
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza yardımcı olurken, tedarikçilerle olan ilişkilerinizi de güçlendirmenizi sağlar. Peki, bu ilişkileri iyi tutmak ve uzun vadeli iş birlikleri kurarak, e-ticaret sitenizin sürekliliğini sağlamak için hangi konulara dikkat etmeniz gerekiyor?
İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Birden fazla tedarikçi ile çalışın
Ürün tedarikçiileri ile çalışırken, elinizdeki ürünleri temin edebileceğiniz birden fazla tedarikçi ile çalışmanız önemlidir. Tek bir tedarikçiye bağımlı kalmanız, uzun vadede size sorun çıkartabilir. Tek bir kaynakta ürünlerinizi temin ettiğinizde, bu tedarikçi ile bir sorun yaşadığınızda, sıradışı bir durum oluştuğunda veya tedarkiçiye gelen taleplerin artması sonucunda, yeterli miktarda ürünü çekemeyebilirsiniz. Bu nedenle de birden fazla ürün tedakirçi ile anlaşarak ürün temininin devamlılığını sağlamalısınız.
Burada tedarikçi firma sayısını limitlemeniz de önemli. Eğer çok fazla firma ile çalışırsanız bu da sorunlar yaratacaktır. Her firmadan ürün almaya çalıştığınızda ürün adetleriniz düşeceği için maliyetleriniz artacağı gibi; birçok firmayı yönetmek ve iletişimi sağlamak da zor olacaktır.
İlgili rehber: Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Düzenli ve verimli iletişim kurun
Ürün tedarikçileri ile düzenli ve verimli iletişim kurmaya da özen göstermelisiniz. Düzenli bir şekilde iletişim kurmanız, aranızdaki ilişkinin güçlenmesini sağlayacağı gibi işin devamlılığı için de önemlidir.
Verimli bir iletişim kurmanız ise, tedarik sürecinin daha kolay işlemesini sağlarken, yanlış anlamaların ve hatalı işlemlerin önüne geçtiği için önemlidir.
İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?
Sorumlulukları ve rolleri belirleyin
Şirket içerisinde ürün tedarikçileri ile iletişimde olacak kişilerin rollerini ve sorumluluklarını da en başında belirlemenizde yarar var. Bu iletişimleri kimin kuracağını, stok yönetim ve takibi işlemlerinin kimin yapacağını, bu kişinin ne gibi sorumlulukları olacağını ve ne gibi inisiyatifler alabileceğini, tedarikçi firma ile iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini de belirleyerek, bu süreç için geçerli olacak bir prosedür oluşturmalısınız.
Tedarikçilerinize karşı dürüst olun
Ticarette güven, uzun vadeli iş ilişkilerinin temelini oluşturur. Çalıştığınız firmalara karşı dürüst olmanız ve etik bir iş ilişkisi kurmanız da uzun vadeli partnerlerinizin olmasını sağlar. Ticarette insanlar kendilerine yalan söylenilmesinden hoşlanmadıkları gibi bu tür insanlarla çalışmazlar. Aynı zamanda güvenmedikleri kişileri de kendi çevrelerine tavsiye etmezler. Bu da şirket ve kişisel imajınızı ciddi şekilde zararlayacak bir faktördür. Bu nedenle de her ne olursa olsun ürün tedarikçileri olan ilişkilerinizde güvenili ve dürüst olun.
Ürün temin sürelerini analiz edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken, ürünleri ne kadar sürede temin ettiğinizi de analiz etmeniz önemlidir. Böylelikle stoklarınızı yenilerken, bu işlemlerin ne kadar zaman alacağını ön görebilir ve buna göre de stok alt limitlerinizi belirleyebilirsiniz. Stok alt limitleriniz ürünlere göre farklılık göstereceği için, farklı ürünler için farklı limitler belirlerken, bu ürünlerin de temin sürelerini göz önünde bulundurmanız gerekecektir.
İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün kalitesi, adedini ve sağlanlığını kontrol edin
Bu süreçte dikkat etmeniz gerekenlerden biri de temin ettiğiniz ürünlerin kalitesi, gönderilen ürün adedini ve sağlamlığını da kontrol etmelisiniz. Herhangi bir sebepten dolayı, eksik ürün gönderimi yapılabileceği gibi ürünlerinizde hasar da olabilir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak ya da süreci daha iyi yöneterek olası bir sorunla karşılaşıldığında neler yapacağınızı da planlamanız gerekiyor. Eksik ya da hasarlı ürün gönderimlerinde tedarikçi firma ile iletişim geçmeniz ve bu sorunun çözülmesi için gerekli adımları da atmanız önemlidir.
İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Riskleri göz önünde bulundurun
E-ticarette ürün tedariği sürecinde her zaman riskler bulunur. Özellikle 2020 yılında yaşadığımız pandemi süreci buna iyi bir örnektir. Bu tür olumsuz koşullar, ekonomik dalgalanmalar, doğal afetler veya benzeri sebeplerden dolayı ürün tedariğini riske atacak durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür durumlara karşın hazırlıklı olmanız gerekir.
Ürün tedarikçileri ile çalışırken birden fazla firmayı tercih etmeniz, bu tür kriz dönemlerinde etkili olacak olsa da yine de tam olarak güven sağlamaz. Riskli durumlara karşı yedek planlarınızı oluşturmanız, stok yönetimi ile ilgili önlemleri almanız oldukça önemlidir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler