Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler

11 Şubat 2020
Sinan Oypan

Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı zamanda ürün sayfalarında bu incelemelerin videolarını da paylaştığınızda, ürünlerinizi inceleyen kişilere ekstra bir bilgi sunmuş olursunuz ve bu incelemelerde verdiğiniz bilgilerle tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. Peki, bir ürün incelemesi hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Ürün incelemesi nedir?

Öncelikle ürün incelemesinin ne olduğunu ele alalım. Ürün incelemesi, belli bir ürünün teknik özelliklerini, faydalarını ve çözdüğü problemleri ele alan, yazılı, görsel ya da video olarak hazırlanmış içeriklerdir.

İnceleme videoları kutu açılım videosu olarak da ele alınsa da aslında ikisi de farklı içeriklerdir; ancak inceleme ve kutu açılım içeriği tek bir şekilde de hazırlanabilir. Kutu açılımları özellikle ürünün paketi ve paket içeriği üzerine odaklanırken, ürün incelemesi ise ürünün teknik özellikleri ve sağladığı faydalar üzerinde durur. Ancak bu iki içerik türünü tek bir içerik içerisinde de kullanabilirsiniz.

İçerik çeşitliliği sağlamak ve tüketicilere farklı şekillerde ulaşmak; aynı zamanda da kısa içeriklerle farklı bilgiler sunmak için bu iki içerik türünü tek tek de oluşturabilirsiniz.

Ürün incelemesi hazırlarken yapmanız gerekenler

Konseptinizi ve nerede yayın yapacağınıza karar verin

Ürün incelemeleri hazırlarken, bu içeriklerin konseptinin nasıl olacağına ve hangi kanallar üzerinde yayın yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Ürün incelemeleri yazılı olarak da hazırlansa da günümüzde bu incelemelerin video olarak hazırlanması daha ilgi çekici olduğu gibi video içeriklerin aldığı geri dönüşümlerin de daha yüksek olması nedeniyle bu içerikleri videolar halinde yayınlamanız önemli olacaktır.

Eğer bir influencer ile çalışmayacak ve kendi içeriklerinizi hazırlayacaksanız ürün incelemeleri için belli bir konsept oluşturmanızda fayda var. Videoların nasıl bir alanda çekileceği, arka plan fonu, videoların süresi, tanıtımları kimin yapacağı gibi konulara karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Videolarınızı standart 16:9 formatında HD olarak (1920x1080) çekmeniz, birçok farklı kanal üzerinde bu videolarınızı kullanmanıza olanak verir. 16:9 yatay videolarınızı Youtube’a yükleyebilir ve sonrasında da buradaki HTML kod ile videolarınızı web sitenize de yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Facebook, Twitter ve Instagram’da da yatay videoları kullanabildiğiniz için çekim formatınızı bu şekilde oluşturabilirsiniz.

Videolarınız 3 ile 5 dakika aralığında olsun

İnternet kullanıcıların dikkatini çekmek ve onların tek bir video üzerine odaklanmalarını sağlamak oldukça zordur. Bu hazırladığınız videoların uzunluğunu iyi ayarlamanız gerekir. Karmaşık ve takip edilesi bir hikaye olmadığında tüketicileri tek bir videoda 3 dakikadan uzun tutmak oldukça zor olmaktadır. Bu nedenle de videolarınızı 3 dakika ile 5 dakika arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Uzun videolar Youtube’da tercih edilen bir format olsa da tüketicileri, tek bir ürün özelinde bu kadar uzun süre videonuzda tutmanız oldukça zordur. Videonun sadece belli bir bölümünün izlenmesi ve sonrasında da tüketicilerin videodan çıkması da doğal olarak kanalın ve videoların yeterince ilgi çekici olmadığını gösterecektir. Bu da videoların değerini düşürür.

Bu sebeple de 3 ile 5 dakika sınırındaki videolar, ürün incelemesi hazırlarken oldukça idealdir. Dilerseniz, daha farklı bir videoda da ürünü en ince ayrıntısına kadar tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Ürüne odaklanın, markaya değil

Videolarınızın odağında ürünün olması gerekir. Ürün incelemesi hazırlarken markanızı öne çıkartmaya çalışmayın. Ürün hakkında önemli bilgileri sunarken, tüketicilerin bu üründen nasıl faydalanabileceklerinden bahsederek, odağı ürün üzerinde tutmaya çalışın.

Ürünün en önemli özelliklerini ve sunduğu faydaları anlatın

Ürün incelemesi hazırlarken öncelikli olarak dikkat etmeniz gereken konu, tüketicilerin bu üründen nasıl bir fayda sağlayacağı olmalı. Bu sebeple de ürünün detaylı teknik özellikleri yerine, tüketicilere sağlayacağı en önemli faydaları ve ürünün en göze çarpan ve onu cezbedici hale getiren özellikleri üzerinde durmaya özen gösterin. Tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, tüketicilerin ilgisini çekmenize yardımcı olacak.

Doğaçlama yapmayın, anlatacağınız konuları planlayın

Videolarınızda belli bir metini okumanız sıkıcı olacaktır; bu sebeple de doğal bir dille konuşmanız ve ürünü doğal bir şekilde anlatmanız gerekir. Ancak bu doğaçlama yapmak anlamına gelmemekte. Doğaçlama yaptığınızda, ürünün asıl önemli kısımlarını atlayabilir ve gereksiz detaylarla videonun amacından uzaklaşabilirsiniz.

Bu nedenle de önceden videonun içeriği ile ilgili bir plan yaparak ürünle ilgili bahsedeceğiniz özellikleri ve konuları belirleyin. Böylelikle daha profesyonel ve amacına uygun bir video hazırlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Ürün incelemesi yaptığınızda videonun sonuna eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi de unutmamalısınız. Bu videolar üzerinden web sitenize trafik çekebilir ve tüketicileri ürünü incelemeye veya satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaret siteniz ile Youtube kanalınızı ilişkilendirdiğinizde doğrudan e-ticaret sitenize video içerisinden link verebilirsiniz. Bu sayede videolarınızı izleyenler videodan çıkmadan doğrudan web sitenizdeki ürün sayfasına gidebilirler.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün incelemesi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün incelmesi neden önemlidir?

Ürün incelemeleri birçok açıdan önemlidir. Öncelikle ürüne bir talep yaratmak için bu içerikler kullanılabilir. Buna ek olarak ürünlerinizin nasıl çalıştığını ve kullanıldığını, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bu ürünlerle bu sorunları nasıl çözdüğünüzü anlatma açısından da bu içerikler oldukça önemlidir.

Ürün incelemeleri şirketinize nasıl fayda sağlar?

Ürünlerinize ilgili incelemeler yaptığınızda, aynı zamanda ürünlerinizle ilgil internet üzerinde aranabilecek içerikler üretmiş olursunuz. Bu içerikler kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında onların karşılarına çıkabilir. Bu da hem sizin internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, marka bilinirliğinizi de artırır hem de ürünlerinize talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Bu içeriklerin SEO değeri olduğu gibi aynı zamanda sosyal medya için de içerik değeri taşır. Marka ve ürün bilinirliği artırmanın yanı sıra aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmak için de kullanılabilir.

Bunlara ek olarak web sitenizde ürün sayfaları üzerinde de bu ürün incelemelerini kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Videolarınızın izlenme sürelerini nasıl artırırsınız?

Videolarınızın izlenme süresini artırmak için hedef kitlenizin ilgi duyacağı içerik fikirleri oluşturmanız; videolarınızın kalitesini artırmanız; tık avcılığı yapmayarak, başlıkta verdiğiniz bilgiyi içeren videolar hazırlamanız önemlidir. Bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken bazı teknik konular da bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan