Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi işinizi daha başarılı bir şekilde başlatmanızı sağlar. Sağlam temeller üzerinde işinizi kurmanız, kısa vadede daha az hatalar yaparak, daha planlı bir şekilde ilerlemenizi ve işinizi büyütmenize de yardımcı olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da burada paylaşıyoruz.

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Güçlü olduğunuz yanları belirleyin

İş modelinizi geliştirirken ya da satacağınız ürünler üzerine araştırmalar yaparken öncelikli olarak güçlü olduğunuz yanlarınızı belirleyin. Çünkü güçlü olduğunuz konular ve alanlar, işinizin temelini atarken size yardımcı olacağı gibi bilginizi de en net şekilde kullanabileceğiniz yönlerinizdir. Bu güçlü yanlarınız, yaptığınız işi sevmenizi de sağlayacağı gibi iş modelinizin de sağlam olmasına yardımcı olur.

Kendi işiniz için web mağaza açarken, iyi bildiğiniz ve güçlü olduğunuz yeteneklerinizi kullanmayı ve bu yanlarınız ile işinizin temelini kurmayı da unutmamanız bir hayli önemli.

Sizi farklı kılacak yönlerinizi ortaya koyun

Web mağaza açmadan önce sizi diğer firmalardan farklı kılan ve sizi öne çıkartan özelliklerinizin ne olduğunu da ortaya koymanızda yarar var. Rekabette öne çıkabilmek için bir farklılığınızın olması gerekir. Bu iş modeliniz olabilir, sattığınız ürünler olabilir, sunacağınız müşteri destek hizmetleri olabilir. Sizi önemli ve rakiplerinizden ayıran yanlarınızı belirleyerek, farklılığınızı nasıl orataya koyacağınızı da bu süreçlere başlarken ele almanız gereken konulardan biri.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Pazar araştırmanızı yapın

Kendi işinizi kurmadan önce yapmayı planladığınız iş modeli ve satmak istediğiniz ürünlerle ilgili bir pazar araştırması yapmanız da oldukça önemli. Sektörel araştırmalar yapmanız, pazarın mevcut durumunu, bu ürünlere ne kadar talep olduğunu, pazardaki rekabeti ve pazarın gelecek dönemlerdeki potansiyelini analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?

Bu analizleri yapmanız ve pazar hakkında bilgi edinmeniz, bu sektöre girip girmemeniz gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir. Bu bilgi ve fikirler doğrultusunda da sektör hakkında bazı öngörüler geliştirilebilir ve yapacağınız yatırımları şekillendirebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Pazar ve sektör analizi yaparken, hedef kitleyi de tanımaya başlarsınız. İş modelinizin hitap edeceği ve ürünlerinize talep gösterecek olan hedef kitleyi belirlemeniz de pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirirken size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitleniz, başka bir deyişle müşteri profiliniz işinizin en temel yapısını oluşturmaktadır. Hedef kitlenizi tanımadığınızda, onlara ulaşmak, satışlarınızı gerçekleştirebilmek ve ürünlerinize talep yaratabilmek için doğru yol haritalarını ve stratejileri belirleyemezsiniz. Bu nedenle de web mağaza açmadan önce bu çalışmaları da yapmanız gerekir.

Şirketinizi nerede kuracağınıza karar verin

Şirketinizi farklı bir şehirde kurmanız gerekebilir. Özellikle kendi ürünlerinizi üretiyorsanız, ham madde teminini kolaylaştırmak ve maliyetleri düşürmek için farklı bir şehirde şirketinizi kurmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da özel bir imalat süreciniz gerekiyorsa, şirketinizi hangi şehirde kuracağınızı da belirlemeniz gerekir.

Web mağaza ile internetten satış yaparken tabii ki belli bir konuma bağlı kalmanız gerekmez. Sonuçta kargo ile ürün gönderimi yapacağınız için herhangi bir şehirde de bu işi yapabilirsiniz; ancak yukarıda bahsettiğimiz gibi bir özel durum bulunuyorsa, maliyetlerinizi düşürmek adına farklı bir şehirde şirket kurulumunuzu yapmanız gerekebilir.

Sermayenizi oluşturun

Düşük maliyetlerle web mağaza açmak mümkün; ancak her ne olursa olsun şirketinizi kurup işinizi yapmaya karar verdiğinizde, ortaya belli bir sermaye koymanız gerekir. Sermayeniz, kısa ve uzun vadede sizin işinizi yüretebilmeniz için önemlidir. Yeni bir iş kurarken, ilk birkaç ay karlılığınızın olmayabileceğini de göz önünde bulundurmanız ve bu nedenle de bir süre işinizi ayakta tutabilecek bir sermayenizin olması bu süreçte oldukça önemlidir.

Finansal planlama

Sermayenizi oluşturduktan sonra yapmanız gereken de finansal planlamadır. Finansal planlamanız, operasyonel süreçleri, depo maliyetlerini, web mağaza giderlerini, pazarlama ve reklam stratejilerinizi de kapsamalıdır. Bir finansal plan ile yapacağınız işi daha uzun süre eksiye düşmeden yapabilirsiniz. Bu nedenle de hangi çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de önceden planlamanız gereklidir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Pazarlama ve reklam stratejinizi oluşturun

Web mağaza açma işlemlerinden sonra markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekmekte. Ürünlere talep yaratma, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarla bu çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Doğru pazarlama strartejisini oluşturmanın yanı sıra hedef kitlenizin aktif bir şekilde kullandığı dijital kanalları belirleme ve bunlar üzerinde içerik stratejileri geliştirmeniz de çalışmalarınızın performansını artırarak daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İş planınızı hazırlayın

Web mağaza kurulumuna geçmeden önce son olarak da iş planınızı hazırlamanız önemlidir. İş planınız, yukarıda bahsettiğimiz birçok konuyu kapsamaktadır. Finansal beklenti ve tahminler, sermaye, iş modeli, ekip, pazarlama ve reklam stratejileri gibi önemli konuların hepsini iş modeliniz üzerinde toplayarak bir bütün haline getirmenizde yarar var.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır?

İş planınızı ilk etapta oluşturduktan sonra zaman içerisinde revize ederek, yeni stratejiler oluşturabilir, hedeflerinizi gerçekleştirdikçe bu planın kapsamını genişleterek, işiniz için bir yol haritası oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan