Blog

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün araştırması yapan tüketicilerin görüşlerini ve satın alma kararlarını önemli şekilde etkiler. Peki, bu ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?

Ürün yorumları nasıl yönetilmeli?

Siteniz üzerinde yorum yapmayı kolaylaştırın

Yorum yönetimini verimli yapabilmek için öncelikle kullanıcıların kolay bir şekilde sitenizde ürün sayfalarına yorum yapabilmeleri gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınız üzerinde kullanıcı yorumu formlarında gerekli alanları optimize ederek, müşterilerinizin ürün sayfalarında yorum yapabilmelerini kolaylaştırmalısınız.

Müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin

Kullanıcı yorumlarını artırabilmek için sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara, alışveriş yapım tarihinden bir hafta sonra e-posta ile ulaşarak, ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Yorum yapmaya teşvik etmek için, yorum yapmalarına karşın onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları yollayabilirsiniz.

Yorumları kimin kontrol edeceğini belirleyin

Ürün yorumları ile ilgili kontrolleri ve yönetimi kimin yapacağını da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle tek bir kişi ya da ekibe böyle bir görevi atadığınızda kullanıcı yorumlarının onaylanmasını, takibini ve yanıtlanma görevini de belirlemiş olursunuz. Kullanıcıların yaptıklara yanıtlar vermek ve onlara teşekkür etmek, müşterilerinizle olan iletişiminizi de güçlendirecektir.

Kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve takip etmek için belli bir kişiyi görevlendirdiğinizde bu işin takibini yaparak, ürün yorum sayısını artırmak için de bu kişinin stratejiler oluşturmasını sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinize karşı transparan olun

Yorumlara yanıt verirken, transparan bir yaklaşımınızın olması gerekir. Açık, net ve iletişime odaklı bir yaklaşımınızın olması tüketicilerin de sizinle daha iyi iletişim kurmasını sağlar. Ürünle ilgili sorunlarına çözüm bulabileceklerini ve bu nedenle de markanızla iletişim kurabileceklerini düşünürler. Transparan yaklaşımla tüketicileri kazanma ve böylelikle de sadık müşteriler edinme şansınızı artırırsınız.

Olumsuz yorumlara yanıt verin

Ürün yorumları sadece olumlu yanıtlardan oluşmayacaktır. Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda da bir stratejinizin olması gerekir. Olumsuz yorumlara genel yaklaşım iyi değildir; ancak doğru bir yaklaşımla bu yorumları yapan tüketicileri geri kazanma şansı vardır. Bunun yanı sıra bu yorumlara verdiğiniz yanıtlar ve müşteri memnuniyetini ön plana çıkartmanız, diğer ziyaretçiler tarafından da görülür ve marka olarak sizin, tüketicilere verdiğiniz değeri; onların problemlerini çözmek için yardımcı olduğunuzu gözler önüne serer. Bu sebeple de olumsuz yanıtları da yorum yönetiminde ciddi şekilde ele almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Sahte yorumlara karşı önlem alın

Yorum sayısını artırmak için sahte yorumlara yönelmemeniz gerekir. Tüketiciler sahte yorumları fark ederler ve bunun yanı sıra sahte yorumlara izin veriyor olmanız, markanızın imajınızı zedeleyerek, güven duygusunun azalmasına neden olur.

Bu sebeple de yorum yönetimi yaparken sahte yorumları da incelemeniz ve engellemeniz gerekir. Sahte yorumlar müşterilerden ya da sitenizi ziyaret edenlerden de gelebilir. Markayı ya da ürünü kötülemeye yönelik yorumlar da gelebileceği için yapılan yorumlarda kullanıcıların gerçekten sizin müşteriniz olup olmadığını sorgulayarak ilerlemeniz önemlidir. Ortada ciddi bir sorun yaşanıyorsa müşteriyle hızlı bir şekilde iletişime geçilerek, sorun giderilmeye çalışılmalıdır.

İlgili rehber: E-ticarette sahte yorumlar markalara nasıl zarar veriyor?

Ürün yorumları ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün yorumları neden önemlidir?

E-ticaret sitenizde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için sitenize olan güveni artırır. Bunun yanı sıra tüketicilerin satın alma kararlarını da etkilemektedir. Ürün sayfasına bir yorum geldiğinde, sayfa güncellenmiş olur ve sayfaya gelen yorum sayısının fazla olması sayfa değerini artırarak SEO çalışmalarınıza katkı sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Olumsuz ürün yorumlarına nasıl yanıt verilmeli?

Ürününüze olumsuz bir yorum geldiğinde bunu silmekten kaçının. Hızlı bir şekilde müşteriye gerek e-posta ya da diğer iletişim bilgileriyle ulaşarak sorunun ne ile ilgili olduğunu öğrenerek sorunu çözmeye çalışın. Bu yanıtlarını gelen olumsuz yorumun altına da ekleyebilirsiniz. Tartışmadan kaçınarak, onlara empati yapmaya çalışmalısınız. Onların sorununa çözüm üretmeniz, onları müşteri olarak kazanma şansınızı artırır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz?

Ürün yorum sayısını artırmak için neler yapmalı?

Ürün yorum sayısını artırmak için ürün sayfalarındaki yorum formlarının kolay erişilebilir olması önemlidir. Bunun yanı sıra form üzerinde sadece gerekli bilgileri alıp, tüketicilerden ekstra bilgi almaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizi teşvik etmek için yorum karşılığı kupon kodu ve benzeri promosyonlar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!