fbpx

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

11 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin son bölümünde fotoğraf çekimleri sırasında dikkat etmeniz gereken bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Yazı serimizin önceki bölümlerini okumadıysanız aşağıdaki linklerden yazılara ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafını çekerken farklı açılardan fotoğraflayın

Siteniz üzerinde ürünlerinizi en iyi şekilde gösterebilmek için ürünlerinizi her bir açıdan göstermeye çalışın. Ön, arka ve yan açılardan ürünleri göstermeniz oldukça önemli. Tüketiciler bu fotoğraflara bakarak, ürün hakkında yeterince bilgiye sahip olmalı.

Ürün fotoğrafı çekiminde yakın plan kullanın

Ürünlerinizi farklı açılardan çekmenin yanı sıra, ürünlerinizin yakın plan çekimlerini de yapmaya özen göstermelisiniz. İnternet üzerinde tüketiciler bu fotoğraflara bakarken, yakın planda da ürünleri görmek isteyeceklerdir. Siteniz üzerinde ürünü büyüten özellikler olabilir; ancak yakın plan çekimler ürün kalitesini daha iyi bir şekilde gösterir; aynı zamanda yakın plan çekimler ürünün dış malzemesinin daha iyi görünmesini sağlar.

Bu sebeple ürünlerinizin farklı açılardan çekimlerini yaparken yakın plan çekimlerini de yaparak, çekimlerinizi detaylandırmalısınız.

Parlak ve yansıyan yüzeylere dikkat edin

Bazı ürünlerin yüzeyleri parlak olabilir ve bu nedenle de bu parlak yüzeyler yansımalara sebep olabilir. Hem kaynak ışıklarınızın yansıması hem de arka plandaki öğelerin ürün üzerinde yansıması fotoğraf kalitesini bozacaktır. Bu nedenle de kameranızın açısını belirlerken, birkaç test çekimi yaparak, bu yansıma ve parlamalara dikkat etmelisiniz.

Eğer bu açıda parlamalar bulunuyorsa ışık kaynaklarınızın yerini değiştirebilir ya da kamera açınızı değiştirerek farklı bir konumdan çekimler yapabilirsiniz.

Çekimden önce ürünlerinizi temizleyin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise çekimlerinizi yapmadan önce ürünlerinizi temizlemeniz. Ürün üzerinde parmak izi, toz gibi kirlenmeler olabilir. Özellikle yakın plan çekimlerinde bu detaylar öne çıkabilir ve bu da fotoğraf kalitesini düşürür. Çekimlere başlamadan önce mutlaka ürünlerinizi temizlemelisiniz.

Fotoğraflar üzerinde çok fazla düzenleme yapmayın

Fotoğraf düzenleme araçları ile çektiğiniz fotoğraflarda bir takım renk ve ışık ayarları yapabilirsiniz. Ancak bu düzenlemeleri çok fazla yapmak, ürünün doğal görüntüsünü bozmanıza neden olabilir.

Doğru ışık ortamını ve kamera açısını yakaladığınızda çektiğiniz fotoğrafların görüntüsü zaten yeterli olacaktır. Renkler üzerinde fazla düzenleme yaptığınızda doğal görünüm kaybolacağı için, tüketicileri yanıltmış olabilirsiniz.

Karanlık çıkan fotoğraflarda ışık ayarlarını biraz açarak, fotoğrafın detaylarını biraz daha öne çıkartabilirsiniz; fakat renk ayarları üzerinde düzenlemeler yaptığınızda, ürünün orijinal renginin değişmesine neden olabilirsiniz. Bu nedenle de yaptığınız düzenlemeleri minimum seviyede tutmaya özen gösterin.

“Ürün

Ürün fotoğrafı çekiminde farklı sitelerden ve firmalardan ilham alın

Daha önce ürün fotoğrafı çekimi yapmadıysanız, farklı sitelerden ve firmalardan ilham alma yoluna gidebilirsiniz. Ya da başkalarının nasıl çalışmalar yaptığını görmek istiyorsanız yine bu yola başvurabilirsiniz.

Farklı ürün fotoğrafı çekimlerini incelemek size fotoğraf açıları, arka plan kullanımı ve ışıklandırma ile ilgili bir takım fikirler verecektir. Bu fikirleri kendi ürünlerinize adapte ederek, daha kaliteli ve göze hitap eden ürün fotoğrafları çekebilirsiniz.

İnternet üzerinde birçok fotoğraf platformu bulunuyor. Pinterest üzerinde sizinkilerle benzerlik gösteren ürünlerle ilgili aramalar yaptığınızda çok farklı fikirler elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de hashtag aramalarıyla yeni fikirler elde edebilir ve kendi fotoğraf çekimlerinize bu fikirleri uygulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan