Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?

14 Mart 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı şekillendirebilir ve bu veriler doğrultusunda anahtar kelime çalışmalarınızı ve hedeflemelerinizi geliştirerek, daha kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz.

Hangi web site SEO verilerine odaklanmak gerekli?

Öncelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızda hangi web site SEO verilerinden yararlanacağınızı ele alalım. Pazarlama stratejinizin kapsamını geliştirmek için zaman içerisinde bu listeye daha fazla veri de ekleyebilirsiniz.

Organik trafik

Organik trafik, web sitenizin arama motorlarında yaptıkları arama sorgularından sonra, sitenizin linkine tıklayarak sitenizi gelen ziyaretçi sayısıyla ölçülür. Bu metrik önemlidir; çünkü web sitenizin arama sorgularına yanıt verip vermediğini göstermektedir.

İçeriklerin organik erişimi

Herhangi bir reklam vermeden, internet üzerindeki içeriklerinizin organik olarak kullanıcılara ne kadar ulaştığını gösterir. Burada blog yazıları, sosyal medya içerikleri ve videoları ele alınmaktadır. Yaptığınız SEO çalışmalarıyla bu erişim oranı, organik olarak ne kadar başarılı bir şekilde ne kadarlık bir kitleye ulaştığını görmenizi sağlar.

Anahtar kelime aranma hacimleri

Web site SEO çalışmalarında kullandığınız anahtar kelimelerin aylık aranma hacimleri de organik trafiğinize etki etmektedir. Kullanılan kelimelerin aylık hacimlerinin yüksek olması ve bu kelimeleri doğru kullanmanız, organik olarak alabileceğiniz trafiğin yüksek olmasını sağlayacaktır. İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Backlink sayısı

Backlink sayısı ise, başka web siteleri üzerinden gönderilen linkleri ifade eder. Başka web sitelerinden link almanız, alan adı otoritenizi güçlendirmenize yardımcı olduğu gibi, farklı dijital kanallar üzerinden de web sitenize trafik çekmenizi sağlar. İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı

Sayfa yüklenme hızı da Web site SEO verileriniz arasında yer almalıdır. Yavaş yüklenen sayfalar, ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olur. Kullanıcı deneyiminin olumsuz etkilenmesi, sayfaların değerinin de düşmesine neden olur. İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Konum bilgileri

Web sitenize gelen trafiği incelerken, bu trafiğin geldiği konumları da araştırmalısınız. Böylelikle hangi şehir, bölge ve ülkelerden sitenize trafik çektiğinizi görebilirsiniz. Bu sayede de reklam çalışmalarınızda da bu verileri kullanabilirsiniz.

Web site SEO bilgileri pazarlama çalışmalarında nasıl kullanılır?

Anahtar kelimelerinizi organize edebilirsiniz

Web site SEO verilerini inceleyerek, hangi anahtar kelimelerin daha iyi performans gösterdiğini ve hangilerininse yeterli trafiği getirmediğini görerek, kelime gruplarınızı organize edebilirsiniz. Trafik getiren ve arama motorları üzerinde üst sıralarda indekslenmiş anahtar kelimelerinizde yaptığınız çalışmaları, performansı düşük kelime grupları için de yaparak, daha fazla anahtar kelimeden trafik almaya çalışabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda bu anahtar kelimeleri kullanın

Adwords reklam kampanyalarınızda da performansı yüksek olan anahtar kelimeler üzerinden ilerleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra performansı orta halli olan ancak uzun vadede getiri sağlayacak long tail anahtar kelime grupları üzerinden de Adwords reklamları oluşturabilirsiniz.

Site yüklenme hızı analiziyle kullanıcı deneyimi geliştirme

Web sitenizin yüklenme hızını analiz ederek, sitenizin kullanıcı deneyimi hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı gibi geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcıların ilgisini çeken içerikler oluşturma

Web sitenize gelen trafiğin hangi kaynaklardan ve hangi anahtar kelimelerden olduğunu analiz ederek, kullanıcıların hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini görebilirsiniz. Bunun yanı sıra blog içerikleri üzerinde de sayfa ziyaret sayıları ve sayfada kalma sürelerini analiz ederek, hangi içeriklerinizin hedef kitlenizle daha alakalı olduğunu görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da içerik stratejinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Konum bilgilerini kullanma

Web site SEO verilerinizi analiz ederken, kullanıcıların hangi konumlardan web sitenizi ziyaret ettiklerini araştırdığınızda, hedef kitlenizin daha aktif bir şekilde hangi bölgelerde yaşadıklarını görebilirsiniz. Böylelikle de reklam hedeflemelerinizi yaparken doğru bölgeleri hedefleyerek, size trafik ve geri dönüşüm sağlamayan bölgeleri elemiş olur; böylelikle de reklam bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz. Buna ek olarak, yeni kitlelere ulaşmak isterseniz, sitenize trafik getirmeyen bölgelere özel kampanya ve teklifler özelinde reklam içerikleri hazırlayarak, bu bölgeleri hedefleyebilir ve yeni kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Web site SEO ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nasıl yapılır?

E-ticarette SEO çalışamaları yaparken öncelikle markanızla ilgili anahtar kelimeleri araştırmanız gerekir. Aranma hacmi olan ve markanızla ilgili kelime gruplarını bulduktan sonra, sayfa içeriklerinizi bu verilere göre optimize etmeniz gerekir. Bunlara ek olarak web site açılma hızını artırma, HTTPS’e geçmek, sayfa başlıkları ve meta açıklamaları üzerinde de çalışmak gerekmektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

Web site SEO neden önemli?

Web site SEO çalışmalarının e-ticaret şirketlerine birçok faydası bulunur. Bunları şu şekilde listeleyebiliriz:
  • Organik aramalar, web sitelerin en önemli trafik kaynağıdır
  • Reklam ücreti gerektirmediği için daha düşük maliyetlidir
  • Daha kapsamlı SEO çalışmaları, sitedeki kullanıcı deneyimini geliştirir
  • SEO tüketicilerin satın alma süreçlerine etki eder
  • Uzun vadeli bir strateji sağlar
  • Farklı hedef kitlelere ulaşılmasını sağlar
  • Marka ve ürün bilinirliğini artırmaya yardımcı olur
  • İçerik çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan