Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?

24 Mart 2019
Sinan Oypan

Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni bir web sitesi açmak gerekiyor mu oluyor.

Yan markanızın asıl odağı ve amacı bu sorunun cevabında önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle de bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Peki, hangi koşullar yan marka için web sitesi açmak gerekirken, hangi koşullarda gerekmez?

Yan markanın amaçları ne olacak?

Yan markanızı hangi amaçlarla kurduğunuz önemli. Eğer bu markayı, mevcut markanızı destekleyecek ve ona içerik ve trafik sağlamak amacıyla kurmayı düşünüyorsanız, ikinci bir web sitesi açmak doğru bir yaklaşım olabilir. Bunun nedeni ise özellikle farklı bir kaynak üzerinden asıl sitenize trafik yönlendirerek, kullanıcılarda farklı bir algı yaratmak istediğiniz tek bir site ya da subdomain üzerinden bunu yapmanız pek mümkün olmayabilir.

Eğer bir ürün özelinde marka yaratarak, bu ürünü markalaştırmak istiyorsanız, ilk etapta ekstra bir web sitesine ihtiyacınız olmayacaktır. Mevcut siteniz üzerinde bu ürüne özel bir varış sayfası yapmak ve alt sayfalarda bu ürünü destekleyecek içerikler üretmeniz, bu ürünü markalaştırmayı kolaylaştırabilir. Bir subdomain üzerinden de bu varış sayfasını yönetebilirsiniz. Ancak bir subdomain açtığınızda, bunun arama motorlarında yeni bir site olarak indeksleneceğini ve bu sitenin de SEO çalışmalarıyla desteklenmesi gerektiğini unutmamanız gerekir.

Bir diğer alternatif ise, pazarda yapay bir rekabet oluşturacak ve tüketicilerin karşına farklı bir isimle çıkacak bir firma oluşturabilirsiniz. Bu durumda da farklı bir web sitesi açmak gerekir. Bu marka kendi odağında çalışacak olsa da yan markanız olduğu için aslında sizi beslemeye devam edecektir.

Özellikle aynı sektörde ve benzer ürünleri satan iki farklı markanız olması, farklı tüketici kitlelerine ulaşırken, farklı fiyatlandırma çalışmaları yapmanızı da sağlar.

Başka bir alternatif ise; sektörünüzden bağımsız farklı ürün gruplarına yönelmiş bir marka yaratmaktır. Bu durumda da yeni bir web sitesi açmak önemlidir. Çünkü mevcut siteniz üzerinde sizinle alakalı olmayan ürünleri göstermeniz kafa karışıklığı yaratacağı gibi marka algısını da bozacaktır.

Yeni bir web sitesi açmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir marka oluşturmak ve yeni bir web sitesi açmak, başlı başına zor ve üzerine düşülmesi gereken bir iş olacağı için, bazı konuları bilmeniz gerekir.

Yeterli zaman ve kaynağınız var mı?

Yeni bir marka yaratmak ve yönetmek için yeterli vaktinizin olması gerekir. Mevcut işiniz, gününüzün büyük bir bölümünü ya da tamamını kapsıyorsa, yeni bir marka yaratmanız ve yönetmeniz mümkün olmaz. Bunun için iş bölümünün yapılması ve belli bir ekibinizin olması gerekir. Bu ekibi oluşturabilmek için de yeterli sermaye ve kaynağa ihtiyacınız vardır. Yeni markadan sorumlu olacak bir yöneticinin yanı sıra bu marka ile ilgili arkaplandaki çalışmaları yapacak bir ekip önemlidir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Aynı zamanda yeni markanın belli bir süre karlılık sağlayamayacağını da düşünmeniz gerekir. Bu sebeple de elinizdeki sermayenin bu süreçte markayı ayakta tutabilecek seviyede olması önemlidir. Şirket masrafları, vergiler, çalışan maaşları gibi birçok gideri hesaba katmanız gerekir.

Yeterli bir sermayenizin olmaması bu yeni markayı destekleyemeyeceği gibi yen bir web sitesinin de masraflarını karşılayamamanıza neden olacaktır.

Yeterli pazarlama ve reklam bütçeniz var mı?

Yeni bir marka ile beraber yeni sorumluluklar gelmekte. Bu sorumluluklardan biri de marka ve ürün bilinirliğini artıracak pazarlama ve reklam çalışmalarını yapmaktır. Mevcut markanızı büyütmenin yanı sıra yan markanızı da beraber büyütmeniz gerekebilir. Bu durumda da pazarlama ve reklam bütçesi ayırarak, doğrudan bu markaya adamalısınız. Pazarlama ve reklam bütçesi olmadan yeni markanızı hedef kitlelere ulaştıramayacağınız için yaptığınız yatırımların geri dönüşünü alamazsınız.

Farklı içerikler üretebilecek misiniz?

Özellikle benzer ürünler satan rakip bir marka yaratmak istediğinizde yeni içerik üretimi de söz konusu olacaktır. Yeni web sitenizin SEO çalışmalarının kaliteli olabilmesi ve eklenen içeriklerin kopya içerik oluşturmaması için, sıfırdan içerik üretiminin ve yönetiminin yapılması gerekir. Bu orijinal içerikleri üretememeniz, web sitenin iyi bir şekilde indekslenememesine yol açtığı için, site organik trafik çekemeyecektir.

Yeni bir web sitesi açmak için neler yapmalısınız?

Yeni bir web sitesi açmak için farklı yollardan yararlanabilirsiniz. Sitenin konseptine ve içeriğine göre nasıl bir tasarım seçeceğiniz ve site altyapısının ihtiyaçları değişiklik gösterecektir. Tabii ki bu konuda belli bir tecrübeniz bulunmuyorsa, site tasarımı yapmak zorlu ve maliyetli bir süreç olabilir.

Ancak daha hızlı, güvenilir ve maliyet olarak uygun çözümler de bulunuyor. İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, sunduğumuz hizmetleri inceleyebilir ve amacınıza uygun bir altyapı seçerek hemen sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan