Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?

24 Mart 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?

Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni bir web sitesi açmak gerekiyor mu oluyor.

Yan markanızın asıl odağı ve amacı bu sorunun cevabında önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle de bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Peki, hangi koşullar yan marka için web sitesi açmak gerekirken, hangi koşullarda gerekmez?

Yan markanın amaçları ne olacak?

Yan markanızı hangi amaçlarla kurduğunuz önemli. Eğer bu markayı, mevcut markanızı destekleyecek ve ona içerik ve trafik sağlamak amacıyla kurmayı düşünüyorsanız, ikinci bir web sitesi açmak doğru bir yaklaşım olabilir. Bunun nedeni ise özellikle farklı bir kaynak üzerinden asıl sitenize trafik yönlendirerek, kullanıcılarda farklı bir algı yaratmak istediğiniz tek bir site ya da subdomain üzerinden bunu yapmanız pek mümkün olmayabilir.

Eğer bir ürün özelinde marka yaratarak, bu ürünü markalaştırmak istiyorsanız, ilk etapta ekstra bir web sitesine ihtiyacınız olmayacaktır. Mevcut siteniz üzerinde bu ürüne özel bir varış sayfası yapmak ve alt sayfalarda bu ürünü destekleyecek içerikler üretmeniz, bu ürünü markalaştırmayı kolaylaştırabilir. Bir subdomain üzerinden de bu varış sayfasını yönetebilirsiniz. Ancak bir subdomain açtığınızda, bunun arama motorlarında yeni bir site olarak indeksleneceğini ve bu sitenin de SEO çalışmalarıyla desteklenmesi gerektiğini unutmamanız gerekir.

Bir diğer alternatif ise, pazarda yapay bir rekabet oluşturacak ve tüketicilerin karşına farklı bir isimle çıkacak bir firma oluşturabilirsiniz. Bu durumda da farklı bir web sitesi açmak gerekir. Bu marka kendi odağında çalışacak olsa da yan markanız olduğu için aslında sizi beslemeye devam edecektir.

Özellikle aynı sektörde ve benzer ürünleri satan iki farklı markanız olması, farklı tüketici kitlelerine ulaşırken, farklı fiyatlandırma çalışmaları yapmanızı da sağlar.

Başka bir alternatif ise; sektörünüzden bağımsız farklı ürün gruplarına yönelmiş bir marka yaratmaktır. Bu durumda da yeni bir web sitesi açmak önemlidir. Çünkü mevcut siteniz üzerinde sizinle alakalı olmayan ürünleri göstermeniz kafa karışıklığı yaratacağı gibi marka algısını da bozacaktır.

Yeni bir web sitesi açmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir marka oluşturmak ve yeni bir web sitesi açmak, başlı başına zor ve üzerine düşülmesi gereken bir iş olacağı için, bazı konuları bilmeniz gerekir.

Yeterli zaman ve kaynağınız var mı?

Yeni bir marka yaratmak ve yönetmek için yeterli vaktinizin olması gerekir. Mevcut işiniz, gününüzün büyük bir bölümünü ya da tamamını kapsıyorsa, yeni bir marka yaratmanız ve yönetmeniz mümkün olmaz. Bunun için iş bölümünün yapılması ve belli bir ekibinizin olması gerekir. Bu ekibi oluşturabilmek için de yeterli sermaye ve kaynağa ihtiyacınız vardır. Yeni markadan sorumlu olacak bir yöneticinin yanı sıra bu marka ile ilgili arkaplandaki çalışmaları yapacak bir ekip önemlidir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Aynı zamanda yeni markanın belli bir süre karlılık sağlayamayacağını da düşünmeniz gerekir. Bu sebeple de elinizdeki sermayenin bu süreçte markayı ayakta tutabilecek seviyede olması önemlidir. Şirket masrafları, vergiler, çalışan maaşları gibi birçok gideri hesaba katmanız gerekir.

Yeterli bir sermayenizin olmaması bu yeni markayı destekleyemeyeceği gibi yen bir web sitesinin de masraflarını karşılayamamanıza neden olacaktır.

Yeterli pazarlama ve reklam bütçeniz var mı?

Yeni bir marka ile beraber yeni sorumluluklar gelmekte. Bu sorumluluklardan biri de marka ve ürün bilinirliğini artıracak pazarlama ve reklam çalışmalarını yapmaktır. Mevcut markanızı büyütmenin yanı sıra yan markanızı da beraber büyütmeniz gerekebilir. Bu durumda da pazarlama ve reklam bütçesi ayırarak, doğrudan bu markaya adamalısınız. Pazarlama ve reklam bütçesi olmadan yeni markanızı hedef kitlelere ulaştıramayacağınız için yaptığınız yatırımların geri dönüşünü alamazsınız.

Farklı içerikler üretebilecek misiniz?

Özellikle benzer ürünler satan rakip bir marka yaratmak istediğinizde yeni içerik üretimi de söz konusu olacaktır. Yeni web sitenizin SEO çalışmalarının kaliteli olabilmesi ve eklenen içeriklerin kopya içerik oluşturmaması için, sıfırdan içerik üretiminin ve yönetiminin yapılması gerekir. Bu orijinal içerikleri üretememeniz, web sitenin iyi bir şekilde indekslenememesine yol açtığı için, site organik trafik çekemeyecektir.

Yeni bir web sitesi açmak için neler yapmalısınız?

Yeni bir web sitesi açmak için farklı yollardan yararlanabilirsiniz. Sitenin konseptine ve içeriğine göre nasıl bir tasarım seçeceğiniz ve site altyapısının ihtiyaçları değişiklik gösterecektir. Tabii ki bu konuda belli bir tecrübeniz bulunmuyorsa, site tasarımı yapmak zorlu ve maliyetli bir süreç olabilir.

Ancak daha hızlı, güvenilir ve maliyet olarak uygun çözümler de bulunuyor. İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, sunduğumuz hizmetleri inceleyebilir ve amacınıza uygun bir altyapı seçerek hemen sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı iş...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Erp (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir? E-Ticaret İçin Gerekli midir?
Erp (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir? E-Ticaret İçin Gerekli midir?
Dijitalleşme, sadece matbu belgelerin PDF formatına dönüştürülmesinden ibaret değildir. Büyük ölçekli işletmelerin karmaşık departman ağları bile ERP sayesinde dijitalleştirilebilir. Başta e-ticaret olmak üzere pek çok...
19 Ocak 2022
Markethinkers
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın