Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları deniyorlar. Fakat online satışlarda bunu yapmak pek de mümkün değil.

Bire bir hissetmeyi online olarak veremeseniz de bazı yöntemlerden yararlanarak, ürünlerinizin kalitesini tüketicilere gösterebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Detayları öne çıkartın

Ürün tanıtımlarında yapmanız gerekenlerden biri küçük detayları öne çıkartmak olabilir. Küçük detayların üzerinde durduğunuzda tüketicilerin ilk bakışta göremeyecekleri önemli noktaları doğrudan onlara sunmuş olursunuz.

Hazırladığınız video, fotoğraf ya da metinlerde bu küçük detayları sunarak, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

  • Ürün el yapımı ise,
  • Müşteriye özel üretim yapıyorsanız,
  • Ürünle ilgili kalite belgeleriniz varsa,
  • Ürünler kendi üretiminizse,
  • Aldığınız ödüller varsa,

Bu bilgileri tüketicilerle paylaşarak bu detayları onlara gösterebilirsiniz. Bu tür detaylar hem ürünün özenle hazırlandığını gösterir hem de ilgi çekici olur.

Son çıkan ürün olarak ürünlerinizi sunun

Pazarlama taktiklerinden biri de en son çıkan ürünleri tüketicilere sunmaktır. En yeni ya da en son çıkan ürün algısı tüketicilerde her zaman bu ürünlerin daha iyi bir ürün olduğu algısını yaratmaktadır.

Bunun sebebi ise insanoğlu devamlı gelişen bir varlıktır ve bu nedenle de ürettiği ürünlerde aynı şekilde devamlı olarak gelişir. Bir ürünün piyasaya çıkan en yeni ürün olması, geçmiş ürünlerden daha iyi bir şekilde üretildiği algısı yaratmaktadır. Bu nedenle de tüketiciler de bu ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmektedirler.

Tüm ürün gamlarında bu taktikten yararlanabilirsiniz. Tabii ki burada tüketicileri kandırma yoluna gitmemek de önemli. Eğer gerçekten yeni bir ürün sunmuyorsanız bu yolu denememelisiniz. Aksi takdirde markanıza olan güven ciddi bir şekilde sarsılır.

Lüks bir görünüm katın

Lüks bir görünüm katmak da ürünleri olduğundan daha kaliteli olarak göstermektedir. Bunun sebebi tüketiciler, lüks ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmeleridir. Bir ürünün fiyatı ve görünümü ne kadar fazlaysa kalitesi o kadar fazladır algısı oluşmaktadır.

Ürünlerinizi nasıl konumlandırdığınız, nasıl bir ambalaj kullandığınız, slogan için hangi kelimeleri seçtiğiniz bu açıdan oldukça önemlidir.

Özel tasarım ürünler bu nedenle her zaman lüks olarak görülür. iPhone yıllardır kalitesinin yanında tasarımı da öne çıkartıyor. Hem sadeliği hem de şık olması nedeniyle tasarımı diğer cihazların önüne geçiyor. Sadece Apple’a özel bir yazılım kullanıyor oluşu ve bu yazılımın açık kaynak olmaması da ürünün kalitesini biraz daha artırıyor ve Apple da bu ürünü bu şekilde pazarlıyor.

Başka bir örnek de Starbucks olabilir. Normal bir filtre kahve kahve dükkanı olabilecekken, hem iç tasarımı, hem sunumu, hem de farklı kahve seçenekleri ve isimlendirmeleriyle, sıradan bir kahveciden oldukça uzak bir hal alıyor. Bu nedenle de kendini piyasada diğer kahvecilerden daha iyi bir şekilde konumlandırabiliyor.

Apple ya da Starbucks’ın ürünlerini beğenip beğenmemeniz önemli değil. Önemli olan, onların markalarını nasıl konumlandırdıklarından alacağınız derslerdir.

Kendi ürünlerinizde de benzer konumlandırmaları yapmak, ürününüzü biraz daha lüks göstermek, sloganlarınızı iyi seçmek ve marka konumlandırmanızı doğru şekilde yapmak, ürünlerinizin daha kaliteli olduğu algısını yaratacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin