fbpx

Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç duymadan, çalışanlar diledikleri yerden işlerini yaparak, şirket için çalışabiliyorlar. Home office olmanın yanı sıra uzaktan çalışma sürecinde ekip, iş ihtiyaçlarını karşılayabilecek herhangi bir ortamda çalışmanın özgürlüğüne de kavuşmaktalar.

İlgili rehber: Yeni oluşan girişimler için üretkenlik ve iş yönetim tavsiyeleri

Ofis ortamından bağımsız bir şekilde çalışmanın getirdiği bir takım avantajlar olduğu gibi bazı dezavantajlar da bulunuyor. Peki, genel olarak bu yöntem e-ticaret firmaları için etkili ve avantajlı bir çözüm mü?

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Maliyetleri düşürür

Öncelikli olarak, bu şekilde çalıştığınızda ofis masraflarınızı azaltmış olursunuz. Ofis kirası, faturalar, ofis gider ve ihtiyaçları, ofis kirası için vergiler gibi birçok konuda masraflarınızı azaltmış olursunuz. Bu masrafları azalttığınız için de işinize yatırım yapmak için elinizde daha fazla bir sermaye kalmış olur.

E-ticaret şirketi açabilmek için bir şirket kurmanız ve belli bir alanı ofis olarak göstermeniz tabii ki gerekmektedir. Bu noktada da evinizin belli bir alanını ofis olarak gösterebileceğiniz gibi sanal ofis kiralayarak, şirketinizi buraya da kaydettirebilirsiniz. Sanal ofislerin masrafları, sıfırdan bir ofis kiralamaya kıyasla daha az olacağı için yine masraflarınızı düşürmüş olursunuz.

Çalışanlarınız kendi evlerinde ya da diledikleri bir mekanda çalışabilecekleri için, ekibinizin çalışması için belli bir alana ihtiyaç duymamış olursunuz.

Çalışanların memnuniyetini artırırsınız

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların memnuniyetini de artırmış olursunuz. Gün içerisinde ekibinizin, istedikleri yerden çalışabilmeleri, onlara daha özgür bir çalışma alanı sunar. Bunun yanı sıra özellikle büyük şehirlerde insanların iş yerlerine ulaşmaları için günün birkaç saatini yolda geçirmeleri gerektiği için, uzaktan çalışma ekibinizin trafik stresine girmesinin de önüne geçer. Bu da daha sağlıklı ve verimli bir mesai sağlar.

Trafik sorununun ortadan kalmasının yanı sıra özgür bir çalışma imkanı sağlamak, ekibinizin moralini yükselteceği için, iş verimliliğini de artırmanızı sağlar.

Ekibi büyütmek daha kolaydır

Ekibinizi büyütmek istediğinizde belli bir ofis içerisinde olduğunuzda, bu süreç daha zorlu olacaktır. Ofis alanının büyütülmesi, ek masrafların da artmasına sebep olacağı için ekibi büyütmek daha zor bir konu olabilir. Bu noktada ofis masraflarını artırmak yerine uzaktan çalışma ile ilerlemek, masrafları artırmadan ekibinizi büyütme fırsatını da size sunar.

Toplantı süreleri azaları

Ekibinizle iletişiminizi dijital kanallar üzerinden yapacağınız için toplantı sürelerinizi de ciddi şekilde kısaltabilirsiniz. Yüz yüze görüşmelerde, toplantılar genellikle daha fazla uzamaktadır; ancak uzaktan çalışma ile doğrudan ilgili konular konuşulabilir ve toplantı süresi ciddi şekilde kısaltılabilir.

Çalışanların daha sağlıklı olması sağlanır

Özgür bir ortamda çalışma, aile ve sosyal çevre ile daha verimli vakit geçirmek, stressiz bir ortam ve trafikten uzaktan kalma gibi iş hayatındaki kişilerin sürekli olarak sorun yaşadığı konular, uzaktan çalışma sürecinde engellenebildiği için, çalışanların da daha sağlıklı olmaları sağlanır. Çalışanların daha sağlıklı olmaları da iş verimliliği ve sürekliliği için daha etkilidir.

Uzaktan çalışma e-ticaret firmalarına ne gibi dezavantajlar sağlıyor?

Ekip arasındaki bağın kuvvetlenmemesi

Avantajlar olduğu gibi bir takım dezavantajlar da uzaktan çalışırken ortaya çıkmakta. Bunlardan biri ekibin sürekli beraber vakit geçirmemesi, ekip çalışanları arasında bir bağın oluşmamasına neden olabilir. Ekibin birbirini iyi tanıması da doğal olarak iş verimini artırmaktadır; ancak bunun da belli bir çözümü bulunmakta.

Online proje yönetim araçları ya da online toplantıların yanı sıra haftalık olarak yüz yüze tüm ekiple toplantı yapmak veya haftada bir günü belli bir alanda ortak çalışarak geçirmek, ekibin arasındaki bağı kuvvetlendirmenizi sağlar.

İş takibini zorlaştırabilir

Online kanallar üzerinde çalışıldığında ve çalışanlar sürekli etrafta olmadığı için iş takibini yapmak zorlaşabilir; ancak geleneksel çalışma yöntemleri artık günümüzde eski etkisini kaybetmeye başlıyor. İş takibinin kolaylaşması için Slack ya da BaseCamp gibi online proje araçlarını kullanarak günlük olarak ekibinizin yaptığı işleri kontrol ederek, takip edebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yukarıda da belirttiğimiz gibi haftada bir gün tüm ekip bir araya gelerek, önceki haftanın değerlendirmesini yaparak, bir sonraki haftanın planını yaparak, iş takibini de bu şekilde yönetebilirsiniz.

Dikkat dağıtıcı konuların artması

Uzaktan çalışma sürecinde, çalışanların bu çalışma şekline kendilerini alıştırmaları gerekir. Ofis ortamında çalışıldığında dikkat dağıtıcı unsurlar azalmış olur; ancak özgür bir alanda çalışırken, çalışanların dikkatleri daha fazla dağılabilir. Bu da iş veriminin düşmesine neden olabilir.

Bu çalışma şekli, tüm herkes için doğru bir yaklaşım değildir. Ekstra bir disiplin gerektirdiği için, ekibinizi oluştururken, özellikle disiplin ve zaman yönetimi konusunda tecrübesi olan kişilerle çalışmaya özen göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra iş takibi için proje araçlarının yanı sıra yapılacak işler için belli son teslim tarihleri belirleyerek, çalışanlarınızın bu teslim tarihlerine uyacak şekilde çalışmalarını sağlamalısınız. Yapılacak işler için bu teslim tarihlerinin önceden belirlenmesi ve ekibinize düzenli olarak iletilmesi, bununla beraber şirket içi iletişimi güçlendirmek oldukça önemlidir.

Sonuç olarak

Home office çalışma, tüm herkes için uygun değildir. Ekstra disiplin gerektiriyor olmasının yanı sıra ekibin ne sıklıkta bir arada olması gerektirdiği gibi detaylara göre değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de bu çalışma şeklinin öncelikle şirketiniz için doğru adım olup olmayacağına kendinize bakarak karar vermeniz gerekir.

Bu tür bir çalışma şeklini yönetebileceğinizden emin olmanız ve sonrasında da home office çalışmanın koşullarını yerine getirebilecek bir ekip kurmanız önemlidir.

Uzaktan çalışma ilgili sık sorulan sorular

Uzaktan çalışma nedir?

Uzaktan çalışma, belli bir ofis ortamına gerek duymadan, ekibin kendi diledikleri alanlarda çalışarak, işlerini yapmaları olarak özetlenebilir. Şirketler, ofis masraflarını azaltmak ve çalışan memnuniyetini artırmak için uzaktan çalışmayı bir süredir denemekteler.

Uzaktan çalışma için bir ekip kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bir ekip kurarken, zaman yönetimi, disiplin ve teslim tarihleri ile çalışa konusunda tecrübesi olan kişileri tercih etmeniz önemlidir. Ekip içi iletişimi sağlayacak doğru kanalları yaratmak, çalışma saatlerini belirlemek de bu süreçte önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzaktan çalışırken karşılaşılan problemler nelerdir?

Home office çalışırken ekiple bağ kuramama, disiplin, dikkat dağınıklığı, vaktin tümünü işe ayırma ya da işe odaklanamama gibi sorunlar çalışanların karşısına çıkabilmekte. Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan