fbpx

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

11 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin son bölümünde fotoğraf çekimleri sırasında dikkat etmeniz gereken bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Yazı serimizin önceki bölümlerini okumadıysanız aşağıdaki linklerden yazılara ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafını çekerken farklı açılardan fotoğraflayın

Siteniz üzerinde ürünlerinizi en iyi şekilde gösterebilmek için ürünlerinizi her bir açıdan göstermeye çalışın. Ön, arka ve yan açılardan ürünleri göstermeniz oldukça önemli. Tüketiciler bu fotoğraflara bakarak, ürün hakkında yeterince bilgiye sahip olmalı.

Ürün fotoğrafı çekiminde yakın plan kullanın

Ürünlerinizi farklı açılardan çekmenin yanı sıra, ürünlerinizin yakın plan çekimlerini de yapmaya özen göstermelisiniz. İnternet üzerinde tüketiciler bu fotoğraflara bakarken, yakın planda da ürünleri görmek isteyeceklerdir. Siteniz üzerinde ürünü büyüten özellikler olabilir; ancak yakın plan çekimler ürün kalitesini daha iyi bir şekilde gösterir; aynı zamanda yakın plan çekimler ürünün dış malzemesinin daha iyi görünmesini sağlar.

Bu sebeple ürünlerinizin farklı açılardan çekimlerini yaparken yakın plan çekimlerini de yaparak, çekimlerinizi detaylandırmalısınız.

Parlak ve yansıyan yüzeylere dikkat edin

Bazı ürünlerin yüzeyleri parlak olabilir ve bu nedenle de bu parlak yüzeyler yansımalara sebep olabilir. Hem kaynak ışıklarınızın yansıması hem de arka plandaki öğelerin ürün üzerinde yansıması fotoğraf kalitesini bozacaktır. Bu nedenle de kameranızın açısını belirlerken, birkaç test çekimi yaparak, bu yansıma ve parlamalara dikkat etmelisiniz.

Eğer bu açıda parlamalar bulunuyorsa ışık kaynaklarınızın yerini değiştirebilir ya da kamera açınızı değiştirerek farklı bir konumdan çekimler yapabilirsiniz.

Çekimden önce ürünlerinizi temizleyin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise çekimlerinizi yapmadan önce ürünlerinizi temizlemeniz. Ürün üzerinde parmak izi, toz gibi kirlenmeler olabilir. Özellikle yakın plan çekimlerinde bu detaylar öne çıkabilir ve bu da fotoğraf kalitesini düşürür. Çekimlere başlamadan önce mutlaka ürünlerinizi temizlemelisiniz.

Fotoğraflar üzerinde çok fazla düzenleme yapmayın

Fotoğraf düzenleme araçları ile çektiğiniz fotoğraflarda bir takım renk ve ışık ayarları yapabilirsiniz. Ancak bu düzenlemeleri çok fazla yapmak, ürünün doğal görüntüsünü bozmanıza neden olabilir.

Doğru ışık ortamını ve kamera açısını yakaladığınızda çektiğiniz fotoğrafların görüntüsü zaten yeterli olacaktır. Renkler üzerinde fazla düzenleme yaptığınızda doğal görünüm kaybolacağı için, tüketicileri yanıltmış olabilirsiniz.

Karanlık çıkan fotoğraflarda ışık ayarlarını biraz açarak, fotoğrafın detaylarını biraz daha öne çıkartabilirsiniz; fakat renk ayarları üzerinde düzenlemeler yaptığınızda, ürünün orijinal renginin değişmesine neden olabilirsiniz. Bu nedenle de yaptığınız düzenlemeleri minimum seviyede tutmaya özen gösterin.

“Ürün

Ürün fotoğrafı çekiminde farklı sitelerden ve firmalardan ilham alın

Daha önce ürün fotoğrafı çekimi yapmadıysanız, farklı sitelerden ve firmalardan ilham alma yoluna gidebilirsiniz. Ya da başkalarının nasıl çalışmalar yaptığını görmek istiyorsanız yine bu yola başvurabilirsiniz.

Farklı ürün fotoğrafı çekimlerini incelemek size fotoğraf açıları, arka plan kullanımı ve ışıklandırma ile ilgili bir takım fikirler verecektir. Bu fikirleri kendi ürünlerinize adapte ederek, daha kaliteli ve göze hitap eden ürün fotoğrafları çekebilirsiniz.

İnternet üzerinde birçok fotoğraf platformu bulunuyor. Pinterest üzerinde sizinkilerle benzerlik gösteren ürünlerle ilgili aramalar yaptığınızda çok farklı fikirler elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de hashtag aramalarıyla yeni fikirler elde edebilir ve kendi fotoğraf çekimlerinize bu fikirleri uygulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan