Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

24 Mart 2020
Sinan Oypan

Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler almaları gerekmekte. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının virüs salgınında ne tür çalışmalar yapabileceklerini ele alıyoruz.

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapamlı?

Uzaktan / evden çalışma ortamı sağlamak

Öncelikli olarak evden çalışma ortamını sağlamaya çalışabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve sektörünüzün yapısına göre tüm çalışanlarınız için bunu sağlayamayabilirsiniz; ancak dönüşümlü bir mesai planı yapmak da çalışanlarınızın sağlığını korumanıza yardımcı olacaktır. Evden çalışma ortamını sağlamanız, işlerinizin devamlılığını sağlarken, çalışanlarınızı da riskten koruyacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları

Depo ve stok yönetimi ekipleriniz de bu süreci yönetmek daha önemli olacaktır. Dönüşümlü vardiyalar belirlemek burada atabileceğiniz adımlar arasında yer alacaktır.

Stok yönetimi

Dönüşümlü vardiya planlarınızı oluşturduktan sonra özellikle üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de stok yönetimi olacaktır. Virüs salgını sürecinde üretimde ciddi bir düşüş görülmesinin yanı sıra nakliyelerde de sorun olacaktır. Bunun yanı sıra üretimin azalması nedeniyle, mevcut ürünlere olan talebin artması da tedarikçilerin, her firmaya ürün yetiştirmesi de zorlaşacaktır. Bu durumda da birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız ve stoklarınızı farklı kanallar üzerinden çekmeniz gerekecektir.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Birden fazla ürün siparişlerini limitleyin

Stok yönetiminizi daha verimli yapabilmek ve toplu alımların önüne geçerek, tüm tüketicilere hitap edebilmek için sepete eklenen ürünlerde birden fazla siparişler için limitler koyabilirsiniz. Tabii ki bu koşul, sağlık, temizlik ve gıda tipi ürünlerde daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Depo yönetimi ve hijyen

Depo yönetiminizi de yaparken bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de hijyen olacaktır. Tüketicilerin siparişlerini hazırlarken temizliğe önem vermeniz virüs salgını sürecinde çok daha önemli bir hal alacaktır.

Bunun yanı sıra yine bu siparişler deponuzdan çıktığı için deponuzun genel temizliğine de önem vererek, çalışmalarınızı bu şekilde yapmanız gerekir.

Depo yönetimi çalışmalarınızda da, hızlı tüketim ürünlerini ve çok sipariş edilen ürünleri kolay bir şekilde paketlemek için raflarınızı yeniden düzenlemeniz ve siparişlerinizi daha hızlı bir şekilde oluşturmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Kapıda ödeme yerine kredi kartı veya havaleye yönlendirin

Virüs salgını sürecinde tüketicileri kapıda ödeme seçeneği yerine internetten kredi kartı ya da havale ile ödeme işlemlerine yönlendirmeniz de bir önlem olacaktır. Kapıda ödeme işlemleri insan teması gerektirdiği için mevcut sağlık önlemleriyle de çakışmaktadır.

E-ticaret sitenizde bir banner hazırlayabilir ya da ödeme sayfalarınızda tüketicilere bir uyarı sunarak kapıda ödeme işleminin sağlık açısından etkilerini anlatabilir; ya da salgın sürecinde kapıda ödeme işlemlerinizi askıya alacağınızı belirtebilirsiniz.

İndirimler sunun

İndirimler bu süreçte her iki taraf için de kazanç sağlayabilir. Şöyle ki, evde kalma uyarıları nedeniyle birçok kişi işe gidememekte ve şirketler çalışanlarını ücretsiz izinlere çıkartmakta. Bu da tüketicilerin nakit akışına ciddi şekilde zarar vermekte. E-ticaret siteniz üzerinde virüs salgını sürecinde indirimler sunmanız iyi niyetinizi göstermenin yanı sıra tüketicilere de maddi olarak ciddi avantajlar sağlayacağı için marka sadakati kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Uzun vadeli alışverişe yönlendirin

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde tüketicilerin küçük meblağ ve az sayılı adetlerle alışveriş yapmaları bu salgın sürecinde doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Personel sayısının azalması ve lojistik sorunların olması sık tekrar edilen siparişleri zorlaştırır. Bu sebeple de tüketicileri haftalık ya da 10 günlük alışverişler yapmaya ve tek seferde birçok ihtiyaçlarını karşılamaya yönlendirecek duyurular yapmanız da faydalı olacaktır.

Kısa vadeli siparişler hem yoğunluğu artıracaktır hem de gelen talebi karşılamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de uzun vadeli siparişlere yönlendirmek için sepet alt limitleri koyabilir ve belli meblağlar üzerindeki siparişleri onaylayacağınızı duyurabilirsiniz.

Nakit akışınızı kontrol altına alın

Bu süreci en az zararla kapatabilmek için nakit akışınızı da kontrol altına almanız önemli olacaktır. Borçlarınız bulunuyorsa bunların ertelenmesi için gerekli görüşmeleri ya da başvurularınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra borçlarınız tekrar yapılandırma yolunda da adımlar atarak, aylık ödemelerinizi minimuma indirgemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu finansal adımların yanı sıra çalışanlarınızın maaş ve sigorta ödemelerini de göz önünde bulundurmanız ve ödeme planınızı çıkartarak, nakit akışınızı kontrol altına almalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Mesai saatlerinizi azaltın

Evden çalışma imkanı olmayan çalışanlarınız için bu süreci biraz daha kolaylaştırmak ve sağlık önlemi almak için mesai saatlerinizi kısaltma yoluna da gitmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle depo ve sipariş yönetimi yapan çalışanlarınız için böyle bir uygulamaya gitmeniz personelinize bu süreçte bir jest olacağı gibi onların da kendi önlemlerini almalarını sağlarken, sağlık risklerini de azaltmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan