fbpx

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza yardımcı olurken, tedarikçilerle olan ilişkilerinizi de güçlendirmenizi sağlar. Peki, bu ilişkileri iyi tutmak ve uzun vadeli iş birlikleri kurarak, e-ticaret sitenizin sürekliliğini sağlamak için hangi konulara dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Ürün tedarikçiileri ile çalışırken, elinizdeki ürünleri temin edebileceğiniz birden fazla tedarikçi ile çalışmanız önemlidir. Tek bir tedarikçiye bağımlı kalmanız, uzun vadede size sorun çıkartabilir. Tek bir kaynakta ürünlerinizi temin ettiğinizde, bu tedarikçi ile bir sorun yaşadığınızda, sıradışı bir durum oluştuğunda veya tedarkiçiye gelen taleplerin artması sonucunda, yeterli miktarda ürünü çekemeyebilirsiniz. Bu nedenle de birden fazla ürün tedakirçi ile anlaşarak ürün temininin devamlılığını sağlamalısınız.

Burada tedarikçi firma sayısını limitlemeniz de önemli. Eğer çok fazla firma ile çalışırsanız bu da sorunlar yaratacaktır. Her firmadan ürün almaya çalıştığınızda ürün adetleriniz düşeceği için maliyetleriniz artacağı gibi; birçok firmayı yönetmek ve iletişimi sağlamak da zor olacaktır.

İlgili rehber: Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

Düzenli ve verimli iletişim kurun

Ürün tedarikçileri ile düzenli ve verimli iletişim kurmaya da özen göstermelisiniz. Düzenli bir şekilde iletişim kurmanız, aranızdaki ilişkinin güçlenmesini sağlayacağı gibi işin devamlılığı için de önemlidir.

Verimli bir iletişim kurmanız ise, tedarik sürecinin daha kolay işlemesini sağlarken, yanlış anlamaların ve hatalı işlemlerin önüne geçtiği için önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Sorumlulukları ve rolleri belirleyin

Şirket içerisinde ürün tedarikçileri ile iletişimde olacak kişilerin rollerini ve sorumluluklarını da en başında belirlemenizde yarar var. Bu iletişimleri kimin kuracağını, stok yönetim ve takibi işlemlerinin kimin yapacağını, bu kişinin ne gibi sorumlulukları olacağını ve ne gibi inisiyatifler alabileceğini, tedarikçi firma ile iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini de belirleyerek, bu süreç için geçerli olacak bir prosedür oluşturmalısınız.

Tedarikçilerinize karşı dürüst olun

Ticarette güven, uzun vadeli iş ilişkilerinin temelini oluşturur. Çalıştığınız firmalara karşı dürüst olmanız ve etik bir iş ilişkisi kurmanız da uzun vadeli partnerlerinizin olmasını sağlar. Ticarette insanlar kendilerine yalan söylenilmesinden hoşlanmadıkları gibi bu tür insanlarla çalışmazlar. Aynı zamanda güvenmedikleri kişileri de kendi çevrelerine tavsiye etmezler. Bu da şirket ve kişisel imajınızı ciddi şekilde zararlayacak bir faktördür. Bu nedenle de her ne olursa olsun ürün tedarikçileri olan ilişkilerinizde güvenili ve dürüst olun.

Ürün temin sürelerini analiz edin

Ürün tedarikçileri ile çalışırken, ürünleri ne kadar sürede temin ettiğinizi de analiz etmeniz önemlidir. Böylelikle stoklarınızı yenilerken, bu işlemlerin ne kadar zaman alacağını ön görebilir ve buna göre de stok alt limitlerinizi belirleyebilirsiniz. Stok alt limitleriniz ürünlere göre farklılık göstereceği için, farklı ürünler için farklı limitler belirlerken, bu ürünlerin de temin sürelerini göz önünde bulundurmanız gerekecektir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürün kalitesi, adedini ve sağlanlığını kontrol edin

Bu süreçte dikkat etmeniz gerekenlerden biri de temin ettiğiniz ürünlerin kalitesi, gönderilen ürün adedini ve sağlamlığını da kontrol etmelisiniz. Herhangi bir sebepten dolayı, eksik ürün gönderimi yapılabileceği gibi ürünlerinizde hasar da olabilir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak ya da süreci daha iyi yöneterek olası bir sorunla karşılaşıldığında neler yapacağınızı da planlamanız gerekiyor. Eksik ya da hasarlı ürün gönderimlerinde tedarikçi firma ile iletişim geçmeniz ve bu sorunun çözülmesi için gerekli adımları da atmanız önemlidir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Riskleri göz önünde bulundurun

E-ticarette ürün tedariği sürecinde her zaman riskler bulunur. Özellikle 2020 yılında yaşadığımız pandemi süreci buna iyi bir örnektir. Bu tür olumsuz koşullar, ekonomik dalgalanmalar, doğal afetler veya benzeri sebeplerden dolayı ürün tedariğini riske atacak durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür durumlara karşın hazırlıklı olmanız gerekir.

Ürün tedarikçileri ile çalışırken birden fazla firmayı tercih etmeniz, bu tür kriz dönemlerinde etkili olacak olsa da yine de tam olarak güven sağlamaz. Riskli durumlara karşı yedek planlarınızı oluşturmanız, stok yönetimi ile ilgili önlemleri almanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi