Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan siparişlerin hatasız ve hızlı bir şekilde kargolanması ve tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesi müşteri memnuniyetini artırmada da önemli rol oynar. İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Paketleme stratejileri

Ürünün nasıl paketlendiği, paketin boyutları, müşterilere nasıl bir paket açma deneyimi sunulduğu önemli konulardır. Bu sebeple de ürün paketleriniz üzerinde doğru stratejileri oluşturmanız gerekir. Paketleme ve kargo maliyetleri: Ürün paketlerinin boyutları, kargo maliyetlerini etkilemektedir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paket boyut ve ağırlıkları arttıkça maliyetleriniz artmaktadır. Bu sebeple de farklı ürünler için farklı paket ve kutu alternatiflerinizin olması gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için aynı zamanda tek kutu gönderimlere de odaklanmalısınız. Bir kullanıcı bir alışverişinde birden fazla ürün siparişi verebilir. Bu durumda hem depo yönetimi hem de paketleme işlemlerinin koordine bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bu müşterinin siparişlerini ayrı ayrı kutularda, farklı zamanlarda göndermek hem süreci uzatacaktır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de mümkün olan durumlarda tek kutu içinde gönderimler yaparak maliyetlerinizi kontrol altında tutabilirsiniz. Paketleme yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da siparişlerin sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamaktır. Bunu sağlamak için de kutu içerisinde koruyucu önlemler almalı, ambalajlarınızı ve malzemelerinizi buna göre seçmelisiniz. Siparişlerin kargo sürecinde zarar görmesi, iade ürünlerin sayısını artıracağı gibi, şirketinizin zarar etmesine de neden olacaktır. Sonuç olarak, paketleme stratejilerinizi belirlerken, müşterilerinizin kutu açma deneyimine, maliyetlerinizi optimize ederek kontrol altında tutmaya ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşması için kutu tasarım ve malzemelerinizin seçimine odaklanmanız gerekmekte. Paketleme ile ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı da okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız? İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Depo yönetim stratejileri

E-ticaretteki önemli konulardan biri de depo yönetiminin doğru ve etkin bir şekilde yapılmasıdır. Depo yönetiminin yapılmaması hem sipariş gönderimlerini zorlaştırır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olabilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için depo yönetiminizi verimli bir hale getirmeniz gerekir.

Raf düzeninizi kurun

Stok yönetiminin doğru yapılabilmesi ve siparişlerin doğru bir şekilde paketlenerek, doğru müşterilere ulaştırılması için raf düzeninizin etkin bir şekilde yapılması gerekir. Raflarınızı farklı kategorilere ayırmak ve bu kategorileri ilgili ürünlere göre düzenlemek, depo çalışanlarınızın sipariş edilen ürünleri daha kolay bulmalarını sağlayacağı için, paketleme süreçlerinin de daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürünlerin kontrollerini yapın

Tedarikçilerinizden stoğunuz için ürün siparişi verdiğinizde, teslim aldığınız ürün sayısıyla sipariş ettiğiniz sayıyı kontrol edin. Büyük hacimli alımlarda stok kontrolünün yapılması gerekir. Eksik ya da fazla sayıda ürün gelmesi bir takım sorunlara neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanın

Farklı kategorilerde, farklı ürünleriniz bulunuyorsa ve idare etmeniz gereken ürün yelpazeniz genişse, bu ürünlerin kontrolünü yapmak ve stok takibi yapabilmek için ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Ürün sayısı arttıkça, bu ürünleri kontrol etmek de zorlaşacaktır. Bu sebeple de otomasyon sistemleri kullanmak ve barkodlardan yararlanmak, deponuzun daha verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol edin

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz, olası sorunların önüne geçecektir. Siteniz üzerinde stokta olmayan ürünlerini satışını yapmanız, marka imajınızı zedeleyeceği gibi müşterilerinizle bir takım sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de haftalık olarak stok kontrolleri yapmanız sağlıklı olacaktır. Bu kontrollerin aralıklarını, satış yoğunluğunuza ve çok talep gören ürünlere göre düzenleyebilirsiniz.

Çok satan ürünlerinizi yakından takip edin

Siteniz üzerinde çok satan ürünlerinizi de yakından takip etmelisiniz. Bu ürünlerin stokları hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu sebeple de çok satan ürünler için ayrı uyarılar belirleyerek stok sayılarını kontrol altında tutabilirsiniz.

Stok alt limiti belirleyin

Özellikle çok satan ürünler için stok alt limitleri belirlemeniz faydalı olacaktır. Elinizdeki ürün sayısı bu alt limite ulaştığında tedarikçilerinizden yeni ürünler sipariş etmeniz için uyarılar belirleyebilirsiniz. Bu alt limiti belirlerken, ürünün tedarik edilme süresiyle, yeni gelen siparişlerin süresini iyi bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Elinizde ürün tükendiğinde sipariş almaya devam etmeniz, müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyecek sorunlar yaşamanıza neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın