Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

9 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan siparişlerin hatasız ve hızlı bir şekilde kargolanması ve tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesi müşteri memnuniyetini artırmada da önemli rol oynar.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Paketleme stratejileri

Ürünün nasıl paketlendiği, paketin boyutları, müşterilere nasıl bir paket açma deneyimi sunulduğu önemli konulardır. Bu sebeple de ürün paketleriniz üzerinde doğru stratejileri oluşturmanız gerekir.

Paketleme ve kargo maliyetleri: Ürün paketlerinin boyutları, kargo maliyetlerini etkilemektedir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paket boyut ve ağırlıkları arttıkça maliyetleriniz artmaktadır. Bu sebeple de farklı ürünler için farklı paket ve kutu alternatiflerinizin olması gerekir.

Kargo maliyetlerini düşürmek için aynı zamanda tek kutu gönderimlere de odaklanmalısınız. Bir kullanıcı bir alışverişinde birden fazla ürün siparişi verebilir. Bu durumda hem depo yönetimi hem de paketleme işlemlerinin koordine bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bu müşterinin siparişlerini ayrı ayrı kutularda, farklı zamanlarda göndermek hem süreci uzatacaktır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de mümkün olan durumlarda tek kutu içinde gönderimler yaparak maliyetlerinizi kontrol altında tutabilirsiniz.

Paketleme yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da siparişlerin sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamaktır. Bunu sağlamak için de kutu içerisinde koruyucu önlemler almalı, ambalajlarınızı ve malzemelerinizi buna göre seçmelisiniz. Siparişlerin kargo sürecinde zarar görmesi, iade ürünlerin sayısını artıracağı gibi, şirketinizin zarar etmesine de neden olacaktır.

Sonuç olarak, paketleme stratejilerinizi belirlerken, müşterilerinizin kutu açma deneyimine, maliyetlerinizi optimize ederek kontrol altında tutmaya ve siparişlerinizin sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşması için kutu tasarım ve malzemelerinizin seçimine odaklanmanız gerekmekte. Paketleme ile ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazılarımızı da okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Depo yönetim stratejileri

E-ticaretteki önemli konulardan biri de depo yönetiminin doğru ve etkin bir şekilde yapılmasıdır. Depo yönetiminin yapılmaması hem sipariş gönderimlerini zorlaştırır hem de maliyetlerinizin artmasına neden olabilir. Bu sorunlarla karşılaşmamak için depo yönetiminizi verimli bir hale getirmeniz gerekir.

Raf düzeninizi kurun

Stok yönetiminin doğru yapılabilmesi ve siparişlerin doğru bir şekilde paketlenerek, doğru müşterilere ulaştırılması için raf düzeninizin etkin bir şekilde yapılması gerekir. Raflarınızı farklı kategorilere ayırmak ve bu kategorileri ilgili ürünlere göre düzenlemek, depo çalışanlarınızın sipariş edilen ürünleri daha kolay bulmalarını sağlayacağı için, paketleme süreçlerinin de daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürünlerin kontrollerini yapın

Tedarikçilerinizden stoğunuz için ürün siparişi verdiğinizde, teslim aldığınız ürün sayısıyla sipariş ettiğiniz sayıyı kontrol edin. Büyük hacimli alımlarda stok kontrolünün yapılması gerekir. Eksik ya da fazla sayıda ürün gelmesi bir takım sorunlara neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanın

Farklı kategorilerde, farklı ürünleriniz bulunuyorsa ve idare etmeniz gereken ürün yelpazeniz genişse, bu ürünlerin kontrolünü yapmak ve stok takibi yapabilmek için ürün kodu ve barkod sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Ürün sayısı arttıkça, bu ürünleri kontrol etmek de zorlaşacaktır. Bu sebeple de otomasyon sistemleri kullanmak ve barkodlardan yararlanmak, deponuzun daha verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol edin

Stoklarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz, olası sorunların önüne geçecektir. Siteniz üzerinde stokta olmayan ürünlerini satışını yapmanız, marka imajınızı zedeleyeceği gibi müşterilerinizle bir takım sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de haftalık olarak stok kontrolleri yapmanız sağlıklı olacaktır. Bu kontrollerin aralıklarını, satış yoğunluğunuza ve çok talep gören ürünlere göre düzenleyebilirsiniz.

Çok satan ürünlerinizi yakından takip edin

Siteniz üzerinde çok satan ürünlerinizi de yakından takip etmelisiniz. Bu ürünlerin stokları hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu sebeple de çok satan ürünler için ayrı uyarılar belirleyerek stok sayılarını kontrol altında tutabilirsiniz.

Stok alt limiti belirleyin

Özellikle çok satan ürünler için stok alt limitleri belirlemeniz faydalı olacaktır. Elinizdeki ürün sayısı bu alt limite ulaştığında tedarikçilerinizden yeni ürünler sipariş etmeniz için uyarılar belirleyebilirsiniz. Bu alt limiti belirlerken, ürünün tedarik edilme süresiyle, yeni gelen siparişlerin süresini iyi bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Elinizde ürün tükendiğinde sipariş almaya devam etmeniz, müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyecek sorunlar yaşamanıza neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan