Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

12 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi ürünü de doğru bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Ancak yanlış çekilen veya kullanılan ürün fotoğrafları da tüketicilerin ürüne karşı olan ilgilerinin azalmasına neden olduğu gibi yapılan işin de amatörce olduğu izlenimini vermesi nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Ürün fotoğraflama sürecinde sıkça yapılan hataları da burada yer vererek, kaçınmanız gereken durumları ele alacağız.

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Başkalarının fotoğraflarını kullanmak

Ürün fotoğraflama işlemine girmeden, başkalarının fotoğraflarını kullanmanız bu süreçte özellikle kaçınmanız gereken durumlardan biridir. Bunun birkaç nedeni bulunmakta. Öncelikli olarak başka bir firmanın kopyası olma durumunuz olacaktır. Eğer üretici firmanın çektiği fotoğrafları kullanıyorsanız, bu durumda da birçok firma bu standart fotoğrafları kullandığı için orijinalliğiniz olmaz.

Üretici firmaların fotoğrafları genellikle ürünü birkaç açıdan gösteren ve çok fazla albenisi olmayan fotoğraflar olabiliyor. Kendi siteniz için özel fotoğraflar kullanmanız ve ürünün detay çekimlerinin yanı sıra konsept ve kullanım alanlarını gösteren fotoğrafları da kullanmanız gerekmektedir.

Tek bir fotoğraf kullanmak

Ürünü tek bir açıdan göstermek doğru bir yaklaşım değildir. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar ürünle ilgili fikirlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Bu nedenle de tek bir açıdan ürün fotoğrafı kullandığınızda, ürünün detaylarını yeterince göremezler. Bu sebeple de ürün fotoğraflama sürecinde ürünü farklı açılardan göstermeniz ve birden fazla fotoğraf kullanarak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Arkaplana önem vermemek

Ürün arkaplanı da çekimler de bir hayli önemlidir. Özellikle ürünü öne çıkartacak ve detaylarını gösterecek çekimlerde beyaz arkaplan tercih edilmektedir. Farklı arkaplan renkleri ürünün iyi bir şekilde görünmemesine neden olacaktır. Bu da ürünün albenisini düşürebilmektedir. Bu sebeple de iyi aydınlatılmış bir ortamda beyaz arka fonlu ürün fotoğraflama çalışmaları yapmanızda yarar vardır.

Arkaplanın çok karmaşık olması

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar haricinde belli bir konsept içerisinde ürünü öne çıkartmak istediğinizde kullandığınız arkaplan yine önemli olmaktadır. Ürünün arkaplanının karmaşık veya dolu olması da ürünün yeterince öne çıkamamasına ve dikkatin arkaplandaki dağınıklığa yönelmesine neden olacağı için konsept odaklı fotoğraf çekimlerinde arkaplanın toplu olması ve ürünün odakta olması bir hayli önemlidir.

Üründe gögelerin olması

Ürün fotoğraflama sürecinde ışık bir hayli önemli bir faktördür. Bir stüdyo ortamında ya da iyi aydınlatılmış bir alanda ürünlerin fotoğrafını çekmeniz önemlidir. Ürün fotoğraflarında gölgelerin olması yine ürünün albenisi kaybetmesine neden olacağı gibi amatörce yapılmış bir iş olarak da görülebilir. Bu sebeple de ürün üzerinde gölgelerin olmamasına da dikkat etmeniz gerekmetekdir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyen faktörlerden biri de ürün fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olmasıdır. Düşük çözünürlüklü fotoğrafları, ürün detaylarının iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olduğu gibi ürünün cazibesini de yitirmesine neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Fotoğrafların net değil bulanık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde kameranın odağını da çok iyi bir şekilde ayarlamanız gerekmektedir. Bulanık fotoğraflar da ürün görsel kalitesini düşürmektedir ve detayların iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olmaktadır. Bulanık fotoğraflar, elde yapılan çekimlerden kaynaklanabileceği gibi odağın da iyi bir şekilde ayarlanmamasından dolayı olabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin fotoğraflarını çekerken bir tripod kullanarak kamerayı sabitlemeniz ve odağın tam ürün üzerinde olduğunda emin olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Fotoğrafın çok parlak ya da çok karanlık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde doğru pozlama da gerekmektedir. Pozlama sürecinde eğer fotoğraf çok karanlık kalırsa, ürün detayları net bir şekilde ortaya çıkmayacağı için ürün fotoğrafı da kalitesiz görünecektir.

Eğer pozlama yapılırken, çok parlak bir seçim yapılırsa, bu sefer de beyazlar çok patlayacağı için yine detaylar ortadan kalkacaktır ve ürün fotoğrafı bozulacaktır. Bu sebeple de pozlamanızı da dikkat etmeniz ve parlak ve karanlık alanların dengesini korumanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan