Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

2 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün gitmesi, ürün paketinin hasarlı gitmesi ya da paketin özensiz hazırlanması, bu süreç sonrasında müşteri memnuniyetini ciddi şekilde etkileyebilir.

Müşteri memnuniyetini artırmak ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasını sağlamak için paketlemelerinizi de sağlam yapmanız gerekiyor. Bunu sağlayabilmeniz için paketleme konusunda sizinle bazı ipuçları paylaşacağız.

Ürünlerinizi iyi analiz edin

Paketleme yapmadan önce sattığınız ürünlerin analizini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunun sebebi ise, bazı ürünler kutu ile bazıları da ambalaj paketlerle gönderilebilir. Örneğin internetten veya instagramdan ayakkabı satışı yapıyorsanız veya kıyafet gibi ürünler satıyorsanız, bu tip ürünleri ambalaj paketlerle göndermeniz mümkün. Ancak kırılma riski olan, elektronik cihazları kutu paketlerle göndermeniz gerekir.

Bu nedenle de sitenizde sattığınız ürünleri iyi bir şekilde analiz ederek, farklı paketleme seçeneklerini ele almanız gerekir.

Malzemelerinizi dikkatli seçin

Burada dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de, ambalaj türü paketlemeler kullanacaksanız, bu ambalajların kargo sırasında yırtılabileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu tür gönderiler, hasarlı gönderi sayılabileceği için, iade oranlarınız artabilir. Bu sebeple çalıştığınız kargo firmasıyla ilgili bu konuda görüşmeli ve ambalajlarınızı sağlam malzemelerden seçmelisiniz.

Aynı şekilde, kutu paketler gönderecekseniz, kutularınızın da sağlam olduğundan emin olmalısınız. Kolay katlanabilen ya da delinebilen kutular, bu süreçlerde sizi zora sokabilir. Teslimat sırasıda, kutuların üst üste konulabileceğini ve ezilerek, küçük hasarlar alabileceğini unutmamalısınız. Bu sebeple de kullandığınız kutu malzemelerini seçerken özenli davranmalısınız.

Tek kutu gönderiler

Çok hassas olmayan ürünler için sıkça kullanılan paketleme yöntemlerinden biri tek kutu gönderim yapmaktır. Burada, gönderilen ürün, kolay kırılmayacak ya da hasar görmeyecek bir ürünse, bu yöntem kullanılır. Ürün etrafına plastik koruyucular sarılarak, ürün gönderimi yapılabilir.

Bu şekilde gönderim yaptığınızda, ekstra kutu kullanmadığınız için maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Tek kutu gönderiler yaparken, özellikle çok pahalı olmayan ve kolay hasar almayacak ürünleri tercih etmelisiniz.

Çift kutu gönderiler

Değeri yüksek olan veya hasar görmeye de müsait olan gönderiler için çift kutu gönderimler yapabilirsiniz. Sattığınız bazı ürünler bu kategorilerden birine girebilir. Bu durumda da siparişlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmek için, gönderilerinizdeki güvenlik önlemlerini artırmanız gerekir.

Bu durumlarda da çift kutu gönderiler yapabilirsiniz. İlk kutuda ürününüzü yine plastik koruyucularla kaplayarak paketleyebilir, ikinci kutuyu da yine iç taraftaki kutu hareket etmeyecek şekilde sabitleyerek, daha güvenli hale getirebilirsiniz. Bu sayede, teslimat sırasında ürünün hasar görmesinin önüne geçme fırsatınız olacaktır.

Özel gönderiler

İnternet üzerinden herhangi bir ürünün satışını yapabilirsiniz. Özellikle kısa sürede teslim edilmesi gereken ürünlerde (organik gıdalar vb.) teslimat yöntemlerinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Normal gönderilerde sipariş 1-2 gün içinde tüketiciye teslim edilmektedir. Ancak hızlı gönderi yapılması gereken ürünlerde bu durum değişebilir.

Bu konu hakkında bilgi almak için çalıştığınız kargo firmasıyla görüşmeli ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda onlardan bilgi almanız gerekir. Özellikle organik gıda ve benzeri ürünlerde paketleme seçenekleriniz de değişiklik gösterecektir. Bu durumda yine çalıştığınız kargo firmasından detaylı bilgi almak, ürünlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan