fbpx

Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların, pazarlama çalışmalarında bu hedef gruba yönelik de iletişim ve reklam stratejileri geliştirmeleri gerekir.

Yaşça büyük kitleler, doğal olarak genç ve orta yaş kesimden daha farklı bir bakış açısına sahiptirler ve bu sebeple de bu kişilere daha farklı bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bu rehberimizde de bu hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparken kullanabileceğiniz yöntemlerden bahsedeceğiz.

Onların dilinden konuşun

Bu hedef kitlenin markalardan beklentisi biraz daha farklı olacaktır. Genç kitleden farklı olarak yaşça büyük kişiler, gençlerin kullandığı dile hakim olamayabilirler. Bu nedenlede pazarlama çalışmalarınızda trend sözcükleri, gençlerin kullandığı jargonu ve internette yaygın kullanılan ifadeleri kullanmamalısınız. Bu kişiler ne kadar internette aktif olarak vakit geçiriyor olsalar da bu jargona hakim olamayabilirler.

Bu hedef kitlenin alışkın olduğu ve rahat anlayacağı bir dil kullanmanız, pazarlama çalışmalarınızda bu kişileri daha iyi bir şekilde yakalamanıza yardımcı olur.

Beklentilerinin farklı olduğunu unutmayın

Yaşça büyük kişilerin beklentileri diğer yaş gruplarından farklı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınızda ürünü satmaya çalışmaktan çok, bu kişilerin bu ürünlere neden ihtiyaçları olduğunu vurgulamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yaşça büyük olan kişilerin öncelikli beklentisi işlevsellik olacağı için, ürünlerin nasıl göründüğünden çok, onların hangi problemlerini çözeceğine odaklanacaklardır. Genç kitleden farklı olarak, yaşça büyük kişiler satın alma kararlarını verirken işlevselliğe daha çok önem verdiği için, markalardan beklentileri de bu doğrultuda değişmektedir.

Kullanıcı deneyimini kolaylaştırın

İnternet üzerinde vakit geçirseler dahi yaşça büyük kişiler yine de mobil cihazları ya da e-ticaret sitelerinin kullanımı konusunda çok fazla bilgiye sahip olmayabilirler. Bu nedenle de e-ticaret siteniz, mobil uygulamanız ve mobil siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirerek, yaşça büyük kişilerin de rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir tasarım sunmanız oldukça önemlidir.

Satın alma kararlarını verebilmeleri için bu kişilerin ürünleri rahat bir şekilde inceleyebilmeleri gerekir. Bunu sağlamadığınız durumlarda hedef kitlenizi kaçırabilirsiniz.

Büyük ve anlaşılır görseller kullanın

Yaşça büyük kişiler ürünleri daha detaylı görmek isteyeceklerdir; bu sebeple de kullandığınız görsellerin önemi burada biraz daha öne çıkıyor. Anlaşılır görseller kullanarak, ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeniz, hedef kitlenizin ürünleri daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşıklıktan kaçıp sadeliğe odaklanın

Yaşça büyük kişilere pazarlama yaparken, verdiğiniz mesajların ve ürünlerinizin de kolay anlaşılabilir olması gerekir. Karmaşık, kullanımı zor ya da teknik olarak anlaşılması zor olan ürünler, yaşça büyük kişiler tarafından pek fazla tercih edilmeyecektir. Kullanımı kolay ve anlaşılır ürünler üzerine odaklanmak onların öncelikli tercihi olur. Buna ek olarak bu ürünleri tanıtırken de karmaşık mesajlar yerine, kolay anlaşılır mesajlar sunmak bu ürünleri daha kolay pazarlamanıza yardımcı olur.

Güvenlik konusuna ayrıca değinin

Yaşça büyük kullanıcılar internetten alışverişlerde güvenlik konusuna diğer yaş gruplarına kıyasla daha fazla önem vermektedirler. Bu sebeple de e-ticaret sitenizden alışverişlerde ne tür güvenlik önlemleri sunduğunuzu da bu kişilere farklı pazarlama çalışmalarıyla anlatabilirsiniz. Siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerine ikna etmeniz, bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan