fbpx

Ürün iadelerine neden 6 durum

21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum

Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden ve markaya olan güvenlerininin azalmasından dolayı hoşnutsuz olurlar. E-ticaret firmaları içinse durum biraz daha farklı bir boyuttadır. Öncelikle müşterileriyle bir takım sorun yaşayabilirler; iadeden kaynaklı zarar etme durumuna gelebilirler.

Ürün iadelerini azaltmak için e-ticaret firmalarının daha dikkatli olmaları ve sipariş sürecinde bazı konulara özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Ürün iadelerinde farklı sebepler ortaya çıkabilir; ancak en sık yaşanan durumlardan yedisini burada paylaşacağız.

Yanlış ürün gönderimi

Firmaların sıkça yaptığı hatalardan biri yanlış ürünün kargo ile gönderilmesidir. Müşterinin verdiği ürün siparişi yerine farklı bir ürünün kargolanması nedeniyle, tüketici kendisine ulaşan bu ürünü iade etmek ister.

E-ticaret firması olarak, depo yönetimi ve sipariş takibi konusunda oldukça dikkatli olmalısınız. Hangi müşterinin hangi siparişi verdiğini iyice kontrol etmeli; ürün paketleme ve gönderimi sırasında doğru ürünü doğru müşteriye göndermelisiniz.

Yanlış beden gönderimi

Tekstil sektöründe yaşanan sıkıntılardan biri de müşteriye yanlış bedenlerin gönderilmesi oluyor. Bir önceki maddedeki gibi aslında yanlış bir ürün göndermiş olursunuz. Aynı ürün olsa da bedenin farklı olması, müşterinin bu ürünü iade etmesine neden olacaktır.

Yine ürünü paketleme aşamasında hangi müşterinin hangi beden ürünleri sipariş ettiğini kontrol ederek, doğru adreslere doğru ürünleri teslim etmeniz oldukça önemlidir.

Hasarlı ürün gönderimi

Ürün iadelerinin büyük bir bölümüne sebep olan hasarlı ya da bozuk ürün gönderimi kimi zaman e-ticaret firmalarından kimi zaman da nakliye firmalarından kaynaklanmaktadır.

E-ticaret firması olarak, ürünün paketlemesi sırasında, kırılabilecek ya da hasar görecek bir ürün olması durumunda, farklı paketleme yöntemlerinden yararlanmalısınız. Tüketiciler, ellerine hasarlı ya da bozuk bir ürün geldiğinde bunu iade etme hakkına sahiplerdir; e-ticaret firmaları ise ürünü yenisiyle değiştirme ya da para iadesi yapmak zorundadırlar.

Bu tür durumlar e-ticaret firmalarını zarara uğratmaktadır. Bu nedenle de sattığınız ürünlerin, müşterilere sağlam bir şekilde ulaşmasını sağlayacak önlemler almanız oldukça önemlidir.

Ürün tanımına uymayan ürün gönderimi

Tüketiciler alışveriş yapmadan önce, internet sitenizdeki ürün açıklamalarını okurlar ve bu açıklamalar doğrultusunda ürünü satın almaya karar verirler. Bu nedenle de sitenizdeki ürün açıklamalarının detaylı olması ve sattığınız ürünü yansıtması oldukça önemlidir.

Teslim ettiğiniz ürün ile ürün açıklamasında verdiği bilgiler eşleşmediğinde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz ve bu sebeple de tüketiciler satın aldıkları ürünü iade ederek, para iadesi talep edebilirler.

Yanlış ürünün sipariş verilmesi

Bu durum doğrudan müşteriyle alakalı olan bir durumdur. Alışveriş sırasında tüketicilerin kafası karışabilir ve yanlış ürünü sipariş edebilirler. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için, ödeme sayfanızda ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi vermelisiniz. Ürünün resmini ve adını tam olarak göstermeli ve kullanıcının hangi ürünü sipariş ettiğini ona göstermelisiniz.

Ürünün beklentiyi karşılamaması

Ürün tanımına uymayan ürünlerle benzerlik gösterse de aslında bu başlıkta durum biraz daha farklı olarak değerlendirilebilir. Ürün sayfalarında kullanılan görseller ve açıklamalar, tüketicide belli başlı bazı beklentiler oluşturmaktadır. Ancak ürün teslimatı sonrasında da tüketicinin kafasında beklentilerin karşılanmaması durumunda, müşteri ürünü iade etmek isteyebilir.

Özellikle ürünün fiyatı, tüketici de belli başlı beklentilerin oluşmasına neden olur. Ürünlerinizin fiyatını belirlerken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz. Fiyatlarınızı çok yüksek tutmak, beklentileri artıracaktır ve beklentileri karşılayamayacağınız fiyatlar sunmaktan kaçınmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft