fbpx

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları deniyorlar. Fakat online satışlarda bunu yapmak pek de mümkün değil.

Bire bir hissetmeyi online olarak veremeseniz de bazı yöntemlerden yararlanarak, ürünlerinizin kalitesini tüketicilere gösterebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Detayları öne çıkartın

Ürün tanıtımlarında yapmanız gerekenlerden biri küçük detayları öne çıkartmak olabilir. Küçük detayların üzerinde durduğunuzda tüketicilerin ilk bakışta göremeyecekleri önemli noktaları doğrudan onlara sunmuş olursunuz.

Hazırladığınız video, fotoğraf ya da metinlerde bu küçük detayları sunarak, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

  • Ürün el yapımı ise,
  • Müşteriye özel üretim yapıyorsanız,
  • Ürünle ilgili kalite belgeleriniz varsa,
  • Ürünler kendi üretiminizse,
  • Aldığınız ödüller varsa,

Bu bilgileri tüketicilerle paylaşarak bu detayları onlara gösterebilirsiniz. Bu tür detaylar hem ürünün özenle hazırlandığını gösterir hem de ilgi çekici olur.

Son çıkan ürün olarak ürünlerinizi sunun

Pazarlama taktiklerinden biri de en son çıkan ürünleri tüketicilere sunmaktır. En yeni ya da en son çıkan ürün algısı tüketicilerde her zaman bu ürünlerin daha iyi bir ürün olduğu algısını yaratmaktadır.

Bunun sebebi ise insanoğlu devamlı gelişen bir varlıktır ve bu nedenle de ürettiği ürünlerde aynı şekilde devamlı olarak gelişir. Bir ürünün piyasaya çıkan en yeni ürün olması, geçmiş ürünlerden daha iyi bir şekilde üretildiği algısı yaratmaktadır. Bu nedenle de tüketiciler de bu ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmektedirler.

Tüm ürün gamlarında bu taktikten yararlanabilirsiniz. Tabii ki burada tüketicileri kandırma yoluna gitmemek de önemli. Eğer gerçekten yeni bir ürün sunmuyorsanız bu yolu denememelisiniz. Aksi takdirde markanıza olan güven ciddi bir şekilde sarsılır.

Lüks bir görünüm katın

Lüks bir görünüm katmak da ürünleri olduğundan daha kaliteli olarak göstermektedir. Bunun sebebi tüketiciler, lüks ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmeleridir. Bir ürünün fiyatı ve görünümü ne kadar fazlaysa kalitesi o kadar fazladır algısı oluşmaktadır.

Ürünlerinizi nasıl konumlandırdığınız, nasıl bir ambalaj kullandığınız, slogan için hangi kelimeleri seçtiğiniz bu açıdan oldukça önemlidir.

Özel tasarım ürünler bu nedenle her zaman lüks olarak görülür. iPhone yıllardır kalitesinin yanında tasarımı da öne çıkartıyor. Hem sadeliği hem de şık olması nedeniyle tasarımı diğer cihazların önüne geçiyor. Sadece Apple’a özel bir yazılım kullanıyor oluşu ve bu yazılımın açık kaynak olmaması da ürünün kalitesini biraz daha artırıyor ve Apple da bu ürünü bu şekilde pazarlıyor.

Başka bir örnek de Starbucks olabilir. Normal bir filtre kahve kahve dükkanı olabilecekken, hem iç tasarımı, hem sunumu, hem de farklı kahve seçenekleri ve isimlendirmeleriyle, sıradan bir kahveciden oldukça uzak bir hal alıyor. Bu nedenle de kendini piyasada diğer kahvecilerden daha iyi bir şekilde konumlandırabiliyor.

Apple ya da Starbucks’ın ürünlerini beğenip beğenmemeniz önemli değil. Önemli olan, onların markalarını nasıl konumlandırdıklarından alacağınız derslerdir.

Kendi ürünlerinizde de benzer konumlandırmaları yapmak, ürününüzü biraz daha lüks göstermek, sloganlarınızı iyi seçmek ve marka konumlandırmanızı doğru şekilde yapmak, ürünlerinizin daha kaliteli olduğu algısını yaratacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan