Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de beklentilerini karşılamış olursunuz. Ürün fiyatlandırması yaparken hedef kitlenizi de dikkate almanız önemlidir. Peki, ürünleriniz için satış fiyatlarınızı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler neler?

Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Pazarınızı iyi tanıyın

Ürün fiyatlandırması yapmadan önce, ilk yapmanız gerekenlerden biri de pazarınızı iyi tanımaktır. Pazarın mevcut durumuna hakim olmanız önemli olduğu gibi hem kısa, orta ve uzun vadede de pazarına nasıl şekilleneceği konusunda da bilgi sahibi olmanız önemlidir. Rakiplerin ürünleri nasıl konumlandırdığı ve fiyatlandırdığı bilgilerinin yanı sıra hedef kitlenizin ürüne nasıl yaklaştığını da araştırmalısınız. Bununla berabere hedef kitlenizin alım gücü, alışveriş alışkanlıkları, kullandıkları platformlar da ürün fiyatlandırmanızı etkilediği gibi pazarlama çalışmalarınızı da doğrudan etkileyecektir.

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken, fiyatlandırma stratejilerinden de sizin için en uygun ve avantajlı olanı belirlemeniz de fayda vardır. Tabii ki her stratejinin kendine göre avantaj ve dezavantajları olduğu için bu stratejileri de en iyi şekilde analiz ederek, firmanız için en uygun olanını seçmeniz gerekir. Maliyet odaklı, marka odaklı, paket halinde fiyatlandırmalar, indirimli ya da psikolojik fiyatlandırma gibi farklı stratejilerden yararlanarak ürünlerinizin fiyatlarını belirleyebilirsiniz. Yazımınızın devamında bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Maliyetlerinizi belirleyin

Satış için fiyatlandırmalarınızı yaparken, dikkat etmeniz gerekenlerden biri de maliyetlerinizi belirlemektir. Maliyetlerinizi tam olarak belirlemeden fiyatlandırmalarınızı yapmanız durumunda, zarar edebilir ya da olması gerekenden daha düşük kar marjlarıyla bu ürünleri satabilirsiniz. Ürünün maliyeti, tedariği, depo maliyeti, kargo maliyeti, pazarlama, reklam ve satış çalışmalarının maliyetleri, operasyonel maliyetler, vergiler ve borçlarınız gibi ürünle ilgili olabilecek tüm maliyetleri hesaba katarak ürün satış fiyatı belirlemeniz daha doğru bir yaklaşım olmaktadır.

Hedef kitlenizi tanıyın

Satışlarınızı artırabilmeniz ve ürüne bir talep yaratabilmeniz için hedef kitlenizi de en iyi şekilde tanımanız önemlidir. Hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları, ortalama olarak internetten yaptıkları alışverişlerde harcadıkları bütçe, demografik yapıları, gelir seviyeleri ve hangi sosyal ağlar üzerinde zaman harcadıkları gibi konulara odaklanarak, hedef kitlenizi tanımanız oldukça önemlidir. İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz? Pazar analizi yapmak, sosyal mecralarda tüketicilerin yaptıkları aramaları araştırmak, rakiplerinizi incelemek ve onların pazarlama çalışmalarına tüketicilerin ne tür tepkiler verdiklerini araştırmak, hedef kitleniz hakkında bir takım ipuçları edinmenize yardımcı olacaktır. İdeal müşteri profillerinizi oluşturarak, yaptığınız araştırmalarla bu profili destekleyerek ya da şekillendirerek, hedef kitleniz hakkında daha net bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rakiplerin fiyatlandırma stratejilerini inceleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken rakiplerinizin de nasıl bir strateji izlediğini araştırmanız ve analiz etmeniz önemlidir. Onların izledikleri yöntemlere tüketicilerin nasıl tepki verdiğini analiz edebilir, tüketicilerin memnuniyet seviyelerini araştırabilirsiniz. Kendi ürün fiyatlarınızı belirlerken rakiplerinizden daha iyi olduğunuz yanları hesaba katabilir ve fiyatlandırma yaparken bu iyi yanlarınızı müşterilerinize nasıl yansıtabileceğinizi ya da tanıtabileceğinizi de planlamanız gerekir. Rakiplerinizden farklı bir değer kattığınızda bunu da ürününüzün fiyatına yansıtabilirsininiz. Tabii ki bunu yaparken de tüketicilere, sunduğunuz ek değerlerin de tanıtımını yapmanız önemlidir. Sadece fiyat odaklı çalışmak ve rakiplerin altında fiyat vermek, kısa vadede bir çözüm olsa da, uzun vadede sattığınız ürünün ve markanızın değerini düşüreceği için, fiyatlandırma çalışmaları yaparken tüketicilere ek bir değer sunmayı göz önünde bulundurmalısınız.

Ürün satış fiyatı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fiyatlandırma stratejileri nedir?

Ürün fiyatlandırma stratejileri, ürünleri için bir satış fiyatı belirlerken izleyebileceğiniz yöntemlerdir. Ürünün maliyetini odakta tutarak bir fiyatlandırma yapabileceğiniz gibi, rakip odaklı fiyatlar belirleyebilir, indirim ya da psikolojik fiyatlandırmadan yararlanabilir, bundle (paket) odaklı ya da markanızı öne çıkartacak fiyatlandırma stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Rekabetçi ürün fiyatlandırması nasıl yapılır?

Pazarda öne çıkabilmek ve rakip firmaların önüne geçebilmek için ürün satış fiyatı da önemli bir etkendir. Ancak bu, rakiplerden düşük fiyatla ürün satmak anlamına gelmemektedir. Ürün satış fiyatı belirlerken, rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacak strateji ve taktiklerden yararlanabileceğiniz anlamına gelmekte. Rekabetçi fiyat stratejileri belirlemek için öncelikle rakiplerinizi derinlemesine araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hedef kitlenizi de araştırmanız ve onların satın alma alışkanlık üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan