Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

27 Haziran 2020
Sinan Oypan

Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi işinizi daha başarılı bir şekilde başlatmanızı sağlar. Sağlam temeller üzerinde işinizi kurmanız, kısa vadede daha az hatalar yaparak, daha planlı bir şekilde ilerlemenizi ve işinizi büyütmenize de yardımcı olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da burada paylaşıyoruz.

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Güçlü olduğunuz yanları belirleyin

İş modelinizi geliştirirken ya da satacağınız ürünler üzerine araştırmalar yaparken öncelikli olarak güçlü olduğunuz yanlarınızı belirleyin. Çünkü güçlü olduğunuz konular ve alanlar, işinizin temelini atarken size yardımcı olacağı gibi bilginizi de en net şekilde kullanabileceğiniz yönlerinizdir. Bu güçlü yanlarınız, yaptığınız işi sevmenizi de sağlayacağı gibi iş modelinizin de sağlam olmasına yardımcı olur.

Kendi işiniz için web mağaza açarken, iyi bildiğiniz ve güçlü olduğunuz yeteneklerinizi kullanmayı ve bu yanlarınız ile işinizin temelini kurmayı da unutmamanız bir hayli önemli.

Sizi farklı kılacak yönlerinizi ortaya koyun

Web mağaza açmadan önce sizi diğer firmalardan farklı kılan ve sizi öne çıkartan özelliklerinizin ne olduğunu da ortaya koymanızda yarar var. Rekabette öne çıkabilmek için bir farklılığınızın olması gerekir. Bu iş modeliniz olabilir, sattığınız ürünler olabilir, sunacağınız müşteri destek hizmetleri olabilir. Sizi önemli ve rakiplerinizden ayıran yanlarınızı belirleyerek, farklılığınızı nasıl orataya koyacağınızı da bu süreçlere başlarken ele almanız gereken konulardan biri.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Pazar araştırmanızı yapın

Kendi işinizi kurmadan önce yapmayı planladığınız iş modeli ve satmak istediğiniz ürünlerle ilgili bir pazar araştırması yapmanız da oldukça önemli. Sektörel araştırmalar yapmanız, pazarın mevcut durumunu, bu ürünlere ne kadar talep olduğunu, pazardaki rekabeti ve pazarın gelecek dönemlerdeki potansiyelini analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Bu analizleri yapmanız ve pazar hakkında bilgi edinmeniz, bu sektöre girip girmemeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Bu bilgi ve fikirler doğrultusunda da sektör hakkında bazı öngörüler geliştirilebilir ve yapacağınız yatırımları şekillendirebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Pazar ve sektör analizi yaparken, hedef kitleyi de tanımaya başlarsınız. İş modelinizin hitap edeceği ve ürünlerinize talep gösterecek olan hedef kitleyi belirlemeniz de pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitleniz, başka bir deyişle müşteri profiliniz işinizin en temel yapısını oluşturmaktadır. Hedef kitlenizi tanımadığınızda, onlara ulaşmak, satışlarınızı gerçekleştirebilmek ve ürünlerinize talep yaratabilmek için doğru yol haritalarını ve stratejileri belirleyemezsiniz. Bu nedenle de web mağaza açmadan önce bu çalışmaları da yapmanız gerekir.

Şirketinizi nerede kuracağınıza karar verin

Şirketinizi farklı bir şehirde kurmanız gerekebilir. Özellikle kendi ürünlerinizi üretiyorsanız, ham madde teminini kolaylaştırmak ve maliyetleri düşürmek için farklı bir şehirde şirketinizi kurmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da özel bir imalat süreciniz gerekiyorsa, şirketinizi hangi şehirde kuracağınızı da belirlemeniz gerekir.

Web mağaza ile internetten satış yaparken tabii ki belli bir konuma bağlı kalmanız gerekmez. Sonuçta kargo ile ürün gönderimi yapacağınız için herhangi bir şehirde de bu işi yapabilirsiniz; ancak yukarıda bahsettiğimiz gibi bir özel durum bulunuyorsa, maliyetlerinizi düşürmek adına farklı bir şehirde şirket kurulumunuzu yapmanız gerekebilir.

Sermayenizi oluşturun

Düşük maliyetlerle web mağaza açmak mümkün; ancak her ne olursa olsun şirketinizi kurup işinizi yapmaya karar verdiğinizde, ortaya belli bir sermaye koymanız gerekir. Sermayeniz, kısa ve uzun vadede sizin işinizi yüretebilmeniz için önemlidir. Yeni bir iş kurarken, ilk birkaç ay karlılığınızın olmayabileceğini de göz önünde bulundurmanız ve bu nedenle de bir süre işinizi ayakta tutabilecek bir sermayenizin olması bu süreçte oldukça önemlidir.

Finansal planlama

Sermayenizi oluşturduktan sonra yapmanız gereken de finansal planlamadır. Finansal planlamanız, operasyonel süreçleri, depo maliyetlerini, web mağaza giderlerini, pazarlama ve reklam stratejilerinizi de kapsamalıdır. Bir finansal plan ile yapacağınız işi daha uzun süre eksiye düşmeden yapabilirsiniz. Bu nedenle de hangi çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de önceden planlamanız gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Pazarlama ve reklam stratejinizi oluşturun

Web mağaza açma işlemlerinden sonra markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekmekte. Ürünlere talep yaratma, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarla bu çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Doğru pazarlama strartejisini oluşturmanın yanı sıra hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı dijital kanalları belirleme ve bunlar üzerinde içerik stratejileri geliştirmeniz de çalışmalarınızın performansını artırarak daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İş planınızı hazırlayın

Web mağaza kurulumuna geçmeden önce son olarak da iş planınızı hazırlamanız önemlidir. İş planınız, yukarıda bahsettiğimiz birçok konuyu kapsamaktadır. Finansal beklenti ve tahminler, sermaye, iş modeli, ekip, pazarlama ve reklam stratejileri gibi önemli konuların hepsini iş modeliniz üzerinde toplayarak bir bütün haline getirmenizde yarar var.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır?

İş planınızı ilk etapta oluşturduktan sonra zaman içerisinde revize ederek, yeni stratejiler oluşturabilir, hedeflerinizi gerçekleştirdikçe bu planın kapsamını genişleterek, işiniz için bir yol haritası oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan