Ürün iadelerine neden 6 durum

21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum

Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden ve markaya olan güvenlerininin azalmasından dolayı hoşnutsuz olurlar. E-ticaret firmaları içinse durum biraz daha farklı bir boyuttadır. Öncelikle müşterileriyle bir takım sorun yaşayabilirler; iadeden kaynaklı zarar etme durumuna gelebilirler.

Ürün iadelerini azaltmak için e-ticaret firmalarının daha dikkatli olmaları ve sipariş sürecinde bazı konulara özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Ürün iadelerinde farklı sebepler ortaya çıkabilir; ancak en sık yaşanan durumlardan yedisini burada paylaşacağız.

Yanlış ürün gönderimi

Firmaların sıkça yaptığı hatalardan biri yanlış ürünün kargo ile gönderilmesidir. Müşterinin verdiği ürün siparişi yerine farklı bir ürünün kargolanması nedeniyle, tüketici kendisine ulaşan bu ürünü iade etmek ister.

E-ticaret firması olarak, depo yönetimi ve sipariş takibi konusunda oldukça dikkatli olmalısınız. Hangi müşterinin hangi siparişi verdiğini iyice kontrol etmeli; ürün paketleme ve gönderimi sırasında doğru ürünü doğru müşteriye göndermelisiniz.

Yanlış beden gönderimi

Tekstil sektöründe yaşanan sıkıntılardan biri de müşteriye yanlış bedenlerin gönderilmesi oluyor. Bir önceki maddedeki gibi aslında yanlış bir ürün göndermiş olursunuz. Aynı ürün olsa da bedenin farklı olması, müşterinin bu ürünü iade etmesine neden olacaktır.

Yine ürünü paketleme aşamasında hangi müşterinin hangi beden ürünleri sipariş ettiğini kontrol ederek, doğru adreslere doğru ürünleri teslim etmeniz oldukça önemlidir.

Hasarlı ürün gönderimi

Ürün iadelerinin büyük bir bölümüne sebep olan hasarlı ya da bozuk ürün gönderimi kimi zaman e-ticaret firmalarından kimi zaman da nakliye firmalarından kaynaklanmaktadır.

E-ticaret firması olarak, ürünün paketlemesi sırasında, kırılabilecek ya da hasar görecek bir ürün olması durumunda, farklı paketleme yöntemlerinden yararlanmalısınız. Tüketiciler, ellerine hasarlı ya da bozuk bir ürün geldiğinde bunu iade etme hakkına sahiplerdir; e-ticaret firmaları ise ürünü yenisiyle değiştirme ya da para iadesi yapmak zorundadırlar.

Bu tür durumlar e-ticaret firmalarını zarara uğratmaktadır. Bu nedenle de sattığınız ürünlerin, müşterilere sağlam bir şekilde ulaşmasını sağlayacak önlemler almanız oldukça önemlidir.

Ürün tanımına uymayan ürün gönderimi

Tüketiciler alışveriş yapmadan önce, internet sitenizdeki ürün açıklamalarını okurlar ve bu açıklamalar doğrultusunda ürünü satın almaya karar verirler. Bu nedenle de sitenizdeki ürün açıklamalarının detaylı olması ve sattığınız ürünü yansıtması oldukça önemlidir.

Teslim ettiğiniz ürün ile ürün açıklamasında verdiği bilgiler eşleşmediğinde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz ve bu sebeple de tüketiciler satın aldıkları ürünü iade ederek, para iadesi talep edebilirler.

Yanlış ürünün sipariş verilmesi

Bu durum doğrudan müşteriyle alakalı olan bir durumdur. Alışveriş sırasında tüketicilerin kafası karışabilir ve yanlış ürünü sipariş edebilirler. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için, ödeme sayfanızda ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi vermelisiniz. Ürünün resmini ve adını tam olarak göstermeli ve kullanıcının hangi ürünü sipariş ettiğini ona göstermelisiniz.

Ürünün beklentiyi karşılamaması

Ürün tanımına uymayan ürünlerle benzerlik gösterse de aslında bu başlıkta durum biraz daha farklı olarak değerlendirilebilir. Ürün sayfalarında kullanılan görseller ve açıklamalar, tüketicide belli başlı bazı beklentiler oluşturmaktadır. Ancak ürün teslimatı sonrasında da tüketicinin kafasında beklentilerin karşılanmaması durumunda, müşteri ürünü iade etmek isteyebilir.

Özellikle ürünün fiyatı, tüketici de belli başlı beklentilerin oluşmasına neden olur. Ürünlerinizin fiyatını belirlerken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz. Fiyatlarınızı çok yüksek tutmak, beklentileri artıracaktır ve beklentileri karşılayamayacağınız fiyatlar sunmaktan kaçınmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin