fbpx

Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar

Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi zaman yatırımcılarla beraber çalışmak ve yatırım almak şirketinize ciddi zararlar verebilir.

Bunun da tabii ki farklı sebepleri bulunuyor. İşler her zaman beklediğiniz gibi gitmeyebilir ve bunun sonucunda da yaptığınız anlaşmayı bozamayacağınız için, istemediğiniz durumlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz. Peki, yatırımcılarla çalışmak ve yatırım almak şirketinize nasıl hasar verebilir?

Şirketiniz hızlı büyümeye hazır olmayabilir

Yatırım aldıktan sonra şirketinize gelen sermaye ile beraber, işiniz yeni bir sürece girecektir. Yatırım sonrasında, yatırımcılar şirketinizin daha hızlı bir şekilde büyümesini isteyebilirler. Bu durumda da iş yükünüz artacağı gibi, yeni personel alımlarına ihtiyaç duyacaksınızdır.

Yapılan tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla beraber operasyonel yükünüzde artacaktır. Bir yandan da üretim kapasitenizi de artırmanız gerekecektir; çünkü gelen talepler de artmış olacaktır.

Eğer altyapınız bu büyümeye müsait değilse bir anda, işler karmaşık bir hal almaya başlayabilir. Üretim kapasitenizi artıramadığınız için talepleri karşılayamayabilir; elinizdeki personel yeterli olmadığı için işleri yetiştiremeyebilir ya da operasyonel eksiklikler nedeniyle bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz.

Yatırım görüşmeleri yaparken, bu konulara özellikle dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Yatırımcınızın sizden beklentilerini iyi bir şekilde bilmeniz ve bu tür hızlı büyüme senaryolarına hazırlıklı olmanız gerekir.

Yatırımcılarınızın beklentilerini karşılamak zorunda kalırsınız

Yatırımcınızın beklentileri, sizin beklentilerinizden daha önemli bir hal almaya başlayabilir. Maddi olarak destek sunduklarından dolayı, yatırımcınızın sizden ve işinizden bazı beklentileri olacaktır. İlk önceliğiniz de bu beklentileri karşılamak olacağı için, kendi beklentilerinizi ve planlarınızı ikinci plana bırakmak zorunda kalabilirsiniz.

Yapılan yatırımların geri dönüşünün alınması için, yatırımcınız sizin planlarınızdan daha farklı bir şekilde işe yaklaşmaya başlayabilir ve sizin daha hızlı sonuçlar almanızı isteyebilir. Bu durumda da bu beklentileri karşılamanız gerekir.

Yeni patronunuzla anlaşmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz

Sermaye yatırımı aldığınızda yatırımcınızla artık bir patron ilişkiniz olabilir. Yatırımcınız olsa da ortaya belli bir sermaye koyduğu için, artık onun da fikirlerini dinlemeniz gerekecektir. Bu durumda da benzer düşünce yapılarınızın ve beklentilerinizin olması bir hayli önemli.

İşlerin yapılış şekli ve şirket hakkında vizyonunuzda tutarsızlıkların olması, bir takım iletişim sorunlarına neden olacaktır. Yatırımcınızla anlaşamamaya başlamanız da devamlı olarak sorunların ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu anlaşmazlıkların devamlı olması da artık bir süre sonra işlerin yürümemesine neden olacağı için, istemediğiniz olumsuz durumlarla baş etmek zorunda kalmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan