Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

22 Ağustos 2016
Sinan Oypan

İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları deniyorlar. Fakat online satışlarda bunu yapmak pek de mümkün değil.

Bire bir hissetmeyi online olarak veremeseniz de bazı yöntemlerden yararlanarak, ürünlerinizin kalitesini tüketicilere gösterebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Detayları öne çıkartın

Ürün tanıtımlarında yapmanız gerekenlerden biri küçük detayları öne çıkartmak olabilir. Küçük detayların üzerinde durduğunuzda tüketicilerin ilk bakışta göremeyecekleri önemli noktaları doğrudan onlara sunmuş olursunuz.

Hazırladığınız video, fotoğraf ya da metinlerde bu küçük detayları sunarak, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

  • Ürün el yapımı ise,
  • Müşteriye özel üretim yapıyorsanız,
  • Ürünle ilgili kalite belgeleriniz varsa,
  • Ürünler kendi üretiminizse,
  • Aldığınız ödüller varsa,

Bu bilgileri tüketicilerle paylaşarak bu detayları onlara gösterebilirsiniz. Bu tür detaylar hem ürünün özenle hazırlandığını gösterir hem de ilgi çekici olur.

Son çıkan ürün olarak ürünlerinizi sunun

Pazarlama taktiklerinden biri de en son çıkan ürünleri tüketicilere sunmaktır. En yeni ya da en son çıkan ürün algısı tüketicilerde her zaman bu ürünlerin daha iyi bir ürün olduğu algısını yaratmaktadır.

Bunun sebebi ise insanoğlu devamlı gelişen bir varlıktır ve bu nedenle de ürettiği ürünlerde aynı şekilde devamlı olarak gelişir. Bir ürünün piyasaya çıkan en yeni ürün olması, geçmiş ürünlerden daha iyi bir şekilde üretildiği algısı yaratmaktadır. Bu nedenle de tüketiciler de bu ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmektedirler.

Tüm ürün gamlarında bu taktikten yararlanabilirsiniz. Tabii ki burada tüketicileri kandırma yoluna gitmemek de önemli. Eğer gerçekten yeni bir ürün sunmuyorsanız bu yolu denememelisiniz. Aksi takdirde markanıza olan güven ciddi bir şekilde sarsılır.

Lüks bir görünüm katın

Lüks bir görünüm katmak da ürünleri olduğundan daha kaliteli olarak göstermektedir. Bunun sebebi tüketiciler, lüks ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmeleridir. Bir ürünün fiyatı ve görünümü ne kadar fazlaysa kalitesi o kadar fazladır algısı oluşmaktadır.

Ürünlerinizi nasıl konumlandırdığınız, nasıl bir ambalaj kullandığınız, slogan için hangi kelimeleri seçtiğiniz bu açıdan oldukça önemlidir.

Özel tasarım ürünler bu nedenle her zaman lüks olarak görülür. iPhone yıllardır kalitesinin yanında tasarımı da öne çıkartıyor. Hem sadeliği hem de şık olması nedeniyle tasarımı diğer cihazların önüne geçiyor. Sadece Apple’a özel bir yazılım kullanıyor oluşu ve bu yazılımın açık kaynak olmaması da ürünün kalitesini biraz daha artırıyor ve Apple da bu ürünü bu şekilde pazarlıyor.

Başka bir örnek de Starbucks olabilir. Normal bir filtre kahve kahve dükkanı olabilecekken, hem iç tasarımı, hem sunumu, hem de farklı kahve seçenekleri ve isimlendirmeleriyle, sıradan bir kahveciden oldukça uzak bir hal alıyor. Bu nedenle de kendini piyasada diğer kahvecilerden daha iyi bir şekilde konumlandırabiliyor.

Apple ya da Starbucks’ın ürünlerini beğenip beğenmemeniz önemli değil. Önemli olan, onların markalarını nasıl konumlandırdıklarından alacağınız derslerdir.

Kendi ürünlerinizde de benzer konumlandırmaları yapmak, ürününüzü biraz daha lüks göstermek, sloganlarınızı iyi seçmek ve marka konumlandırmanızı doğru şekilde yapmak, ürünlerinizin daha kaliteli olduğu algısını yaratacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan