Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

11 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin son bölümünde fotoğraf çekimleri sırasında dikkat etmeniz gereken bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Yazı serimizin önceki bölümlerini okumadıysanız aşağıdaki linklerden yazılara ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafını çekerken farklı açılardan fotoğraflayın

Siteniz üzerinde ürünlerinizi en iyi şekilde gösterebilmek için ürünlerinizi her bir açıdan göstermeye çalışın. Ön, arka ve yan açılardan ürünleri göstermeniz oldukça önemli. Tüketiciler bu fotoğraflara bakarak, ürün hakkında yeterince bilgiye sahip olmalı.

Ürün fotoğrafı çekiminde yakın plan kullanın

Ürünlerinizi farklı açılardan çekmenin yanı sıra, ürünlerinizin yakın plan çekimlerini de yapmaya özen göstermelisiniz. İnternet üzerinde tüketiciler bu fotoğraflara bakarken, yakın planda da ürünleri görmek isteyeceklerdir. Siteniz üzerinde ürünü büyüten özellikler olabilir; ancak yakın plan çekimler ürün kalitesini daha iyi bir şekilde gösterir; aynı zamanda yakın plan çekimler ürünün dış malzemesinin daha iyi görünmesini sağlar.

Bu sebeple ürünlerinizin farklı açılardan çekimlerini yaparken yakın plan çekimlerini de yaparak, çekimlerinizi detaylandırmalısınız.

Parlak ve yansıyan yüzeylere dikkat edin

Bazı ürünlerin yüzeyleri parlak olabilir ve bu nedenle de bu parlak yüzeyler yansımalara sebep olabilir. Hem kaynak ışıklarınızın yansıması hem de arka plandaki öğelerin ürün üzerinde yansıması fotoğraf kalitesini bozacaktır. Bu nedenle de kameranızın açısını belirlerken, birkaç test çekimi yaparak, bu yansıma ve parlamalara dikkat etmelisiniz.

Eğer bu açıda parlamalar bulunuyorsa ışık kaynaklarınızın yerini değiştirebilir ya da kamera açınızı değiştirerek farklı bir konumdan çekimler yapabilirsiniz.

Çekimden önce ürünlerinizi temizleyin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise çekimlerinizi yapmadan önce ürünlerinizi temizlemeniz. Ürün üzerinde parmak izi, toz gibi kirlenmeler olabilir. Özellikle yakın plan çekimlerinde bu detaylar öne çıkabilir ve bu da fotoğraf kalitesini düşürür. Çekimlere başlamadan önce mutlaka ürünlerinizi temizlemelisiniz.

Fotoğraflar üzerinde çok fazla düzenleme yapmayın

Fotoğraf düzenleme araçları ile çektiğiniz fotoğraflarda bir takım renk ve ışık ayarları yapabilirsiniz. Ancak bu düzenlemeleri çok fazla yapmak, ürünün doğal görüntüsünü bozmanıza neden olabilir.

Doğru ışık ortamını ve kamera açısını yakaladığınızda çektiğiniz fotoğrafların görüntüsü zaten yeterli olacaktır. Renkler üzerinde fazla düzenleme yaptığınızda doğal görünüm kaybolacağı için, tüketicileri yanıltmış olabilirsiniz.

Karanlık çıkan fotoğraflarda ışık ayarlarını biraz açarak, fotoğrafın detaylarını biraz daha öne çıkartabilirsiniz; fakat renk ayarları üzerinde düzenlemeler yaptığınızda, ürünün orijinal renginin değişmesine neden olabilirsiniz. Bu nedenle de yaptığınız düzenlemeleri minimum seviyede tutmaya özen gösterin.

“Ürün

Ürün fotoğrafı çekiminde farklı sitelerden ve firmalardan ilham alın

Daha önce ürün fotoğrafı çekimi yapmadıysanız, farklı sitelerden ve firmalardan ilham alma yoluna gidebilirsiniz. Ya da başkalarının nasıl çalışmalar yaptığını görmek istiyorsanız yine bu yola başvurabilirsiniz.

Farklı ürün fotoğrafı çekimlerini incelemek size fotoğraf açıları, arka plan kullanımı ve ışıklandırma ile ilgili bir takım fikirler verecektir. Bu fikirleri kendi ürünlerinize adapte ederek, daha kaliteli ve göze hitap eden ürün fotoğrafları çekebilirsiniz.

İnternet üzerinde birçok fotoğraf platformu bulunuyor. Pinterest üzerinde sizinkilerle benzerlik gösteren ürünlerle ilgili aramalar yaptığınızda çok farklı fikirler elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de hashtag aramalarıyla yeni fikirler elde edebilir ve kendi fotoğraf çekimlerinize bu fikirleri uygulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan