Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün gitmesi, ürün paketinin hasarlı gitmesi ya da paketin özensiz hazırlanması, bu süreç sonrasında müşteri memnuniyetini ciddi şekilde etkileyebilir.

Müşteri memnuniyetini artırmak ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasını sağlamak için paketlemelerinizi de sağlam yapmanız gerekiyor. Bunu sağlayabilmeniz için paketleme konusunda sizinle bazı ipuçları paylaşacağız.

Ürünlerinizi iyi analiz edin

Paketleme yapmadan önce sattığınız ürünlerin analizini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunun sebebi ise, bazı ürünler kutu ile bazıları da ambalaj paketlerle gönderilebilir. Örneğin internetten veya instagramdan ayakkabı satışı yapıyorsanız veya kıyafet gibi ürünler satıyorsanız, bu tip ürünleri ambalaj paketlerle göndermeniz mümkün. Ancak kırılma riski olan, elektronik cihazları kutu paketlerle göndermeniz gerekir.

Bu nedenle de sitenizde sattığınız ürünleri iyi bir şekilde analiz ederek, farklı paketleme seçeneklerini ele almanız gerekir.

Malzemelerinizi dikkatli seçin

Burada dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de, ambalaj türü paketlemeler kullanacaksanız, bu ambalajların kargo sırasında yırtılabileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu tür gönderiler, hasarlı gönderi sayılabileceği için, iade oranlarınız artabilir. Bu sebeple çalıştığınız kargo firmasıyla ilgili bu konuda görüşmeli ve ambalajlarınızı sağlam malzemelerden seçmelisiniz.

Aynı şekilde, kutu paketler gönderecekseniz, kutularınızın da sağlam olduğundan emin olmalısınız. Kolay katlanabilen ya da delinebilen kutular, bu süreçlerde sizi zora sokabilir. Teslimat sırasıda, kutuların üst üste konulabileceğini ve ezilerek, küçük hasarlar alabileceğini unutmamalısınız. Bu sebeple de kullandığınız kutu malzemelerini seçerken özenli davranmalısınız.

Tek kutu gönderiler

Çok hassas olmayan ürünler için sıkça kullanılan paketleme yöntemlerinden biri tek kutu gönderim yapmaktır. Burada, gönderilen ürün, kolay kırılmayacak ya da hasar görmeyecek bir ürünse, bu yöntem kullanılır. Ürün etrafına plastik koruyucular sarılarak, ürün gönderimi yapılabilir.

Bu şekilde gönderim yaptığınızda, ekstra kutu kullanmadığınız için maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Tek kutu gönderiler yaparken, özellikle çok pahalı olmayan ve kolay hasar almayacak ürünleri tercih etmelisiniz.

Çift kutu gönderiler

Değeri yüksek olan veya hasar görmeye de müsait olan gönderiler için çift kutu gönderimler yapabilirsiniz. Sattığınız bazı ürünler bu kategorilerden birine girebilir. Bu durumda da siparişlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmek için, gönderilerinizdeki güvenlik önlemlerini artırmanız gerekir.

Bu durumlarda da çift kutu gönderiler yapabilirsiniz. İlk kutuda ürününüzü yine plastik koruyucularla kaplayarak paketleyebilir, ikinci kutuyu da yine iç taraftaki kutu hareket etmeyecek şekilde sabitleyerek, daha güvenli hale getirebilirsiniz. Bu sayede, teslimat sırasında ürünün hasar görmesinin önüne geçme fırsatınız olacaktır.

Özel gönderiler

İnternet üzerinden herhangi bir ürünün satışını yapabilirsiniz. Özellikle kısa sürede teslim edilmesi gereken ürünlerde (organik gıdalar vb.) teslimat yöntemlerinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Normal gönderilerde sipariş 1-2 gün içinde tüketiciye teslim edilmektedir. Ancak hızlı gönderi yapılması gereken ürünlerde bu durum değişebilir.

Bu konu hakkında bilgi almak için çalıştığınız kargo firmasıyla görüşmeli ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda onlardan bilgi almanız gerekir. Özellikle organik gıda ve benzeri ürünlerde paketleme seçenekleriniz de değişiklik gösterecektir. Bu durumda yine çalıştığınız kargo firmasından detaylı bilgi almak, ürünlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin