Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza yardımcı olurken, tedarikçilerle olan ilişkilerinizi de güçlendirmenizi sağlar. Peki, bu ilişkileri iyi tutmak ve uzun vadeli iş birlikleri kurarak, e-ticaret sitenizin sürekliliğini sağlamak için hangi konulara dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Ürün tedarikçiileri ile çalışırken, elinizdeki ürünleri temin edebileceğiniz birden fazla tedarikçi ile çalışmanız önemlidir. Tek bir tedarikçiye bağımlı kalmanız, uzun vadede size sorun çıkartabilir. Tek bir kaynakta ürünlerinizi temin ettiğinizde, bu tedarikçi ile bir sorun yaşadığınızda, sıradışı bir durum oluştuğunda veya tedarkiçiye gelen taleplerin artması sonucunda, yeterli miktarda ürünü çekemeyebilirsiniz. Bu nedenle de birden fazla ürün tedakirçi ile anlaşarak ürün temininin devamlılığını sağlamalısınız.

Burada tedarikçi firma sayısını limitlemeniz de önemli. Eğer çok fazla firma ile çalışırsanız bu da sorunlar yaratacaktır. Her firmadan ürün almaya çalıştığınızda ürün adetleriniz düşeceği için maliyetleriniz artacağı gibi; birçok firmayı yönetmek ve iletişimi sağlamak da zor olacaktır.

İlgili rehber: Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

Düzenli ve verimli iletişim kurun

Ürün tedarikçileri ile düzenli ve verimli iletişim kurmaya da özen göstermelisiniz. Düzenli bir şekilde iletişim kurmanız, aranızdaki ilişkinin güçlenmesini sağlayacağı gibi işin devamlılığı için de önemlidir.

Verimli bir iletişim kurmanız ise, tedarik sürecinin daha kolay işlemesini sağlarken, yanlış anlamaların ve hatalı işlemlerin önüne geçtiği için önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Sorumlulukları ve rolleri belirleyin

Şirket içerisinde ürün tedarikçileri ile iletişimde olacak kişilerin rollerini ve sorumluluklarını da en başında belirlemenizde yarar var. Bu iletişimleri kimin kuracağını, stok yönetim ve takibi işlemlerinin kimin yapacağını, bu kişinin ne gibi sorumlulukları olacağını ve ne gibi inisiyatifler alabileceğini, tedarikçi firma ile iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini de belirleyerek, bu süreç için geçerli olacak bir prosedür oluşturmalısınız.

Tedarikçilerinize karşı dürüst olun

Ticarette güven, uzun vadeli iş ilişkilerinin temelini oluşturur. Çalıştığınız firmalara karşı dürüst olmanız ve etik bir iş ilişkisi kurmanız da uzun vadeli partnerlerinizin olmasını sağlar. Ticarette insanlar kendilerine yalan söylenilmesinden hoşlanmadıkları gibi bu tür insanlarla çalışmazlar. Aynı zamanda güvenmedikleri kişileri de kendi çevrelerine tavsiye etmezler. Bu da şirket ve kişisel imajınızı ciddi şekilde zararlayacak bir faktördür. Bu nedenle de her ne olursa olsun ürün tedarikçileri olan ilişkilerinizde güvenili ve dürüst olun.

Ürün temin sürelerini analiz edin

Ürün tedarikçileri ile çalışırken, ürünleri ne kadar sürede temin ettiğinizi de analiz etmeniz önemlidir. Böylelikle stoklarınızı yenilerken, bu işlemlerin ne kadar zaman alacağını ön görebilir ve buna göre de stok alt limitlerinizi belirleyebilirsiniz. Stok alt limitleriniz ürünlere göre farklılık göstereceği için, farklı ürünler için farklı limitler belirlerken, bu ürünlerin de temin sürelerini göz önünde bulundurmanız gerekecektir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürün kalitesi, adedini ve sağlanlığını kontrol edin

Bu süreçte dikkat etmeniz gerekenlerden biri de temin ettiğiniz ürünlerin kalitesi, gönderilen ürün adedini ve sağlamlığını da kontrol etmelisiniz. Herhangi bir sebepten dolayı, eksik ürün gönderimi yapılabileceği gibi ürünlerinizde hasar da olabilir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak ya da süreci daha iyi yöneterek olası bir sorunla karşılaşıldığında neler yapacağınızı da planlamanız gerekiyor. Eksik ya da hasarlı ürün gönderimlerinde tedarikçi firma ile iletişim geçmeniz ve bu sorunun çözülmesi için gerekli adımları da atmanız önemlidir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Riskleri göz önünde bulundurun

E-ticarette ürün tedariği sürecinde her zaman riskler bulunur. Özellikle 2020 yılında yaşadığımız pandemi süreci buna iyi bir örnektir. Bu tür olumsuz koşullar, ekonomik dalgalanmalar, doğal afetler veya benzeri sebeplerden dolayı ürün tedariğini riske atacak durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür durumlara karşın hazırlıklı olmanız gerekir.

Ürün tedarikçileri ile çalışırken birden fazla firmayı tercih etmeniz, bu tür kriz dönemlerinde etkili olacak olsa da yine de tam olarak güven sağlamaz. Riskli durumlara karşı yedek planlarınızı oluşturmanız, stok yönetimi ile ilgili önlemleri almanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan