Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

25 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor.

Günümüzdeki pazarlama araçları sayesinde birçok farklı şekilde ürün lansmanı yapmak mümkün. Farklı kanallar aracılığı ile farklı kitlelere ulaşmak ve tüm bu kanalları bir bütün halinde kullanarak geniş çaplı bir lansman yapmak da mümkün. Yeni ürün lansmanı konusundaki ipuçlarını lansman öncesi, sırası ve öncesi olarak üç farklı bölümde ele alıyor olacağız.

Lansman öncesi

Lansmana hazırlık yapmak ve herşeyi adım adım planlamak lansmanın başarılı olabilmesi için bir hayli önemlidir. Lansman önce yapmanız gerekenler ise şu şekilde:

Ürünü tam anlamıyla test edin

Ürünü her açıdan test etmeniz ve üzerinde çalışmalar yapmanız bir hayli önemli. Hatasız bir şekilde ürünü tüketicilere sunmak için farklı şekillerde testler yapmanız, ürünü kontrol etmeniz ve (teknolojik bir ürün ya da hizmet ise) düzgün çalıştığından emin olmalısınız. Üründe sorunlar olması, lansmanın başarısını tehlikeye atacağı gibi, marka imajınıza da zedeleyecektir.

Hedef kitle üzerine çalışın

Yeni ürünün hangi hedef kitleyi kapsadığını ve hangi tüketicilerin bu ürünle ilgileneceklerini araştırmalısınız. Mevcut müşterilerinizin haricinde de bu ürüne ilgi duyabilecek kişiler olduğunu unutmamanız gerekiyor. Hedef kitleyi belirleyerek, bu kişilerin ilgi alanlarını, demografik yapılarını çıkartmalısınız. Bu bilgiler yeni ürününüzü nerede ve nasıl tanıtacağınız konusunda önemli bilgiler verecektir.

Basın bülteni hazırlayın

Yeni ürününüzle ilgili detaylı bir basın bülteni hazırlayın. Ürünün teknik özelliklerini, hangi amaçlarla kullanılabileceğini, hangi sorunları çözdüğünü ve tüketicilere ne gibi kolaylıklar sağlayacağını bu bültende belirtin. Bunların yanı sıra ürünün yapımında özel bir teknoloji kullanıyorsa; ürünün bir ödülü ya da sertifikası bulunuyorsa bunları da basın bülteninizde belirtebilirsiniz.

Slogan ve mesajınızı oluşturun

Lansman için bir slogan ve mesaj oluşturmanız da önemlidir. Bu lansman sırasında vurgulamak istediğiniz duygu ne olacak? Hangi açılardan ürüne yaklaşılmasını istiyorsunuz? Ürünü öne çıkartacak bir slogan ve mesajın olması, lansmanın akılda kalıcılığını artırması nedeniyle önemlidir.

Sloganınızı şirket içinde paylaşın

Şirket çalışanlarını da bu sürece dahil etmeniz farklı bakış açıları kazanmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki diğer çalışanların slogan ve mesaja olan tepkilerini gözlemleyebilir; onlardan konu ile ilgili geri bildirimler ve fikirler alarak mesajınızı daha da güçlendirebilirsiniz. Farklı bakış açılarıyla konuya yaklaşmak, yeni fikirler edinmenizi sağlar. Tek bir bakış açısıyla lansmana yaklaşmak mesajınızın sığ kalmasına neden olabilir.

Geri bildirim ve yeni fikirlerle mesajı son haline getirin

Şirket içinde aldığınız geri bildirimler ve yeni fikirler doğrultusunda mesajınızın üzerinden tekrar geçin ve lansman mesajınızı son haline getirin.

Etkinlikle mi yoksa dijital olarak mı lansman yapacaksınız

Lansman için bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyorsanız bu etkinliğin arka planını da planlamanız gerekiyor. Mekan, tarih ve kapasite olarak seçeceğiniz mekan üzerinde araştırmalar yapmanız gerekiyor. Davetli kişilerin ulaşım imkanlarını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Lansman için bir etkinlik zorunlu değil. Dijital platformlar üzerinden de lansmanınızı gerçekleştirebilirsiniz. Elinizdeki bütçe doğrultusunda böyle bir yolu da izleyebilirsiniz. Önemli olan mesajınızı doğru bir şekilde iletebilmek ve ürününüzü iyi bir şekilde tanıtabilmek. Bu nedenle de planlama aşamasında dijital bir şekilde mi yoksa bir etkinlikle mi bu tanıtımı yapacağınıza da karar vermelisiniz.

Amaçlarınızı net bir şekilde belirleyin

Lansman ile ulaşmak istediğiniz hedeflerinizi de net bir şekilde belirlemelisiniz. Lansmanın kaç kişiye ulaşacağını, hangi mecralar üzerinde paylaşımlar yapılacağını, yeni bir kitleye yönelik mi çalışmalar yapılacağını yoksa mevcut müşterilere yönelik bir lansman olacağına karar vermelisiniz. Bu noktada amaçlarınızı net bir şekilde ortaya koymak, işi daha iyi bir şekilde planlama yapmanıza olanak tanır.

Pazarlama ve satış ekibinizle amaçlarınızı paylaşın

Amaçlarınızı belirledikten sonra bu bilgileri pazarlama ve satış ekibinizle paylaşmanız gerekir. Ekibiniz bu amaçlar doğrultusunda farklı stratejiler geliştirerek, pazarlama ve satış konusunda neler yapılabileceği üzerine çalışabilir. Bu amaçlar üzerinde farklı konsept ve kanallara yönelilebilir. Bu nedenle de pazarlama ve satış ekibinizi iyi bir şekilde bilgilendirmek, daha doğru adımlar atmanıza yardımcı olur.

Başarılı bir lansman için yapmanız gereken çalışmalar serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde de lansman sırasında ve sonrasında yapmanız gerekenleri ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Çağatay Yazıcı
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan