fbpx

Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu oranı mümkün olduğunca düşük tutabilmek için e-ticaret şirketi olarak yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor.

İade oranlarının yüksek olması hem müşteri memnuniyetini azaltacaktır hem de şirketin zarar etmesine neden olacaktır. Site üzerinde ve operasyonel açıdan yapacağınız bazı geliştirmeler sayesinde ürün iade oranlarını ciddi oranda düşürebilirsiniz.

Sitede kaliteli görsellere yer verin

Site üzerinde kullandığınız ürün görselleri oldukça büyük rol oynuyor. Hem ürünlerin satışlarında hem de ürün iadelerinde. Tüketiciler birebir ürünü inceleyemedikleri için ürünlerin fotoğraflarına bakarak, bu alışverişleri yapıyorlar.

Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin kaliteli olması çok önemli. Ürünlerin farklı açılardan ve kullanım sırasında çekilen fotoğraflarının olması ve bu fotoğraflarının kaliteli (yüksek çözünürlüklü) olması gerekiyor.

Bu görsellerin iyi olmaması nedeniyle tüketiciler ürün hakkında iyi bilgi sahibi olamıyorlar ve ürünü aldıktan sonra, aldıkları ürün beklentilerini karşılamadığı için iade ediyorlar. Bu sorunların önüne geçebilmek için kullandığınız fotoğraflara özen göstermelisiniz.

Detaylı ürün açıklamalarına yer verin

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamaları da oldukça önemli bir role sahip. Tüketicileri ürün hakkında mümkün olduğunca bilgilendirmeniz gerekiyor, bu nedenle ürünle ilgili tüm detayların yer aldığı açıklamalar yazmaya özen göstermelisiniz.

Tedarikçilerin sitesinde bulunan ürün açıklamaları çok standart ve kapsamlı olmayabilir. Hem SEO açısından hem de tüketicilerin satın alma kararları açısında, ürünleriniz için özgün metinler oluşturarak, tüketicileri bilgilendirmelisiniz.

Tabii ki ürün açıklamalarını yazarken, ürünün sahip olmadığı özellikleri, sadece satış yapmak için yazmamalısınız. Bu tür durumlarda da sorunlar yaşabilirsiniz. Bu tür yanlış açıklamalar ürün iadelerine neden olacağı gibi güvenilirliğinize de zarar verir.

Ürün paketlemesine dikkat edin

Ürünlerinizi paketlerken de özenli davranmalısınız. Hasar görmüş paketler ya da ürün paketlenmesi sırasında ürünün zarar görmesi de iade sebebi olacaktır.

Depo çalışanlarınızın ürünleri paketlerken özenli davranması gerekiyor. Aksi takdirde, ürünün hasar görmüş bir paketle yollanması tüketicinin bu ürünü teslim almadan iade etmesine sebep olabilir.

Aynı şekilde, çalıştığınız kargo firmasından da benzer bir titizliği beklemeniz ve bunu onlara belirtmeniz gerekiyor. Sizin elinizde olmayan teslimat hataları yüzünden de ürünler iade edilebilir ve bu durumda da bu konuyu kargo firmasıyla çözmeniz gerekecektir.

Depo yönetimini iyi yapın

Ürün iade sebeplerinden biri de tüketicilere yanlış ürünlerin gönderilmesi oluyor. Depoda paketlenme sırasında, görevli kişiler yanlış ürünleri yanlış müşterilere gönderebiliyor. Bu durumda da müşteriler yanlış ürün ellerine geçtiği için ürünü geri gönderebiliyor.

Depo çalışanlarınızın bu konu hakkında titiz davranması gerekiyor. Tabii ki bu titizliği sağlayabilmek için sizin de depo ve stok yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız gerekli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Depo ve stok yönetim ipuları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Ürünlerle ilgili rehberler hazırlayın

Ürünlerinizin kullanım alanını gösteren ya da kullanıcı deneyimini artırabilecek rehber içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu rehber içeriklerde ürünlerin kullanım alanlarını, tüketicilerin nelere dikkat etmeleri gerektiğini ve ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini anlatabilirsiniz.

Bu içeriklerin yanı sıra ürün tanıtım videoları hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz. Metin veya fotoğrafların yanı sıra video içerikler ürünlerin daha iyi bir şekilde görünmesini sağlayacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi etkileyecektir.

Satış sonrası destek sağlayın

Müşterilerinize ürünlerinizi satın aldıktan sonra da destek sağlamalısınız. Bu ürünler hakkında gerektiği zaman bilgi vermeli ve yaşadıkları sorunları çözmeye çalışmalısınız.

Ürünün iadesi öncesinde tüketicilerin hangi sorunları yaşadıklarını dinlemeli ve iade yapılmadan bu sorunların giderilip giderilemeyeceğini incelemelisiniz. İade yapılmadan çözülebilecek durumlarda müşteriye gerekli desteği sağlayarak, müşteri memnuniyetini sağlayarak ürün iadesinin önüne geçebilirsiniz.

İade sebeplerini analiz edin

Şu ana kadar yapılan ürün iadelerini analiz ederek, tüketicilerin hangi sebeplerden dolayı ürün iadesinde bulunduğunu görebilirsiniz. Bu analizler sırasında tüketicilerin şikayetlerini görmeniz, site ve operasyon tarafında ne gibi düzenlemeler yapmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Bu iadelerin ana sebeplerini ortaya çıkartmalı ve bunları bir liste haline getirerek, hangi bölümler üzerinde çalışmalar yapılması gerekiyorsa bunları öncelik sıranıza almalısınız.

Ürün iadelerinin birçok sebebi bulunabilir ve bu analizler sonrasında bu sorunları daha rahat görerek, ilerleyen zamanlarda bu sorunların ortaya çıkmaması için önlemler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan