Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor.

Günümüzdeki pazarlama araçları sayesinde birçok farklı şekilde ürün lansmanı yapmak mümkün. Farklı kanallar aracılığı ile farklı kitlelere ulaşmak ve tüm bu kanalları bir bütün halinde kullanarak geniş çaplı bir lansman yapmak da mümkün. Yeni ürün lansmanı konusundaki ipuçlarını lansman öncesi, sırası ve öncesi olarak üç farklı bölümde ele alıyor olacağız.

Lansman öncesi

Lansmana hazırlık yapmak ve herşeyi adım adım planlamak lansmanın başarılı olabilmesi için bir hayli önemlidir. Lansman önce yapmanız gerekenler ise şu şekilde:

Ürünü tam anlamıyla test edin

Ürünü her açıdan test etmeniz ve üzerinde çalışmalar yapmanız bir hayli önemli. Hatasız bir şekilde ürünü tüketicilere sunmak için farklı şekillerde testler yapmanız, ürünü kontrol etmeniz ve (teknolojik bir ürün ya da hizmet ise) düzgün çalıştığından emin olmalısınız. Üründe sorunlar olması, lansmanın başarısını tehlikeye atacağı gibi, marka imajınıza da zedeleyecektir.

Hedef kitle üzerine çalışın

Yeni ürünün hangi hedef kitleyi kapsadığını ve hangi tüketicilerin bu ürünle ilgileneceklerini araştırmalısınız. Mevcut müşterilerinizin haricinde de bu ürüne ilgi duyabilecek kişiler olduğunu unutmamanız gerekiyor. Hedef kitleyi belirleyerek, bu kişilerin ilgi alanlarını, demografik yapılarını çıkartmalısınız. Bu bilgiler yeni ürününüzü nerede ve nasıl tanıtacağınız konusunda önemli bilgiler verecektir.

Basın bülteni hazırlayın

Yeni ürününüzle ilgili detaylı bir basın bülteni hazırlayın. Ürünün teknik özelliklerini, hangi amaçlarla kullanılabileceğini, hangi sorunları çözdüğünü ve tüketicilere ne gibi kolaylıklar sağlayacağını bu bültende belirtin. Bunların yanı sıra ürünün yapımında özel bir teknoloji kullanıyorsa; ürünün bir ödülü ya da sertifikası bulunuyorsa bunları da basın bülteninizde belirtebilirsiniz.

Slogan ve mesajınızı oluşturun

Lansman için bir slogan ve mesaj oluşturmanız da önemlidir. Bu lansman sırasında vurgulamak istediğiniz duygu ne olacak? Hangi açılardan ürüne yaklaşılmasını istiyorsunuz? Ürünü öne çıkartacak bir slogan ve mesajın olması, lansmanın akılda kalıcılığını artırması nedeniyle önemlidir.

Sloganınızı şirket içinde paylaşın

Şirket çalışanlarını da bu sürece dahil etmeniz farklı bakış açıları kazanmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki diğer çalışanların slogan ve mesaja olan tepkilerini gözlemleyebilir; onlardan konu ile ilgili geri bildirimler ve fikirler alarak mesajınızı daha da güçlendirebilirsiniz. Farklı bakış açılarıyla konuya yaklaşmak, yeni fikirler edinmenizi sağlar. Tek bir bakış açısıyla lansmana yaklaşmak mesajınızın sığ kalmasına neden olabilir.

Geri bildirim ve yeni fikirlerle mesajı son haline getirin

Şirket içinde aldığınız geri bildirimler ve yeni fikirler doğrultusunda mesajınızın üzerinden tekrar geçin ve lansman mesajınızı son haline getirin.

Etkinlikle mi yoksa dijital olarak mı lansman yapacaksınız

Lansman için bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyorsanız bu etkinliğin arka planını da planlamanız gerekiyor. Mekan, tarih ve kapasite olarak seçeceğiniz mekan üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Davetli kişilerin ulaşım imkanlarını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Lansman için bir etkinlik zorunlu değil. Dijital platformlar üzerinden de lansmanınızı gerçekleştirebilirsiniz. Elinizdeki bütçe doğrultusunda böyle bir yolu da izleyebilirsiniz. Önemli olan mesajınızı doğru bir şekilde iletebilmek ve ürününüzü iyi bir şekilde tanıtabilmek. Bu nedenle de planlama aşamasında dijital bir şekilde mi yoksa bir etkinlikle mi bu tanıtımı yapacağınıza da karar vermelisiniz.

Amaçlarınızı net bir şekilde belirleyin

Lansman ile ulaşmak istediğiniz hedeflerinizi de net bir şekilde belirlemelisiniz. Lansmanın kaç kişiye ulaşacağını, hangi mecralar üzerinde paylaşımlar yapılacağını, yeni bir kitleye yönelik mi çalışmalar yapılacağını yoksa mevcut müşterilere yönelik bir lansman olacağına karar vermelisiniz. Bu noktada amaçlarınızı net bir şekilde ortaya koymak, işi daha iyi bir şekilde planlama yapmanıza olanak tanır.

Pazarlama ve satış ekibinizle amaçlarınızı paylaşın

Amaçlarınızı belirledikten sonra bu bilgileri pazarlama ve satış ekibinizle paylaşmanız gerekir. Ekibiniz bu amaçlar doğrultusunda farklı stratejiler geliştirerek, pazarlama ve satış konusunda neler yapılabileceği üzerine çalışabilir. Bu amaçlar üzerinde farklı konsept ve kanallara yönelilebilir. Bu nedenle de pazarlama ve satış ekibinizi iyi bir şekilde bilgilendirmek, daha doğru adımlar atmanıza yardımcı olur.

Başarılı bir lansman için yapmanız gereken çalışmalar serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde de lansman sırasında ve sonrasında yapmanız gerekenleri ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin