Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu oranı mümkün olduğunca düşük tutabilmek için e-ticaret şirketi olarak yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor.

İade oranlarının yüksek olması hem müşteri memnuniyetini azaltacaktır hem de şirketin zarar etmesine neden olacaktır. Site üzerinde ve operasyonel açıdan yapacağınız bazı geliştirmeler sayesinde ürün iade oranlarını ciddi oranda düşürebilirsiniz.

Sitede kaliteli görsellere yer verin

Site üzerinde kullandığınız ürün görselleri oldukça büyük rol oynuyor. Hem ürünlerin satışlarında hem de ürün iadelerinde. Tüketiciler birebir ürünü inceleyemedikleri için ürünlerin fotoğraflarına bakarak, bu alışverişleri yapıyorlar.

Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin kaliteli olması çok önemli. Ürünlerin farklı açılardan ve kullanım sırasında çekilen fotoğraflarının olması ve bu fotoğraflarının kaliteli (yüksek çözünürlüklü) olması gerekiyor.

Bu görsellerin iyi olmaması nedeniyle tüketiciler ürün hakkında iyi bilgi sahibi olamıyorlar ve ürünü aldıktan sonra, aldıkları ürün beklentilerini karşılamadığı için iade ediyorlar. Bu sorunların önüne geçebilmek için kullandığınız fotoğraflara özen göstermelisiniz.

Detaylı ürün açıklamalarına yer verin

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamaları da oldukça önemli bir role sahip. Tüketicileri ürün hakkında mümkün olduğunca bilgilendirmeniz gerekiyor, bu nedenle ürünle ilgili tüm detayların yer aldığı açıklamalar yazmaya özen göstermelisiniz.

Tedarikçilerin sitesinde bulunan ürün açıklamaları çok standart ve kapsamlı olmayabilir. Hem SEO açısından hem de tüketicilerin satın alma kararları açısında, ürünleriniz için özgün metinler oluşturarak, tüketicileri bilgilendirmelisiniz.

Tabii ki ürün açıklamalarını yazarken, ürünün sahip olmadığı özellikleri, sadece satış yapmak için yazmamalısınız. Bu tür durumlarda da sorunlar yaşabilirsiniz. Bu tür yanlış açıklamalar ürün iadelerine neden olacağı gibi güvenilirliğinize de zarar verir.

Ürün paketlemesine dikkat edin

Ürünlerinizi paketlerken de özenli davranmalısınız. Hasar görmüş paketler ya da ürün paketlenmesi sırasında ürünün zarar görmesi de iade sebebi olacaktır.

Depo çalışanlarınızın ürünleri paketlerken özenli davranması gerekiyor. Aksi takdirde, ürünün hasar görmüş bir paketle yollanması tüketicinin bu ürünü teslim almadan iade etmesine sebep olabilir.

Aynı şekilde, çalıştığınız kargo firmasından da benzer bir titizliği beklemeniz ve bunu onlara belirtmeniz gerekiyor. Sizin elinizde olmayan teslimat hataları yüzünden de ürünler iade edilebilir ve bu durumda da bu konuyu kargo firmasıyla çözmeniz gerekecektir.

Depo yönetimini iyi yapın

Ürün iade sebeplerinden biri de tüketicilere yanlış ürünlerin gönderilmesi oluyor. Depoda paketlenme sırasında, görevli kişiler yanlış ürünleri yanlış müşterilere gönderebiliyor. Bu durumda da müşteriler yanlış ürün ellerine geçtiği için ürünü geri gönderebiliyor.

Depo çalışanlarınızın bu konu hakkında titiz davranması gerekiyor. Tabii ki bu titizliği sağlayabilmek için sizin de depo ve stok yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız gerekli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Depo ve stok yönetim ipuları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Ürünlerle ilgili rehberler hazırlayın

Ürünlerinizin kullanım alanını gösteren ya da kullanıcı deneyimini artırabilecek rehber içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu rehber içeriklerde ürünlerin kullanım alanlarını, tüketicilerin nelere dikkat etmeleri gerektiğini ve ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini anlatabilirsiniz.

Bu içeriklerin yanı sıra ürün tanıtım videoları hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz. Metin veya fotoğrafların yanı sıra video içerikler ürünlerin daha iyi bir şekilde görünmesini sağlayacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi etkileyecektir.

Satış sonrası destek sağlayın

Müşterilerinize ürünlerinizi satın aldıktan sonra da destek sağlamalısınız. Bu ürünler hakkında gerektiği zaman bilgi vermeli ve yaşadıkları sorunları çözmeye çalışmalısınız.

Ürünün iadesi öncesinde tüketicilerin hangi sorunları yaşadıklarını dinlemeli ve iade yapılmadan bu sorunların giderilip giderilemeyeceğini incelemelisiniz. İade yapılmadan çözülebilecek durumlarda müşteriye gerekli desteği sağlayarak, müşteri memnuniyetini sağlayarak ürün iadesinin önüne geçebilirsiniz.

İade sebeplerini analiz edin

Şu ana kadar yapılan ürün iadelerini analiz ederek, tüketicilerin hangi sebeplerden dolayı ürün iadesinde bulunduğunu görebilirsiniz. Bu analizler sırasında tüketicilerin şikayetlerini görmeniz, site ve operasyon tarafında ne gibi düzenlemeler yapmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Bu iadelerin ana sebeplerini ortaya çıkartmalı ve bunları bir liste haline getirerek, hangi bölümler üzerinde çalışmalar yapılması gerekiyorsa bunları öncelik sıranıza almalısınız.

Ürün iadelerinin birçok sebebi bulunabilir ve bu analizler sonrasında bu sorunları daha rahat görerek, ilerleyen zamanlarda bu sorunların ortaya çıkmaması için önlemler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin