
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların, pazarlama çalışmalarında bu hedef gruba yönelik de iletişim ve reklam stratejileri geliştirmeleri gerekir.
Yaşça büyük kitleler, doğal olarak genç ve orta yaş kesimden daha farklı bir bakış açısına sahiptirler ve bu sebeple de bu kişilere daha farklı bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bu rehberimizde de bu hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz yöntemlerden bahsedeceğiz.
Onların dilinden konuşun
Bu hedef kitlenin markalardan beklentisi biraz daha farklı olacaktır. Genç kitleden farklı olarak yaşça büyük kişiler, gençlerin kullandığı dile hakim olamayabilirler. Bu nedenlede pazarlama çalışmalarınızda trend sözcükleri, gençlerin kullandığı jargonu ve internette yaygın kullanılan ifadeleri kullanmamalısınız. Bu kişiler ne kadar internette aktif olarak vakit geçiriyor olsalar da bu jargona hakim olamayabilirler.
Bu hedef kitlenin alışkın olduğu ve rahat anlayacağı bir dil kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda bu kişileri daha iyi bir şekilde yakalamanıza yardımcı olur.
Beklentilerinin farklı olduğunu unutmayın
Yaşça büyük kişilerin beklentileri diğer yaş gruplarından farklı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda ürünü satmaya çalışmaktan çok, bu kişilerin bu ürünlere neden ihtiyaçları olduğunu vurgulamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yaşça büyük olan kişilerin öncelikli beklentisi işlevsellik olacağı için, ürünlerin nasıl göründüğünden çok, onların hangi problemlerini çözeceğine odaklanacaklardır. Genç kitleden farklı olarak, yaşça büyük kişiler satın alma kararlarını verirken işlevselliğe daha çok önem verdiği için, markalardan beklentileri de bu doğrultuda değişmektedir.
Kullanıcı deneyimini kolaylaştırın
İnternet üzerinde vakit geçirseler dahi yaşça büyük kişiler yine de mobil cihazları ya da e-ticaret sitelerinin kullanımı konusunda çok fazla bilgiye sahip olmayabilirler. Bu nedenle de e-ticaret siteniz, mobil uygulamanız ve mobil siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirerek, yaşça büyük kişilerin de rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir tasarım sunmanız oldukça önemlidir.
Satın alma kararlarını verebilmeleri için bu kişilerin ürünleri rahat bir şekilde inceleyebilmeleri gerekir. Bunu sağlamadığınız durumlarda hedef kitlenizi kaçırabilirsiniz.
Büyük ve anlaşılır görseller kullanın
Yaşça büyük kişiler ürünleri daha detaylı görmek isteyeceklerdir; bu sebeple de kullandığınız görsellerin önemi burada biraz daha öne çıkıyor. Anlaşılır görseller kullanarak, ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeniz, hedef kitlenizin ürünleri daha iyi anlamalarını sağlar.
Karmaşıklıktan kaçıp sadeliğe odaklanın
Yaşça büyük kişilere pazarlama yaparken, verdiğiniz mesajların ve ürünlerinizin de kolay anlaşılabilir olması gerekir. Karmaşık, kullanımı zor ya da teknik olarak anlaşılması zor olan ürünler, yaşça büyük kişiler tarafından pek fazla tercih edilmeyecektir. Kullanımı kolay ve anlaşılır ürünler üzerine odaklanmak onların öncelikli tercihi olur. Buna ek olarak bu ürünleri tanıtırken de karmaşık mesajlar yerine, kolay anlaşılır mesajlar sunmak bu ürünleri daha kolay pazarlamanıza yardımcı olur.
Güvenlik konusuna ayrıca değinin
Yaşça büyük kullanıcılar internetten alışverişlerde güvenlik konusuna diğer yaş gruplarına kıyasla daha fazla önem vermektedirler. Bu sebeple de e-ticaret sitenizden alışverişlerde ne tür güvenlik önlemleri sunduğunuzu da bu kişilere farklı pazarlama çalışmalarıyla anlatabilirsiniz. Siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerine ikna etmeniz, bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler