Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

11 Kasım 2019
Sinan Oypan

E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç duymadan, çalışanlar diledikleri yerden işlerini yaparak, şirket için çalışabiliyorlar. Home office olmanın yanı sıra uzaktan çalışma sürecinde ekip, iş ihtiyaçlarını karşılayabilecek herhangi bir ortamda çalışmanın özgürlüğüne de kavuşmaktalar.

İlgili rehber: Yeni oluşan girişimler için üretkenlik ve iş yönetim tavsiyeleri

Ofis ortamından bağımsız bir şekilde çalışmanın getirdiği bir takım avantajlar olduğu gibi bazı dezavantajlar da bulunuyor. Peki, genel olarak bu yöntem e-ticaret firmaları için etkili ve avantajlı bir çözüm mü?

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Maliyetleri düşürür

Öncelikli olarak, bu şekilde çalıştığınızda ofis masraflarınızı azaltmış olursunuz. Ofis kirası, faturalar, ofis gider ve ihtiyaçları, ofis kirası için vergiler gibi birçok konuda masraflarınızı azaltmış olursunuz. Bu masrafları azalttığınız için de işinize yatırım yapmak için elinizde daha fazla bir sermaye kalmış olur.

E-ticaret şirketi açabilmek için bir şirket kurmanız ve belli bir alanı ofis olarak göstermeniz tabii ki gerekmektedir. Bu noktada da evinizin belli bir alanını ofis olarak gösterebileceğiniz gibi sanal ofis kiralayarak, şirketinizi buraya da kaydettirebilirsiniz. Sanal ofislerin masrafları, sıfırdan bir ofis kiralamaya kıyasla daha az olacağı için yine masraflarınızı düşürmüş olursunuz.

Çalışanlarınız kendi evlerinde ya da diledikleri bir mekanda çalışabilecekleri için, ekibinizin çalışması için belli bir alana ihtiyaç duymamış olursunuz.

Çalışanların memnuniyetini artırırsınız

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların memnuniyetini de artırmış olursunuz. Gün içerisinde ekibinizin, istedikleri yerden çalışabilmeleri, onlara daha özgür bir çalışma alanı sunar. Bunun yanı sıra özellikle büyük şehirlerde insanların iş yerlerine ulaşmaları için günün birkaç saatini yolda geçirmeleri gerektiği için, uzaktan çalışma ekibinizin trafik stresine girmesinin de önüne geçer. Bu da daha sağlıklı ve verimli bir mesai sağlar.

Trafik sorununun ortadan kalmasının yanı sıra özgür bir çalışma imkanı sağlamak, ekibinizin moralini yükselteceği için, iş verimliliğini de artırmanızı sağlar.

Ekibi büyütmek daha kolaydır

Ekibinizi büyütmek istediğinizde belli bir ofis içerisinde olduğunuzda, bu süreç daha zorlu olacaktır. Ofis alanının büyütülmesi, ek masrafların da artmasına sebep olacağı için ekibi büyütmek daha zor bir konu olabilir. Bu noktada ofis masraflarını artırmak yerine uzaktan çalışma ile ilerlemek, masrafları artırmadan ekibinizi büyütme fırsatını da size sunar.

Toplantı süreleri azaları

Ekibinizle iletişiminizi dijital kanallar üzerinden yapacağınız için toplantı sürelerinizi de ciddi şekilde kısaltabilirsiniz. Yüz yüze görüşmelerde, toplantılar genellikle daha fazla uzamaktadır; ancak uzaktan çalışma ile doğrudan ilgili konular konuşulabilir ve toplantı süresi ciddi şekilde kısaltılabilir.

Çalışanların daha sağlıklı olması sağlanır

Özgür bir ortamda çalışma, aile ve sosyal çevre ile daha verimli vakit geçirmek, stressiz bir ortam ve trafikten uzaktan kalma gibi iş hayatındaki kişilerin sürekli olarak sorun yaşadığı konular, uzaktan çalışma sürecinde engellenebildiği için, çalışanların da daha sağlıklı olmaları sağlanır. Çalışanların daha sağlıklı olmaları da iş verimliliği ve sürekliliği için daha etkilidir.

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi dezavantajlar sağlıyor?

Ekip arasındaki bağın kuvvetlenmemesi

Avantajlar olduğu gibi bir takım dezavantajlar da uzaktan çalışırken ortaya çıkmakta. Bunlardan biri ekibin sürekli beraber vakit geçirmemesi, ekip çalışanları arasında bir bağın oluşmamasına neden olabilir. Ekibin birbirini iyi tanıması da doğal olarak iş verimini artırmaktadır; ancak bunun da belli bir çözümü bulunmakta.

Online proje yönetim araçları ya da online toplantıların yanı sıra haftalık olarak yüz yüze tüm ekiple toplantı yapmak veya haftada bir günü belli bir alanda ortak çalışarak geçirmek, ekibin arasındaki bağı kuvvetlendirmenizi sağlar.

İş takibini zorlaştırabilir

Online kanallar üzerinde çalışıldığında ve çalışanlar sürekli etrafta olmadığı için iş takibini yapmak zorlaşabilir; ancak geleneksel çalışma yöntemleri artık günümüzde eski etkisini kaybetmeye başlıyor. İş takibinin kolaylaşması için Slack ya da BaseCamp gibi online proje araçlarını kullanarak günlük olarak ekibinizin yaptığı işleri kontrol ederek, takip edebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yukarıda da belirttiğimiz gibi haftada bir gün tüm ekip bir araya gelerek, önceki haftanın değerlendirmesini yaparak, bir sonraki haftanın planını yaparak, iş takibini de bu şekilde yönetebilirsiniz.

Dikkat dağıtıcı konuların artması

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların bu çalışma şekline kendilerini alıştırmaları gerekir. Ofis ortamında çalışıldığında dikkat dağıtıcı unsurlar azalmış olur; ancak özgür bir alanda çalışırken, çalışanların dikkatleri daha fazla dağılabilir. Bu da iş veriminin düşmesine neden olabilir.

Bu çalışma şekli, tüm herkes için doğru bir yaklaşım değildir. Ekstra bir disiplin gerektirdiği için, ekibinizi oluştururken, özellikle disiplin ve zaman yönetimi konusunda tecrübesi olan kişilerle çalışmaya özen göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra iş takibi için proje araçlarının yanı sıra yapılacak işler için belli son teslim tarihleri belirleyerek, çalışanlarınızın bu teslim tarihlerine uyacak şekilde çalışmalarını sağlamalısınız. Yapılacak işler için bu teslim tarihlerinin önceden belirlenmesi ve ekibinize düzenli olarak iletilmesi, bununla beraber şirket içi iletişimi güçlendirmek oldukça önemlidir.

Sonuç olarak

Home office çalışma, tüm herkes için uygun değildir. Ekstra disiplin gerektiriyor olmasının yanı sıra ekibin ne sıklıkta bir arada olması gerektirdiği gibi detaylara göre değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de bu çalışma şeklinin öncelikle şirketiniz için doğru adım olup olmayacağına kendinize bakarak karar vermeniz gerekir.

Bu tür bir çalışma şeklini yönetebileceğinizden emin olmanız ve sonrasında da home office çalışmanın koşullarını yerine getirebilecek bir ekip kurmanız önemlidir.

Uzaktan çalışma ilgili sık sorulan sorular

Uzaktan çalışma nedir?

Uzaktan çalışma, belli bir ofis ortamına gerek duymadan, ekibin kendi diledikleri alanlarda çalışarak, işlerini yapmaları olarak özetlenebilir. Şirketler, ofis masraflarını azaltmak ve çalışan memnuniyetini artırmak için uzaktan çalışmayı bir süredir denemekteler.

Uzaktan çalışma için bir ekip kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bir ekip kurarken, zaman yönetimi, disiplin ve teslim tarihleri ile çalışa konusunda tecrübesi olan kişileri tercih etmeniz önemlidir. Ekip içi iletişimi sağlayacak doğru kanalları yaratmak, çalışma saatlerini belirlemek de bu süreçte önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzaktan çalışırken karşılaşılan problemler nelerdir?

Home office çalışırken ekiple bağ kuramama, disiplin, dikkat dağınıklığı, vaktin tümünü işe ayırma ya da işe odaklanamama gibi sorunlar çalışanların karşısına çıkabilmekte. Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan