Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor.

Günümüzdeki pazarlama araçları sayesinde birçok farklı şekilde ürün lansmanı yapmak mümkün. Farklı kanallar aracılığı ile farklı kitlelere ulaşmak ve tüm bu kanalları bir bütün halinde kullanarak geniş çaplı bir lansman yapmak da mümkün. Yeni ürün lansmanı konusundaki ipuçlarını lansman öncesi, sırası ve öncesi olarak üç farklı bölümde ele alıyor olacağız.

Lansman öncesi

Lansmana hazırlık yapmak ve herşeyi adım adım planlamak lansmanın başarılı olabilmesi için bir hayli önemlidir. Lansman önce yapmanız gerekenler ise şu şekilde:

Ürünü tam anlamıyla test edin

Ürünü her açıdan test etmeniz ve üzerinde çalışmalar yapmanız bir hayli önemli. Hatasız bir şekilde ürünü tüketicilere sunmak için farklı şekillerde testler yapmanız, ürünü kontrol etmeniz ve (teknolojik bir ürün ya da hizmet ise) düzgün çalıştığından emin olmalısınız. Üründe sorunlar olması, lansmanın başarısını tehlikeye atacağı gibi, marka imajınıza da zedeleyecektir.

Hedef kitle üzerine çalışın

Yeni ürünün hangi hedef kitleyi kapsadığını ve hangi tüketicilerin bu ürünle ilgileneceklerini araştırmalısınız. Mevcut müşterilerinizin haricinde de bu ürüne ilgi duyabilecek kişiler olduğunu unutmamanız gerekiyor. Hedef kitleyi belirleyerek, bu kişilerin ilgi alanlarını, demografik yapılarını çıkartmalısınız. Bu bilgiler yeni ürününüzü nerede ve nasıl tanıtacağınız konusunda önemli bilgiler verecektir.

Basın bülteni hazırlayın

Yeni ürününüzle ilgili detaylı bir basın bülteni hazırlayın. Ürünün teknik özelliklerini, hangi amaçlarla kullanılabileceğini, hangi sorunları çözdüğünü ve tüketicilere ne gibi kolaylıklar sağlayacağını bu bültende belirtin. Bunların yanı sıra ürünün yapımında özel bir teknoloji kullanıyorsa; ürünün bir ödülü ya da sertifikası bulunuyorsa bunları da basın bülteninizde belirtebilirsiniz.

Slogan ve mesajınızı oluşturun

Lansman için bir slogan ve mesaj oluşturmanız da önemlidir. Bu lansman sırasında vurgulamak istediğiniz duygu ne olacak? Hangi açılardan ürüne yaklaşılmasını istiyorsunuz? Ürünü öne çıkartacak bir slogan ve mesajın olması, lansmanın akılda kalıcılığını artırması nedeniyle önemlidir.

Sloganınızı şirket içinde paylaşın

Şirket çalışanlarını da bu sürece dahil etmeniz farklı bakış açıları kazanmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki diğer çalışanların slogan ve mesaja olan tepkilerini gözlemleyebilir; onlardan konu ile ilgili geri bildirimler ve fikirler alarak mesajınızı daha da güçlendirebilirsiniz. Farklı bakış açılarıyla konuya yaklaşmak, yeni fikirler edinmenizi sağlar. Tek bir bakış açısıyla lansmana yaklaşmak mesajınızın sığ kalmasına neden olabilir.

Geri bildirim ve yeni fikirlerle mesajı son haline getirin

Şirket içinde aldığınız geri bildirimler ve yeni fikirler doğrultusunda mesajınızın üzerinden tekrar geçin ve lansman mesajınızı son haline getirin.

Etkinlikle mi yoksa dijital olarak mı lansman yapacaksınız

Lansman için bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyorsanız bu etkinliğin arka planını da planlamanız gerekiyor. Mekan, tarih ve kapasite olarak seçeceğiniz mekan üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Davetli kişilerin ulaşım imkanlarını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Lansman için bir etkinlik zorunlu değil. Dijital platformlar üzerinden de lansmanınızı gerçekleştirebilirsiniz. Elinizdeki bütçe doğrultusunda böyle bir yolu da izleyebilirsiniz. Önemli olan mesajınızı doğru bir şekilde iletebilmek ve ürününüzü iyi bir şekilde tanıtabilmek. Bu nedenle de planlama aşamasında dijital bir şekilde mi yoksa bir etkinlikle mi bu tanıtımı yapacağınıza da karar vermelisiniz.

Amaçlarınızı net bir şekilde belirleyin

Lansman ile ulaşmak istediğiniz hedeflerinizi de net bir şekilde belirlemelisiniz. Lansmanın kaç kişiye ulaşacağını, hangi mecralar üzerinde paylaşımlar yapılacağını, yeni bir kitleye yönelik mi çalışmalar yapılacağını yoksa mevcut müşterilere yönelik bir lansman olacağına karar vermelisiniz. Bu noktada amaçlarınızı net bir şekilde ortaya koymak, işi daha iyi bir şekilde planlama yapmanıza olanak tanır.

Pazarlama ve satış ekibinizle amaçlarınızı paylaşın

Amaçlarınızı belirledikten sonra bu bilgileri pazarlama ve satış ekibinizle paylaşmanız gerekir. Ekibiniz bu amaçlar doğrultusunda farklı stratejiler geliştirerek, pazarlama ve satış konusunda neler yapılabileceği üzerine çalışabilir. Bu amaçlar üzerinde farklı konsept ve kanallara yönelilebilir. Bu nedenle de pazarlama ve satış ekibinizi iyi bir şekilde bilgilendirmek, daha doğru adımlar atmanıza yardımcı olur.

Başarılı bir lansman için yapmanız gereken çalışmalar serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde de lansman sırasında ve sonrasında yapmanız gerekenleri ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan