- IdeaExport
- Anasayfa
- E-Ticaret'e Başlarken
- Ürün
- Sipariş Yönetimi
- İçerik Yönetimi
- Kullanıcı Yönetimi
- Üyeler ve Bayiler
- Kampanya Yönetimi
- Alışveriş Reklamları
- Mail Yönetimi
- İstatistikler
- Ayarlar
- Entegrasyonlar
- Faydalı Bilgiler
IdeaSoft ile çalışan firmalar, e-ticaret sitelerinde Facebook ve Instagram'ın sunduğu e-ticaret çözümlerinin hepsini kolayca kurarak anında kullanmaya başlayabilirler.
Facebook AdPilot'u yükleyerek; Facebook'un e-ticaret sitelerinin sosyal medya entegrasyonlarını kolaylaştıran Facebook Business Extension'u ve IdeaSoft'un size özel sunduğu sosyal medya reklam modülünü kullanabilirsiniz.
Facebook AdPilot Uygulamasını Kurmak İçin Gerekenler
- IdeaSoft ile çalışan aktif bir e-ticaret sitesi
- Facebook kullanıcı hesabı
Facebook AdPilot Kurulum Aşamaları
E-ticaret sitenize Facebook AdPilot'u kurmak için takip etmeniz gereken adımlar aşağıdaki gibidir.
- IdeaSoft App Store'da bulunan Facebook AdPilot uygulama sayfasını ziyaret edin ve Yükle tuşuna basın.
- Eğer IdeaSoft App Store hesabınıza giriş yapmadıysanız karşınıza e-ticaret sitenizin adresini soracak bir giriş ekranı ile karşılaşacaksınız. Bu ekranda sitenizin adresini yazın ve Giriş tuşuna basın. Ardından tekrardan Yükle tuşuna basın.
- Uygulama izinleri ekranında tüm izinleri kabul ettiğinizde IdeaSoft App Store sizleri Facebook AdPilot'un yükleme sihirbazına yönlendirecektir.
- Uygulamayı kurmak için kullanacağınız Facebook hesabını seçin ve (Adınız Soyadınız) Olarak Devam Et tuşuna basın. Eğer halihazırda giriş yapmış olduğunuzdan başka bir hesap ile kurulum yapmak istiyorsanız bu adımda Başka bir hesaba giriş yap seçeneğini işaretleyebilirsiniz.
- Sonraki adımda "(Kullanıcı Adınız)'ı Facebook'a bağlayın" ekranını göreceksiniz. Devam tuşuna tıklayın.
- "Ayarları Onayla" adımında sizlere hangi Business Manager, Facebook Sayfası, Instagram Profili, Katalog ve Facebook Piksel'ini kullanmak istediğiniz sorulacaktır. Mevcutta bu istenenlerden herhangi biri elinizde yoksa, kurulumu size sunduğu seçenekleri takip ederek anında oluşturabilirsiniz.
Business Manager: Facebook'un tüm işletme yönetimini yapmanıza olanak sağladığı çözümü.
Facebook Sayfası: İşletmenizin Facebook sayfası.
Instagram Profili: İşletmenizin Instagram profili.
Katalog: E-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi Facebook ve Instagram'a aktarmanızı sağlayan çözüm.
Hesaplarınızın seçimini yapın, Otomatik Gelişmiş Eşleşme seçeneğini de aktive ederek Devam tuşuna basın. - "(Kullanıcı adınız) ile hangi işletmeleri kullanmak istiyorsunuz?" adımında işletmenizi seçerek Devam tuşuna basın.
- Facebook 360'ın çalışabilmesi adına "IdeaSoft neler yapabilir?" adımında tüm izinlere onay verin ve İleri tuşuna basın.
- Bu aşamaları tamamlamanız ile beraber karşınıza "Hazırsınız" ekranı gelecektir. Bitti tuşuna basarak uygulamanın kurulumunun son adımına geçebilirsiniz.
Uygulama kurulumu yaptığınızda Facebook Pixel kodu otomatik olarak sitenize eklenmiş olacaktır. Maneul olarak eklemeniz gerekmemektedir.
Uygulama üzerindeki işlemler
Uygulama kurulumu yapıldıktan sonra kategori eşleştirme yaparak ve ürünleri aktif ederek katalog oluşturabilirsiniz.Kategori eşleştirme
Kategori eşelştirme ekle butonuna tıklayarak sitedeki kategorileri, facebook da sunulan en uygun kategoriye göre eşleştirme yapabilirsiniz. Uygun kategoriyi bulduktan sonra eşleştir butonuna tıklıyoruz. Kategori eşleştirmeleri tamamladıktan sonra ürünler bölümüne gidip hangi ürünleri katalogda olmasını istiyorsanız bu ürünlerin durumunu aktif edebilirsiniz. Ürünlerde seçip yaparak toplu olarak aktif/pasif yapılabilir.Kategori eşleştirme adımını ve ürünleri aktif etme işlemini tamamladığınızda katalog aktarımı otomatik olmaktadır. Bu işlem belli aralıklarla yapılır arka planda ve zaman alabilmektedir.
Reklam Merkezi
Facebook, Instagram ve Whatsapp üzerinden reklam vermek için reklam merkezi bölümünü kullanabiliriz.
- Reklam merkezine giriş yapıp, ilk kampanyanızı yaratmak için tıklayınız butonuna tıklayarak başlayabilirsiniz.
- Daha sonra kurduğu kampanyanın dönüşlerini Facebook Messenger’a almak isterse ilk seçeneği, Katalogdaki ürünleri satmak yani sitesine trafik almak için yapacağı reklamlar için ise ikinci seçeneği tıklamalısınız.
Messenger için aşağıdaki ekranda çıkan yerleri doldurmalı. Kampanya adı sadece sistemde gözükecek kapmayaya ait bir isimdir. Reklam başlığı müşterilerinize gözükecek başlıktır.
Eğer katalogunuzda ürün varsa aşağıdaki gibi ürünlerini seçipip ön izlemesini yapabilirsiniz.
Bir önceki aşamaya devam edilirse, hedef kitle seçtirme ekranı açılır. İlgi alanı, lokasyon, cinsiyet gibi hangi hedef kitleye ulaşmak istediğiniz verileri girmeniz gerekir. İleri dediğinizde ise eğer içeride bakiyeniz yoksa Kredi yükleme ekranına yönlendirir, eğer varsa mevcut kampanyanızın bütçesini belirleyerek yükleme yapabilirsiniz.
Minimum bütçesi ve vergi dilimlerine göre bu panel dinamik olarak değişir.
Trafik reklamlarında da hemen hemen bütün süreçler aynıdır.
Yine burda Kredisi bittiyse kredi ekleyebilir ve ödeme geçmişini görebilirsiniz. Ya da mevcut kampanya varsa mevcut kampanyalarını da düzenleyip, kampanyaların süresini değiştirebilir ya da bütçelerini arttırabilirsiniz.
Reklam merkezinde reklam vermek istiyorum kısmından sonra eğer WhatsApp numaranızı bağlarsanız WhatsApp reklamı seçeneği de aktif olacaktır.
Ayarlar
- Facebook bağlantısını kaldırabilirsiniz.
- Facebook bağlantısını tekrar yapabilirsiniz.
- Facebook Business Manager'a bağlanabilirsiniz.
- WhatsApp numarasını sisteme bağlayabilirsiniz.
Şu anda okuduğunuz makale
- Facebook AdPilot Uygulaması Kurulumu
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular