fbpx

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

12 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün araştırması yapan tüketicilerin görüşlerini ve satın alma kararlarını önemli şekilde etkiler. Peki, bu ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

Ürün yorumları nasıl yönetilmeli?

Siteniz üzerinde yorum yapmayı kolaylaştırın

Yorum yönetimini verimli yapabilmek için öncelikle kullanıcıların kolay bir şekilde sitenizde ürün sayfalarına yorum yapabilmeleri gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınız üzerinde kullanıcı yorumu formlarında gerekli alanları optimize ederek, müşterilerinizin ürün sayfalarında yorum yapabilmelerini kolaylaştırmalısınız.

Müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin

Kullanıcı yorumlarını artırabilmek için sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara, alışveriş yapım tarihinden bir hafta sonra e-posta ile ulaşarak, ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Yorum yapmaya teşvik etmek için, yorum yapmalarına karşın onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları yollayabilirsiniz.

Yorumları kimin kontrol edeceğini belirleyin

Ürün yorumları ile ilgili kontrolleri ve yönetimi kimin yapacağını da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle tek bir kişi ya da ekibe böyle bir görevi atadığınızda kullanıcı yorumlarının onaylanmasını, takibini ve yanıtlanma görevini de belirlemiş olursunuz. Kullanıcıların yaptıklara yanıtlar vermek ve onlara teşekkür etmek, müşterilerinizle olan iletişiminizi de güçlendirecektir. Kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve takip etmek için belli bir kişiyi görevlendirdiğinizde bu işin takibini yaparak, ürün yorum sayısını artırmak için de bu kişinin stratejiler oluşturmasını sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinize karşı transparan olun

Yorumlara yanıt verirken, transparan bir yaklaşımınızın olması gerekir. Açık, net ve iletişime odaklı bir yaklaşımınızın olması tüketicilerin de sizinle daha iyi iletişim kurmasını sağlar. Ürünle ilgili sorunlarına çözüm bulabileceklerini ve bu nedenle de markanızla iletişim kurabileceklerini düşünürler. Transparan yaklaşımla tüketicileri kazanma ve böylelikle de sadık müşteriler edinme şansınızı artırırsınız.

Olumsuz yorumlara yanıt verin

Ürün yorumları sadece olumlu yanıtlardan oluşmayacaktır. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda da bir stratejinizin olması gerekir. Olumsuz yorumlara genel yaklaşım iyi değildir; ancak doğru bir yaklaşımla bu yorumları yapan tüketicileri geri kazanma şansı vardır. Bunun yanı sıra bu yorumlara verdiğiniz yanıtlar ve müşteri memnuniyetini ön plana çıkartmanız, diğer ziyaretçiler tarafından da görülür ve marka olarak sizin, tüketicilere verdiğiniz değeri; onların problemlerini çözmek için yardımcı olduğunuzu gözler önüne serer. Bu sebeple de olumsuz yanıtları da yorum yönetiminde ciddi şekilde ele almanız gerekir. İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Sahte yorumlara karşı önlem alın

Yorum sayısını artırmak için sahte yorumlara yönelmemeniz gerekir. Tüketiciler sahte yorumları fark ederler ve bunun yanı sıra sahte yorumlara izin veriyor olmanız, markanızın imajınızı zedeleyerek, güven duygusunun azalmasına neden olur. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken sahte yorumları da incelemeniz ve engellemeniz gerekir. Sahte yorumlar müşterilerden ya da sitenizi ziyaret edenlerden de gelebilir. Markayı ya da ürünü kötülemeye yönelik yorumlar da gelebileceği için yapılan yorumlarda kullanıcıların gerçekten sizin müşteriniz olup olmadığını sorgulayarak ilerlemeniz önemlidir. Ortada ciddi bir sorun yaşanıyorsa müşteriyle hızlı bir şekilde iletişime geçilerek, sorun giderilmeye çalışılmalıdır. İlgili rehber: E-ticarette sahte yorumlar markalara nasıl zarar veriyor?

Ürün yorumları ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün yorumları neden önemlidir?

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için sitenize olan güveni artırır. Bunun yanı sıra tüketicilerin satın alma kararlarını da etkilemektedir. Ürün sayfasına bir yorum geldiğinde, sayfa güncellenmiş olur ve sayfaya gelen yorum sayısının fazla olması sayfa değerini artırarak SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Olumsuz ürün yorumlarına nasıl yanıt verilmeli?

Ürününüze olumsuz bir yorum geldiğinde bunu silmekten kaçının. Hızlı bir şekilde müşteriye gerek e-posta ya da diğer iletişim bilgileriyle ulaşarak sorunun ne ile ilgili olduğunu öğrenerek sorunu çözmeye çalışın. Bu yanıtlarını gelen olumsuz yorumun altına da ekleyebilirsiniz. Tartışmadan kaçınarak, onlara empati yapmaya çalışmalısınız. Onların sorununa çözüm üretmeniz, onları müşteri olarak kazanma şansınızı artırır. İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz?

Ürün yorum sayısını artırmak için neler yapmalı?

Ürün yorum sayısını artırmak için ürün sayfalarındaki yorum formlarının kolay erişilebilir olması önemlidir. Bunun yanı sıra form üzerinde sadece gerekli bilgileri alıp, tüketicilerden ekstra bilgi almaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizi teşvik etmek için yorum karşılığı kupon kodu ve benzeri promosyonlar sunabilirsiniz. İlgili rehber: Kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan