Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan siparişlerin hatasız ve hızlı bir şekilde kargolanması ve tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesi müşteri memnuniyetini artırmada da önemli rol oynar.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Paketleme stratejileri

Ürünün nasıl paketlendiği, paketin boyutları, müşterilere nasıl bir paket açma deneyimi sunulduğu önemli konulardır. Bu sebeple de ürün paketleriniz üzerinde doğru stratejileri oluşturmanız gerekir.

Paketleme ve kargo maliyetleri: Ürün paketlerinin boyutları, kargo maliyetlerini etkilemektedir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paket boyut ve ağırlıkları arttıkça maliyetleriniz artmaktadır. Bu sebeple de farklı ürünler için farklı paket ve kutu alternatiflerinizin olması gerekir.

Kargo maliyetlerini düşürmek için aynı zamanda tek kutu gönderimlere de odaklanmalısınız. Bir kullanıcı bir alışverişinde birden fazla ürün siparişi verebilir. Bu durumda hem depo yönetimi hem de paketleme işlemlerinin koordine bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bu müşterinin siparişlerini ayrı ayrı kutularda, farklı zamanlarda göndermek hem süreci uzatacaktır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de mümkün olan durumlarda tek kutu içinde gönderimler yaparak maliyetlerinizi kontrol altında tutabilirsiniz.

Paketleme yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da siparişlerin sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamaktır. Bunu sağlamak için de kutu içerisinde koruyucu önlemler almalı, ambalajlarınızı ve malzemelerinizi buna göre seçmelisiniz. Siparişlerin kargo sürecinde zarar görmesi, iade ürünlerin sayısını artıracağı gibi, şirketinizin zarar etmesine de neden olacaktır.

Sonuç olarak, paketleme stratejilerinizi belirlerken, müşterilerinizin kutu açma deneyimine, maliyetlerinizi optimize ederek kontrol altında tutmaya ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşması için kutu tasarım ve malzemelerinizin seçimine odaklanmanız gerekmekte. Paketleme ile ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı da okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Depo yönetim stratejileri

E-ticaretteki önemli konulardan biri de depo yönetiminin doğru ve etkin bir şekilde yapılmasıdır. Depo yönetiminin yapılmaması hem sipariş gönderimlerini zorlaştırır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olabilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için depo yönetiminizi verimli bir hale getirmeniz gerekir.

Raf düzeninizi kurun

Stok yönetiminin doğru yapılabilmesi ve siparişlerin doğru bir şekilde paketlenerek, doğru müşterilere ulaştırılması için raf düzeninizin etkin bir şekilde yapılması gerekir. Raflarınızı farklı kategorilere ayırmak ve bu kategorileri ilgili ürünlere göre düzenlemek, depo çalışanlarınızın sipariş edilen ürünleri daha kolay bulmalarını sağlayacağı için, paketleme süreçlerinin de daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürünlerin kontrollerini yapın

Tedarikçilerinizden stoğunuz için ürün siparişi verdiğinizde, teslim aldığınız ürün sayısıyla sipariş ettiğiniz sayıyı kontrol edin. Büyük hacimli alımlarda stok kontrolünün yapılması gerekir. Eksik ya da fazla sayıda ürün gelmesi bir takım sorunlara neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanın

Farklı kategorilerde, farklı ürünleriniz bulunuyorsa ve idare etmeniz gereken ürün yelpazeniz genişse, bu ürünlerin kontrolünü yapmak ve stok takibi yapabilmek için ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Ürün sayısı arttıkça, bu ürünleri kontrol etmek de zorlaşacaktır. Bu sebeple de otomasyon sistemleri kullanmak ve barkodlardan yararlanmak, deponuzun daha verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol edin

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz, olası sorunların önüne geçecektir. Siteniz üzerinde stokta olmayan ürünlerini satışını yapmanız, marka imajınızı zedeleyeceği gibi müşterilerinizle bir takım sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de haftalık olarak stok kontrolleri yapmanız sağlıklı olacaktır. Bu kontrollerin aralıklarını, satış yoğunluğunuza ve çok talep gören ürünlere göre düzenleyebilirsiniz.

Çok satan ürünlerinizi yakından takip edin

Siteniz üzerinde çok satan ürünlerinizi de yakından takip etmelisiniz. Bu ürünlerin stokları hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu sebeple de çok satan ürünler için ayrı uyarılar belirleyerek stok sayılarını kontrol altında tutabilirsiniz.

Stok alt limiti belirleyin

Özellikle çok satan ürünler için stok alt limitleri belirlemeniz faydalı olacaktır. Elinizdeki ürün sayısı bu alt limite ulaştığında tedarikçilerinizden yeni ürünler sipariş etmeniz için uyarılar belirleyebilirsiniz. Bu alt limiti belirlerken, ürünün tedarik edilme süresiyle, yeni gelen siparişlerin süresini iyi bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Elinizde ürün tükendiğinde sipariş almaya devam etmeniz, müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyecek sorunlar yaşamanıza neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan