Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?

25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?

E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak için bazı unsurlara dikkat etmeniz ve bu özellikleri uygulamanız, karşılaştırma özelliğinin etkisini de artıracaktır.

Ürün karşılaştırma özelliği nasıl kullanılır?

Kategori ve arama sonucu sayfaları

Ürün kategori ve site içi arama sonucu sayfalarında ürün karşılaştırma özelliğini aktif bir şekilde kullanmaya yönlendirmelisiniz. Tüketiciler bu sayfa türleri üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde arayacakları için karşılaştırma özelliğini de bu sayfalara eklemeniz gerekmekte.

Ürün kategori sayfaları üzerinde benzer ve tüketicilerin aradıklarıyla ilgili ürünler olduğu için karşılaştırma özelliğini sunmanız, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de önemlidir.

Karşılaştırma özelliğine erişim kolay olmalı

Sayfanın üst bölümünde “Karşılaştırma” şeklinde bir bölüm oluşturarak, tüketicileri bu bölüme yönlendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler kategori ve ürün arama sorgularında dilerlese doğrudan sonuçları inceleyebilir ya da ürün karşılaştırma özelliğini aktive ederek, doğrudan diledikleri ürünleri karşılaştırmaya başlayabilirler.

Karşılaştırma özelliğini sağ ya da sol sütuna koymanız, kullanıcıların bu özelliği kaçırmalarına neden olabilir; çünkü bu bölümler genellikle reklam ve banner alanları olduğu için tüketiciler sayfanın bu bölümlerine dikkat etmeyebilirler. Bu da geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacağı için sayfanın üst bölümünde başlığın altına karşılaştırma özelliğini eklemeniz daha dikkat çekici olacaktır.

Tablo görünümünden yararlanın

Tablo görünümü ürün karşılaştırma sürecinde en etkili çözümü sunmaktadır; çünkü bu tablolar üzerinde ürünle ilgili en önemli detayları paylaşarak, ürünleri öne çıkartacağınız için kullanıcılar da bu tablolar üzerinden doğrudan ürünlerle ilgili farkları görebilirler.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ürün görsellerini öne çıkartın

Tablo görünümü üzerinde ürünlerinizin görsellerini de mutlaka kullanmanız gerekir. Tüketicilere sadece metin sunmanız, ürünün ne olduğunun anlaşılmasını zorlaştırır. Bu sebeple de ürün görsellerini de bu karşılaştırma sonuçlarına eklemeniz gerekir.

Müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme sunun

Ürün özelliklerinin yanı sıra ürünlerin aldığı müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme özelliğini de kullanıcılara sunun. İnternetten alışverişlerde tüketici yorum ve puanlamaları sosyal kanıt olarak değer taşıdığı için tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

Sepete ekle butonunu unutmayın

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünle ilgili detayların yanı sıra “sepete ekle” butonunu da eklemeniz gerekir. Kullanıcıları doğrudan satın almaya yönlendirmek ve geri dönüşüm sağlamak için onlara bir eyleme çağrı ifadesi sunmanız gerekir. Kullanıcıları doğrudan ürün sayfasına giderek kapsamlı bir araştırma da yapabilecekleri gibi doğrudan ürün karşılaştırma tablosu üzerinden de ürünü satın almaya gidebilmeli.

Ürün görselleri tıklanabilir olmalı

Karşılaştırma tablosu üzerinde kullandığınız görseller aynı zamanda tıklanabilir olmalı. Kullanıcı deneyimi açısından baktığımızda, kullanıcılar bu tablo üzerine ekledikleri ürünleri detaylı bir şekilde incelemek istediklerinde ürün sayfasına gitmek için ürünün görseline tıklamaya çalışacaklardır. Bu özelliği kullanmanız, karşılaştırma tablonuzda kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Tabloyu kapatma tuşunu görünür yapın

Ürün karşılaştırma özelliğini bir tablo şeklinde açtığınızda kullanıcıların bu tabloyu kapatabilmesi de gerekir. Bunun için pencerenin sağ üst köşesine kapatma ikonunu koyarak, kullanıcılara bu özelliği sunun.

Ürün fiyatlarını gösterin

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünlerin fiyatlarını da göstermeniz gerekir. Kullanıcılar sadece ürünlerin özelliklerini ve aldıkları puanları görmek istemeyeceklerdir. Aynı zamanda ürünlerin fiyatlarını da karşılaştırmak isteyeceklerdir. Bu sebeple de tablolarda sepete ekle butonunun altında ürün fiyatını da göstererek, kullanıcılara bu bilgiler de sağlamalısınız.

Ürün karşılaştırma ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün karşılaştırma özelliği nedir?

Ürün karşılaştırma özelliği, bir e-ticaret sitesi üzerinde birden fazla ürünün teknik özelliklerini, müşteri yorumlarını, puanlarını ve fiyatlarını yan yana ya da alt alta göstererek, tüketicilerin seçtikleri birden fazla ürünü aynı anda karşılaştırmalarını sağlayan bir özelliktir.

Ürün karşılaştırma özelliğinin faydaları nedir?

Karşılaştırma özelliği tüketicilerin satın alma kararlarını daha etkili ve hızlı bir şekilde vermelerini sağlar. Bu özelliği sunmadığınız durumlarda tüketiciler birçok ürün sayfasını ziyaret etmek zorunda kalacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Ancak bir tablo üzerinde kullanıcılara seçtikleri ürünlerle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, onların ürünleri daha hızlı ve kolay bir şekilde karşılaştırmalarına yardımcı olur.

Karşılaştırma özelliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

İnternet üzerinden alışveriş yapmadan önce tüketiciler ürün araştırması yaparlar ve bu süreçte farklı ürünlerle ilgili bilgi toplarlar. Bu süreci çok detaylı bir şekilde tamamlayanlar olduğu gibi hızlı bir şekilde bilgi almak isteyenler de bulunur. Her iki koşulda da tüketicilerin işini kolaylaştırma ve satın alma karar sürecinde onlara yardımcı olmak için karşılaştırma özelliğini öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin sitenizde daha fazla vakit geçirerek, ürünleri incelemelerini sağlamanız, onları web sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan