Aras Kargo Entegrasyonu
Aras kargo entegrasyonu pakete dahil bir özellik değildir. Detaylı bilgi için Eticaret Çözüm Merkezinden direk paketinize eklenmesi için talepte bulunabilirsiniz..
Aras Kargo entegrasyonu ile gelen siparişlerinizi kargo takip numaralarını otomatik olarak siparişlerinize aktarılacaktır ve müşterilerinize giden sipariş maillerinde de kargo takip linki ile birlikte gönderilmiş olacaktır.
Entegrasyon sürecini başlatmak için, IdeaSoft tarafından entegrasyonu satın aldıktan sonra, entegrasyon için kullanılacak kullanıcı adı ve şifre bilgisi Aras Kargo tarafında bölge satış temsilcinizle görüşerek talep edebilirsiniz.
Aras Kargo bölge satış temsilciliği tarafında ayrıca https://esasweb.araskargo.com.tr araskargonun webservis sayfasına giriş için kullanıcı adı şifre bilgisi de sizlerle paylaşılacaktır. Bu adrese giriş yaptıktan sonra Tanımlamalar >> Entegrasyonlar menüsü altında Kargo takip Web servisi üyeliği formunu doldurmanız gerekmektedir.

Burada oluşan linki kopyalayarak IdeaSoft sitenizin yönetim panelinde Siparişler >> Kargo Firmaları >> Aras Kargo Entegrasyonu bölümünden kargo takip linki alanına eklemelisiniz. Aras Karago tarafından aldığınız entegrasyon için kullanıcı adı ve şifre bilgisini de bu alana eklemelisiniz.

Fatura numarasını otomatik oluştur seçeneği "HAYIR" seçildiğinde sipariş durumunu kargoya verildi olarak işaretlediğinizde bu sipariş için kesilen faturanın numarasını yazmanız gerekecektir. Fatura numarası entegrasyonla kargo firmasına iletilir. Kargo firmasına gönderilen kargoyla ilgili tazmin talebinde bulunduğunuzda ilgili gönderinin faturası da talep edileceğinden fatura numarası girilmesi önemlidir. "EVET" seçildiğinde sistem otomatik olarak random bir numara gönderecektir.
Barkod Oluşturma
Siparişler menüsünde sipariş durumunu hazırlanıyor konumuna getirmelisiniz. Hazırlanıyor durumuna aldığınızda fatura numarasını yazacağınız bir popup penceresi gelecektir karşınıza fatura numaranızı doğru olarak yazarak bu sipariş için koli adedini seçmelisiniz. Belirleyeceğiniz koli adedi kadar barkod oluşacaktır.
Sipariş durumunu "hazırlanıyor" olarak seçtiğinizde bilgiler Aras Kargo sistemine iletilerek işlenmektedir bu işlem sırasına API servisinden bilgi akışı yapıldığından sipariş durum değişikliği zaman alabilmektedir. Bu nedenle hazırlanıyor seçtikten sonra bir süre bekleyerek aynı işlemi tekrarlamamanız gerekmektedir. Kapıda ödeme ile yapılan siparişlerde sipariş durumu 1 kez hazırlanıyor durumuna alındığında kargo sistemine bu gönderinin tahsilatlı gönderi olacağı bilgisi aktarılır. Aynı sipariş için iptal edildi ve iade edildi durumuna alıp yeniden hazırlanıyor konumuna alırsanız gönderi tahsilatsız gönderi olarak aktarılacaktır. Bunun nedeni ise, siparişteki ürünlerin iade olup yeniden gönderilmesi durumunda tekrar tahsilatlı olarak gönderilmemesi içindir.


Siparişlerinizi kargoya teslim etikten sonra da sipariş durumunu kargoya verildi olarak değiştirmelisiniz.

Kargoya verildi yapıldığında siparişiniz ile ilgili müşterinize giden mailde kargo takip yapılabilmesi için kargo takip linkide iletilmiş olacaktır.
Fatura numarasını yazdıktan sonra barkodunuz hazırlanmış olacaktır.
(kargo barkodunu yazdır) butonuna tıkladığınızda barkodu görebilirsiniz. Çıktıyı alarak gönderinizin üzerine ekleyebilirsiniz.


Daha Fazla Yardıma İhtiyacın Varsa
Destek Talebi Oluştur