Ürün iadelerine neden 6 durum

21 Ocak 2017
Sinan Oypan

Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden ve markaya olan güvenlerininin azalmasından dolayı hoşnutsuz olurlar. E-ticaret firmaları içinse durum biraz daha farklı bir boyuttadır. Öncelikle müşterileriyle bir takım sorun yaşayabilirler; iadeden kaynaklı zarar etme durumuna gelebilirler.

Ürün iadelerini azaltmak için e-ticaret firmalarının daha dikkatli olmaları ve sipariş sürecinde bazı konulara özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Ürün iadelerinde farklı sebepler ortaya çıkabilir; ancak en sık yaşanan durumlardan yedisini burada paylaşacağız.

Yanlış ürün gönderimi

Firmaların sıkça yaptığı hatalardan biri yanlış ürünün kargo ile gönderilmesidir. Müşterinin verdiği ürün siparişi yerine farklı bir ürünün kargolanması nedeniyle, tüketici kendisine ulaşan bu ürünü iade etmek ister.

E-ticaret firması olarak, depo yönetimi ve sipariş takibi konusunda oldukça dikkatli olmalısınız. Hangi müşterinin hangi siparişi verdiğini iyice kontrol etmeli; ürün paketleme ve gönderimi sırasında doğru ürünü doğru müşteriye göndermelisiniz.

Yanlış beden gönderimi

Tekstil sektöründe yaşanan sıkıntılardan biri de müşteriye yanlış bedenlerin gönderilmesi oluyor. Bir önceki maddedeki gibi aslında yanlış bir ürün göndermiş olursunuz. Aynı ürün olsa da bedenin farklı olması, müşterinin bu ürünü iade etmesine neden olacaktır.

Yine ürünü paketleme aşamasında hangi müşterinin hangi beden ürünleri sipariş ettiğini kontrol ederek, doğru adreslere doğru ürünleri teslim etmeniz oldukça önemlidir.

Hasarlı ürün gönderimi

Ürün iadelerinin büyük bir bölümüne sebep olan hasarlı ya da bozuk ürün gönderimi kimi zaman e-ticaret firmalarından kimi zaman da nakliye firmalarından kaynaklanmaktadır.

E-ticaret firması olarak, ürünün paketlemesi sırasında, kırılabilecek ya da hasar görecek bir ürün olması durumunda, farklı paketleme yöntemlerinden yararlanmalısınız. Tüketiciler, ellerine hasarlı ya da bozuk bir ürün geldiğinde bunu iade etme hakkına sahiplerdir; e-ticaret firmaları ise ürünü yenisiyle değiştirme ya da para iadesi yapmak zorundadırlar.

Bu tür durumlar e-ticaret firmalarını zarara uğratmaktadır. Bu nedenle de sattığınız ürünlerin, müşterilere sağlam bir şekilde ulaşmasını sağlayacak önlemler almanız oldukça önemlidir.

Ürün tanımına uymayan ürün gönderimi

Tüketiciler alışveriş yapmadan önce, internet sitenizdeki ürün açıklamalarını okurlar ve bu açıklamalar doğrultusunda ürünü satın almaya karar verirler. Bu nedenle de sitenizdeki ürün açıklamalarının detaylı olması ve sattığınız ürünü yansıtması oldukça önemlidir.

Teslim ettiğiniz ürün ile ürün açıklamasında verdiği bilgiler eşleşmediğinde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz ve bu sebeple de tüketiciler satın aldıkları ürünü iade ederek, para iadesi talep edebilirler.

Yanlış ürünün sipariş verilmesi

Bu durum doğrudan müşteriyle alakalı olan bir durumdur. Alışveriş sırasında tüketicilerin kafası karışabilir ve yanlış ürünü sipariş edebilirler. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için, ödeme sayfanızda ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi vermelisiniz. Ürünün resmini ve adını tam olarak göstermeli ve kullanıcının hangi ürünü sipariş ettiğini ona göstermelisiniz.

Ürünün beklentiyi karşılamaması

Ürün tanımına uymayan ürünlerle benzerlik gösterse de aslında bu başlıkta durum biraz daha farklı olarak değerlendirilebilir. Ürün sayfalarında kullanılan görseller ve açıklamalar, tüketicide belli başlı bazı beklentiler oluşturmaktadır. Ancak ürün teslimatı sonrasında da tüketicinin kafasında beklentilerin karşılanmaması durumunda, müşteri ürünü iade etmek isteyebilir.

Özellikle ürünün fiyatı, tüketici de belli başlı beklentilerin oluşmasına neden olur. Ürünlerinizin fiyatını belirlerken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz. Fiyatlarınızı çok yüksek tutmak, beklentileri artıracaktır ve beklentileri karşılayamayacağınız fiyatlar sunmaktan kaçınmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan