Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

20 Ekim 2017
Sinan Oypan

Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan görüşmelere de hazır olmak gerekiyor. Yatırımcılar farklı sektörlerdeki farklı girişimlere yatırım yapıyor olsalar da, bu görüşmelerde çoğunlukla girişimlere belli sorular yöneltiyorlar. Bu sorular girişimin hikayesini, nasıl bir iş modeli olduğunu ve girişimin geleceğini görmelerini sağlayacak olan sorular oluyor. Bu rehberimizde de yatırım almak isteyen girişimcilere, görüşmelerde yöneltilecek 5 soruyu ele alacağız.

Yatırım almak isteyen girişimciler dikkat!

Ürününüz hangi problemi çözüyor? Pazarın ihtiyacını karşılayabiliyor mu?

Yatırım görüşmelerinde sorulacak başlıcak sorulardan biri ürünün, tüketicilerin hangi sorununu çözdüğü olacaktır. Bir sorunu çözmeyen ve tüketicilerin hayatını kolaylaştırmayan ya da tüketicilerin hayatına bir farklılık katmayan ürünler yatırımcıların dikkatini çekmeyecektir. İş modeliniz ya da iş planınız harika olabilir; ancak ürününüz bir farklılık yaratarak tüketicilerin bir sorununu çözerek, pazardaki ihtiyacı karşılamıyorsa yatırımcıların dikkatini çekemezsiniz.

Pazarın büyüklüğü ne kadar?

Yatırımcılar küçük ya da potansiyeli olmayan bir pazara giriş yapmak istemeyeceklerdir. Bu sebeple de yer aldığınız pazarla ilgili detaylı bilgiler isteyeceklerdir. Bunu da pazarın büyüklüğünü size sorarak öğrenmek isteyeceklerdir. Yer aldığınız pazarı iyi tanımak, potansiyelini bilmek ve bunu yatırım görüşmelerinde en iyi şekilde karşıtarafa anlatmalısınız.

Yer aldığınız pazar küçük dahi olsa eğer potansiyeli olan bir pazarsa ve bunu iyi bir şekilde açıklayabilirseniz, potansiyeli olan pazarlara giriş yapmak yatırımcılara cazip gelebilir.

Şirketiniz şu an nasıl para kazanıyor? Gelecekte nasıl para kazanacak?

Finansal değerleriniz de yatırımcılar için bir hayli önemlidir. Şirketin mevcut karlılık durumunu bilmek ve uzun vadede şirketin para kazanmak için neler yapacağını öğrenmek isterler. Bu sebeple de bir finansal raporunuzun ve öngörünüzün olması gerekmektedir. Şirketinizin mali durumunu, uzun vadede şirketinizin karlılık oranını nasıl artırmayı düşündüğünüzü de yatırım görüşmelerinde anlatmaya hazır olmalısınız.

Finansal olarak bir geleceği olmayan firmalar da yatırımcıların ilgisini yeterince çekmeyeceği için, mevcut finansal durumunuzu ve gelecekteki planlarınızı detaylı bir şekilde yansıtmanız faydalı olacaktır.

Pazardaki rekabet durumu nedir ve pazara giriş maliyetleri ne kadar?

Bir diğer önemli konu ise pazardaki rekabet durumudur. Pazarda çok fazla büyük ve hacimli firmanın olması, pastanın büyük payının bu firmalarda olduğu anlamına gelecektir. Bu rekabetle yarışmak ve öne çıkmak için de yatırımcıların pazara giriş maliyetlerini bilmeleri gerekebilir.

Rekabetin yüksek olduğu pazarlar riskli pazarlardır ve pazara giriş maliyetlerini yükseltir. Bu sebeple de yatırımcıların iş modelinize ve ürününüze gerçekten inanması gerekir. Aksi takdirde risk payının yüksek olması yatırım görüşmelerinin olumsuz sonuçlanmasına neden olabilir.

“Yatırım

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi var mı?

Başarılı girişimlerin arkasında iyi bir ekip bulunur ve yatırımcılar da bunu bilmektedirler. İş modeli ve ürün ne kadar iyi olursa olsun, iyi bir yönetici ekibin olmaması yanlış adımların atılarak işin gelişememesine ve potansiyelini kaybetmesine neden olur.

Yönetici ekibinizin iş modeliyle ilgili tecrübesi olması, kendi alanlarında uzmanlıklarının olması girişime artı katar. Yatırımcılarla görüşürken size ekibinizle ilgili sorular da soracaklardır. Ekibinizin iş deneyimi ve yetenekleri bu noktada oldukça önemlidir. Görüşmelerde ekibinizle ilgili sorular yöneltildiğinde, ekibinizi iyi bir şekilde anlatarak, tecrübelerini yatırımcılara aktarmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan