Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret sitenizde kullandığınız bazı fotoğrafların işinize ve sitenize zarar verebileceğini de söylememiz gerekiyor.

Bunun nedeni ise yanlış fotoğrafların, yanlış yerlerde ve şekillerde kullanılması. Kendi fotoğraflarınızı üretememek ya da yanlış bir şekilde çektiğiniz fotoğrafları kullanmak bazı olumsuz durumlar ortaya çıkartacaktır. Bu rehberimizde de fotoğrafların nasıl yanlış kullanıldığını sizlerle paylaşacağız.

Stok fotoğraf kullanımı

Stok fotoğraflar kimi zaman amacına uygun bir şekilde kullanılabiliyor; fakat e-ticaret sitenizde sadece stok fotoğraflara yer vermenin bazı dezavantajları bulunuyor. Öncelikle bu fotoğraflar birçok kişi tarafından kullanılıyor ve sitenizi ziyaret edenler bu fotoğrafları başka siteler üzerinde görmüş olabilirler. Bu da orijinalliğinizi bir hayli bozacak bir durumdur. Bunun yanı sıra fotoğraf etkili görünse de sizin sitenizi ve işinizi yansıtmayabilir.

Stok fotoğraf kullanımını limitlendirmeniz bu yüzden önemlidir. Az kullanılan ve işinizi yansıtacak fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Filigran (watermark) içeren fotoğraflar

Ürün ya da site içi görsellerde filigran içeren fotoğraflar kullanmak da bir hayli sıkıntılı bir durumdur. Özellikle stok fotoğraflarda bulunana bu filigranlı fotoğrafları sitenizde kullanmak kötü bir izlenim yaratacaktır. Marka olarak orijinal içerik kullanmamanın yanı sıra Google üzerinden gelen görselleri kullandığınızı ortaya koymuş olursunuz.

Ürün fotoğraflarında da başka firmalardan ya da üretici firmalardan fotoğrafları alıyorsanız onların üzerinde filigranların olmadığına emin olun.

Çok küçük görseller kullanmak

Özellikle ürün fotoğraflarında çok küçük görseller kullanmak, e-ticaret sitenizin amacına uymayacaktır. Çünkü kullanıcıların ürünleri detaylı bir şekilde görebilmeleri gerekir. Ebat olarak çok küçük olan fotoğraflar, ürünlerin detaylı bir şekilde incelenmesine olanak vermeyeceği için, kullanıcı deneyimini ve tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

Düşük kaliteli görseller

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekmek artık eskisi kadar zor değil. Ceplerimizdeki akıllı telefonlar dahi HD kalitede fotoğraf çekebiliyor. İnternet üzerinden de HD formatta görsellere ulaşabilmek bir hayli kolay. Bu sebeple de siteniz üzerinde düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmamanız gerekir. Düşük çözünürlüklü görseller, görselin dikkat çekiciliğini azaltırken, ürünün detaylarını ortaya koymaz.

Photoshop hataları

Çektiğiniz fotoğrafları Photoshop gibi yazılımlar üzerinde düzenliyorsanız ya da birine bu düzenlemeleri yaptıracaksanız, çalışmaların hatasız olduğundan emin olmalısınız. Yanlış kesilmiş, boyut hataları olan, kalitesiz yapılmış işler fotoğraflarınızın kalitesini düşürecektir. Photoshop üzerindeki çalışmalarınızda gerçekçiliği koruyarak, doğru ebatları göstermeli ve çalışmalarınızı hatasız yapmalısınız.

Sahte çalışan fotoğrafları

Stok fotoğrafların bir dezavantajı da burada devreye girmektedir. İletişim yada ekip sayfalarında gerçek resimleri kullanmayarak stok fotoğraflar kullandığınızda karşı tarafı yanıltıcı bir işlem yapmış olursunuz. Eğer siteniz üzerinde çalışanlarınızı göstermek istiyorsanız, onların gerçek fotoğraflarını kullanın. Eğer gerçek fotoğrafları kullanmak istemiyorsanız, sadece isimlere yer verin ve sahte fotoğraflar kullanmayın. Çünkü bu stok fotoğraflar hem kolay anlaşılabilir hem de farklı sitelerde farklı amaçlarla kullanılabilir.

Yüksek dosya boyutları

Fotoğraflarınızın dosya boyutları da siteniz için bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının yüksek olması, sitenizin yavaş yüklenmesine neden olur. Aynı sayfa üzerinde birden fazla görselin olması ve hepsinin dosya boyutunun yüksek olması doğrudan site performansızını olumsuz etkiler.

Bu sebeple de fotoğraflarınızı düzenlerken, web için kaydederek, dosya boyutlarını düşürmelisiniz. HD görsellerde makismum 300-400 kb aralığında, daha düşük ebatlarda ise 100-200 kb arasında bu dosya boyutlarını tutmaya özen göstermelisiniz. Eğer görsel kalitesini bozmadan dosya boyutlarını daha da düşürebiliyorsanız, internet sitenizin yüklenme hızını daha da artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin