E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

12 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün araştırması yapan tüketicilerin görüşlerini ve satın alma kararlarını önemli şekilde etkiler. Peki, bu ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

Ürün yorumları nasıl yönetilmeli?

Siteniz üzerinde yorum yapmayı kolaylaştırın

Yorum yönetimini verimli yapabilmek için öncelikle kullanıcıların kolay bir şekilde sitenizde ürün sayfalarına yorum yapabilmeleri gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınız üzerinde kullanıcı yorumu formlarında gerekli alanları optimize ederek, müşterilerinizin ürün sayfalarında yorum yapabilmelerini kolaylaştırmalısınız.

Müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin

Kullanıcı yorumlarını artırabilmek için sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara, alışveriş yapım tarihinden bir hafta sonra e-posta ile ulaşarak, ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Yorum yapmaya teşvik etmek için, yorum yapmalarına karşın onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları yollayabilirsiniz.

Yorumları kimin kontrol edeceğini belirleyin

Ürün yorumları ile ilgili kontrolleri ve yönetimi kimin yapacağını da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle tek bir kişi ya da ekibe böyle bir görevi atadığınızda kullanıcı yorumlarının onaylanmasını, takibini ve yanıtlanma görevini de belirlemiş olursunuz. Kullanıcıların yaptıklara yanıtlar vermek ve onlara teşekkür etmek, müşterilerinizle olan iletişiminizi de güçlendirecektir. Kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve takip etmek için belli bir kişiyi görevlendirdiğinizde bu işin takibini yaparak, ürün yorum sayısını artırmak için de bu kişinin stratejiler oluşturmasını sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinize karşı transparan olun

Yorumlara yanıt verirken, transparan bir yaklaşımınızın olması gerekir. Açık, net ve iletişime odaklı bir yaklaşımınızın olması tüketicilerin de sizinle daha iyi iletişim kurmasını sağlar. Ürünle ilgili sorunlarına çözüm bulabileceklerini ve bu nedenle de markanızla iletişim kurabileceklerini düşünürler. Transparan yaklaşımla tüketicileri kazanma ve böylelikle de sadık müşteriler edinme şansınızı artırırsınız.

Olumsuz yorumlara yanıt verin

Ürün yorumları sadece olumlu yanıtlardan oluşmayacaktır. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda da bir stratejinizin olması gerekir. Olumsuz yorumlara genel yaklaşım iyi değildir; ancak doğru bir yaklaşımla bu yorumları yapan tüketicileri geri kazanma şansı vardır. Bunun yanı sıra bu yorumlara verdiğiniz yanıtlar ve müşteri memnuniyetini ön plana çıkartmanız, diğer ziyaretçiler tarafından da görülür ve marka olarak sizin, tüketicilere verdiğiniz değeri; onların problemlerini çözmek için yardımcı olduğunuzu gözler önüne serer. Bu sebeple de olumsuz yanıtları da yorum yönetiminde ciddi şekilde ele almanız gerekir. İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Sahte yorumlara karşı önlem alın

Yorum sayısını artırmak için sahte yorumlara yönelmemeniz gerekir. Tüketiciler sahte yorumları fark ederler ve bunun yanı sıra sahte yorumlara izin veriyor olmanız, markanızın imajınızı zedeleyerek, güven duygusunun azalmasına neden olur. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken sahte yorumları da incelemeniz ve engellemeniz gerekir. Sahte yorumlar müşterilerden ya da sitenizi ziyaret edenlerden de gelebilir. Markayı ya da ürünü kötülemeye yönelik yorumlar da gelebileceği için yapılan yorumlarda kullanıcıların gerçekten sizin müşteriniz olup olmadığını sorgulayarak ilerlemeniz önemlidir. Ortada ciddi bir sorun yaşanıyorsa müşteriyle hızlı bir şekilde iletişime geçilerek, sorun giderilmeye çalışılmalıdır. İlgili rehber: E-ticarette sahte yorumlar markalara nasıl zarar veriyor?

Ürün yorumları ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün yorumları neden önemlidir?

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için sitenize olan güveni artırır. Bunun yanı sıra tüketicilerin satın alma kararlarını da etkilemektedir. Ürün sayfasına bir yorum geldiğinde, sayfa güncellenmiş olur ve sayfaya gelen yorum sayısının fazla olması sayfa değerini artırarak SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Olumsuz ürün yorumlarına nasıl yanıt verilmeli?

Ürününüze olumsuz bir yorum geldiğinde bunu silmekten kaçının. Hızlı bir şekilde müşteriye gerek e-posta ya da diğer iletişim bilgileriyle ulaşarak sorunun ne ile ilgili olduğunu öğrenerek sorunu çözmeye çalışın. Bu yanıtlarını gelen olumsuz yorumun altına da ekleyebilirsiniz. Tartışmadan kaçınarak, onlara empati yapmaya çalışmalısınız. Onların sorununa çözüm üretmeniz, onları müşteri olarak kazanma şansınızı artırır. İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz?

Ürün yorum sayısını artırmak için neler yapmalı?

Ürün yorum sayısını artırmak için ürün sayfalarındaki yorum formlarının kolay erişilebilir olması önemlidir. Bunun yanı sıra form üzerinde sadece gerekli bilgileri alıp, tüketicilerden ekstra bilgi almaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizi teşvik etmek için yorum karşılığı kupon kodu ve benzeri promosyonlar sunabilirsiniz. İlgili rehber: Kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın