Blog

Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları yaparken bazı unsurlara dikkat etmek, bu reklamlara tıklanılmasını artırdığı için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olur.

Web site banner tasarımlarında sıklıkla yapılan bazı hatalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de bu hataların üzerinden geçeceğiz. Bu hataları inceleyerek, siz de kendi tasarımlarınızda bu hataları yapmaktan kaçınabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Web site banner tasarımlarında yapılan hatalar

Standart banner boyutlarını kullanmamak

İnternet siteleri üzerinde banner reklamlar verirken, standart banner ölçülerine uymak gerekmektedir. Bu ölçülere uyulmadığında reklam tasarımlarınız bu alanlara tam uymadığı için düzgün çalışmayacağı gibi reklam içeriğiniz de tam olarak görünmeyecektir. Bu sebeple de web site banner tasarımı sürecinde öncelikli olarak standart banner ölçülerine uygun tasarımlar yaptığınızdan emin olmanız gerekir.

En çok kullanılan banner ölçüleri şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

Web site banner tasarımında kullanılan diğer ölçüleri de buradan öğrenebilirsiniz.

Birden fazla mesaj vermek

Banner tasarımınızı yaparken tek bir mesaj üzerinde odaklanmanız da gerekir. Birden fazla mesajı tek bir banner üzerinde vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırırsınız ve bu da doğal olarak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Web site banner reklamlarınızı hazırlarken özellikle bir mesaj üzerinde durarak, mesaj metninizi buna göre oluşturmanız oldukça önemlidir.

Çok karmaşık tasarımlar

Banner tasarımlarının basit ve hızlı anlaşılır olması gerekir. Kullanıcılar bir web site üzerinde gezinirken hızlı bir şekilde bu içerikleri anlayabilmeliler. Çoğu zaman kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırırken bu reklamları görmeyebilirler. Bu sebeple de karmaşık tasarımlar, bu hızlı süreç içerisinde kolay bir şekide gözden kaçabilir. Bunun önüne geçmek için mesajınızı sadeleştirmeniz ve görsel olarak sade bir tasarımın üzerine odaklanmanız gerekir.

Öne çıkmayan tasarım

Bir önceki madde de belirttiğimiz gibi kullanıcılar sayfalar üzerinde gezinirken dikkat çekici olmayan bannerları görmezden gelebilirler. Bu sebeple de web site banner tasarımlarınızı yaparken, renk seçimlerine, kullandığınız fotoğraflara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Göze çarpan renkler ya da fotoğraflar kullanırken, arka planla zıtlık oluşturan renkler ve fontlar kullanmanız görsellerinizin daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Sıradan eyleme çağrı metinleri

Görselleriniz önemli olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımlarınızda önemli bir görev üstlenir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri sunmanız gerekir.

Sıradan ve dikkat çekmeyen mesajlarla kullanıcıları farklı bir site üzerinden kendi sitenize çekmeniz oldukça zordur. Bu sebeple de ürün ya da reklamınızla ilgili ne çarpıcı özelliği bannerın üstünde dikkat çeken renkler ve fontlarla yazmaya özen göstermeniz gerekir.

Yanlış font kullanımları

Web site banner tasarımlarında sık yapılan yanlışlardan biri de yanlış fontlar kullanmak oluyor. Fontlar bir içeriğin dikkat çekiciliğini sağlarken, mesajın da doğru bir şekilde iletilmesini sağladıkları için önemlidir.

Reklamın içeriğine uygun olmayan ya da anlaşılması zor olan (el yazısı ya da çok karmaşık tasarımlı) fontlar kullanıcıların buradaki mesajları zor okumasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Search) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Bunun yanı sıra font büyüklüğü de okunmayı kolaylaştıracağı gibi zorlaştırabilir de. Çok büyük fontlar, tasarımı bozarak gözü rahatsız edebileceği gibi çok küçük fontlar da içeriğin okunmamasına neden olacaktır.

Font büyüklüğünde, en önemli mesajınızı daha büyük fontlarla yazmanız, ilk dikkati çekmek için önemlidir. Burada indirim oranı, ya da kampanya içeriği gibi mesajlarınızı verebilirsiniz.

Kampanya ya da reklamla ilgili ek bilgileri sunarken de daha küçük font boyutlarından yararlanabilirsiniz. Fontların rahat okunabilmesi için küçük boyutlarda 14pt ile 16pt arası boyutları kullanabilirsiniz. Bundan küçük olan boyutların okunması zor olacaktır.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!