Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?

14 Mart 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı şekillendirebilir ve bu veriler doğrultusunda anahtar kelime çalışmalarınızı ve hedeflemelerinizi geliştirerek, daha kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz.

Hangi web site SEO verilerine odaklanmak gerekli?

Öncelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızda hangi web site SEO verilerinden yararlanacağınızı ele alalım. Pazarlama stratejinizin kapsamını geliştirmek için zaman içerisinde bu listeye daha fazla veri de ekleyebilirsiniz.

Organik trafik

Organik trafik, web sitenizin arama motorlarında yaptıkları arama sorgularından sonra, sitenizin linkine tıklayarak sitenizi gelen ziyaretçi sayısıyla ölçülür. Bu metrik önemlidir; çünkü web sitenizin arama sorgularına yanıt verip vermediğini göstermektedir.

İçeriklerin organik erişimi

Herhangi bir reklam vermeden, internet üzerindeki içeriklerinizin organik olarak kullanıcılara ne kadar ulaştığını gösterir. Burada blog yazıları, sosyal medya içerikleri ve videoları ele alınmaktadır. Yaptığınız SEO çalışmalarıyla bu erişim oranı, organik olarak ne kadar başarılı bir şekilde ne kadarlık bir kitleye ulaştığını görmenizi sağlar.

Anahtar kelime aranma hacimleri

Web site SEO çalışmalarında kullandığınız anahtar kelimelerin aylık aranma hacimleri de organik trafiğinize etki etmektedir. Kullanılan kelimelerin aylık hacimlerinin yüksek olması ve bu kelimeleri doğru kullanmanız, organik olarak alabileceğiniz trafiğin yüksek olmasını sağlayacaktır. İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Backlink sayısı

Backlink sayısı ise, başka web siteleri üzerinden gönderilen linkleri ifade eder. Başka web sitelerinden link almanız, alan adı otoritenizi güçlendirmenize yardımcı olduğu gibi, farklı dijital kanallar üzerinden de web sitenize trafik çekmenizi sağlar. İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı

Sayfa yüklenme hızı da Web site SEO verileriniz arasında yer almalıdır. Yavaş yüklenen sayfalar, ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olur. Kullanıcı deneyiminin olumsuz etkilenmesi, sayfaların değerinin de düşmesine neden olur. İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Konum bilgileri

Web sitenize gelen trafiği incelerken, bu trafiğin geldiği konumları da araştırmalısınız. Böylelikle hangi şehir, bölge ve ülkelerden sitenize trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Bu sayede de reklam çalışmalarınızda da bu verileri kullanabilirsiniz.

Web site SEO bilgileri pazarlama çalışmalarında nasıl kullanılır?

Anahtar kelimelerinizi organize edebilirsiniz

Web site SEO verilerini inceleyerek, hangi anahtar kelimelerin daha iyi performans gösterdiğini ve hangilerininse yeterli trafiği getirmediğini görerek, kelime gruplarınızı organize edebilirsiniz. Trafik getiren ve arama motorları üzerinde üst sıralarda indekslenmiş anahtar kelimelerinizde yaptığınız çalışmaları, performansı düşük kelime grupları için de yaparak, daha fazla anahtar kelimeden trafik almaya çalışabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda bu anahtar kelimeleri kullanın

Adwords reklam kampanyalarınızda da performansı yüksek olan anahtar kelimeler üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra performansı orta halli olan ancak uzun vadede getiri sağlayacak long tail anahtar kelime grupları üzerinden de Adwords reklamları oluşturabilirsiniz.

Site yüklenme hızı analiziyle kullanıcı deneyimi geliştirme

Web sitenizin yüklenme hızını analiz ederek, sitenizin kullanıcı deneyimi hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı gibi geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcıların ilgisini çeken içerikler oluşturma

Web sitenize gelen trafiğin hangi kaynaklardan ve hangi anahtar kelimelerden olduğunu analiz ederek, kullanıcıların hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini görebilirsiniz. Bunun yanı sıra blog içerikleri üzerinde de sayfa ziyaret sayıları ve sayfada kalma sürelerini analiz ederek, hangi içeriklerinizin hedef kitlenizle daha alakalı olduğunu görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Konum bilgilerini kullanma

Web site SEO verilerinizi analiz ederken, kullanıcıların hangi konumlardan web sitenizi ziyaret ettiklerini araştırdığınızda, hedef kitlenizin daha aktif bir şekilde hangi bölgelerde yaşadıklarını görebilirsiniz. Böylelikle de reklam hedeflemelerinizi yaparken doğru bölgeleri hedefleyerek, size trafik ve geri dönüşüm sağlamayan bölgeleri elemiş olur; böylelikle de reklam bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz. Buna ek olarak, yeni kitlelere ulaşmak isterseniz, sitenize trafik getirmeyen bölgelere özel kampanya ve teklifler özelinde reklam içerikleri hazırlayarak, bu bölgeleri hedefleyebilir ve yeni kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Web site SEO ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nasıl yapılır?

E-ticarette SEO çalışamaları yaparken öncelikle markanızla ilgili anahtar kelimeleri araştırmanız gerekir. Aranma hacmi olan ve markanızla ilgili kelime gruplarını bulduktan sonra, sayfa içeriklerinizi bu verilere göre optimize etmeniz gerekir. Bunlara ek olarak web site açılma hızını artırma, HTTPS’e geçmek, sayfa başlıkları ve meta açıklamaları üzerinde de çalışmak gerekmektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

Web site SEO neden önemli?

Web site SEO çalışmalarının e-ticaret şirketlerine birçok faydası bulunur. Bunları şu şekilde listeleyebiliriz:
  • Organik aramalar, web sitelerin en önemli trafik kaynağıdır
  • Reklam ücreti gerektirmediği için daha düşük maliyetlidir
  • Daha kapsamlı SEO çalışmaları, sitedeki kullanıcı deneyimini geliştirir
  • SEO tüketicilerin satın alma süreçlerine etki eder
  • Uzun vadeli bir strateji sağlar
  • Farklı hedef kitlelere ulaşılmasını sağlar
  • Marka ve ürün bilinirliğini artırmaya yardımcı olur
  • İçerik çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan