Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm

26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli zorlaştırır. Dünkü rehberimizde başarılı bir lansman çalışması için neler yapmanız gerektiğine dair bir giriş yapmış ve lansman öncesinde dikkat etmeniz gerekenleri ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise lansman sırasında ve sonrasında neler yapmanız gerektiğini ele alacağız. Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

Lansman sırasında

Lansman öncesindeki hazırlıkların ardından lansman sırasında da bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekmektedir.

Doğru kanalları kullanın

Lansmanın duyursunun hangi kanallar üzerinden yapılacağına da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Lansman öncesinde yaptığınız hedef kitle çalışmalarında hangi kanalların sizin için daha uygun olacağına dair fikir sahibi olacaksınız. Hedef kitlenizin aktif olduğu ve size en çok geri dönüş sağlayan online ve offline kanalları belirleyerek, lansman duyurularınızı bu kanallar üzerinden gerçekleştirin.

Basın bülteniniz yayıncılarla paylaşın

Lansman sırasında basın bülteninizi yayıncılarla paylaşmanız gerekir. Böylelikle yeni ürünlerinizle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirler ve kendi kanalları üzerinde bu lansmanla ilgili bilgileri paylaşarak, lansmanınızın daha geniş bir kitle tarafından duyulmasına yardımcı olabilirler.

Yayın kuruluşlarıyla iletişimde kalın

Lansman sırasında yayın kuruluşları sizinle iletişime geçebilirler. Lansman hakkında bilgi ve lansman hakkında geri bildirimler isteyebilirler. Bunun yanı sıra basın bülteninizle ve ürünlerinizle ilgili sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de lansman sırasında yayıncılarla iletişimde kalması için bir ekibi bu göreve atayarak, yayıncılara hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirsiniz.

Satış ve pazarlama ekibinizle beraber çalışın

Lansman sırasında satış ve pazarlama ekibinizin de aktif olması, ürünlerin daha iyi bir şekilde tanıtılmasına yardımcı olacağı için bu ekiple beraber çalışmanız, geri bildirimleri değerlendirerek, satış stratejilerine bu geri bildirimleri eklemek, lansman sonrasındaki süreçte satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Lansman sonrası

Lansmanın sonlanmış olması, lansman sürecinin bitmiş olduğu anlamına gelmemektedir. Lansman sonrasında da yapılacak bir takım çalışmalar bulunuyor.

Pazarlama ve reklam çalışmalarını devam ettirin

Lansman sırasında belli bir kesime ulaşmış olsanız da, lansmandan sonraki süreçte ürünlerinizi tanıtmaya ve yeni kitlelere göstermeye devam etmeniz gerekiyor. Lansmandan aldığınız geri bildirimler doğrultusunda reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yeni bir strateji getirebilir ya da mevcut stratejinizi geliştirebilirsiniz. Farklı mecralar üzerinde reklam ve pazarlama çalışmalarıyla lansmanınızı destekleyerek, ürün tanıtımı yapmaya devam etmelisiniz.

Lansmanla ilgili bilgileri analiz edin

Lansman öncesinde ve lansman sırasında elde ettiğiniz verileri analiz etmek, daha sonra yapacağınız ürün lansmanlarında size bazı dersler verir. Lansmana kaç kişinin katıldığı; kaç farklı mecra üzerinde lansmanla ilgili çalışmalar yapıldığı; katılımcıların yeni ürüne olan yaklaşımları, beğenileri; toplam etkileşim; kaç farklı yayıncı üzerinde lansmanın paylaşıldığı; etkinlik sırasındaki geri bildirimler gibi birçok farklı konu üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz. Bu araştırmalar sonucunda lansmanınızın nasıl geçtiğini ve daha sonraki lansmanlarda neleri yapıp neleri yapmayacağınızı görebilirsiniz. Her zaman yüzde yüz başarı elde edemeyebilirsiniz; ancak yaptığınız analizler sonrasında nelerin ters gittiğini görerek, ilerleyen zamanlarda bu çalışmaları daha profesyonel bir hale getirebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler...
13 Ocak 2022
Markethinkers
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın