Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan görüşmelere de hazır olmak gerekiyor. Yatırımcılar farklı sektörlerdeki farklı girişimlere yatırım yapıyor olsalar da, bu görüşmelerde çoğunlukla girişimlere belli sorular yöneltiyorlar. Bu sorular girişimin hikayesini, nasıl bir iş modeli olduğunu ve girişimin geleceğini görmelerini sağlayacak olan sorular oluyor. Bu rehberimizde de yatırım almak isteyen girişimcilere, görüşmelerde yöneltilecek 5 soruyu ele alacağız.

Yatırım almak isteyen girişimciler dikkat!

Ürününüz hangi problemi çözüyor? Pazarın ihtiyacını karşılayabiliyor mu?

Yatırım görüşmelerinde sorulacak başlıcak sorulardan biri ürünün, tüketicilerin hangi sorununu çözdüğü olacaktır. Bir sorunu çözmeyen ve tüketicilerin hayatını kolaylaştırmayan ya da tüketicilerin hayatına bir farklılık katmayan ürünler yatırımcıların dikkatini çekmeyecektir. İş modeliniz ya da iş planınız harika olabilir; ancak ürününüz bir farklılık yaratarak tüketicilerin bir sorununu çözerek, pazardaki ihtiyacı karşılamıyorsa yatırımcıların dikkatini çekemezsiniz.

Pazarın büyüklüğü ne kadar?

Yatırımcılar küçük ya da potansiyeli olmayan bir pazara giriş yapmak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de yer aldığınız pazarla ilgili detaylı bilgiler isteyeceklerdir. Bunu da pazarın büyüklüğünü size sorarak öğrenmek isteyeceklerdir. Yer aldığınız pazarı iyi tanımak, potansiyelini bilmek ve bunu yatırım görüşmelerinde en iyi şekilde karşıtarafa anlatmalısınız.

Yer aldığınız pazar küçük dahi olsa eğer potansiyeli olan bir pazarsa ve bunu iyi bir şekilde açıklayabilirseniz, potansiyeli olan pazarlara giriş yapmak yatırımcılara cazip gelebilir.

Şirketiniz şu an nasıl para kazanıyor? Gelecekte nasıl para kazanacak?

Finansal değerleriniz de yatırımcılar için bir hayli önemlidir. Şirketin mevcut karlılık durumunu bilmek ve uzun vadede şirketin para kazanmak için neler yapacağını öğrenmek isterler. Bu sebeple de bir finansal raporunuzun ve öngörünüzün olması gerekmektedir. Şirketinizin mali durumunu, uzun vadede şirketinizin karlılık oranını nasıl artırmayı düşündüğünüzü de yatırım görüşmelerinde anlatmaya hazır olmalısınız.

Finansal olarak bir geleceği olmayan firmalar da yatırımcıların ilgisini yeterince çekmeyeceği için, mevcut finansal durumunuzu ve gelecekteki planlarınızı detaylı bir şekilde yansıtmanız faydalı olacaktır.

Pazardaki rekabet durumu nedir ve pazara giriş maliyetleri ne kadar?

Bir diğer önemli konu ise pazardaki rekabet durumudur. Pazarda çok fazla büyük ve hacimli firmanın olması, pastanın büyük payının bu firmalarda olduğu anlamına gelecektir. Bu rekabetle yarışmak ve öne çıkmak için de yatırımcıların pazara giriş maliyetlerini bilmeleri gerekebilir.

Rekabetin yüksek olduğu pazarlar riskli pazarlardır ve pazara giriş maliyetlerini yükseltir. Bu sebeple de yatırımcıların iş modelinize ve ürününüze gerçekten inanması gerekir. Aksi takdirde risk payının yüksek olması yatırım görüşmelerinin olumsuz sonuçlanmasına neden olabilir.

“Yatırım

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi var mı?

Başarılı girişimlerin arkasında iyi bir ekip bulunur ve yatırımcılar da bunu bilmektedirler. İş modeli ve ürün ne kadar iyi olursa olsun, iyi bir yönetici ekibin olmaması yanlış adımların atılarak işin gelişememesine ve potansiyelini kaybetmesine neden olur.

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi olması, kendi alanlarında uzmanlıklarının olması girişime artı katar. Yatırımcılarla görüşürken size ekibinizle ilgili sorular da soracaklardır. Ekibinizin iş deneyimi ve yetenekleri bu noktada oldukça önemlidir. Görüşmelerde ekibinizle ilgili sorular yöneltildiğinde, ekibinizi iyi bir şekilde anlatarak, tecrübelerini yatırımcılara aktarmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin