Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza yardımcı olurken, tedarikçilerle olan ilişkilerinizi de güçlendirmenizi sağlar. Peki, bu ilişkileri iyi tutmak ve uzun vadeli iş birlikleri kurarak, e-ticaret sitenizin sürekliliğini sağlamak için hangi konulara dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Ürün tedarikçiileri ile çalışırken, elinizdeki ürünleri temin edebileceğiniz birden fazla tedarikçi ile çalışmanız önemlidir. Tek bir tedarikçiye bağımlı kalmanız, uzun vadede size sorun çıkartabilir. Tek bir kaynakta ürünlerinizi temin ettiğinizde, bu tedarikçi ile bir sorun yaşadığınızda, sıradışı bir durum oluştuğunda veya tedarkiçiye gelen taleplerin artması sonucunda, yeterli miktarda ürünü çekemeyebilirsiniz. Bu nedenle de birden fazla ürün tedakirçi ile anlaşarak ürün temininin devamlılığını sağlamalısınız.

Burada tedarikçi firma sayısını limitlemeniz de önemli. Eğer çok fazla firma ile çalışırsanız bu da sorunlar yaratacaktır. Her firmadan ürün almaya çalıştığınızda ürün adetleriniz düşeceği için maliyetleriniz artacağı gibi; birçok firmayı yönetmek ve iletişimi sağlamak da zor olacaktır.

İlgili rehber: Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

Düzenli ve verimli iletişim kurun

Ürün tedarikçileri ile düzenli ve verimli iletişim kurmaya da özen göstermelisiniz. Düzenli bir şekilde iletişim kurmanız, aranızdaki ilişkinin güçlenmesini sağlayacağı gibi işin devamlılığı için de önemlidir.

Verimli bir iletişim kurmanız ise, tedarik sürecinin daha kolay işlemesini sağlarken, yanlış anlamaların ve hatalı işlemlerin önüne geçtiği için önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Sorumlulukları ve rolleri belirleyin

Şirket içerisinde ürün tedarikçileri ile iletişimde olacak kişilerin rollerini ve sorumluluklarını da en başında belirlemenizde yarar var. Bu iletişimleri kimin kuracağını, stok yönetim ve takibi işlemlerinin kimin yapacağını, bu kişinin ne gibi sorumlulukları olacağını ve ne gibi inisiyatifler alabileceğini, tedarikçi firma ile iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini de belirleyerek, bu süreç için geçerli olacak bir prosedür oluşturmalısınız.

Tedarikçilerinize karşı dürüst olun

Ticarette güven, uzun vadeli iş ilişkilerinin temelini oluşturur. Çalıştığınız firmalara karşı dürüst olmanız ve etik bir iş ilişkisi kurmanız da uzun vadeli partnerlerinizin olmasını sağlar. Ticarette insanlar kendilerine yalan söylenilmesinden hoşlanmadıkları gibi bu tür insanlarla çalışmazlar. Aynı zamanda güvenmedikleri kişileri de kendi çevrelerine tavsiye etmezler. Bu da şirket ve kişisel imajınızı ciddi şekilde zararlayacak bir faktördür. Bu nedenle de her ne olursa olsun ürün tedarikçileri olan ilişkilerinizde güvenili ve dürüst olun.

Ürün temin sürelerini analiz edin

Ürün tedarikçileri ile çalışırken, ürünleri ne kadar sürede temin ettiğinizi de analiz etmeniz önemlidir. Böylelikle stoklarınızı yenilerken, bu işlemlerin ne kadar zaman alacağını ön görebilir ve buna göre de stok alt limitlerinizi belirleyebilirsiniz. Stok alt limitleriniz ürünlere göre farklılık göstereceği için, farklı ürünler için farklı limitler belirlerken, bu ürünlerin de temin sürelerini göz önünde bulundurmanız gerekecektir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürün kalitesi, adedini ve sağlanlığını kontrol edin

Bu süreçte dikkat etmeniz gerekenlerden biri de temin ettiğiniz ürünlerin kalitesi, gönderilen ürün adedini ve sağlamlığını da kontrol etmelisiniz. Herhangi bir sebepten dolayı, eksik ürün gönderimi yapılabileceği gibi ürünlerinizde hasar da olabilir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak ya da süreci daha iyi yöneterek olası bir sorunla karşılaşıldığında neler yapacağınızı da planlamanız gerekiyor. Eksik ya da hasarlı ürün gönderimlerinde tedarikçi firma ile iletişim geçmeniz ve bu sorunun çözülmesi için gerekli adımları da atmanız önemlidir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Riskleri göz önünde bulundurun

E-ticarette ürün tedariği sürecinde her zaman riskler bulunur. Özellikle 2020 yılında yaşadığımız pandemi süreci buna iyi bir örnektir. Bu tür olumsuz koşullar, ekonomik dalgalanmalar, doğal afetler veya benzeri sebeplerden dolayı ürün tedariğini riske atacak durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür durumlara karşın hazırlıklı olmanız gerekir.

Ürün tedarikçileri ile çalışırken birden fazla firmayı tercih etmeniz, bu tür kriz dönemlerinde etkili olacak olsa da yine de tam olarak güven sağlamaz. Riskli durumlara karşı yedek planlarınızı oluşturmanız, stok yönetimi ile ilgili önlemleri almanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor...
13 Aralık 2021
Markethinkers
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın