- IdeaExport
- Anasayfa
- E-Ticaret'e Başlarken
- Ürün
- Sipariş Yönetimi
- İçerik Yönetimi
- Kullanıcı Yönetimi
- Üyeler ve Bayiler
- Kampanya Yönetimi
- Alışveriş Reklamları
- Mail Yönetimi
- İstatistikler
- Ayarlar
- Entegrasyonlar
- Faydalı Bilgiler
Türkiye'de dijital pazarlama faaliyetlerini Google Ads reklamları ile geliştirmek isteyen tüm firmaların planladıkları reklam kredilerine belli başlıklarda vergiler ve kesintiler uygulanmaktadır ve bu vergileri ödemek zorunludur.
Google ile birlikte geliştirdiğimiz AdPilot Akıllı Reklam Otomasyonu uygulamasını kullanarak Google'da IdeaSoft reklam yönetim desteği ile reklam vermek isteyen tüm e-ticaret firmaları da bu vergileri ödemek durumundadır. Bu vergiler ve oranları nedir? Nasıl hesaplanmaktadır?
Google Reklam Harcamalarına Uygulanan Vergiler & Kesintiler
- Katma Değer Vergisi
- Stopaj Vergisi
- Dijital Hizmet Vergisi
- Düzenleyici Operasyon Maliyeti
- IdeaSoft Hizmet Bedeli (AdPilot)
&
Katma Değer Vergisi (KDV) Nedir?
Yapılan mal ve hizmet teslimlerinde, mal ve hizmeti teslim edenin ödediği ancak teslim alana yüklenen bir harcama vergisidir. Reklam hizmetlerine uygulanan oran %18'dir.
KDV nasıl hesaplanır?
Yükleme yapacağınız reklam kredisinin %18'i oranında hesaplanır. Örneğin, 3000 TL'lik bir yükleme yapacağınızı düşünerek hesapladığımızda ödemeniz gereken KDV tutarı 756 TL'dir. Devamında ise 10'da 3 oranında geri alacağınız tevkifat ile ödeyeceğiniz güncel KDV tutarı 529 TL olacaktır.
Tevkifat nedir?
Para konusunda kesintiler anlamına gelen bir sözcüktür. Vergi bağlamında, vergiler üzerinde bölüşme/kesinti yapma anlamına gelir. Google reklam bütçelerine uygulanan KDV'de 7/10 oranında bir bölüşme ile KDV'nin 3/10'ununu geri almaktasınız, bu şekilde uygulanan KDV tutarını hesaplayabilirsiniz.
Stopaj Vergisi nedir?
Stopaj vergisi, gelir ve kurumlar vergisine tabi kazançlara ilişkin tutarın işi yapana ödenmesi sırasında kaynakta kesilen ve işi yapan adına vergi dairesine yatırılan vergidir. 19 Aralık 2018 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 476 sayılı Cumhurbaşkanı kararıyla, internet ortamında verilen reklam hizmetlerine ilişkin olarak, bu hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılan ödemeler gelir / kurumlar vergisi stopajı kapsamına alınmıştır.
Karar kapsamında reklam harcamalarına uygulanan Stopaj Vergisi oranı %15'tir.
Stopaj Vergisi nasıl hesaplanır?
Stopaj vergisi ana para olan "Reklam Bütçesi" üzerinden hesaplanarak eklenen bir vergi türü değildir, toplam gider üzerinden hesaplama yapılmaktadır. En basit anlatımı ile; Reklam Bütçeniz + Stopaj Vergisi toplamında, stopaj vergisinin bu toplam giderin %15'ini oluşturması gerekmektedir.
Örneğin; reklam için 170 TL harcayacağınızı varsayalım, 170 TL için 30 TL Stopaj vergisi ödemesi yapılacaktır. Toplamı 200 TL'yi oluşturan bu giderde, %15'i stopaj vergisi için ödenecektir. Matematiksel olarak hesaplamasını (Reklam Bütçesi/0,85)*0,15 şeklinde yapabilirsiniz.
Dijital Hizmet Vergisi nedir?
1 Mart 2020 itibari ile yürürlüğe giren Dijital Hizmet Vergisi, Türkiye'de dijital ortamda sunulan tüm reklam hizmetleri; görsel, sesli veya dijital içerikler için alınacak vergiyi ifade etmektedir. Dijital Hizmet Vergisi'nin oranı %7.5'tir.
Dijital Hizmet Vergisi nasıl hesaplanır?
Yükleme yapacağınız reklam kredisinin %7.5'i oranında hesaplanır. Örneğin; 3000 TL'lik reklam ödemenizde bu tutar 225 TL olacaktır.
Düzenleyici Operasyon Maliyeti nedir?
Google'ın 1 Kasım 2020'den itibaren Türkiye'de yayınlanan reklamlar için almaya başladığı bir ücret türüdür. Şirket yaptığı bilgilendirmede bu ücretlendirmenin nedenini, "Yasal İşletim Maliyetleri, Türkiye'de yasal düzenlemelere uymanın getirdiği maliyet ve karmaşıklığın önemli ölçüde artması nedeniyle eklenmektedir. Avusturya ve Birleşik Krallık'ta DST ücreti, bu ülkelerdeki yeni dijital hizmet vergilerinden kaynaklanmaktadır." ifadesiyle açıklamıştır.
Düzenleyici Operasyon Maliyeti'nin ücretlendirme oranı %5'tir.
Düzenleyici Operasyon Maliyeti nasıl hesaplanır?
Yükleme yapacağınız reklam kredisinin %5'i oranında hesaplanır. Örneğin; 3000 TL'lik reklam ödemenizde bu tutar 150 TL olacaktır.
IdeaSoft Hizmet Bedeli nedir?
Google Reklamlarını Akıllı Reklam Otomasyonumuz AdPilot ile yöneten ve reklam kurulumu, yönetimi, optimizasyonu gibi hizmetler konusunda IdeaSoft ile çalışan müşterilerimizin ödediği bir hizmet bedelidir.
IdeaSoft Hizmet Bedeli nasıl hesaplanır?
IdeaSoft Hizmet Bedeli'nin oranı %10'dur. Örneğin; 3000 TL'lik reklam kredinizde bu tutar 300 TL olacaktır.
Toplam Ödeme Tutarını hesaplamak istersek, Google'da reklam yönetimini OtoPilot ile yaparak 3000 TL Reklam Kredisi harcamak isteyen bir firmanın,
- KDV : 529 TL
- Stopaj Vergisi : 529 TL
- Dijital Hizmet Vergisi : 225 TL
- Düzenleyici Operasyon Maliyeti : 150 TL
- IdeaSoft Hizmet Bedeli : 300 TL
giderleri toplamında 4.734 TL ödeme yapması gerekmektedir.
AdPilot hakkında detaylı bilgi almak için AdPilot Akıllı Reklam Uygulaması yardım sayfamızı inceleyebilirsiniz.
Şu anda okuduğunuz makale
- Google Reklam Vergileri Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular