Ürün iadelerine neden 6 durum

21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum

Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden ve markaya olan güvenlerininin azalmasından dolayı hoşnutsuz olurlar. E-ticaret firmaları içinse durum biraz daha farklı bir boyuttadır. Öncelikle müşterileriyle bir takım sorun yaşayabilirler; iadeden kaynaklı zarar etme durumuna gelebilirler.

Ürün iadelerini azaltmak için e-ticaret firmalarının daha dikkatli olmaları ve sipariş sürecinde bazı konulara özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Ürün iadelerinde farklı sebepler ortaya çıkabilir; ancak en sık yaşanan durumlardan yedisini burada paylaşacağız.

Yanlış ürün gönderimi

Firmaların sıkça yaptığı hatalardan biri yanlış ürünün kargo ile gönderilmesidir. Müşterinin verdiği ürün siparişi yerine farklı bir ürünün kargolanması nedeniyle, tüketici kendisine ulaşan bu ürünü iade etmek ister.

E-ticaret firması olarak, depo yönetimi ve sipariş takibi konusunda oldukça dikkatli olmalısınız. Hangi müşterinin hangi siparişi verdiğini iyice kontrol etmeli; ürün paketleme ve gönderimi sırasında doğru ürünü doğru müşteriye göndermelisiniz.

Yanlış beden gönderimi

Tekstil sektöründe yaşanan sıkıntılardan biri de müşteriye yanlış bedenlerin gönderilmesi oluyor. Bir önceki maddedeki gibi aslında yanlış bir ürün göndermiş olursunuz. Aynı ürün olsa da bedenin farklı olması, müşterinin bu ürünü iade etmesine neden olacaktır.

Yine ürünü paketleme aşamasında hangi müşterinin hangi beden ürünleri sipariş ettiğini kontrol ederek, doğru adreslere doğru ürünleri teslim etmeniz oldukça önemlidir.

Hasarlı ürün gönderimi

Ürün iadelerinin büyük bir bölümüne sebep olan hasarlı ya da bozuk ürün gönderimi kimi zaman e-ticaret firmalarından kimi zaman da nakliye firmalarından kaynaklanmaktadır.

E-ticaret firması olarak, ürünün paketlemesi sırasında, kırılabilecek ya da hasar görecek bir ürün olması durumunda, farklı paketleme yöntemlerinden yararlanmalısınız. Tüketiciler, ellerine hasarlı ya da bozuk bir ürün geldiğinde bunu iade etme hakkına sahiplerdir; e-ticaret firmaları ise ürünü yenisiyle değiştirme ya da para iadesi yapmak zorundadırlar.

Bu tür durumlar e-ticaret firmalarını zarara uğratmaktadır. Bu nedenle de sattığınız ürünlerin, müşterilere sağlam bir şekilde ulaşmasını sağlayacak önlemler almanız oldukça önemlidir.

Ürün tanımına uymayan ürün gönderimi

Tüketiciler alışveriş yapmadan önce, internet sitenizdeki ürün açıklamalarını okurlar ve bu açıklamalar doğrultusunda ürünü satın almaya karar verirler. Bu nedenle de sitenizdeki ürün açıklamalarının detaylı olması ve sattığınız ürünü yansıtması oldukça önemlidir.

Teslim ettiğiniz ürün ile ürün açıklamasında verdiği bilgiler eşleşmediğinde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz ve bu sebeple de tüketiciler satın aldıkları ürünü iade ederek, para iadesi talep edebilirler.

Yanlış ürünün sipariş verilmesi

Bu durum doğrudan müşteriyle alakalı olan bir durumdur. Alışveriş sırasında tüketicilerin kafası karışabilir ve yanlış ürünü sipariş edebilirler. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için, ödeme sayfanızda ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi vermelisiniz. Ürünün resmini ve adını tam olarak göstermeli ve kullanıcının hangi ürünü sipariş ettiğini ona göstermelisiniz.

Ürünün beklentiyi karşılamaması

Ürün tanımına uymayan ürünlerle benzerlik gösterse de aslında bu başlıkta durum biraz daha farklı olarak değerlendirilebilir. Ürün sayfalarında kullanılan görseller ve açıklamalar, tüketicide belli başlı bazı beklentiler oluşturmaktadır. Ancak ürün teslimatı sonrasında da tüketicinin kafasında beklentilerin karşılanmaması durumunda, müşteri ürünü iade etmek isteyebilir.

Özellikle ürünün fiyatı, tüketici de belli başlı beklentilerin oluşmasına neden olur. Ürünlerinizin fiyatını belirlerken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz. Fiyatlarınızı çok yüksek tutmak, beklentileri artıracaktır ve beklentileri karşılayamayacağınız fiyatlar sunmaktan kaçınmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin