Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

24 Mart 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler almaları gerekmekte. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının virüs salgınında ne tür çalışmalar yapabileceklerini ele alıyoruz.

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapamlı?

Uzaktan / evden çalışma ortamı sağlamak

Öncelikli olarak evden çalışma ortamını sağlamaya çalışabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve sektörünüzün yapısına göre tüm çalışanlarınız için bunu sağlayamayabilirsiniz; ancak dönüşümlü bir mesai planı yapmak da çalışanlarınızın sağlığını korumanıza yardımcı olacaktır. Evden çalışma ortamını sağlamanız, işlerinizin devamlılığını sağlarken, çalışanlarınızı da riskten koruyacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları

Depo ve stok yönetimi ekipleriniz de bu süreci yönetmek daha önemli olacaktır. Dönüşümlü vardiyalar belirlemek burada atabileceğiniz adımlar arasında yer alacaktır.

Stok yönetimi

Dönüşümlü vardiya planlarınızı oluşturduktan sonra özellikle üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de stok yönetimi olacaktır. Virüs salgını sürecinde üretimde ciddi bir düşüş görülmesinin yanı sıra nakliyelerde de sorun olacaktır. Bunun yanı sıra üretimin azalması nedeniyle, mevcut ürünlere olan talebin artması da tedarikçilerin, her firmaya ürün yetiştirmesi de zorlaşacaktır. Bu durumda da birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız ve stoklarınızı farklı kanallar üzerinden çekmeniz gerekecektir.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Birden fazla ürün siparişlerini limitleyin

Stok yönetiminizi daha verimli yapabilmek ve toplu alımların önüne geçerek, tüm tüketicilere hitap edebilmek için sepete eklenen ürünlerde birden fazla siparişler için limitler koyabilirsiniz. Tabii ki bu koşul, sağlık, temizlik ve gıda tipi ürünlerde daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Depo yönetimi ve hijyen

Depo yönetiminizi de yaparken bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de hijyen olacaktır. Tüketicilerin siparişlerini hazırlarken temizliğe önem vermeniz virüs salgını sürecinde çok daha önemli bir hal alacaktır.

Bunun yanı sıra yine bu siparişler deponuzdan çıktığı için deponuzun genel temizliğine de önem vererek, çalışmalarınızı bu şekilde yapmanız gerekir.

Depo yönetimi çalışmalarınızda da, hızlı tüketim ürünlerini ve çok sipariş edilen ürünleri kolay bir şekilde paketlemek için raflarınızı yeniden düzenlemeniz ve siparişlerinizi daha hızlı bir şekilde oluşturmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Kapıda ödeme yerine kredi kartı veya havaleye yönlendirin

Virüs salgını sürecinde tüketicileri kapıda ödeme seçeneği yerine internetten kredi kartı ya da havale ile ödeme işlemlerine yönlendirmeniz de bir önlem olacaktır. Kapıda ödeme işlemleri insan teması gerektirdiği için mevcut sağlık önlemleriyle de çakışmaktadır.

E-ticaret sitenizde bir banner hazırlayabilir ya da ödeme sayfalarınızda tüketicilere bir uyarı sunarak kapıda ödeme işleminin sağlık açısından etkilerini anlatabilir; ya da salgın sürecinde kapıda ödeme işlemlerinizi askıya alacağınızı belirtebilirsiniz.

İndirimler sunun

İndirimler bu süreçte her iki taraf için de kazanç sağlayabilir. Şöyle ki, evde kalma uyarıları nedeniyle birçok kişi işe gidememekte ve şirketler çalışanlarını ücretsiz izinlere çıkartmakta. Bu da tüketicilerin nakit akışına ciddi şekilde zarar vermekte. E-ticaret siteniz üzerinde virüs salgını sürecinde indirimler sunmanız iyi niyetinizi göstermenin yanı sıra tüketicilere de maddi olarak ciddi avantajlar sağlayacağı için marka sadakati kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Uzun vadeli alışverişe yönlendirin

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde tüketicilerin küçük meblağ ve az sayılı adetlerle alışveriş yapmaları bu salgın sürecinde doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Personel sayısının azalması ve lojistik sorunların olması sık tekrar edilen siparişleri zorlaştırır. Bu sebeple de tüketicileri haftalık ya da 10 günlük alışverişler yapmaya ve tek seferde birçok ihtiyaçlarını karşılamaya yönlendirecek duyurular yapmanız da faydalı olacaktır.

Kısa vadeli siparişler hem yoğunluğu artıracaktır hem de gelen talebi karşılamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de uzun vadeli siparişlere yönlendirmek için sepet alt limitleri koyabilir ve belli meblağlar üzerindeki siparişleri onaylayacağınızı duyurabilirsiniz.

Nakit akışınızı kontrol altına alın

Bu süreci en az zararla kapatabilmek için nakit akışınızı da kontrol altına almanız önemli olacaktır. Borçlarınız bulunuyorsa bunların ertelenmesi için gerekli görüşmeleri ya da başvurularınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra borçlarınız tekrar yapılandırma yolunda da adımlar atarak, aylık ödemelerinizi minimuma indirgemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu finansal adımların yanı sıra çalışanlarınızın maaş ve sigorta ödemelerini de göz önünde bulundurmanız ve ödeme planınızı çıkartarak, nakit akışınızı kontrol altına almalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Mesai saatlerinizi azaltın

Evden çalışma imkanı olmayan çalışanlarınız için bu süreci biraz daha kolaylaştırmak ve sağlık önlemi almak için mesai saatlerinizi kısaltma yoluna da gitmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle depo ve sipariş yönetimi yapan çalışanlarınız için böyle bir uygulamaya gitmeniz personelinize bu süreçte bir jest olacağı gibi onların da kendi önlemlerini almalarını sağlarken, sağlık risklerini de azaltmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın