Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi ürünü de doğru bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Ancak yanlış çekilen veya kullanılan ürün fotoğrafları da tüketicilerin ürüne karşı olan ilgilerinin azalmasına neden olduğu gibi yapılan işin de amatörce olduğu izlenimini vermesi nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Ürün fotoğraflama sürecinde sıkça yapılan hataları da burada yer vererek, kaçınmanız gereken durumları ele alacağız.

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Başkalarının fotoğraflarını kullanmak

Ürün fotoğraflama işlemine girmeden, başkalarının fotoğraflarını kullanmanız bu süreçte özellikle kaçınmanız gereken durumlardan biridir. Bunun birkaç nedeni bulunmakta. Öncelikli olarak başka bir firmanın kopyası olma durumunuz olacaktır. Eğer üretici firmanın çektiği fotoğrafları kullanıyorsanız, bu durumda da birçok firma bu standart fotoğrafları kullandığı için orijinalliğiniz olmaz.

Üretici firmaların fotoğrafları genellikle ürünü birkaç açıdan gösteren ve çok fazla albenisi olmayan fotoğraflar olabiliyor. Kendi siteniz için özel fotoğraflar kullanmanız ve ürünün detay çekimlerinin yanı sıra konsept ve kullanım alanlarını gösteren fotoğrafları da kullanmanız gerekmektedir.

Tek bir fotoğraf kullanmak

Ürünü tek bir açıdan göstermek doğru bir yaklaşım değildir. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar ürünle ilgili fikirlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Bu nedenle de tek bir açıdan ürün fotoğrafı kullandığınızda, ürünün detaylarını yeterince göremezler. Bu sebeple de ürün fotoğraflama sürecinde ürünü farklı açılardan göstermeniz ve birden fazla fotoğraf kullanarak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Arkaplana önem vermemek

Ürün arkaplanı da çekimler de bir hayli önemlidir. Özellikle ürünü öne çıkartacak ve detaylarını gösterecek çekimlerde beyaz arkaplan tercih edilmektedir. Farklı arkaplan renkleri ürünün iyi bir şekilde görünmemesine neden olacaktır. Bu da ürünün albenisini düşürebilmektedir. Bu sebeple de iyi aydınlatılmış bir ortamda beyaz arka fonlu ürün fotoğraflama çalışmaları yapmanızda yarar vardır.

Arkaplanın çok karmaşık olması

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar haricinde belli bir konsept içerisinde ürünü öne çıkartmak istediğinizde kullandığınız arkaplan yine önemli olmaktadır. Ürünün arkaplanının karmaşık veya dolu olması da ürünün yeterince öne çıkamamasına ve dikkatin arkaplandaki dağınıklığa yönelmesine neden olacağı için konsept odaklı fotoğraf çekimlerinde arkaplanın toplu olması ve ürünün odakta olması bir hayli önemlidir.

Üründe gögelerin olması

Ürün fotoğraflama sürecinde ışık bir hayli önemli bir faktördür. Bir stüdyo ortamında ya da iyi aydınlatılmış bir alanda ürünlerin fotoğrafını çekmeniz önemlidir. Ürün fotoğraflarında gölgelerin olması yine ürünün albenisi kaybetmesine neden olacağı gibi amatörce yapılmış bir iş olarak da görülebilir. Bu sebeple de ürün üzerinde gölgelerin olmamasına da dikkat etmeniz gerekmetekdir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyen faktörlerden biri de ürün fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olmasıdır. Düşük çözünürlüklü fotoğrafları, ürün detaylarının iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olduğu gibi ürünün cazibesini de yitirmesine neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Fotoğrafların net değil bulanık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde kameranın odağını da çok iyi bir şekilde ayarlamanız gerekmektedir. Bulanık fotoğraflar da ürün görsel kalitesini düşürmektedir ve detayların iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olmaktadır. Bulanık fotoğraflar, elde yapılan çekimlerden kaynaklanabileceği gibi odağın da iyi bir şekilde ayarlanmamasından dolayı olabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin fotoğraflarını çekerken bir tripod kullanarak kamerayı sabitlemeniz ve odağın tam ürün üzerinde olduğunda emin olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Fotoğrafın çok parlak ya da çok karanlık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde doğru pozlama da gerekmektedir. Pozlama sürecinde eğer fotoğraf çok karanlık kalırsa, ürün detayları net bir şekilde ortaya çıkmayacağı için ürün fotoğrafı da kalitesiz görünecektir.

Eğer pozlama yapılırken, çok parlak bir seçim yapılırsa, bu sefer de beyazlar çok patlayacağı için yine detaylar ortadan kalkacaktır ve ürün fotoğrafı bozulacaktır. Bu sebeple de pozlamanızı da dikkat etmeniz ve parlak ve karanlık alanların dengesini korumanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin