Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni bir web sitesi açmak gerekiyor mu oluyor.
Yan markanızın asıl odağı ve amacı bu sorunun cevabında önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle de bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Peki hangi koşullar yan marka için web sitesi açmak gerekirken bu hangi durumlar için geçerli değildir?
Yan Markanız İçin Yeni Web Sayfası Açmaya Nasıl Karar Vermelisiniz?
Yan marka için yeni web sitesi açmak, detaylı bir plan ve pazarlama çalışması gerektirir. Bu konuda karar vermeden önce yan markanızın firmanıza nasıl bir fayda sağlayacağını belirlemelisiniz. Örneğin; spesifik bir ürünü veya hizmeti kullanarak yeni bir marka kimliği oluşturacaksanız bu yöntemi izleyemeniz yararlı olur.
Yeni bir marka kimliği oluşturduğunuz ürünün kapsamı ve özellikleri de site açmaya karar verirken dikkat etmeniz gereken hususlar arasındadır. Coca Cola Company’nin bir ürünü olan Fanta, yan marka konusunda iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Söz konusu içecek, şirketin temel mamüllerinden farklı özelliklere sahip olmakla birlikte spesifik bir kitleye hitap eder. Örnektekine benzer bir ürününüz varsa yan marka için yeni web sitesi açmak konusunda gerekli adımları atabilirsiniz.
Yan Markanızın Amaçlarının Ne Olacağını Belirleyin
Yan markanın amaçları site oluşturma aşamasında önemli bir yere sahiptir. Eğer bu markayı, şirketinizi destekleyerek içerik ve trafik sağlamak amacıyla kurmayı düşünüyorsanız, ikinci bir web sitesi açmak doğru bir yaklaşım olabilir. Bunun nedeni ise özellikle farklı bir kaynak üzerinden asıl sitenize trafik yönlendirerek, kullanıcılarda farklı bir algı yaratmak istediğiniz tek bir site ya da subdomain üzerinden bunu yapmanız pek mümkün olmayabilir.
Eğer bir ürün özelinde marka yaratarak bu ürünü markalaştırmak istiyorsanız, ilk etapta ekstra bir web sitesine ihtiyacınız olmayacaktır. Mevcut siteniz üzerinde bu ürüne özel bir varış sayfası yapmak ve alt sayfalarda bu ürünü destekleyecek içerikler üretmeniz, bu ürünü markalaştırmayı kolaylaştırabilir. Bir subdomain üzerinden de bu varış sayfasını yönetebilirsiniz. Ancak bir subdomain açtığınızda, bunun arama motorlarında yeni bir site olarak indeksleneceğini ve bu sitenin de SEO çalışmalarıyla desteklenmesi gerektiğini unutmamanız gerekir.
Bir diğer alternatif ise, pazarda yapay bir rekabet oluşturacak ve tüketicilerin karşına farklı bir isimle çıkacak bir firma oluşturabilirsiniz. Bu durumda da farklı bir web sitesi açmak gerekir. Bu marka kendi odağında çalışacak olsa da yan markanız olduğu için aslında sizi beslemeye devam edecektir.
Özellikle aynı sektörde ve benzer ürünleri satan iki farklı markanız olması, farklı tüketici kitlelerine ulaşırken, farklı fiyatlandırma çalışmaları yapmanızı da sağlar.
Başka bir alternatif ise; sektörünüzden bağımsız farklı ürün gruplarına yönelmiş bir marka yaratmaktır. Bu durumda da yeni bir web sitesi açmak önemlidir. Çünkü mevcut siteniz üzerinde sizinle alakalı olmayan ürünleri göstermeniz kafa karışıklığı yaratacağı gibi marka algısını da bozacaktır.
Yan Markanız İçin Açacağınız Yeni Web Sayfasının Sizin İçin Getirilerini Belirleyin
Projenizi hayata geçirmeden önce yan marka için yeni web sitesi açmanın avantajları konusunda düşünmeniz gerekir. Ön plana çıkarmayı planladığınız ürünün şirketinize sağlayacağı katkıyı ölçümleyerek bu konuda en doğru kararı verebilirsiniz. İlgi çekici bir marka kimliği oluşturmak, firmanızın ürün ve hizmetlerinin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilir. Bu sayede daha önce erişemediğiniz bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz.
Yan marka için yeni web sitesi açmak konusunda avantaj sağlamak için bazı hususlara dikkat etmek gerekir. Ön plana çıkardığınız ürün asıl marka kimliğinizi desteklemelidir. Electronic Arts bu konuda iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Bu firmanın yan markaları olan EA Games ve EA Sports, kendi kimliklerini oluşturma konusunda başarılı olmuştur. EA, özel olarak geliştirdiği marka mimarisiyle farklı hedef kitlelere hitap etmeyi ve tüketicide güven yaratmayı başarmıştır.
Yan Markanız İçin Açacağınız Yeni Web Sayfasının Sebep Olabileceği Dezavantajlı Durumları Belirleyin
Başarılı bir proje yürütmek adına yan marka için yeni web sitesi açmanın dezavantajları üzerinde de durmanız gerekir. Bu süreçte bazı risklerle karşılaşmanız mümkündür. Örneğin; yan markanız fazla dikkat çektiğinde asıl faaliyetlerinizin ve geri kalan ürünlerinizin gölgede kalmasına sebep olabilir. Pazarlama faaliyetlerinin doğru bir biçimde organize edilmemesi, yan marka için yeni web sitesi açmak noktasında hâlihazırda ulaştığınız kitleyi kaybetmenizle sonuçlanabilir.
Yan marka için yeni web sitesi açmak için detaylı bir mimari oluşturmak gerekir. Ürünlerinizi ön plana çıkarırken asıl markanızı gölgede bırakmamanız önemlidir. Oluşturduğunuz web sitesinde firmanızın ana sayfasına yönlendirme yaparak bu tür risklerin önüne geçebilirsiniz. Yeni bir marka oluştururken açtığınız platforma mevcut durumda kullandığınız logoya ve kurumsal kimlik ögelerine de yer vererek ortaya dezavantajların etkisini minimize edebilirsiniz.
Yan Markanıza Yeni Bir Web Sitesi Açmadan Önce Dikkat Etmeniz Gereken Noktalar Nelerdir?
Yeni bir marka oluşturmak ve yeni bir web sitesi açmak, başlı başına zor ve üzerine düşülmesi gereken bir iş olacağı için, bazı konuları bilmeniz gerekir.
Yeterli Zaman ve Kaynağınız Var mı?
Yeni bir marka yaratmak ve yönetmek için yeterli vaktinizin olması gerekir. Mevcut işiniz, gününüzün büyük bir bölümünü ya da tamamını kapsıyorsa, yeni bir marka yaratmanız ve yönetmeniz mümkün olmaz. Bunun için iş bölümünün yapılması ve belli bir ekibinizin olması gerekir. Bu ekibi oluşturabilmek için de yeterli sermaye ve kaynağa ihtiyacınız vardır. Yeni markadan sorumlu olacak bir yöneticinin yanı sıra bu marka ile ilgili arkaplandaki çalışmaları yapacak bir ekip önemlidir.
Yeterli Sermayeniz Var mı?
Aynı zamanda yeni markanın belli bir süre karlılık sağlayamayacağını da düşünmeniz gerekir. Bu sebeple de elinizdeki sermayenin bu süreçte markayı ayakta tutabilecek seviyede olması önemlidir. Şirket masrafları, vergiler, çalışan maaşları gibi birçok gideri hesaba katmanız gerekir.
Yeterli bir sermayenizin olmaması bu yeni markayı destekleyemeyeceği gibi yen bir web sitesinin de masraflarını karşılayamamanıza neden olacaktır.
Yeterli Pazarlama ve Reklam Bütçeniz Var mı?
Yeni bir marka ile beraber yeni sorumluluklar gelmekte. Bu sorumluluklardan biri de marka ve ürün bilinirliğini artıracak pazarlama ve reklam çalışmalarını yapmaktır. Mevcut markanızı büyütmenin yanı sıra yan markanızı da beraber büyütmeniz gerekebilir. Bu durumda da pazarlama ve reklam bütçesi ayırarak, doğrudan bu markaya adamalısınız. Pazarlama ve reklam bütçesi olmadan yeni markanızı hedef kitlelere ulaştıramayacağınız için yaptığınız yatırımların geri dönüşünü alamazsınız.
Farklı İçerikler Üretebilecek misiniz?
Özellikle benzer ürünler satan rakip bir marka yaratmak istediğinizde yeni içerik üretimi de söz konusu olacaktır. Yeni web sitenizin SEO çalışmalarının kaliteli olabilmesi ve eklenen içeriklerin kopya içerik oluşturmaması için, sıfırdan içerik üretiminin ve yönetiminin yapılması gerekir. Bu orijinal içerikleri üretememeniz, web sitenin iyi bir şekilde indekslenememesine yol açtığı için, site organik trafik çekemeyecektir.
Yan Markanıza Yeni Bir Web Sitesi Açmak İçin Hangi Adımları İzlemelisiniz?
Yan marka için web sitesi açmak detaylı bir hazırlık gerektirir. Buunun için öncelikle kurumsal kimliğinizi oluşturmanız gerekir. Logo, renk tasarımı, tipografi gibi kimlik ögelerini kararlaştırdıktan sonra bunları yeni sitenizde kullanabilirsiniz.
Hedef kitle araştırması, yan marka için web sitesi açmak üzerine çalışırken dikkat edilmesi gereken başka bir konudur. Sayfanızın ürününüzle ilgilenme potansiyeli olan kitleye hitap eder nitelikte olması önemlidir. Örnek vermek gerekirse mobilya firmanızın çocuk ürünleri için bir yan marka üretiyorsanız sitenizde daha renkli tasarımlara yer verebilirsiniz.
Altyapı seçimi, yan marka web sitesi açmak için gerekenler arasında önemli bir yere sahiptir. Ön plana çıkardığınız ürünü tüketicilerle buluşturmak için sitenize satın alma opsiyonu ekleyebilir veya online mağazanıza link verebilirsiniz. IdeaSoft’un e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak yan marka için yeni web sitesi açmak için harcayacağınız zaman ve eforu en aza indirebilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar