Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç duymadan, çalışanlar diledikleri yerden işlerini yaparak, şirket için çalışabiliyorlar. Home office olmanın yanı sıra uzaktan çalışma sürecinde ekip, iş ihtiyaçlarını karşılayabilecek herhangi bir ortamda çalışmanın özgürlüğüne de kavuşmaktalar.

İlgili rehber: Yeni oluşan girişimler için üretkenlik ve iş yönetim tavsiyeleri

Ofis ortamından bağımsız bir şekilde çalışmanın getirdiği bir takım avantajlar olduğu gibi bazı dezavantajlar da bulunuyor. Peki, genel olarak bu yöntem e-ticaret firmaları için etkili ve avantajlı bir çözüm mü?

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Maliyetleri düşürür

Öncelikli olarak, bu şekilde çalıştığınızda ofis masraflarınızı azaltmış olursunuz. Ofis kirası, faturalar, ofis gider ve ihtiyaçları, ofis kirası için vergiler gibi birçok konuda masraflarınızı azaltmış olursunuz. Bu masrafları azalttığınız için de işinize yatırım yapmak için elinizde daha fazla bir sermaye kalmış olur.

E-ticaret şirketi açabilmek için bir şirket kurmanız ve belli bir alanı ofis olarak göstermeniz tabii ki gerekmektedir. Bu noktada da evinizin belli bir alanını ofis olarak gösterebileceğiniz gibi sanal ofis kiralayarak, şirketinizi buraya da kaydettirebilirsiniz. Sanal ofislerin masrafları, sıfırdan bir ofis kiralamaya kıyasla daha az olacağı için yine masraflarınızı düşürmüş olursunuz.

Çalışanlarınız kendi evlerinde ya da diledikleri bir mekanda çalışabilecekleri için, ekibinizin çalışması için belli bir alana ihtiyaç duymamış olursunuz.

Çalışanların memnuniyetini artırırsınız

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların memnuniyetini de artırmış olursunuz. Gün içerisinde ekibinizin, istedikleri yerden çalışabilmeleri, onlara daha özgür bir çalışma alanı sunar. Bunun yanı sıra özellikle büyük şehirlerde insanların iş yerlerine ulaşmaları için günün birkaç saatini yolda geçirmeleri gerektiği için, uzaktan çalışma ekibinizin trafik stresine girmesinin de önüne geçer. Bu da daha sağlıklı ve verimli bir mesai sağlar.

Trafik sorununun ortadan kalmasının yanı sıra özgür bir çalışma imkanı sağlamak, ekibinizin moralini yükselteceği için, iş verimliliğini de artırmanızı sağlar.

Ekibi büyütmek daha kolaydır

Ekibinizi büyütmek istediğinizde belli bir ofis içerisinde olduğunuzda, bu süreç daha zorlu olacaktır. Ofis alanının büyütülmesi, ek masrafların da artmasına sebep olacağı için ekibi büyütmek daha zor bir konu olabilir. Bu noktada ofis masraflarını artırmak yerine uzaktan çalışma ile ilerlemek, masrafları artırmadan ekibinizi büyütme fırsatını da size sunar.

Toplantı süreleri azaları

Ekibinizle iletişiminizi dijital kanallar üzerinden yapacağınız için toplantı sürelerinizi de ciddi şekilde kısaltabilirsiniz. Yüz yüze görüşmelerde, toplantılar genellikle daha fazla uzamaktadır; ancak uzaktan çalışma ile doğrudan ilgili konular konuşulabilir ve toplantı süresi ciddi şekilde kısaltılabilir.

Çalışanların daha sağlıklı olması sağlanır

Özgür bir ortamda çalışma, aile ve sosyal çevre ile daha verimli vakit geçirmek, stressiz bir ortam ve trafikten uzaktan kalma gibi iş hayatındaki kişilerin sürekli olarak sorun yaşadığı konular, uzaktan çalışma sürecinde engellenebildiği için, çalışanların da daha sağlıklı olmaları sağlanır. Çalışanların daha sağlıklı olmaları da iş verimliliği ve sürekliliği için daha etkilidir.

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi dezavantajlar sağlıyor?

Ekip arasındaki bağın kuvvetlenmemesi

Avantajlar olduğu gibi bir takım dezavantajlar da uzaktan çalışırken ortaya çıkmakta. Bunlardan biri ekibin sürekli beraber vakit geçirmemesi, ekip çalışanları arasında bir bağın oluşmamasına neden olabilir. Ekibin birbirini iyi tanıması da doğal olarak iş verimini artırmaktadır; ancak bunun da belli bir çözümü bulunmakta.

Online proje yönetim araçları ya da online toplantıların yanı sıra haftalık olarak yüz yüze tüm ekiple toplantı yapmak veya haftada bir günü belli bir alanda ortak çalışarak geçirmek, ekibin arasındaki bağı kuvvetlendirmenizi sağlar.

İş takibini zorlaştırabilir

Online kanallar üzerinde çalışıldığında ve çalışanlar sürekli etrafta olmadığı için iş takibini yapmak zorlaşabilir; ancak geleneksel çalışma yöntemleri artık günümüzde eski etkisini kaybetmeye başlıyor. İş takibinin kolaylaşması için Slack ya da BaseCamp gibi online proje araçlarını kullanarak günlük olarak ekibinizin yaptığı işleri kontrol ederek, takip edebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yukarıda da belirttiğimiz gibi haftada bir gün tüm ekip bir araya gelerek, önceki haftanın değerlendirmesini yaparak, bir sonraki haftanın planını yaparak, iş takibini de bu şekilde yönetebilirsiniz.

Dikkat dağıtıcı konuların artması

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların bu çalışma şekline kendilerini alıştırmaları gerekir. Ofis ortamında çalışıldığında dikkat dağıtıcı unsurlar azalmış olur; ancak özgür bir alanda çalışırken, çalışanların dikkatleri daha fazla dağılabilir. Bu da iş veriminin düşmesine neden olabilir.

Bu çalışma şekli, tüm herkes için doğru bir yaklaşım değildir. Ekstra bir disiplin gerektirdiği için, ekibinizi oluştururken, özellikle disiplin ve zaman yönetimi konusunda tecrübesi olan kişilerle çalışmaya özen göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra iş takibi için proje araçlarının yanı sıra yapılacak işler için belli son teslim tarihleri belirleyerek, çalışanlarınızın bu teslim tarihlerine uyacak şekilde çalışmalarını sağlamalısınız. Yapılacak işler için bu teslim tarihlerinin önceden belirlenmesi ve ekibinize düzenli olarak iletilmesi, bununla beraber şirket içi iletişimi güçlendirmek oldukça önemlidir.

Sonuç olarak

Home office çalışma, tüm herkes için uygun değildir. Ekstra disiplin gerektiriyor olmasının yanı sıra ekibin ne sıklıkta bir arada olması gerektirdiği gibi detaylara göre değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de bu çalışma şeklinin öncelikle şirketiniz için doğru adım olup olmayacağına kendinize bakarak karar vermeniz gerekir.

Bu tür bir çalışma şeklini yönetebileceğinizden emin olmanız ve sonrasında da home office çalışmanın koşullarını yerine getirebilecek bir ekip kurmanız önemlidir.

Uzaktan çalışma ilgili sık sorulan sorular

Uzaktan çalışma nedir?

Uzaktan çalışma, belli bir ofis ortamına gerek duymadan, ekibin kendi diledikleri alanlarda çalışarak, işlerini yapmaları olarak özetlenebilir. Şirketler, ofis masraflarını azaltmak ve çalışan memnuniyetini artırmak için uzaktan çalışmayı bir süredir denemekteler.

Uzaktan çalışma için bir ekip kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bir ekip kurarken, zaman yönetimi, disiplin ve teslim tarihleri ile çalışa konusunda tecrübesi olan kişileri tercih etmeniz önemlidir. Ekip içi iletişimi sağlayacak doğru kanalları yaratmak, çalışma saatlerini belirlemek de bu süreçte önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzaktan çalışırken karşılaşılan problemler nelerdir?

Home office çalışırken ekiple bağ kuramama, disiplin, dikkat dağınıklığı, vaktin tümünü işe ayırma ya da işe odaklanamama gibi sorunlar çalışanların karşısına çıkabilmekte. Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Her tür ticari faaliyet, bir hazırlık ve ön araştırma süreci gerektirir. Hazırlık süreçlerine gerekli özenin gösterilmemesi hâlinde bu girişim için yapılan tüm yatırımlar, kısa sürede şirketin zarar hanesine yazılabilir....
27 Mart 2022
Markethinkers
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın