fbpx

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan siparişlerin hatasız ve hızlı bir şekilde kargolanması ve tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesi müşteri memnuniyetini artırmada da önemli rol oynar.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Paketleme stratejileri

Ürünün nasıl paketlendiği, paketin boyutları, müşterilere nasıl bir paket açma deneyimi sunulduğu önemli konulardır. Bu sebeple de ürün paketleriniz üzerinde doğru stratejileri oluşturmanız gerekir.

Paketleme ve kargo maliyetleri: Ürün paketlerinin boyutları, kargo maliyetlerini etkilemektedir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paket boyut ve ağırlıkları arttıkça maliyetleriniz artmaktadır. Bu sebeple de farklı ürünler için farklı paket ve kutu alternatiflerinizin olması gerekir.

Kargo maliyetlerini düşürmek için aynı zamanda tek kutu gönderimlere de odaklanmalısınız. Bir kullanıcı bir alışverişinde birden fazla ürün siparişi verebilir. Bu durumda hem depo yönetimi hem de paketleme işlemlerinin koordine bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bu müşterinin siparişlerini ayrı ayrı kutularda, farklı zamanlarda göndermek hem süreci uzatacaktır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de mümkün olan durumlarda tek kutu içinde gönderimler yaparak maliyetlerinizi kontrol altında tutabilirsiniz.

Paketleme yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da siparişlerin sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamaktır. Bunu sağlamak için de kutu içerisinde koruyucu önlemler almalı, ambalajlarınızı ve malzemelerinizi buna göre seçmelisiniz. Siparişlerin kargo sürecinde zarar görmesi, iade ürünlerin sayısını artıracağı gibi, şirketinizin zarar etmesine de neden olacaktır.

Sonuç olarak, paketleme stratejilerinizi belirlerken, müşterilerinizin kutu açma deneyimine, maliyetlerinizi optimize ederek kontrol altında tutmaya ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşması için kutu tasarım ve malzemelerinizin seçimine odaklanmanız gerekmekte. Paketleme ile ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı da okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Depo yönetim stratejileri

E-ticaretteki önemli konulardan biri de depo yönetiminin doğru ve etkin bir şekilde yapılmasıdır. Depo yönetiminin yapılmaması hem sipariş gönderimlerini zorlaştırır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olabilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için depo yönetiminizi verimli bir hale getirmeniz gerekir.

Raf düzeninizi kurun

Stok yönetiminin doğru yapılabilmesi ve siparişlerin doğru bir şekilde paketlenerek, doğru müşterilere ulaştırılması için raf düzeninizin etkin bir şekilde yapılması gerekir. Raflarınızı farklı kategorilere ayırmak ve bu kategorileri ilgili ürünlere göre düzenlemek, depo çalışanlarınızın sipariş edilen ürünleri daha kolay bulmalarını sağlayacağı için, paketleme süreçlerinin de daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürünlerin kontrollerini yapın

Tedarikçilerinizden stoğunuz için ürün siparişi verdiğinizde, teslim aldığınız ürün sayısıyla sipariş ettiğiniz sayıyı kontrol edin. Büyük hacimli alımlarda stok kontrolünün yapılması gerekir. Eksik ya da fazla sayıda ürün gelmesi bir takım sorunlara neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanın

Farklı kategorilerde, farklı ürünleriniz bulunuyorsa ve idare etmeniz gereken ürün yelpazeniz genişse, bu ürünlerin kontrolünü yapmak ve stok takibi yapabilmek için ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Ürün sayısı arttıkça, bu ürünleri kontrol etmek de zorlaşacaktır. Bu sebeple de otomasyon sistemleri kullanmak ve barkodlardan yararlanmak, deponuzun daha verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol edin

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz, olası sorunların önüne geçecektir. Siteniz üzerinde stokta olmayan ürünlerini satışını yapmanız, marka imajınızı zedeleyeceği gibi müşterilerinizle bir takım sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de haftalık olarak stok kontrolleri yapmanız sağlıklı olacaktır. Bu kontrollerin aralıklarını, satış yoğunluğunuza ve çok talep gören ürünlere göre düzenleyebilirsiniz.

Çok satan ürünlerinizi yakından takip edin

Siteniz üzerinde çok satan ürünlerinizi de yakından takip etmelisiniz. Bu ürünlerin stokları hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu sebeple de çok satan ürünler için ayrı uyarılar belirleyerek stok sayılarını kontrol altında tutabilirsiniz.

Stok alt limiti belirleyin

Özellikle çok satan ürünler için stok alt limitleri belirlemeniz faydalı olacaktır. Elinizdeki ürün sayısı bu alt limite ulaştığında tedarikçilerinizden yeni ürünler sipariş etmeniz için uyarılar belirleyebilirsiniz. Bu alt limiti belirlerken, ürünün tedarik edilme süresiyle, yeni gelen siparişlerin süresini iyi bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Elinizde ürün tükendiğinde sipariş almaya devam etmeniz, müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyecek sorunlar yaşamanıza neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya