fbpx

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

15 Kasım 2019
Sinan Oypan

Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak gerekir. Belli bir süre içerik üretimi yaptıktan sonra, farklı konular bulmak zorlaştığı için içerik pazarlama çalışmalarınızda da bakış açınızı değiştirmeniz önemlidir. Bu rehberimizde de yaratıcı blog fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerle ilgili gelen kullanıcı soruları

Kullanıcıların sosyal mecralarda ya da e-ticaret sitenizdeki ürün sayfalarının altına yaptığı yorumlarda, ürünlerle ilgili sık sordukları soruları analiz edebilirsiniz. Sık sorulan sorular üzerinden blog fikirleri ve içerikler bulmanız mümkündür. Belli bir konu hakkında sık gelen sorular, kullanıcıların bu konu hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini gösterdiği gibi kullanıcılar bu tür soruları arama motorları üzerinde de arayabilirler. Blog içeriklerinizde bu konular üzerinde durarak, hem müşterilerinizi bilgilendirebilir hem de arama motorlarından trafik çekebilirsiniz.

Google otomatik tamamlama

Yeni konular bulmak için Google’ın otomatik tamamlama özelliğinden de yararlanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler üzerinde durabileceğiniz gibi bir konuyu araştırırken de Google’da arama yapmak için kelimelerinizi girdiğinizde, altta açılan Google’ın otomatik tamamlama sonuçlarına bakarak, kullanıcıların bu kelime grubuyla ilgili başka ne tür aramalar yaptıklarını görebilirsiniz. Bu başlıklar üzerinden de sizinle ilgili olabilecek konu başlıkları ile ilgili blog fikirleri bularak, yazılarınızı hazırlayabilirsiniz.

Rakip analizi yapın

Yeni blog fikirleri bulmak için rakip analizi de yapabilirsiniz. Rakiplerinizin yaptığı blog çalışmalarını analiz ederek, ne tür içerikler üzerine yoğunlaştıklarını araştırabilirsiniz. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığının yanı sıra içerik formatı, içerik uzunluğu ve yayın sıklığı gibi konuları da araştırarak, blog üretimi konusunda rakiplerinizi takip ederek, yeni konu ve fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Rakip analizi yapmanızı sağlayacak 8 araç

İlgili anahtar kelimeler

Blog fikirleri üretirken çıkarttığınız anahtar kelimelerle ilgili olabilecek diğer kelime öbeklerini de içerik fikirleriniz arasına alabilirsiniz. Kullanıcılar sizin odaklandığınız anahtar kelimeler haricinde, bunlarla ilgili olabilecek diğer kelimeleri de aratacakları için, ilgili anahtar kelimeler üzerine blog içerikleri üretmeniz, organik olarak trafik almanıza da yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime ve SEO için kullanabileceğiniz araçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Google Trends’ten yararlanın

Özellikle dönemsel olarak hangi kelime gruplarının ve konuların daha fazla popülerleştiğini görmek ve analiz etmek için Google Trends’ten yararlanabilirsiniz. Dönemsel olarak trafik yoğunluğu artan konular üzerinde blog içerikleri hazırlayarak, bu dönemlerde bu blog yazılarını öne çıkartabilir ve arama sorgularından trafik çekerek, web siteniz üzerinden geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Liste içerikleri oluşturun

Kullanıcıları hem bilgilendirmek hem de eğlendirmek için farklı konseptler yaratabileceğiniz liste içeriklerinden de yararlanabilirsiniz. Maddeler halinde hazırlanmış yazıların yanı sıra belli bir konuyu A’dan Z’ye kadar anlatan blog yazıları ile etkileşim ve trafiğinizi artırmayı da deneyebilirsiniz.

Ürün incelemeleri

Blog fikirleri için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de web sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin inceleme içerikleri olacaktır. Kullanıcılar internet üzerinde bir ürünü satın almadan önce o ürünle ilgili incelemeleri araştırarak, okumak ya da onların videolarını izlemek isterler. Hem organik olarak trafik yaratma hem de satın alma sürecine girmiş kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemek için ürün inceleme içeriklerine de yatırım yapabilirsiniz.

Endüstri ile ilgili bilgileri paylaşabilirsiniz

E-ticaret sitesi olmanın yanı sıra endüstrinizdeki öncü firmalardan biri olmak ve marka değerinizi artırmak için sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de paylaştığınız bir blog bölümü oluşturabilirsiniz. Sektörel gelişmeleri duyurmak, sektörünüzdeki kişilerle network oluşturmanızı sağlayacağı gibi markanızın da bilinirliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Hediye rehberleri hazırlayın

Hediyelik ürün rehberleri ve önerileri de özellikle özel günler için kullanıcılara fayda sağlayacak içerik türlerinden biri. Bunun yanı sıra özel günler yaklaştığında kullanıcıların hediye ürünlerle ilgili yaptıkları aramalar da arttığı için bu içerikleri düzenli olarak hazırlayabilirsiniz. Mevcut içeriklerinizdeki ürünleri güncelleyerek, yeni ürünlerinizi öne de çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Blog fikirleri ve içerikleri ile sık sorulan sorular

Ne sıklıkta blog yazıları yazmak gerekiyor?

Blog yazıları sitenizi güncel tutmak ve organik olarak trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Günlük düzenli içerik girmek en ideal yaklaşım olsa da bulunduğunuz sektör ve iş gücüne bağlı olarak bu sıklık değişebilir. Eğer iş gücü olarak eliniz kısıtlıysa, haftada 1 yazı yazmak, markanız için yeterli olabilir. İçerik üretimi de belli bir mesai gerektirdiği için bu işe haftada birkaç saatinizi ayırmanız gerekir. Eğer iş gücü olarak elinizde imkan varsa, haftalık içerik sayınızı artırabilirsiniz. Buradaki önemli konulardan biri de yeni blog fikirleri bulmak olacaktır. Yazabileceğiniz konu limitliyse, yazı sıklığını azaltmanız uzun vade de sürekliliğinizin olmasını sağlar. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Blog fotoğrafları nasıl bulunur?

Blog içeriklerinizi süslemek ve ilgi çekiciliğini artırmak için fotoğraflardan yararlanmanız gerekir. Hem ücretli hem de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz fotoğraf siteleri bulunmakta. Bu siteler üzerinden blog içerikleriniz için görseller bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

SEO odaklı blog içerikleri nasıl yazılır?

SEO odaklı blog içerikleri yazarken, anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekecektir. Bu kelime gruplarını kullanırken, dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar da bulunuyor. Hedef kitle, anahtar kelime aranma yoğunluğu, long tail anahtar kelimeler gibi unsurlar üzerinde odaklanarak, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek konuları bulmanız gerekir. SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan