Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler

11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler

Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı zamanda ürün sayfalarında bu incelemelerin videolarını da paylaştığınızda, ürünlerinizi inceleyen kişilere ekstra bir bilgi sunmuş olursunuz ve bu incelemelerde verdiğiniz bilgilerle tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz. Peki, bir ürün incelemesi hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Ürün incelemesi nedir?

Öncelikle ürün incelemesinin ne olduğunu ele alalım. Ürün incelemesi, belli bir ürünün teknik özelliklerini, faydalarını ve çözdüğü problemleri ele alan, yazılı, görsel ya da video olarak hazırlanmış içeriklerdir.

İnceleme videoları kutu açılım videosu olarak da ele alınsa da aslında ikisi de farklı içeriklerdir; ancak inceleme ve kutu açılım içeriği tek bir şekilde de hazırlanabilir. Kutu açılımları özellikle ürünün paketi ve paket içeriği üzerine odaklanırken, ürün incelemesi ise ürünün teknik özellikleri ve sağladığı faydalar üzerinde durur. Ancak bu iki içerik türünü tek bir içerik içerisinde de kullanabilirsiniz.

İçerik çeşitliliği sağlamak ve tüketicilere farklı şekillerde ulaşmak; aynı zamanda da kısa içeriklerle farklı bilgiler sunmak için bu iki içerik türünü tek tek de oluşturabilirsiniz.

Ürün incelemesi hazırlarken yapmanız gerekenler

Konseptinizi ve nerede yayın yapacağınıza karar verin

Ürün incelemeleri hazırlarken, bu içeriklerin konseptinin nasıl olacağına ve hangi kanallar üzerinde yayın yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Ürün incelemeleri yazılı olarak da hazırlansa da günümüzde bu incelemelerin video olarak hazırlanması daha ilgi çekici olduğu gibi video içeriklerin aldığı geri dönüşümlerin de daha yüksek olması nedeniyle bu içerikleri videolar halinde yayınlamanız önemli olacaktır.

Eğer bir influencer ile çalışmayacak ve kendi içeriklerinizi hazırlayacaksanız ürün incelemeleri için belli bir konsept oluşturmanızda fayda var. Videoların nasıl bir alanda çekileceği, arka plan fonu, videoların süresi, tanıtımları kimin yapacağı gibi konulara karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Videolarınızı standart 16:9 formatında HD olarak (1920x1080) çekmeniz, birçok farklı kanal üzerinde bu videolarınızı kullanmanıza olanak verir. 16:9 yatay videolarınızı Youtube’a yükleyebilir ve sonrasında da buradaki HTML kod ile videolarınızı web sitenize de yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Facebook, Twitter ve Instagram’da da yatay videoları kullanabildiğiniz için çekim formatınızı bu şekilde oluşturabilirsiniz.

Videolarınız 3 ile 5 dakika aralığında olsun

İnternet kullanıcıların dikkatini çekmek ve onların tek bir video üzerine odaklanmalarını sağlamak oldukça zordur. Bu hazırladığınız videoların uzunluğunu iyi ayarlamanız gerekir. Karmaşık ve takip edilesi bir hikaye olmadığında tüketicileri tek bir videoda 3 dakikadan uzun tutmak oldukça zor olmaktadır. Bu nedenle de videolarınızı 3 dakika ile 5 dakika arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Uzun videolar Youtube’da tercih edilen bir format olsa da tüketicileri, tek bir ürün özelinde bu kadar uzun süre videonuzda tutmanız oldukça zordur. Videonun sadece belli bir bölümünün izlenmesi ve sonrasında da tüketicilerin videodan çıkması da doğal olarak kanalın ve videoların yeterince ilgi çekici olmadığını gösterecektir. Bu da videoların değerini düşürür.

Bu sebeple de 3 ile 5 dakika sınırındaki videolar, ürün incelemesi hazırlarken oldukça idealdir. Dilerseniz, daha farklı bir videoda da ürünü en ince ayrıntısına kadar tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Ürüne odaklanın, markaya değil

Videolarınızın odağında ürünün olması gerekir. Ürün incelemesi hazırlarken markanızı öne çıkartmaya çalışmayın. Ürün hakkında önemli bilgileri sunarken, tüketicilerin bu üründen nasıl faydalanabileceklerinden bahsederek, odağı ürün üzerinde tutmaya çalışın.

Ürünün en önemli özelliklerini ve sunduğu faydaları anlatın

Ürün incelemesi hazırlarken öncelikli olarak dikkat etmeniz gereken konu, tüketicilerin bu üründen nasıl bir fayda sağlayacağı olmalı. Bu sebeple de ürünün detaylı teknik özellikleri yerine, tüketicilere sağlayacağı en önemli faydaları ve ürünün en göze çarpan ve onu cezbedici hale getiren özellikleri üzerinde durmaya özen gösterin. Tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, tüketicilerin ilgisini çekmenize yardımcı olacak.

Doğaçlama yapmayın, anlatacağınız konuları planlayın

Videolarınızda belli bir metini okumanız sıkıcı olacaktır; bu sebeple de doğal bir dille konuşmanız ve ürünü doğal bir şekilde anlatmanız gerekir. Ancak bu doğaçlama yapmak anlamına gelmemekte. Doğaçlama yaptığınızda, ürünün asıl önemli kısımlarını atlayabilir ve gereksiz detaylarla videonun amacından uzaklaşabilirsiniz.

Bu nedenle de önceden videonun içeriği ile ilgili bir plan yaparak ürünle ilgili bahsedeceğiniz özellikleri ve konuları belirleyin. Böylelikle daha profesyonel ve amacına uygun bir video hazırlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Ürün incelemesi yaptığınızda videonun sonuna eyleme çağrı ifadelerinizi eklemeyi de unutmamalısınız. Bu videolar üzerinden web sitenize trafik çekebilir ve tüketicileri ürünü incelemeye veya satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaret siteniz ile Youtube kanalınızı ilişkilendirdiğinizde doğrudan e-ticaret sitenize video içerisinden link verebilirsiniz. Bu sayede videolarınızı izleyenler videodan çıkmadan doğrudan web sitenizdeki ürün sayfasına gidebilirler.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün incelemesi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün incelmesi neden önemlidir?

Ürün incelemeleri birçok açıdan önemlidir. Öncelikle ürüne bir talep yaratmak için bu içerikler kullanılabilir. Buna ek olarak ürünlerinizin nasıl çalıştığını ve kullanıldığını, tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bu ürünlerle bu sorunları nasıl çözdüğünüzü anlatma açısından da bu içerikler oldukça önemlidir.

Ürün incelemeleri şirketinize nasıl fayda sağlar?

Ürünlerinize ilgili incelemeler yaptığınızda, aynı zamanda ürünlerinizle ilgil internet üzerinde aranabilecek içerikler üretmiş olursunuz. Bu içerikler kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında onların karşılarına çıkabilir. Bu da hem sizin internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, marka bilinirliğinizi de artırır hem de ürünlerinize talep oluşturmanıza yardımcı olur.

Bu içeriklerin SEO değeri olduğu gibi aynı zamanda sosyal medya için de içerik değeri taşır. Marka ve ürün bilinirliği artırmanın yanı sıra aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmak için de kullanılabilir.

Bunlara ek olarak web sitenizde ürün sayfaları üzerinde de bu ürün incelemelerini kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Videolarınızın izlenme sürelerini nasıl artırırsınız?

Videolarınızın izlenme süresini artırmak için hedef kitlenizin ilgi duyacağı içerik fikirleri oluşturmanız; videolarınızın kalitesini artırmanız; tık avcılığı yapmayarak, başlıkta verdiğiniz bilgiyi içeren videolar hazırlamanız önemlidir. Bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken bazı teknik konular da bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin