fbpx

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

25 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor.

Günümüzdeki pazarlama araçları sayesinde birçok farklı şekilde ürün lansmanı yapmak mümkün. Farklı kanallar aracılığı ile farklı kitlelere ulaşmak ve tüm bu kanalları bir bütün halinde kullanarak geniş çaplı bir lansman yapmak da mümkün. Yeni ürün lansmanı konusundaki ipuçlarını lansman öncesi, sırası ve öncesi olarak üç farklı bölümde ele alıyor olacağız.

Lansman öncesi

Lansmana hazırlık yapmak ve herşeyi adım adım planlamak lansmanın başarılı olabilmesi için bir hayli önemlidir. Lansman önce yapmanız gerekenler ise şu şekilde:

Ürünü tam anlamıyla test edin

Ürünü her açıdan test etmeniz ve üzerinde çalışmalar yapmanız bir hayli önemli. Hatasız bir şekilde ürünü tüketicilere sunmak için farklı şekillerde testler yapmanız, ürünü kontrol etmeniz ve (teknolojik bir ürün ya da hizmet ise) düzgün çalıştığından emin olmalısınız. Üründe sorunlar olması, lansmanın başarısını tehlikeye atacağı gibi, marka imajınıza da zedeleyecektir.

Hedef kitle üzerine çalışın

Yeni ürünün hangi hedef kitleyi kapsadığını ve hangi tüketicilerin bu ürünle ilgileneceklerini araştırmalısınız. Mevcut müşterilerinizin haricinde de bu ürüne ilgi duyabilecek kişiler olduğunu unutmamanız gerekiyor. Hedef kitleyi belirleyerek, bu kişilerin ilgi alanlarını, demografik yapılarını çıkartmalısınız. Bu bilgiler yeni ürününüzü nerede ve nasıl tanıtacağınız konusunda önemli bilgiler verecektir.

Basın bülteni hazırlayın

Yeni ürününüzle ilgili detaylı bir basın bülteni hazırlayın. Ürünün teknik özelliklerini, hangi amaçlarla kullanılabileceğini, hangi sorunları çözdüğünü ve tüketicilere ne gibi kolaylıklar sağlayacağını bu bültende belirtin. Bunların yanı sıra ürünün yapımında özel bir teknoloji kullanıyorsa; ürünün bir ödülü ya da sertifikası bulunuyorsa bunları da basın bülteninizde belirtebilirsiniz.

Slogan ve mesajınızı oluşturun

Lansman için bir slogan ve mesaj oluşturmanız da önemlidir. Bu lansman sırasında vurgulamak istediğiniz duygu ne olacak? Hangi açılardan ürüne yaklaşılmasını istiyorsunuz? Ürünü öne çıkartacak bir slogan ve mesajın olması, lansmanın akılda kalıcılığını artırması nedeniyle önemlidir.

Sloganınızı şirket içinde paylaşın

Şirket çalışanlarını da bu sürece dahil etmeniz farklı bakış açıları kazanmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki diğer çalışanların slogan ve mesaja olan tepkilerini gözlemleyebilir; onlardan konu ile ilgili geri bildirimler ve fikirler alarak mesajınızı daha da güçlendirebilirsiniz. Farklı bakış açılarıyla konuya yaklaşmak, yeni fikirler edinmenizi sağlar. Tek bir bakış açısıyla lansmana yaklaşmak mesajınızın sığ kalmasına neden olabilir.

Geri bildirim ve yeni fikirlerle mesajı son haline getirin

Şirket içinde aldığınız geri bildirimler ve yeni fikirler doğrultusunda mesajınızın üzerinden tekrar geçin ve lansman mesajınızı son haline getirin.

Etkinlikle mi yoksa dijital olarak mı lansman yapacaksınız

Lansman için bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyorsanız bu etkinliğin arka planını da planlamanız gerekiyor. Mekan, tarih ve kapasite olarak seçeceğiniz mekan üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Davetli kişilerin ulaşım imkanlarını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Lansman için bir etkinlik zorunlu değil. Dijital platformlar üzerinden de lansmanınızı gerçekleştirebilirsiniz. Elinizdeki bütçe doğrultusunda böyle bir yolu da izleyebilirsiniz. Önemli olan mesajınızı doğru bir şekilde iletebilmek ve ürününüzü iyi bir şekilde tanıtabilmek. Bu nedenle de planlama aşamasında dijital bir şekilde mi yoksa bir etkinlikle mi bu tanıtımı yapacağınıza da karar vermelisiniz.

Amaçlarınızı net bir şekilde belirleyin

Lansman ile ulaşmak istediğiniz hedeflerinizi de net bir şekilde belirlemelisiniz. Lansmanın kaç kişiye ulaşacağını, hangi mecralar üzerinde paylaşımlar yapılacağını, yeni bir kitleye yönelik mi çalışmalar yapılacağını yoksa mevcut müşterilere yönelik bir lansman olacağına karar vermelisiniz. Bu noktada amaçlarınızı net bir şekilde ortaya koymak, işi daha iyi bir şekilde planlama yapmanıza olanak tanır.

Pazarlama ve satış ekibinizle amaçlarınızı paylaşın

Amaçlarınızı belirledikten sonra bu bilgileri pazarlama ve satış ekibinizle paylaşmanız gerekir. Ekibiniz bu amaçlar doğrultusunda farklı stratejiler geliştirerek, pazarlama ve satış konusunda neler yapılabileceği üzerine çalışabilir. Bu amaçlar üzerinde farklı konsept ve kanallara yönelilebilir. Bu nedenle de pazarlama ve satış ekibinizi iyi bir şekilde bilgilendirmek, daha doğru adımlar atmanıza yardımcı olur.

Başarılı bir lansman için yapmanız gereken çalışmalar serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde de lansman sırasında ve sonrasında yapmanız gerekenleri ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan