E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket tasarımı da bu süreçte önemli bir unsur olarak öne çıkmakta. Peki, bunların önemli olmasının arkasında yatan sebepler neler?

Ürün paketleme neden önemli?

Ürünlerinizin sağlam bir şekilde müşterilere ulaşması gerekir

Ürün paketleme, öncelikli olarak sattığınız ürünün sorunsuz ve sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaşmasını sağlaması açısından önemlidir. Bu sebeple de doğru materyalleri seçmeniz ve paketin sağlam bir şekilde hazırlandığından emin olmanız önemlidir. Ürünün paketinin sağlam olmaması, kargo ve nakliye sürecinde ürünün hasar görmesine ve doğal olarak da iade oranlarının artmasına neden olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Ürün paketi bir pazarlama aracıdır

Ürün paketleme sürecini bir pazarlama çalışmasına da dönüştürebilirsiniz. Özel bir tasarım yaptığınız ve tüketicilerin kendilerini özel hissetmelerini sağladığınızda bu paketlerin pazarlama çalışmalarını da yapabilirsiniz. Kullanıcılar özel hazırlanmış paketleri kendi sosyal hesaplarında da paylaşmayı tercih ederler ve siz de müşterilerinizden gelen bu görselleri kendi platformlarınızda sosyal kanıt için kullanabilirsiniz.

Herkes kişisel bir dokunuştan hoşlanır

Özel tasarımlı kutu ya da ambalajlarınızın olması, ürünlerinize kişisel bir dokunuş yaptığınız hissiyatını da verir. Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu özel tasarımlar bir pazarlama ögesi değerini taşımayla beraber, bu tür özel kutular, kişisel bir dokunuş sergilediği için müşterilerinizin de daha fazla hoşuna gider. Bu tür küçük detaylar müşteri memnuniyetini artırmak için de önemli bir konudur.

Sizi rakiplerinizden farklılaştırır

Ürün paketleme sürecini nasıl yönettiğiniz, sizi rakiplerinizden de farklılaştıracaktır. Özel tasarımlarla müşterilerinize daha kişisel bir dokunuş sağlamanız, müşterilerinize verdiğiniz hizmet kalitesinin de daha fazla olduğunu gösterir. Bu da sizi rakiplerinizden farklılaştıracak önemli bir detaydır.

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur

Sıradan ve özensiz ürün paketleme tercihleri sizi farklılaştırmayacaktır. Ancak yukarıda da örneğini verdiğimiz gibi tüketiciler ürün paketlerinizi beğendiklerinde ve bu paketlerden etkilendiklerinde, ürün paketi açılış süreçlerini de kendi çevrelerindeki kişilerle paylaşmayı tercih edecektir. Ürün paketlerinizin sosyal mecralarda kullanıcılar tarafından paylaşılması da markanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde değiştireceği için marka bilinirliğinizi de bu şekilde artırabilirsiniz.

Ürün paketleme ilgili sık sorulan sorular

Ürün paketlemede nelere ihtiyacınız vardır?

Sattığınız ürünlere göre farklı ürün paketlerine ihtiyaç duyabilirsiniz. Bunun yanı sıra paket içeriğinde de farklı ögelerle ürünlerinizi koruyabilir ve göze daha güzel görünecek şekilde ürünlerinizi paketleyebilirsiniz. Ambalaj kağıtları, stickerlar, promosyonel materyal ve kartvizitler gibi ekstra ögeleri de kutularınıza ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra maliyet açısıdan baktığınızda kutu, bant, koruyucu maddeler gibi ögeleri de dikkate almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Yaratıcı ürün paketlerinin avantajları nelerdir?

Yaratıcı paketler, tüketicilerin ilgisini çekeceği için onlarla duygusal bir bağ kurmanıza yardımcı olacaktır. Bu duygusal bağ uzun vadeli müşteri kazanımları için de önemli olduğu gibi müşteri hizmet kalitenizi de artırmanıza yardımcı olur. Yaratıcı ürün paketlerinizi aynı zamanda pazarlama aracı olarak kullanabilir; hem müşterilerinizin bu paketlerle ilgili yaptıkları paylaşımları kullanabilir hem de kendi ürün kutu açılış videolarınızı hazırlayarak, tüketicilere farklı bir içerik sunarak onlarla olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

Ürünleri sağlam bir şekilde teslim etmek için neler yapmalısınız?

Ürün paketleme sürecinde görselliğin yanı sıra sağlamlık da oldukça önemlidir. Gönderilerinizin sağlam ve hasarsız bir şekilde müşterilerinizin eline ulaşması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ürünlerinizi iyi bir şekilde analiz etmeli ve ürün paketlerinizi ona göre seçmelisiniz. Kırılma ihtimali olan ürünler için sert kutular ve koruyucu malzemeler seçmelisiniz. Bunun yanı sıra birden fazla ürün gönderimi yaparken, ürülerin kutu içindeki yerleşimleri ve sağlamlıklarını korumak için de gerekli önlemleri alarak, müşterilerinize ürünleri hasarsız bir şekilde ulaştırmak için gerekli önlemleri almalısınız.

İlgili rehber: Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri nedir?

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri, ürün siparişlerini hazırlarken, ürün paketleme işlemlerinin nasıl olacağını ve deponuzda bu ürünlerin nasıl saklanacağını kapsayan stratejilerdir. Bu noktada ürün paketleme ile ilgili belli standart ve stratejilerinizin olması, depo bölümünüzde ürün siparişlerinizi hazırlayan kişiler için bir kılavuz niteliğini taşıyacaktır. Böylelikle bu süreci belli bir standarda oturtarak, her ürün gönderiminde aynı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin