Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

16 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları yaparken bazı unsurlara dikkat etmek, bu reklamlara tıklanılmasını artırdığı için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olur.

Web site banner tasarımlarında sıklıkla yapılan bazı hatalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu hataların üzerinden geçeceğiz. Bu hataları inceleyerek, siz de kendi tasarımlarınızda bu hataları yapmaktan kaçınabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Web site banner tasarımlarında yapılan hatalar

Standart banner boyutlarını kullanmamak

İnternet siteleri üzerinde banner reklamlar verirken, standart banner ölçülerine uymak gerekmektedir. Bu ölçülere uyulmadığında reklam tasarımlarınız bu alanlara tam uymadığı için düzgün çalışmayacağı gibi reklam içeriğiniz de tam olarak görünmeyecektir. Bu sebeple de web site banner tasarımı sürecinde öncelikli olarak standart banner ölçülerine uygun tasarımlar yaptığınızdan emin olmanız gerekir.

En çok kullanılan banner ölçüleri şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

Web site banner tasarımında kullanılan diğer ölçüleri de buradan öğrenebilirsiniz.

Birden fazla mesaj vermek

Banner tasarımınızı yaparken tek bir mesaj üzerinde odaklanmanız da gerekir. Birden fazla mesajı tek bir banner üzerinde vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırırsınız ve bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Web site banner reklamlarınızı hazırlarken özellikle bir mesaj üzerinde durarak, mesaj metninizi buna göre oluşturmanız oldukça önemlidir.

Çok karmaşık tasarımlar

Banner tasarımlarının basit ve hızlı anlaşılır olması gerekir. Kullanıcılar bir web site üzerinde gezinirken hızlı bir şekilde bu içerikleri anlayabilmeliler. Çoğu zaman kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırırken bu reklamları görmeyebilirler. Bu sebeple de karmaşık tasarımlar, bu hızlı süreç içerisinde kolay bir şekide gözden kaçabilir. Bunun önüne geçmek için mesajınızı sadeleştirmeniz ve görsel olarak sade bir tasarımın üzerine odaklanmanız gerekir.

Öne çıkmayan tasarım

Bir önceki madde de belirttiğimiz gibi kullanıcılar sayfalar üzerinde gezinirken dikkat çekici olmayan bannerları görmezden gelebilirler. Bu sebeple de web site banner tasarımlarınızı yaparken, renk seçimlerine, kullandığınız fotoğraflara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Göze çarpan renkler ya da fotoğraflar kullanırken, arka planla zıtlık oluşturan renkler ve fontlar kullanmanız görsellerinizin daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Sıradan eyleme çağrı metinleri

Görselleriniz önemli olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımlarınızda önemli bir görev üstlenir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri sunmanız gerekir.

Sıradan ve dikkat çekmeyen mesajlarla kullanıcıları farklı bir site üzerinden kendi sitenize çekmeniz oldukça zordur. Bu sebeple de ürün ya da reklamınızla ilgili ne çarpıcı özelliği bannerın üstünde dikkat çeken renkler ve fontlarla yazmaya özen göstermeniz gerekir.

Yanlış font kullanımları

Web site banner tasarımlarında sık yapılan yanlışlardan biri de yanlış fontlar kullanmak oluyor. Fontlar bir içeriğin dikkat çekiciliğini sağlarken, mesajın da doğru bir şekilde iletilmesini sağladıkları için önemlidir.

Reklamın içeriğine uygun olmayan ya da anlaşılması zor olan (el yazısı ya da çok karmaşık tasarımlı) fontlar kullanıcıların buradaki mesajları zor okumasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Search) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Bunun yanı sıra font büyüklüğü de okunmayı kolaylaştıracağı gibi zorlaştırabilir de. Çok büyük fontlar, tasarımı bozarak gözü rahatsız edebileceği gibi çok küçük fontlar da içeriğin okunmamasına neden olacaktır.

Font büyüklüğünde, en önemli mesajınızı daha büyük fontlarla yazmanız, ilk dikkati çekmek için önemlidir. Burada indirim oranı, ya da kampanya içeriği gibi mesajlarınızı verebilirsiniz.

Kampanya ya da reklamla ilgili ek bilgileri sunarken de daha küçük font boyutlarından yararlanabilirsiniz. Fontların rahat okunabilmesi için küçük boyutlarda 14pt ile 16pt arası boyutları kullanabilirsiniz. Bundan küçük olan boyutların okunması zor olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan