E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

7 Şubat 2020
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket tasarımı da bu süreçte önemli bir unsur olarak öne çıkmakta. Peki, bunların önemli olmasının arkasında yatan sebepler neler?

Ürün paketleme neden önemli?

Ürünlerinizin sağlam bir şekilde müşterilere ulaşması gerekir

Ürün paketleme, öncelikli olarak sattığınız ürünün sorunsuz ve sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşmasını sağlaması açısından önemlidir. Bu sebeple de doğru materyalleri seçmeniz ve paketin sağlam bir şekilde hazırlandığından emin olmanız önemlidir. Ürünün paketinin sağlam olmaması, kargo ve nakliye sürecinde ürünün hasar görmesine ve doğal olarak da iade oranlarının artmasına neden olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Ürün paketi bir pazarlama aracıdır

Ürün paketleme sürecini bir pazarlama çalışmasına da dönüştürebilirsiniz. Özel bir tasarım yaptığınız ve tüketicilerin kendilerini özel hissetmelerini sağladığınızda bu paketlerin pazarlama çalışmalarını da yapabilirsiniz. Kullanıcılar özel hazırlanmış paketleri kendi sosyal hesaplarında da paylaşmayı tercih ederler ve siz de müşterilerinizden gelen bu görselleri kendi platformlarınızda sosyal kanıt için kullanabilirsiniz.

Herkes kişisel bir dokunuştan hoşlanır

Özel tasarımlı kutu ya da ambalajlarınızın olması, ürünlerinize kişisel bir dokunuş yaptığınız hissiyatını da verir. Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu özel tasarımlar bir pazarlama ögesi değerini taşımayla beraber, bu tür özel kutular, kişisel bir dokunuş sergilediği için müşterilerinizin de daha fazla hoşuna gider. Bu tür küçük detaylar müşteri memnuniyetini artırmak için de önemli bir konudur.

Sizi rakiplerinizden farklılaştırır

Ürün paketleme sürecini nasıl yönettiğiniz, sizi rakiplerinizden de farklılaştıracaktır. Özel tasarımlarla müşterilerinize daha kişisel bir dokunuş sağlamanız, müşterilerinize verdiğiniz hizmet kalitesinin de daha fazla olduğunu gösterir. Bu da sizi rakiplerinizden farklılaştıracak önemli bir detaydır.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

Sıradan ve özensiz ürün paketleme tercihleri sizi farklılaştırmayacaktır. Ancak yukarıda da örneğini verdiğimiz gibi tüketiciler ürün paketlerinizi beğendiklerinde ve bu paketlerden etkilendiklerinde, ürün paketi açılış süreçlerini de kendi çevrelerindeki kişilerle paylaşmayı tercih edecektir. Ürün paketlerinizin sosyal mecralarda kullanıcılar tarafından paylaşılması da markanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde değiştireceği için marka bilinirliğinizi de bu şekilde artırabilirsiniz.

Ürün paketleme ilgili sık sorulan sorular

Ürün paketlemede nelere ihtiyacınız vardır?

Sattığınız ürünlere göre farklı ürün paketlerine ihtiyaç duyabilirsiniz. Bunun yanı sıra paket içeriğinde de farklı ögelerle ürünlerinizi koruyabilir ve göze daha güzel görünecek şekilde ürünlerinizi paketleyebilirsiniz. Ambalaj kağıtları, stickerlar, promosyonel materyal ve kartvizitler gibi ekstra ögeleri de kutularınıza ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra maliyet açısıdan baktığınızda kutu, bant, koruyucu maddeler gibi ögeleri de dikkate almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Yaratıcı ürün paketlerinin avantajları nelerdir?

Yaratıcı paketler, tüketicilerin ilgisini çekeceği için onlarla duygusal bir bağ kurmanıza yardımcı olacaktır. Bu duygusal bağ uzun vadeli müşteri kazanımları için de önemli olduğu gibi müşteri hizmet kalitenizi de artırmanıza yardımcı olur. Yaratıcı ürün paketlerinizi aynı zamanda pazarlama aracı olarak kullanabilir; hem müşterilerinizin bu paketlerle ilgili yaptıkları paylaşımları kullanabilir hem de kendi ürün kutu açılış videolarınızı hazırlayarak, tüketicilere farklı bir içerik sunarak onlarla olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

Ürünleri sağlam bir şekilde teslim etmek için neler yapmalısınız?

Ürün paketleme sürecinde görselliğin yanı sıra sağlamlık da oldukça önemlidir. Gönderilerinizin sağlam ve hasarsız bir şekilde müşterilerinizin eline ulaşması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ürünlerinizi iyi bir şekilde analiz etmeli ve ürün paketlerinizi ona göre seçmelisiniz. Kırılma ihtimali olan ürünler için sert kutular ve koruyucu malzemeler seçmelisiniz. Bunun yanı sıra birden fazla ürün gönderimi yaparken, ürülerin kutu içindeki yerleşimleri ve sağlamlıklarını korumak için de gerekli önlemleri alarak, müşterilerinize ürünleri hasarsız bir şekilde ulaştırmak için gerekli önlemleri almalısınız.

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri nedir?

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri, ürün siparişlerini hazırlarken, ürün paketleme işlemlerinin nasıl olacağını ve deponuzda bu ürünlerin nasıl saklanacağını kapsayan stratejilerdir. Bu noktada ürün paketleme ile ilgili belli standart ve stratejilerinizin olması, depo bölümünüzde ürün siparişlerinizi hazırlayan kişiler için bir kılavuz niteliğini taşıyacaktır. Böylelikle bu süreci belli bir standarda oturtarak, her ürün gönderiminde aynı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan