E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

12 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün araştırması yapan tüketicilerin görüşlerini ve satın alma kararlarını önemli şekilde etkiler. Peki, bu ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

Ürün yorumları nasıl yönetilmeli?

Siteniz üzerinde yorum yapmayı kolaylaştırın

Yorum yönetimini verimli yapabilmek için öncelikle kullanıcıların kolay bir şekilde sitenizde ürün sayfalarına yorum yapabilmeleri gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınız üzerinde kullanıcı yorumu formlarında gerekli alanları optimize ederek, müşterilerinizin ürün sayfalarında yorum yapabilmelerini kolaylaştırmalısınız.

Müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin

Kullanıcı yorumlarını artırabilmek için sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara, alışveriş yapım tarihinden bir hafta sonra e-posta ile ulaşarak, ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Yorum yapmaya teşvik etmek için, yorum yapmalarına karşın onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları yollayabilirsiniz.

Yorumları kimin kontrol edeceğini belirleyin

Ürün yorumları ile ilgili kontrolleri ve yönetimi kimin yapacağını da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle tek bir kişi ya da ekibe böyle bir görevi atadığınızda kullanıcı yorumlarının onaylanmasını, takibini ve yanıtlanma görevini de belirlemiş olursunuz. Kullanıcıların yaptıklara yanıtlar vermek ve onlara teşekkür etmek, müşterilerinizle olan iletişiminizi de güçlendirecektir. Kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve takip etmek için belli bir kişiyi görevlendirdiğinizde bu işin takibini yaparak, ürün yorum sayısını artırmak için de bu kişinin stratejiler oluşturmasını sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinize karşı transparan olun

Yorumlara yanıt verirken, transparan bir yaklaşımınızın olması gerekir. Açık, net ve iletişime odaklı bir yaklaşımınızın olması tüketicilerin de sizinle daha iyi iletişim kurmasını sağlar. Ürünle ilgili sorunlarına çözüm bulabileceklerini ve bu nedenle de markanızla iletişim kurabileceklerini düşünürler. Transparan yaklaşımla tüketicileri kazanma ve böylelikle de sadık müşteriler edinme şansınızı artırırsınız.

Olumsuz yorumlara yanıt verin

Ürün yorumları sadece olumlu yanıtlardan oluşmayacaktır. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda da bir stratejinizin olması gerekir. Olumsuz yorumlara genel yaklaşım iyi değildir; ancak doğru bir yaklaşımla bu yorumları yapan tüketicileri geri kazanma şansı vardır. Bunun yanı sıra bu yorumlara verdiğiniz yanıtlar ve müşteri memnuniyetini ön plana çıkartmanız, diğer ziyaretçiler tarafından da görülür ve marka olarak sizin, tüketicilere verdiğiniz değeri; onların problemlerini çözmek için yardımcı olduğunuzu gözler önüne serer. Bu sebeple de olumsuz yanıtları da yorum yönetiminde ciddi şekilde ele almanız gerekir. İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Sahte yorumlara karşı önlem alın

Yorum sayısını artırmak için sahte yorumlara yönelmemeniz gerekir. Tüketiciler sahte yorumları fark ederler ve bunun yanı sıra sahte yorumlara izin veriyor olmanız, markanızın imajınızı zedeleyerek, güven duygusunun azalmasına neden olur. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken sahte yorumları da incelemeniz ve engellemeniz gerekir. Sahte yorumlar müşterilerden ya da sitenizi ziyaret edenlerden de gelebilir. Markayı ya da ürünü kötülemeye yönelik yorumlar da gelebileceği için yapılan yorumlarda kullanıcıların gerçekten sizin müşteriniz olup olmadığını sorgulayarak ilerlemeniz önemlidir. Ortada ciddi bir sorun yaşanıyorsa müşteriyle hızlı bir şekilde iletişime geçilerek, sorun giderilmeye çalışılmalıdır. İlgili rehber: E-ticarette sahte yorumlar markalara nasıl zarar veriyor?

Ürün yorumları ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün yorumları neden önemlidir?

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için sitenize olan güveni artırır. Bunun yanı sıra tüketicilerin satın alma kararlarını da etkilemektedir. Ürün sayfasına bir yorum geldiğinde, sayfa güncellenmiş olur ve sayfaya gelen yorum sayısının fazla olması sayfa değerini artırarak SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Olumsuz ürün yorumlarına nasıl yanıt verilmeli?

Ürününüze olumsuz bir yorum geldiğinde bunu silmekten kaçının. Hızlı bir şekilde müşteriye gerek e-posta ya da diğer iletişim bilgileriyle ulaşarak sorunun ne ile ilgili olduğunu öğrenerek sorunu çözmeye çalışın. Bu yanıtlarını gelen olumsuz yorumun altına da ekleyebilirsiniz. Tartışmadan kaçınarak, onlara empati yapmaya çalışmalısınız. Onların sorununa çözüm üretmeniz, onları müşteri olarak kazanma şansınızı artırır. İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz?

Ürün yorum sayısını artırmak için neler yapmalı?

Ürün yorum sayısını artırmak için ürün sayfalarındaki yorum formlarının kolay erişilebilir olması önemlidir. Bunun yanı sıra form üzerinde sadece gerekli bilgileri alıp, tüketicilerden ekstra bilgi almaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizi teşvik etmek için yorum karşılığı kupon kodu ve benzeri promosyonlar sunabilirsiniz. İlgili rehber: Kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan