E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

12 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün araştırması yapan tüketicilerin görüşlerini ve satın alma kararlarını önemli şekilde etkiler. Peki, bu ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

Ürün yorumları nasıl yönetilmeli?

Siteniz üzerinde yorum yapmayı kolaylaştırın

Yorum yönetimini verimli yapabilmek için öncelikle kullanıcıların kolay bir şekilde sitenizde ürün sayfalarına yorum yapabilmeleri gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınız üzerinde kullanıcı yorumu formlarında gerekli alanları optimize ederek, müşterilerinizin ürün sayfalarında yorum yapabilmelerini kolaylaştırmalısınız.

Müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin

Kullanıcı yorumlarını artırabilmek için sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara, alışveriş yapım tarihinden bir hafta sonra e-posta ile ulaşarak, ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Yorum yapmaya teşvik etmek için, yorum yapmalarına karşın onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları yollayabilirsiniz.

Yorumları kimin kontrol edeceğini belirleyin

Ürün yorumları ile ilgili kontrolleri ve yönetimi kimin yapacağını da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle tek bir kişi ya da ekibe böyle bir görevi atadığınızda kullanıcı yorumlarının onaylanmasını, takibini ve yanıtlanma görevini de belirlemiş olursunuz. Kullanıcıların yaptıklara yanıtlar vermek ve onlara teşekkür etmek, müşterilerinizle olan iletişiminizi de güçlendirecektir. Kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve takip etmek için belli bir kişiyi görevlendirdiğinizde bu işin takibini yaparak, ürün yorum sayısını artırmak için de bu kişinin stratejiler oluşturmasını sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinize karşı transparan olun

Yorumlara yanıt verirken, transparan bir yaklaşımınızın olması gerekir. Açık, net ve iletişime odaklı bir yaklaşımınızın olması tüketicilerin de sizinle daha iyi iletişim kurmasını sağlar. Ürünle ilgili sorunlarına çözüm bulabileceklerini ve bu nedenle de markanızla iletişim kurabileceklerini düşünürler. Transparan yaklaşımla tüketicileri kazanma ve böylelikle de sadık müşteriler edinme şansınızı artırırsınız.

Olumsuz yorumlara yanıt verin

Ürün yorumları sadece olumlu yanıtlardan oluşmayacaktır. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda da bir stratejinizin olması gerekir. Olumsuz yorumlara genel yaklaşım iyi değildir; ancak doğru bir yaklaşımla bu yorumları yapan tüketicileri geri kazanma şansı vardır. Bunun yanı sıra bu yorumlara verdiğiniz yanıtlar ve müşteri memnuniyetini ön plana çıkartmanız, diğer ziyaretçiler tarafından da görülür ve marka olarak sizin, tüketicilere verdiğiniz değeri; onların problemlerini çözmek için yardımcı olduğunuzu gözler önüne serer. Bu sebeple de olumsuz yanıtları da yorum yönetiminde ciddi şekilde ele almanız gerekir. İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Sahte yorumlara karşı önlem alın

Yorum sayısını artırmak için sahte yorumlara yönelmemeniz gerekir. Tüketiciler sahte yorumları fark ederler ve bunun yanı sıra sahte yorumlara izin veriyor olmanız, markanızın imajınızı zedeleyerek, güven duygusunun azalmasına neden olur. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken sahte yorumları da incelemeniz ve engellemeniz gerekir. Sahte yorumlar müşterilerden ya da sitenizi ziyaret edenlerden de gelebilir. Markayı ya da ürünü kötülemeye yönelik yorumlar da gelebileceği için yapılan yorumlarda kullanıcıların gerçekten sizin müşteriniz olup olmadığını sorgulayarak ilerlemeniz önemlidir. Ortada ciddi bir sorun yaşanıyorsa müşteriyle hızlı bir şekilde iletişime geçilerek, sorun giderilmeye çalışılmalıdır. İlgili rehber: E-ticarette sahte yorumlar markalara nasıl zarar veriyor?

Ürün yorumları ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün yorumları neden önemlidir?

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için sitenize olan güveni artırır. Bunun yanı sıra tüketicilerin satın alma kararlarını da etkilemektedir. Ürün sayfasına bir yorum geldiğinde, sayfa güncellenmiş olur ve sayfaya gelen yorum sayısının fazla olması sayfa değerini artırarak SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Olumsuz ürün yorumlarına nasıl yanıt verilmeli?

Ürününüze olumsuz bir yorum geldiğinde bunu silmekten kaçının. Hızlı bir şekilde müşteriye gerek e-posta ya da diğer iletişim bilgileriyle ulaşarak sorunun ne ile ilgili olduğunu öğrenerek sorunu çözmeye çalışın. Bu yanıtlarını gelen olumsuz yorumun altına da ekleyebilirsiniz. Tartışmadan kaçınarak, onlara empati yapmaya çalışmalısınız. Onların sorununa çözüm üretmeniz, onları müşteri olarak kazanma şansınızı artırır. İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz?

Ürün yorum sayısını artırmak için neler yapmalı?

Ürün yorum sayısını artırmak için ürün sayfalarındaki yorum formlarının kolay erişilebilir olması önemlidir. Bunun yanı sıra form üzerinde sadece gerekli bilgileri alıp, tüketicilerden ekstra bilgi almaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizi teşvik etmek için yorum karşılığı kupon kodu ve benzeri promosyonlar sunabilirsiniz. İlgili rehber: Kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers