Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?

25 Aralık 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak için bazı unsurlara dikkat etmeniz ve bu özellikleri uygulamanız, karşılaştırma özelliğinin etkisini de artıracaktır.

Ürün karşılaştırma özelliği nasıl kullanılır?

Kategori ve arama sonucu sayfaları

Ürün kategori ve site içi arama sonucu sayfalarında ürün karşılaştırma özelliğini aktif bir şekilde kullanmaya yönlendirmelisiniz. Tüketiciler bu sayfa türleri üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde arayacakları için karşılaştırma özelliğini de bu sayfalara eklemeniz gerekmekte.

Ürün kategori sayfaları üzerinde benzer ve tüketicilerin aradıklarıyla ilgili ürünler olduğu için karşılaştırma özelliğini sunmanız, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de önemlidir.

Karşılaştırma özelliğine erişim kolay olmalı

Sayfanın üst bölümünde “Karşılaştırma” şeklinde bir bölüm oluşturarak, tüketicileri bu bölüme yönlendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler kategori ve ürün arama sorgularında dilerlese doğrudan sonuçları inceleyebilir ya da ürün karşılaştırma özelliğini aktive ederek, doğrudan diledikleri ürünleri karşılaştırmaya başlayabilirler.

Karşılaştırma özelliğini sağ ya da sol sütuna koymanız, kullanıcıların bu özelliği kaçırmalarına neden olabilir; çünkü bu bölümler genellikle reklam ve banner alanları olduğu için tüketiciler sayfanın bu bölümlerine dikkat etmeyebilirler. Bu da geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacağı için sayfanın üst bölümünde başlığın altına karşılaştırma özelliğini eklemeniz daha dikkat çekici olacaktır.

Tablo görünümünden yararlanın

Tablo görünümü ürün karşılaştırma sürecinde en etkili çözümü sunmaktadır; çünkü bu tablolar üzerinde ürünle ilgili en önemli detayları paylaşarak, ürünleri öne çıkartacağınız için kullanıcılar da bu tablolar üzerinden doğrudan ürünlerle ilgili farkları görebilirler.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ürün görsellerini öne çıkartın

Tablo görünümü üzerinde ürünlerinizin görsellerini de mutlaka kullanmanız gerekir. Tüketicilere sadece metin sunmanız, ürünün ne olduğunun anlaşılmasını zorlaştırır. Bu sebeple de ürün görsellerini de bu karşılaştırma sonuçlarına eklemeniz gerekir.

Müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme sunun

Ürün özelliklerinin yanı sıra ürünlerin aldığı müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme özelliğini de kullanıcılara sunun. İnternetten alışverişlerde tüketici yorum ve puanlamaları sosyal kanıt olarak değer taşıdığı için tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

Sepete ekle butonunu unutmayın

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünle ilgili detayların yanı sıra “sepete ekle” butonunu da eklemeniz gerekir. Kullanıcıları doğrudan satın almaya yönlendirmek ve geri dönüşüm sağlamak için onlara bir eyleme çağrı ifadesi sunmanız gerekir. Kullanıcıları doğrudan ürün sayfasına giderek kapsamlı bir araştırma da yapabilecekleri gibi doğrudan ürün karşılaştırma tablosu üzerinden de ürünü satın almaya gidebilmeli.

Ürün görselleri tıklanabilir olmalı

Karşılaştırma tablosu üzerinde kullandığınız görseller aynı zamanda tıklanabilir olmalı. Kullanıcı deneyimi açısından baktığımızda, kullanıcılar bu tablo üzerine ekledikleri ürünleri detaylı bir şekilde incelemek istediklerinde ürün sayfasına gitmek için ürünün görseline tıklamaya çalışacaklardır. Bu özelliği kullanmanız, karşılaştırma tablonuzda kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Tabloyu kapatma tuşunu görünür yapın

Ürün karşılaştırma özelliğini bir tablo şeklinde açtığınızda kullanıcıların bu tabloyu kapatabilmesi de gerekir. Bunun için pencerenin sağ üst köşesine kapatma ikonunu koyarak, kullanıcılara bu özelliği sunun.

Ürün fiyatlarını gösterin

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünlerin fiyatlarını da göstermeniz gerekir. Kullanıcılar sadece ürünlerin özelliklerini ve aldıkları puanları görmek istemeyeceklerdir. Aynı zamanda ürünlerin fiyatlarını da karşılaştırmak isteyeceklerdir. Bu sebeple de tablolarda sepete ekle butonunun altında ürün fiyatını da göstererek, kullanıcılara bu bilgiler de sağlamalısınız.

Ürün karşılaştırma ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün karşılaştırma özelliği nedir?

Ürün karşılaştırma özelliği, bir e-ticaret sitesi üzerinde birden fazla ürünün teknik özelliklerini, müşteri yorumlarını, puanlarını ve fiyatlarını yan yana ya da alt alta göstererek, tüketicilerin seçtikleri birden fazla ürünü aynı anda karşılaştırmalarını sağlayan bir özelliktir.

Ürün karşılaştırma özelliğinin faydaları nedir?

Karşılaştırma özelliği tüketicilerin satın alma kararlarını daha etkili ve hızlı bir şekilde vermelerini sağlar. Bu özelliği sunmadığınız durumlarda tüketiciler birçok ürün sayfasını ziyaret etmek zorunda kalacağı için kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Ancak bir tablo üzerinde kullanıcılara seçtikleri ürünlerle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, onların ürünleri daha hızlı ve kolay bir şekilde karşılaştırmalarına yardımcı olur.

Karşılaştırma özelliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

İnternet üzerinden alışveriş yapmadan önce tüketiciler ürün araştırması yaparlar ve bu süreçte farklı ürünlerle ilgili bilgi toplarlar. Bu süreci çok detaylı bir şekilde tamamlayanlar olduğu gibi hızlı bir şekilde bilgi almak isteyenler de bulunur. Her iki koşulda da tüketicilerin işini kolaylaştırma ve satın alma karar sürecinde onlara yardımcı olmak için karşılaştırma özelliğini öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin sitenizde daha fazla vakit geçirerek, ürünleri incelemelerini sağlamanız, onları web sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan