Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken konuları ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise bu pazarlama çalışmalarınızı nasıl daha iyi hale getirebileceğinizi ve hangi kanallar üzerinden bu çalışmaları yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?

Ürün pazarlama çalışmaları nasıl daha iyi yapılır?

Hikayecilikten yararlanın

Hikayecilik ya da bir diğer adıyla hikaye anlatımı, ürün pazarlama çalışmalarında ürününüzü öne çıkartmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biridir. Ürüne olan talebi artırmak, ürünün özelliklerini kullanıcılara ne tür yararlar sağladığını göstermek için oldukça etkildir.

Pazarlama çalışmalarınızı hikayelerle birleştirmek, reklamınızı ve içeriklerinizi hikayeleştirmek, ürüne olan merakı da artıracağı tüketicilerin de daha fazla ilgisini çekmenizi sağlar. Aşağıdaki rehberimizden hikaye anlatımını nasıl kullanabileceğinize dair bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Marka ve ürün algısını koruyun

Ürün pazarlama çalışmalarında marka ve ürün algısını yaptığınız tüm çalışmalarda korumanız ve doğru mesajı iletmeniz önemlidir. Marka ve ürün algısının dışına çıkabilecek bir tanıtım yapmak; ürünü yanlış konumlandırmak ya da kafa karıştırı mesajlar vererek, ürünün asıl kullanım alanın dışında bir algı kazanmasına neden olmak ürünün başarısını lekeleyecektir.

Ürünü olduğunun dışında bir şekilde tanıtmak, ya ürün sloganında kafa karıştıcı izlenimler yaratmanız tüketicilerin beklentisini farklı bir şekilde değiştirecektir. Beklentinin ve algının değişmesi de ürünün kullanılış şeklini değiştirerek, ürünü amacının dışına çıkartacaktır. Bu da ürünün bekleneni karşılamamasına neden olarak, ürünün başarısız bir ürün olduğu algısına neden olacaktır. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeniz ve onların beklentilerini karşılayacak tanıtımlar yapmanız bu açıdan oldukça gereklidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rakiplerinizin yapmadıklarına yönelin

Ürün pazarlaması yaparken, rakipleriniznden farklarınızı ortaya koymanız, tüketicilere yeni birşeyler göstermeniz ve onların odaklanmadığı konulara odaklanmanız, markanızın farklılaşmasını sağlayacaktır. Herkesin yaptığı çalışmaları yapmak sizi farklı bir konuma getirmeyecektir; o yüzden de ara ara riskler alarak yeni şeyler denemeniz, tanıtımlarınızın daha etkili olmasını da sağlayabilir.

Yenilikleri denerken yine hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız ve marka algısını korumanız da tabii ki önemlidir. Bahsettiğimiz yenilikler, içerik üretiminde, farklı içerik türü ya da kanallar üzerindeki tanıtımlardır ve sıradanlaşmış kalıplar yerine, daha önce yapılmamış tanıtım çalışmaları kapsamakta.

Mevut kitlenize özel tanıtımlar yapın

Ticarette sadık müşteri kitleleri, firmaların uzun vadede başarılı olmalarını sağlamaktadır. Bu sebeple de özellikle yeni ürün tanıtımları yaparken mevcut kitlelerinize özel tanıtımlar yapmanızda da fayda vardır. Böylelikle zaten markanızı beğenen ve düzenli olarak alışveriş yapan kitleleri bu ürünlere çekmeniz daha kolay olur. Marka bilinirliği ve güveni olduğu için mevut tüketicilerinizi tekrar alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de daha kolay olur.

Ürün pazarlama çalışmalarında mevcut kitleniz için özel fırsat ve kampanyalar tanıyabilir, e-posta pazarlama çalışmalarıyla sadece üyelerinize özel olarak bu fırsatları sunabilir veya ön sipariş süreçlerinde bu kişilere öncelik tanınacağını belirterek, mevcut kitlelerinizin size olan sadakatlerini de artırabilirsiniz.

Ürün pazarlama kanallarınızı belirleyin

Ürün pazarlaması için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabileceğiniz bu kanalları belirleyerek, pazarlama planınızı oluşturmanız ve bu plan dahilinde de tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Yararlanabileceğiniz kanalları ise şöyle sıralayabiliriz:

  • E-posta pazarlama
  • Sosyal medya pazarlaması ve reklamları
  • Influencer pazarlama
  • Video pazarlama
  • Google Adwords kampanyaları
  • Basın bültenleri
  • Fiziki medya kanalları ve yayınlar (dergi, gazete, broşür vb.)
  • İçerik pazarlama çalışmaları
  • Sanal pazar yerlerinde ürün satışı yapmak

Bir de üzerinde durmanız gerekenlerden biri de, mevcut hedef kitlenizin dışına da ulaşmak isteyebilirsiniz. Bazı ürün grupları farklı kitlelere de ulaşmanızı gerektirebilir. Bu durumda da ulaşmak istediğiniz bu yeni kitleye nasıl ulaşabileceğinizi araştırmanız gerekir.

Sürekli yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarını analiz ederek, daha önce yoğunlaşmadığınız kanallara da yatırım yapabilirsiniz. Örneğin, sürekli olarak Facebook ve Instagram üzerinde tanıtım yapıyorsanız, tanıtımlarınızı Twitter, TikTok ya da Snapchat’e de taşımayı düşünebilirsiniz.

Tanıtımlarınızın sürekliliğini sağlayın

Reklamlarınızın sürekliliğini sağlamanız da bir hayli önemlidir. Ürün pazarlama sürecinde tüketicilerin bu ürünleri sürekli olarak görmelerini sağlamanız için, reklamlarınızın sürekliliğinin olması gerekir. Birkaç gün ya da 1 haftalık bir tanıtım bunun için yeterli olmayacaktır.

Ürün tanıtımı için bir strateji geliştirdiğinizde yaptığınız farklı çalışmaların birbirini desteklemesi gerekmekte. Sosyal ağlar üzerinde reklamlar veriyorsanız, içerik pazarlaması çalışmalarınızda web siteniz üzerinde içerik üretmeli ve bu içerikleri organik olarak da sosyal ağlar üzerinde paylaşarak kampanyalarınızı desteklemelisiniz ve bunu belli bir zaman yaymalısınız. Bunun yanı sıra influencer pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, bu çalışmaları da öne çıkartmalı ve sonrasında da diğer kanallar üzerindeki çalışmalarınızla bu tanıtımları destekleyen içeriklerle ürününüzü farklı açılardan, farklı kanallardan sürekli olarak göz önünde tutmalısınız.

Bu süreci uzun tutmanız ve farklı içerik türleriyle ürünlerinizi tanıtmanız; aynı zamanda da belli bir zaman aralığı içerisine bunu yaymanız tanıtımlarınızın uzun vadeli ve sürekli olmasını sağlayacaktır.

Ürün pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün pazarlaması nedir

Ürün pazarlaması, bir ürün ya da ürün grubunun belli bir pazara ve kitleye ulaştırılması için farklı kanallar üzerinde yapılan tanıtım, pazarlama ve reklam çalışmalarının bütününe ve bu tanıtım süreçlerinin planlanmasını kapsayan sürece verilen isimdir. Bir stratejinin belirlenmesi ve belirlenen stratejinin uygulanması da ürün pazarlama sürecine dahildir.

Ürün pazarlama çalışmaları neden önemlidir?

Ürün pazarlama ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi anlama konusunda size yardımcı olur. Pazarın beklentisini ve isteklerini görmenizi sağlar ve böylelikle tanıtımlarını daha iyi yapmanıza yardımcı olur. Rakip araştırması yaparak, kendinizi farklı kılabilir, marka ve ürün konumlandırmasını daha iyi yapmanıza fırsat tanır ve satışlarınızı artırmak için stratejiler geliştirmenizi kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan