fbpx

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm

26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm

Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli zorlaştırır.

Dünkü rehberimizde başarılı bir lansman çalışması için neler yapmanız gerektiğine dair bir giriş yapmış ve lansman öncesinde dikkat etmeniz gerekenleri ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise lansman sırasında ve sonrasında neler yapmanız gerektiğini ele alacağız.

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

Lansman sırasında

Lansman öncesindeki hazırlıkların ardından lansman sırasında da bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekmektedir.

Doğru kanalları kullanın

Lansmanın duyursunun hangi kanallar üzerinden yapılacağına da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Lansman öncesinde yaptığınız hedef kitle çalışmalarında hangi kanalların sizin için daha uygun olacağına dair fikir sahibi olacaksınız. Hedef kitlenizin aktif olduğu ve size en çok geri dönüş sağlayan online ve offline kanalları belirleyerek, lansman duyurularınızı bu kanallar üzerinden gerçekleştirin.

Basın bülteniniz yayıncılarla paylaşın

Lansman sırasında basın bülteninizi yayıncılarla paylaşmanız gerekir. Böylelikle yeni ürünlerinizle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirler ve kendi kanalları üzerinde bu lansmanla ilgili bilgileri paylaşarak, lansmanınızın daha geniş bir kitle tarafından duyulmasına yardımcı olabilirler.

Yayın kuruluşlarıyla iletişimde kalın

Lansman sırasında yayın kuruluşları sizinle iletişime geçebilirler. Lansman hakkında bilgi ve lansman hakkında geri bildirimler isteyebilirler. Bunun yanı sıra basın bülteninizle ve ürünlerinizle ilgili sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de lansman sırasında yayıncılarla iletişimde kalması için bir ekibi bu göreve atayarak, yayıncılara hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirsiniz.

Satış ve pazarlama ekibinizle beraber çalışın

Lansman sırasında satış ve pazarlama ekibinizin de aktif olması, ürünlerin daha iyi bir şekilde tanıtılmasına yardımcı olacağı için bu ekiple beraber çalışmanız, geri bildirimleri değerlendirerek, satış stratejilerine bu geri bildirimleri eklemek, lansman sonrasındaki süreçte satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Lansman sonrası

Lansmanın sonlanmış olması, lansman sürecinin bitmiş olduğu anlamına gelmemektedir. Lansman sonrasında da yapılacak bir takım çalışmalar bulunuyor.

Pazarlama ve reklam çalışmalarını devam ettirin

Lansman sırasında belli bir kesime ulaşmış olsanız da, lansmandan sonraki süreçte ürünlerinizi tanıtmaya ve yeni kitlelere göstermeye devam etmeniz gerekiyor. Lansmandan aldığınız geri bildirimler doğrultusunda reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yeni bir strateji getirebilir ya da mevcut stratejinizi geliştirebilirsiniz.

Farklı mecralar üzerinde reklam ve pazarlama çalışmalarıyla lansmanınızı destekleyerek, ürün tanıtımı yapmaya devam etmelisiniz.

Lansmanla ilgili bilgileri analiz edin

Lansman öncesinde ve lansman sırasında elde ettiğiniz verileri analiz etmek, daha sonra yapacağınız ürün lansmanlarında size bazı dersler verir. Lansmana kaç kişinin katıldığı; kaç farklı mecra üzerinde lansmanla ilgili çalışmalar yapıldığı; katılımcıların yeni ürüne olan yaklaşımları, beğenileri; toplam etkileşim; kaç farklı yayıncı üzerinde lansmanın paylaşıldığı; etkinlik sırasındaki geri bildirimler gibi birçok farklı konu üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu araştırmalar sonucunda lansmanınızın nasıl geçtiğini ve daha sonraki lansmanlarda neleri yapıp neleri yapmayacağınızı görebilirsiniz. Her zaman yüzde yüz başarı elde edemeyebilirsiniz; ancak yaptığınız analizler sonrasında nelerin ters gittiğini görerek, ilerleyen zamanlarda bu çalışmaları daha profesyonel bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan