Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

16 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu oranı mümkün olduğunca düşük tutabilmek için e-ticaret şirketi olarak yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor.

İade oranlarının yüksek olması hem müşteri memnuniyetini azaltacaktır hem de şirketin zarar etmesine neden olacaktır. Site üzerinde ve operasyonel açıdan yapacağınız bazı geliştirmeler sayesinde ürün iade oranlarını ciddi oranda düşürebilirsiniz.

Sitede kaliteli görsellere yer verin

Site üzerinde kullandığınız ürün görselleri oldukça büyük rol oynuyor. Hem ürünlerin satışlarında hem de ürün iadelerinde. Tüketiciler birebir ürünü inceleyemedikleri için ürünlerin fotoğraflarına bakarak, bu alışverişleri yapıyorlar.

Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin kaliteli olması çok önemli. Ürünlerin farklı açılardan ve kullanım sırasında çekilen fotoğraflarının olması ve bu fotoğraflarının kaliteli (yüksek çözünürlüklü) olması gerekiyor.

Bu görsellerin iyi olmaması nedeniyle tüketiciler ürün hakkında iyi bilgi sahibi olamıyorlar ve ürünü aldıktan sonra, aldıkları ürün beklentilerini karşılamadığı için iade ediyorlar. Bu sorunların önüne geçebilmek için kullandığınız fotoğraflara özen göstermelisiniz.

Detaylı ürün açıklamalarına yer verin

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamaları da oldukça önemli bir role sahip. Tüketicileri ürün hakkında mümkün olduğunca bilgilendirmeniz gerekiyor, bu nedenle ürünle ilgili tüm detayların yer aldığı açıklamalar yazmaya özen göstermelisiniz.

Tedarikçilerin sitesinde bulunan ürün açıklamaları çok standart ve kapsamlı olmayabilir. Hem SEO açısından hem de tüketicilerin satın alma kararları açısında, ürünleriniz için özgün metinler oluşturarak, tüketicileri bilgilendirmelisiniz.

Tabii ki ürün açıklamalarını yazarken, ürünün sahip olmadığı özellikleri, sadece satış yapmak için yazmamalısınız. Bu tür durumlarda da sorunlar yaşabilirsiniz. Bu tür yanlış açıklamalar ürün iadelerine neden olacağı gibi güvenilirliğinize de zarar verir.

Ürün paketlemesine dikkat edin

Ürünlerinizi paketlerken de özenli davranmalısınız. Hasar görmüş paketler ya da ürün paketlenmesi sırasında ürünün zarar görmesi de iade sebebi olacaktır.

Depo çalışanlarınızın ürünleri paketlerken özenli davranması gerekiyor. Aksi takdirde, ürünün hasar görmüş bir paketle yollanması tüketicinin bu ürünü teslim almadan iade etmesine sebep olabilir.

Aynı şekilde, çalıştığınız kargo firmasından da benzer bir titizliği beklemeniz ve bunu onlara belirtmeniz gerekiyor. Sizin elinizde olmayan teslimat hataları yüzünden de ürünler iade edilebilir ve bu durumda da bu konuyu kargo firmasıyla çözmeniz gerekecektir.

Depo yönetimini iyi yapın

Ürün iade sebeplerinden biri de tüketicilere yanlış ürünlerin gönderilmesi oluyor. Depoda paketlenme sırasında, görevli kişiler yanlış ürünleri yanlış müşterilere gönderebiliyor. Bu durumda da müşteriler yanlış ürün ellerine geçtiği için ürünü geri gönderebiliyor.

Depo çalışanlarınızın bu konu hakkında titiz davranması gerekiyor. Tabii ki bu titizliği sağlayabilmek için sizin de depo ve stok yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız gerekli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Depo ve stok yönetim ipuları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Ürünlerle ilgili rehberler hazırlayın

Ürünlerinizin kullanım alanını gösteren ya da kullanıcı deneyimini artırabilecek rehber içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu rehber içeriklerde ürünlerin kullanım alanlarını, tüketicilerin nelere dikkat etmeleri gerektiğini ve ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini anlatabilirsiniz.

Bu içeriklerin yanı sıra ürün tanıtım videoları hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz. Metin veya fotoğrafların yanı sıra video içerikler ürünlerin daha iyi bir şekilde görünmesini sağlayacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi etkileyecektir.

Satış sonrası destek sağlayın

Müşterilerinize ürünlerinizi satın aldıktan sonra da destek sağlamalısınız. Bu ürünler hakkında gerektiği zaman bilgi vermeli ve yaşadıkları sorunları çözmeye çalışmalısınız.

Ürünün iadesi öncesinde tüketicilerin hangi sorunları yaşadıklarını dinlemeli ve iade yapılmadan bu sorunların giderilip giderilemeyeceğini incelemelisiniz. İade yapılmadan çözülebilecek durumlarda müşteriye gerekli desteği sağlayarak, müşteri memnuniyetini sağlayarak ürün iadesinin önüne geçebilirsiniz.

İade sebeplerini analiz edin

Şu ana kadar yapılan ürün iadelerini analiz ederek, tüketicilerin hangi sebeplerden dolayı ürün iadesinde bulunduğunu görebilirsiniz. Bu analizler sırasında tüketicilerin şikayetlerini görmeniz, site ve operasyon tarafında ne gibi düzenlemeler yapmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Bu iadelerin ana sebeplerini ortaya çıkartmalı ve bunları bir liste haline getirerek, hangi bölümler üzerinde çalışmalar yapılması gerekiyorsa bunları öncelik sıranıza almalısınız.

Ürün iadelerinin birçok sebebi bulunabilir ve bu analizler sonrasında bu sorunları daha rahat görerek, ilerleyen zamanlarda bu sorunların ortaya çıkmaması için önlemler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan