E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak önemlidir. Bu sayede satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Aynı zamanda rün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak için bazı unsurlara dikkat etmelisiniz. Bu özellikleri uygulamanız, karşılaştırma özelliğinin etkisini de artıracaktır.
Ürün kategori sayfaları üzerinde benzer ve tüketicilerin aradıklarıyla ilgili ürünler vardır. Dolayısıyla karşılaştırma özelliğini sunmanız, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de önemlidir.
Ürün özelliklerinin yanı sıra ürünlerin aldığı müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme özelliğini de kullanıcılara sunun. İnternetten alışverişlerde tüketici yorum ve puanlamaları sosyal kanıt olarak değer taşıdığı için tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.
Ürün karşılaştırma özelliğini bir tablo şeklinde açtığınızda kullanıcıların bu tabloyu kapatabilmesi de gerekir. Bunun için pencerenin sağ üst köşesine kapatma ikonunu koyarak, kullanıcılara bu özelliği sunun.
Ürün karşılaştırma özelliği nasıl kullanılır?
Kategori ve arama sonucu sayfaları
Ürün kategori ve site içi arama sonucu sayfalarında ürün karşılaştırma özelliğini aktif olarak kullandırmalısınız. Tüketiciler bu sayfa türleri üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde arayacaklardır. Dolayısıyla için karşılaştırma özelliğini de bu sayfalara eklemeniz gerekmekte.
Karşılaştırma özelliğine erişim kolay olmalı
Sayfanın üst bölümünde “Karşılaştırma” şeklinde bir bölüm oluşturun. Böylece tüketicileri bu bölüme yönlendirmeniz mümkün. Bu sayede tüketiciler kategori ve ürün arama sorgularında dilerlese doğrudan sonuçları inceleyin. Ayrıca ürün karşılaştırma özelliğini aktive ederek, doğrudan diledikleri ürünleri karşılaştırmaya başlamaları mümkün. Karşılaştırma özelliğini sağ ya da sol sütuna koymanız, kullanıcıların bu özelliği kaçırmalarına neden olur. Çünkü bu bölümler genellikle reklam ve banner alanları olduğu için tüketiciler sayfanın bu bölümlerine dikkat etmez. Bu da geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacağı için sayfanın üst bölümünde başlığın altına karşılaştırma özelliğini eklemeniz daha dikkat çekici olacaktır.Tablo görünümünden yararlanın
Şöyle ki tablo görünümü ürün karşılaştırma sürecinde en etkili çözümü sunmaktadır. Çünkü bu tablolar üzerinde ürünle ilgili en önemli detayları paylaşarak, ürünleri öne çıkartacağınız için kullanıcılar da bu tablolar üzerinden doğrudan ürünlerle ilgili farkları görür. İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?Hizmet veya ürün görsellerini öne çıkartın
Tablo görünümü üzerinde ürünlerinizin görsellerini de mutlaka kullanmanız gerekir. Tüketicilere sadece metin sunmanız, ürünün ne olduğunun anlaşılmasını zorlaştırır. Bu sebeple de ürün görsellerini de bu karşılaştırma sonuçlarına eklemeniz gerekir.Müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme sunun

Sepete ekle butonunu unutmayın
Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünle ilgili detayların yanı sıra “sepete ekle” butonunu da eklemeniz gerekir. Kullanıcıları doğrudan satın almaya yönlendirmek ve geri dönüşüm sağlamak için onlara bir eyleme çağrı ifadesi sunmanız gerekir. Aynı zamanda kullanıcılar doğrudan ürün sayfasına giderek kapsamlı bir araştırma da yapabilecekleri gibi doğrudan ürün karşılaştırma tablosu üzerinden de ürünü satın almaya gidebilmeli.Ürün görselleri tıklanabilir olmalı
Karşılaştırma tablosu üzerinde kullandığınız görseller aynı zamanda tıklanabilir olmalıdır. Kullanıcı deneyimi açısından baktığımızda, kullanıcılar bu tablo üzerine ekledikleri ürünleri detaylı bir şekilde incelemek istediklerinde ürün sayfasına gitmek için ürünün görseline tıklamaya çalışacaklardır. Bu özelliği kullanmanız, karşılaştırma tablonuzda kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır. İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?Tabloyu kapatma tuşunu görünür yapın

Ürün fiyatlarını gösterin
Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünlerin fiyatlarını da göstermeniz gerekir. Kullanıcılar sadece ürünlerin özelliklerini ve aldıkları puanları görmek istemeyeceklerdir. Aynı zamanda ürünlerin fiyatlarını da karşılaştırmak isteyeceklerdir. Bu sebeple de tablolarda sepete ekle butonunun altında ürün fiyatını da göstermelisiniz. Ayrıca kullanıcılara bu bilgileri de sağlamalısınız.Karşılaştırma ile ilgili sık sorulan sorular
Ürün karşılaştırma özelliği nedir?
Ürün karşılaştırma özelliği, bir e-ticaret sitesi üzerinde birden fazla ürünün teknik özelliklerinin karşılaştırıldığı özelliktir. Aynı zamanda müşteri yorumlarını, puanlarını ve fiyatlarını yan yana ya da alt alta göstererek anlaşılır bir şema oluşturur.Ürün karşılaştırma özelliğinin faydaları nedir?
Karşılaştırma özelliği tüketicilerin satın alma kararlarını daha etkili ve hızlı bir şekilde vermelerini sağlar. Bu özelliği sunmadığınız durumlarda tüketiciler birçok ürün sayfasını ziyaret etmek zorunda kalır. Dolayısıyla bu durum kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Ancak bir tablo üzerinde kullanıcılara seçtikleri ürünlerle ilgili detaylı bilgileri sunmanız avantajlı olur. Bu sayede onların ürünleri daha hızlı ve kolay bir şekilde karşılaştırmalarına yardımcı olur.Karşılaştırma özelliği e-ticaret firmaları için neden önemli?
İnternet üzerinden alışveriş yapmadan önce tüketiciler ürün araştırması yaparlar. Ve bu süreçte farklı ürünlerle ilgili bilgi toplarlar. Bu süreci çok detaylı bir şekilde tamamlayanlar olmaktadır. Ayrıca bunun yanı sıra hızlı bir şekilde bilgi almak isteyenler de bulunur. Her iki koşulda da tüketicilerin işini kolaylaştırma açısından oldukça önemlidir. Aynı zamanda satın alma karar sürecinde onlara yardımcı olmak için karşılaştırma özelliğini öne çıkartmalısınız. Tüketicilerin sitenizde daha fazla vakit geçirerek, ürünleri incelemelerini sağlamaktadır. Ayrıca onları web sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de kolaylaştırır.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar