Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

11 Kasım 2020
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza yardımcı olurken, tedarikçilerle olan ilişkilerinizi de güçlendirmenizi sağlar. Peki, bu ilişkileri iyi tutmak ve uzun vadeli iş birlikleri kurarak, e-ticaret sitenizin sürekliliğini sağlamak için hangi konulara dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Ürün tedarikçiileri ile çalışırken, elinizdeki ürünleri temin edebileceğiniz birden fazla tedarikçi ile çalışmanız önemlidir. Tek bir tedarikçiye bağımlı kalmanız, uzun vadede size sorun çıkartabilir. Tek bir kaynakta ürünlerinizi temin ettiğinizde, bu tedarikçi ile bir sorun yaşadığınızda, sıradışı bir durum oluştuğunda veya tedarkiçiye gelen taleplerin artması sonucunda, yeterli miktarda ürünü çekemeyebilirsiniz. Bu nedenle de birden fazla ürün tedakirçi ile anlaşarak ürün temininin devamlılığını sağlamalısınız.

Burada tedarikçi firma sayısını limitlemeniz de önemli. Eğer çok fazla firma ile çalışırsanız bu da sorunlar yaratacaktır. Her firmadan ürün almaya çalıştığınızda ürün adetleriniz düşeceği için maliyetleriniz artacağı gibi; birçok firmayı yönetmek ve iletişimi sağlamak da zor olacaktır.

İlgili rehber: Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

Düzenli ve verimli iletişim kurun

Ürün tedarikçileri ile düzenli ve verimli iletişim kurmaya da özen göstermelisiniz. Düzenli bir şekilde iletişim kurmanız, aranızdaki ilişkinin güçlenmesini sağlayacağı gibi işin devamlılığı için de önemlidir.

Verimli bir iletişim kurmanız ise, tedarik sürecinin daha kolay işlemesini sağlarken, yanlış anlamaların ve hatalı işlemlerin önüne geçtiği için önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Sorumlulukları ve rolleri belirleyin

Şirket içerisinde ürün tedarikçileri ile iletişimde olacak kişilerin rollerini ve sorumluluklarını da en başında belirlemenizde yarar var. Bu iletişimleri kimin kuracağını, stok yönetim ve takibi işlemlerinin kimin yapacağını, bu kişinin ne gibi sorumlulukları olacağını ve ne gibi inisiyatifler alabileceğini, tedarikçi firma ile iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini de belirleyerek, bu süreç için geçerli olacak bir prosedür oluşturmalısınız.

Tedarikçilerinize karşı dürüst olun

Ticarette güven, uzun vadeli iş ilişkilerinin temelini oluşturur. Çalıştığınız firmalara karşı dürüst olmanız ve etik bir iş ilişkisi kurmanız da uzun vadeli partnerlerinizin olmasını sağlar. Ticarette insanlar kendilerine yalan söylenilmesinden hoşlanmadıkları gibi bu tür insanlarla çalışmazlar. Aynı zamanda güvenmedikleri kişileri de kendi çevrelerine tavsiye etmezler. Bu da şirket ve kişisel imajınızı ciddi şekilde zararlayacak bir faktördür. Bu nedenle de her ne olursa olsun ürün tedarikçileri olan ilişkilerinizde güvenili ve dürüst olun.

Ürün temin sürelerini analiz edin

Ürün tedarikçileri ile çalışırken, ürünleri ne kadar sürede temin ettiğinizi de analiz etmeniz önemlidir. Böylelikle stoklarınızı yenilerken, bu işlemlerin ne kadar zaman alacağını ön görebilir ve buna göre de stok alt limitlerinizi belirleyebilirsiniz. Stok alt limitleriniz ürünlere göre farklılık göstereceği için, farklı ürünler için farklı limitler belirlerken, bu ürünlerin de temin sürelerini göz önünde bulundurmanız gerekecektir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürün kalitesi, adedini ve sağlanlığını kontrol edin

Bu süreçte dikkat etmeniz gerekenlerden biri de temin ettiğiniz ürünlerin kalitesi, gönderilen ürün adedini ve sağlamlığını da kontrol etmelisiniz. Herhangi bir sebepten dolayı, eksik ürün gönderimi yapılabileceği gibi ürünlerinizde hasar da olabilir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak ya da süreci daha iyi yöneterek olası bir sorunla karşılaşıldığında neler yapacağınızı da planlamanız gerekiyor. Eksik ya da hasarlı ürün gönderimlerinde tedarikçi firma ile iletişim geçmeniz ve bu sorunun çözülmesi için gerekli adımları da atmanız önemlidir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Riskleri göz önünde bulundurun

E-ticarette ürün tedariği sürecinde her zaman riskler bulunur. Özellikle 2020 yılında yaşadığımız pandemi süreci buna iyi bir örnektir. Bu tür olumsuz koşullar, ekonomik dalgalanmalar, doğal afetler veya benzeri sebeplerden dolayı ürün tedariğini riske atacak durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür durumlara karşın hazırlıklı olmanız gerekir.

Ürün tedarikçileri ile çalışırken birden fazla firmayı tercih etmeniz, bu tür kriz dönemlerinde etkili olacak olsa da yine de tam olarak güven sağlamaz. Riskli durumlara karşı yedek planlarınızı oluşturmanız, stok yönetimi ile ilgili önlemleri almanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi