Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları deniyorlar. Fakat online satışlarda bunu yapmak pek de mümkün değil.

Bire bir hissetmeyi online olarak veremeseniz de bazı yöntemlerden yararlanarak, ürünlerinizin kalitesini tüketicilere gösterebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Detayları öne çıkartın

Ürün tanıtımlarında yapmanız gerekenlerden biri küçük detayları öne çıkartmak olabilir. Küçük detayların üzerinde durduğunuzda tüketicilerin ilk bakışta göremeyecekleri önemli noktaları doğrudan onlara sunmuş olursunuz.

Hazırladığınız video, fotoğraf ya da metinlerde bu küçük detayları sunarak, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

  • Ürün el yapımı ise,
  • Müşteriye özel üretim yapıyorsanız,
  • Ürünle ilgili kalite belgeleriniz varsa,
  • Ürünler kendi üretiminizse,
  • Aldığınız ödüller varsa,

Bu bilgileri tüketicilerle paylaşarak bu detayları onlara gösterebilirsiniz. Bu tür detaylar hem ürünün özenle hazırlandığını gösterir hem de ilgi çekici olur.

Son çıkan ürün olarak ürünlerinizi sunun

Pazarlama taktiklerinden biri de en son çıkan ürünleri tüketicilere sunmaktır. En yeni ya da en son çıkan ürün algısı tüketicilerde her zaman bu ürünlerin daha iyi bir ürün olduğu algısını yaratmaktadır.

Bunun sebebi ise insanoğlu devamlı gelişen bir varlıktır ve bu nedenle de ürettiği ürünlerde aynı şekilde devamlı olarak gelişir. Bir ürünün piyasaya çıkan en yeni ürün olması, geçmiş ürünlerden daha iyi bir şekilde üretildiği algısı yaratmaktadır. Bu nedenle de tüketiciler de bu ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmektedirler.

Tüm ürün gamlarında bu taktikten yararlanabilirsiniz. Tabii ki burada tüketicileri kandırma yoluna gitmemek de önemli. Eğer gerçekten yeni bir ürün sunmuyorsanız bu yolu denememelisiniz. Aksi takdirde markanıza olan güven ciddi bir şekilde sarsılır.

Lüks bir görünüm katın

Lüks bir görünüm katmak da ürünleri olduğundan daha kaliteli olarak göstermektedir. Bunun sebebi tüketiciler, lüks ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünmeleridir. Bir ürünün fiyatı ve görünümü ne kadar fazlaysa kalitesi o kadar fazladır algısı oluşmaktadır.

Ürünlerinizi nasıl konumlandırdığınız, nasıl bir ambalaj kullandığınız, slogan için hangi kelimeleri seçtiğiniz bu açıdan oldukça önemlidir.

Özel tasarım ürünler bu nedenle her zaman lüks olarak görülür. iPhone yıllardır kalitesinin yanında tasarımı da öne çıkartıyor. Hem sadeliği hem de şık olması nedeniyle tasarımı diğer cihazların önüne geçiyor. Sadece Apple’a özel bir yazılım kullanıyor oluşu ve bu yazılımın açık kaynak olmaması da ürünün kalitesini biraz daha artırıyor ve Apple da bu ürünü bu şekilde pazarlıyor.

Başka bir örnek de Starbucks olabilir. Normal bir filtre kahve kahve dükkanı olabilecekken, hem iç tasarımı, hem sunumu, hem de farklı kahve seçenekleri ve isimlendirmeleriyle, sıradan bir kahveciden oldukça uzak bir hal alıyor. Bu nedenle de kendini piyasada diğer kahvecilerden daha iyi bir şekilde konumlandırabiliyor.

Apple ya da Starbucks’ın ürünlerini beğenip beğenmemeniz önemli değil. Önemli olan, onların markalarını nasıl konumlandırdıklarından alacağınız derslerdir.

Kendi ürünlerinizde de benzer konumlandırmaları yapmak, ürününüzü biraz daha lüks göstermek, sloganlarınızı iyi seçmek ve marka konumlandırmanızı doğru şekilde yapmak, ürünlerinizin daha kaliteli olduğu algısını yaratacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin