E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket tasarımı da bu süreçte önemli bir unsur olarak öne çıkmakta. Peki, bunların önemli olmasının arkasında yatan sebepler neler?

Ürün paketleme neden önemli?

Ürünlerinizin sağlam bir şekilde müşterilere ulaşması gerekir

Ürün paketleme, öncelikli olarak sattığınız ürünün sorunsuz ve sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşmasını sağlaması açısından önemlidir. Bu sebeple de doğru materyalleri seçmeniz ve paketin sağlam bir şekilde hazırlandığından emin olmanız önemlidir. Ürünün paketinin sağlam olmaması, kargo ve nakliye sürecinde ürünün hasar görmesine ve doğal olarak da iade oranlarının artmasına neden olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Ürün paketi bir pazarlama aracıdır

Ürün paketleme sürecini bir pazarlama çalışmasına da dönüştürebilirsiniz. Özel bir tasarım yaptığınız ve tüketicilerin kendilerini özel hissetmelerini sağladığınızda bu paketlerin pazarlama çalışmalarını da yapabilirsiniz. Kullanıcılar özel hazırlanmış paketleri kendi sosyal hesaplarında da paylaşmayı tercih ederler ve siz de müşterilerinizden gelen bu görselleri kendi platformlarınızda sosyal kanıt için kullanabilirsiniz.

Herkes kişisel bir dokunuştan hoşlanır

Özel tasarımlı kutu ya da ambalajlarınızın olması, ürünlerinize kişisel bir dokunuş yaptığınız hissiyatını da verir. Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu özel tasarımlar bir pazarlama ögesi değerini taşımayla beraber, bu tür özel kutular, kişisel bir dokunuş sergilediği için müşterilerinizin de daha fazla hoşuna gider. Bu tür küçük detaylar müşteri memnuniyetini artırmak için de önemli bir konudur.

Sizi rakiplerinizden farklılaştırır

Ürün paketleme sürecini nasıl yönettiğiniz, sizi rakiplerinizden de farklılaştıracaktır. Özel tasarımlarla müşterilerinize daha kişisel bir dokunuş sağlamanız, müşterilerinize verdiğiniz hizmet kalitesinin de daha fazla olduğunu gösterir. Bu da sizi rakiplerinizden farklılaştıracak önemli bir detaydır.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

Sıradan ve özensiz ürün paketleme tercihleri sizi farklılaştırmayacaktır. Ancak yukarıda da örneğini verdiğimiz gibi tüketiciler ürün paketlerinizi beğendiklerinde ve bu paketlerden etkilendiklerinde, ürün paketi açılış süreçlerini de kendi çevrelerindeki kişilerle paylaşmayı tercih edecektir. Ürün paketlerinizin sosyal mecralarda kullanıcılar tarafından paylaşılması da markanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde değiştireceği için marka bilinirliğinizi de bu şekilde artırabilirsiniz.

Ürün paketleme ilgili sık sorulan sorular

Ürün paketlemede nelere ihtiyacınız vardır?

Sattığınız ürünlere göre farklı ürün paketlerine ihtiyaç duyabilirsiniz. Bunun yanı sıra paket içeriğinde de farklı ögelerle ürünlerinizi koruyabilir ve göze daha güzel görünecek şekilde ürünlerinizi paketleyebilirsiniz. Ambalaj kağıtları, stickerlar, promosyonel materyal ve kartvizitler gibi ekstra ögeleri de kutularınıza ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra maliyet açısıdan baktığınızda kutu, bant, koruyucu maddeler gibi ögeleri de dikkate almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Yaratıcı ürün paketlerinin avantajları nelerdir?

Yaratıcı paketler, tüketicilerin ilgisini çekeceği için onlarla duygusal bir bağ kurmanıza yardımcı olacaktır. Bu duygusal bağ uzun vadeli müşteri kazanımları için de önemli olduğu gibi müşteri hizmet kalitenizi de artırmanıza yardımcı olur. Yaratıcı ürün paketlerinizi aynı zamanda pazarlama aracı olarak kullanabilir; hem müşterilerinizin bu paketlerle ilgili yaptıkları paylaşımları kullanabilir hem de kendi ürün kutu açılış videolarınızı hazırlayarak, tüketicilere farklı bir içerik sunarak onlarla olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

Ürünleri sağlam bir şekilde teslim etmek için neler yapmalısınız?

Ürün paketleme sürecinde görselliğin yanı sıra sağlamlık da oldukça önemlidir. Gönderilerinizin sağlam ve hasarsız bir şekilde müşterilerinizin eline ulaşması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ürünlerinizi iyi bir şekilde analiz etmeli ve ürün paketlerinizi ona göre seçmelisiniz. Kırılma ihtimali olan ürünler için sert kutular ve koruyucu malzemeler seçmelisiniz. Bunun yanı sıra birden fazla ürün gönderimi yaparken, ürülerin kutu içindeki yerleşimleri ve sağlamlıklarını korumak için de gerekli önlemleri alarak, müşterilerinize ürünleri hasarsız bir şekilde ulaştırmak için gerekli önlemleri almalısınız.

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri nedir?

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri, ürün siparişlerini hazırlarken, ürün paketleme işlemlerinin nasıl olacağını ve deponuzda bu ürünlerin nasıl saklanacağını kapsayan stratejilerdir. Bu noktada ürün paketleme ile ilgili belli standart ve stratejilerinizin olması, depo bölümünüzde ürün siparişlerinizi hazırlayan kişiler için bir kılavuz niteliğini taşıyacaktır. Böylelikle bu süreci belli bir standarda oturtarak, her ürün gönderiminde aynı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan