Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm

26 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli zorlaştırır.

Dünkü rehberimizde başarılı bir lansman çalışması için neler yapmanız gerektiğine dair bir giriş yapmış ve lansman öncesinde dikkat etmeniz gerekenleri ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise lansman sırasında ve sonrasında neler yapmanız gerektiğini ele alacağız.

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

Lansman sırasında

Lansman öncesindeki hazırlıkların ardından lansman sırasında da bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekmektedir.

Doğru kanalları kullanın

Lansmanın duyursunun hangi kanallar üzerinden yapılacağına da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Lansman öncesinde yaptığınız hedef kitle çalışmalarında hangi kanalların sizin için daha uygun olacağına dair fikir sahibi olacaksınız. Hedef kitlenizin aktif olduğu ve size en çok geri dönüş sağlayan online ve offline kanalları belirleyerek, lansman duyurularınızı bu kanallar üzerinden gerçekleştirin.

Basın bülteniniz yayıncılarla paylaşın

Lansman sırasında basın bülteninizi yayıncılarla paylaşmanız gerekir. Böylelikle yeni ürünlerinizle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirler ve kendi kanalları üzerinde bu lansmanla ilgili bilgileri paylaşarak, lansmanınızın daha geniş bir kitle tarafından duyulmasına yardımcı olabilirler.

Yayın kuruluşlarıyla iletişimde kalın

Lansman sırasında yayın kuruluşları sizinle iletişime geçebilirler. Lansman hakkında bilgi ve lansman hakkında geri bildirimler isteyebilirler. Bunun yanı sıra basın bülteninizle ve ürünlerinizle ilgili sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de lansman sırasında yayıncılarla iletişimde kalması için bir ekibi bu göreve atayarak, yayıncılara hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirsiniz.

Satış ve pazarlama ekibinizle beraber çalışın

Lansman sırasında satış ve pazarlama ekibinizin de aktif olması, ürünlerin daha iyi bir şekilde tanıtılmasına yardımcı olacağı için bu ekiple beraber çalışmanız, geri bildirimleri değerlendirerek, satış stratejilerine bu geri bildirimleri eklemek, lansman sonrasındaki süreçte satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Lansman sonrası

Lansmanın sonlanmış olması, lansman sürecinin bitmiş olduğu anlamına gelmemektedir. Lansman sonrasında da yapılacak bir takım çalışmalar bulunuyor.

Pazarlama ve reklam çalışmalarını devam ettirin

Lansman sırasında belli bir kesime ulaşmış olsanız da, lansmandan sonraki süreçte ürünlerinizi tanıtmaya ve yeni kitlelere göstermeye devam etmeniz gerekiyor. Lansmandan aldığınız geri bildirimler doğrultusunda reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yeni bir strateji getirebilir ya da mevcut stratejinizi geliştirebilirsiniz.

Farklı mecralar üzerinde reklam ve pazarlama çalışmalarıyla lansmanınızı destekleyerek, ürün tanıtımı yapmaya devam etmelisiniz.

Lansmanla ilgili bilgileri analiz edin

Lansman öncesinde ve lansman sırasında elde ettiğiniz verileri analiz etmek, daha sonra yapacağınız ürün lansmanlarında size bazı dersler verir. Lansmana kaç kişinin katıldığı; kaç farklı mecra üzerinde lansmanla ilgili çalışmalar yapıldığı; katılımcıların yeni ürüne olan yaklaşımları, beğenileri; toplam etkileşim; kaç farklı yayıncı üzerinde lansmanın paylaşıldığı; etkinlik sırasındaki geri bildirimler gibi birçok farklı konu üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu araştırmalar sonucunda lansmanınızın nasıl geçtiğini ve daha sonraki lansmanlarda neleri yapıp neleri yapmayacağınızı görebilirsiniz. Her zaman yüzde yüz başarı elde edemeyebilirsiniz; ancak yaptığınız analizler sonrasında nelerin ters gittiğini görerek, ilerleyen zamanlarda bu çalışmaları daha profesyonel bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan