Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de beklentilerini karşılamış olursunuz. Ürün fiyatlandırması yaparken hedef kitlenizi de dikkate almanız önemlidir. Peki, ürünleriniz için satış fiyatlarınızı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler neler?

Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Pazarınızı iyi tanıyın

Ürün fiyatlandırması yapmadan önce, ilk yapmanız gerekenlerden biri de pazarınızı iyi tanımaktır. Pazarın mevcut durumuna hakim olmanız önemli olduğu gibi hem kısa, orta ve uzun vadede de pazarına nasıl şekilleneceği konusunda da bilgi sahibi olmanız önemlidir. Rakiplerin ürünleri nasıl konumlandırdığı ve fiyatlandırdığı bilgilerinin yanı sıra hedef kitlenizin ürüne nasıl yaklaştığını da araştırmalısınız. Bununla berabere hedef kitlenizin alım gücü, alışveriş alışkanlıkları, kullandıkları platformlar da ürün fiyatlandırmanızı etkilediği gibi pazarlama çalışmalarınızı da doğrudan etkileyecektir.

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken, fiyatlandırma stratejilerinden de sizin için en uygun ve avantajlı olanı belirlemeniz de fayda vardır. Tabii ki her stratejinin kendine göre avantaj ve dezavantajları olduğu için bu stratejileri de en iyi şekilde analiz ederek, firmanız için en uygun olanını seçmeniz gerekir. Maliyet odaklı, marka odaklı, paket halinde fiyatlandırmalar, indirimli ya da psikolojik fiyatlandırma gibi farklı stratejilerden yararlanarak ürünlerinizin fiyatlarını belirleyebilirsiniz. Yazımınızın devamında bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Maliyetlerinizi belirleyin

Satış için fiyatlandırmalarınızı yaparken, dikkat etmeniz gerekenlerden biri de maliyetlerinizi belirlemektir. Maliyetlerinizi tam olarak belirlemeden fiyatlandırmalarınızı yapmanız durumunda, zarar edebilir ya da olması gerekenden daha düşük kar marjlarıyla bu ürünleri satabilirsiniz. Ürünün maliyeti, tedariği, depo maliyeti, kargo maliyeti, pazarlama, reklam ve satış çalışmalarının maliyetleri, operasyonel maliyetler, vergiler ve borçlarınız gibi ürünle ilgili olabilecek tüm maliyetleri hesaba katarak ürün satış fiyatı belirlemeniz daha doğru bir yaklaşım olmaktadır.

Hedef kitlenizi tanıyın

Satışlarınızı artırabilmeniz ve ürüne bir talep yaratabilmeniz için hedef kitlenizi de en iyi şekilde tanımanız önemlidir. Hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları, ortalama olarak internetten yaptıkları alışverişlerde harcadıkları bütçe, demografik yapıları, gelir seviyeleri ve hangi sosyal ağlar üzerinde zaman harcadıkları gibi konulara odaklanarak, hedef kitlenizi tanımanız oldukça önemlidir. İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz? Pazar analizi yapmak, sosyal mecralarda tüketicilerin yaptıkları aramaları araştırmak, rakiplerinizi incelemek ve onların pazarlama çalışmalarına tüketicilerin ne tür tepkiler verdiklerini araştırmak, hedef kitleniz hakkında bir takım ipuçları edinmenize yardımcı olacaktır. İdeal müşteri profillerinizi oluşturarak, yaptığınız araştırmalarla bu profili destekleyerek ya da şekillendirerek, hedef kitleniz hakkında daha net bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rakiplerin fiyatlandırma stratejilerini inceleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken rakiplerinizin de nasıl bir strateji izlediğini araştırmanız ve analiz etmeniz önemlidir. Onların izledikleri yöntemlere tüketicilerin nasıl tepki verdiğini analiz edebilir, tüketicilerin memnuniyet seviyelerini araştırabilirsiniz. Kendi ürün fiyatlarınızı belirlerken rakiplerinizden daha iyi olduğunuz yanları hesaba katabilir ve fiyatlandırma yaparken bu iyi yanlarınızı müşterilerinize nasıl yansıtabileceğinizi ya da tanıtabileceğinizi de planlamanız gerekir. Rakiplerinizden farklı bir değer kattığınızda bunu da ürününüzün fiyatına yansıtabilirsininiz. Tabii ki bunu yaparken de tüketicilere, sunduğunuz ek değerlerin de tanıtımını yapmanız önemlidir. Sadece fiyat odaklı çalışmak ve rakiplerin altında fiyat vermek, kısa vadede bir çözüm olsa da, uzun vadede sattığınız ürünün ve markanızın değerini düşüreceği için, fiyatlandırma çalışmaları yaparken tüketicilere ek bir değer sunmayı göz önünde bulundurmalısınız.

Ürün satış fiyatı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fiyatlandırma stratejileri nedir?

Ürün fiyatlandırma stratejileri, ürünleri için bir satış fiyatı belirlerken izleyebileceğiniz yöntemlerdir. Ürünün maliyetini odakta tutarak bir fiyatlandırma yapabileceğiniz gibi, rakip odaklı fiyatlar belirleyebilir, indirim ya da psikolojik fiyatlandırmadan yararlanabilir, bundle (paket) odaklı ya da markanızı öne çıkartacak fiyatlandırma stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Rekabetçi ürün fiyatlandırması nasıl yapılır?

Pazarda öne çıkabilmek ve rakip firmaların önüne geçebilmek için ürün satış fiyatı da önemli bir etkendir. Ancak bu, rakiplerden düşük fiyatla ürün satmak anlamına gelmemektedir. Ürün satış fiyatı belirlerken, rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacak strateji ve taktiklerden yararlanabileceğiniz anlamına gelmekte. Rekabetçi fiyat stratejileri belirlemek için öncelikle rakiplerinizi derinlemesine araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hedef kitlenizi de araştırmanız ve onların satın alma alışkanlık üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi