fbpx

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?

24 Mart 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?

Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni bir web sitesi açmak gerekiyor mu oluyor.

Yan markanızın asıl odağı ve amacı bu sorunun cevabında önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle de bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Peki, hangi koşullar yan marka için web sitesi açmak gerekirken, hangi koşullarda gerekmez?

Yan markanın amaçları ne olacak?

Yan markanızı hangi amaçlarla kurduğunuz önemli. Eğer bu markayı, mevcut markanızı destekleyecek ve ona içerik ve trafik sağlamak amacıyla kurmayı düşünüyorsanız, ikinci bir web sitesi açmak doğru bir yaklaşım olabilir. Bunun nedeni ise özellikle farklı bir kaynak üzerinden asıl sitenize trafik yönlendirerek, kullanıcılarda farklı bir algı yaratmak istediğiniz tek bir site ya da subdomain üzerinden bunu yapmanız pek mümkün olmayabilir.

Eğer bir ürün özelinde marka yaratarak, bu ürünü markalaştırmak istiyorsanız, ilk etapta ekstra bir web sitesine ihtiyacınız olmayacaktır. Mevcut siteniz üzerinde bu ürüne özel bir varış sayfası yapmak ve alt sayfalarda bu ürünü destekleyecek içerikler üretmeniz, bu ürünü markalaştırmayı kolaylaştırabilir. Bir subdomain üzerinden de bu varış sayfasını yönetebilirsiniz. Ancak bir subdomain açtığınızda, bunun arama motorlarında yeni bir site olarak indeksleneceğini ve bu sitenin de SEO çalışmalarıyla desteklenmesi gerektiğini unutmamanız gerekir.

Bir diğer alternatif ise, pazarda yapay bir rekabet oluşturacak ve tüketicilerin karşına farklı bir isimle çıkacak bir firma oluşturabilirsiniz. Bu durumda da farklı bir web sitesi açmak gerekir. Bu marka kendi odağında çalışacak olsa da yan markanız olduğu için aslında sizi beslemeye devam edecektir.

Özellikle aynı sektörde ve benzer ürünleri satan iki farklı markanız olması, farklı tüketici kitlelerine ulaşırken, farklı fiyatlandırma çalışmaları yapmanızı da sağlar.

Başka bir alternatif ise; sektörünüzden bağımsız farklı ürün gruplarına yönelmiş bir marka yaratmaktır. Bu durumda da yeni bir web sitesi açmak önemlidir. Çünkü mevcut siteniz üzerinde sizinle alakalı olmayan ürünleri göstermeniz kafa karışıklığı yaratacağı gibi marka algısını da bozacaktır.

Yeni bir web sitesi açmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir marka oluşturmak ve yeni bir web sitesi açmak, başlı başına zor ve üzerine düşülmesi gereken bir iş olacağı için, bazı konuları bilmeniz gerekir.

Yeterli zaman ve kaynağınız var mı?

Yeni bir marka yaratmak ve yönetmek için yeterli vaktinizin olması gerekir. Mevcut işiniz, gününüzün büyük bir bölümünü ya da tamamını kapsıyorsa, yeni bir marka yaratmanız ve yönetmeniz mümkün olmaz. Bunun için iş bölümünün yapılması ve belli bir ekibinizin olması gerekir. Bu ekibi oluşturabilmek için de yeterli sermaye ve kaynağa ihtiyacınız vardır. Yeni markadan sorumlu olacak bir yöneticinin yanı sıra bu marka ile ilgili arkaplandaki çalışmaları yapacak bir ekip önemlidir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Aynı zamanda yeni markanın belli bir süre karlılık sağlayamayacağını da düşünmeniz gerekir. Bu sebeple de elinizdeki sermayenin bu süreçte markayı ayakta tutabilecek seviyede olması önemlidir. Şirket masrafları, vergiler, çalışan maaşları gibi birçok gideri hesaba katmanız gerekir.

Yeterli bir sermayenizin olmaması bu yeni markayı destekleyemeyeceği gibi yen bir web sitesinin de masraflarını karşılayamamanıza neden olacaktır.

Yeterli pazarlama ve reklam bütçeniz var mı?

Yeni bir marka ile beraber yeni sorumluluklar gelmekte. Bu sorumluluklardan biri de marka ve ürün bilinirliğini artıracak pazarlama ve reklam çalışmalarını yapmaktır. Mevcut markanızı büyütmenin yanı sıra yan markanızı da beraber büyütmeniz gerekebilir. Bu durumda da pazarlama ve reklam bütçesi ayırarak, doğrudan bu markaya adamalısınız. Pazarlama ve reklam bütçesi olmadan yeni markanızı hedef kitlelere ulaştıramayacağınız için yaptığınız yatırımların geri dönüşünü alamazsınız.

Farklı içerikler üretebilecek misiniz?

Özellikle benzer ürünler satan rakip bir marka yaratmak istediğinizde yeni içerik üretimi de söz konusu olacaktır. Yeni web sitenizin SEO çalışmalarının kaliteli olabilmesi ve eklenen içeriklerin kopya içerik oluşturmaması için, sıfırdan içerik üretiminin ve yönetiminin yapılması gerekir. Bu orijinal içerikleri üretememeniz, web sitenin iyi bir şekilde indekslenememesine yol açtığı için, site organik trafik çekemeyecektir.

Yeni bir web sitesi açmak için neler yapmalısınız?

Yeni bir web sitesi açmak için farklı yollardan yararlanabilirsiniz. Sitenin konseptine ve içeriğine göre nasıl bir tasarım seçeceğiniz ve site altyapısının ihtiyaçları değişiklik gösterecektir. Tabii ki bu konuda belli bir tecrübeniz bulunmuyorsa, site tasarımı yapmak zorlu ve maliyetli bir süreç olabilir.

Ancak daha hızlı, güvenilir ve maliyet olarak uygun çözümler de bulunuyor. İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, sunduğumuz hizmetleri inceleyebilir ve amacınıza uygun bir altyapı seçerek hemen sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan