz hızlı büyümeye hazır olmayabilir

Yatırım aldıktan sonra şirketinize gelen sermaye ile beraber, işiniz yeni bir sürece girecektir. Yatırım sonrasında, yatırımcılar şirketinizin daha hızlı bir şekilde büyümesini isteyebilirler. Bu durumda da iş yükünüz artacağı gibi, yeni personel alımlarına ihtiyaç duyacaksınızdır.

Yapılan tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla beraber operasyonel yükünüzde artacaktır. Bir yandan da üretim kapasitenizi de artırmanız gerekecektir; çünkü gelen talepler de artmış olacaktır.

Eğer altyapınız bu büyümeye müsait değilse bir anda, işler karmaşık bir hal almaya başlayabilir. Üretim kapasitenizi artıramadığınız için talepleri karşılayamayabilir; elinizdeki personel yeterli olmadığı için işleri yetiştiremeyebilir ya da operasyonel eksiklikler nedeniyle bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz.

Yatırım görüşmeleri yaparken, bu konulara özellikle dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Yatırımcınızın sizden beklentilerini iyi bir şekilde bilmeniz ve bu tür hızlı büyüme senaryolarına hazırlıklı olmanız gerekir.

Yatırımcılarınızın beklentilerini karşılamak zorunda kalırsınız

Yatırımcınızın beklentileri, sizin beklentilerinizden daha önemli bir hal almaya başlayabilir. Maddi olarak destek sunduklarından dolayı, yatırımcınızın sizden ve işinizden bazı beklentileri olacaktır. İlk önceliğiniz de bu beklentileri karşılamak olacağı için, kendi beklentilerinizi ve planlarınızı ikinci plana bırakmak zorunda kalabilirsiniz.

Yapılan yatırımların geri dönüşünün alınması için, yatırımcınız sizin planlarınızdan daha farklı bir şekilde işe yaklaşmaya başlayabilir ve sizin daha hızlı sonuçlar almanızı isteyebilir. Bu durumda da bu beklentileri karşılamanız gerekir.

Yeni patronunuzla anlaşmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz

Sermaye yatırımı aldığınızda yatırımcınızla artık bir patron ilişkiniz olabilir. Yatırımcınız olsa da ortaya belli bir sermaye koyduğu için, artık onun da fikirlerini dinlemeniz gerekecektir. Bu durumda da benzer düşünce yapılarınızın ve beklentilerinizin olması bir hayli önemli.

İşlerin yapılış şekli ve şirket hakkında vizyonunuzda tutarsızlıkların olması, bir takım iletişim sorunlarına neden olacaktır. Yatırımcınızla anlaşamamaya başlamanız da devamlı olarak sorunların ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu anlaşmazlıkların devamlı olması da artık bir süre sonra işlerin yürümemesine neden olacağı için, istemediğiniz olumsuz durumlarla baş etmek zorunda kalmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers