fbpx

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

24 Mart 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler almaları gerekmekte. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının virüs salgınında ne tür çalışmalar yapabileceklerini ele alıyoruz.

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapamlı?

Uzaktan / evden çalışma ortamı sağlamak

Öncelikli olarak evden çalışma ortamını sağlamaya çalışabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve sektörünüzün yapısına göre tüm çalışanlarınız için bunu sağlayamayabilirsiniz; ancak dönüşümlü bir mesai planı yapmak da çalışanlarınızın sağlığını korumanıza yardımcı olacaktır. Evden çalışma ortamını sağlamanız, işlerinizin devamlılığını sağlarken, çalışanlarınızı da riskten koruyacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları

Depo ve stok yönetimi ekipleriniz de bu süreci yönetmek daha önemli olacaktır. Dönüşümlü vardiyalar belirlemek burada atabileceğiniz adımlar arasında yer alacaktır.

Stok yönetimi

Dönüşümlü vardiya planlarınızı oluşturduktan sonra özellikle üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de stok yönetimi olacaktır. Virüs salgını sürecinde üretimde ciddi bir düşüş görülmesinin yanı sıra nakliyelerde de sorun olacaktır. Bunun yanı sıra üretimin azalması nedeniyle, mevcut ürünlere olan talebin artması da tedarikçilerin, her firmaya ürün yetiştirmesi de zorlaşacaktır. Bu durumda da birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız ve stoklarınızı farklı kanallar üzerinden çekmeniz gerekecektir.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Birden fazla ürün siparişlerini limitleyin

Stok yönetiminizi daha verimli yapabilmek ve toplu alımların önüne geçerek, tüm tüketicilere hitap edebilmek için sepete eklenen ürünlerde birden fazla siparişler için limitler koyabilirsiniz. Tabii ki bu koşul, sağlık, temizlik ve gıda tipi ürünlerde daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Depo yönetimi ve hijyen

Depo yönetiminizi de yaparken bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de hijyen olacaktır. Tüketicilerin siparişlerini hazırlarken temizliğe önem vermeniz virüs salgını sürecinde çok daha önemli bir hal alacaktır.

Bunun yanı sıra yine bu siparişler deponuzdan çıktığı için deponuzun genel temizliğine de önem vererek, çalışmalarınızı bu şekilde yapmanız gerekir.

Depo yönetimi çalışmalarınızda da, hızlı tüketim ürünlerini ve çok sipariş edilen ürünleri kolay bir şekilde paketlemek için raflarınızı yeniden düzenlemeniz ve siparişlerinizi daha hızlı bir şekilde oluşturmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Kapıda ödeme yerine kredi kartı veya havaleye yönlendirin

Virüs salgını sürecinde tüketicileri kapıda ödeme seçeneği yerine internetten kredi kartı ya da havale ile ödeme işlemlerine yönlendirmeniz de bir önlem olacaktır. Kapıda ödeme işlemleri insan teması gerektirdiği için mevcut sağlık önlemleriyle de çakışmaktadır.

E-ticaret sitenizde bir banner hazırlayabilir ya da ödeme sayfalarınızda tüketicilere bir uyarı sunarak kapıda ödeme işleminin sağlık açısından etkilerini anlatabilir; ya da salgın sürecinde kapıda ödeme işlemlerinizi askıya alacağınızı belirtebilirsiniz.

İndirimler sunun

İndirimler bu süreçte her iki taraf için de kazanç sağlayabilir. Şöyle ki, evde kalma uyarıları nedeniyle birçok kişi işe gidememekte ve şirketler çalışanlarını ücretsiz izinlere çıkartmakta. Bu da tüketicilerin nakit akışına ciddi şekilde zarar vermekte. E-ticaret siteniz üzerinde virüs salgını sürecinde indirimler sunmanız iyi niyetinizi göstermenin yanı sıra tüketicilere de maddi olarak ciddi avantajlar sağlayacağı için marka sadakati kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Uzun vadeli alışverişe yönlendirin

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde tüketicilerin küçük meblağ ve az sayılı adetlerle alışveriş yapmaları bu salgın sürecinde doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Personel sayısının azalması ve lojistik sorunların olması sık tekrar edilen siparişleri zorlaştırır. Bu sebeple de tüketicileri haftalık ya da 10 günlük alışverişler yapmaya ve tek seferde birçok ihtiyaçlarını karşılamaya yönlendirecek duyurular yapmanız da faydalı olacaktır.

Kısa vadeli siparişler hem yoğunluğu artıracaktır hem de gelen talebi karşılamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de uzun vadeli siparişlere yönlendirmek için sepet alt limitleri koyabilir ve belli meblağlar üzerindeki siparişleri onaylayacağınızı duyurabilirsiniz.

Nakit akışınızı kontrol altına alın

Bu süreci en az zararla kapatabilmek için nakit akışınızı da kontrol altına almanız önemli olacaktır. Borçlarınız bulunuyorsa bunların ertelenmesi için gerekli görüşmeleri ya da başvurularınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra borçlarınız tekrar yapılandırma yolunda da adımlar atarak, aylık ödemelerinizi minimuma indirgemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu finansal adımların yanı sıra çalışanlarınızın maaş ve sigorta ödemelerini de göz önünde bulundurmanız ve ödeme planınızı çıkartarak, nakit akışınızı kontrol altına almalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Mesai saatlerinizi azaltın

Evden çalışma imkanı olmayan çalışanlarınız için bu süreci biraz daha kolaylaştırmak ve sağlık önlemi almak için mesai saatlerinizi kısaltma yoluna da gitmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle depo ve sipariş yönetimi yapan çalışanlarınız için böyle bir uygulamaya gitmeniz personelinize bu süreçte bir jest olacağı gibi onların da kendi önlemlerini almalarını sağlarken, sağlık risklerini de azaltmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan