Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi işinizi daha başarılı bir şekilde başlatmanızı sağlar. Sağlam temeller üzerinde işinizi kurmanız, kısa vadede daha az hatalar yaparak, daha planlı bir şekilde ilerlemenizi ve işinizi büyütmenize de yardımcı olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da burada paylaşıyoruz.

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Güçlü olduğunuz yanları belirleyin

İş modelinizi geliştirirken ya da satacağınız ürünler üzerine araştırmalar yaparken öncelikli olarak güçlü olduğunuz yanlarınızı belirleyin. Çünkü güçlü olduğunuz konular ve alanlar, işinizin temelini atarken size yardımcı olacağı gibi bilginizi de en net şekilde kullanabileceğiniz yönlerinizdir. Bu güçlü yanlarınız, yaptığınız işi sevmenizi de sağlayacağı gibi iş modelinizin de sağlam olmasına yardımcı olur.

Kendi işiniz için web mağaza açarken, iyi bildiğiniz ve güçlü olduğunuz yeteneklerinizi kullanmayı ve bu yanlarınız ile işinizin temelini kurmayı da unutmamanız bir hayli önemli.

Sizi farklı kılacak yönlerinizi ortaya koyun

Web mağaza açmadan önce sizi diğer firmalardan farklı kılan ve sizi öne çıkartan özelliklerinizin ne olduğunu da ortaya koymanızda yarar var. Rekabette öne çıkabilmek için bir farklılığınızın olması gerekir. Bu iş modeliniz olabilir, sattığınız ürünler olabilir, sunacağınız müşteri destek hizmetleri olabilir. Sizi önemli ve rakiplerinizden ayıran yanlarınızı belirleyerek, farklılığınızı nasıl orataya koyacağınızı da bu süreçlere başlarken ele almanız gereken konulardan biri.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Pazar araştırmanızı yapın

Kendi işinizi kurmadan önce yapmayı planladığınız iş modeli ve satmak istediğiniz ürünlerle ilgili bir pazar araştırması yapmanız da oldukça önemli. Sektörel araştırmalar yapmanız, pazarın mevcut durumunu, bu ürünlere ne kadar talep olduğunu, pazardaki rekabeti ve pazarın gelecek dönemlerdeki potansiyelini analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Bu analizleri yapmanız ve pazar hakkında bilgi edinmeniz, bu sektöre girip girmemeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Bu bilgi ve fikirler doğrultusunda da sektör hakkında bazı öngörüler geliştirilebilir ve yapacağınız yatırımları şekillendirebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Pazar ve sektör analizi yaparken, hedef kitleyi de tanımaya başlarsınız. İş modelinizin hitap edeceği ve ürünlerinize talep gösterecek olan hedef kitleyi belirlemeniz de pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitleniz, başka bir deyişle müşteri profiliniz işinizin en temel yapısını oluşturmaktadır. Hedef kitlenizi tanımadığınızda, onlara ulaşmak, satışlarınızı gerçekleştirebilmek ve ürünlerinize talep yaratabilmek için doğru yol haritalarını ve stratejileri belirleyemezsiniz. Bu nedenle de web mağaza açmadan önce bu çalışmaları da yapmanız gerekir.

Şirketinizi nerede kuracağınıza karar verin

Şirketinizi farklı bir şehirde kurmanız gerekebilir. Özellikle kendi ürünlerinizi üretiyorsanız, ham madde teminini kolaylaştırmak ve maliyetleri düşürmek için farklı bir şehirde şirketinizi kurmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da özel bir imalat süreciniz gerekiyorsa, şirketinizi hangi şehirde kuracağınızı da belirlemeniz gerekir.

Web mağaza ile internetten satış yaparken tabii ki belli bir konuma bağlı kalmanız gerekmez. Sonuçta kargo ile ürün gönderimi yapacağınız için herhangi bir şehirde de bu işi yapabilirsiniz; ancak yukarıda bahsettiğimiz gibi bir özel durum bulunuyorsa, maliyetlerinizi düşürmek adına farklı bir şehirde şirket kurulumunuzu yapmanız gerekebilir.

Sermayenizi oluşturun

Düşük maliyetlerle web mağaza açmak mümkün; ancak her ne olursa olsun şirketinizi kurup işinizi yapmaya karar verdiğinizde, ortaya belli bir sermaye koymanız gerekir. Sermayeniz, kısa ve uzun vadede sizin işinizi yüretebilmeniz için önemlidir. Yeni bir iş kurarken, ilk birkaç ay karlılığınızın olmayabileceğini de göz önünde bulundurmanız ve bu nedenle de bir süre işinizi ayakta tutabilecek bir sermayenizin olması bu süreçte oldukça önemlidir.

Finansal planlama

Sermayenizi oluşturduktan sonra yapmanız gereken de finansal planlamadır. Finansal planlamanız, operasyonel süreçleri, depo maliyetlerini, web mağaza giderlerini, pazarlama ve reklam stratejilerinizi de kapsamalıdır. Bir finansal plan ile yapacağınız işi daha uzun süre eksiye düşmeden yapabilirsiniz. Bu nedenle de hangi çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de önceden planlamanız gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Pazarlama ve reklam stratejinizi oluşturun

Web mağaza açma işlemlerinden sonra markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekmekte. Ürünlere talep yaratma, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarla bu çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Doğru pazarlama strartejisini oluşturmanın yanı sıra hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı dijital kanalları belirleme ve bunlar üzerinde içerik stratejileri geliştirmeniz de çalışmalarınızın performansını artırarak daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İş planınızı hazırlayın

Web mağaza kurulumuna geçmeden önce son olarak da iş planınızı hazırlamanız önemlidir. İş planınız, yukarıda bahsettiğimiz birçok konuyu kapsamaktadır. Finansal beklenti ve tahminler, sermaye, iş modeli, ekip, pazarlama ve reklam stratejileri gibi önemli konuların hepsini iş modeliniz üzerinde toplayarak bir bütün haline getirmenizde yarar var.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır?

İş planınızı ilk etapta oluşturduktan sonra zaman içerisinde revize ederek, yeni stratejiler oluşturabilir, hedeflerinizi gerçekleştirdikçe bu planın kapsamını genişleterek, işiniz için bir yol haritası oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin