Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların, pazarlama çalışmalarında bu hedef gruba yönelik de iletişim ve reklam stratejileri geliştirmeleri gerekir.

Yaşça büyük kitleler, doğal olarak genç ve orta yaş kesimden daha farklı bir bakış açısına sahiptirler ve bu sebeple de bu kişilere daha farklı bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bu rehberimizde de bu hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz yöntemlerden bahsedeceğiz.

Onların dilinden konuşun

Bu hedef kitlenin markalardan beklentisi biraz daha farklı olacaktır. Genç kitleden farklı olarak yaşça büyük kişiler, gençlerin kullandığı dile hakim olamayabilirler. Bu nedenlede pazarlama çalışmalarınızda trend sözcükleri, gençlerin kullandığı jargonu ve internette yaygın kullanılan ifadeleri kullanmamalısınız. Bu kişiler ne kadar internette aktif olarak vakit geçiriyor olsalar da bu jargona hakim olamayabilirler.

Bu hedef kitlenin alışkın olduğu ve rahat anlayacağı bir dil kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda bu kişileri daha iyi bir şekilde yakalamanıza yardımcı olur.

Beklentilerinin farklı olduğunu unutmayın

Yaşça büyük kişilerin beklentileri diğer yaş gruplarından farklı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda ürünü satmaya çalışmaktan çok, bu kişilerin bu ürünlere neden ihtiyaçları olduğunu vurgulamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yaşça büyük olan kişilerin öncelikli beklentisi işlevsellik olacağı için, ürünlerin nasıl göründüğünden çok, onların hangi problemlerini çözeceğine odaklanacaklardır. Genç kitleden farklı olarak, yaşça büyük kişiler satın alma kararlarını verirken işlevselliğe daha çok önem verdiği için, markalardan beklentileri de bu doğrultuda değişmektedir.

Kullanıcı deneyimini kolaylaştırın

İnternet üzerinde vakit geçirseler dahi yaşça büyük kişiler yine de mobil cihazları ya da e-ticaret sitelerinin kullanımı konusunda çok fazla bilgiye sahip olmayabilirler. Bu nedenle de e-ticaret siteniz, mobil uygulamanız ve mobil siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirerek, yaşça büyük kişilerin de rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir tasarım sunmanız oldukça önemlidir.

Satın alma kararlarını verebilmeleri için bu kişilerin ürünleri rahat bir şekilde inceleyebilmeleri gerekir. Bunu sağlamadığınız durumlarda hedef kitlenizi kaçırabilirsiniz.

Büyük ve anlaşılır görseller kullanın

Yaşça büyük kişiler ürünleri daha detaylı görmek isteyeceklerdir; bu sebeple de kullandığınız görsellerin önemi burada biraz daha öne çıkıyor. Anlaşılır görseller kullanarak, ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeniz, hedef kitlenizin ürünleri daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşıklıktan kaçıp sadeliğe odaklanın

Yaşça büyük kişilere pazarlama yaparken, verdiğiniz mesajların ve ürünlerinizin de kolay anlaşılabilir olması gerekir. Karmaşık, kullanımı zor ya da teknik olarak anlaşılması zor olan ürünler, yaşça büyük kişiler tarafından pek fazla tercih edilmeyecektir. Kullanımı kolay ve anlaşılır ürünler üzerine odaklanmak onların öncelikli tercihi olur. Buna ek olarak bu ürünleri tanıtırken de karmaşık mesajlar yerine, kolay anlaşılır mesajlar sunmak bu ürünleri daha kolay pazarlamanıza yardımcı olur.

Güvenlik konusuna ayrıca değinin

Yaşça büyük kullanıcılar internetten alışverişlerde güvenlik konusuna diğer yaş gruplarına kıyasla daha fazla önem vermektedirler. Bu sebeple de e-ticaret sitenizden alışverişlerde ne tür güvenlik önlemleri sunduğunuzu da bu kişilere farklı pazarlama çalışmalarıyla anlatabilirsiniz. Siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerine ikna etmeniz, bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan