Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

8 Haziran 2017
Sinan Oypan

Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret sitenizde kullandığınız bazı fotoğrafların işinize ve sitenize zarar verebileceğini de söylememiz gerekiyor.

Bunun nedeni ise yanlış fotoğrafların, yanlış yerlerde ve şekillerde kullanılması. Kendi fotoğraflarınızı üretememek ya da yanlış bir şekilde çektiğiniz fotoğrafları kullanmak bazı olumsuz durumlar ortaya çıkartacaktır. Bu rehberimizde de fotoğrafların nasıl yanlış kullanıldığını sizlerle paylaşacağız.

Stok fotoğraf kullanımı

Stok fotoğraflar kimi zaman amacına uygun bir şekilde kullanılabiliyor; fakat e-ticaret sitenizde sadece stok fotoğraflara yer vermenin bazı dezavantajları bulunuyor. Öncelikle bu fotoğraflar birçok kişi tarafından kullanılıyor ve sitenizi ziyaret edenler bu fotoğrafları başka siteler üzerinde görmüş olabilirler. Bu da orijinalliğinizi bir hayli bozacak bir durumdur. Bunun yanı sıra fotoğraf etkili görünse de sizin sitenizi ve işinizi yansıtmayabilir.

Stok fotoğraf kullanımını limitlendirmeniz bu yüzden önemlidir. Az kullanılan ve işinizi yansıtacak fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Filigran (watermark) içeren fotoğraflar

Ürün ya da site içi görsellerde filigran içeren fotoğraflar kullanmak da bir hayli sıkıntılı bir durumdur. Özellikle stok fotoğraflarda bulunana bu filigranlı fotoğrafları sitenizde kullanmak kötü bir izlenim yaratacaktır. Marka olarak orijinal içerik kullanmamanın yanı sıra Google üzerinden gelen görselleri kullandığınızı ortaya koymuş olursunuz.

Ürün fotoğraflarında da başka firmalardan ya da üretici firmalardan fotoğrafları alıyorsanız onların üzerinde filigranların olmadığına emin olun.

Çok küçük görseller kullanmak

Özellikle ürün fotoğraflarında çok küçük görseller kullanmak, e-ticaret sitenizin amacına uymayacaktır. Çünkü kullanıcıların ürünleri detaylı bir şekilde görebilmeleri gerekir. Ebat olarak çok küçük olan fotoğraflar, ürünlerin detaylı bir şekilde incelenmesine olanak vermeyeceği için, kullanıcı deneyimini ve tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

Düşük kaliteli görseller

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekmek artık eskisi kadar zor değil. Ceplerimizdeki akıllı telefonlar dahi HD kalitede fotoğraf çekebiliyor. İnternet üzerinden de HD formatta görsellere ulaşabilmek bir hayli kolay. Bu sebeple de siteniz üzerinde düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmamanız gerekir. Düşük çözünürlüklü görseller, görselin dikkat çekiciliğini azaltırken, ürünün detaylarını ortaya koymaz.

Photoshop hataları

Çektiğiniz fotoğrafları Photoshop gibi yazılımlar üzerinde düzenliyorsanız ya da birine bu düzenlemeleri yaptıracaksanız, çalışmaların hatasız olduğundan emin olmalısınız. Yanlış kesilmiş, boyut hataları olan, kalitesiz yapılmış işler fotoğraflarınızın kalitesini düşürecektir. Photoshop üzerindeki çalışmalarınızda gerçekçiliği koruyarak, doğru ebatları göstermeli ve çalışmalarınızı hatasız yapmalısınız.

Sahte çalışan fotoğrafları

Stok fotoğrafların bir dezavantajı da burada devreye girmektedir. İletişim yada ekip sayfalarında gerçek resimleri kullanmayarak stok fotoğraflar kullandığınızda karşı tarafı yanıltıcı bir işlem yapmış olursunuz. Eğer siteniz üzerinde çalışanlarınızı göstermek istiyorsanız, onların gerçek fotoğraflarını kullanın. Eğer gerçek fotoğrafları kullanmak istemiyorsanız, sadece isimlere yer verin ve sahte fotoğraflar kullanmayın. Çünkü bu stok fotoğraflar hem kolay anlaşılabilir hem de farklı sitelerde farklı amaçlarla kullanılabilir.

Yüksek dosya boyutları

Fotoğraflarınızın dosya boyutları da siteniz için bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının yüksek olması, sitenizin yavaş yüklenmesine neden olur. Aynı sayfa üzerinde birden fazla görselin olması ve hepsinin dosya boyutunun yüksek olması doğrudan site performansızını olumsuz etkiler.

Bu sebeple de fotoğraflarınızı düzenlerken, web için kaydederek, dosya boyutlarını düşürmelisiniz. HD görsellerde makismum 300-400 kb aralığında, daha düşük ebatlarda ise 100-200 kb arasında bu dosya boyutlarını tutmaya özen göstermelisiniz. Eğer görsel kalitesini bozmadan dosya boyutlarını daha da düşürebiliyorsanız, internet sitenizin yüklenme hızını daha da artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers