fbpx

Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün gitmesi, ürün paketinin hasarlı gitmesi ya da paketin özensiz hazırlanması, bu süreç sonrasında müşteri memnuniyetini ciddi şekilde etkileyebilir.

Müşteri memnuniyetini artırmak ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasını sağlamak için paketlemelerinizi de sağlam yapmanız gerekiyor. Bunu sağlayabilmeniz için paketleme konusunda sizinle bazı ipuçları paylaşacağız.

Ürünlerinizi iyi analiz edin

Paketleme yapmadan önce sattığınız ürünlerin analizini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunun sebebi ise, bazı ürünler kutu ile bazıları da ambalaj paketlerle gönderilebilir. Örneğin internetten veya instagramdan ayakkabı satışı yapıyorsanız veya kıyafet gibi ürünler satıyorsanız, bu tip ürünleri ambalaj paketlerle göndermeniz mümkün. Ancak kırılma riski olan, elektronik cihazları kutu paketlerle göndermeniz gerekir.

Bu nedenle de sitenizde sattığınız ürünleri iyi bir şekilde analiz ederek, farklı paketleme seçeneklerini ele almanız gerekir.

Malzemelerinizi dikkatli seçin

Burada dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de, ambalaj türü paketlemeler kullanacaksanız, bu ambalajların kargo sırasında yırtılabileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu tür gönderiler, hasarlı gönderi sayılabileceği için, iade oranlarınız artabilir. Bu sebeple çalıştığınız kargo firmasıyla ilgili bu konuda görüşmeli ve ambalajlarınızı sağlam malzemelerden seçmelisiniz.

Aynı şekilde, kutu paketler gönderecekseniz, kutularınızın da sağlam olduğundan emin olmalısınız. Kolay katlanabilen ya da delinebilen kutular, bu süreçlerde sizi zora sokabilir. Teslimat sırasıda, kutuların üst üste konulabileceğini ve ezilerek, küçük hasarlar alabileceğini unutmamalısınız. Bu sebeple de kullandığınız kutu malzemelerini seçerken özenli davranmalısınız.

Tek kutu gönderiler

Çok hassas olmayan ürünler için sıkça kullanılan paketleme yöntemlerinden biri tek kutu gönderim yapmaktır. Burada, gönderilen ürün, kolay kırılmayacak ya da hasar görmeyecek bir ürünse, bu yöntem kullanılır. Ürün etrafına plastik koruyucular sarılarak, ürün gönderimi yapılabilir.

Bu şekilde gönderim yaptığınızda, ekstra kutu kullanmadığınız için maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Tek kutu gönderiler yaparken, özellikle çok pahalı olmayan ve kolay hasar almayacak ürünleri tercih etmelisiniz.

Çift kutu gönderiler

Değeri yüksek olan veya hasar görmeye de müsait olan gönderiler için çift kutu gönderimler yapabilirsiniz. Sattığınız bazı ürünler bu kategorilerden birine girebilir. Bu durumda da siparişlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmek için, gönderilerinizdeki güvenlik önlemlerini artırmanız gerekir.

Bu durumlarda da çift kutu gönderiler yapabilirsiniz. İlk kutuda ürününüzü yine plastik koruyucularla kaplayarak paketleyebilir, ikinci kutuyu da yine iç taraftaki kutu hareket etmeyecek şekilde sabitleyerek, daha güvenli hale getirebilirsiniz. Bu sayede, teslimat sırasında ürünün hasar görmesinin önüne geçme fırsatınız olacaktır.

Özel gönderiler

İnternet üzerinden herhangi bir ürünün satışını yapabilirsiniz. Özellikle kısa sürede teslim edilmesi gereken ürünlerde (organik gıdalar vb.) teslimat yöntemlerinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Normal gönderilerde sipariş 1-2 gün içinde tüketiciye teslim edilmektedir. Ancak hızlı gönderi yapılması gereken ürünlerde bu durum değişebilir.

Bu konu hakkında bilgi almak için çalıştığınız kargo firmasıyla görüşmeli ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda onlardan bilgi almanız gerekir. Özellikle organik gıda ve benzeri ürünlerde paketleme seçenekleriniz de değişiklik gösterecektir. Bu durumda yine çalıştığınız kargo firmasından detaylı bilgi almak, ürünlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers