Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret sitenizde kullandığınız bazı fotoğrafların işinize ve sitenize zarar verebileceğini de söylememiz gerekiyor.

Bunun nedeni ise yanlış fotoğrafların, yanlış yerlerde ve şekillerde kullanılması. Kendi fotoğraflarınızı üretememek ya da yanlış bir şekilde çektiğiniz fotoğrafları kullanmak bazı olumsuz durumlar ortaya çıkartacaktır. Bu rehberimizde de fotoğrafların nasıl yanlış kullanıldığını sizlerle paylaşacağız.

Stok fotoğraf kullanımı

Stok fotoğraflar kimi zaman amacına uygun bir şekilde kullanılabiliyor; fakat e-ticaret sitenizde sadece stok fotoğraflara yer vermenin bazı dezavantajları bulunuyor. Öncelikle bu fotoğraflar birçok kişi tarafından kullanılıyor ve sitenizi ziyaret edenler bu fotoğrafları başka siteler üzerinde görmüş olabilirler. Bu da orijinalliğinizi bir hayli bozacak bir durumdur. Bunun yanı sıra fotoğraf etkili görünse de sizin sitenizi ve işinizi yansıtmayabilir.

Stok fotoğraf kullanımını limitlendirmeniz bu yüzden önemlidir. Az kullanılan ve işinizi yansıtacak fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Filigran (watermark) içeren fotoğraflar

Ürün ya da site içi görsellerde filigran içeren fotoğraflar kullanmak da bir hayli sıkıntılı bir durumdur. Özellikle stok fotoğraflarda bulunana bu filigranlı fotoğrafları sitenizde kullanmak kötü bir izlenim yaratacaktır. Marka olarak orijinal içerik kullanmamanın yanı sıra Google üzerinden gelen görselleri kullandığınızı ortaya koymuş olursunuz.

Ürün fotoğraflarında da başka firmalardan ya da üretici firmalardan fotoğrafları alıyorsanız onların üzerinde filigranların olmadığına emin olun.

Çok küçük görseller kullanmak

Özellikle ürün fotoğraflarında çok küçük görseller kullanmak, e-ticaret sitenizin amacına uymayacaktır. Çünkü kullanıcıların ürünleri detaylı bir şekilde görebilmeleri gerekir. Ebat olarak çok küçük olan fotoğraflar, ürünlerin detaylı bir şekilde incelenmesine olanak vermeyeceği için, kullanıcı deneyimini ve tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

Düşük kaliteli görseller

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekmek artık eskisi kadar zor değil. Ceplerimizdeki akıllı telefonlar dahi HD kalitede fotoğraf çekebiliyor. İnternet üzerinden de HD formatta görsellere ulaşabilmek bir hayli kolay. Bu sebeple de siteniz üzerinde düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmamanız gerekir. Düşük çözünürlüklü görseller, görselin dikkat çekiciliğini azaltırken, ürünün detaylarını ortaya koymaz.

Photoshop hataları

Çektiğiniz fotoğrafları Photoshop gibi yazılımlar üzerinde düzenliyorsanız ya da birine bu düzenlemeleri yaptıracaksanız, çalışmaların hatasız olduğundan emin olmalısınız. Yanlış kesilmiş, boyut hataları olan, kalitesiz yapılmış işler fotoğraflarınızın kalitesini düşürecektir. Photoshop üzerindeki çalışmalarınızda gerçekçiliği koruyarak, doğru ebatları göstermeli ve çalışmalarınızı hatasız yapmalısınız.

Sahte çalışan fotoğrafları

Stok fotoğrafların bir dezavantajı da burada devreye girmektedir. İletişim yada ekip sayfalarında gerçek resimleri kullanmayarak stok fotoğraflar kullandığınızda karşı tarafı yanıltıcı bir işlem yapmış olursunuz. Eğer siteniz üzerinde çalışanlarınızı göstermek istiyorsanız, onların gerçek fotoğraflarını kullanın. Eğer gerçek fotoğrafları kullanmak istemiyorsanız, sadece isimlere yer verin ve sahte fotoğraflar kullanmayın. Çünkü bu stok fotoğraflar hem kolay anlaşılabilir hem de farklı sitelerde farklı amaçlarla kullanılabilir.

Yüksek dosya boyutları

Fotoğraflarınızın dosya boyutları da siteniz için bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının yüksek olması, sitenizin yavaş yüklenmesine neden olur. Aynı sayfa üzerinde birden fazla görselin olması ve hepsinin dosya boyutunun yüksek olması doğrudan site performansızını olumsuz etkiler.

Bu sebeple de fotoğraflarınızı düzenlerken, web için kaydederek, dosya boyutlarını düşürmelisiniz. HD görsellerde makismum 300-400 kb aralığında, daha düşük ebatlarda ise 100-200 kb arasında bu dosya boyutlarını tutmaya özen göstermelisiniz. Eğer görsel kalitesini bozmadan dosya boyutlarını daha da düşürebiliyorsanız, internet sitenizin yüklenme hızını daha da artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers