Konu anlatımları
- IdeaExport
- Anasayfa
- E-Ticaret'e Başlarken
- Ürün
- Sipariş Yönetimi
- İçerik Yönetimi
- Kullanıcı Yönetimi
- Üyeler ve Bayiler
- Kampanya Yönetimi
- Alışveriş Reklamları
- Mail Yönetimi
- İstatistikler
- Ayarlar
- Entegrasyonlar
- Faydalı Bilgiler
PayU firması, sahip olduğu kendi sanal poslarını, belirli komisyonlar dahilinde kullanmanıza imkan sağlayan bir firmadır. Detaylı bilgi için Eticaret Çözüm Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz. Eğer PayU hesabınız var ise, sisteminize nasıl entegre edeceğinizi inceleyelim.
PayU Ödeme Sistemi Kurulumu
PayU sisteminin entegre edilebilmesi için ilk önce PayU yönetim ekranına girmelisiniz. Bu işlem için https://secure.payu.com.tr/cpanel/ adresinden giriş yapabilirsiniz. Giriş bilgileri PayU firmasından size iletilmiş olması gerekir. Eğer elinizde bu bilgi yok ise PayU firması ile iletişime geçerek talep edebilirsiniz.
Giriş yaptıktan sonra soldaki menü üzerinden Hesap Yönetimi >> Hesap Ayarları sekmesine giriş yapın.
Ekran görüntüsündeki gibi Bildirim türü olarak IPN seçin ve yanındaki sütundan ise Tamamlanmış Siparişler seçeneğini tercih edin. Bildirim türü olarak IPN yerine farklı bir değer kesinlikle seçilmemelidir.
Ardından Hesap Ayarları >> IPN Ayarları sekmesine giriş yapın.
URL alanına, PayU firmasının IPN bildirimi yapabilmesi için sitenize ait özel bir URL girilmesi gerekiyor. Bu alana
https://www.site.com/index.php?do=catalog/exec&ref=payuNewIPN yazılmalıdır. Ancak bağlantı adresindeki site.com yazan alana kendi sitenizin adresini yazmayı unutmayınız.
Bir sonraki adım olarak Hesap Yönetimi >> Hesap Ayarları bölümünde alttaki ekran görüntüsünde bulunan 1. adımda görüleceği üzere Sipariş Ayarları bölümünde Sipariş Takibi olarak Hayır seçilmelidir. Bu ayarı kesinlikle Evet olarak seçmeyiniz.
Sipariş Ayarları alanının üzerinde ekran görüntüsündeki 2. adım olan Anında Ödeme Bildirimi (IPN) alanında bulunan İşyeri Entegrasyon İsmi ve kodlama anahtarı ideasoft yönetim panelinize girmeniz gerekir. Bu sayfayı kapatmadan, ideasoft yönetim panelinize girin, Ayarlar >> Ödeme Ayarları >> Payu Ayarları sekmesine tıklayın ve bu giriş bilgilerini sisteme ekleyin.
Payu Mağaza Adı alanına, PayU panelinizdeki İşyeri Entegrasyon isminizi, Private Güvenlik Anahtarı ise, PayU panelinizdeki kodlama anahtarı yazılacaktır. Güvenlik anahtarını veya mağaza adını yazarken başında veya sonunda boşluk bırakılmadığından emin olun.
Bu Erişim Bilgileri alanı PayU panelinize giriş bilgileri değildir. Üstteki ekran görüntüsündeki gibi payu panelinize giriş yaptıktan sonra alınan işyeri entegrasyon ismi ve kodlama anahtarıdır.
Şimdi de PayU için vade farkı oranlarını girmeli ve hangi bankanın PayU üzerinden çalışacağına karar vermelisiniz. IdeaSoft Yönetici panelinizde Ayarlar >> Ödeme Ayarları >> Payu Ayarlarında Erişim bilgilerini girdiğiniz menünün sağında PayU firmasının sahip olduğu 6 tane bankanın sanal pos ayarlarını görmektesiniz. Bu bankaların sağ tarafındaki simgeli düzenleme butonuna basarak, vade farkı oranlarını sisteme ekleyin. Oranlar alanında PayU firmasının size tanımladığı taksit oranlarını virgül yerine nokta kullanarak girmelisiniz. Bu alanda %2 için 2 , %2,5 için ise 2.5 yazmanız yeterlidir.
Not: Oranlar bölümüne PayU Yönetim Ekranında tanımlı oranlarınızın birebir aynısını girmelisiniz ve her zaman aynı olmasını sağlamalısınız. Eğer herhangi bir vade farkı oranı değiştirilecek ise bu ayar ilk önce PayU hesabınızda yapılmış olması gerekir, ardından sisteme bu değişikliği yansıtabilirsiniz. Oranlarınızın PayU yönetim ekranından nasıl görebileceğiniz ve düzenleyeceğiniz ile ilgili PayU firmasından destek alabilirsiniz.
Son olarak da Ayarlar >> Ödeme Ayarları >> Pos Yönetimi alanına giriniz ve hangi bankanın PayU üzerinden çalışacağını belirlemelisiniz.
Sanal pos hesaplarınızın yanında bulunan turuncu buton ile o bankanın PayU ödeme sistemi üzerinden çalışması için atama yapmanız gerekir. Bazı bankaların yanında çarpı işareti çıkacaktır bunlar, PayU ödeme sistemi üzerinde bulunmayan bankalar olduğundan seçim yapılamayacağının ifadesidir.
Örnek olarak ilk önce iş bankası için mavi butona basarak durumunu aktif hale getirin, ardından turuncu butona basarak iş bankası sanal posunun PayU üzerinden kullanılacağını sisteme tanımlayın.
Ekran görüntüsünde dikkat ederseniz Garanti Bankası için turuncu butona basılmamıştır. Sebebi, bu bankanın hali hazırda direkt bankadan alınmış bir pos hesabı bulunmasıdır. Eğer bir bankanın posunu zaten kullanıyorsanız ve kullanmaya devam edecekseniz turuncu butona basmayın. Eğer bankadan aldığınız posu değil de PayU üzerindekini kullanacaksanız o zaman turuncu butona basabilirsiniz.
Aynı banka için hem kendi sanal posunuz hem de PayU sanal pos seçeneği kullanılmamaktadır.
Şu anda okuduğunuz makale
- PayU Ayarları
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular