fbpx

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler

11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler

Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı zamanda ürün sayfalarında bu incelemelerin videolarını da paylaştığınızda, ürünlerinizi inceleyen kişilere ekstra bir bilgi sunmuş olursunuz ve bu incelemelerde verdiğiniz bilgilerle tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. Peki, bir ürün incelemesi hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Ürün incelemesi nedir?

Öncelikle ürün incelemesinin ne olduğunu ele alalım. Ürün incelemesi, belli bir ürünün teknik özelliklerini, faydalarını ve çözdüğü problemleri ele alan, yazılı, görsel ya da video olarak hazırlanmış içeriklerdir.

İnceleme videoları kutu açılım videosu olarak da ele alınsa da aslında ikisi de farklı içeriklerdir; ancak inceleme ve kutu açılım içeriği tek bir şekilde de hazırlanabilir. Kutu açılımları özellikle ürünün paketi ve paket içeriği üzerine odaklanırken, ürün incelemesi ise ürünün teknik özellikleri ve sağladığı faydalar üzerinde durur. Ancak bu iki içerik türünü tek bir içerik içerisinde de kullanabilirsiniz.

İçerik çeşitliliği sağlamak ve tüketicilere farklı şekillerde ulaşmak; aynı zamanda da kısa içeriklerle farklı bilgiler sunmak için bu iki içerik türünü tek tek de oluşturabilirsiniz.

Ürün incelemesi hazırlarken yapmanız gerekenler

Konseptinizi ve nerede yayın yapacağınıza karar verin

Ürün incelemeleri hazırlarken, bu içeriklerin konseptinin nasıl olacağına ve hangi kanallar üzerinde yayın yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Ürün incelemeleri yazılı olarak da hazırlansa da günümüzde bu incelemelerin video olarak hazırlanması daha ilgi çekici olduğu gibi video içeriklerin aldığı geri dönüşümlerin de daha yüksek olması nedeniyle bu içerikleri videolar halinde yayınlamanız önemli olacaktır.

Eğer bir influencer ile çalışmayacak ve kendi içeriklerinizi hazırlayacaksanız ürün incelemeleri için belli bir konsept oluşturmanızda fayda var. Videoların nasıl bir alanda çekileceği, arka plan fonu, videoların süresi, tanıtımları kimin yapacağı gibi konulara karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Videolarınızı standart 16:9 formatında HD olarak (1920x1080) çekmeniz, birçok farklı kanal üzerinde bu videolarınızı kullanmanıza olanak verir. 16:9 yatay videolarınızı Youtube’a yükleyebilir ve sonrasında da buradaki HTML kod ile videolarınızı web sitenize de yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Facebook, Twitter ve Instagram’da da yatay videoları kullanabildiğiniz için çekim formatınızı bu şekilde oluşturabilirsiniz.

Videolarınız 3 ile 5 dakika aralığında olsun

İnternet kullanıcıların dikkatini çekmek ve onların tek bir video üzerine odaklanmalarını sağlamak oldukça zordur. Bu hazırladığınız videoların uzunluğunu iyi ayarlamanız gerekir. Karmaşık ve takip edilesi bir hikaye olmadığında tüketicileri tek bir videoda 3 dakikadan uzun tutmak oldukça zor olmaktadır. Bu nedenle de videolarınızı 3 dakika ile 5 dakika arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Uzun videolar Youtube’da tercih edilen bir format olsa da tüketicileri, tek bir ürün özelinde bu kadar uzun süre videonuzda tutmanız oldukça zordur. Videonun sadece belli bir bölümünün izlenmesi ve sonrasında da tüketicilerin videodan çıkması da doğal olarak kanalın ve videoların yeterince ilgi çekici olmadığını gösterecektir. Bu da videoların değerini düşürür.

Bu sebeple de 3 ile 5 dakika sınırındaki videolar, ürün incelemesi hazırlarken oldukça idealdir. Dilerseniz, daha farklı bir videoda da ürünü en ince ayrıntısına kadar tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Ürüne odaklanın, markaya değil

Videolarınızın odağında ürünün olması gerekir. Ürün incelemesi hazırlarken markanızı öne çıkartmaya çalışmayın. Ürün hakkında önemli bilgileri sunarken, tüketicilerin bu üründen nasıl faydalanabileceklerinden bahsederek, odağı ürün üzerinde tutmaya çalışın.

Ürünün en önemli özelliklerini ve sunduğu faydaları anlatın

Ürün incelemesi hazırlarken öncelikli olarak dikkat etmeniz gereken konu, tüketicilerin bu üründen nasıl bir fayda sağlayacağı olmalı. Bu sebeple de ürünün detaylı teknik özellikleri yerine, tüketicilere sağlayacağı en önemli faydaları ve ürünün en göze çarpan ve onu cezbedici hale getiren özellikleri üzerinde durmaya özen gösterin. Tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, tüketicilerin ilgisini çekmenize yardımcı olacak.

Doğaçlama yapmayın, anlatacağınız konuları planlayın

Videolarınızda belli bir metini okumanız sıkıcı olacaktır; bu sebeple de doğal bir dille konuşmanız ve ürünü doğal bir şekilde anlatmanız gerekir. Ancak bu doğaçlama yapmak anlamına gelmemekte. Doğaçlama yaptığınızda, ürünün asıl önemli kısımlarını atlayabilir ve gereksiz detaylarla videonun amacından uzaklaşabilirsiniz.

Bu nedenle de önceden videonun içeriği ile ilgili bir plan yaparak ürünle ilgili bahsedeceğiniz özellikleri ve konuları belirleyin. Böylelikle daha profesyonel ve amacına uygun bir video hazırlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Ürün incelemesi yaptığınızda videonun sonuna eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi de unutmamalısınız. Bu videolar üzerinden web sitenize trafik çekebilir ve tüketicileri ürünü incelemeye veya satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaret siteniz ile Youtube kanalınızı ilişkilendirdiğinizde doğrudan e-ticaret sitenize video içerisinden link verebilirsiniz. Bu sayede videolarınızı izleyenler videodan çıkmadan doğrudan web sitenizdeki ürün sayfasına gidebilirler.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün incelemesi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün incelmesi neden önemlidir?

Ürün incelemeleri birçok açıdan önemlidir. Öncelikle ürüne bir talep yaratmak için bu içerikler kullanılabilir. Buna ek olarak ürünlerinizin nasıl çalıştığını ve kullanıldığını, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bu ürünlerle bu sorunları nasıl çözdüğünüzü anlatma açısından da bu içerikler oldukça önemlidir.

Ürün incelemeleri şirketinize nasıl fayda sağlar?

Ürünlerinize ilgili incelemeler yaptığınızda, aynı zamanda ürünlerinizle ilgil internet üzerinde aranabilecek içerikler üretmiş olursunuz. Bu içerikler kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında onların karşılarına çıkabilir. Bu da hem sizin internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, marka bilinirliğinizi de artırır hem de ürünlerinize talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Bu içeriklerin SEO değeri olduğu gibi aynı zamanda sosyal medya için de içerik değeri taşır. Marka ve ürün bilinirliği artırmanın yanı sıra aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmak için de kullanılabilir.

Bunlara ek olarak web sitenizde ürün sayfaları üzerinde de bu ürün incelemelerini kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Videolarınızın izlenme sürelerini nasıl artırırsınız?

Videolarınızın izlenme süresini artırmak için hedef kitlenizin ilgi duyacağı içerik fikirleri oluşturmanız; videolarınızın kalitesini artırmanız; tık avcılığı yapmayarak, başlıkta verdiğiniz bilgiyi içeren videolar hazırlamanız önemlidir. Bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken bazı teknik konular da bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan