Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç duymadan, çalışanlar diledikleri yerden işlerini yaparak, şirket için çalışabiliyorlar. Home office olmanın yanı sıra uzaktan çalışma sürecinde ekip, iş ihtiyaçlarını karşılayabilecek herhangi bir ortamda çalışmanın özgürlüğüne de kavuşmaktalar.

İlgili rehber: Yeni oluşan girişimler için üretkenlik ve iş yönetim tavsiyeleri

Ofis ortamından bağımsız bir şekilde çalışmanın getirdiği bir takım avantajlar olduğu gibi bazı dezavantajlar da bulunuyor. Peki, genel olarak bu yöntem e-ticaret firmaları için etkili ve avantajlı bir çözüm mü?

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Maliyetleri düşürür

Öncelikli olarak, bu şekilde çalıştığınızda ofis masraflarınızı azaltmış olursunuz. Ofis kirası, faturalar, ofis gider ve ihtiyaçları, ofis kirası için vergiler gibi birçok konuda masraflarınızı azaltmış olursunuz. Bu masrafları azalttığınız için de işinize yatırım yapmak için elinizde daha fazla bir sermaye kalmış olur.

E-ticaret şirketi açabilmek için bir şirket kurmanız ve belli bir alanı ofis olarak göstermeniz tabii ki gerekmektedir. Bu noktada da evinizin belli bir alanını ofis olarak gösterebileceğiniz gibi sanal ofis kiralayarak, şirketinizi buraya da kaydettirebilirsiniz. Sanal ofislerin masrafları, sıfırdan bir ofis kiralamaya kıyasla daha az olacağı için yine masraflarınızı düşürmüş olursunuz.

Çalışanlarınız kendi evlerinde ya da diledikleri bir mekanda çalışabilecekleri için, ekibinizin çalışması için belli bir alana ihtiyaç duymamış olursunuz.

Çalışanların memnuniyetini artırırsınız

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların memnuniyetini de artırmış olursunuz. Gün içerisinde ekibinizin, istedikleri yerden çalışabilmeleri, onlara daha özgür bir çalışma alanı sunar. Bunun yanı sıra özellikle büyük şehirlerde insanların iş yerlerine ulaşmaları için günün birkaç saatini yolda geçirmeleri gerektiği için, uzaktan çalışma ekibinizin trafik stresine girmesinin de önüne geçer. Bu da daha sağlıklı ve verimli bir mesai sağlar.

Trafik sorununun ortadan kalmasının yanı sıra özgür bir çalışma imkanı sağlamak, ekibinizin moralini yükselteceği için, iş verimliliğini de artırmanızı sağlar.

Ekibi büyütmek daha kolaydır

Ekibinizi büyütmek istediğinizde belli bir ofis içerisinde olduğunuzda, bu süreç daha zorlu olacaktır. Ofis alanının büyütülmesi, ek masrafların da artmasına sebep olacağı için ekibi büyütmek daha zor bir konu olabilir. Bu noktada ofis masraflarını artırmak yerine uzaktan çalışma ile ilerlemek, masrafları artırmadan ekibinizi büyütme fırsatını da size sunar.

Toplantı süreleri azaları

Ekibinizle iletişiminizi dijital kanallar üzerinden yapacağınız için toplantı sürelerinizi de ciddi şekilde kısaltabilirsiniz. Yüz yüze görüşmelerde, toplantılar genellikle daha fazla uzamaktadır; ancak uzaktan çalışma ile doğrudan ilgili konular konuşulabilir ve toplantı süresi ciddi şekilde kısaltılabilir.

Çalışanların daha sağlıklı olması sağlanır

Özgür bir ortamda çalışma, aile ve sosyal çevre ile daha verimli vakit geçirmek, stressiz bir ortam ve trafikten uzaktan kalma gibi iş hayatındaki kişilerin sürekli olarak sorun yaşadığı konular, uzaktan çalışma sürecinde engellenebildiği için, çalışanların da daha sağlıklı olmaları sağlanır. Çalışanların daha sağlıklı olmaları da iş verimliliği ve sürekliliği için daha etkilidir.

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi dezavantajlar sağlıyor?

Ekip arasındaki bağın kuvvetlenmemesi

Avantajlar olduğu gibi bir takım dezavantajlar da uzaktan çalışırken ortaya çıkmakta. Bunlardan biri ekibin sürekli beraber vakit geçirmemesi, ekip çalışanları arasında bir bağın oluşmamasına neden olabilir. Ekibin birbirini iyi tanıması da doğal olarak iş verimini artırmaktadır; ancak bunun da belli bir çözümü bulunmakta.

Online proje yönetim araçları ya da online toplantıların yanı sıra haftalık olarak yüz yüze tüm ekiple toplantı yapmak veya haftada bir günü belli bir alanda ortak çalışarak geçirmek, ekibin arasındaki bağı kuvvetlendirmenizi sağlar.

İş takibini zorlaştırabilir

Online kanallar üzerinde çalışıldığında ve çalışanlar sürekli etrafta olmadığı için iş takibini yapmak zorlaşabilir; ancak geleneksel çalışma yöntemleri artık günümüzde eski etkisini kaybetmeye başlıyor. İş takibinin kolaylaşması için Slack ya da BaseCamp gibi online proje araçlarını kullanarak günlük olarak ekibinizin yaptığı işleri kontrol ederek, takip edebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yukarıda da belirttiğimiz gibi haftada bir gün tüm ekip bir araya gelerek, önceki haftanın değerlendirmesini yaparak, bir sonraki haftanın planını yaparak, iş takibini de bu şekilde yönetebilirsiniz.

Dikkat dağıtıcı konuların artması

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların bu çalışma şekline kendilerini alıştırmaları gerekir. Ofis ortamında çalışıldığında dikkat dağıtıcı unsurlar azalmış olur; ancak özgür bir alanda çalışırken, çalışanların dikkatleri daha fazla dağılabilir. Bu da iş veriminin düşmesine neden olabilir.

Bu çalışma şekli, tüm herkes için doğru bir yaklaşım değildir. Ekstra bir disiplin gerektirdiği için, ekibinizi oluştururken, özellikle disiplin ve zaman yönetimi konusunda tecrübesi olan kişilerle çalışmaya özen göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra iş takibi için proje araçlarının yanı sıra yapılacak işler için belli son teslim tarihleri belirleyerek, çalışanlarınızın bu teslim tarihlerine uyacak şekilde çalışmalarını sağlamalısınız. Yapılacak işler için bu teslim tarihlerinin önceden belirlenmesi ve ekibinize düzenli olarak iletilmesi, bununla beraber şirket içi iletişimi güçlendirmek oldukça önemlidir.

Sonuç olarak

Home office çalışma, tüm herkes için uygun değildir. Ekstra disiplin gerektiriyor olmasının yanı sıra ekibin ne sıklıkta bir arada olması gerektirdiği gibi detaylara göre değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de bu çalışma şeklinin öncelikle şirketiniz için doğru adım olup olmayacağına kendinize bakarak karar vermeniz gerekir.

Bu tür bir çalışma şeklini yönetebileceğinizden emin olmanız ve sonrasında da home office çalışmanın koşullarını yerine getirebilecek bir ekip kurmanız önemlidir.

Uzaktan çalışma ilgili sık sorulan sorular

Uzaktan çalışma nedir?

Uzaktan çalışma, belli bir ofis ortamına gerek duymadan, ekibin kendi diledikleri alanlarda çalışarak, işlerini yapmaları olarak özetlenebilir. Şirketler, ofis masraflarını azaltmak ve çalışan memnuniyetini artırmak için uzaktan çalışmayı bir süredir denemekteler.

Uzaktan çalışma için bir ekip kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bir ekip kurarken, zaman yönetimi, disiplin ve teslim tarihleri ile çalışa konusunda tecrübesi olan kişileri tercih etmeniz önemlidir. Ekip içi iletişimi sağlayacak doğru kanalları yaratmak, çalışma saatlerini belirlemek de bu süreçte önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzaktan çalışırken karşılaşılan problemler nelerdir?

Home office çalışırken ekiple bağ kuramama, disiplin, dikkat dağınıklığı, vaktin tümünü işe ayırma ya da işe odaklanamama gibi sorunlar çalışanların karşısına çıkabilmekte. Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi