Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

2 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle varış sayfalarıdır. Varış sayfaları üzerinde yapacağınız düzenlemeler, bu sayfaların genel tasarımları ve sayfaların içerikleri, varış sayfalarının etkinliğini artırırken, daha fazla geri dönüşüm de elde etmenize yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de varış sayfaları tasarımlarında kullanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

Güçlü ve dikkat çekici bir başlık

Varış sayfanızın ilgi çekici olması gerekir. Bu sebeple de sayfa başlığınızı belirlerken özellikle dikkat etmelisiniz. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken ya da verdiğiniz reklamlar sonrası bu sayfaya geldiklerinde, ilk öncelikle bu başlığa dikkat edeceklerdir.

Kolay navigasyon

Bir ürün ya da hizmeti öne çıkartmak istediğiniz ya da bir kampanyayla ilgili duyurular yapacağınız varış sayfalarınızda navigasyonun kolay olmasını sağlamalısınız. Ziyaretçiler bu sayfa üzerindeki içerikleri rahat bir şekilde okuyabilmeliler ve dikkatleri dağılmamalı. Çok fazla görsel kullanmak ya da karmaşık tasarımlar yapmak, sayfanın rahat bir şekilde incelenmesini zorlaştırır.

Listelere yer verin

Varış sayfası üzerinde ilgili konunun yararlarını, faydalarını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatırken ya da uzun ve önemli bilgiler verirken, bunları listeler halinde vermeye özen gösterin. Paragraf halinde bunları vermek okunmayı zorlaştırırken, listeler halinde bu bilgileri vermeniz içeriklerinizin daha kolay anlaşılmasını sağlar.

Tasarımınızda boşluklardan yararlanın

Flat Design tasarımların önemli öğelerinden biri de boşluklardan yararlanmaktır. Sayfa içerisindeki öğeleri birbirine çok yakın koymanıza gerek yoktur. Bu öğeler arasında boşluklar bırakarak, beyaz alanları öne çıkartın. Öğelerin birbiriyle çok iç içe olması kafa karışıklığı yaratırken, okunmayı da azaltır.

Görsellerden yararlanın

Varış sayfalarında görsellere yer vermeniz de önemlidir. Özellikle bir ürün tanıtımı yaparken, metinlerle anlatamayacağınız bilgileri görsellerle verebilirsiniz. Görselleri doğru bir şekilde kullanmanız, ürününüzü çok daha iyi bir şekilde öne çıkartmanıza yardımcı olur.

Form ve butonlarınızı sayfanın üst tarafında konumlandırın

Varış sayfalarınız üzerinde form ve buton kullanmayı düşünüyorsanız, bunları sayfanın üst bölümünde konumlandırmanız gerekir. Kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırmadan bu form ve butonlara ulaşabilmeliler. Başka bir deyişle sayfaya ilk girildiğinde bu form ve butonların görünmesi, bunlardan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Hedef kitlenize uygun bir dil kullanın

Varış sayfanız üzerindeki metinlerinizi, başlıklarınızı ve mesajlarınızı oluştururken, hedef kitlenize hitap edecek bir dil kullanmaya özen gösterin. Kullandığınız ifadeler, mesajlarınızı anlatış biçiminiz, kullandığınız dile göre değişiklik göstereceği için, hedef kitlenizi odak noktasında tutmanız oldukça önemlidir.

İlgili konunun tüketicilere faydalarına odaklanın

Ziyaretçiler bir sayfayı ziyaret ettiklerinde; “Bu sayfada benim için ne var?” sorusunu soracaklardır. Bu sebeple de varış sayfanızın içeriğinde tüketicilere sağladığınız faydaları, onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü ve neden onların bu ürünleri tercih etmeleri gerektiğini ele alın.

Çok fazla satışa zorlamayın

Varış sayfanız üzerinde tüketicileri çok fazla satın almaya zorlamak da negatif bir hissiyat oluşturabilir. Varış sayfanızın amacı satışa zorlamaktan çok tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüz ve onlara nasıl yardımcı olduğunuz odağında olmalıdır.

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri de varış sayfalarında önemli bir yere sahiptir. Mevcut müşterilerinizin firmanızla, ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları, medya kuruluşlarında sizinle ilgili çıkan haberleri ya da aldığınız ödül veya sertifikaları bu sayfalar üzerinde göstererek sosyal kanıt öğelerini varış sayfalarınıza ekleyebilirsiniz.

5 saniye kuralı

Ziyaretçilerin dikkatini çekebilmek için 5 saniyeniz bulunuyor. Varış sayfanız üzerindeki içeriklerin dikkat çekici olması, başlığınızın, eyleme çağrı ifadelerinizin ve verdiğiniz mesajların, kullanıcıların dikkatini 5 saniyede çekmesi gerekir. Aksi takdirde sayfayı terk edebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan