Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

11 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin son bölümünde fotoğraf çekimleri sırasında dikkat etmeniz gereken bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Yazı serimizin önceki bölümlerini okumadıysanız aşağıdaki linklerden yazılara ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafını çekerken farklı açılardan fotoğraflayın

Siteniz üzerinde ürünlerinizi en iyi şekilde gösterebilmek için ürünlerinizi her bir açıdan göstermeye çalışın. Ön, arka ve yan açılardan ürünleri göstermeniz oldukça önemli. Tüketiciler bu fotoğraflara bakarak, ürün hakkında yeterince bilgiye sahip olmalı.

Ürün fotoğrafı çekiminde yakın plan kullanın

Ürünlerinizi farklı açılardan çekmenin yanı sıra, ürünlerinizin yakın plan çekimlerini de yapmaya özen göstermelisiniz. İnternet üzerinde tüketiciler bu fotoğraflara bakarken, yakın planda da ürünleri görmek isteyeceklerdir. Siteniz üzerinde ürünü büyüten özellikler olabilir; ancak yakın plan çekimler ürün kalitesini daha iyi bir şekilde gösterir; aynı zamanda yakın plan çekimler ürünün dış malzemesinin daha iyi görünmesini sağlar.

Bu sebeple ürünlerinizin farklı açılardan çekimlerini yaparken yakın plan çekimlerini de yaparak, çekimlerinizi detaylandırmalısınız.

Parlak ve yansıyan yüzeylere dikkat edin

Bazı ürünlerin yüzeyleri parlak olabilir ve bu nedenle de bu parlak yüzeyler yansımalara sebep olabilir. Hem kaynak ışıklarınızın yansıması hem de arka plandaki öğelerin ürün üzerinde yansıması fotoğraf kalitesini bozacaktır. Bu nedenle de kameranızın açısını belirlerken, birkaç test çekimi yaparak, bu yansıma ve parlamalara dikkat etmelisiniz.

Eğer bu açıda parlamalar bulunuyorsa ışık kaynaklarınızın yerini değiştirebilir ya da kamera açınızı değiştirerek farklı bir konumdan çekimler yapabilirsiniz.

Çekimden önce ürünlerinizi temizleyin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise çekimlerinizi yapmadan önce ürünlerinizi temizlemeniz. Ürün üzerinde parmak izi, toz gibi kirlenmeler olabilir. Özellikle yakın plan çekimlerinde bu detaylar öne çıkabilir ve bu da fotoğraf kalitesini düşürür. Çekimlere başlamadan önce mutlaka ürünlerinizi temizlemelisiniz.

Fotoğraflar üzerinde çok fazla düzenleme yapmayın

Fotoğraf düzenleme araçları ile çektiğiniz fotoğraflarda bir takım renk ve ışık ayarları yapabilirsiniz. Ancak bu düzenlemeleri çok fazla yapmak, ürünün doğal görüntüsünü bozmanıza neden olabilir.

Doğru ışık ortamını ve kamera açısını yakaladığınızda çektiğiniz fotoğrafların görüntüsü zaten yeterli olacaktır. Renkler üzerinde fazla düzenleme yaptığınızda doğal görünüm kaybolacağı için, tüketicileri yanıltmış olabilirsiniz.

Karanlık çıkan fotoğraflarda ışık ayarlarını biraz açarak, fotoğrafın detaylarını biraz daha öne çıkartabilirsiniz; fakat renk ayarları üzerinde düzenlemeler yaptığınızda, ürünün orijinal renginin değişmesine neden olabilirsiniz. Bu nedenle de yaptığınız düzenlemeleri minimum seviyede tutmaya özen gösterin.

“Ürün

Ürün fotoğrafı çekiminde farklı sitelerden ve firmalardan ilham alın

Daha önce ürün fotoğrafı çekimi yapmadıysanız, farklı sitelerden ve firmalardan ilham alma yoluna gidebilirsiniz. Ya da başkalarının nasıl çalışmalar yaptığını görmek istiyorsanız yine bu yola başvurabilirsiniz.

Farklı ürün fotoğrafı çekimlerini incelemek size fotoğraf açıları, arka plan kullanımı ve ışıklandırma ile ilgili bir takım fikirler verecektir. Bu fikirleri kendi ürünlerinize adapte ederek, daha kaliteli ve göze hitap eden ürün fotoğrafları çekebilirsiniz.

İnternet üzerinde birçok fotoğraf platformu bulunuyor. Pinterest üzerinde sizinkilerle benzerlik gösteren ürünlerle ilgili aramalar yaptığınızda çok farklı fikirler elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de hashtag aramalarıyla yeni fikirler elde edebilir ve kendi fotoğraf çekimlerinize bu fikirleri uygulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan