Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de beklentilerini karşılamış olursunuz. Ürün fiyatlandırması yaparken hedef kitlenizi de dikkate almanız önemlidir. Peki, ürünleriniz için satış fiyatlarınızı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler neler?

Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Pazarınızı iyi tanıyın

Ürün fiyatlandırması yapmadan önce, ilk yapmanız gerekenlerden biri de pazarınızı iyi tanımaktır. Pazarın mevcut durumuna hakim olmanız önemli olduğu gibi hem kısa, orta ve uzun vadede de pazarına nasıl şekilleneceği konusunda da bilgi sahibi olmanız önemlidir. Rakiplerin ürünleri nasıl konumlandırdığı ve fiyatlandırdığı bilgilerinin yanı sıra hedef kitlenizin ürüne nasıl yaklaştığını da araştırmalısınız. Bununla berabere hedef kitlenizin alım gücü, alışveriş alışkanlıkları, kullandıkları platformlar da ürün fiyatlandırmanızı etkilediği gibi pazarlama çalışmalarınızı da doğrudan etkileyecektir.

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken, fiyatlandırma stratejilerinden de sizin için en uygun ve avantajlı olanı belirlemeniz de fayda vardır. Tabii ki her stratejinin kendine göre avantaj ve dezavantajları olduğu için bu stratejileri de en iyi şekilde analiz ederek, firmanız için en uygun olanını seçmeniz gerekir. Maliyet odaklı, marka odaklı, paket halinde fiyatlandırmalar, indirimli ya da psikolojik fiyatlandırma gibi farklı stratejilerden yararlanarak ürünlerinizin fiyatlarını belirleyebilirsiniz. Yazımınızın devamında bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Maliyetlerinizi belirleyin

Satış için fiyatlandırmalarınızı yaparken, dikkat etmeniz gerekenlerden biri de maliyetlerinizi belirlemektir. Maliyetlerinizi tam olarak belirlemeden fiyatlandırmalarınızı yapmanız durumunda, zarar edebilir ya da olması gerekenden daha düşük kar marjlarıyla bu ürünleri satabilirsiniz. Ürünün maliyeti, tedariği, depo maliyeti, kargo maliyeti, pazarlama, reklam ve satış çalışmalarının maliyetleri, operasyonel maliyetler, vergiler ve borçlarınız gibi ürünle ilgili olabilecek tüm maliyetleri hesaba katarak ürün satış fiyatı belirlemeniz daha doğru bir yaklaşım olmaktadır.

Hedef kitlenizi tanıyın

Satışlarınızı artırabilmeniz ve ürüne bir talep yaratabilmeniz için hedef kitlenizi de en iyi şekilde tanımanız önemlidir. Hedef kitlenizin alışveriş alışkanlıkları, ortalama olarak internetten yaptıkları alışverişlerde harcadıkları bütçe, demografik yapıları, gelir seviyeleri ve hangi sosyal ağlar üzerinde zaman harcadıkları gibi konulara odaklanarak, hedef kitlenizi tanımanız oldukça önemlidir. İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz? Pazar analizi yapmak, sosyal mecralarda tüketicilerin yaptıkları aramaları araştırmak, rakiplerinizi incelemek ve onların pazarlama çalışmalarına tüketicilerin ne tür tepkiler verdiklerini araştırmak, hedef kitleniz hakkında bir takım ipuçları edinmenize yardımcı olacaktır. İdeal müşteri profillerinizi oluşturarak, yaptığınız araştırmalarla bu profili destekleyerek ya da şekillendirerek, hedef kitleniz hakkında daha net bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rakiplerin fiyatlandırma stratejilerini inceleyin

Ürün satış fiyatı belirlerken rakiplerinizin de nasıl bir strateji izlediğini araştırmanız ve analiz etmeniz önemlidir. Onların izledikleri yöntemlere tüketicilerin nasıl tepki verdiğini analiz edebilir, tüketicilerin memnuniyet seviyelerini araştırabilirsiniz. Kendi ürün fiyatlarınızı belirlerken rakiplerinizden daha iyi olduğunuz yanları hesaba katabilir ve fiyatlandırma yaparken bu iyi yanlarınızı müşterilerinize nasıl yansıtabileceğinizi ya da tanıtabileceğinizi de planlamanız gerekir. Rakiplerinizden farklı bir değer kattığınızda bunu da ürününüzün fiyatına yansıtabilirsininiz. Tabii ki bunu yaparken de tüketicilere, sunduğunuz ek değerlerin de tanıtımını yapmanız önemlidir. Sadece fiyat odaklı çalışmak ve rakiplerin altında fiyat vermek, kısa vadede bir çözüm olsa da, uzun vadede sattığınız ürünün ve markanızın değerini düşüreceği için, fiyatlandırma çalışmaları yaparken tüketicilere ek bir değer sunmayı göz önünde bulundurmalısınız.

Ürün satış fiyatı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fiyatlandırma stratejileri nedir?

Ürün fiyatlandırma stratejileri, ürünleri için bir satış fiyatı belirlerken izleyebileceğiniz yöntemlerdir. Ürünün maliyetini odakta tutarak bir fiyatlandırma yapabileceğiniz gibi, rakip odaklı fiyatlar belirleyebilir, indirim ya da psikolojik fiyatlandırmadan yararlanabilir, bundle (paket) odaklı ya da markanızı öne çıkartacak fiyatlandırma stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Rekabetçi ürün fiyatlandırması nasıl yapılır?

Pazarda öne çıkabilmek ve rakip firmaların önüne geçebilmek için ürün satış fiyatı da önemli bir etkendir. Ancak bu, rakiplerden düşük fiyatla ürün satmak anlamına gelmemektedir. Ürün satış fiyatı belirlerken, rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olacak strateji ve taktiklerden yararlanabileceğiniz anlamına gelmekte. Rekabetçi fiyat stratejileri belirlemek için öncelikle rakiplerinizi derinlemesine araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hedef kitlenizi de araştırmanız ve onların satın alma alışkanlık üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan