Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak gerekir. Belli bir süre içerik üretimi yaptıktan sonra, farklı konular bulmak zorlaştığı için içerik pazarlama çalışmalarınızda da bakış açınızı değiştirmeniz önemlidir. Bu rehberimizde de yaratıcı blog fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerle ilgili gelen kullanıcı soruları

Kullanıcıların sosyal mecralarda ya da e-ticaret sitenizdeki ürün sayfalarının altına yaptığı yorumlarda, ürünlerle ilgili sık sordukları soruları analiz edebilirsiniz. Sık sorulan sorular üzerinden blog fikirleri ve içerikler bulmanız mümkündür. Belli bir konu hakkında sık gelen sorular, kullanıcıların bu konu hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini gösterdiği gibi kullanıcılar bu tür soruları arama motorları üzerinde de arayabilirler. Blog içeriklerinizde bu konular üzerinde durarak, hem müşterilerinizi bilgilendirebilir hem de arama motorlarından trafik çekebilirsiniz.

Google otomatik tamamlama

Yeni konular bulmak için Google’ın otomatik tamamlama özelliğinden de yararlanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler üzerinde durabileceğiniz gibi bir konuyu araştırırken de Google’da arama yapmak için kelimelerinizi girdiğinizde, altta açılan Google’ın otomatik tamamlama sonuçlarına bakarak, kullanıcıların bu kelime grubuyla ilgili başka ne tür aramalar yaptıklarını görebilirsiniz. Bu başlıklar üzerinden de sizinle ilgili olabilecek konu başlıkları ile ilgili blog fikirleri bularak, yazılarınızı hazırlayabilirsiniz.

Rakip analizi yapın

Yeni blog fikirleri bulmak için rakip analizi de yapabilirsiniz. Rakiplerinizin yaptığı blog çalışmalarını analiz ederek, ne tür içerikler üzerine yoğunlaştıklarını araştırabilirsiniz. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığının yanı sıra içerik formatı, içerik uzunluğu ve yayın sıklığı gibi konuları da araştırarak, blog üretimi konusunda rakiplerinizi takip ederek, yeni konu ve fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Rakip analizi yapmanızı sağlayacak 8 araç

İlgili anahtar kelimeler

Blog fikirleri üretirken çıkarttığınız anahtar kelimelerle ilgili olabilecek diğer kelime öbeklerini de içerik fikirleriniz arasına alabilirsiniz. Kullanıcılar sizin odaklandığınız anahtar kelimeler haricinde, bunlarla ilgili olabilecek diğer kelimeleri de aratacakları için, ilgili anahtar kelimeler üzerine blog içerikleri üretmeniz, organik olarak trafik almanıza da yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime ve SEO için kullanabileceğiniz araçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Google Trends’ten yararlanın

Özellikle dönemsel olarak hangi kelime gruplarının ve konuların daha fazla popülerleştiğini görmek ve analiz etmek için Google Trends’ten yararlanabilirsiniz. Dönemsel olarak trafik yoğunluğu artan konular üzerinde blog içerikleri hazırlayarak, bu dönemlerde bu blog yazılarını öne çıkartabilir ve arama sorgularından trafik çekerek, web siteniz üzerinden geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Liste içerikleri oluşturun

Kullanıcıları hem bilgilendirmek hem de eğlendirmek için farklı konseptler yaratabileceğiniz liste içeriklerinden de yararlanabilirsiniz. Maddeler halinde hazırlanmış yazıların yanı sıra belli bir konuyu A’dan Z’ye kadar anlatan blog yazıları ile etkileşim ve trafiğinizi artırmayı da deneyebilirsiniz.

Ürün incelemeleri

Blog fikirleri için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de web sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin inceleme içerikleri olacaktır. Kullanıcılar internet üzerinde bir ürünü satın almadan önce o ürünle ilgili incelemeleri araştırarak, okumak ya da onların videolarını izlemek isterler. Hem organik olarak trafik yaratma hem de satın alma sürecine girmiş kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemek için ürün inceleme içeriklerine de yatırım yapabilirsiniz.

Endüstri ile ilgili bilgileri paylaşabilirsiniz

E-ticaret sitesi olmanın yanı sıra endüstrinizdeki öncü firmalardan biri olmak ve marka değerinizi artırmak için sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de paylaştığınız bir blog bölümü oluşturabilirsiniz. Sektörel gelişmeleri duyurmak, sektörünüzdeki kişilerle network oluşturmanızı sağlayacağı gibi markanızın da bilinirliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Hediye rehberleri hazırlayın

Hediyelik ürün rehberleri ve önerileri de özellikle özel günler için kullanıcılara fayda sağlayacak içerik türlerinden biri. Bunun yanı sıra özel günler yaklaştığında kullanıcıların hediye ürünlerle ilgili yaptıkları aramalar da arttığı için bu içerikleri düzenli olarak hazırlayabilirsiniz. Mevcut içeriklerinizdeki ürünleri güncelleyerek, yeni ürünlerinizi öne de çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Blog fikirleri ve içerikleri ile sık sorulan sorular

Ne sıklıkta blog yazıları yazmak gerekiyor?

Blog yazıları sitenizi güncel tutmak ve organik olarak trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Günlük düzenli içerik girmek en ideal yaklaşım olsa da bulunduğunuz sektör ve iş gücüne bağlı olarak bu sıklık değişebilir. Eğer iş gücü olarak eliniz kısıtlıysa, haftada 1 yazı yazmak, markanız için yeterli olabilir. İçerik üretimi de belli bir mesai gerektirdiği için bu işe haftada birkaç saatinizi ayırmanız gerekir. Eğer iş gücü olarak elinizde imkan varsa, haftalık içerik sayınızı artırabilirsiniz. Buradaki önemli konulardan biri de yeni blog fikirleri bulmak olacaktır. Yazabileceğiniz konu limitliyse, yazı sıklığını azaltmanız uzun vade de sürekliliğinizin olmasını sağlar. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Blog fotoğrafları nasıl bulunur?

Blog içeriklerinizi süslemek ve ilgi çekiciliğini artırmak için fotoğraflardan yararlanmanız gerekir. Hem ücretli hem de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz fotoğraf siteleri bulunmakta. Bu siteler üzerinden blog içerikleriniz için görseller bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

SEO odaklı blog içerikleri nasıl yazılır?

SEO odaklı blog içerikleri yazarken, anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekecektir. Bu kelime gruplarını kullanırken, dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar da bulunuyor. Hedef kitle, anahtar kelime aranma yoğunluğu, long tail anahtar kelimeler gibi unsurlar üzerinde odaklanarak, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek konuları bulmanız gerekir. SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan