Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

15 Kasım 2019
Sinan Oypan

Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak gerekir. Belli bir süre içerik üretimi yaptıktan sonra, farklı konular bulmak zorlaştığı için içerik pazarlama çalışmalarınızda da bakış açınızı değiştirmeniz önemlidir. Bu rehberimizde de yaratıcı blog fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerle ilgili gelen kullanıcı soruları

Kullanıcıların sosyal mecralarda ya da e-ticaret sitenizdeki ürün sayfalarının altına yaptığı yorumlarda, ürünlerle ilgili sık sordukları soruları analiz edebilirsiniz. Sık sorulan sorular üzerinden blog fikirleri ve içerikler bulmanız mümkündür. Belli bir konu hakkında sık gelen sorular, kullanıcıların bu konu hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini gösterdiği gibi kullanıcılar bu tür soruları arama motorları üzerinde de arayabilirler. Blog içeriklerinizde bu konular üzerinde durarak, hem müşterilerinizi bilgilendirebilir hem de arama motorlarından trafik çekebilirsiniz.

Google otomatik tamamlama

Yeni konular bulmak için Google’ın otomatik tamamlama özelliğinden de yararlanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler üzerinde durabileceğiniz gibi bir konuyu araştırırken de Google’da arama yapmak için kelimelerinizi girdiğinizde, altta açılan Google’ın otomatik tamamlama sonuçlarına bakarak, kullanıcıların bu kelime grubuyla ilgili başka ne tür aramalar yaptıklarını görebilirsiniz. Bu başlıklar üzerinden de sizinle ilgili olabilecek konu başlıkları ile ilgili blog fikirleri bularak, yazılarınızı hazırlayabilirsiniz.

Rakip analizi yapın

Yeni blog fikirleri bulmak için rakip analizi de yapabilirsiniz. Rakiplerinizin yaptığı blog çalışmalarını analiz ederek, ne tür içerikler üzerine yoğunlaştıklarını araştırabilirsiniz. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığının yanı sıra içerik formatı, içerik uzunluğu ve yayın sıklığı gibi konuları da araştırarak, blog üretimi konusunda rakiplerinizi takip ederek, yeni konu ve fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Rakip analizi yapmanızı sağlayacak 8 araç

İlgili anahtar kelimeler

Blog fikirleri üretirken çıkarttığınız anahtar kelimelerle ilgili olabilecek diğer kelime öbeklerini de içerik fikirleriniz arasına alabilirsiniz. Kullanıcılar sizin odaklandığınız anahtar kelimeler haricinde, bunlarla ilgili olabilecek diğer kelimeleri de aratacakları için, ilgili anahtar kelimeler üzerine blog içerikleri üretmeniz, organik olarak trafik almanıza da yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime ve SEO için kullanabileceğiniz araçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Google Trends’ten yararlanın

Özellikle dönemsel olarak hangi kelime gruplarının ve konuların daha fazla popülerleştiğini görmek ve analiz etmek için Google Trends’ten yararlanabilirsiniz. Dönemsel olarak trafik yoğunluğu artan konular üzerinde blog içerikleri hazırlayarak, bu dönemlerde bu blog yazılarını öne çıkartabilir ve arama sorgularından trafik çekerek, web siteniz üzerinden geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Liste içerikleri oluşturun

Kullanıcıları hem bilgilendirmek hem de eğlendirmek için farklı konseptler yaratabileceğiniz liste içeriklerinden de yararlanabilirsiniz. Maddeler halinde hazırlanmış yazıların yanı sıra belli bir konuyu A’dan Z’ye kadar anlatan blog yazıları ile etkileşim ve trafiğinizi artırmayı da deneyebilirsiniz.

Ürün incelemeleri

Blog fikirleri için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de web sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin inceleme içerikleri olacaktır. Kullanıcılar internet üzerinde bir ürünü satın almadan önce o ürünle ilgili incelemeleri araştırarak, okumak ya da onların videolarını izlemek isterler. Hem organik olarak trafik yaratma hem de satın alma sürecine girmiş kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemek için ürün inceleme içeriklerine de yatırım yapabilirsiniz.

Endüstri ile ilgili bilgileri paylaşabilirsiniz

E-ticaret sitesi olmanın yanı sıra endüstrinizdeki öncü firmalardan biri olmak ve marka değerinizi artırmak için sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de paylaştığınız bir blog bölümü oluşturabilirsiniz. Sektörel gelişmeleri duyurmak, sektörünüzdeki kişilerle network oluşturmanızı sağlayacağı gibi markanızın da bilinirliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Hediye rehberleri hazırlayın

Hediyelik ürün rehberleri ve önerileri de özellikle özel günler için kullanıcılara fayda sağlayacak içerik türlerinden biri. Bunun yanı sıra özel günler yaklaştığında kullanıcıların hediye ürünlerle ilgili yaptıkları aramalar da arttığı için bu içerikleri düzenli olarak hazırlayabilirsiniz. Mevcut içeriklerinizdeki ürünleri güncelleyerek, yeni ürünlerinizi öne de çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Blog fikirleri ve içerikleri ile sık sorulan sorular

Ne sıklıkta blog yazıları yazmak gerekiyor?

Blog yazıları sitenizi güncel tutmak ve organik olarak trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Günlük düzenli içerik girmek en ideal yaklaşım olsa da bulunduğunuz sektör ve iş gücüne bağlı olarak bu sıklık değişebilir. Eğer iş gücü olarak eliniz kısıtlıysa, haftada 1 yazı yazmak, markanız için yeterli olabilir. İçerik üretimi de belli bir mesai gerektirdiği için bu işe haftada birkaç saatinizi ayırmanız gerekir. Eğer iş gücü olarak elinizde imkan varsa, haftalık içerik sayınızı artırabilirsiniz. Buradaki önemli konulardan biri de yeni blog fikirleri bulmak olacaktır. Yazabileceğiniz konu limitliyse, yazı sıklığını azaltmanız uzun vade de sürekliliğinizin olmasını sağlar. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Blog fotoğrafları nasıl bulunur?

Blog içeriklerinizi süslemek ve ilgi çekiciliğini artırmak için fotoğraflardan yararlanmanız gerekir. Hem ücretli hem de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz fotoğraf siteleri bulunmakta. Bu siteler üzerinden blog içerikleriniz için görseller bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

SEO odaklı blog içerikleri nasıl yazılır?

SEO odaklı blog içerikleri yazarken, anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekecektir. Bu kelime gruplarını kullanırken, dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar da bulunuyor. Hedef kitle, anahtar kelime aranma yoğunluğu, long tail anahtar kelimeler gibi unsurlar üzerinde odaklanarak, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek konuları bulmanız gerekir. SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan