Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

12 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi ürünü de doğru bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Ancak yanlış çekilen veya kullanılan ürün fotoğrafları da tüketicilerin ürüne karşı olan ilgilerinin azalmasına neden olduğu gibi yapılan işin de amatörce olduğu izlenimini vermesi nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Ürün fotoğraflama sürecinde sıkça yapılan hataları da burada yer vererek, kaçınmanız gereken durumları ele alacağız.

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Başkalarının fotoğraflarını kullanmak

Ürün fotoğraflama işlemine girmeden, başkalarının fotoğraflarını kullanmanız bu süreçte özellikle kaçınmanız gereken durumlardan biridir. Bunun birkaç nedeni bulunmakta. Öncelikli olarak başka bir firmanın kopyası olma durumunuz olacaktır. Eğer üretici firmanın çektiği fotoğrafları kullanıyorsanız, bu durumda da birçok firma bu standart fotoğrafları kullandığı için orijinalliğiniz olmaz.

Üretici firmaların fotoğrafları genellikle ürünü birkaç açıdan gösteren ve çok fazla albenisi olmayan fotoğraflar olabiliyor. Kendi siteniz için özel fotoğraflar kullanmanız ve ürünün detay çekimlerinin yanı sıra konsept ve kullanım alanlarını gösteren fotoğrafları da kullanmanız gerekmektedir.

Tek bir fotoğraf kullanmak

Ürünü tek bir açıdan göstermek doğru bir yaklaşım değildir. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar ürünle ilgili fikirlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Bu nedenle de tek bir açıdan ürün fotoğrafı kullandığınızda, ürünün detaylarını yeterince göremezler. Bu sebeple de ürün fotoğraflama sürecinde ürünü farklı açılardan göstermeniz ve birden fazla fotoğraf kullanarak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Arkaplana önem vermemek

Ürün arkaplanı da çekimler de bir hayli önemlidir. Özellikle ürünü öne çıkartacak ve detaylarını gösterecek çekimlerde beyaz arkaplan tercih edilmektedir. Farklı arkaplan renkleri ürünün iyi bir şekilde görünmemesine neden olacaktır. Bu da ürünün albenisini düşürebilmektedir. Bu sebeple de iyi aydınlatılmış bir ortamda beyaz arka fonlu ürün fotoğraflama çalışmaları yapmanızda yarar vardır.

Arkaplanın çok karmaşık olması

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar haricinde belli bir konsept içerisinde ürünü öne çıkartmak istediğinizde kullandığınız arkaplan yine önemli olmaktadır. Ürünün arkaplanının karmaşık veya dolu olması da ürünün yeterince öne çıkamamasına ve dikkatin arkaplandaki dağınıklığa yönelmesine neden olacağı için konsept odaklı fotoğraf çekimlerinde arkaplanın toplu olması ve ürünün odakta olması bir hayli önemlidir.

Üründe gögelerin olması

Ürün fotoğraflama sürecinde ışık bir hayli önemli bir faktördür. Bir stüdyo ortamında ya da iyi aydınlatılmış bir alanda ürünlerin fotoğrafını çekmeniz önemlidir. Ürün fotoğraflarında gölgelerin olması yine ürünün albenisi kaybetmesine neden olacağı gibi amatörce yapılmış bir iş olarak da görülebilir. Bu sebeple de ürün üzerinde gölgelerin olmamasına da dikkat etmeniz gerekmetekdir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyen faktörlerden biri de ürün fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olmasıdır. Düşük çözünürlüklü fotoğrafları, ürün detaylarının iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olduğu gibi ürünün cazibesini de yitirmesine neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Fotoğrafların net değil bulanık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde kameranın odağını da çok iyi bir şekilde ayarlamanız gerekmektedir. Bulanık fotoğraflar da ürün görsel kalitesini düşürmektedir ve detayların iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olmaktadır. Bulanık fotoğraflar, elde yapılan çekimlerden kaynaklanabileceği gibi odağın da iyi bir şekilde ayarlanmamasından dolayı olabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin fotoğraflarını çekerken bir tripod kullanarak kamerayı sabitlemeniz ve odağın tam ürün üzerinde olduğunda emin olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Fotoğrafın çok parlak ya da çok karanlık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde doğru pozlama da gerekmektedir. Pozlama sürecinde eğer fotoğraf çok karanlık kalırsa, ürün detayları net bir şekilde ortaya çıkmayacağı için ürün fotoğrafı da kalitesiz görünecektir.

Eğer pozlama yapılırken, çok parlak bir seçim yapılırsa, bu sefer de beyazlar çok patlayacağı için yine detaylar ortadan kalkacaktır ve ürün fotoğrafı bozulacaktır. Bu sebeple de pozlamanızı da dikkat etmeniz ve parlak ve karanlık alanların dengesini korumanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan