fbpx

E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket tasarımı da bu süreçte önemli bir unsur olarak öne çıkmakta. Peki, bunların önemli olmasının arkasında yatan sebepler neler?

Ürün paketleme neden önemli?

Ürünlerinizin sağlam bir şekilde müşterilere ulaşması gerekir

Ürün paketleme, öncelikli olarak sattığınız ürünün sorunsuz ve sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşmasını sağlaması açısından önemlidir. Bu sebeple de doğru materyalleri seçmeniz ve paketin sağlam bir şekilde hazırlandığından emin olmanız önemlidir. Ürünün paketinin sağlam olmaması, kargo ve nakliye sürecinde ürünün hasar görmesine ve doğal olarak da iade oranlarının artmasına neden olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Ürün paketi bir pazarlama aracıdır

Ürün paketleme sürecini bir pazarlama çalışmasına da dönüştürebilirsiniz. Özel bir tasarım yaptığınız ve tüketicilerin kendilerini özel hissetmelerini sağladığınızda bu paketlerin pazarlama çalışmalarını da yapabilirsiniz. Kullanıcılar özel hazırlanmış paketleri kendi sosyal hesaplarında da paylaşmayı tercih ederler ve siz de müşterilerinizden gelen bu görselleri kendi platformlarınızda sosyal kanıt için kullanabilirsiniz.

Herkes kişisel bir dokunuştan hoşlanır

Özel tasarımlı kutu ya da ambalajlarınızın olması, ürünlerinize kişisel bir dokunuş yaptığınız hissiyatını da verir. Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu özel tasarımlar bir pazarlama ögesi değerini taşımayla beraber, bu tür özel kutular, kişisel bir dokunuş sergilediği için müşterilerinizin de daha fazla hoşuna gider. Bu tür küçük detaylar müşteri memnuniyetini artırmak için de önemli bir konudur.

Sizi rakiplerinizden farklılaştırır

Ürün paketleme sürecini nasıl yönettiğiniz, sizi rakiplerinizden de farklılaştıracaktır. Özel tasarımlarla müşterilerinize daha kişisel bir dokunuş sağlamanız, müşterilerinize verdiğiniz hizmet kalitesinin de daha fazla olduğunu gösterir. Bu da sizi rakiplerinizden farklılaştıracak önemli bir detaydır.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

Sıradan ve özensiz ürün paketleme tercihleri sizi farklılaştırmayacaktır. Ancak yukarıda da örneğini verdiğimiz gibi tüketiciler ürün paketlerinizi beğendiklerinde ve bu paketlerden etkilendiklerinde, ürün paketi açılış süreçlerini de kendi çevrelerindeki kişilerle paylaşmayı tercih edecektir. Ürün paketlerinizin sosyal mecralarda kullanıcılar tarafından paylaşılması da markanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde değiştireceği için marka bilinirliğinizi de bu şekilde artırabilirsiniz.

Ürün paketleme ilgili sık sorulan sorular

Ürün paketlemede nelere ihtiyacınız vardır?

Sattığınız ürünlere göre farklı ürün paketlerine ihtiyaç duyabilirsiniz. Bunun yanı sıra paket içeriğinde de farklı ögelerle ürünlerinizi koruyabilir ve göze daha güzel görünecek şekilde ürünlerinizi paketleyebilirsiniz. Ambalaj kağıtları, stickerlar, promosyonel materyal ve kartvizitler gibi ekstra ögeleri de kutularınıza ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra maliyet açısıdan baktığınızda kutu, bant, koruyucu maddeler gibi ögeleri de dikkate almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Yaratıcı ürün paketlerinin avantajları nelerdir?

Yaratıcı paketler, tüketicilerin ilgisini çekeceği için onlarla duygusal bir bağ kurmanıza yardımcı olacaktır. Bu duygusal bağ uzun vadeli müşteri kazanımları için de önemli olduğu gibi müşteri hizmet kalitenizi de artırmanıza yardımcı olur. Yaratıcı ürün paketlerinizi aynı zamanda pazarlama aracı olarak kullanabilir; hem müşterilerinizin bu paketlerle ilgili yaptıkları paylaşımları kullanabilir hem de kendi ürün kutu açılış videolarınızı hazırlayarak, tüketicilere farklı bir içerik sunarak onlarla olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

Ürünleri sağlam bir şekilde teslim etmek için neler yapmalısınız?

Ürün paketleme sürecinde görselliğin yanı sıra sağlamlık da oldukça önemlidir. Gönderilerinizin sağlam ve hasarsız bir şekilde müşterilerinizin eline ulaşması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ürünlerinizi iyi bir şekilde analiz etmeli ve ürün paketlerinizi ona göre seçmelisiniz. Kırılma ihtimali olan ürünler için sert kutular ve koruyucu malzemeler seçmelisiniz. Bunun yanı sıra birden fazla ürün gönderimi yaparken, ürülerin kutu içindeki yerleşimleri ve sağlamlıklarını korumak için de gerekli önlemleri alarak, müşterilerinize ürünleri hasarsız bir şekilde ulaştırmak için gerekli önlemleri almalısınız.

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri nedir?

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri, ürün siparişlerini hazırlarken, ürün paketleme işlemlerinin nasıl olacağını ve deponuzda bu ürünlerin nasıl saklanacağını kapsayan stratejilerdir. Bu noktada ürün paketleme ile ilgili belli standart ve stratejilerinizin olması, depo bölümünüzde ürün siparişlerinizi hazırlayan kişiler için bir kılavuz niteliğini taşıyacaktır. Böylelikle bu süreci belli bir standarda oturtarak, her ürün gönderiminde aynı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan