Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

11 Nisan 2020
Sinan Oypan

Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken konuları ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise bu pazarlama çalışmalarınızı nasıl daha iyi hale getirebileceğinizi ve hangi kanallar üzerinden bu çalışmaları yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?

Ürün pazarlama çalışmaları nasıl daha iyi yapılır?

Hikayecilikten yararlanın

Hikayecilik ya da bir diğer adıyla hikaye anlatımı, ürün pazarlama çalışmalarında ürününüzü öne çıkartmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biridir. Ürüne olan talebi artırmak, ürünün özelliklerini kullanıcılara ne tür yararlar sağladığını göstermek için oldukça etkildir.

Pazarlama çalışmalarınızı hikayelerle birleştirmek, reklamınızı ve içeriklerinizi hikayeleştirmek, ürüne olan merakı da artıracağı tüketicilerin de daha fazla ilgisini çekmenizi sağlar. Aşağıdaki rehberimizden hikaye anlatımını nasıl kullanabileceğinize dair bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Marka ve ürün algısını koruyun

Ürün pazarlama çalışmalarında marka ve ürün algısını yaptığınız tüm çalışmalarda korumanız ve doğru mesajı iletmeniz önemlidir. Marka ve ürün algısının dışına çıkabilecek bir tanıtım yapmak; ürünü yanlış konumlandırmak ya da kafa karıştırı mesajlar vererek, ürünün asıl kullanım alanın dışında bir algı kazanmasına neden olmak ürünün başarısını lekeleyecektir.

Ürünü olduğunun dışında bir şekilde tanıtmak, ya ürün sloganında kafa karıştıcı izlenimler yaratmanız tüketicilerin beklentisini farklı bir şekilde değiştirecektir. Beklentinin ve algının değişmesi de ürünün kullanılış şeklini değiştirerek, ürünü amacının dışına çıkartacaktır. Bu da ürünün bekleneni karşılamamasına neden olarak, ürünün başarısız bir ürün olduğu algısına neden olacaktır. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz ve onların beklentilerini karşılayacak tanıtımlar yapmanız bu açıdan oldukça gereklidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rakiplerinizin yapmadıklarına yönelin

Ürün pazarlaması yaparken, rakipleriniznden farklarınızı ortaya koymanız, tüketicilere yeni birşeyler göstermeniz ve onların odaklanmadığı konulara odaklanmanız, markanızın farklılaşmasını sağlayacaktır. Herkesin yaptığı çalışmaları yapmak sizi farklı bir konuma getirmeyecektir; o yüzden de ara ara riskler alarak yeni şeyler denemeniz, tanıtımlarınızın daha etkili olmasını da sağlayabilir.

Yenilikleri denerken yine hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız ve marka algısını korumanız da tabii ki önemlidir. Bahsettiğimiz yenilikler, içerik üretiminde, farklı içerik türü ya da kanallar üzerindeki tanıtımlardır ve sıradanlaşmış kalıplar yerine, daha önce yapılmamış tanıtım çalışmaları kapsamakta.

Mevut kitlenize özel tanıtımlar yapın

Ticarette sadık müşteri kitleleri, firmaların uzun vadede başarılı olmalarını sağlamaktadır. Bu sebeple de özellikle yeni ürün tanıtımları yaparken mevcut kitlelerinize özel tanıtımlar yapmanızda da fayda vardır. Böylelikle zaten markanızı beğenen ve düzenli olarak alışveriş yapan kitleleri bu ürünlere çekmeniz daha kolay olur. Marka bilinirliği ve güveni olduğu için mevut tüketicilerinizi tekrar alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de daha kolay olur.

Ürün pazarlama çalışmalarında mevcut kitleniz için özel fırsat ve kampanyalar tanıyabilir, e-posta pazarlama çalışmalarıyla sadece üyelerinize özel olarak bu fırsatları sunabilir veya ön sipariş süreçlerinde bu kişilere öncelik tanınacağını belirterek, mevcut kitlelerinizin size olan sadakatlerini de artırabilirsiniz.

Ürün pazarlama kanallarınızı belirleyin

Ürün pazarlaması için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabileceğiniz bu kanalları belirleyerek, pazarlama planınızı oluşturmanız ve bu plan dahilinde de tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Yararlanabileceğiniz kanalları ise şöyle sıralayabiliriz:

  • E-posta pazarlama
  • Sosyal medya pazarlaması ve reklamları
  • Influencer pazarlama
  • Video pazarlama
  • Google Adwords kampanyaları
  • Basın bültenleri
  • Fiziki medya kanalları ve yayınlar (dergi, gazete, broşür vb.)
  • İçerik pazarlama çalışmaları
  • Sanal pazar yerlerinde ürün satışı yapmak

Bir de üzerinde durmanız gerekenlerden biri de, mevcut hedef kitlenizin dışına da ulaşmak isteyebilirsiniz. Bazı ürün grupları farklı kitlelere de ulaşmanızı gerektirebilir. Bu durumda da ulaşmak istediğiniz bu yeni kitleye nasıl ulaşabileceğinizi araştırmanız gerekir.

Sürekli yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarını analiz ederek, daha önce yoğunlaşmadığınız kanallara da yatırım yapabilirsiniz. Örneğin, sürekli olarak Facebook ve Instagram üzerinde tanıtım yapıyorsanız, tanıtımlarınızı Twitter, TikTok ya da Snapchat’e de taşımayı düşünebilirsiniz.

Tanıtımlarınızın sürekliliğini sağlayın

Reklamlarınızın sürekliliğini sağlamanız da bir hayli önemlidir. Ürün pazarlama sürecinde tüketicilerin bu ürünleri sürekli olarak görmelerini sağlamanız için, reklamlarınızın sürekliliğinin olması gerekir. Birkaç gün ya da 1 haftalık bir tanıtım bunun için yeterli olmayacaktır.

Ürün tanıtımı için bir strateji geliştirdiğinizde yaptığınız farklı çalışmaların birbirini desteklemesi gerekmekte. Sosyal ağlar üzerinde reklamlar veriyorsanız, içerik pazarlaması çalışmalarınızda web siteniz üzerinde içerik üretmeli ve bu içerikleri organik olarak da sosyal ağlar üzerinde paylaşarak kampanyalarınızı desteklemelisiniz ve bunu belli bir zaman yaymalısınız. Bunun yanı sıra influencer pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, bu çalışmaları da öne çıkartmalı ve sonrasında da diğer kanallar üzerindeki çalışmalarınızla bu tanıtımları destekleyen içeriklerle ürününüzü farklı açılardan, farklı kanallardan sürekli olarak göz önünde tutmalısınız.

Bu süreci uzun tutmanız ve farklı içerik türleriyle ürünlerinizi tanıtmanız; aynı zamanda da belli bir zaman aralığı içerisine bunu yaymanız tanıtımlarınızın uzun vadeli ve sürekli olmasını sağlayacaktır.

Ürün pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün pazarlaması nedir

Ürün pazarlaması, bir ürün ya da ürün grubunun belli bir pazara ve kitleye ulaştırılması için farklı kanallar üzerinde yapılan tanıtım, pazarlama ve reklam çalışmalarının bütününe ve bu tanıtım süreçlerinin planlanmasını kapsayan sürece verilen isimdir. Bir stratejinin belirlenmesi ve belirlenen stratejinin uygulanması da ürün pazarlama sürecine dahildir.

Ürün pazarlama çalışmaları neden önemlidir?

Ürün pazarlama ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi anlama konusunda size yardımcı olur. Pazarın beklentisini ve isteklerini görmenizi sağlar ve böylelikle tanıtımlarını daha iyi yapmanıza yardımcı olur. Rakip araştırması yaparak, kendinizi farklı kılabilir, marka ve ürün konumlandırmasını daha iyi yapmanıza fırsat tanır ve satışlarınızı artırmak için stratejiler geliştirmenizi kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan