fbpx

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi ürünü de doğru bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Ancak yanlış çekilen veya kullanılan ürün fotoğrafları da tüketicilerin ürüne karşı olan ilgilerinin azalmasına neden olduğu gibi yapılan işin de amatörce olduğu izlenimini vermesi nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Ürün fotoğraflama sürecinde sıkça yapılan hataları da burada yer vererek, kaçınmanız gereken durumları ele alacağız.

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Başkalarının fotoğraflarını kullanmak

Ürün fotoğraflama işlemine girmeden, başkalarının fotoğraflarını kullanmanız bu süreçte özellikle kaçınmanız gereken durumlardan biridir. Bunun birkaç nedeni bulunmakta. Öncelikli olarak başka bir firmanın kopyası olma durumunuz olacaktır. Eğer üretici firmanın çektiği fotoğrafları kullanıyorsanız, bu durumda da birçok firma bu standart fotoğrafları kullandığı için orijinalliğiniz olmaz.

Üretici firmaların fotoğrafları genellikle ürünü birkaç açıdan gösteren ve çok fazla albenisi olmayan fotoğraflar olabiliyor. Kendi siteniz için özel fotoğraflar kullanmanız ve ürünün detay çekimlerinin yanı sıra konsept ve kullanım alanlarını gösteren fotoğrafları da kullanmanız gerekmektedir.

Tek bir fotoğraf kullanmak

Ürünü tek bir açıdan göstermek doğru bir yaklaşım değildir. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar ürünle ilgili fikirlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Bu nedenle de tek bir açıdan ürün fotoğrafı kullandığınızda, ürünün detaylarını yeterince göremezler. Bu sebeple de ürün fotoğraflama sürecinde ürünü farklı açılardan göstermeniz ve birden fazla fotoğraf kullanarak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Arkaplana önem vermemek

Ürün arkaplanı da çekimler de bir hayli önemlidir. Özellikle ürünü öne çıkartacak ve detaylarını gösterecek çekimlerde beyaz arkaplan tercih edilmektedir. Farklı arkaplan renkleri ürünün iyi bir şekilde görünmemesine neden olacaktır. Bu da ürünün albenisini düşürebilmektedir. Bu sebeple de iyi aydınlatılmış bir ortamda beyaz arka fonlu ürün fotoğraflama çalışmaları yapmanızda yarar vardır.

Arkaplanın çok karmaşık olması

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar haricinde belli bir konsept içerisinde ürünü öne çıkartmak istediğinizde kullandığınız arkaplan yine önemli olmaktadır. Ürünün arkaplanının karmaşık veya dolu olması da ürünün yeterince öne çıkamamasına ve dikkatin arkaplandaki dağınıklığa yönelmesine neden olacağı için konsept odaklı fotoğraf çekimlerinde arkaplanın toplu olması ve ürünün odakta olması bir hayli önemlidir.

Üründe gögelerin olması

Ürün fotoğraflama sürecinde ışık bir hayli önemli bir faktördür. Bir stüdyo ortamında ya da iyi aydınlatılmış bir alanda ürünlerin fotoğrafını çekmeniz önemlidir. Ürün fotoğraflarında gölgelerin olması yine ürünün albenisi kaybetmesine neden olacağı gibi amatörce yapılmış bir iş olarak da görülebilir. Bu sebeple de ürün üzerinde gölgelerin olmamasına da dikkat etmeniz gerekmetekdir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyen faktörlerden biri de ürün fotoğraflarının düşük çözünürlüklü olmasıdır. Düşük çözünürlüklü fotoğrafları, ürün detaylarının iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olduğu gibi ürünün cazibesini de yitirmesine neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Fotoğrafların net değil bulanık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde kameranın odağını da çok iyi bir şekilde ayarlamanız gerekmektedir. Bulanık fotoğraflar da ürün görsel kalitesini düşürmektedir ve detayların iyi bir şekilde anlaşılmamasına neden olmaktadır. Bulanık fotoğraflar, elde yapılan çekimlerden kaynaklanabileceği gibi odağın da iyi bir şekilde ayarlanmamasından dolayı olabilir. Bu sebeple de ürünlerinizin fotoğraflarını çekerken bir tripod kullanarak kamerayı sabitlemeniz ve odağın tam ürün üzerinde olduğunda emin olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Fotoğrafın çok parlak ya da çok karanlık olması

Ürün fotoğraflama sürecinde doğru pozlama da gerekmektedir. Pozlama sürecinde eğer fotoğraf çok karanlık kalırsa, ürün detayları net bir şekilde ortaya çıkmayacağı için ürün fotoğrafı da kalitesiz görünecektir.

Eğer pozlama yapılırken, çok parlak bir seçim yapılırsa, bu sefer de beyazlar çok patlayacağı için yine detaylar ortadan kalkacaktır ve ürün fotoğrafı bozulacaktır. Bu sebeple de pozlamanızı da dikkat etmeniz ve parlak ve karanlık alanların dengesini korumanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan