Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?

25 Aralık 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak için bazı unsurlara dikkat etmeniz ve bu özellikleri uygulamanız, karşılaştırma özelliğinin etkisini de artıracaktır.

Ürün karşılaştırma özelliği nasıl kullanılır?

Kategori ve arama sonucu sayfaları

Ürün kategori ve site içi arama sonucu sayfalarında ürün karşılaştırma özelliğini aktif bir şekilde kullanmaya yönlendirmelisiniz. Tüketiciler bu sayfa türleri üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde arayacakları için karşılaştırma özelliğini de bu sayfalara eklemeniz gerekmekte.

Ürün kategori sayfaları üzerinde benzer ve tüketicilerin aradıklarıyla ilgili ürünler olduğu için karşılaştırma özelliğini sunmanız, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de önemlidir.

Karşılaştırma özelliğine erişim kolay olmalı

Sayfanın üst bölümünde “Karşılaştırma” şeklinde bir bölüm oluşturarak, tüketicileri bu bölüme yönlendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler kategori ve ürün arama sorgularında dilerlese doğrudan sonuçları inceleyebilir ya da ürün karşılaştırma özelliğini aktive ederek, doğrudan diledikleri ürünleri karşılaştırmaya başlayabilirler.

Karşılaştırma özelliğini sağ ya da sol sütuna koymanız, kullanıcıların bu özelliği kaçırmalarına neden olabilir; çünkü bu bölümler genellikle reklam ve banner alanları olduğu için tüketiciler sayfanın bu bölümlerine dikkat etmeyebilirler. Bu da geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacağı için sayfanın üst bölümünde başlığın altına karşılaştırma özelliğini eklemeniz daha dikkat çekici olacaktır.

Tablo görünümünden yararlanın

Tablo görünümü ürün karşılaştırma sürecinde en etkili çözümü sunmaktadır; çünkü bu tablolar üzerinde ürünle ilgili en önemli detayları paylaşarak, ürünleri öne çıkartacağınız için kullanıcılar da bu tablolar üzerinden doğrudan ürünlerle ilgili farkları görebilirler.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ürün görsellerini öne çıkartın

Tablo görünümü üzerinde ürünlerinizin görsellerini de mutlaka kullanmanız gerekir. Tüketicilere sadece metin sunmanız, ürünün ne olduğunun anlaşılmasını zorlaştırır. Bu sebeple de ürün görsellerini de bu karşılaştırma sonuçlarına eklemeniz gerekir.

Müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme sunun

Ürün özelliklerinin yanı sıra ürünlerin aldığı müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme özelliğini de kullanıcılara sunun. İnternetten alışverişlerde tüketici yorum ve puanlamaları sosyal kanıt olarak değer taşıdığı için tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

Sepete ekle butonunu unutmayın

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünle ilgili detayların yanı sıra “sepete ekle” butonunu da eklemeniz gerekir. Kullanıcıları doğrudan satın almaya yönlendirmek ve geri dönüşüm sağlamak için onlara bir eyleme çağrı ifadesi sunmanız gerekir. Kullanıcıları doğrudan ürün sayfasına giderek kapsamlı bir araştırma da yapabilecekleri gibi doğrudan ürün karşılaştırma tablosu üzerinden de ürünü satın almaya gidebilmeli.

Ürün görselleri tıklanabilir olmalı

Karşılaştırma tablosu üzerinde kullandığınız görseller aynı zamanda tıklanabilir olmalı. Kullanıcı deneyimi açısından baktığımızda, kullanıcılar bu tablo üzerine ekledikleri ürünleri detaylı bir şekilde incelemek istediklerinde ürün sayfasına gitmek için ürünün görseline tıklamaya çalışacaklardır. Bu özelliği kullanmanız, karşılaştırma tablonuzda kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Tabloyu kapatma tuşunu görünür yapın

Ürün karşılaştırma özelliğini bir tablo şeklinde açtığınızda kullanıcıların bu tabloyu kapatabilmesi de gerekir. Bunun için pencerenin sağ üst köşesine kapatma ikonunu koyarak, kullanıcılara bu özelliği sunun.

Ürün fiyatlarını gösterin

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünlerin fiyatlarını da göstermeniz gerekir. Kullanıcılar sadece ürünlerin özelliklerini ve aldıkları puanları görmek istemeyeceklerdir. Aynı zamanda ürünlerin fiyatlarını da karşılaştırmak isteyeceklerdir. Bu sebeple de tablolarda sepete ekle butonunun altında ürün fiyatını da göstererek, kullanıcılara bu bilgiler de sağlamalısınız.

Ürün karşılaştırma ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün karşılaştırma özelliği nedir?

Ürün karşılaştırma özelliği, bir e-ticaret sitesi üzerinde birden fazla ürünün teknik özelliklerini, müşteri yorumlarını, puanlarını ve fiyatlarını yan yana ya da alt alta göstererek, tüketicilerin seçtikleri birden fazla ürünü aynı anda karşılaştırmalarını sağlayan bir özelliktir.

Ürün karşılaştırma özelliğinin faydaları nedir?

Karşılaştırma özelliği tüketicilerin satın alma kararlarını daha etkili ve hızlı bir şekilde vermelerini sağlar. Bu özelliği sunmadığınız durumlarda tüketiciler birçok ürün sayfasını ziyaret etmek zorunda kalacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Ancak bir tablo üzerinde kullanıcılara seçtikleri ürünlerle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, onların ürünleri daha hızlı ve kolay bir şekilde karşılaştırmalarına yardımcı olur.

Karşılaştırma özelliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

İnternet üzerinden alışveriş yapmadan önce tüketiciler ürün araştırması yaparlar ve bu süreçte farklı ürünlerle ilgili bilgi toplarlar. Bu süreci çok detaylı bir şekilde tamamlayanlar olduğu gibi hızlı bir şekilde bilgi almak isteyenler de bulunur. Her iki koşulda da tüketicilerin işini kolaylaştırma ve satın alma karar sürecinde onlara yardımcı olmak için karşılaştırma özelliğini öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin sitenizde daha fazla vakit geçirerek, ürünleri incelemelerini sağlamanız, onları web sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan