Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

2 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün gitmesi, ürün paketinin hasarlı gitmesi ya da paketin özensiz hazırlanması, bu süreç sonrasında müşteri memnuniyetini ciddi şekilde etkileyebilir.

Müşteri memnuniyetini artırmak ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasını sağlamak için paketlemelerinizi de sağlam yapmanız gerekiyor. Bunu sağlayabilmeniz için paketleme konusunda sizinle bazı ipuçları paylaşacağız.

Ürünlerinizi iyi analiz edin

Paketleme yapmadan önce sattığınız ürünlerin analizini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunun sebebi ise, bazı ürünler kutu ile bazıları da ambalaj paketlerle gönderilebilir. Örneğin internetten veya instagramdan ayakkabı satışı yapıyorsanız veya kıyafet gibi ürünler satıyorsanız, bu tip ürünleri ambalaj paketlerle göndermeniz mümkün. Ancak kırılma riski olan, elektronik cihazları kutu paketlerle göndermeniz gerekir.

Bu nedenle de sitenizde sattığınız ürünleri iyi bir şekilde analiz ederek, farklı paketleme seçeneklerini ele almanız gerekir.

Malzemelerinizi dikkatli seçin

Burada dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de, ambalaj türü paketlemeler kullanacaksanız, bu ambalajların kargo sırasında yırtılabileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu tür gönderiler, hasarlı gönderi sayılabileceği için, iade oranlarınız artabilir. Bu sebeple çalıştığınız kargo firmasıyla ilgili bu konuda görüşmeli ve ambalajlarınızı sağlam malzemelerden seçmelisiniz.

Aynı şekilde, kutu paketler gönderecekseniz, kutularınızın da sağlam olduğundan emin olmalısınız. Kolay katlanabilen ya da delinebilen kutular, bu süreçlerde sizi zora sokabilir. Teslimat sırasıda, kutuların üst üste konulabileceğini ve ezilerek, küçük hasarlar alabileceğini unutmamalısınız. Bu sebeple de kullandığınız kutu malzemelerini seçerken özenli davranmalısınız.

Tek kutu gönderiler

Çok hassas olmayan ürünler için sıkça kullanılan paketleme yöntemlerinden biri tek kutu gönderim yapmaktır. Burada, gönderilen ürün, kolay kırılmayacak ya da hasar görmeyecek bir ürünse, bu yöntem kullanılır. Ürün etrafına plastik koruyucular sarılarak, ürün gönderimi yapılabilir.

Bu şekilde gönderim yaptığınızda, ekstra kutu kullanmadığınız için maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz. Tek kutu gönderiler yaparken, özellikle çok pahalı olmayan ve kolay hasar almayacak ürünleri tercih etmelisiniz.

Çift kutu gönderiler

Değeri yüksek olan veya hasar görmeye de müsait olan gönderiler için çift kutu gönderimler yapabilirsiniz. Sattığınız bazı ürünler bu kategorilerden birine girebilir. Bu durumda da siparişlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmek için, gönderilerinizdeki güvenlik önlemlerini artırmanız gerekir.

Bu durumlarda da çift kutu gönderiler yapabilirsiniz. İlk kutuda ürününüzü yine plastik koruyucularla kaplayarak paketleyebilir, ikinci kutuyu da yine iç taraftaki kutu hareket etmeyecek şekilde sabitleyerek, daha güvenli hale getirebilirsiniz. Bu sayede, teslimat sırasında ürünün hasar görmesinin önüne geçme fırsatınız olacaktır.

Özel gönderiler

İnternet üzerinden herhangi bir ürünün satışını yapabilirsiniz. Özellikle kısa sürede teslim edilmesi gereken ürünlerde (organik gıdalar vb.) teslimat yöntemlerinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Normal gönderilerde sipariş 1-2 gün içinde tüketiciye teslim edilmektedir. Ancak hızlı gönderi yapılması gereken ürünlerde bu durum değişebilir.

Bu konu hakkında bilgi almak için çalıştığınız kargo firmasıyla görüşmeli ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda onlardan bilgi almanız gerekir. Özellikle organik gıda ve benzeri ürünlerde paketleme seçenekleriniz de değişiklik gösterecektir. Bu durumda yine çalıştığınız kargo firmasından detaylı bilgi almak, ürünlerinizin sağlam bir şekilde karşı tarafa ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Günümüzde kredi kartlarıyla yapılan alışverişlerin önemli bir kısmını oluşturan provizyon, hem kullanıcıların hem de satıcıların güvende olmasını sağlar. Peki "Provizyon nedir ve nasıl çalışır? Ödeme işlemlerinde...
27 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
IdeaSoft Altyapısını Kullanan E-ticaret Siteleri 1 Yatırıyor, 12 Kazanıyor!
IdeaSoft Altyapısını Kullanan E-ticaret Siteleri 1 Yatırıyor, 12 Kazanıyor!
E-ticaret firmalarının rakipler karşısındaki en önemli avantajlarından biri; IdeaSoft’un Google Performance Max reklam modelini içeren AdPilot ürünü.  Akıllı reklam otomasyon ürünü olan Google AdPilot’la...
13 Nisan 2023
Ferad Osman Sali