fbpx

Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları yaparken bazı unsurlara dikkat etmek, bu reklamlara tıklanılmasını artırdığı için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olur.

Web site banner tasarımlarında sıklıkla yapılan bazı hatalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu hataların üzerinden geçeceğiz. Bu hataları inceleyerek, siz de kendi tasarımlarınızda bu hataları yapmaktan kaçınabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Web site banner tasarımlarında yapılan hatalar

Standart banner boyutlarını kullanmamak

İnternet siteleri üzerinde banner reklamlar verirken, standart banner ölçülerine uymak gerekmektedir. Bu ölçülere uyulmadığında reklam tasarımlarınız bu alanlara tam uymadığı için düzgün çalışmayacağı gibi reklam içeriğiniz de tam olarak görünmeyecektir. Bu sebeple de web site banner tasarımı sürecinde öncelikli olarak standart banner ölçülerine uygun tasarımlar yaptığınızdan emin olmanız gerekir.

En çok kullanılan banner ölçüleri şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

Web site banner tasarımında kullanılan diğer ölçüleri de buradan öğrenebilirsiniz.

Birden fazla mesaj vermek

Banner tasarımınızı yaparken tek bir mesaj üzerinde odaklanmanız da gerekir. Birden fazla mesajı tek bir banner üzerinde vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırırsınız ve bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Web site banner reklamlarınızı hazırlarken özellikle bir mesaj üzerinde durarak, mesaj metninizi buna göre oluşturmanız oldukça önemlidir.

Çok karmaşık tasarımlar

Banner tasarımlarının basit ve hızlı anlaşılır olması gerekir. Kullanıcılar bir web site üzerinde gezinirken hızlı bir şekilde bu içerikleri anlayabilmeliler. Çoğu zaman kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırırken bu reklamları görmeyebilirler. Bu sebeple de karmaşık tasarımlar, bu hızlı süreç içerisinde kolay bir şekide gözden kaçabilir. Bunun önüne geçmek için mesajınızı sadeleştirmeniz ve görsel olarak sade bir tasarımın üzerine odaklanmanız gerekir.

Öne çıkmayan tasarım

Bir önceki madde de belirttiğimiz gibi kullanıcılar sayfalar üzerinde gezinirken dikkat çekici olmayan bannerları görmezden gelebilirler. Bu sebeple de web site banner tasarımlarınızı yaparken, renk seçimlerine, kullandığınız fotoğraflara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Göze çarpan renkler ya da fotoğraflar kullanırken, arka planla zıtlık oluşturan renkler ve fontlar kullanmanız görsellerinizin daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Sıradan eyleme çağrı metinleri

Görselleriniz önemli olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımlarınızda önemli bir görev üstlenir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri sunmanız gerekir.

Sıradan ve dikkat çekmeyen mesajlarla kullanıcıları farklı bir site üzerinden kendi sitenize çekmeniz oldukça zordur. Bu sebeple de ürün ya da reklamınızla ilgili ne çarpıcı özelliği bannerın üstünde dikkat çeken renkler ve fontlarla yazmaya özen göstermeniz gerekir.

Yanlış font kullanımları

Web site banner tasarımlarında sık yapılan yanlışlardan biri de yanlış fontlar kullanmak oluyor. Fontlar bir içeriğin dikkat çekiciliğini sağlarken, mesajın da doğru bir şekilde iletilmesini sağladıkları için önemlidir.

Reklamın içeriğine uygun olmayan ya da anlaşılması zor olan (el yazısı ya da çok karmaşık tasarımlı) fontlar kullanıcıların buradaki mesajları zor okumasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Search) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Bunun yanı sıra font büyüklüğü de okunmayı kolaylaştıracağı gibi zorlaştırabilir de. Çok büyük fontlar, tasarımı bozarak gözü rahatsız edebileceği gibi çok küçük fontlar da içeriğin okunmamasına neden olacaktır.

Font büyüklüğünde, en önemli mesajınızı daha büyük fontlarla yazmanız, ilk dikkati çekmek için önemlidir. Burada indirim oranı, ya da kampanya içeriği gibi mesajlarınızı verebilirsiniz.

Kampanya ya da reklamla ilgili ek bilgileri sunarken de daha küçük font boyutlarından yararlanabilirsiniz. Fontların rahat okunabilmesi için küçük boyutlarda 14pt ile 16pt arası boyutları kullanabilirsiniz. Bundan küçük olan boyutların okunması zor olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan