Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

24 Mart 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler almaları gerekmekte. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının virüs salgınında ne tür çalışmalar yapabileceklerini ele alıyoruz.

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapamlı?

Uzaktan / evden çalışma ortamı sağlamak

Öncelikli olarak evden çalışma ortamını sağlamaya çalışabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve sektörünüzün yapısına göre tüm çalışanlarınız için bunu sağlayamayabilirsiniz; ancak dönüşümlü bir mesai planı yapmak da çalışanlarınızın sağlığını korumanıza yardımcı olacaktır. Evden çalışma ortamını sağlamanız, işlerinizin devamlılığını sağlarken, çalışanlarınızı da riskten koruyacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları

Depo ve stok yönetimi ekipleriniz de bu süreci yönetmek daha önemli olacaktır. Dönüşümlü vardiyalar belirlemek burada atabileceğiniz adımlar arasında yer alacaktır.

Stok yönetimi

Dönüşümlü vardiya planlarınızı oluşturduktan sonra özellikle üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de stok yönetimi olacaktır. Virüs salgını sürecinde üretimde ciddi bir düşüş görülmesinin yanı sıra nakliyelerde de sorun olacaktır. Bunun yanı sıra üretimin azalması nedeniyle, mevcut ürünlere olan talebin artması da tedarikçilerin, her firmaya ürün yetiştirmesi de zorlaşacaktır. Bu durumda da birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız ve stoklarınızı farklı kanallar üzerinden çekmeniz gerekecektir.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Birden fazla ürün siparişlerini limitleyin

Stok yönetiminizi daha verimli yapabilmek ve toplu alımların önüne geçerek, tüm tüketicilere hitap edebilmek için sepete eklenen ürünlerde birden fazla siparişler için limitler koyabilirsiniz. Tabii ki bu koşul, sağlık, temizlik ve gıda tipi ürünlerde daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Depo yönetimi ve hijyen

Depo yönetiminizi de yaparken bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de hijyen olacaktır. Tüketicilerin siparişlerini hazırlarken temizliğe önem vermeniz virüs salgını sürecinde çok daha önemli bir hal alacaktır.

Bunun yanı sıra yine bu siparişler deponuzdan çıktığı için deponuzun genel temizliğine de önem vererek, çalışmalarınızı bu şekilde yapmanız gerekir.

Depo yönetimi çalışmalarınızda da, hızlı tüketim ürünlerini ve çok sipariş edilen ürünleri kolay bir şekilde paketlemek için raflarınızı yeniden düzenlemeniz ve siparişlerinizi daha hızlı bir şekilde oluşturmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Kapıda ödeme yerine kredi kartı veya havaleye yönlendirin

Virüs salgını sürecinde tüketicileri kapıda ödeme seçeneği yerine internetten kredi kartı ya da havale ile ödeme işlemlerine yönlendirmeniz de bir önlem olacaktır. Kapıda ödeme işlemleri insan teması gerektirdiği için mevcut sağlık önlemleriyle de çakışmaktadır.

E-ticaret sitenizde bir banner hazırlayabilir ya da ödeme sayfalarınızda tüketicilere bir uyarı sunarak kapıda ödeme işleminin sağlık açısından etkilerini anlatabilir; ya da salgın sürecinde kapıda ödeme işlemlerinizi askıya alacağınızı belirtebilirsiniz.

İndirimler sunun

İndirimler bu süreçte her iki taraf için de kazanç sağlayabilir. Şöyle ki, evde kalma uyarıları nedeniyle birçok kişi işe gidememekte ve şirketler çalışanlarını ücretsiz izinlere çıkartmakta. Bu da tüketicilerin nakit akışına ciddi şekilde zarar vermekte. E-ticaret siteniz üzerinde virüs salgını sürecinde indirimler sunmanız iyi niyetinizi göstermenin yanı sıra tüketicilere de maddi olarak ciddi avantajlar sağlayacağı için marka sadakati kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Uzun vadeli alışverişe yönlendirin

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde tüketicilerin küçük meblağ ve az sayılı adetlerle alışveriş yapmaları bu salgın sürecinde doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Personel sayısının azalması ve lojistik sorunların olması sık tekrar edilen siparişleri zorlaştırır. Bu sebeple de tüketicileri haftalık ya da 10 günlük alışverişler yapmaya ve tek seferde birçok ihtiyaçlarını karşılamaya yönlendirecek duyurular yapmanız da faydalı olacaktır.

Kısa vadeli siparişler hem yoğunluğu artıracaktır hem de gelen talebi karşılamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Bu sebeple de uzun vadeli siparişlere yönlendirmek için sepet alt limitleri koyabilir ve belli meblağlar üzerindeki siparişleri onaylayacağınızı duyurabilirsiniz.

Nakit akışınızı kontrol altına alın

Bu süreci en az zararla kapatabilmek için nakit akışınızı da kontrol altına almanız önemli olacaktır. Borçlarınız bulunuyorsa bunların ertelenmesi için gerekli görüşmeleri ya da başvurularınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra borçlarınız tekrar yapılandırma yolunda da adımlar atarak, aylık ödemelerinizi minimuma indirgemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu finansal adımların yanı sıra çalışanlarınızın maaş ve sigorta ödemelerini de göz önünde bulundurmanız ve ödeme planınızı çıkartarak, nakit akışınızı kontrol altına almalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 5 basit muhasebe taktiği

Mesai saatlerinizi azaltın

Evden çalışma imkanı olmayan çalışanlarınız için bu süreci biraz daha kolaylaştırmak ve sağlık önlemi almak için mesai saatlerinizi kısaltma yoluna da gitmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle depo ve sipariş yönetimi yapan çalışanlarınız için böyle bir uygulamaya gitmeniz personelinize bu süreçte bir jest olacağı gibi onların da kendi önlemlerini almalarını sağlarken, sağlık risklerini de azaltmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin