Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler

11 Şubat 2020
Sinan Oypan

Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı zamanda ürün sayfalarında bu incelemelerin videolarını da paylaştığınızda, ürünlerinizi inceleyen kişilere ekstra bir bilgi sunmuş olursunuz ve bu incelemelerde verdiğiniz bilgilerle tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. Peki, bir ürün incelemesi hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Ürün incelemesi nedir?

Öncelikle ürün incelemesinin ne olduğunu ele alalım. Ürün incelemesi, belli bir ürünün teknik özelliklerini, faydalarını ve çözdüğü problemleri ele alan, yazılı, görsel ya da video olarak hazırlanmış içeriklerdir.

İnceleme videoları kutu açılım videosu olarak da ele alınsa da aslında ikisi de farklı içeriklerdir; ancak inceleme ve kutu açılım içeriği tek bir şekilde de hazırlanabilir. Kutu açılımları özellikle ürünün paketi ve paket içeriği üzerine odaklanırken, ürün incelemesi ise ürünün teknik özellikleri ve sağladığı faydalar üzerinde durur. Ancak bu iki içerik türünü tek bir içerik içerisinde de kullanabilirsiniz.

İçerik çeşitliliği sağlamak ve tüketicilere farklı şekillerde ulaşmak; aynı zamanda da kısa içeriklerle farklı bilgiler sunmak için bu iki içerik türünü tek tek de oluşturabilirsiniz.

Ürün incelemesi hazırlarken yapmanız gerekenler

Konseptinizi ve nerede yayın yapacağınıza karar verin

Ürün incelemeleri hazırlarken, bu içeriklerin konseptinin nasıl olacağına ve hangi kanallar üzerinde yayın yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Ürün incelemeleri yazılı olarak da hazırlansa da günümüzde bu incelemelerin video olarak hazırlanması daha ilgi çekici olduğu gibi video içeriklerin aldığı geri dönüşümlerin de daha yüksek olması nedeniyle bu içerikleri videolar halinde yayınlamanız önemli olacaktır.

Eğer bir influencer ile çalışmayacak ve kendi içeriklerinizi hazırlayacaksanız ürün incelemeleri için belli bir konsept oluşturmanızda fayda var. Videoların nasıl bir alanda çekileceği, arka plan fonu, videoların süresi, tanıtımları kimin yapacağı gibi konulara karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Videolarınızı standart 16:9 formatında HD olarak (1920x1080) çekmeniz, birçok farklı kanal üzerinde bu videolarınızı kullanmanıza olanak verir. 16:9 yatay videolarınızı Youtube’a yükleyebilir ve sonrasında da buradaki HTML kod ile videolarınızı web sitenize de yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Facebook, Twitter ve Instagram’da da yatay videoları kullanabildiğiniz için çekim formatınızı bu şekilde oluşturabilirsiniz.

Videolarınız 3 ile 5 dakika aralığında olsun

İnternet kullanıcıların dikkatini çekmek ve onların tek bir video üzerine odaklanmalarını sağlamak oldukça zordur. Bu hazırladığınız videoların uzunluğunu iyi ayarlamanız gerekir. Karmaşık ve takip edilesi bir hikaye olmadığında tüketicileri tek bir videoda 3 dakikadan uzun tutmak oldukça zor olmaktadır. Bu nedenle de videolarınızı 3 dakika ile 5 dakika arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Uzun videolar Youtube’da tercih edilen bir format olsa da tüketicileri, tek bir ürün özelinde bu kadar uzun süre videonuzda tutmanız oldukça zordur. Videonun sadece belli bir bölümünün izlenmesi ve sonrasında da tüketicilerin videodan çıkması da doğal olarak kanalın ve videoların yeterince ilgi çekici olmadığını gösterecektir. Bu da videoların değerini düşürür.

Bu sebeple de 3 ile 5 dakika sınırındaki videolar, ürün incelemesi hazırlarken oldukça idealdir. Dilerseniz, daha farklı bir videoda da ürünü en ince ayrıntısına kadar tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Ürüne odaklanın, markaya değil

Videolarınızın odağında ürünün olması gerekir. Ürün incelemesi hazırlarken markanızı öne çıkartmaya çalışmayın. Ürün hakkında önemli bilgileri sunarken, tüketicilerin bu üründen nasıl faydalanabileceklerinden bahsederek, odağı ürün üzerinde tutmaya çalışın.

Ürünün en önemli özelliklerini ve sunduğu faydaları anlatın

Ürün incelemesi hazırlarken öncelikli olarak dikkat etmeniz gereken konu, tüketicilerin bu üründen nasıl bir fayda sağlayacağı olmalı. Bu sebeple de ürünün detaylı teknik özellikleri yerine, tüketicilere sağlayacağı en önemli faydaları ve ürünün en göze çarpan ve onu cezbedici hale getiren özellikleri üzerinde durmaya özen gösterin. Tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, tüketicilerin ilgisini çekmenize yardımcı olacak.

Doğaçlama yapmayın, anlatacağınız konuları planlayın

Videolarınızda belli bir metini okumanız sıkıcı olacaktır; bu sebeple de doğal bir dille konuşmanız ve ürünü doğal bir şekilde anlatmanız gerekir. Ancak bu doğaçlama yapmak anlamına gelmemekte. Doğaçlama yaptığınızda, ürünün asıl önemli kısımlarını atlayabilir ve gereksiz detaylarla videonun amacından uzaklaşabilirsiniz.

Bu nedenle de önceden videonun içeriği ile ilgili bir plan yaparak ürünle ilgili bahsedeceğiniz özellikleri ve konuları belirleyin. Böylelikle daha profesyonel ve amacına uygun bir video hazırlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Ürün incelemesi yaptığınızda videonun sonuna eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi de unutmamalısınız. Bu videolar üzerinden web sitenize trafik çekebilir ve tüketicileri ürünü incelemeye veya satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaret siteniz ile Youtube kanalınızı ilişkilendirdiğinizde doğrudan e-ticaret sitenize video içerisinden link verebilirsiniz. Bu sayede videolarınızı izleyenler videodan çıkmadan doğrudan web sitenizdeki ürün sayfasına gidebilirler.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün incelemesi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün incelmesi neden önemlidir?

Ürün incelemeleri birçok açıdan önemlidir. Öncelikle ürüne bir talep yaratmak için bu içerikler kullanılabilir. Buna ek olarak ürünlerinizin nasıl çalıştığını ve kullanıldığını, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bu ürünlerle bu sorunları nasıl çözdüğünüzü anlatma açısından da bu içerikler oldukça önemlidir.

Ürün incelemeleri şirketinize nasıl fayda sağlar?

Ürünlerinize ilgili incelemeler yaptığınızda, aynı zamanda ürünlerinizle ilgil internet üzerinde aranabilecek içerikler üretmiş olursunuz. Bu içerikler kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında onların karşılarına çıkabilir. Bu da hem sizin internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, marka bilinirliğinizi de artırır hem de ürünlerinize talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Bu içeriklerin SEO değeri olduğu gibi aynı zamanda sosyal medya için de içerik değeri taşır. Marka ve ürün bilinirliği artırmanın yanı sıra aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmak için de kullanılabilir.

Bunlara ek olarak web sitenizde ürün sayfaları üzerinde de bu ürün incelemelerini kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Videolarınızın izlenme sürelerini nasıl artırırsınız?

Videolarınızın izlenme süresini artırmak için hedef kitlenizin ilgi duyacağı içerik fikirleri oluşturmanız; videolarınızın kalitesini artırmanız; tık avcılığı yapmayarak, başlıkta verdiğiniz bilgiyi içeren videolar hazırlamanız önemlidir. Bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken bazı teknik konular da bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan