Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

12 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi ürünü de doğru bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Ancak yanlış çekilen veya kullanılan ürün fotoğrafları da tüketicilerin ürüne karşı olan ilgilerinin azalmasına neden olduğu gibi yapılan işin de amatörce olduğu izlenimini vermesi nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Ürün fotoğraflama sürecinde sıkça yapılan hataları da burada yer vererek, kaçınmanız gereken durumları ele alacağız.

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Başkalarının fotoğraflarını kullanmak

Ürün fotoğraflama işlemine girmeden, başkalarının fotoğraflarını kullanmanız bu süreçte özellikle kaçınmanız gereken durumlardan biridir. Bunun birkaç nedeni bulunmakta. Öncelikli olarak başka bir firmanın kopyası olma durumunuz olacaktır. Eğer üretici firmanın çektiği fotoğrafları kullanıyorsanız, bu durumda da birçok firma bu standart fotoğrafları kullandığı için orijinalliğiniz olmaz.

Üretici firmaların fotoğrafları genellikle ürünü birkaç açıdan gösteren ve çok fazla albenisi olmayan fotoğraflar olabiliyor. Kendi siteniz için özel fotoğraflar kullanmanız ve ürünün detay çekimlerinin yanı sıra konsept ve kullanım alanlarını gösteren fotoğrafları da kullanmanız gerekmektedir.

Tek bir fotoğraf kullanmak

Ürünü tek bir açıdan göstermek doğru bir yaklaşım değildir. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar ürünle ilgili fikirlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Bu nedenle de tek bir açıdan ürün fotoğrafı kullandığınızda, ürünün detaylarını yeterince göremezler. Bu sebeple de ürün fotoğraflama sürecinde ürünü farklı açılardan göstermeniz ve birden fazla fotoğraf kullanarak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Arkaplana önem vermemek

Ürün arkaplanı da çekimler de bir hayli önemlidir. Özellikle ürünü öne çıkartacak ve detaylarını gösterecek çekimlerde beyaz arkaplan tercih edilmektedir. Farklı arkaplan renkleri ürünün iyi bir şekilde görünmemesine neden olacaktır. Bu da ürünün albenisini düşürebilmektedir. Bu sebeple de iyi aydınlatılmış bir ortamda beyaz arka fonlu ürün fotoğraflama çalışmaları yapmanızda yarar vardır.

Arkaplanın çok karmaşık olması

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar haricinde belli bir konsept içerisinde ürünü öne çıkartmak istediğinizde kullandığınız arkaplan yine önemli olmaktadır. Ürünün arkaplanının karmaşık veya dolu olması da ürünün yeterince öne çıkamamasına ve dikkatin arkaplandaki dağınıklığa yönelmesine neden olacağı için konsept odaklı fotoğraf çekimlerinde arkaplanın toplu olması ve ürünün odakta olması bir hayli önemlidir.

Üründe gögelerin olması

Ürün fotoğraflama sürecinde ışık bir hayli önemli bir faktördür. Bir stüdyo ortamında ya da iyi aydınlatılmış bir alanda ürünlerin fotoğrafını çekmeniz önemlidir. Ürün fotoğraflarında gölgelerin olması yine ürünün albenisi kaybetmesine neden olacağı gibi amatörce yapılmış bir iş olarak da görülebilir. Bu sebeple de ürün üzerinde gölgelerin olmamasına da dikkat etmeniz gerekmetekdir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyen faktörlerden biri de ürün fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olmasıdır. Düşük çözünürlüklü fotoğrafları, ürün detaylarının iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olduğu gibi ürünün cazibesini de yitirmesine neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Fotoğrafların net değil bulanık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde kameranın odağını da çok iyi bir şekilde ayarlamanız gerekmektedir. Bulanık fotoğraflar da ürün görsel kalitesini düşürmektedir ve detayların iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olmaktadır. Bulanık fotoğraflar, elde yapılan çekimlerden kaynaklanabileceği gibi odağın da iyi bir şekilde ayarlanmamasından dolayı olabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin fotoğraflarını çekerken bir tripod kullanarak kamerayı sabitlemeniz ve odağın tam ürün üzerinde olduğunda emin olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Fotoğrafın çok parlak ya da çok karanlık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde doğru pozlama da gerekmektedir. Pozlama sürecinde eğer fotoğraf çok karanlık kalırsa, ürün detayları net bir şekilde ortaya çıkmayacağı için ürün fotoğrafı da kalitesiz görünecektir.

Eğer pozlama yapılırken, çok parlak bir seçim yapılırsa, bu sefer de beyazlar çok patlayacağı için yine detaylar ortadan kalkacaktır ve ürün fotoğrafı bozulacaktır. Bu sebeple de pozlamanızı da dikkat etmeniz ve parlak ve karanlık alanların dengesini korumanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan