Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan görüşmelere de hazır olmak gerekiyor. Yatırımcılar farklı sektörlerdeki farklı girişimlere yatırım yapıyor olsalar da, bu görüşmelerde çoğunlukla girişimlere belli sorular yöneltiyorlar. Bu sorular girişimin hikayesini, nasıl bir iş modeli olduğunu ve girişimin geleceğini görmelerini sağlayacak olan sorular oluyor. Bu rehberimizde de yatırım almak isteyen girişimcilere, görüşmelerde yöneltilecek 5 soruyu ele alacağız.

Yatırım almak isteyen girişimciler dikkat!

Ürününüz hangi problemi çözüyor? Pazarın ihtiyacını karşılayabiliyor mu?

Yatırım görüşmelerinde sorulacak başlıcak sorulardan biri ürünün, tüketicilerin hangi sorununu çözdüğü olacaktır. Bir sorunu çözmeyen ve tüketicilerin hayatını kolaylaştırmayan ya da tüketicilerin hayatına bir farklılık katmayan ürünler yatırımcıların dikkatini çekmeyecektir. İş modeliniz ya da iş planınız harika olabilir; ancak ürününüz bir farklılık yaratarak tüketicilerin bir sorununu çözerek, pazardaki ihtiyacı karşılamıyorsa yatırımcıların dikkatini çekemezsiniz.

Pazarın büyüklüğü ne kadar?

Yatırımcılar küçük ya da potansiyeli olmayan bir pazara giriş yapmak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de yer aldığınız pazarla ilgili detaylı bilgiler isteyeceklerdir. Bunu da pazarın büyüklüğünü size sorarak öğrenmek isteyeceklerdir. Yer aldığınız pazarı iyi tanımak, potansiyelini bilmek ve bunu yatırım görüşmelerinde en iyi şekilde karşıtarafa anlatmalısınız.

Yer aldığınız pazar küçük dahi olsa eğer potansiyeli olan bir pazarsa ve bunu iyi bir şekilde açıklayabilirseniz, potansiyeli olan pazarlara giriş yapmak yatırımcılara cazip gelebilir.

Şirketiniz şu an nasıl para kazanıyor? Gelecekte nasıl para kazanacak?

Finansal değerleriniz de yatırımcılar için bir hayli önemlidir. Şirketin mevcut karlılık durumunu bilmek ve uzun vadede şirketin para kazanmak için neler yapacağını öğrenmek isterler. Bu sebeple de bir finansal raporunuzun ve öngörünüzün olması gerekmektedir. Şirketinizin mali durumunu, uzun vadede şirketinizin karlılık oranını nasıl artırmayı düşündüğünüzü de yatırım görüşmelerinde anlatmaya hazır olmalısınız.

Finansal olarak bir geleceği olmayan firmalar da yatırımcıların ilgisini yeterince çekmeyeceği için, mevcut finansal durumunuzu ve gelecekteki planlarınızı detaylı bir şekilde yansıtmanız faydalı olacaktır.

Pazardaki rekabet durumu nedir ve pazara giriş maliyetleri ne kadar?

Bir diğer önemli konu ise pazardaki rekabet durumudur. Pazarda çok fazla büyük ve hacimli firmanın olması, pastanın büyük payının bu firmalarda olduğu anlamına gelecektir. Bu rekabetle yarışmak ve öne çıkmak için de yatırımcıların pazara giriş maliyetlerini bilmeleri gerekebilir.

Rekabetin yüksek olduğu pazarlar riskli pazarlardır ve pazara giriş maliyetlerini yükseltir. Bu sebeple de yatırımcıların iş modelinize ve ürününüze gerçekten inanması gerekir. Aksi takdirde risk payının yüksek olması yatırım görüşmelerinin olumsuz sonuçlanmasına neden olabilir.

“Yatırım

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi var mı?

Başarılı girişimlerin arkasında iyi bir ekip bulunur ve yatırımcılar da bunu bilmektedirler. İş modeli ve ürün ne kadar iyi olursa olsun, iyi bir yönetici ekibin olmaması yanlış adımların atılarak işin gelişememesine ve potansiyelini kaybetmesine neden olur.

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi olması, kendi alanlarında uzmanlıklarının olması girişime artı katar. Yatırımcılarla görüşürken size ekibinizle ilgili sorular da soracaklardır. Ekibinizin iş deneyimi ve yetenekleri bu noktada oldukça önemlidir. Görüşmelerde ekibinizle ilgili sorular yöneltildiğinde, ekibinizi iyi bir şekilde anlatarak, tecrübelerini yatırımcılara aktarmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Markethinkers
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için Trendyol mağaza açma, satışları artırmak için önemli bir adımdır....
23 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın