Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

2 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle varış sayfalarıdır. Varış sayfaları üzerinde yapacağınız düzenlemeler, bu sayfaların genel tasarımları ve sayfaların içerikleri, varış sayfalarının etkinliğini artırırken, daha fazla geri dönüşüm de elde etmenize yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de varış sayfaları tasarımlarında kullanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

Güçlü ve dikkat çekici bir başlık

Varış sayfanızın ilgi çekici olması gerekir. Bu sebeple de sayfa başlığınızı belirlerken özellikle dikkat etmelisiniz. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken ya da verdiğiniz reklamlar sonrası bu sayfaya geldiklerinde, ilk öncelikle bu başlığa dikkat edeceklerdir.

Kolay navigasyon

Bir ürün ya da hizmeti öne çıkartmak istediğiniz ya da bir kampanyayla ilgili duyurular yapacağınız varış sayfalarınızda navigasyonun kolay olmasını sağlamalısınız. Ziyaretçiler bu sayfa üzerindeki içerikleri rahat bir şekilde okuyabilmeliler ve dikkatleri dağılmamalı. Çok fazla görsel kullanmak ya da karmaşık tasarımlar yapmak, sayfanın rahat bir şekilde incelenmesini zorlaştırır.

Listelere yer verin

Varış sayfası üzerinde ilgili konunun yararlarını, faydalarını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatırken ya da uzun ve önemli bilgiler verirken, bunları listeler halinde vermeye özen gösterin. Paragraf halinde bunları vermek okunmayı zorlaştırırken, listeler halinde bu bilgileri vermeniz içeriklerinizin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Tasarımınızda boşluklardan yararlanın

Flat Design tasarımların önemli öğelerinden biri de boşluklardan yararlanmaktır. Sayfa içerisindeki öğeleri birbirine çok yakın koymanıza gerek yoktur. Bu öğeler arasında boşluklar bırakarak, beyaz alanları öne çıkartın. Öğelerin birbiriyle çok iç içe olması kafa karışıklığı yaratırken, okunmayı da azaltır.

Görsellerden yararlanın

Varış sayfalarında görsellere yer vermeniz de önemlidir. Özellikle bir ürün tanıtımı yaparken, metinlerle anlatamayacağınız bilgileri görsellerle verebilirsiniz. Görselleri doğru bir şekilde kullanmanız, ürününüzü çok daha iyi bir şekilde öne çıkartmanıza yardımcı olur.

Form ve butonlarınızı sayfanın üst tarafında konumlandırın

Varış sayfalarınız üzerinde form ve buton kullanmayı düşünüyorsanız, bunları sayfanın üst bölümünde konumlandırmanız gerekir. Kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırmadan bu form ve butonlara ulaşabilmeliler. Başka bir deyişle sayfaya ilk girildiğinde bu form ve butonların görünmesi, bunlardan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Hedef kitlenize uygun bir dil kullanın

Varış sayfanız üzerindeki metinlerinizi, başlıklarınızı ve mesajlarınızı oluştururken, hedef kitlenize hitap edecek bir dil kullanmaya özen gösterin. Kullandığınız ifadeler, mesajlarınızı anlatış biçiminiz, kullandığınız dile göre değişiklik göstereceği için, hedef kitlenizi odak noktasında tutmanız oldukça önemlidir.

İlgili konunun tüketicilere faydalarına odaklanın

Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettiklerinde; “Bu sayfada benim için ne var?” sorusunu soracaklardır. Bu sebeple de varış sayfanızın içeriğinde tüketicilere sağladığınız faydaları, onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü ve neden onların bu ürünleri tercih etmeleri gerektiğini ele alın.

Çok fazla satışa zorlamayın

Varış sayfanız üzerinde tüketicileri çok fazla satın almaya zorlamak da negatif bir hissiyat oluşturabilir. Varış sayfanızın amacı satışa zorlamaktan çok tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüz ve onlara nasıl yardımcı olduğunuz odağında olmalıdır.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri de varış sayfalarında önemli bir yere sahiptir. Mevcut müşterilerinizin firmanızla, ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları, medya kuruluşlarında sizinle ilgili çıkan haberleri ya da aldığınız ödül veya sertifikaları bu sayfalar üzerinde göstererek sosyal kanıt öğelerini varış sayfalarınıza ekleyebilirsiniz.

5 saniye kuralı

Ziyaretçilerin dikkatini çekebilmek için 5 saniyeniz bulunuyor. Varış sayfanız üzerindeki içeriklerin dikkat çekici olması, başlığınızın, eyleme çağrı ifadelerinizin ve verdiğiniz mesajların, kullanıcıların dikkatini 5 saniyede çekmesi gerekir. Aksi takdirde sayfayı terk edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin