Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların, pazarlama çalışmalarında bu hedef gruba yönelik de iletişim ve reklam stratejileri geliştirmeleri gerekir.

Yaşça büyük kitleler, doğal olarak genç ve orta yaş kesimden daha farklı bir bakış açısına sahiptirler ve bu sebeple de bu kişilere daha farklı bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bu rehberimizde de bu hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz yöntemlerden bahsedeceğiz.

Onların dilinden konuşun

Bu hedef kitlenin markalardan beklentisi biraz daha farklı olacaktır. Genç kitleden farklı olarak yaşça büyük kişiler, gençlerin kullandığı dile hakim olamayabilirler. Bu nedenlede pazarlama çalışmalarınızda trend sözcükleri, gençlerin kullandığı jargonu ve internette yaygın kullanılan ifadeleri kullanmamalısınız. Bu kişiler ne kadar internette aktif olarak vakit geçiriyor olsalar da bu jargona hakim olamayabilirler.

Bu hedef kitlenin alışkın olduğu ve rahat anlayacağı bir dil kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda bu kişileri daha iyi bir şekilde yakalamanıza yardımcı olur.

Beklentilerinin farklı olduğunu unutmayın

Yaşça büyük kişilerin beklentileri diğer yaş gruplarından farklı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda ürünü satmaya çalışmaktan çok, bu kişilerin bu ürünlere neden ihtiyaçları olduğunu vurgulamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yaşça büyük olan kişilerin öncelikli beklentisi işlevsellik olacağı için, ürünlerin nasıl göründüğünden çok, onların hangi problemlerini çözeceğine odaklanacaklardır. Genç kitleden farklı olarak, yaşça büyük kişiler satın alma kararlarını verirken işlevselliğe daha çok önem verdiği için, markalardan beklentileri de bu doğrultuda değişmektedir.

Kullanıcı deneyimini kolaylaştırın

İnternet üzerinde vakit geçirseler dahi yaşça büyük kişiler yine de mobil cihazları ya da e-ticaret sitelerinin kullanımı konusunda çok fazla bilgiye sahip olmayabilirler. Bu nedenle de e-ticaret siteniz, mobil uygulamanız ve mobil siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirerek, yaşça büyük kişilerin de rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir tasarım sunmanız oldukça önemlidir.

Satın alma kararlarını verebilmeleri için bu kişilerin ürünleri rahat bir şekilde inceleyebilmeleri gerekir. Bunu sağlamadığınız durumlarda hedef kitlenizi kaçırabilirsiniz.

Büyük ve anlaşılır görseller kullanın

Yaşça büyük kişiler ürünleri daha detaylı görmek isteyeceklerdir; bu sebeple de kullandığınız görsellerin önemi burada biraz daha öne çıkıyor. Anlaşılır görseller kullanarak, ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeniz, hedef kitlenizin ürünleri daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşıklıktan kaçıp sadeliğe odaklanın

Yaşça büyük kişilere pazarlama yaparken, verdiğiniz mesajların ve ürünlerinizin de kolay anlaşılabilir olması gerekir. Karmaşık, kullanımı zor ya da teknik olarak anlaşılması zor olan ürünler, yaşça büyük kişiler tarafından pek fazla tercih edilmeyecektir. Kullanımı kolay ve anlaşılır ürünler üzerine odaklanmak onların öncelikli tercihi olur. Buna ek olarak bu ürünleri tanıtırken de karmaşık mesajlar yerine, kolay anlaşılır mesajlar sunmak bu ürünleri daha kolay pazarlamanıza yardımcı olur.

Güvenlik konusuna ayrıca değinin

Yaşça büyük kullanıcılar internetten alışverişlerde güvenlik konusuna diğer yaş gruplarına kıyasla daha fazla önem vermektedirler. Bu sebeple de e-ticaret sitenizden alışverişlerde ne tür güvenlik önlemleri sunduğunuzu da bu kişilere farklı pazarlama çalışmalarıyla anlatabilirsiniz. Siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerine ikna etmeniz, bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin