Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

15 Kasım 2019
Sinan Oypan

Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak gerekir. Belli bir süre içerik üretimi yaptıktan sonra, farklı konular bulmak zorlaştığı için içerik pazarlama çalışmalarınızda da bakış açınızı değiştirmeniz önemlidir. Bu rehberimizde de yaratıcı blog fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerle ilgili gelen kullanıcı soruları

Kullanıcıların sosyal mecralarda ya da e-ticaret sitenizdeki ürün sayfalarının altına yaptığı yorumlarda, ürünlerle ilgili sık sordukları soruları analiz edebilirsiniz. Sık sorulan sorular üzerinden blog fikirleri ve içerikler bulmanız mümkündür. Belli bir konu hakkında sık gelen sorular, kullanıcıların bu konu hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini gösterdiği gibi kullanıcılar bu tür soruları arama motorları üzerinde de arayabilirler. Blog içeriklerinizde bu konular üzerinde durarak, hem müşterilerinizi bilgilendirebilir hem de arama motorlarından trafik çekebilirsiniz.

Google otomatik tamamlama

Yeni konular bulmak için Google’ın otomatik tamamlama özelliğinden de yararlanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler üzerinde durabileceğiniz gibi bir konuyu araştırırken de Google’da arama yapmak için kelimelerinizi girdiğinizde, altta açılan Google’ın otomatik tamamlama sonuçlarına bakarak, kullanıcıların bu kelime grubuyla ilgili başka ne tür aramalar yaptıklarını görebilirsiniz. Bu başlıklar üzerinden de sizinle ilgili olabilecek konu başlıkları ile ilgili blog fikirleri bularak, yazılarınızı hazırlayabilirsiniz.

Rakip analizi yapın

Yeni blog fikirleri bulmak için rakip analizi de yapabilirsiniz. Rakiplerinizin yaptığı blog çalışmalarını analiz ederek, ne tür içerikler üzerine yoğunlaştıklarını araştırabilirsiniz. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığının yanı sıra içerik formatı, içerik uzunluğu ve yayın sıklığı gibi konuları da araştırarak, blog üretimi konusunda rakiplerinizi takip ederek, yeni konu ve fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Rakip analizi yapmanızı sağlayacak 8 araç

İlgili anahtar kelimeler

Blog fikirleri üretirken çıkarttığınız anahtar kelimelerle ilgili olabilecek diğer kelime öbeklerini de içerik fikirleriniz arasına alabilirsiniz. Kullanıcılar sizin odaklandığınız anahtar kelimeler haricinde, bunlarla ilgili olabilecek diğer kelimeleri de aratacakları için, ilgili anahtar kelimeler üzerine blog içerikleri üretmeniz, organik olarak trafik almanıza da yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime ve SEO için kullanabileceğiniz araçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Google Trends’ten yararlanın

Özellikle dönemsel olarak hangi kelime gruplarının ve konuların daha fazla popülerleştiğini görmek ve analiz etmek için Google Trends’ten yararlanabilirsiniz. Dönemsel olarak trafik yoğunluğu artan konular üzerinde blog içerikleri hazırlayarak, bu dönemlerde bu blog yazılarını öne çıkartabilir ve arama sorgularından trafik çekerek, web siteniz üzerinden geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Liste içerikleri oluşturun

Kullanıcıları hem bilgilendirmek hem de eğlendirmek için farklı konseptler yaratabileceğiniz liste içeriklerinden de yararlanabilirsiniz. Maddeler halinde hazırlanmış yazıların yanı sıra belli bir konuyu A’dan Z’ye kadar anlatan blog yazıları ile etkileşim ve trafiğinizi artırmayı da deneyebilirsiniz.

Ürün incelemeleri

Blog fikirleri için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de web sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin inceleme içerikleri olacaktır. Kullanıcılar internet üzerinde bir ürünü satın almadan önce o ürünle ilgili incelemeleri araştırarak, okumak ya da onların videolarını izlemek isterler. Hem organik olarak trafik yaratma hem de satın alma sürecine girmiş kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemek için ürün inceleme içeriklerine de yatırım yapabilirsiniz.

Endüstri ile ilgili bilgileri paylaşabilirsiniz

E-ticaret sitesi olmanın yanı sıra endüstrinizdeki öncü firmalardan biri olmak ve marka değerinizi artırmak için sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de paylaştığınız bir blog bölümü oluşturabilirsiniz. Sektörel gelişmeleri duyurmak, sektörünüzdeki kişilerle network oluşturmanızı sağlayacağı gibi markanızın da bilinirliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Hediye rehberleri hazırlayın

Hediyelik ürün rehberleri ve önerileri de özellikle özel günler için kullanıcılara fayda sağlayacak içerik türlerinden biri. Bunun yanı sıra özel günler yaklaştığında kullanıcıların hediye ürünlerle ilgili yaptıkları aramalar da arttığı için bu içerikleri düzenli olarak hazırlayabilirsiniz. Mevcut içeriklerinizdeki ürünleri güncelleyerek, yeni ürünlerinizi öne de çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Blog fikirleri ve içerikleri ile sık sorulan sorular

Ne sıklıkta blog yazıları yazmak gerekiyor?

Blog yazıları sitenizi güncel tutmak ve organik olarak trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Günlük düzenli içerik girmek en ideal yaklaşım olsa da bulunduğunuz sektör ve iş gücüne bağlı olarak bu sıklık değişebilir. Eğer iş gücü olarak eliniz kısıtlıysa, haftada 1 yazı yazmak, markanız için yeterli olabilir. İçerik üretimi de belli bir mesai gerektirdiği için bu işe haftada birkaç saatinizi ayırmanız gerekir. Eğer iş gücü olarak elinizde imkan varsa, haftalık içerik sayınızı artırabilirsiniz. Buradaki önemli konulardan biri de yeni blog fikirleri bulmak olacaktır. Yazabileceğiniz konu limitliyse, yazı sıklığını azaltmanız uzun vade de sürekliliğinizin olmasını sağlar. Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Blog fotoğrafları nasıl bulunur?

Blog içeriklerinizi süslemek ve ilgi çekiciliğini artırmak için fotoğraflardan yararlanmanız gerekir. Hem ücretli hem de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz fotoğraf siteleri bulunmakta. Bu siteler üzerinden blog içerikleriniz için görseller bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

SEO odaklı blog içerikleri nasıl yazılır?

SEO odaklı blog içerikleri yazarken, anahtar kelimeler üzerinde durmanız gerekecektir. Bu kelime gruplarını kullanırken, dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar da bulunuyor. Hedef kitle, anahtar kelime aranma yoğunluğu, long tail anahtar kelimeler gibi unsurlar üzerinde odaklanarak, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek konuları bulmanız gerekir. SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan