Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle varış sayfalarıdır. Varış sayfaları üzerinde yapacağınız düzenlemeler, bu sayfaların genel tasarımları ve sayfaların içerikleri, varış sayfalarının etkinliğini artırırken, daha fazla geri dönüşüm de elde etmenize yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de varış sayfaları tasarımlarında kullanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

Güçlü ve dikkat çekici bir başlık

Varış sayfanızın ilgi çekici olması gerekir. Bu sebeple de sayfa başlığınızı belirlerken özellikle dikkat etmelisiniz. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken ya da verdiğiniz reklamlar sonrası bu sayfaya geldiklerinde, ilk öncelikle bu başlığa dikkat edeceklerdir.

Kolay navigasyon

Bir ürün ya da hizmeti öne çıkartmak istediğiniz ya da bir kampanyayla ilgili duyurular yapacağınız varış sayfalarınızda navigasyonun kolay olmasını sağlamalısınız. Ziyaretçiler bu sayfa üzerindeki içerikleri rahat bir şekilde okuyabilmeliler ve dikkatleri dağılmamalı. Çok fazla görsel kullanmak ya da karmaşık tasarımlar yapmak, sayfanın rahat bir şekilde incelenmesini zorlaştırır.

Listelere yer verin

Varış sayfası üzerinde ilgili konunun yararlarını, faydalarını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatırken ya da uzun ve önemli bilgiler verirken, bunları listeler halinde vermeye özen gösterin. Paragraf halinde bunları vermek okunmayı zorlaştırırken, listeler halinde bu bilgileri vermeniz içeriklerinizin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Tasarımınızda boşluklardan yararlanın

Flat Design tasarımların önemli öğelerinden biri de boşluklardan yararlanmaktır. Sayfa içerisindeki öğeleri birbirine çok yakın koymanıza gerek yoktur. Bu öğeler arasında boşluklar bırakarak, beyaz alanları öne çıkartın. Öğelerin birbiriyle çok iç içe olması kafa karışıklığı yaratırken, okunmayı da azaltır.

Görsellerden yararlanın

Varış sayfalarında görsellere yer vermeniz de önemlidir. Özellikle bir ürün tanıtımı yaparken, metinlerle anlatamayacağınız bilgileri görsellerle verebilirsiniz. Görselleri doğru bir şekilde kullanmanız, ürününüzü çok daha iyi bir şekilde öne çıkartmanıza yardımcı olur.

Form ve butonlarınızı sayfanın üst tarafında konumlandırın

Varış sayfalarınız üzerinde form ve buton kullanmayı düşünüyorsanız, bunları sayfanın üst bölümünde konumlandırmanız gerekir. Kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırmadan bu form ve butonlara ulaşabilmeliler. Başka bir deyişle sayfaya ilk girildiğinde bu form ve butonların görünmesi, bunlardan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Hedef kitlenize uygun bir dil kullanın

Varış sayfanız üzerindeki metinlerinizi, başlıklarınızı ve mesajlarınızı oluştururken, hedef kitlenize hitap edecek bir dil kullanmaya özen gösterin. Kullandığınız ifadeler, mesajlarınızı anlatış biçiminiz, kullandığınız dile göre değişiklik göstereceği için, hedef kitlenizi odak noktasında tutmanız oldukça önemlidir.

İlgili konunun tüketicilere faydalarına odaklanın

Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettiklerinde; “Bu sayfada benim için ne var?” sorusunu soracaklardır. Bu sebeple de varış sayfanızın içeriğinde tüketicilere sağladığınız faydaları, onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü ve neden onların bu ürünleri tercih etmeleri gerektiğini ele alın.

Çok fazla satışa zorlamayın

Varış sayfanız üzerinde tüketicileri çok fazla satın almaya zorlamak da negatif bir hissiyat oluşturabilir. Varış sayfanızın amacı satışa zorlamaktan çok tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüz ve onlara nasıl yardımcı olduğunuz odağında olmalıdır.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri de varış sayfalarında önemli bir yere sahiptir. Mevcut müşterilerinizin firmanızla, ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları, medya kuruluşlarında sizinle ilgili çıkan haberleri ya da aldığınız ödül veya sertifikaları bu sayfalar üzerinde göstererek sosyal kanıt öğelerini varış sayfalarınıza ekleyebilirsiniz.

5 saniye kuralı

Ziyaretçilerin dikkatini çekebilmek için 5 saniyeniz bulunuyor. Varış sayfanız üzerindeki içeriklerin dikkat çekici olması, başlığınızın, eyleme çağrı ifadelerinizin ve verdiğiniz mesajların, kullanıcıların dikkatini 5 saniyede çekmesi gerekir. Aksi takdirde sayfayı terk edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin