Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

20 Ekim 2017
Sinan Oypan

Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan görüşmelere de hazır olmak gerekiyor. Yatırımcılar farklı sektörlerdeki farklı girişimlere yatırım yapıyor olsalar da, bu görüşmelerde çoğunlukla girişimlere belli sorular yöneltiyorlar. Bu sorular girişimin hikayesini, nasıl bir iş modeli olduğunu ve girişimin geleceğini görmelerini sağlayacak olan sorular oluyor. Bu rehberimizde de yatırım almak isteyen girişimcilere, görüşmelerde yöneltilecek 5 soruyu ele alacağız.

Yatırım almak isteyen girişimciler dikkat!

Ürününüz hangi problemi çözüyor? Pazarın ihtiyacını karşılayabiliyor mu?

Yatırım görüşmelerinde sorulacak başlıcak sorulardan biri ürünün, tüketicilerin hangi sorununu çözdüğü olacaktır. Bir sorunu çözmeyen ve tüketicilerin hayatını kolaylaştırmayan ya da tüketicilerin hayatına bir farklılık katmayan ürünler yatırımcıların dikkatini çekmeyecektir. İş modeliniz ya da iş planınız harika olabilir; ancak ürününüz bir farklılık yaratarak tüketicilerin bir sorununu çözerek, pazardaki ihtiyacı karşılamıyorsa yatırımcıların dikkatini çekemezsiniz.

Pazarın büyüklüğü ne kadar?

Yatırımcılar küçük ya da potansiyeli olmayan bir pazara giriş yapmak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de yer aldığınız pazarla ilgili detaylı bilgiler isteyeceklerdir. Bunu da pazarın büyüklüğünü size sorarak öğrenmek isteyeceklerdir. Yer aldığınız pazarı iyi tanımak, potansiyelini bilmek ve bunu yatırım görüşmelerinde en iyi şekilde karşıtarafa anlatmalısınız.

Yer aldığınız pazar küçük dahi olsa eğer potansiyeli olan bir pazarsa ve bunu iyi bir şekilde açıklayabilirseniz, potansiyeli olan pazarlara giriş yapmak yatırımcılara cazip gelebilir.

Şirketiniz şu an nasıl para kazanıyor? Gelecekte nasıl para kazanacak?

Finansal değerleriniz de yatırımcılar için bir hayli önemlidir. Şirketin mevcut karlılık durumunu bilmek ve uzun vadede şirketin para kazanmak için neler yapacağını öğrenmek isterler. Bu sebeple de bir finansal raporunuzun ve öngörünüzün olması gerekmektedir. Şirketinizin mali durumunu, uzun vadede şirketinizin karlılık oranını nasıl artırmayı düşündüğünüzü de yatırım görüşmelerinde anlatmaya hazır olmalısınız.

Finansal olarak bir geleceği olmayan firmalar da yatırımcıların ilgisini yeterince çekmeyeceği için, mevcut finansal durumunuzu ve gelecekteki planlarınızı detaylı bir şekilde yansıtmanız faydalı olacaktır.

Pazardaki rekabet durumu nedir ve pazara giriş maliyetleri ne kadar?

Bir diğer önemli konu ise pazardaki rekabet durumudur. Pazarda çok fazla büyük ve hacimli firmanın olması, pastanın büyük payının bu firmalarda olduğu anlamına gelecektir. Bu rekabetle yarışmak ve öne çıkmak için de yatırımcıların pazara giriş maliyetlerini bilmeleri gerekebilir.

Rekabetin yüksek olduğu pazarlar riskli pazarlardır ve pazara giriş maliyetlerini yükseltir. Bu sebeple de yatırımcıların iş modelinize ve ürününüze gerçekten inanması gerekir. Aksi takdirde risk payının yüksek olması yatırım görüşmelerinin olumsuz sonuçlanmasına neden olabilir.

“Yatırım

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi var mı?

Başarılı girişimlerin arkasında iyi bir ekip bulunur ve yatırımcılar da bunu bilmektedirler. İş modeli ve ürün ne kadar iyi olursa olsun, iyi bir yönetici ekibin olmaması yanlış adımların atılarak işin gelişememesine ve potansiyelini kaybetmesine neden olur.

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi olması, kendi alanlarında uzmanlıklarının olması girişime artı katar. Yatırımcılarla görüşürken size ekibinizle ilgili sorular da soracaklardır. Ekibinizin iş deneyimi ve yetenekleri bu noktada oldukça önemlidir. Görüşmelerde ekibinizle ilgili sorular yöneltildiğinde, ekibinizi iyi bir şekilde anlatarak, tecrübelerini yatırımcılara aktarmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan