fbpx

Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

2 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle varış sayfalarıdır. Varış sayfaları üzerinde yapacağınız düzenlemeler, bu sayfaların genel tasarımları ve sayfaların içerikleri, varış sayfalarının etkinliğini artırırken, daha fazla geri dönüşüm de elde etmenize yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de varış sayfaları tasarımlarında kullanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

Güçlü ve dikkat çekici bir başlık

Varış sayfanızın ilgi çekici olması gerekir. Bu sebeple de sayfa başlığınızı belirlerken özellikle dikkat etmelisiniz. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken ya da verdiğiniz reklamlar sonrası bu sayfaya geldiklerinde, ilk öncelikle bu başlığa dikkat edeceklerdir.

Kolay navigasyon

Bir ürün ya da hizmeti öne çıkartmak istediğiniz ya da bir kampanyayla ilgili duyurular yapacağınız varış sayfalarınızda navigasyonun kolay olmasını sağlamalısınız. Ziyaretçiler bu sayfa üzerindeki içerikleri rahat bir şekilde okuyabilmeliler ve dikkatleri dağılmamalı. Çok fazla görsel kullanmak ya da karmaşık tasarımlar yapmak, sayfanın rahat bir şekilde incelenmesini zorlaştırır.

Listelere yer verin

Varış sayfası üzerinde ilgili konunun yararlarını, faydalarını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatırken ya da uzun ve önemli bilgiler verirken, bunları listeler halinde vermeye özen gösterin. Paragraf halinde bunları vermek okunmayı zorlaştırırken, listeler halinde bu bilgileri vermeniz içeriklerinizin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Tasarımınızda boşluklardan yararlanın

Flat Design tasarımların önemli öğelerinden biri de boşluklardan yararlanmaktır. Sayfa içerisindeki öğeleri birbirine çok yakın koymanıza gerek yoktur. Bu öğeler arasında boşluklar bırakarak, beyaz alanları öne çıkartın. Öğelerin birbiriyle çok iç içe olması kafa karışıklığı yaratırken, okunmayı da azaltır.

Görsellerden yararlanın

Varış sayfalarında görsellere yer vermeniz de önemlidir. Özellikle bir ürün tanıtımı yaparken, metinlerle anlatamayacağınız bilgileri görsellerle verebilirsiniz. Görselleri doğru bir şekilde kullanmanız, ürününüzü çok daha iyi bir şekilde öne çıkartmanıza yardımcı olur.

Form ve butonlarınızı sayfanın üst tarafında konumlandırın

Varış sayfalarınız üzerinde form ve buton kullanmayı düşünüyorsanız, bunları sayfanın üst bölümünde konumlandırmanız gerekir. Kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırmadan bu form ve butonlara ulaşabilmeliler. Başka bir deyişle sayfaya ilk girildiğinde bu form ve butonların görünmesi, bunlardan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Hedef kitlenize uygun bir dil kullanın

Varış sayfanız üzerindeki metinlerinizi, başlıklarınızı ve mesajlarınızı oluştururken, hedef kitlenize hitap edecek bir dil kullanmaya özen gösterin. Kullandığınız ifadeler, mesajlarınızı anlatış biçiminiz, kullandığınız dile göre değişiklik göstereceği için, hedef kitlenizi odak noktasında tutmanız oldukça önemlidir.

İlgili konunun tüketicilere faydalarına odaklanın

Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettiklerinde; “Bu sayfada benim için ne var?” sorusunu soracaklardır. Bu sebeple de varış sayfanızın içeriğinde tüketicilere sağladığınız faydaları, onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü ve neden onların bu ürünleri tercih etmeleri gerektiğini ele alın.

Çok fazla satışa zorlamayın

Varış sayfanız üzerinde tüketicileri çok fazla satın almaya zorlamak da negatif bir hissiyat oluşturabilir. Varış sayfanızın amacı satışa zorlamaktan çok tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüz ve onlara nasıl yardımcı olduğunuz odağında olmalıdır.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri de varış sayfalarında önemli bir yere sahiptir. Mevcut müşterilerinizin firmanızla, ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları, medya kuruluşlarında sizinle ilgili çıkan haberleri ya da aldığınız ödül veya sertifikaları bu sayfalar üzerinde göstererek sosyal kanıt öğelerini varış sayfalarınıza ekleyebilirsiniz.

5 saniye kuralı

Ziyaretçilerin dikkatini çekebilmek için 5 saniyeniz bulunuyor. Varış sayfanız üzerindeki içeriklerin dikkat çekici olması, başlığınızın, eyleme çağrı ifadelerinizin ve verdiğiniz mesajların, kullanıcıların dikkatini 5 saniyede çekmesi gerekir. Aksi takdirde sayfayı terk edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan