Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu oranı mümkün olduğunca düşük tutabilmek için e-ticaret şirketi olarak yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor.

İade oranlarının yüksek olması hem müşteri memnuniyetini azaltacaktır hem de şirketin zarar etmesine neden olacaktır. Site üzerinde ve operasyonel açıdan yapacağınız bazı geliştirmeler sayesinde ürün iade oranlarını ciddi oranda düşürebilirsiniz.

Sitede kaliteli görsellere yer verin

Site üzerinde kullandığınız ürün görselleri oldukça büyük rol oynuyor. Hem ürünlerin satışlarında hem de ürün iadelerinde. Tüketiciler birebir ürünü inceleyemedikleri için ürünlerin fotoğraflarına bakarak, bu alışverişleri yapıyorlar.

Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin kaliteli olması çok önemli. Ürünlerin farklı açılardan ve kullanım sırasında çekilen fotoğraflarının olması ve bu fotoğraflarının kaliteli (yüksek çözünürlüklü) olması gerekiyor.

Bu görsellerin iyi olmaması nedeniyle tüketiciler ürün hakkında iyi bilgi sahibi olamıyorlar ve ürünü aldıktan sonra, aldıkları ürün beklentilerini karşılamadığı için iade ediyorlar. Bu sorunların önüne geçebilmek için kullandığınız fotoğraflara özen göstermelisiniz.

Detaylı ürün açıklamalarına yer verin

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamaları da oldukça önemli bir role sahip. Tüketicileri ürün hakkında mümkün olduğunca bilgilendirmeniz gerekiyor, bu nedenle ürünle ilgili tüm detayların yer aldığı açıklamalar yazmaya özen göstermelisiniz.

Tedarikçilerin sitesinde bulunan ürün açıklamaları çok standart ve kapsamlı olmayabilir. Hem SEO açısından hem de tüketicilerin satın alma kararları açısında, ürünleriniz için özgün metinler oluşturarak, tüketicileri bilgilendirmelisiniz.

Tabii ki ürün açıklamalarını yazarken, ürünün sahip olmadığı özellikleri, sadece satış yapmak için yazmamalısınız. Bu tür durumlarda da sorunlar yaşabilirsiniz. Bu tür yanlış açıklamalar ürün iadelerine neden olacağı gibi güvenilirliğinize de zarar verir.

Ürün paketlemesine dikkat edin

Ürünlerinizi paketlerken de özenli davranmalısınız. Hasar görmüş paketler ya da ürün paketlenmesi sırasında ürünün zarar görmesi de iade sebebi olacaktır.

Depo çalışanlarınızın ürünleri paketlerken özenli davranması gerekiyor. Aksi takdirde, ürünün hasar görmüş bir paketle yollanması tüketicinin bu ürünü teslim almadan iade etmesine sebep olabilir.

Aynı şekilde, çalıştığınız kargo firmasından da benzer bir titizliği beklemeniz ve bunu onlara belirtmeniz gerekiyor. Sizin elinizde olmayan teslimat hataları yüzünden de ürünler iade edilebilir ve bu durumda da bu konuyu kargo firmasıyla çözmeniz gerekecektir.

Depo yönetimini iyi yapın

Ürün iade sebeplerinden biri de tüketicilere yanlış ürünlerin gönderilmesi oluyor. Depoda paketlenme sırasında, görevli kişiler yanlış ürünleri yanlış müşterilere gönderebiliyor. Bu durumda da müşteriler yanlış ürün ellerine geçtiği için ürünü geri gönderebiliyor.

Depo çalışanlarınızın bu konu hakkında titiz davranması gerekiyor. Tabii ki bu titizliği sağlayabilmek için sizin de depo ve stok yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız gerekli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Depo ve stok yönetim ipuları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Ürünlerle ilgili rehberler hazırlayın

Ürünlerinizin kullanım alanını gösteren ya da kullanıcı deneyimini artırabilecek rehber içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu rehber içeriklerde ürünlerin kullanım alanlarını, tüketicilerin nelere dikkat etmeleri gerektiğini ve ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini anlatabilirsiniz.

Bu içeriklerin yanı sıra ürün tanıtım videoları hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz. Metin veya fotoğrafların yanı sıra video içerikler ürünlerin daha iyi bir şekilde görünmesini sağlayacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi etkileyecektir.

Satış sonrası destek sağlayın

Müşterilerinize ürünlerinizi satın aldıktan sonra da destek sağlamalısınız. Bu ürünler hakkında gerektiği zaman bilgi vermeli ve yaşadıkları sorunları çözmeye çalışmalısınız.

Ürünün iadesi öncesinde tüketicilerin hangi sorunları yaşadıklarını dinlemeli ve iade yapılmadan bu sorunların giderilip giderilemeyeceğini incelemelisiniz. İade yapılmadan çözülebilecek durumlarda müşteriye gerekli desteği sağlayarak, müşteri memnuniyetini sağlayarak ürün iadesinin önüne geçebilirsiniz.

İade sebeplerini analiz edin

Şu ana kadar yapılan ürün iadelerini analiz ederek, tüketicilerin hangi sebeplerden dolayı ürün iadesinde bulunduğunu görebilirsiniz. Bu analizler sırasında tüketicilerin şikayetlerini görmeniz, site ve operasyon tarafında ne gibi düzenlemeler yapmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Bu iadelerin ana sebeplerini ortaya çıkartmalı ve bunları bir liste haline getirerek, hangi bölümler üzerinde çalışmalar yapılması gerekiyorsa bunları öncelik sıranıza almalısınız.

Ürün iadelerinin birçok sebebi bulunabilir ve bu analizler sonrasında bu sorunları daha rahat görerek, ilerleyen zamanlarda bu sorunların ortaya çıkmaması için önlemler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan