Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de beklentilerini karşılamış olursunuz. Ürün fiyatlandırması yaparken hedef kitlenizi de dikkate almanız önemlidir. Peki, ürünleriniz için satış fiyatlarınızı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler neler?

Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Pazarınızı iyi tanıyın

Ürün fiyatlandırması yapmadan önce, ilk yapmanız gerekenlerden biri de pazarınızı iyi tanımaktır. Pazarın mevcut durumuna hakim olmanız önemli olduğu gibi hem kısa, orta ve uzun vadede de pazarına nasıl şekilleneceği konusunda da bilgi sahibi olmanız önemlidir. Rakiplerin ürünleri nasıl konumlandırdığı ve fiyatlandırdığı bilgilerinin yanı sıra hedef kitlenizin ürüne nasıl yaklaştığını da araştırmalısınız. Bununla berabere hedef kitlenizin alım gücü, alışveriş alışkanlıkları, kullandıkları platformlar da ürün fiyatlandırmanızı etkilediği gibi pazarlama çalışmalarınızı da doğrudan etkileyecektir.

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken, fiyatlandırma stratejilerinden de sizin için en uygun ve avantajlı olanı belirlemeniz de fayda vardır. Tabii ki her stratejinin kendine göre avantaj ve dezavantajları olduğu için bu stratejileri de en iyi şekilde analiz ederek, firmanız için en uygun olanını seçmeniz gerekir. Maliyet odaklı, marka odaklı, paket halinde fiyatlandırmalar, indirimli ya da psikolojik fiyatlandırma gibi farklı stratejilerden yararlanarak ürünlerinizin fiyatlarını belirleyebilirsiniz. Yazımınızın devamında bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Maliyetlerinizi belirleyin

Satış için fiyatlandırmalarınızı yaparken, dikkat etmeniz gerekenlerden biri de maliyetlerinizi belirlemektir. Maliyetlerinizi tam olarak belirlemeden fiyatlandırmalarınızı yapmanız durumunda, zarar edebilir ya da olması gerekenden daha düşük kar marjlarıyla bu ürünleri satabilirsiniz. Ürünün maliyeti, tedariği, depo maliyeti, kargo maliyeti, pazarlama, reklam ve satış çalışmalarının maliyetleri, operasyonel maliyetler, vergiler ve borçlarınız gibi ürünle ilgili olabilecek tüm maliyetleri hesaba katarak ürün satış fiyatı belirlemeniz daha doğru bir yaklaşım olmaktadır.

Hedef kitlenizi tanıyın

Satışlarınızı artırabilmeniz ve ürüne bir talep yaratabilmeniz için hedef kitlenizi de en iyi şekilde tanımanız önemlidir. Hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları, ortalama olarak internetten yaptıkları alışverişlerde harcadıkları bütçe, demografik yapıları, gelir seviyeleri ve hangi sosyal ağlar üzerinde zaman harcadıkları gibi konulara odaklanarak, hedef kitlenizi tanımanız oldukça önemlidir. İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz? Pazar analizi yapmak, sosyal mecralarda tüketicilerin yaptıkları aramaları araştırmak, rakiplerinizi incelemek ve onların pazarlama çalışmalarına tüketicilerin ne tür tepkiler verdiklerini araştırmak, hedef kitleniz hakkında bir takım ipuçları edinmenize yardımcı olacaktır. İdeal müşteri profillerinizi oluşturarak, yaptığınız araştırmalarla bu profili destekleyerek ya da şekillendirerek, hedef kitleniz hakkında daha net bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rakiplerin fiyatlandırma stratejilerini inceleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken rakiplerinizin de nasıl bir strateji izlediğini araştırmanız ve analiz etmeniz önemlidir. Onların izledikleri yöntemlere tüketicilerin nasıl tepki verdiğini analiz edebilir, tüketicilerin memnuniyet seviyelerini araştırabilirsiniz. Kendi ürün fiyatlarınızı belirlerken rakiplerinizden daha iyi olduğunuz yanları hesaba katabilir ve fiyatlandırma yaparken bu iyi yanlarınızı müşterilerinize nasıl yansıtabileceğinizi ya da tanıtabileceğinizi de planlamanız gerekir. Rakiplerinizden farklı bir değer kattığınızda bunu da ürününüzün fiyatına yansıtabilirsininiz. Tabii ki bunu yaparken de tüketicilere, sunduğunuz ek değerlerin de tanıtımını yapmanız önemlidir. Sadece fiyat odaklı çalışmak ve rakiplerin altında fiyat vermek, kısa vadede bir çözüm olsa da, uzun vadede sattığınız ürünün ve markanızın değerini düşüreceği için, fiyatlandırma çalışmaları yaparken tüketicilere ek bir değer sunmayı göz önünde bulundurmalısınız.

Ürün satış fiyatı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fiyatlandırma stratejileri nedir?

Ürün fiyatlandırma stratejileri, ürünleri için bir satış fiyatı belirlerken izleyebileceğiniz yöntemlerdir. Ürünün maliyetini odakta tutarak bir fiyatlandırma yapabileceğiniz gibi, rakip odaklı fiyatlar belirleyebilir, indirim ya da psikolojik fiyatlandırmadan yararlanabilir, bundle (paket) odaklı ya da markanızı öne çıkartacak fiyatlandırma stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Rekabetçi ürün fiyatlandırması nasıl yapılır?

Pazarda öne çıkabilmek ve rakip firmaların önüne geçebilmek için ürün satış fiyatı da önemli bir etkendir. Ancak bu, rakiplerden düşük fiyatla ürün satmak anlamına gelmemektedir. Ürün satış fiyatı belirlerken, rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacak strateji ve taktiklerden yararlanabileceğiniz anlamına gelmekte. Rekabetçi fiyat stratejileri belirlemek için öncelikle rakiplerinizi derinlemesine araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hedef kitlenizi de araştırmanız ve onların satın alma alışkanlık üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan