Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları yaparken bazı unsurlara dikkat etmek, bu reklamlara tıklanılmasını artırdığı için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olur.

Web site banner tasarımlarında sıklıkla yapılan bazı hatalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu hataların üzerinden geçeceğiz. Bu hataları inceleyerek, siz de kendi tasarımlarınızda bu hataları yapmaktan kaçınabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Web site banner tasarımlarında yapılan hatalar

Standart banner boyutlarını kullanmamak

İnternet siteleri üzerinde banner reklamlar verirken, standart banner ölçülerine uymak gerekmektedir. Bu ölçülere uyulmadığında reklam tasarımlarınız bu alanlara tam uymadığı için düzgün çalışmayacağı gibi reklam içeriğiniz de tam olarak görünmeyecektir. Bu sebeple de web site banner tasarımı sürecinde öncelikli olarak standart banner ölçülerine uygun tasarımlar yaptığınızdan emin olmanız gerekir.

En çok kullanılan banner ölçüleri şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

Web site banner tasarımında kullanılan diğer ölçüleri de buradan öğrenebilirsiniz.

Birden fazla mesaj vermek

Banner tasarımınızı yaparken tek bir mesaj üzerinde odaklanmanız da gerekir. Birden fazla mesajı tek bir banner üzerinde vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırırsınız ve bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Web site banner reklamlarınızı hazırlarken özellikle bir mesaj üzerinde durarak, mesaj metninizi buna göre oluşturmanız oldukça önemlidir.

Çok karmaşık tasarımlar

Banner tasarımlarının basit ve hızlı anlaşılır olması gerekir. Kullanıcılar bir web site üzerinde gezinirken hızlı bir şekilde bu içerikleri anlayabilmeliler. Çoğu zaman kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırırken bu reklamları görmeyebilirler. Bu sebeple de karmaşık tasarımlar, bu hızlı süreç içerisinde kolay bir şekide gözden kaçabilir. Bunun önüne geçmek için mesajınızı sadeleştirmeniz ve görsel olarak sade bir tasarımın üzerine odaklanmanız gerekir.

Öne çıkmayan tasarım

Bir önceki madde de belirttiğimiz gibi kullanıcılar sayfalar üzerinde gezinirken dikkat çekici olmayan bannerları görmezden gelebilirler. Bu sebeple de web site banner tasarımlarınızı yaparken, renk seçimlerine, kullandığınız fotoğraflara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Göze çarpan renkler ya da fotoğraflar kullanırken, arka planla zıtlık oluşturan renkler ve fontlar kullanmanız görsellerinizin daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Sıradan eyleme çağrı metinleri

Görselleriniz önemli olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımlarınızda önemli bir görev üstlenir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri sunmanız gerekir.

Sıradan ve dikkat çekmeyen mesajlarla kullanıcıları farklı bir site üzerinden kendi sitenize çekmeniz oldukça zordur. Bu sebeple de ürün ya da reklamınızla ilgili ne çarpıcı özelliği bannerın üstünde dikkat çeken renkler ve fontlarla yazmaya özen göstermeniz gerekir.

Yanlış font kullanımları

Web site banner tasarımlarında sık yapılan yanlışlardan biri de yanlış fontlar kullanmak oluyor. Fontlar bir içeriğin dikkat çekiciliğini sağlarken, mesajın da doğru bir şekilde iletilmesini sağladıkları için önemlidir.

Reklamın içeriğine uygun olmayan ya da anlaşılması zor olan (el yazısı ya da çok karmaşık tasarımlı) fontlar kullanıcıların buradaki mesajları zor okumasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Search) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Bunun yanı sıra font büyüklüğü de okunmayı kolaylaştıracağı gibi zorlaştırabilir de. Çok büyük fontlar, tasarımı bozarak gözü rahatsız edebileceği gibi çok küçük fontlar da içeriğin okunmamasına neden olacaktır.

Font büyüklüğünde, en önemli mesajınızı daha büyük fontlarla yazmanız, ilk dikkati çekmek için önemlidir. Burada indirim oranı, ya da kampanya içeriği gibi mesajlarınızı verebilirsiniz.

Kampanya ya da reklamla ilgili ek bilgileri sunarken de daha küçük font boyutlarından yararlanabilirsiniz. Fontların rahat okunabilmesi için küçük boyutlarda 14pt ile 16pt arası boyutları kullanabilirsiniz. Bundan küçük olan boyutların okunması zor olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin