Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?

14 Mart 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı şekillendirebilir ve bu veriler doğrultusunda anahtar kelime çalışmalarınızı ve hedeflemelerinizi geliştirerek, daha kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz.

Hangi web site SEO verilerine odaklanmak gerekli?

Öncelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızda hangi web site SEO verilerinden yararlanacağınızı ele alalım. Pazarlama stratejinizin kapsamını geliştirmek için zaman içerisinde bu listeye daha fazla veri de ekleyebilirsiniz.

Organik trafik

Organik trafik, web sitenizin arama motorlarında yaptıkları arama sorgularından sonra, sitenizin linkine tıklayarak sitenizi gelen ziyaretçi sayısıyla ölçülür. Bu metrik önemlidir; çünkü web sitenizin arama sorgularına yanıt verip vermediğini göstermektedir.

İçeriklerin organik erişimi

Herhangi bir reklam vermeden, internet üzerindeki içeriklerinizin organik olarak kullanıcılara ne kadar ulaştığını gösterir. Burada blog yazıları, sosyal medya içerikleri ve videoları ele alınmaktadır. Yaptığınız SEO çalışmalarıyla bu erişim oranı, organik olarak ne kadar başarılı bir şekilde ne kadarlık bir kitleye ulaştığını görmenizi sağlar.

Anahtar kelime aranma hacimleri

Web site SEO çalışmalarında kullandığınız anahtar kelimelerin aylık aranma hacimleri de organik trafiğinize etki etmektedir. Kullanılan kelimelerin aylık hacimlerinin yüksek olması ve bu kelimeleri doğru kullanmanız, organik olarak alabileceğiniz trafiğin yüksek olmasını sağlayacaktır. İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Backlink sayısı

Backlink sayısı ise, başka web siteleri üzerinden gönderilen linkleri ifade eder. Başka web sitelerinden link almanız, alan adı otoritenizi güçlendirmenize yardımcı olduğu gibi, farklı dijital kanallar üzerinden de web sitenize trafik çekmenizi sağlar. İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı

Sayfa yüklenme hızı da Web site SEO verileriniz arasında yer almalıdır. Yavaş yüklenen sayfalar, ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olur. Kullanıcı deneyiminin olumsuz etkilenmesi, sayfaların değerinin de düşmesine neden olur. İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Konum bilgileri

Web sitenize gelen trafiği incelerken, bu trafiğin geldiği konumları da araştırmalısınız. Böylelikle hangi şehir, bölge ve ülkelerden sitenize trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Bu sayede de reklam çalışmalarınızda da bu verileri kullanabilirsiniz.

Web site SEO bilgileri pazarlama çalışmalarında nasıl kullanılır?

Anahtar kelimelerinizi organize edebilirsiniz

Web site SEO verilerini inceleyerek, hangi anahtar kelimelerin daha iyi performans gösterdiğini ve hangilerininse yeterli trafiği getirmediğini görerek, kelime gruplarınızı organize edebilirsiniz. Trafik getiren ve arama motorları üzerinde üst sıralarda indekslenmiş anahtar kelimelerinizde yaptığınız çalışmaları, performansı düşük kelime grupları için de yaparak, daha fazla anahtar kelimeden trafik almaya çalışabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda bu anahtar kelimeleri kullanın

Adwords reklam kampanyalarınızda da performansı yüksek olan anahtar kelimeler üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra performansı orta halli olan ancak uzun vadede getiri sağlayacak long tail anahtar kelime grupları üzerinden de Adwords reklamları oluşturabilirsiniz.

Site yüklenme hızı analiziyle kullanıcı deneyimi geliştirme

Web sitenizin yüklenme hızını analiz ederek, sitenizin kullanıcı deneyimi hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı gibi geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcıların ilgisini çeken içerikler oluşturma

Web sitenize gelen trafiğin hangi kaynaklardan ve hangi anahtar kelimelerden olduğunu analiz ederek, kullanıcıların hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini görebilirsiniz. Bunun yanı sıra blog içerikleri üzerinde de sayfa ziyaret sayıları ve sayfada kalma sürelerini analiz ederek, hangi içeriklerinizin hedef kitlenizle daha alakalı olduğunu görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Konum bilgilerini kullanma

Web site SEO verilerinizi analiz ederken, kullanıcıların hangi konumlardan web sitenizi ziyaret ettiklerini araştırdığınızda, hedef kitlenizin daha aktif bir şekilde hangi bölgelerde yaşadıklarını görebilirsiniz. Böylelikle de reklam hedeflemelerinizi yaparken doğru bölgeleri hedefleyerek, size trafik ve geri dönüşüm sağlamayan bölgeleri elemiş olur; böylelikle de reklam bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz. Buna ek olarak, yeni kitlelere ulaşmak isterseniz, sitenize trafik getirmeyen bölgelere özel kampanya ve teklifler özelinde reklam içerikleri hazırlayarak, bu bölgeleri hedefleyebilir ve yeni kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Web site SEO ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nasıl yapılır?

E-ticarette SEO çalışamaları yaparken öncelikle markanızla ilgili anahtar kelimeleri araştırmanız gerekir. Aranma hacmi olan ve markanızla ilgili kelime gruplarını bulduktan sonra, sayfa içeriklerinizi bu verilere göre optimize etmeniz gerekir. Bunlara ek olarak web site açılma hızını artırma, HTTPS’e geçmek, sayfa başlıkları ve meta açıklamaları üzerinde de çalışmak gerekmektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

Web site SEO neden önemli?

Web site SEO çalışmalarının e-ticaret şirketlerine birçok faydası bulunur. Bunları şu şekilde listeleyebiliriz:
  • Organik aramalar, web sitelerin en önemli trafik kaynağıdır
  • Reklam ücreti gerektirmediği için daha düşük maliyetlidir
  • Daha kapsamlı SEO çalışmaları, sitedeki kullanıcı deneyimini geliştirir
  • SEO tüketicilerin satın alma süreçlerine etki eder
  • Uzun vadeli bir strateji sağlar
  • Farklı hedef kitlelere ulaşılmasını sağlar
  • Marka ve ürün bilinirliğini artırmaya yardımcı olur
  • İçerik çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan