Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün gitmesi, ürün paketinin hasarlı gitmesi ya da paketin özensiz hazırlanması, bu süreç sonrasında müşteri memnuniyetini ciddi şekilde etkileyebilir.

Müşteri memnuniyetini artırmak ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasını sağlamak için paketlemelerinizi de sağlam yapmanız gerekiyor. Bunu sağlayabilmeniz için paketleme konusunda sizinle bazı ipuçları paylaşacağız.

Ürünlerinizi iyi analiz edin

Paketleme yapmadan önce sattığınız ürünlerin analizini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunun sebebi ise, bazı ürünler kutu ile bazıları da ambalaj paketlerle gönderilebilir. Örneğin internetten veya instagramdan ayakkabı satışı yapıyorsanız veya kıyafet gibi ürünler satıyorsanız, bu tip ürünleri ambalaj paketlerle göndermeniz mümkün. Ancak kırılma riski olan, elektronik cihazları kutu paketlerle göndermeniz gerekir.

Bu nedenle de sitenizde sattığınız ürünleri iyi bir şekilde analiz ederek, farklı paketleme seçeneklerini ele almanız gerekir.

Malzemelerinizi dikkatli seçin

Burada dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de, ambalaj türü paketlemeler kullanacaksanız, bu ambalajların kargo sırasında yırtılabileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu tür gönderiler, hasarlı gönderi sayılabileceği için, iade oranlarınız artabilir. Bu sebeple çalıştığınız kargo firmasıyla ilgili bu konuda görüşmeli ve ambalajlarınızı sağlam malzemelerden seçmelisiniz.

Aynı şekilde, kutu paketler gönderecekseniz, kutularınızın da sağlam olduğundan emin olmalısınız. Kolay katlanabilen ya da delinebilen kutular, bu süreçlerde sizi zora sokabilir. Teslimat sırasıda, kutuların üst üste konulabileceğini ve ezilerek, küçük hasarlar alabileceğini unutmamalısınız. Bu sebeple de kullandığınız kutu malzemelerini seçerken özenli davranmalısınız.

Tek kutu gönderiler

Çok hassas olmayan ürünler için sıkça kullanılan paketleme yöntemlerinden biri tek kutu gönderim yapmaktır. Burada, gönderilen ürün, kolay kırılmayacak ya da hasar görmeyecek bir ürünse, bu yöntem kullanılır. Ürün etrafına plastik koruyucular sarılarak, ürün gönderimi yapılabilir.

Bu şekilde gönderim yaptığınızda, ekstra kutu kullanmadığınız için maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Tek kutu gönderiler yaparken, özellikle çok pahalı olmayan ve kolay hasar almayacak ürünleri tercih etmelisiniz.

Çift kutu gönderiler

Değeri yüksek olan veya hasar görmeye de müsait olan gönderiler için çift kutu gönderimler yapabilirsiniz. Sattığınız bazı ürünler bu kategorilerden birine girebilir. Bu durumda da siparişlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmek için, gönderilerinizdeki güvenlik önlemlerini artırmanız gerekir.

Bu durumlarda da çift kutu gönderiler yapabilirsiniz. İlk kutuda ürününüzü yine plastik koruyucularla kaplayarak paketleyebilir, ikinci kutuyu da yine iç taraftaki kutu hareket etmeyecek şekilde sabitleyerek, daha güvenli hale getirebilirsiniz. Bu sayede, teslimat sırasında ürünün hasar görmesinin önüne geçme fırsatınız olacaktır.

Özel gönderiler

İnternet üzerinden herhangi bir ürünün satışını yapabilirsiniz. Özellikle kısa sürede teslim edilmesi gereken ürünlerde (organik gıdalar vb.) teslimat yöntemlerinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Normal gönderilerde sipariş 1-2 gün içinde tüketiciye teslim edilmektedir. Ancak hızlı gönderi yapılması gereken ürünlerde bu durum değişebilir.

Bu konu hakkında bilgi almak için çalıştığınız kargo firmasıyla görüşmeli ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda onlardan bilgi almanız gerekir. Özellikle organik gıda ve benzeri ürünlerde paketleme seçenekleriniz de değişiklik gösterecektir. Bu durumda yine çalıştığınız kargo firmasından detaylı bilgi almak, ürünlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece...
10 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin