Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

21 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların, pazarlama çalışmalarında bu hedef gruba yönelik de iletişim ve reklam stratejileri geliştirmeleri gerekir.

Yaşça büyük kitleler, doğal olarak genç ve orta yaş kesimden daha farklı bir bakış açısına sahiptirler ve bu sebeple de bu kişilere daha farklı bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bu rehberimizde de bu hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz yöntemlerden bahsedeceğiz.

Onların dilinden konuşun

Bu hedef kitlenin markalardan beklentisi biraz daha farklı olacaktır. Genç kitleden farklı olarak yaşça büyük kişiler, gençlerin kullandığı dile hakim olamayabilirler. Bu nedenlede pazarlama çalışmalarınızda trend sözcükleri, gençlerin kullandığı jargonu ve internette yaygın kullanılan ifadeleri kullanmamalısınız. Bu kişiler ne kadar internette aktif olarak vakit geçiriyor olsalar da bu jargona hakim olamayabilirler.

Bu hedef kitlenin alışkın olduğu ve rahat anlayacağı bir dil kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda bu kişileri daha iyi bir şekilde yakalamanıza yardımcı olur.

Beklentilerinin farklı olduğunu unutmayın

Yaşça büyük kişilerin beklentileri diğer yaş gruplarından farklı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda ürünü satmaya çalışmaktan çok, bu kişilerin bu ürünlere neden ihtiyaçları olduğunu vurgulamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yaşça büyük olan kişilerin öncelikli beklentisi işlevsellik olacağı için, ürünlerin nasıl göründüğünden çok, onların hangi problemlerini çözeceğine odaklanacaklardır. Genç kitleden farklı olarak, yaşça büyük kişiler satın alma kararlarını verirken işlevselliğe daha çok önem verdiği için, markalardan beklentileri de bu doğrultuda değişmektedir.

Kullanıcı deneyimini kolaylaştırın

İnternet üzerinde vakit geçirseler dahi yaşça büyük kişiler yine de mobil cihazları ya da e-ticaret sitelerinin kullanımı konusunda çok fazla bilgiye sahip olmayabilirler. Bu nedenle de e-ticaret siteniz, mobil uygulamanız ve mobil siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirerek, yaşça büyük kişilerin de rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir tasarım sunmanız oldukça önemlidir.

Satın alma kararlarını verebilmeleri için bu kişilerin ürünleri rahat bir şekilde inceleyebilmeleri gerekir. Bunu sağlamadığınız durumlarda hedef kitlenizi kaçırabilirsiniz.

Büyük ve anlaşılır görseller kullanın

Yaşça büyük kişiler ürünleri daha detaylı görmek isteyeceklerdir; bu sebeple de kullandığınız görsellerin önemi burada biraz daha öne çıkıyor. Anlaşılır görseller kullanarak, ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeniz, hedef kitlenizin ürünleri daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşıklıktan kaçıp sadeliğe odaklanın

Yaşça büyük kişilere pazarlama yaparken, verdiğiniz mesajların ve ürünlerinizin de kolay anlaşılabilir olması gerekir. Karmaşık, kullanımı zor ya da teknik olarak anlaşılması zor olan ürünler, yaşça büyük kişiler tarafından pek fazla tercih edilmeyecektir. Kullanımı kolay ve anlaşılır ürünler üzerine odaklanmak onların öncelikli tercihi olur. Buna ek olarak bu ürünleri tanıtırken de karmaşık mesajlar yerine, kolay anlaşılır mesajlar sunmak bu ürünleri daha kolay pazarlamanıza yardımcı olur.

Güvenlik konusuna ayrıca değinin

Yaşça büyük kullanıcılar internetten alışverişlerde güvenlik konusuna diğer yaş gruplarına kıyasla daha fazla önem vermektedirler. Bu sebeple de e-ticaret sitenizden alışverişlerde ne tür güvenlik önlemleri sunduğunuzu da bu kişilere farklı pazarlama çalışmalarıyla anlatabilirsiniz. Siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerine ikna etmeniz, bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan