fbpx

Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret sitenizde kullandığınız bazı fotoğrafların işinize ve sitenize zarar verebileceğini de söylememiz gerekiyor.

Bunun nedeni ise yanlış fotoğrafların, yanlış yerlerde ve şekillerde kullanılması. Kendi fotoğraflarınızı üretememek ya da yanlış bir şekilde çektiğiniz fotoğrafları kullanmak bazı olumsuz durumlar ortaya çıkartacaktır. Bu rehberimizde de fotoğrafların nasıl yanlış kullanıldığını sizlerle paylaşacağız.

Stok fotoğraf kullanımı

Stok fotoğraflar kimi zaman amacına uygun bir şekilde kullanılabiliyor; fakat e-ticaret sitenizde sadece stok fotoğraflara yer vermenin bazı dezavantajları bulunuyor. Öncelikle bu fotoğraflar birçok kişi tarafından kullanılıyor ve sitenizi ziyaret edenler bu fotoğrafları başka siteler üzerinde görmüş olabilirler. Bu da orijinalliğinizi bir hayli bozacak bir durumdur. Bunun yanı sıra fotoğraf etkili görünse de sizin sitenizi ve işinizi yansıtmayabilir.

Stok fotoğraf kullanımını limitlendirmeniz bu yüzden önemlidir. Az kullanılan ve işinizi yansıtacak fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Filigran (watermark) içeren fotoğraflar

Ürün ya da site içi görsellerde filigran içeren fotoğraflar kullanmak da bir hayli sıkıntılı bir durumdur. Özellikle stok fotoğraflarda bulunana bu filigranlı fotoğrafları sitenizde kullanmak kötü bir izlenim yaratacaktır. Marka olarak orijinal içerik kullanmamanın yanı sıra Google üzerinden gelen görselleri kullandığınızı ortaya koymuş olursunuz.

Ürün fotoğraflarında da başka firmalardan ya da üretici firmalardan fotoğrafları alıyorsanız onların üzerinde filigranların olmadığına emin olun.

Çok küçük görseller kullanmak

Özellikle ürün fotoğraflarında çok küçük görseller kullanmak, e-ticaret sitenizin amacına uymayacaktır. Çünkü kullanıcıların ürünleri detaylı bir şekilde görebilmeleri gerekir. Ebat olarak çok küçük olan fotoğraflar, ürünlerin detaylı bir şekilde incelenmesine olanak vermeyeceği için, kullanıcı deneyimini ve tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

Düşük kaliteli görseller

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekmek artık eskisi kadar zor değil. Ceplerimizdeki akıllı telefonlar dahi HD kalitede fotoğraf çekebiliyor. İnternet üzerinden de HD formatta görsellere ulaşabilmek bir hayli kolay. Bu sebeple de siteniz üzerinde düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmamanız gerekir. Düşük çözünürlüklü görseller, görselin dikkat çekiciliğini azaltırken, ürünün detaylarını ortaya koymaz.

Photoshop hataları

Çektiğiniz fotoğrafları Photoshop gibi yazılımlar üzerinde düzenliyorsanız ya da birine bu düzenlemeleri yaptıracaksanız, çalışmaların hatasız olduğundan emin olmalısınız. Yanlış kesilmiş, boyut hataları olan, kalitesiz yapılmış işler fotoğraflarınızın kalitesini düşürecektir. Photoshop üzerindeki çalışmalarınızda gerçekçiliği koruyarak, doğru ebatları göstermeli ve çalışmalarınızı hatasız yapmalısınız.

Sahte çalışan fotoğrafları

Stok fotoğrafların bir dezavantajı da burada devreye girmektedir. İletişim yada ekip sayfalarında gerçek resimleri kullanmayarak stok fotoğraflar kullandığınızda karşı tarafı yanıltıcı bir işlem yapmış olursunuz. Eğer siteniz üzerinde çalışanlarınızı göstermek istiyorsanız, onların gerçek fotoğraflarını kullanın. Eğer gerçek fotoğrafları kullanmak istemiyorsanız, sadece isimlere yer verin ve sahte fotoğraflar kullanmayın. Çünkü bu stok fotoğraflar hem kolay anlaşılabilir hem de farklı sitelerde farklı amaçlarla kullanılabilir.

Yüksek dosya boyutları

Fotoğraflarınızın dosya boyutları da siteniz için bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının yüksek olması, sitenizin yavaş yüklenmesine neden olur. Aynı sayfa üzerinde birden fazla görselin olması ve hepsinin dosya boyutunun yüksek olması doğrudan site performansızını olumsuz etkiler.

Bu sebeple de fotoğraflarınızı düzenlerken, web için kaydederek, dosya boyutlarını düşürmelisiniz. HD görsellerde makismum 300-400 kb aralığında, daha düşük ebatlarda ise 100-200 kb arasında bu dosya boyutlarını tutmaya özen göstermelisiniz. Eğer görsel kalitesini bozmadan dosya boyutlarını daha da düşürebiliyorsanız, internet sitenizin yüklenme hızını daha da artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan