Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

11 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin son bölümünde fotoğraf çekimleri sırasında dikkat etmeniz gereken bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Yazı serimizin önceki bölümlerini okumadıysanız aşağıdaki linklerden yazılara ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafını çekerken farklı açılardan fotoğraflayın

Siteniz üzerinde ürünlerinizi en iyi şekilde gösterebilmek için ürünlerinizi her bir açıdan göstermeye çalışın. Ön, arka ve yan açılardan ürünleri göstermeniz oldukça önemli. Tüketiciler bu fotoğraflara bakarak, ürün hakkında yeterince bilgiye sahip olmalı.

Ürün fotoğrafı çekiminde yakın plan kullanın

Ürünlerinizi farklı açılardan çekmenin yanı sıra, ürünlerinizin yakın plan çekimlerini de yapmaya özen göstermelisiniz. İnternet üzerinde tüketiciler bu fotoğraflara bakarken, yakın planda da ürünleri görmek isteyeceklerdir. Siteniz üzerinde ürünü büyüten özellikler olabilir; ancak yakın plan çekimler ürün kalitesini daha iyi bir şekilde gösterir; aynı zamanda yakın plan çekimler ürünün dış malzemesinin daha iyi görünmesini sağlar.

Bu sebeple ürünlerinizin farklı açılardan çekimlerini yaparken yakın plan çekimlerini de yaparak, çekimlerinizi detaylandırmalısınız.

Parlak ve yansıyan yüzeylere dikkat edin

Bazı ürünlerin yüzeyleri parlak olabilir ve bu nedenle de bu parlak yüzeyler yansımalara sebep olabilir. Hem kaynak ışıklarınızın yansıması hem de arka plandaki öğelerin ürün üzerinde yansıması fotoğraf kalitesini bozacaktır. Bu nedenle de kameranızın açısını belirlerken, birkaç test çekimi yaparak, bu yansıma ve parlamalara dikkat etmelisiniz.

Eğer bu açıda parlamalar bulunuyorsa ışık kaynaklarınızın yerini değiştirebilir ya da kamera açınızı değiştirerek farklı bir konumdan çekimler yapabilirsiniz.

Çekimden önce ürünlerinizi temizleyin

Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise çekimlerinizi yapmadan önce ürünlerinizi temizlemeniz. Ürün üzerinde parmak izi, toz gibi kirlenmeler olabilir. Özellikle yakın plan çekimlerinde bu detaylar öne çıkabilir ve bu da fotoğraf kalitesini düşürür. Çekimlere başlamadan önce mutlaka ürünlerinizi temizlemelisiniz.

Fotoğraflar üzerinde çok fazla düzenleme yapmayın

Fotoğraf düzenleme araçları ile çektiğiniz fotoğraflarda bir takım renk ve ışık ayarları yapabilirsiniz. Ancak bu düzenlemeleri çok fazla yapmak, ürünün doğal görüntüsünü bozmanıza neden olabilir.

Doğru ışık ortamını ve kamera açısını yakaladığınızda çektiğiniz fotoğrafların görüntüsü zaten yeterli olacaktır. Renkler üzerinde fazla düzenleme yaptığınızda doğal görünüm kaybolacağı için, tüketicileri yanıltmış olabilirsiniz.

Karanlık çıkan fotoğraflarda ışık ayarlarını biraz açarak, fotoğrafın detaylarını biraz daha öne çıkartabilirsiniz; fakat renk ayarları üzerinde düzenlemeler yaptığınızda, ürünün orijinal renginin değişmesine neden olabilirsiniz. Bu nedenle de yaptığınız düzenlemeleri minimum seviyede tutmaya özen gösterin.

“Ürün

Ürün fotoğrafı çekiminde farklı sitelerden ve firmalardan ilham alın

Daha önce ürün fotoğrafı çekimi yapmadıysanız, farklı sitelerden ve firmalardan ilham alma yoluna gidebilirsiniz. Ya da başkalarının nasıl çalışmalar yaptığını görmek istiyorsanız yine bu yola başvurabilirsiniz.

Farklı ürün fotoğrafı çekimlerini incelemek size fotoğraf açıları, arka plan kullanımı ve ışıklandırma ile ilgili bir takım fikirler verecektir. Bu fikirleri kendi ürünlerinize adapte ederek, daha kaliteli ve göze hitap eden ürün fotoğrafları çekebilirsiniz.

İnternet üzerinde birçok fotoğraf platformu bulunuyor. Pinterest üzerinde sizinkilerle benzerlik gösteren ürünlerle ilgili aramalar yaptığınızda çok farklı fikirler elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de hashtag aramalarıyla yeni fikirler elde edebilir ve kendi fotoğraf çekimlerinize bu fikirleri uygulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan